Heinäkuun Hellemasut 2012 **HEINÄKUUSSA** Meidän kuu!! **

viimeset jännäilyt,ylihuomena sit sektio! :)
jos sitä tänään vaikka kasais sängyn ja kattois vaatteet valmiiks millä vaavi tuodaan kotiin,onneks ostettiin eilen lindexiltä aivan ihana college haalari millä sit voi tulla kun tää kesä näyttäis olevan aika ailahtelevainen.

pikkuhommia vielä ja sit alan miettiin jotain positiivista mantraa! en ollenkaan tajua kuinka hieno asia pian tapahtuu kun mietin vaan kaikkee mahdollista pahaa mitä voi tapahtua,en jotenki oo sisäistäny et siis tää raskaus loppuu ja kohta saan taas syödä/juoda miten huvittaa :) jotenkin hyvä mieli mut sit jännitys tulee jostain ja taas oon kulmat kurtussa.
onneks oon saanu paljon tsemppejä ja uskoa että voin sinne turvallisin mielin mennä,enkä vissiin ensimmäinen sektio potilas ole tässä maassa :)

onnea kaikille vauvansa jo saaneille :flower:
 
  • Tykkää
Reactions: Safir2012
Mihin se hyvä keli taas katosi? Nyt olisi kyllä hyvä aika lähteä synnyttämään, kun kelikään ei suosi ulkona touhuamista :). Toisaalta eipä tarvitse roudata vettä kasveille, kun luonto hoitaa sen valmiiksi.

Brooke: sektio jännittää täälläkin, vaikka toinen jo onkin ja sen puolesta tiedän mitä odottaa. Mutta on se silti aika jännä paikka. Tosin niin olisi myös alatiesynnytys, että tapa tai toinen niin kyllä se vaan jännittää.

Kohtu jatkaa napsahtelujaan. Esikoista odottaessa muistan tasan yhden napsauksen ja sen jälkeen alkoivatkin lapsivedet valua. Nyt vaan naksuillaan. Maha tuntuu vähän olevan koko ajan aika napakka, liekö sitten johtuisi siitä vähentyneestä lapsivedestä vai mistä.

Täällä pitäisi tehdä vielä viimeiset ompeluhommat vauvaa varten ja järjestellä makkaria hieman uuteen uskoon. Kunhan vain sen motivaation saisi, pesänrakennusvietti ei ole iskenyt vieläkään :). Ehkä tämä jatkuva remontointi ja rakentaminen ovat pitäneet sen tarpeen tyydyttämisestä huolta jo kiintiön täyteen.

Onnea vauvan jo saaneille!
 
Mä en oo yhdessäkään raskaudessa kuullut et mun kohtu napsuis. Tosin noissa kahdessa edellisessä on kalvot puhkaistu synnytyksen loppu puolella.

Kauhea päänsärky nytten, tosin aika painostava ilma täällä.

Maijamehi ja katkarapu rv 39+2
 
HUOMENNA 38+0

Jess. Muutama viikko vielä!
Ilma on äärettömän tunkkane ja kuuma. Täällä Turussa on tuo ruisrokki menossa, nuorena kävin paljon mutta mieli on taas parina vuonna tehny mieli käydä.
Juu olo ei o ollu hyvä ulkoilma tekee kyllä asiaa. Kuuma on ollut todella ja kolottaa.
Tytöt masussa on vilkkaita, että. Paino-arviot menee siinä 3-3.2 kg luokassa
Käytiin yhdessä syömässä. Sitte ku o kaksi kaksosvauvaa voi meno olla eri. Olen kyllä nyt tyytyväinen että ikäeroa on. Kun kaksi vauvaa o kuiteki enemmä ku yks:D
Lähden tästä miehen kanssa istumaan ulos :)

Viikonloppuja

Janssu ja tytyt
 
Täälläkin päänsärkyillään.. En tiedä tekeekö oman osansa tuo ilman painostavuus. :x Tulis nyt kunnon ukkonen ni raikastus toi kelikin..

Täällä (taas) tänään vierailtu äippäpolilla. (nää lauantait ei satu miulle, sillon tulee näköjään aina jotain) Aamusta jo särki päätä ja pissassa oli proteiinit +1.
Verenpaineet kuitenkin ok. Soitin sit osastolle et mitä tehhään ni pyysi käymään.
Siellä uudet pissatestit, käyrälle kuuntelemaan sydänäänet ja lääkärin juttusille sekä ultraan. Sit vielä verikokeet ja labraan pissanäyte.
Ei kuitenkaan tarvinnut mennä sitten osastolle tarkkailuun kun näytteet oli suht ok, sain kotiin nyt kuitenkin tarvikkeet näytteenottoa varten ni aamupissasta uudet näytteet ja viedä sit sairaalalle. Sit ilmeisesti katotaan uudestaan et mikä tilanne.
Saa nähä joutuuko sit huomenna sinne...
Ei ollu muuten kuulema näytteessä mitään mut olisko ollu jotkut tulehdusleukosyytit(?) yhden plussalla niin nyt vissiin sit varmistavat ettei oo mitään tulehdusta. Huoh.
Alkaa kyllästyttää tää oma kroppa kun ei näköjään kestä tätä raskaana olemista. :|
Ärsyttävää.
Ei miulla muuta. :D

Johanna26 & Patu(liini) 38+5
 
Heip!

Nyt on pakko kysyä, et mikä tämä streptokokki-kohina täällä palstalla on? yhdessäkään raskaudessa mulla ei oo asiaa tutkittu eikä nytkään kukaan ole sellaisesta pihaustakaan päästänyt...onko jonkun sairaalan tapa tutkia moinen ja miksi sitä tutkitaan...? valaiskaa nyt tietämätöntä =)

t.aramsamsaa + papu...öööö jotain 38 vkolla

ps. l.a on muutoin 23.7, listassa on eri päivä ja tuloksena pitäis olla tyttö-vauveli =) jos joku vielä päivittelee listaa...
 
Viimeksi muokattu:
kuures: Onnea hirmuisesti koko perheelle! Samana päivänä olet synnyttänyt kuin minä. :)

Brooke: Tsemppiä kovasti! Kohta se on sinullakin pieni nyytti kainalossa. :)

Täällä hieman väsymystä ilmassa mutta eipä sitä silti voisi tämän onnellisempi olla (nojoo ehkä voisi jos saisi yöt nukkua :D ). Pikkuisen kanssa on mennyt hyvin, mitä nyt pissat on välistä lattialla ja kakat hoitopöydällä. Ulkoilemassa on vähän käyty näin illemmasta pahimpien helteiden jälkeen ja itsestä alkaa tuntua että pahin jumitus kropasta hellittää. Täytyy sanoa että on kyllä aika mahtavaa saada omaa kroppaa takaisin! Nyt kun vertaa itseä tuohon viimeiseen sairaalassa otettuun mahakuvaan niin huh huh, miä oon ihan turvoksissa päästä varpaisiin! Kasvotkin näyttää nyt puolet pienemmiltä.

Maanantai vähän jännittää kun neuvolatäti tulee kotikäynnille. Toivottavasti mies ehtii silloin kotiin ruokkikselle. Itelle on laitellu ylös joitain kysymyksiä mitä on tullut mieleen, vois tädiltä sitten kyseltä.

Ai niin, ja meidän pieni rakas on tänään viikon vanha. :heart:
 
Heip!

Nyt on pakko kysyä, et mikä tämä streptokokki-kohina täällä palstalla on? yhdessäkään raskaudessa mulla ei oo asiaa tutkittu eikä nytkään kukaan ole sellaisesta pihaustakaan päästänyt...onko jonkun sairaalan tapa tutkia moinen ja miksi sitä tutkitaan...? valaiskaa nyt tietämätöntä =)
.

Osalla paikkakunnista tutkitaan automaattisesti, osassa ei. Moni äiti on tietämättään kantaja. Jos tarttuu vastasyntyneeseen, niin voi aiheuttaa vakavan keuhko-, veri- tai aivotulehduksen. Ei ole yleinen tarttumaan (1-3%), mutta tarttuessaan synnytyskanavasta on todellakin vakava. Itselläni on tämä bakteeri tässä raskaudessa ja synnytyksessä saan antibioottitipan.
 
Heippa :wave:

Ensiksi kaikille vauvan saaneille hurjasti onnea ja nyyttiään vielä odottaville paljon paljon voimia!!! :heart:

Hippuliina Me oltiin sitten samaan aikaan Hyvinkään sairaalassa, tytöt syntyneet samana päivänä ja olimme muuten samassa huoneessa osastolla! :D

Omaa tarinaa sitten: Eli 26.7 jouduin sairaalaan korkeiden verenpaineiden, kamalan turvotuksen, päänsäryn ja näköhäiriöiden takia... Pissatesti oli puhdas ja verikokeet ok... Illalla siellä maatessani kuitenkin oloni alkoi vain huonontua... Ylävatsalle tuli puristava, vannemainen kipu, refleksit olivat liian herkät ja silmät eivät enää reagoineet valolle...lääkäri jo silloin illalla oli kovin huolissaan minun olotilasta mutta vauva masussa jaksoi hyvin niin päädyttiin odottamaan aamuun...
Aamulla seitsämän aikaan käyrille ja samantien lääkäri paikalle, sanoi että nyt on alettava käynnistämään synnytystä jos vain sen jaksan, jos en niin hän soittaa leikkuriin ja vauva leikataan ulos... Halusin kuitenkin olostani huolimatta yrittää synnyttää alakautta... No lääkäri siis laittoi silloin ensimmäiset lääkkeet tuonne alas...ne ei vaikuttaneet ollenkaan...siitä neljän tunnin päästä seuraavat, näiden jälkeen alkoi harvakseltaan alaselkää juilimaan mutta ei muuta...taas neljä tuntia ja uudet lääkkeet, ei mitään vaikutusta...tässä välissä mies sitten lähti kotiin kun ei kätilö osannut sanoa laittaako lääkäri vielä neljännet lääkkeet vai jatketaanko aamulla...
No lääkäri laittoi vielä illalla puoli seitsämän aikaan neljännet lääkkeet ja niistä alkoi tulla lieviä, kunnon supistuksia jotka jo piirtyi käyrille... Kello oli jotain yhdentoista maissa kun rupesin nukkumaan...

Hieman ennen neljää yöllä heräsin poltteeseen mahalla, lähdin käymään vessassa ja lapsivedet meni vessan lattialle...siitä sitten käyrälle ja supistukset alkoi-soitto miehelle että herätys ja lähde tulemaan sairaalaan...

Makoillessa supistuksia tuli harvakseltaan mutta kävellessä niitä tuli tiuhaan...miehen saapuessa sairaalaan puuskutin jo käytävällä kovaa :D
Kuumaan suihkuun siitä sitten ja se helpottikin oloa ihanasti. Monesti kävi kätilö kysymässä vointia ja että haluanko jotain kivunlievitystä mutta sanoin pärjääväni vielä...

Puoli kahdeksalta siirryttiin sitten synnytyssaliin ja kätilö tutki ensimmäisen kerran tilanteen, olin auki 5cm... Sitten tuntui että tilanne pysähtyi siihen...halusin mennä takaisin suihkuun...Kätilö alkoi olla huolissaan voinnistani ja sanoi että kysyy vielä lääkäriltä mutta että hän on nyt sitä mieltä että laittaa oksitosiinitippaan ja vauhditetaan synnytystä ja näin siinä sitten kävi... Pyysin kyllä ennen tippaa että saan epiduraalipuudutuksen ja sainkin sen ja mikä mahtavinta, tällä kertaa sen laitto onnistui...ja ei kun tippa auki...

Puolentoista tunnin päästä puudutuksen laitosta, alkoi jälleen tuntua kipua ja kätilö alkoi antamaan toista puudutus satsia ja kun sai sen juuri laitettua loppuun, tunsin että alkoi painon tunne alapäässä kasvaa mutta sitten en tuntenut taas mitään. Kätilö tutki ja olin sen 10cm auki ja sain alkaa ponnistamaan... Ponnistamisen tarvetta en tuntenut sen juuri saamani uuden puudutuksen takia joten kätilö sanoi milloin pitää ponnistaa, tuntu hassulta kun ei tuntunut miltään...muutamalla ponnistuksella syntyi tytön pää, jolloin huomattiin että napanuora oli kaksi kertaa kiertynyt kaulan ympärille... hetken aikaa teki kätilö töitä että sai napanuoran pois ja sitten sain ponnistaa tytön kokonaan ulos...

Tyttö alkoi heti itkeä ja itkikin sen kaksi tuntia heti yhteen soittoon :D Kielen jänne oli tytöllä tiukka ja sen lastenlääkäri leikkasi poikki heti seuraavana päivänä kun asia huomattiin... sen jälkeen imetyskin on alkanut sujua hyvin... Tyttö on enkeli, nukkuu ja syö hyvin...*koputtaa puuta* sillä tilanteethan voi muuttua hetkenä minä hyvänsä =)

Siinä nyt meidän tarinaa lyhykäisyydessään, varmasti jäi paljon kertomatta mutta siinäpä ne tärkeimmät...
 
tääl ollaa kolmatta yötä valvottu.. inhottaa ku yks koittaa tulla ulos mutta ku ei pääse! vähän niiku potkis tonne alapäähän, ja saa juosta vessassa. toivottavasti syntyis pian. vaikka tänää ku huomiseks on luvattu ukkosta! :D

ajatella et seuraavalla viikolla on laskettu aika! en ite usko. en ees usko että oon raskaana. ihan outo tunne se että ite synnyttää. en usko itestäni että synnytän. ootan et pääsen sairaalaa tuntee ne kaikki kivut nii sitte vasta uskon! :)
 
Tänään 37+0 eli ollaan täysaikaisia :) iso HUI! :D nukkuminen on mitä on, valvon lähes poikkeuksetta joka aamuyö 3-5 välillä 0,5-2 tuntia ja nukun sit johonkin yhdeksään aamulla.. alkaa siis olla tytön tuleva uni- ja syöntirytmi tuttua ;) jännitystä on jo ilmassa niin meillä kotona kuin isovanhempienkin taholla.. :)
 
huomenta kaikille!

onnea kaikille vauvan saaneille:)

täällä kaikki ihan hyvin paitsi kakka pitää huutaa ulos! ja kyllä ääntä riittää:) pitää vaan yrittää tuputta
lisää maitoa jos on vajautta! korvikkeella saa pääsääntöisesti maidon ja tissistä mitä sieltä sitten tulee! 20ml pumppauksella saanut parhaimillaan pulloon:) olisi kyllä ihana ollut jos maitoa tulisi tarpeeksi omasta takakaa ei oo edellisillekkään riittänny omaa maitoa eikä kyllä tällekkään:)

muuten on kyllä niin rauhallinen ja tyytyväinen pikku ukkeli.

poitsu on tiistaina jo kaks viikkoa vanha mutta tuntuu kuin olisi ollut jo monta kuukautta mukana joka paikassa:) mulla kävi nuoremman tytön kanssa samanlailla että "ajautui" vain meidän arkeen kun joku kyselee pojan ikää niin välillä ittekin vähän hämmästyn et onks se niin pieni vielä:) :) mut kyl se aika rääpäle on kyllä vielä:)


nyt pitää lopettaa ollaan menossa mummulaan aamupalalle on lapsien serkkuja paikalla niin aamupala maistuu paremmalle yhdessä syötynä!

huisp & pasus 13pv
 
Miten tämä heinäkuu onkin niin pitkä kuukausi ja sitten kun tämä kuukausi on ohi niin pikkuhiljaa alkkaa syksy ja hyvällä tuurilla saadaan meitin vauva vasta heinäkuun viimenen päivä.

viikkoja 38+5
 
Huomenta sunnuntaiaamuun!

Täällä taas eilen uhmattu luonnon lakeja ja käyty tanssimassa illalla. :D Eilinen päivä oli muutenkin täynnä tohinaa, aamusta heti saatiin sukulaisia yllätyskahville. He toivat kauhean määrän suklaadonitseja ja minä sitten pyytelin muitakin kahville siinä samaan syssyyn, että saatiin donitsit syötyä. Iltapäivästä menimme minun vanhemmilleni ja saunoimme ja söimme hyvin siellä.

Illalla tosiaan lähdimme vielä muutamaksi tunniksi tuohon lähelle paikalliselle lavalle. Vähän kyllä mietitytti, että kuinka miun käy, mutta kyllä ihan hyvin jaksoin edelleen muutaman tanssin tanssia. Välillä huilattiin ja taas jatkettiin. =) Ja edelleen kun olen sitä mieltä, että jos kerta oma kroppa kestää niin miksi ei voisi harrastaa liikuntaa. Tanssiessa meinaan lähinnä jalat väsyy, eikä mitään supistuksia tms. tunnu. Niin eikös se sillon ole ihan sallittua? Kun ei kai liikunnasta mitään haittaa voi olla? =) Yöllä tietysti sit oli vähän jaloissa nestettä ja kolotti paikkoja, mutta ei sen enempää. Nyt lähinnä väsyttää, mutta sekin johtuu siitä, että mies kuorsasi taas niin että seinät meinas kaatua.

Mulla myös kohtu napsunut jo varmaan kuukauden ajan. =)

Tänään olisi miehen serkun rippijuhlat, muuten aion kyllä pyhittää päivän vaan olemiselle. Huomenna meillä on 1-vuotis hääpäivä. :heart: Ajateltiin mennä joko Tampereelle elokuviin ja syömään tai Nokian Edenin pulikoimaan ja syömään. Kun eikös uimaan saa mennä, kun mulla ei ole limatulppa irronnut vielä? Toi pulikointi kyllä houkuttelis kovasti. =)

Tässähän tätä ohjelmaa sitten onkin taas... Jos ei vauva lähde tällä menolla itse ulos tulemaan, niin ei voi ainakaan yrittämisen puutteesta syyttä. Kovasti taas möyrii tuolla masussa Hippu ja yrittää kaivautua kylkiluihin. :heart:

Ja vielä: kovasti onnea kaikille vauvansa saaneille ja tsempit meille joilla pikkuiset vielä masuissa odottamassa sitä oikeaa hetkeä syntyä! :heart:

MiNi87 ja Hippu 37+5
 
Viimeksi muokattu:
Eilinen päivä ärsytti ku moni kysyi että etkö vielä oo räjähtänyt/jakautunut, no en hitto vielä oo. Vaikka en mä sitä itse niin oo ajatellutkaan ku oon melko varma et tää odotus menee ainakin pari päivää yli la:n ellei jopa enemmän.

Onnea vauvansaaneille=)

Maijamehi ja katkarapu rv 39+3
 
kiireinen viikko takana :) vauva käännetty, mut en todellakaan tiedä ollaanko sielä missä asemissa sitten nyt. Viimekskin luulin et on oikein päin mut istua törötti mahassa. keskiviikkona tosiaan meen tarkastukseen.. painoarvio 3,5kg. huh huh...

oltiin korkeasaaressa ja heurekassa jajaja... ikeassakin käytiin. ei mitään jelppejä muut kun se että illalla ihan poikki.

SEElle suuret onnittelut tytöstä :heart: muistelin et kaksi pojua olis ennestään eiks niin?! :) mitäs veikat tykänneet siskosta? :)
ja tietty muillekin vauvaantuneille paaaaaljon onnea!

turvotus on lisääntyny käsissä ja jalkaterissä...inhottavan jäykkiä molemmat.. valopallojakin oon nähnyt mutta verenpaineet olleet hyvät.

pienin kaipaa huomiota kokoajan ja roikkuu perässä... syliin syliin syliin...huoh. sais vauva nyt syntyä äkkiä!

onona ja nelonen 37+5
 
Viimeksi muokattu:
Täällä ollu tosi surkea olo eilisestä asti. Maha sekasin, huono olo, hiki valuu. Illalla vielä alko ihme piston tunne vasemmalla puolella mahaa, joka jatkuu edelleen. Soitin jo synnärille, koska pisto tuntuu mielestäni istukan kohdalla. Ei kuulemma pitäis olla mitään vakavaa. Vaavikin on ollut tosi hiljainen. Yöllä heräsin vähän väliä paniikissa siihen et olin nukahtanut, kun olin ollut liikkeitä laskemassa. Nyt yritän tässä laskeskella liikkeitä.

Kaikki tämähän vois viitata siihen, että vauva olis tulossa maailmaan. Näin lääkärikin eilen puhelimessa sanoi, mutta mitään limaista vuotoa tai supisteluita ei ole ollut.

Jotenki ihan paska olo. Siis henkisestikkin. Koko aika saa pelätä, että onko kaikki vauvalla hyvin ja sitten kun ei ole enää ollenkaan hyvä olla niin alkaa olla aika alakuloinen olo. Mieskin on sen huomannut.

Toivottavasti tämä nyt syntyy pian!

Noola ja pikkunen 40+0
 
Heipparallaa,

Tulin kuittaamaan lukemiset.. Ollaan koko perhe lomalla niin aika menee muihin juttuihin. Välillä en edes muista että oon raskaana. Muiden kuulumisia käyn kyllä täällä lukemassa. Onnittelut siis jälleen kaikille pienen nyyttinsä syliin saaneille!

Täällä yöt on hikisiä, nihkeitä ja huonoja, mut muuten kaikki hyvin niinku ennenki. Mustikat alkaa oleen jo kypsiä eli ensi viikolla on tiedossa mustikka ja mansikkashow!

Leuka pystyssä kohti elokuuta siis mennään :)

Tsemppiä kaikille masun kans eläjille ja vaaveja hoitaville!
Terkuin Ruususuu ja nappula 37+1 (täysaikasia ollaan!)
 
Meille syntyi pieni poikavauva 2.7.12 klo 09:45, mitoin 3010g, 47cm ja pipo 34cm.
Sektio meni hyvin, mutta poika oli vetässyt lapsivettä keuhkot täyteen, ja joutui heti vastasyntyneiden teholle C- PAP- hoitoon. En ehtinyt nähdä häntä kun vain vilaukselta, sillä oli kiire siirtää hänet sinne... Olin aivan rikki.
Itse jouduin toiselle osastolle, ja poika oli siellä teholla. Aika kamalaa.

Onneksi tästä selvittiin hyvän hoidon ansiosta ja sain pojan samalle os:lle. Täyden kiitoksen ovat ansainneet Tyksin kätilöt ja lastenlääkärit !! Eipä paremmassa hoidossa oltaisi voitu olla. Hoito oli kiireestä huolimatta erittäin tarkkaa ja hyvää. Itse en joutunut käytävälle, ja sain vielä valita ikkunapaikan :)

Pojan painon kanssa ollaan nyt kamppailtu, sillä syntymäpainosta lasku oli miltei 10%:n luokkaa. Itsellä ei maito meinannut nousta lainkaan,joten lahja´maitoa tarvittiin. Nyt rinnat ovat kasvaneet niin helekutasti, että voisin sahata ne irti !! Tää on aivan TUSKAAAAA, koska pojan imeminen sattuu ja voi tuota turvotusta.... Kolmessa päivässä a- kupista D- kuppiin..... Ei juma. En pysty edes käsiä kunnolla liikuttelemaan, sillä niin kipeät ovat.

Onko kenties muilla ollut vastaavaa ????? Tää meinaa on aivan järkkyy.

Mutta nyt ollaan onnellisesti kotiuduttu, ja toivotaan parasta tuon painon suhteen .

Kaikki TSEMPIT vielä mahan omaaville ja tuhannet onnittelut jo vauvautuneille <3

- Safir 2012 ja Ihme Poika Robin 6pv -
 
Onnea kaikille vauvan saaneille!!:flower::flower:

Täällä kärsitään mukavasta jalkojen ja käsien turvotuksesta. Eikä tämä painostava ilma yhtään helpota oloa.:( Yritä tässä samalla järkätä esikoisen synttäreitä kun jaksa edes ajatella mitään. Esikoinen on siis 2002 vuoden heinäkuun vauva eli huomenna täyttää 10v!!:)

Siiseli84 ja "Rontti" 36+6
 
  • Tykkää
Reactions: Safir2012
Heippa!
Meille syntyi poika 2.7 klo 02:09. Mitat 4100g ja 52,5cm :) Synnytyksen kokonais kesto oli 5h 15min. Ja hyvin meni! Niinkuin olin toivonut tai "suunnitellut". Mutkiakin tuli matkaan, vasta toisena päivänä kylläkin.. Pojan hengitys on hieman tiheentynyttä niin veivät tarkkailuun lastenteholle ti-ke välisenä yönä ja aloittivat antibiootit (epäilivät infektiota). To poika pääsi takaisin mun viereen osastolle. Mitään ei verikokeista tai muista kokeista paljastunut, mutta silti lääkäri halusi varmuudenvuoksi koko kuurin pojalle laittaa. Eli 7päivää antibiootit suoneen. Ollaan siis edelleen sairaalassa, tosin eilen meidät siirrettiin lastenosastolle kun toi synnyttäneiden osasto Tyksissä siis tupaten täynnä. (Muutaman päivän oli väljempää mutta sitten taas tuli ruuhkaksi asti äitejä ja vauvoja) Nyt siis ti iltaan täällä jumitetaan:) No saa ainakin vielä levättyä kun kotona odottaa innokkaat 5v isoveli ja 3v isosisko:)

-Daniella ja Adam 6vrk
 
OK,kiitos infosta. Pitää kysyä perjantaina äitiyspolilla, eikö täällä sellaista tutkita. Nyt synnytän SATKS.ssa (ja ekan lapsen aikoinaan) ja keskimmäinen syntyi TYKS.ssa ja kummassakaan ei ole tutkittu moista. Riski on kyllä aikasta minimaalinen jos on max. 3 %. Tuohon riskiprosenttiin mahtuu aika liuta muitakin pöpöjä, joita VOI saada jos on huono tuuri...
Kysäisempä kuitenkin kun menen =)

t. aramsamsaa, joka tunnustaa häpeäkseen olevansa sairaanhoitaja ja ei ole koskaan tosiaan moisesta synnytykseen liittyvänä kuullutkaan =/
 
Onnea vauvautuneille!! :flower:

Minäkin tahtoisin jo omani. Yö meni aivan valvoessa ja nyt oon jotenki superliikuttuneessa tilassa ja kuuntelen musaa. Kaikki kuulostaa niin ihanalle, että on aivan tippa linssissä :). Ylihuomenna on sitten se laskettu aika, ei taida ennen sitä tulla.

SiinaS 39+5
 
  • Tykkää
Reactions: Safir2012

Yhteistyössä