Heinäkuun Hellemasut -15 *toukokuussa*

Salla Sulla kuulostaa taas melko vaikeeta : /. Helpottiko olo? Pidähän ajantasalla meidät. Toivottavasti ois harmitonta!

Kyllä vaan alkaa olemaan jännää touhua tämä loppuaika :popcorn:. Toki meidän porukan ei tarviis vielä jakaantua, mutta on tämä touhu nii arvaamatonta.

Nyt pelin jännäämistä.
 
Paljon Onnea Annuu pienen pienestä prinsessasta! :heart: Toivottavasti siellä on kaikki hyvin aikaisesta syntymästä huolimatta. Sinulle ja pienelle paljon voimia!

On se vaan hurjaa ajatella, miten lähellä sitä alkaa jo oikeasti synnytys olemaan. :O Mennyt tämä raskausaika niin uskomattoman nopeaa vauhtia ettei tosikaan.
 
Vielä piti tulla kahtomaan onko sallasta kuulunut. . Toivottavasti kaikki on hyvin.

Minulla tuli ekaa kertaa tässä raskaudessa muutama peräkkäinen ja ihan kova supistus tuossa pian ton edellisen viestin jälkeen. Pisti ihan hengittelee ja tuntui eritavalla mitä tähän astiset. Onneksi jäi viiteen peräkkäiseen.. väliä oli noin viis minsaa. Noiden jälkeen tullu edelleen mutta harvakseltaan. Vauva on ihme kiepeillä taas ja riehuu tuolla nonstoppina :O. Sellanen jomottava tunne alapäässä. . Liekkö tuosta johtuvaa vai mistä? Nukkumaan kuitenkin lähdettävä. Ei jaksa ees peliä loppuun kahtoa. Jospa nää silä asettus. Öitä!
 
Heippa
Tulin huutelemaan tuolta kesäkuisista! Saiskos teidän kanssa pinoutua? Mulla on la 26.6. ja tuntuu että kaikki on tuolla kesäkuisissa niin paljon edellä. Itsellä valmistelut aivan kesken eikä kaikkea ole edes hankittuna vielä... kesäkuisissa moni jo täysiaikainen ja pakkaillaan sairaalakassia jne... Olisi kiva lukea vielä näitä ei niin viime hetkenkin juttuja :) Onkos teillä muuten fbssä jotain ryhmää?

Annuulle sydämelliset onnittelut <3

neIHM: Mulla viime päivinä samaa, kipeitä suppareita ja inhottavaa oloa alavatsalla, menkkakipua :/ Vauva on välillä niin jotenkin solmussa tuolla, että kyljen kääntökin sattuu :(

Onkos muita unettomia? T.heräsin tänään klo 03... :/

Terkuin,
Lara 32+3
 
Huomenta

Lara TERVETULOA minun puolestani. Eihän tuo nyt niin nuukaa ole ja on täällä muitakin kellä laskettu on kesäkuun puolella. Ite saan 99.9% kesäkuun vauvan =). Mukaan vaan!!

Salla Mikä sinun tilanne on? Mielessä olit heti ku heräsin.

Mulla supparit loppu kun menin nukkumaan ja vetelin yön yhdellä pissareissulla. Tänään tiedossa kiva kirppistelypäivä toisen masumamman kansss isolla kirkolla! Heti hyöty käyttöön kun mies jäi kolmen viikon lomalle just :D. Se on salom! Tosin voi tehdä hankalaa oloa kävely ja nuo pidemmöy automatkat.. toivottavasti ei ala kauheesti supistaa.

Mukavata ja aurinkoista maanantaita kaikki kanssasisaret!

Nelli & Timpsu poksuu 31+0 (vai kenties jo 33?)
 
"salla07"
Tää todellakin saa olla viimeinen raskaus, oikeasti on hankalaa.
Supistelut helpotti eikä enää sattuneet, eikä säännöllistuneet. Mutta alavatsa on arkana, ja jo tässä kyljen kääntäminen saa kiristämään vatsan. On lääkäri tänään, voi olla kyllä että pistää lähetteen äitipolille, aika topakka täti. Mä haluaisin että ultrattaisiin, tulehduksia ei ole näkynyt, mutta katseltaisiin vauvaa jne.
Tää on 4. kerta tätä samaa, ja aina päästy sinne 40 viikon tienoille. Sanotaan että raskaus ei ole sairaus, mutta eipä taas tunnu siltä. Ja mummo vielä pelottelee että vauva ei selviä jos syntyy nyt, ei suoranaisesti helpota oloa..
 
Ohhoh, hetken kun täältä on poissa niin jopas vauvoja alkaa syntymään jo... Onnea ihan hurjasti Annuu ihanasta pienestä prinsessasta! Toivottavasti kaikki hyyvin <3...

Salla tosiaan, onko sinulla kaikki hyvin?

Lara tervetuloa vaan... ei ole niin nökönuukaa tuo.

Ihan uskomatonta että heinäkuistenkin eka vauva on jo syntynyt. Mä olen ihan pääpyörällä vieläkin tästä uutisesta. Tosissaan koskaan ei voi tietää mitä sitä tapahtuu. Esikoinen pääsi flunssasta tosi vähällä, yhden päivän lepäili ja se oli siinä. Itsekin sen sitten sain ja olo on vähän puolikuntoinen mutta töissä ollaan, nukuin yön tosi huonosti sen takia. Mulle nousee todella harvoin kuumetta niin ei oikein osaa olla töistäkään poissa ja hommaa olisi vaikka muille jakaa. Muutoin olo on edelleen ihan hyvä, ei suppareita, eikä juurikaan liitoskipuja. Välillä ahdistava olo ja maha on tiellä mutta siinä kaikki... eli helpolla mennään edelleen. Viikonloppuna otin taas vuorokausi käyrän ja kaikki arvot alle tavoitteiden, tänään paasto 5.3 mutta veikkaan flunssan vaikutusta eikä sekään ole yli tavoitteen (tavoite mulla alle 5.5 sekä paasto että ennen ruokaa). Muutamaan munkkiin sorruin kyllä nyt vappuna mutta se sallittakoon. BTW se Stevia pähkinä suklaa (jota saa myös ihan s-marketista) maistuu ihan hyvälle, vink vink radista kärsiville. Hiilareita siinä on huomattavasti vähemmän kuin normi suklaassa.

ipna 30+1 (nyt on päästy jo 30 paremmalle puolelle ja vähän yli 2kk LA:han)
 
Heipat!

Lara tervetuloa!
Täällä ainakin yksi yöheräilijä, herään poikkeuksetta joka yö 03-04 välillä ja unen päästä on todella vaikea saada enään kiinni. Ja seuraavaksi heräänkin jo tasan klo 06. On se kumma kun nyt saisi nukkua mielinmäärin mutta ei vaan tule uni :D

Vatsaa on myös alkanut jomottaa, sängyssä ja sohvalla kun asentoa vaihtaa niin välillä tuntuu että koko maha repeää.
Ja välillä maha heittää yhtäkkiä häränpyllyä ja menee aivan sekaisin, mistä lie hormoneista johtuu. Noh, eipä ainakaan enään ole ummetusta :D Ja viikon päästä onkin meidän ylimääräinen kasvukontrolliultra Naistenklinikalla, pääsee pitkästä aikaa Mölliä kurkkaamaan.

Jee, me varattiin meille raskauskuvaukset!! 7.6 mennään valokuvaajalle napsaisemaan yhteiset otokset miehen ja masun kanssa :heart: Silloin viikkoja taitaa olla se 35. Aika jäätävän kokoinen maha tulee silloin jo olemaan, kun se nytkin lähentelee jo koripalloa.

Tänään on myös tärkeä päivä, pääsemme vihdoin jättämään vihkiaikatoiveet Helsingin seurakunnalle!! Jännää!! Ensi vuoden heinäkuussa sitten tanssitaan häitä Suomenlinnassa :heart: :flower:

Ihanaa aurinkoista maanantaita kaikille, ilma on niin nätti että on varmaan pakko käydä hakemassa rannasta jätskitötterö :p

Minnimys & Mölli 30+0 POKS!!
 
Paljon onnea Annu ja hurjan paljon tsemppiä jatkoon. <3

Ja kiitos Anskutin uudesta pinosta ja tervetuloa juttelemaan uudet tutut!
Oma olo jatkuu oikeastaan ennallaan ja vähän tulee kirjoiteltua, mutta lähes päivittäin käyn muiden kuulumisia kurkkimassa. Kovasti jaksamista kaikille vaivojen kanssa painiskeleville!

Kävin itse äsken nevolassa, viikkoja nyt 28+6. Kaikki oli "normaalisti", vauva oli oikein vilkas, kun terkkari paineli mahaa ja sykkeet hyvät. Sivuttain myös minun maha-asukas majailee ja pään tunteekin kyllä tosi kipeästi vasemmassa kyljessä etenkin kävellessä. Sf mitta oli 22, mikä vastasi täysin esikoisen odotusta samoilla viikoilla. Painoa tullut vajaa 7 kg, mutta maha omissa silmissä kasvanut hurjasti viime viikkoina.

Kävelyvauhtia on tosiaan joutunut himmaamaan tuon oletettavasti pään kylkeen porautumisen aiheuttaman kivun takia, mutta sinnikkäästi kuitenkin useamman kilometrin lenkkejä olen koiran kanssa tehnyt. Salilla ja pumpissa ei ole juuri muita ongelmia kuin aiemmin keskusteluissa esillä olleet jalkakrampit. Etenkin vasen jalkaterä kramppaa aivan joka kerta liikunnan aikana ja tekee ihan pirun kipeää.

Hankinnoista ollut puhetta, meiltäkin puuttuu yhä kaikki suuret hankinnat ja yhtään ei olla edes aloitettu vauvan huoneen remontointia. Onneksi kevät jo töissä helpottaa ja illoissa on aikaa puuhata.

Aurinkoista viikkoa kaikille!
 
Annuu onnea koko perheelle pikkuprinsessan johdosta ja enkeleitä pienen vierelle turvaamaan kasvua :heart:

Laralle tervetuloa!

Pitkästä aikaa kuulumisia kirjoittelen ja vähän eri fiiliksissä kuin aiemmin... Kai se on niin että vaivojen määrä on vakio ja kun alkuraskaus meni niin hyvin ilman mitään ongelmia niin nyt niitä sitten alkaa ilmenemään senkin edestä. Reilu viikko sitten alkoi aivan jäätävät liitoskivut kuin salama kirkkaalta taivaalta ja lauantaina olinkin jo aivan jalaton, kun kipu yltyi niin pahaksi. Itkien konttasin ruokapöydästä sohvalle, kun en edes miehen avustuksella pystynyt varaamaan jaloille. Lähdin tänään normaalisti töihin ja oon 200 km päässä kotoa ja totesin, että nyt on pakko luovuttaa ja huilata pari päivää, jos vaikka vielä toipuisi työkuntoiseksi. Nyt on liikkuminen niin vaikeeta ja autossa istuminen pahentaa vaan, että ei tässä taida olla mitään järkeä sisulla yrittää painaa : /

Viikko sitten oli kontrolliultra istukan takia ja siellähän se oli edelleen vain muutaman millin päässä kohdun sisäsuulta. Toukokuun lopulla sitten taas ultrataan ja katsotaan ja toivotaan parasta. Vauva oli kääntynyt pää alaspäin ja olikin tosi alhaalla joten sehän selittää nää yhtäkkiä alkaneet kivut. Paikat kuitenkin tiukasti kiinni ja kaikki hyvin eli sikäli rauhallisin mielin voi olla.

Nyt tuli vaan tämmöinen pikainen piipahdus, lämpimiä ajatuksia kaikille vaikka en nyt kommentoikaan tämän enempää. Nautitaan auringosta!

Säihkiss 29+0
 
"salla07"
Äitiysloma alkoi nyt, paikat on kiinni ja vauva korkealla vaikka painaa peppua jun kävelen. Kaksi viikkoa täyslepoa vielä, kolmannella saa alkaa kävellä muutamia kymmeniä metrejä. Jos syntyy kolmen viikon sisään, niin pitää siirtyä Jyväskylästä Kuopioon kun on pienet viikot .
Että tässä sitä sitten ollaan..
 
Voi Salla! Jaksamista lepäämiseen!! Toivotaan ettei lähde syntymään vielä hetkeen! Jos yhtään lohduttaa niin mulle lääkäri sanoi että kun saavutetaan rv30 niin nyky lääketieteellä pystytään pelastamaan kaikki vauvat. Mun seuraava paalu on rv28 eli tämän viikon lauantai(suolisto-ongelmat vähenee) ja sen jälkeen rv32(ei tarvi lähteä enää Treelle). Vaikka mulla ei ole ollut oireita sen vuodon jälkeen niin jännitän näitä merkkipaaluja kun tajusin että kaikki on mahdollista vaikkei ole oireitakaan.

Minnimys, mä oon kans suunnitellut että pitäis varata aika kuviin kesäkuulle kun tämä nyt todennäköisimmin on mun ainut raskaus. Mutta vielä on varaamatta.

Jaajaa, tänään pitäis mennä kuuntelemaan kivunlievityksestä luentoa neuvolaan ja yllätys mies ei luultavasti pääsekään nyt mukaan kun saatiin mun moottoripyörä myytyä(ei taida olla tarvetta pariin vuoteen) ja ostaja tulee tänään.

A 27+2
 
Annuun perheelle onnittelut prinsessasta <3
Saatiin tänne meidän ketjuunkin yksi vauva jo, fb:n puolella pari ensimmäistä syntyikin jo viikkoja sitten.

Tervetuloa Lara! Fb-ryhmä on, mutta se on jo suljettu.

Sallalle isot tsempit lepäilyviikoille!

Minnimys:tuollainen kuvaussessio kuulostaa kivalta, saa mukavia muistoja mukaan.

Täällä omat rv:t olisi nyt 29+1, enää muutama hassu päivä töitä...
 
Viimeksi muokattu:
Laralle tervetuloa, näyttää tuossa muutama muukin kesäkuinen olla joka täällä viihtyy paremmin =) Mulle ei onneks oo unettomuus ainakaan vielä tullut. Herään kyllä yöllä monta kertaa vessaan mutta nukahdan hetimiten uudestaan kun sänkyyn takaisin pääsen. Raskausaikana opittu tuo muuten, aiemmin jos satuin yöllä heräämään niin ei mitään mahiksia et oisin uudestaan heti nukahtanut..

Hyvä et Nelli supistelu rauhottui nukkumaanmennessä. Kirppikset on kyllä kivoja paikkoja mut mä en henk-koht. paljoa jaksa enää kierrellä joka harmittaa mut kerkeehän sitä sit myöhemminkin..

Säihkiss tervetuloa vaivaisten maailmaan : / Kuulostaa inhottavalta ja pahalta, nyt vaan lepoa sitten. Toivotaan et istukka vielä siirtyis mut jos ei niin kyllä se niinkin sit hoituu. Pääasia et terve vauva sit kesällä =)

Sallalle lepoa ja tsemppiä ja toivotaan ettei kuitenkaan ihan vielä vauva maailmaan alkais pyrkimään.

Määkin hetkisen harmittelin tuota fb-ryhmähommaa kun en huomannut et se on menty sulkemaan jo silloin ajat sitte mutta tyydyn tännekin kirjoittelemaan ja ehkä just mieluummin tänne =)

Ei erikoisia, samaa tahtia mennään etiäpäin. Oon jo jonkin aikaa uhrannut aika paljon ajatuksia tulevalle synnytykselle ja jännittänyt/ahdistunut ja kaikkea siltä väliltä. Nyt päätin etten jaksa panikoida vaikken yhtään oikeestaan tiedä mitä edessä on. Päinvastoin, odotan kesää et pääsis tositoimiin ja elämä normalisoituis ainakin kaikkien kipujen yms. osalta. Turhahan sitä on liikaa jännittää ja demonisoida tilannetta vaan jos sattuu kuulemaan/lukemaan joitain joidenkin huonoja kokemuksia.. terve jännittäminen on hyvästä muutta liika on liikaa eikä auta just mun synnytyksessä sitten tippaakaan, päinvastoin. Nih! :D Että avoimin mielin yritän olla kaiken suhteen.
Sain muuten sovittua sen erään ihmisen kanssa joka temppuili ja aiheutti ylimäärästä stressiä ja pahaa mieltä mulle mut en nyt sanois et välit entisellään on. Mulle riittää etten jaksa olla riidoissa/huonoissa väleissä kenenkään kanssa, helpompi niin. Mut en mitään yhteisiä kahvitushetkiäkään oo heti suunnittelemassa vaikka läheisestä ihmisestä kyse onkin. Mut heti huojentuneempi olo vaikka eilen ja tänään meinannut taas olla vähän herkempi mieli eikä mitään huumorintajua.. on tuolla miehellä kestämistä :D Mä jo vitsailinkin tänään et eiköhän me aika äkkiä tälle pojalle sisko tehdä niin mies oli vähän sitä mieltä ettei välttämättä halua asua mun kans samassa osoitteessa sit seuraavana raskausaikana :LOL: no ei, vitsi. eikä mulla ole mitään haluja kyllä ainakaan heti tätä kaikkee uudestaan kokea. Keskitytään nyt tähän beibiin täysillä ja nautitaan sit elämästä. Mua oikeesti säälittää muiden puolesta enkä oo tunnistanu et kuka ihme musta on tullu nyt raskausaikana. Osaan kyllä anteeks pyytää mut aika usein oon ollu semmonen raivotar ettei mitään rajaa :ashamed: Mut en sentään koko ajan kuitenkaan oo kauhee. Mietin vaan välillä et itse en varmaan itseäni kestäis jos mies olisin et on sillä rautaset hermot ja jaksaa mua hemmotella yms. vaikka ei ois aina ihan aiheellista välttämättä. No, mut loppumetreillä melkein ollaan jo ja eipä mulla muuta tähän hetkeen =)
Tänään taas lätkäpeliä illalla ja jos vaikka leffaa. Täytyy nauttia näistä kahdenkeskisistä hetkistä ennen kuin masuvauva tuhisee sylissä :heart:

Mulle on muuten käynyt niin et päivällä väsyttäis mut vältän päikkäreitä niin et nukahtaisin mut iltasin oon nykyään virkee kuin peipponen ja tulee valvottua aika myöhäänkin telkkaria yms. katsellen miehen kanssa. Nukutaankin sit nykyään vähän myöhempään kun aiemmin pomppasin ylös melkolailla seiskan kasin aikoihin.. mut nyt tällänen rytmi vaihteeks et saatan nukkua kymmeneenkin aamuisin..

Kivaa alkanutta viikkoa kaikille!

StaRR 31+5
 
Viimeksi muokattu:
"salla07"
Pikkukeskosen ja keskosen raja menee 32+, ja sitten saisi jo synnyttää täällä. Neuvolalääkäri on nyt torstaina, sitten vaan maataan.. viikon 34 jälkeen voi alkaa jo liikkua että jaksaa synnyttää, nythän hengästyttää tosi nopeaa kun on pitänyt varoa liikkumista. Ja väsyttää herkällä myös.. jotenkin ihan turhauttavaa maata vain, pitää lasta päikodissa-vaikka parempi sen siellä on olla kun mä en voi tehdä mitään. 4v kaipaa kuitenkin tekemistä, leikkikaveria, ruokaa ja ulkoilua joka nyt päivisin jäisi pois kokonaan.. nyt ärsyttää jo valmiiksi se, että pestään pyykit eritavalla miehen kanssa (oon neuroottinen lajittelija), mä imuroin jokapäivä normisti, teen ruuat itse vältellen puolivalmisteitakin, pidän tarkasti kiinni ruoka-ajoista yms. Kaikkeen sinällään mitättömään pikkuseikkaan kiinnittää nyt huomiota kun on kaikki maailman aika tässä maatessa.
 
Hei kaikille ja voimia vaivaisille!

Onnea matkaan Annuulle ja pienelle! Päivä päivältä hän kasvaa vahvemmaksi. :heart:

Edellisessä ketjussa suositeltiin hamstraamaan ruokaa, erinomainen ajatus. Alan jo kyllästyä eineskeittoihin. Äitini jää eläkkeelle, pitää tilata hänet täyttämään meidän pakastin. ;)

Painoa on tullut yht. 10kg. Pitää katsoa mitä syö, kun energiaa ei juuri kulu. Isot ateriat eivät edes "mahdu". Eilen salaatin jälkeen supisti 8x tunnissa, oli kai liian kova rasitus. Huoh. :/

Sallan kanssa menen samaa rataa. Gyne ei määrännyt ehdottomaan lepoon (cx pitkä ja vuotoja ei ole ollut), mutta supistukset rajoittavat. 200m on kävelymatka, mitään ei voi kantaa, joinain päivinä en voi hakea postia tai laittaa ruokaa. Turhauttaa.

Jälkikasvun paras menee tietenkin kaiken muun edelle. :heart: Uskon, että hyville viikoille päästään, kun lepo aina auttaa ja onhan tässä jo 3kk supistellut. Esimies toivotti sairauslomalla töihin voinnin salliessa. :stick: Hehe, tuskin näillä oloilla.

-Ninuka h28+
 
Tulin just hammaslääkäristä ja selvisin hengissä :rolleyes: Juurihoitoa tehdään yhteen hampiin joka on loppusuoralla. Elokuussa vasta uus aika, ajatella, sit meillä on jo yli kuukauden ikäinen vauva :heart: Puoli naamaa puuduksissa, oli äsken kivaa käydä kaupalla kun tervehtiessä toinen suupieli eli omaa elämäänsä :D
Käveltiin siis terveyskeskuksen kautta kaupalle ja tuntui et sekin oli liikaa vaikka kumpikin paikka ihan kodin vieressä. Meinaa vaan nivusiin iskee vaikka kuinka hitaasti laahustais.
Oon vieläkin silloin tällöin kuunnellu dopplerilla kotona ja tuntuu et vauva on jossain ihme asennossa välillä kun ei meinaa millään kuulua kuin se kaiku. Kyllähän mä sit sykkeen oon joka kerta saanu sieltä kuulumaan vaikkakin joskus kuulostaa kuin se tulis jostain tosi kaukaa.. Mulla meinaa olla tapana stressailla turhaan vaikka just päätin etten stressaa ja niin odotan kesää et vauva tulis jo maailmaan.
Valkovuotoa on viime aikoina tullut tosi paljon vähemmän mut heti kun lähtee ulos kävelemään vähänkin niin hanat aukeaa.. onneks ei kotona oo enää koko ajan housut märkinä.
Mukavaa tiistaita kaikille ja hyviä vointeja ja lepäilijöille tsemppiä!

StaRR 31+6
 
"Salla07"
mä oon tässä ahkerasti selannut toria ja huutista, ja päivitellyt tyttöjen kesämekkoja ja pojan shortseja, aleshoppaillut sandaaleita ja tennareita :D mies tykkää kun saa kantaa paketit postista,
pitäisköhän varmuuden vuoksi sotaa jokin 50cm paita+housut, sillain varmuudenvuoksi. koska jos täysaikaiseksi menee, se ei tule takulla mahtumaan meidän vauvalle, koska en osaa vaan tehdä pieniä vauvoja =)
 
Heipsis

Varmaan kolmas kerta ku alotan kirjottaa mutta aina tullu jotain. . Jospa nyt! Ja toivottavasti muistan vielä kaiken mitä piti kommentoida.

Salla Jaksamista makaamiseen. Ymmärrän sinua kyllä erittäin hyvin noita kotihommia myöten koska ite olen vähän saman tyylinen immeinen. Mutta eipähän se auta ku käsky käy.

Minnimys Tosi kiva ois tollanen studiokuvaus. Ei vaa rahkeet riitä nyt. Viimeksi mulle pidettiin babyshowerit ja sillo tekivät masusta sen kipsimuotin. Ei paha sekään ;). Tuolla muistona edelleen. Tehty rv35+ eikä mene enää :D

Säihkiss Toivottavasti istukka nyt nousee ylemmäksi! Pidän peukkuja. =)

Astrea Sulle kans onnea matkaan noiden rajaviikkojen saavuttamiseen, jokaisen ja ihan sen rv37 <3

StaRR Hyvä kun saitte välejä vähän selväksi. Kummasti stressaa ja vie voimavaroja jos on tuollaisis huolia. Kuvastut hyvin empaattisena ja muut huomioon ottavana ihmisenä niin se on vielä vaikeampaa itellee jos kitkaa ihmissuhteissa. Tunnistan itseäni myös tuossa ja vatvoisin asiaa kans ja stressaisin. Hyvä näin. Ja aika hoitaa loput =). Ja oot sinä reipas noine juurihoitoines. Itellä menis heikit housuun tuommosesta :D

Oma (.) Eilinen oli rankka päivä ja taitaa kostaantua tänään enemmän :(. Supistellu kipeästi heti kun jotain tekee. Menkkamaista jomottelua aamusta asti. Kävellen hain lasta eskarista (suuntaansa 300m) ja teki kyllä hankalaa. Supistelun lisäksi sisäreisi (siis vain toinen) juili niin polttavasti että silmät kiinnit piti välillä keskittyä etenemiseen. Ulos tekis mieli mutta nyt taitaa olla viisaampi ottaa vertikaaliasento kun on saanut ruokahommat ohi. Mutta 32.viikko menosss eikä yhtäkään synnärillä käyntiä. Enkat ikinä! Toi Sallan raskaus on paljon samantyyppinen kun mun nelosen odotus.. paitsi mulla paikat vähän jo näillä viikoilla pehmeet ja kaula lyhentynyt. Kopkop.. jospa sitä selviäisi siihe synnytykseen tällä kertaa kuitenkin?

Aurinkoa kaikille.

Nelli & Timpsu 31+1
 
Päivöötä

Aiemmin kun oli puhetta synnytyksen stimuloinnista ja vyöhyketerapiasta niin onko kellään omaa kokemusta kuinka se käytännössä toimii? Kun ajattelin itse mennä tuollaiseen hoitolaan kuin "Organic Spirit, hoitoja raskaana oleville" kokeilemaan sitä käynnistyshierontaa sun muuta, mutta heidän ohjeissaan lukee että hoito tehdään vasta kun raskausviikkoja on 40 täynnä. Suunnitelmana oli varata aika viikolle 38, jos olo tuntuu tosi tukalalta. Mutta tekeekö mikään hoitola sitten hoitoa ollenkaan ennen viikkoa 40? Kun kyse on kummiskin vain hieronnasta ja akupainannasta eikä mistään radikaalimmasta :confused: :rolleyes:

Viime yönä tuli nukuttua vain kaksi tuntia, plääh. Ja tänään on ollut totaalinen raskausdementia päivä, unohdin jopa oman anoppini nimen, oli hiukka noloa alkaa kyselemään sitä :D

Kauhulla odotan että milloin tänne rantautuu nuo liitoskivut, kun monella tuntuu olevan niitä jo ihan riittävästi :|

Yritin tänään varata Kätilöopistolle tutustumiskäyntiä, mutta me oltiin ilmeisesti saatu neuvolasta väärät ohjeet koska ne lopetetaankin jo tämän kuun lopussa eikä kesäkuun niinkuin me luultiin. Ja nyt ei päästä sitten tutustumaan. Mälsää, olisi ollut mielenkiintoista ja hyödyllistä käydä etukäteen katselemassa ja saada kunnon inffoa kivunlievityksistä, ponnistusasennoista sun muista. Kun neuvola ei jostain syystä minkään sortin synnytysvalmennusta ole meille tarjonnut : / Olisi hurjan kivaa saada tietää jotain konkreettista, mutta kaipa sitä täytyy nyt tyytyä johonkin videoklippeihin. Aiemmin synnyttäneet mitä kivunlievitystä olette käyttäneet ponnistusvaiheessa? Ja kellään kokemusta erillaisista öljyistä joita pitäisi alkaa hieromaan välilihaan joku kuukausi ennen synnytystä, toimiiko? :rolleyes:

Minnimys & Mölli 30+1
 
nelHM Kiitos sanoistasi :heart: Voi noita sun olojas. Mä en edelleenkään oikein tiedä onko mua supistellu mut menkkamaista juilintaa välillä esiintyy ja vihloo kumpaankin reiteenkin välillä samalla. Tiedä sit. Toivottavasti ovat vaan inhoja tyhmiä tuntemuksia sullakin ja raskaus kestää täysiin viikkoihin asti =)

Joo, tais hammaslääkäri jättää väliaikaisen paikan, tai tuon yhden kulman hiomatta vaikka siinä kuinka purtiin ja puunattiin et onko korkee. Tuntuu et jätti kokonaan hionnan yms. kun koko hampaan yks puoli tuntuu ihan sahanterältä ja ottaa välillä kieleen. Mä en oikeesti kestä jos joudun sinne takas menemään kun se ei oo mitenkään mun lempparipaikka ja olis tässä muutakin tekemistä. Pelkään vaan et jos puraisen tuolla hampaalla jotain niin lohkee koko hammas tosta sivusta.. mun tuuria :headwall:
Muuten, ällöä mut mulla on rantautunut alkuraskaudesta tuttu ummetus takaisin. Muutamana päivänä jo vähän huomannut ja nyt on sit hillitön ummetus päällä ja ärsyttävä olo. Mitä ootte turvallisesti käyttäneet ummetukseen näin loppuraskaudessa? Tuntuu et pakko hakea viimestään huomenna jotain apteekista samalla kun haen insuliinit taas kerran. Niin sanotusti tavaraa on mutta ei tule juurikaan ulos mitään ( kauhee tuskastelu kun tuntuu et ois jättikivi takapuolessa ) vaikka istuis tunnin vessassa ja vääntäis viimisiin voimiin asti :O Kamala tunne, semmonen tunkkanen fiilis nyt koko ajan..
Rautalisääkään en oo nyt muutamaan päivään ottanut joten onko sekään syyllinen sit.. joka tapauksessa, kauhee vaiva :D
 
Viimeksi muokattu:
Minnimys Minä olen käynyt kahdessa aiemmassa rasksudessa vyöhyketerapeutilla jola on koulutus tuohon"synnytyksen käynistymis hoitoon". Kolmannests tehtiin rv38+ mutta varsinaista apus en siitä kokeut. Poika syntyi kalvojen puhkasulla rv39+0. Nelosestä kävin myös rv37+3 ja lisänä hoidossa oli homeopaattiset. Siinä nimenomaan hierotaan niitä akupisteitä ja asennetaan ne akunastat mistä voi jatkaa ktona hieromista. Tämä terapeutti vaatii täysaikaisuuden eli rv37 vähintään. Mutta yleisempää liene käydä tuoss hoidossa lähempänä laskettua. Mutta se pysty todentaan jotenkin että aika tuolloin nelosesta oli kypsä hoidolle ja oli aivan varma että synnytys käynnistyy neljän päivän sisällä. Ja niin tapahtuikin. En tiedä tollasista hoitoloista että onko niissä kyse saamisesta hoidosta sit? Mut näin minulla. Ja aion mennä nytkin heti kun rv37 täynnä. Lisäksi viime raskaudessa join viimesen kuukauden ajan vadelmalehtiteetä. Tuo kannattaa googlettaa jos kiinnostaa. =)
Mulla ollu joka synnytyksessä epiduraali. On ne kohdunkaulan puudutetta laittanu lie lähellä ponnistusta.. en tarkslleen muists missä vaiheessa mutta ponnistukset ollu minuutista viiteen minsaan ni ei siinä ole kyllä mitää enää tuikittu.

StaRR Minä totesin tuon kuoouksen odotuksessa parhaaksi Pegorionin ummetuksen hoidossa. Ylläpito annoksella yksi pussi iltaisin niin aamulla irtos :D. Nyt jouduin kans yhden lootan alkuraskaudessa sitä nauttimaan ja se toimi ihqn yhtä hyvin samaisella käytännöllä. Minä käytin siksi Pegorionia koska minusta siinä maku neutraalein. Ssi alas kun kylmään veteen sotki jauheen. Mitkään nestemäiset ei mulla uppoa yhtään.
 

Yhteistyössä