Heinäkuun Hellemasut 2012 **HEINÄKUUSSA** Meidän kuu!! **

omena85: tohon kun vauva nukahtaa viereen ja herää kun oot siirtämässä, niin mä aina otin vauva pinnasängystä omaan peittoonsa käärittynä ja kun oli syöny niin siirsin oman peittonsa kanssa takas pinnikseensä niin ei sit havahtunu...ajattelin et tietty se vauva herää kun lämpimästä kainalosta siirretään kylmään petiin.
 
Tipetsu: Anna mennä vaan! Jos vauva kerran pulloa huolii ja maitoa on jo jemmassa niin tottakai voit ottaa pari. Meillä valmistu just uusi katettu terassi pihalla ja kyllä mie odotan niiiin kovasti että saan lasin punkkua siinä nauttia (ja varmaan poltan sen yhden tupakankin) =)
 
  • Tykkää
Reactions: Safir2012
Onnea taas uusille nyyteille! :flower: Ja tsempit muille! :hug:

Täällä kai limatulppaa tuhruttanut viikon verran, supistelee satunnaisesti ja yöt menee kävellessä Rennie paketti kourassa vessan ja sängyn väliä, muuten olo edelleen mainio :D

Tähän asti olen ollutkin sitä mieltä, että pysyköön vaavi masussa kaikessa rauhassa, mutta pikkusen alkoi mieli muuttumaan kun kuulin neuvolassa painoarvion himpun vaille 4kg tällä hetkellä... että pikkuhiljaa vois vaikka alkaa syntyä sittenkin! :D

Bobble ja iiiso masu 38+3
 
  • Tykkää
Reactions: PikkuHyypiö
Onnea vauvautuneille!! :flower:

Itse nousin tänään jo puol kuusi kun päätä jomotti niiiiiin paljon. Empä tiedä miksi, mutta verenpaineita epäilen (joita ei oo varmaan 3 viikkoon mitattu). Jännä kun äitipolilla ei mun verenpaineet kiinnosta lainkaan ja omassa neuvolassa ei tarvitse käydä - kun käyn äitipolilla. Eikä mulla mitään omaa mittaria ole. Mua kyllä niiiiiin harmittaa, etten ole vielä(kään) synnyttämässä, eikä olo edes tunnu siltä, että olisin hetkeen menossakaan. Saan onneksi vihdoin edes vieraita viikonloppuna, kun yksi kamu uskaltautuu kyläilemään "vaikka olen räjähdysvaaran alla" :). Kiva justiin tää kun kukaan ei uskalla/viitsi tulla kylään, koska haluavat tulla kun olen jakautunut ja itse ei viitsi mihinkään mennä JOS jakaudun. Kesä on pilalla. :(

SiinaS 40+2
 
Vihdoin pääsen ilmoittamaan, että meidän pikku herra syntyi 5.7. rv 40+5 mitoilla 4140g ja 51cm. Synnytys meni hienosti, mutta siihenpä se tuuri sitten loppui. Illemmalla pieni siirtyi keskolaan tiheentyneen hengityksen takia, ja sai 7 pvän antibioottikuurin, joka vihdoin loppui tänään. Sama juttu oli esikoisen kohdalla, ja aika rankalta tuntui taas vauvan vieminen eri osastolle. Onneksi pääsi muutaman päivän jälkeen takaisin vierihoitoon.
Imetys on eräänlaista taistelua täällä edelleen, kun vauva ei jotenkin osaa avata suutansa tarpeeksi isoksi. Joskus menee noin 10 min yritystä tunkea nänni lapsen suuhun ennen kuin päästään itse asiaan.
Nyt tähän päälle sain sitten vielä rintatulehduksenkin. Olo ei siis ole ollut kovin hääppöinen.

Tyksin tilanteesta: tilanteet muuttuu tosi nopeasti siellä. Kun mentiin niin oli tilaa, ja sitten viikonloppuna aikamoinen ruuhka ja sitten taas alkuviikosta tilaa. Hyvin kuitenkin mun mielestä homma siellä toimii ja päiväsaliin laitetut sängyt yritettiin mahdollisuuksien mukaan pitää tyhjinä.

Isot onnittelut kaikille tällä välin vauvansa saaneille! :flower:

Lavelyn ja poika 1 viikko
 
Onnea vauvan saaneille!

Viime yönä pääsin jo elättelemään toiveita synnärille lähtemisestä, mutta tietysti ne supistelut sitten hyytyivät yön kuluessa. Tänään on sitten tämä viimeinen vauvaton päivä hyödynnetty keittämällä mansikkahilloa, hillonkeitto kun tuskin huomisesta eteenpäin kiinnostaa hetkelleen. Illalla pitää pakata sairaalakassi valmiiksi ja kohta alkaa syömisen rajoituksetkin. Aamusta sitten aikaiseen osastolle valmistautumaan leikkuriin. Viime päivinä ei ole sektio ollut mielessä vaan ihan muut vanhemmuuteen liittyivät asiat, seitsemän vuoden kokemus asiasta ei näköjään helpota tätä millään tavalla.

Mä niin toivon, että imetys lähtisi tällä kertaa paremmin liikkeelle, mutta saapa nähdä kuinka käy sen kanssa. Ja rintatulehdus, sen toivon pysyvän kaukana minusta! Sen verran tuskainen kokemus siitä taudista on. Joten tsemppiä Lavelyn!

Annales 39+3
 
Omena85, meillä kans vauva nukahtaa lähes joka kerta rinnalle ja herää kun yrittää siirtää sitä vaunuihin, sänkyyn, tms.. Ollaan kokeiltu tuota ninnaxin vinkkiäkin, välillä se toimii välillä ei.
Vauva nukkuu nyt meidän sängyssä kun mä en jaksa öisin imetysten välillä siirrellä sitä omaan sänkyyn, nukahdan itekin aina kun neiti syö kun imetän makuultaan. Mennään nyt toistaiseksi näin, viimestään kun yösyötöt jää pois nii sitten saa vauva nukkua omassa sängyssään. Mulla on niskat ihan tuhannen jumissa kun nukahdan aina imettäessä ja muutenkin nukun nyt jotenkin ihan oudosti. Pitää päivisin yrittää muistaa venytellä...

Meillä oli tänään lääkärineuvola ja Pulla sai rotarokotteen, sit piti vielä labrassa käydä hb-kontrollissa. Pulla kasvaa hienosti rintamaidolla ja muutenkin sai tosi paljon kehuja lääkäriltä ja terkkarilta :heart:
Tuoreet mitat neidistä jolla ikää nyt jo 6vko 5vrk, suluissa syntymämitat:
paino 4160g (2570)
pituus 53,2cm (48,5)
pipo 36,7cm (32,3)

Imetys meillä sujuu tosi hyvin, maitoa tuntuu tulevan ihan liikaa ja neiti pulauttelee välillä tosi paljon. Ilmeisesti nielee ilmaa niin paljon kun maitoa tulee aluksi välillä ihan suihkuamalla. Pitäs nyt yrittää pumpata/lypsää ennen imetystä että jos se auttas tuohon pulautteluun.
Kovin tiheästi meillä kyllä syödään, välillä jopa tunnin välein ja se on kyllä aika raskasta kun joinakin päivinä ei ehdi ees ite syömään. Neuvolassa sanoivatkin tänään et jos lypsäis sitä etumaitoa pois kun se on laimeempaa niin se takamaito vois pitää vauvalla sen nälän vähän kauemmin poissa.
 
Listaa vihdoin päivitetty, kertokaa jos virheitä siellä, eivät ole tahallisia =) Helpommin sanottu kun tehty istua kauemmin koneella, kun tänään on joku kiukkupäivä ?! Itselläkin alkoi maitoi nousemaan tänään ja on tosi itkuherkkä olo, synnytys on mielessä jatkuvasti ja aina kun nukahdan, näen pieniä painajaisia :'(

kuinka paljon teillä muilla synnytys pyörii mielessä? Mä en edes tiedä, haluanko tänne kirjoittaa kertomusta, jotenkin niin epäonnistunut koko homma.

No mutta vauva on ihana ja rakas :heart:, jospa tässä ehtisi joku päivä enemmänkin kirjoittamaan.

Onnea kaikille vauvautuneille!!! :hug::heart: Ja tsemppiä odottelijoille, pian se odotus kaikilla palkitaan.

Maanu ja Kepa 4vrk
 
meillä kiukutaan ja ollaan välillä hyvätuulisia.ei auta pienen masuvaivoihin cuplaton tai disfatyl.mulla itsellä kovin itkuherkkä olo kun ei voi auttaa pientä kun koskee. oma ruokahalu on täysin kateissa ja paino on pudonnut alemmas kuin 14 vuoteen -10kg on nyt siitä painosta joka oli päivää ennen synnytystä..viimeksi amiksessa olin näin hoikassa kunnossa.pori jazzeille pitää hankkia jotain uutta vaatetta kun vanhat on kuin säkkejä.täytyy varmaan lääkärille jutella neuvolassa noista vatsavaivoista.jälkivuoto on taas on lisääntynyt.

mU+prinsessa pyllyherne huomenna 2 viikkoa
 
Täällä ei mitään uutta. Supistelee usein ja paljon joo, alapäähän koskee joo, selkää vihloo menkkamaisesti joo, mutta. Nothing! Maanataina sitten neuvolaan ja sieltä lähete naistenklinikalle käynnistykseen jos ei ennen sitä synny.

40 + 4 and still counting...
 
Onnittelut taas kaikille nyyttinsä saaneille!!!! :flower:


Täällä ollu huono ilta. Oltiin tytön kanssa vaipan vaihdolla ja sattuipa pieni äksidentti : /
Meillä on hoitotaso kylppärissä pesukoneen päällä ja heti siinä pesukoneen vieressä on lavuaari ja peilikaappi,jossa kolme ovea.
Kun otin tytön vaipan pois,niin kävi aika tavanomainen eli tuli pissa. Huusin miehen ottamaan pissasta harsoa pois, samalla kun itse nostin tyttöä käsivarsille. Harso jäi vauvan varpaaseen kiinni ja nostin vauvaa että rätti tippuisi pois. Niimpä sitten vauvan otsa kolahti avoinna olleeseen peilikaapin oveen ja voi hyvä jumala sitä huutoa! :'( Tunsin sata kertaa kovemman kivun itsessäni,pientä sattui. Purskahdin itkuun ja itkin ihan oikeasti. Pitelin huutavaa tyttöäni ja pää täyttyi kamalista ajatuksista,mitä jos aiheutin nyt jotain vauvalle?! Hyssytellessä tyttöä,hän nukahti. Itse en kyennyt lopettamaan itkuani. Onneks mies oli kotona,oisin menny ihan paniikkiin.. Mies rauhoitteli minua ja seuraili vauvan tilaa. Pesin sitten viimein vauvan pepun ja sitten vaipan laitossa hän märisi tavalliseen tapaansa. Minä itkin ja itkin. Mies sanoi että tytön on nälkä,anna ruokaa. Annoin tytölle tissin jota vauhdilla luputtelikin. Torkahti hetken ja jatkettiin toisella tissillä.
Ihan kauhun vallassa soitin äipälleni,äiti rauhoitteli ja oli sitä mieltä ettei vauvalla ole varmasti hätää. Soitin päivystykseen että oisko syytä mennä näytille,mutteivät nähneet tarpeelliseksi. Käskivät seurailla aivotärähdyksen oireita. Tyttö taitaa olla onneksi oma itsensä. Säpsähtelee kovia ääniä,katsoo silmiin,syö,eikä ole veltto tms.
Tokihan tässä koko ajan seuraa silmä kovana ja kun tuon ikäisellä ei ole mitään rytmiä missään,syö ja nukkuu milloin sille tuntuu,niin heti alkaa miettiä,syökö nyt kunnolla ja nukkuuko enemmän kuin yleensä.. :(
Tytöllä on nuppineulanpään kokoinen nirhauma otsassa josta siis iho rikki. En tiedä onko otsassa kuhmu kun kallon muoto ei oo kovinkaan selkee just sillä kohtaa. Mustelmaa ei ole.

Tuntuu kyllä niin pahalle, en tarkoittanut mitään tommosta :( Just näitä juttuja oon pelänny. Mies kun on poissa niin miten pärjäisin sitten? Polttareita tulossa jne. ja olen tytön kanssa vkonlopun kahden..:O Tunnen itseni niin huonoksi äidiksi ja itku on millin päässä koko ajan :'( Enkä kyllä anna tätä ikinä anteeksi itelleni! Voivoi..


Tipetsu ja Käpy-Kyllikki 4 vkoa.
 
voi tipe!!! vahinkoja sattuu ja jos tyttö vaikuttaa ihan normaalilta niin älä huoli..ei noi pienetkään ihan helposti rikki mene.seurailet vaan tyttöä ja jos voinnissa tulee muutos niin sitten soitat päiksyyn. mä oon ite tosi varovainen kun nostelen ja kannan kun mulla on tapana itse koheltaa.raskaana ollessa liukastuin ja teloin itseni ja sit pelkäsin et tytölle olis sattunu jotain
 
tipetsu älä huoli,jos tyttö vaikuttaa hyvinvoivalta niin eiköhän kaikki ole kunnossa,aina sattuu ja tapahtuu noiden lasten kanssa,vaikka ite yritän kans aina olla tosi varovainen kun vien vauvan esim.pylly pesulle,kun se yleensä roikkuu sillaint uossa käsivarsilla pääalaspäin,niin ettei se pää juuri kopsahda mihinkään..se pää on vielä tosi herkkä!

Oltiin eilen neuvolalääkärillä niistä 4 moro heijasteesta,ja kaikki tuli hienosti esille,lääkäri sanoi että on tosi jäntevä 3viikkonen vaavi:heart:
Ja paino ylittyi jo 4kg,ja himpun päälle. Eli ruoka on maistunut pullosta,ja sen huomaa pulloposkista myös.
pituus mitataan vasta sit virallisella 2kk käynnillä,joka on elokuun puolessa välissä,ja mun jälkitarkastus myös.
Jälkivuoto on tosi ärsyttävää,kun tulee tuhrua vaan,mutta sidettä pidettävä kuiteskin: /

omasta painosta siis mulla on kans lähtenyt 5-6kg pois,siit painosta mitä oon painanut jo vuosia,ja ennen raskauttakaan. olen erittäin tyytyväinen,kun ylipainoa oli,ja on edelleen,vielä pitäisi saada 5kg tippumaan,ne voikin olla vaikeempi saada pois: /
mut kaikki sen kyll huomaa että oon kaventunut,ja se suurin massa lähtenyt juurikin mahasta. nyt pitää olla vaan tarkkana syömisistään...enää kun ei ole raskausajan diabetestä,niin on tullut kyl syötyä taas sitä vaaleeta leipää,ja jugurtteja..ym.mitkä olivat tuolloin kieltolistalla.
 
Maanu: Kyllähän tuo synnytys pyörii vielä päivittäin mielessä. Erityisesti iltaisin sitä huomaa asiaa päässä kelaavansa. Vaikkakin mulla meni synnytys ihan ok, mitä nyt se käynnistely oli kamalaa. Sulle varmasti tekisi hyvää purkaa tuo synnytyskokemuksesi jonkun kanssa. :hug:

Tipetsu: Harmi juttu sattunut teillä mutta kyllähän tuo sille vaikuttaa että säikähdyksellä selvisitte. Noita varmasti sattuu ihan jokaiselle.

Täällä myös paino edelleen laskusuuntainen. Edelleen ois silti semmoset 6kg karsittava jotta ois lähtöpainossa. Ehkä se ajan kanssa. :) Turvotus on viimein hävinnyt joten nämä jäljellä olevat 6kg lienevät nyt sitten noista herkuista kerrytetty. Hups. :D

Tänään käytiin tekemässä se isyydentunnustus. Minä stressasin koko tapaamista ihan kamalasti kun mietin että kuinka kovasti se tenttaa "oletteko aivan varmoja", sitä kun on tietenkin kuullut hirmuiset kauhutarinat ko. tapaamisesta. Mutta täähän meni todella kivuttomasti. Saatiin eteen erinäisiä lappuja jotka se nainen oli etukäteen täyttänyt valmiiksi, nimet alle (ensin vakuutin etten ole ollut seksuaalisessa kanssakäymisessä muiden kanssa, sitten varsinainen isyydentunnustus ja lopuksi vielä nää elatusvelvollisuuslaput) ja sitten se olikin siinä. Toivotti hyvää kesää. Eli ihan suotta jännäsin.

Ristiäisetkin varasin eilen, ne olis meillä 18.8. Nyt ei tartteis kun keksiä loput kummit ja pojalle nimi. :D

Muuten täällä mennyt ihan hyvin. Poitsu ei pahemmin itkeskele, nälkää ja muutaman kerran vatsan väänteitä. Minun pitäisi malttaa nukkua enemmän kun tilaisuus on.
Kovin oon itkuherkkä ollut erityisesti eilen illasta. Mies kun on tämän viikkoa ollut töissä ja illat tehnyt konehommia lisätienestiä varten niin aika yksin olen kotona ollut. Saunaan piti eilen yhdessä mennä mutta pikkumies päätti tunnin unien jälkeen ettei mihinkään saunaan, joten minä jäin syöttämään poitsua ja mies kävi saunassa. Kyllä kismitti kun kovasti ois sitä yhteistä aikaa kaivannut. Sitten olinkin niin poikki että suorin suoraan nukkumaan. Viikonloppukaan ei lupaa enempää yhteistä aikaa kun tänäänkin mies menee töiden jälkeen tekemään pari konetta alta pois ja huomenna hällä on työpaikan pippalot. Sunnuntain lienee sitten krapulassa... Huoh.

Jospa tämä jatkaisi itsesäälissä rypemistä sohvan pohjalla jos tuo poitsu antaisi äipän hetken ottaa unia. :)

Omena ja Pikku-ukko 1vko 6vrk
 
Maanu: Jos tuntuu. että ei jaksa sitä synnytystä vielä "ruotia", niin jätä tuonnemmaksi. Toisaalta kuten moni sanoikin niin puhuminen vois helpottaa. Onko sulla "lapsellisia" ystäviä, joiden kanssa voisitten vertailla kokemuksia? Oon huomannut jälkikäteen että se on monasti semmoinen naisia yhdistävä tekijä vertailla noita synnytyksiä. Vähän niinkuin salaseura, jossa miehillä ei ole sijaa =) Esikoisen syntymän jälkeen mä en halunnut katsoa valokuvia joita mies otti salista ja syntymän hetkistä..meni vissiin useampi kuukausi ennen kuin ne katsoin läpi. Vieläkin niiden näkeminen aiheuttaa jonkun laisen herkkyysreaktio, vaikka sinällään synnytys olikin aika iisi.

Omena: Tuli sellainen muisto mieleen tuosta sun tekstistä, että esikoisen syntymän jälkeen kun hormoonimellakka tosissaan pyrähti päälle niin itkin vuolaasti saunassa yksin sitä, että nyt kun tuo vauva syntyi niin me ei miehen kanssa enää KOSKAAN IKINÄ päästä kahdestaan saunaan. Se oli oikeesti tosi tuskallisen tuntuista, olin ihan varma tästä asiasta, että yhdessä saunomiset on nyt saunottu. Tuohon herkistelyyn ei oikeesti auta muu kuin aika.
 
  • Tykkää
Reactions: Maanu
Onnea uusille vauvautuneille!! Ja tsemppiä uudenlaiseen arkeen!

Täällä odotellaan edelleen. Kaikki synnytystä ennakoivat merkit on tässä viime viikkoina käyty läpi, ainaki lähestulkoon.. Kolmannen odottajana ne on uusia mulle näin ennakkoon, koska kaks aiempaa synnytystä on käynnisty yks kaks yhtäkkiä. Limatulppa alkoi irrota jo reilu parisen viikkoa sitten ja muutoinki vetinen/limainen valkovuoto on ollu runsasta jo useamman viikon. Supistuksia on tullu vaihtelevasti. Nyt viimesen viikon aikana etenkin öisin jo ihan tasaisesti ja kivuliaasti. Parina yönä oon jo (melkein) alkanu tekeen lähtöä, mutta niin ne vaan on hiipuneet. Menkkamaista kolotusta ja jomotusta on kans ihan tasaisesti..alaselällä- ja vatsalla + jaloissa. Näillä siis mennään...voisinpa melkeen sanoa, et paljo mukavampi on ollu ku se on ollu menoa yks kaks yllättäen.. tämä epävarma odottaminen on aikas stressaavaa!!=)

Noh, viikonloppu tulossa. Enpä mä enempiä tässä avaudu. Kaikille hyvää viikonloppua ja toivottavasti edes osittain sateetonta!!!!=)

Tiisu 38+6
 
Moikka kaikille !!

Kiva lukea teitin päivityksiä, valitettavasti ite en ole tän arjen pyörityksen takia ehtinyt juuri kommentoida / pistää kuulumisia..

Kyllä mullakin tuo synnytys on pyörinyt mielessä, vaikka tosin sektio olikin.Normi synnytystä ei oikein voi verrata sektioon.Niin erilaisia ovat...

Ne spinaali ja epi- puudutteiden laitto eritoten tekivät ihan hirveen kipeää, vaikka olen vanha konkari kaikenlaisille toimenpiteille.. Kysyin siellä salissa olleelta kätilöltä, että josko olis mahdollista saada jotain rauhoittavaa, koska pelkäsin ja tiesin että nuo puudutteidenlaitot sattuvat.
Kommentti oli vain, " Että ei meillä ole juuri ollut tapana antaa mtn... " Siis helekutan törkeetä. Se ei heiltä ois paljoa vaatinut. Olisivat säästyneet siltä, että säpsähdin joka kerta, kun tökkivät meikäläiseen piikkejä, kun meni mönkään........ Jos ensikertaa tulee, VAAADIN ehdottomasti, enkä leiki urheaa. Todella ikävää, kun kaikesta saa aina ruinata/ vaatia / pyytää. Ikinä ei kysytä, että haluaisitko tai toivoisitko..

Meillä arki on jotenkin lähtenyt pojan kanssa rullaamaan, tosin noista tisseistä ei meinaa tulla tarpeeksi apetta, että loput joudutaan antaa korviketta.. Pulloruokinta aloitettiin tosin jo siellä vastasyntyneiden teholla, kun oli C- PAP- hoidossa, ja mä toisella os:lla..... Eli näillä mennään. Painokontrollit on tehty terkkarin toimesta jo parina päivänä, ja ihana, kun on tullut kotiin käymään. Meillä on ollut aivan mielettömän hyvä terkka <3
Ensi viikolla on taas kontrolli, ja pidetään peukkuja, että vihdoin menisi 3kg rikki..... tää on ollut tosi stressaavaa, kun saa koko ajan miettiä, että saako tuo pikku ihminen nyt tarpeeksi syödäkseen vai ei...HUOH. Ja kaikki muu sitte tähän vielä päälle.

Se prkln terassiremppa jatkuu vielä, että täys harmitus siitäkin vielä.. Harmittaa ihan sikana, kun luvattiin, että valmistuu ennen TOUKOKUUTA!!TÄllasia ovat nuo puolitutut, jotka lupaavat ja lupaavat, ja rahastavat sitte enemmän ku pitäis. Never again!!!

Painosta, mulla jäi kaikki sairaalaan... Painan taas saman mitä ennen raskautta. Mutta ruokahalu on aivan järkky. Söisin vaikka pienet kivetkin. Johtuneekohan tuosta imetyksestä...?

Onko muilla samaa vaivaa, että öisin hikoaa ku pieni porsas ??? Mä joudun vaihtamaan melkein joka päivä uudet lakanat, kun ne ui hiestä !!!! Tää on toivottavasti ohimenevää hormonihyrskyä ?!

Onko teillä tietoa, miten nuo nimenantajaiset menee?? eikös ne ole ihan kotona pidettävä tilaisuus, jos haluaa??Onko siihen jokin aika, milloin ne tarvitsisi pitää?? Sorry, kun oon niin tietämätön..

Tipetsu, vauvat ovat yllättävän " kestäviä ", mutta ymmärrän, että pelästyit hirveästi !!! :hug:

Sitten tulee typerä kysymys: Mitä vaippoja suositte ??

Kaikki vauvaantuneet: oletteko jaksellut ottaa jo vieraita vastaan ?? Mä itse olen aika puhki vielä.. Ja tulijoita olis pilvin pimein.. Se on ikävää, kun joutuu sanomaan, ettei jaksa... Ärsyttävää.

Ompas mulla kyselykausí ..

Onnea kaikille vauvan saaneille, ja ISOT voimahalit niille ketkä vielä piinistelee mahojensa kanssa :heart:

- Safir ja IhmePoika Robin 12pv -
 
Onnea kaikille vauvan saaneille!!! Täällä vielä odotellaan. Keskiviikkona neuvolassa todettiin, että pää on laskeutunut hyvin ja sen puolesta vauva syntyä milloin vain. Limatulppakin on irronnut parin viikon aikana ja valkovuotoa on runsaasti. Itse tunnen kävellessä painontunnetta alapäässä, joten jotain siellä kyllä tapahtuu :D. Suurin ongelma on tällä hetkellä istuminen, vauva painaa jotenkin pahasti kylkiluihin ja ne on todella kipeät... Nyt voi jo sanoa, että tulis jo!

Pää alkaa hajota täällä kotona ollessa. Oon viisi viikkoa ollut vain kotona ja nyt ei enää yhtään jaksa tätä yksinäisyyttä. Lisäksi mä en saa yhtään mitään aikaiseksi, odottelen vaan miestä töistä kotiin. Huomenna on veljen häät, joten ne on pitäneet muun perheen kiireisenä. Tällä hetkellä näytää siltä, että pääsen häihin mukaan :). Olen koko raskauden ajan jännännyt, että miten käy. Eriasia on kyllä sitten, että miten siellä jaksaa.

Tipetsu Vahinkoja sattuu. Varmasti voit myöhemmin jo nauraa omalle reagoinnillesi. Vauvat ovat kestäviä ja eivät varmasti muista tapahtunutta tulevaisuudessa.

Tuttava + maha 39+2
 

Yhteistyössä