~ Heinäkuun Hellemasut 2012 ~ JOULUKUU

Lauantai heipat kaikille :wave:

Täällä aletaan olemaan jo elävien kirjoissa, pahaolo on helpottamaan päin. Enään ei okseta, kun aamulla ja pystyy jo toimimaankin normaalisti. Kykenen tekemään kotihommia ja ruokaakin, tämä tunne tuo kyllä melkoisen voittaja fiiliksen. Kaksi viikkoa kun meni jotakuinkin vaaterissa, eikä mitään kyennyt tekemään. Kai se Joulu sittenkin rantautuu tänne meidän perheeseen.

Eilen sain tonttuiltuakin, mutta kaikki ruuat on edelleen tekemättä, ehkä sitä vielä ensi viikolla ehtii. Joulu ollaan ihan kotosalla, rakastan viettää omassa kotona Joulua. Tänä vuonna kaikki lapsetkin ovat meillä. Viime jouluna meidän molempien lapset olivat etävanhemmillaan, ja oli muuten melko lailla erilainen Joulu. Minä vietin sen sitten töissä. Joulupäivänä mennään sitten minun vanhemmilleni syömään.

Jokú kysyi, että miten muut sisarukset ovat ottaneet tämän vauva uutisen. Meillä oikeen positiivisesti. Vanhin murkku, kysyi vaan, kun kerrottiin että pieni on oikeassa paikassa niin voiko se vielä mennä väärään konttoriin (edellinen kun olin kohdunulkoinen). Sitten toisesksi nuorin puhuu mahalle ja silittelee, auttaa minua ja puhuu taukoamatta vauvasta. Nuorimmainen sitten kysyi, että mitä se siellä tekee? :LOL: Oli siina naurussa pitelemistä. Tuo toisisksi vanhin ei suurempia kommenteja ole heittänyt.

Ihana kuulla että muillakin on maha turvoksissa. Aivan järkkyä miten turvottaa, ei kai se nyt tuo pieni vielä voi tulla pullistella, taitaa ollaa ihan sitä itseensä eli läskiä :LOL: Jotenkin ei vaan kehtaisi vielä heittää äitiyshousuja jalkaan, mutta pakko se kohta on kun ei muut enään mahdu päälle.

Vatsantoiminnasta
Mulla ja hitaanlainen vatsa ja olen sen saanut toimimaan magnesiumilla. Kaupasta saa ihan tavallista magnesiumia missä on mukana myös b-vitamiinia, niin sitä kun ottaa iltasella noin 350mg niin aamulla maha toimii, eikä tarvitse mitään laksatiivejä. Magnesiumilla kun on laksatiivinen vaikutus. Kannattaa kokeilla :)

Mukavaa viikonloppua teille kaikille ja pitäkää hyvää huolta masuistanne :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Mirkelo
jouluvalmisteluista täällä nyt aamusta laitettuna loputkin koristeet,kuusi enää puuttuu,joka tulee sit ens viikolla,siivouksista on enää lattian pesut,mattojen hakkaukset,petivaatteiden hakkaukset ellen niitä pese,kuusen laitto ja koristelu,sekä vessat ottaa,ja pyykkiä en aio jättää jouluksi,joten pyykkäystä sit loppu viikosta. ja ne jouluruoka ostokset sit ens vk loppupuolella,lahjat on ostettu ja paketoituna,muutama pitää vielää paketoida. joten aika hyvillä mallein!!

Täällä turvotusta on kans aikas lailla..huoh....maha on kuin pallo..kukas sanoikaan et näin raskaana ollessa meillä löllykkä mahasilla on kivaa kun se löllö alkaa kiinteytyä:D PTT 10+3
 
  • Tykkää
Reactions: Mirkelo
Mulla oli eilen töissä ensimmäistä kertaa äitiyshousut jalassa. Normihousuissa tuntuu että vyötärö puristaa kumarrellessa ja istuessa. Huomasin vaan vanhoja äitiysvaatteita sovitellessani että ne on isoja. Täytynee jossain vaiheessa käydä katteleen jotku uudet housut. Vielä on maha tosin niin pieni että normihousutkin menee. Äitiyshousut on vaan mukavammat päällä. :)
Täällä yritän kovasti nyt viikonlopun aikana saada enimmät joulusiivoilut tehtyä. Ei sitä viikolla töiden päätteeksi jaksa. Jos sitä ens perjantaina tekis lyhyemmän työpäivän ja tulis tekeen kotiin pikasiivouksen vielä ennen ku haen pojan hoidosta. Viikolla ehtii kuitenkin sotkua tulla.

puppa 12+3
 
Hyvää lauantaita! :wave:

Joulusta täällä on kaikki lahjat hankittu jo pari viikkoa sitten. Eilen haksahdin kummitytölle vielä jotain pientä hankkimaan mutta se meni vähän "turhakkeen" puolelle kun lahja jo oli mutta nooooh... :D Ruokia ei sen kummemmin meille osteta, kinkku meinattiin paistaa leivinuunissa ja varmaan riisipuuroa tulee tehtyä. Ollaan kuitenkin melkein koko joulu jossain muualla kuin meillä niin ei kehtaa varata tänne mitään erikoista. Joulusiivouksia en oo koskaan sen ihmeemmin tehnyt. Ajattelin tänään tai huomenna imuroida ja pestä lattiat ja eiköhän se ole siinä. Mulle tulee noita kaappien raivausfiiliksiä sitten pitkin vuotta muutenkin.

Miesystävän lapsille ei olla vielä tulevasti pikkusisaruksesta kerrottu. Varmaan vuoden vaihteen jälkeen kerrotaan kun on ekat ultrat ja neuvolat ja joulutöhötykset ohi. Tosin mitä joskus asiasta on ollut puhetta niin innoissaan ovat olleet ajatuksesta että tulis uusi sisko tai veli.

Äityisvaatteita tosiaan eilen testasin ja housut tuntui aluksi vähän hassuilta jalassa mutta äkkiä tottui. Pitää ostaa farkkumalliset varmaan piakkoin kun vaikka omat housut vielä menee jalkaan niin kyllä ne vähän puristaa vatsanseudulta kun kumartuu tai istuu. Mutta kuten joku sanoi, ihanaa kun on normaalistikin hieman isompimahainen niin kohta voi olla sitten ihan huoletta isomahainen :D

Omena85 ja maha-asukki 8+2
 
MB oliko sulla sitä hematoomaa kans? onko sulle sanottu kuinka iso?

AAArrrghh...ei ois pitänyt harrastaa seksiä ollenkaan tällä viikolla kun heti alkoi vuoto....ei taideta harrastaa seksiä enää ollenkaan raskauden aikana..

Vaikka ei mulla ole kovin ispo onneksi tuo hematooma,pikkuruinen suikale vain,niinkun lääkäri sitä kuvaili,mutta keskenmenoriskiä se hieman nostaa...no onneksi on tuo doppleri ja 28p pääsen sinne np ultraan.
 
Pahoittelut kuume!:hug:

Pahaolo ei ole vielä helpottanut ja kaveriksi on tullut järkyttävä närästys. Kaikki mahdollinen mitä suuhunsa laittaa nousee takaisin hetken päästä. Esikoista odottaessa närästys oli myös rajua ja söin happosalpaajia lähes koko raskauden ajan. Ylihuomenna on onneksi äitipoli, niin toivottavasti saan reseptin. Renniet ja muut käsikauppanärästys lääkkeet ei auta yhtään.

Joulua en ole kyennyt edistämään yhtään. Lahjatkin on vielä hankkimatta. Olen niin heikossa kunnossa ja joutunut keskittymään maanantaina pidettävään viimeiseen tenttiin. Ajattelin sitten pyhittää loppuviikon joululahjojen metsästykseen. Toivottavasti olo ei olisi näin heikko enää jouluna. Onneksi mennään jouluksi mun vanhemmille, niin lahjat ovat ainoa huolehdittava asia. :)
 
Huomenta!

Kuume82 :hug: Ymmärrän huojennuksen tunteen pitkän epätietoisuuden jälkeen...

Tännepäin ei kuulu juuri mitään. Pitäisi koittaa orientoitua huomiseen työpäivään. Torstaina olisi sitten se kauan kaivattu np-ultra... Ketään muita paikailla, jotka ei vielä käsitä jouluaaton olevan vajaan viikon kuluttua?

Brita ja salarakas 11+5
 
Hiukan aikaa olen ollut lukulinjalla vain, hirmuisesti kyllä kirjoitatte! Hienoa!

Meillä ei onneksi ihan hirveästi tarvitse jouluvalmisteluja tehdä, kun menemme miehen vanhemmille aatoksi, ystävän luo joulupäiväksi ja omien vanhempieni luo tapaninpäiväksi. Mutta koristeluja olen jonkun verran tehnyt, että edes hiukan saisi joulumieltä, tuolta karmealta ilmalta. Lahjajutut hieman vielä kesken, mutta nekin onneksi kerkeää saattaa loppuun, kunhan koulu loppuu tiistain jälkeen. Sitten onkin piiiitkä ihana loma! :)

Meillä ei noita sisaruksia vielä ole, kun ensimmäistä odotellaan, mutta minityyppimme n. 3 v serkku kyllä kovasti toi minulle viikonloppuna kaikenlaisia pupuja ja muita hoidettavaksi "vauvoina". Taisi testailla, että onko tädistä äidiksi ;D

Itse olen huomannut siirtyväni myös enempi käyttämään leggari/mekko-yhdistelmiä, ja välttelemään farkkuja. Tosin yhdet, ennen liian isot, farkut ovat nyt olleet käytössä jonkun verran. Mahaturvotusta siis täälläkin.

Ja omaa napaa.
Mutta se mahaturvotus onkin melkeinpä ainut oire tällä hetkellä. Olen varmaan pahinta epävarmuusvaihetta kärsimässä parasta aikaa. :/ Pikku hiljaa on oireet vähentyneet, ja vaikka joinain päivinä taas jotain pientä onkin, on mieli ollut hiukan maassa, kun kaikkea sitä kuitenkin on tullut kuviteltua. Ultraan vielä 2 viikkoa. Onneksi tuo joulu sentään hiukan vie ajatuksia pois, ja aika kuluu ehkä nopeammin.

Piristysruiskeena sain ihania uutisia, läheisen pitkään lasta yrittäneen parin plussasta! Kuukauden erolla mennään! :heart: Onko muilla kanssa-odottajia lähipiirissä?

Minityyppi 8+5
 
Minityyppi Mun kaveri odottaa myös mutta hän saa vauvan jo tammi-helmikuun hujakkeilla.

kuumelle :hug:

jouluksi mennään maalle, omaa joulua ei tarvii kauheesti laitella mutta ollaan kuitenkin laitettu muksujen kanssa koristeita ja kuusikin jo. ompahan jo hieman joulumieltä, paitsi jos ulos erehtyy katsomaan niin siinä katoaa kyllä pienikin joulumielen häivähdys...musta maa ja vettä sataa :( kurjaa!!!
lahjat valmiina ja vielä ois 5 vuoroa töitä ...mun selkä on alkanu jo oirehtia pahaenteisesti... aina sen kans on ollukki raskaus aikoina ongelmia.. :/

Miten teidän isompien perheiden lapsimäärään on suhtauduttu? tarkoitan siis minkälaisia kommentteja olette saaneet kun on esim-. koolmas tai neljäs tulossa? meillä kun kolmannen kohdalla jo ääliöimmät kyselivät että oliko vahinko?! :( mä ihan oikeasti meinasin suuttua jos silloin ja sanoinkin miehelle että jos yksikin sanoo vahinko sanan niin mä vedän korville! ja paan välit poikki! en todellakaan ala kuunnella tuommosia soopia... pahan mielen se vaan tuo... miten ylipäätään joku kehtaa tuommosia ees kysyä |O

nyt saunomaan..

Onona ja pieni 8+5
 
hei vaan kaikille pitkästä aikaa!

Onnea hyvistä ultrakuulumisista niitä saanneille ja voimia Kuumeelle! Ja tervetuloa uusille!

Täällä on tullut tekstiä niin paljon viimeisestä kirjoituksesta että en jaksa ihan kaikkeen kommentoida vaikka mieli tekisikin! :) On jääny palstailu ihan kokonaan kun on ollut niin loppu. :(

Äippävaatteista: mulla tää pahoinvointi on vienyt monia kiloja pois, joten normivaatteet alkaa olla liian isoja esim. farkut lököttää. Myös mä oon käyttäny paljon leggarit/mekko yhdistelmiä. Mutta silti mahanseutu kasvaa, nauroinkin miehelle tänään että näytän kuin olisin jo puolessa välissä! :LOL:

Joulusta: Lahjat oon saanu ostettua, mutta muuten on vielä ihan vaiheessa. Huomenna olis tarkoitus siivota ja vähän koristella kotia.

Pahasta olosta: Siis olen ollut tosi tosi pahoinvoiva. Oksentaminen ei auta eikä oikeastaan mikään muukaan. Oksennus on tullut monesti noin sekunnin varoitusajalla, esim. suihkussa olen oksentanut useasti ihan yhtäkkiä. Myöskin väsymys on jotain ihan omaa luokkaansa. En muista esikoisesta näin kovaa väsymystä, mutta silloin olin töissä ja sitä ei varmaan kerenny silloin miettimään.

Liikunnasta: Mulla on nyt muutamana viime viikkona jääny yllä olevista syistä vähemmälle, mutta aion jatkaa niin pitkään kun vain pystyn. Käyn siis salilla missä mulle tehtiin uusi ohjelma mitä voin tehdä vaikka synnytykseen saakka. Lisäksi jumpissa olen käyny, mut toisen kolmanneksen alkaessa pitää valita vähän rauhallisempia. Esikoisesta mulla supisteli ihan hulluna esim. kävely jo tosi varhain.

neito 8+5
 
Iltaa kaikille :) Omena85 mä oon kans kauhee herkkis tulee varmasti tarpeeseen nenä liinat sie ultras :) toivotaan että sie vuodatetaan onnen kyyneleitä :/ Oon niin paniikis aiva hirveenä jännittää ei oikeen oo ees saanu nukuttua viikonloppuna ku miettii sitä varhaisultraa näkyykö sie mitää mä niin masennus jo taas käy niin kun viimeksi :( toivotaan parasta :) Mulla joulu valmistelut kans vähä vaihees lahjat on lähes kaikki kyllä hankittu pari lahjaa vie pitäs ostaa. Ja jotain vois leipoo äiti kyllä on jo alottanu leipomiset varmaan pari viikkoo sitte että ei onneks hirveenä tarvi ite sitä puolta hössöttää. Ollaan siis koko joulu mun kotipuolessa :)
Tuo turvotus on kyl siis valtavaa tuntuu että ois pitemälläki raskaus ku kattoo mahaa :) Joku kirjotteli siitä raskaus päiväkirjasta kuullostaa hyvältä vinkiltä vois alkaa kyl kirjottaan :)Mistä niitä sai tilata?
Neito mä oon kans miettiny että vois päivittää sali ohjelman ajattelin jouluna kysyy mun pikku veljeltä kunhas ollaan kerrottu vauva uutiset, jos se tekis mulle ohjelman ku se just valmistu Personal Traineriksi :) tsemiä Omena85 sinne kans ultraan meillä on se klo 11. Mä sit päivittelen kuulumiset kunhan pystyn :) hyvät illan jatkot kaikille Hellemasuille :)
Nennu ja Pulputtja 8 +2rv
 
Viimeksi muokattu:
Hei hellemasut!

Oltiin viikonloppu anoppilassa reissussa ja kylläpä onkin sillä aikaa tullut paljon tekstiä.

Kuumeelle suuret pahoittelut! Itku pääsi tekstiäsi lukiessa. Paljon jaksamista sinne! Onneksi kuitenkin epävarmuus päättyi, vaikka näinkin kurjalla tavalla. Paljon onnea tuleviin yrityksiin! :hug:

Liikunnasta on ollut puhetta. Minulle neuvolassa sanottiin, että liikuntaa voi jatkaa aivan samalla tavalla kuin ennekin heti kuin alkuraskauden pahoinvointi antaa myöten ja olo tuntuu energiseltä. Itse käyn myös combatissa ja muissa sykettä nostavissa lajeissa, ja ajattelin ensi viikolla palata harrastuksen pariin. Neuvolatäti sanoi, että jos liikuntasuorituksen aikana alkaa tuntua kipuilua, niin täytyy sitten tehdä uusia suunnitelmia. Eli keho kyllä ilmaisee, mikä on hyvä ja mikä ei. Pitää kuunnella omaa vointiaan ja mennä sen mukaisesti.

Jouluvalmisteluista: Me menemme jouluksi reissuun, joten jouluruokia ei tule tehtyä kotona. Joulukuustakaan emme ole hankkineet, sillä kukaan ei olisi täällä kastelemassa sitä. Joululahjat olen ostanut jo hyvissä ajoin, osa on vielä paketoimatta, mutta muuten kaikki reilassa. Viimeinen työviikko alkaa huomenna ja sitten onkin 2,5 viikon loma, joka tulee tarpeeseen.

Kanssaodottajista: Minulle läheinen serkkuni odottaa vauvaa, mutta hänelle en ole vielä kertonut omasta odotuksestani. Haluan odottaa np-ultraan varmistaakseni, että kaikki on varmasti hyvin. Vaikeaa on olla hiljaa, mutta onneksi odotus kohta palkitaan. Myös mieheni ja minun yhteinen hyvä ystävämme on raskaana. Hänellä on la kesäkuun puolessavälissä, joten aika tarkkaan kuukautta pidemmällä menee. Hänen kanssaan olen jo raskaudesta puhunut ja saanutkin hyvää vertaistukea. Mieheni kun meni hänelle lipsauttamaan odotuksestamme ystävämme kertoessa miehelleni heidän tulevasta pienokaisestaan. Kyllä on ihanaa, että on ympärillä muitakin mahankasvattajia, joiden kanssa saa sitten jakaa huolia ja tuntemuksia :)

ON: Minulla hetkeksi raskausoireet jo helpottivat, mutta nyt olen taas parina iltana joutunut oksentamaan. Tiputteluvuoto on loppunut!!! Olen niin huojentunut, vaikka samaan aikaan olenkin ihan hölmö ja pohdin miehelle, että onkohan vuodon poisjäänti merkki huonosta. Onneksi meillä on np-ultra 23.12. niin saadaan varmuus pienokaisen kehityksestä ja olemisesta jouluksi. Saa sitten ihan rauhassa keskittyä jouluna raskauteen tai vaihtoehtoisesti suremaan menetystä. 28.12. tulee tuo maaginen 12 viikkoa täyteen. Sitä odotellessa! Ja yksi päivä tajusin, ettei pienokaisemme ole enää alkio, vaan sikiö. Yksi virstanpylväs siis takana :) Haluan kovasti uskoa ja luottaa tähän raskauteen noista alun vuoteluista huolimatta, sillä saihan neuvolatätikin sydämen kuuluviin rv 9+6 :)

Mukavaa jouluviikkoa kaikille ja pitäkäähän huolta masuistanne ja itsestänne! :)

sopaka ja heinis 10+4
 
Viimeksi muokattu:
siis mä en tiä,mut mulla on kait jotenkin nyt maha ollut sekasin...vääntänyt,ja sillain nippaillut oudosti,ja kakalla juossut jo tnä 4 krt...entiä,mut siltikin tuntuu semmosta ihmeellistä venymistä ja pistelyä tuolla,siis eilisestä asti alkoi. sekä tuo mahan vääntö..Oisko vaan kohdun venymistä??

Tnä kuuntelen kyl sydänäänet,kun muksut jo nukkumassa...
 
U2
Onona täytyypä sanoa, että olettepa saaneet törkeetä kommentoitia!
Mulla olis menny pellollinen herneitä nekkuun, jos noin joku pläjäyttäis :(
Meille siis tulossa kuudes kullanmuru, eikä ole vahinko, eikä liity minkään sortin uskontoihin tms. Yritetty ja toivottu, joskin viimeinen ;)

Oma äitini ja mieheni vanhemmat tietävät, koska vatsanseutu on jo niin pyöreä, ettei epäilystäkään asiasta ole :) eli ei säilynyt Jouluyllätykseksi.
Isommat sisarukset tietävät myös, koska olen pyöristynyt, ollut väsynyt jne. Isäni ei vielä tiedä, Jouluna sitten :)
Kaikki ovat olleet iloisia puolestamme.

Tosiaan olen siis käynyt salilla, combatissa, pumpissa, balancessa, spinningissä, mutten nyt vähään aikaan. Täytyy kokeilla jos Joulun jälkeen jaksaisi jo liikkua, aloittaa tunnustellen. Kolmisen viikkoa tullut nyt taukoa juurikin väsymyksestä johtuen.
Salibandyn lopetin jo viime keväänä, kun toivoin, että raskaudun syksyn aikana, jolloin kausi olisi jäänyt kesken.(tulipa sekavasti)

Hajuherkkyys on nyt onneksi helpottanut! Siis ihan uskomatonta, miten iltaisin voin pahoin, jos en tuulettanut koko huushollia :D

Kanssaodottajaa ei ainakaan nyt ole lähipiirissä, parhaan ystäväni sisko toki odottaa ja meillä on päivä eroa la ;) siinäpä ystävällä jännäämistä. Hän nauroikin, että Juhannus selvänä ja tuijottaa puhelinta, kumpi poksahtaa ensin :)

KUUME mun ystävien lapsella oli yli 4mm tuo turvotus!! Kävivät antamassa lapsivesinäytteen ja saivat terveen tytön kromosomit Terveen tytön saivat. Jaksuja teille kovasti, toivottavasti tilanne selviää parhain päin.

U2& Köpiel 12+5(tyttöolo vahvistunut) ;)
 
PTT: En minäkään ole saanut vielä sykkeitä koti doblerilla. Ohjeessa tosin lukikin, että se kuulee AIKAISINTAAN viikon 10+. Itsellä vielä tuota ihraa päällä, niin huonommin kuuluu senkin takia.

meille odotetaan kolmatta ja ollaan jo kerrottu aika monellekkin. Kukaan ei ole ihmetellyt lapsimäärää, paitsi siskoni joka kysyi aiotaanko me suurperhe perustaa.. Siitäpä sikisi hedelmällinen keskustelu!!

Mies on aina halunnut paljon lapsia. Minä kaksi. Olin jo varma että paan piuhat kolmosen jälkeen kiinni, mutta kuulin itseni lupaavan, että en laita vielä. Jos joskus tehään nelonen, niin sen jälkeen :D

Eilen piti oksentaa kun näin telkkarissa jotain todella etovaa, en kirjoita aiheesta enempää kun vieläkin yökittää. Välillä on melko repäiseviäkin kipuja alamahalla ja ihan oikeasti tekee kipeetä kyykkiä niin kumarassa, että maha on "lytyssä". Menkka jomotuksia tuntuu myös.

Torstaina neuvolan ultraan. Jos kaikki on siellä ok, kerrotaan lapsille ja sen jälkeen tietää kaikki! :p

Rv10+3
 
Pieni tytön tylleröinen: en tiedä oonko mä nyt ihan tyhmä mut eikö noi oo just niitä sikiön sykkeitä?!? Tuskinpa sun syke on 156? En siis ole koskaan käyttänyt kyseistä laitetta... Mulla oma syke on ainaskin n. 70 luokkaa....
 
ksk joo mullakin on tuota ihraa ihan riittämiin tossa päällä,ja sektio arpi,jonka takia ei välttis myöskään kuulu,mutta näytöllä näkyy lukemat.
neito juu eiköhän ne niitä ole..kun menin jo googletin jopa ihmisen leposykkeen,joka oli lukemissa 70-90.

Huoh täytyy vaan odotella...
 
Kuume :hug: surullista :( <3 Voimia jatkoon <3

minityyppi kyseli kanssa odottajista, mun paras ystävä odottaa samaan aikaan, saa toukokuussa ja sitten miehen siskolla ja minulla on muutaman viikon ero, hänen laskettu aikansa on pari viikkoa aikaisemmin. :)

jouluvalmisteluista sen verran, että täällä olen melkeen kaikki laatikot paistanut, ihan tekemisen ilosta tein, vaikkemme vietä edes kotona joulua :D
Ostimme eilen pienen kinkun kaupasta, otamme huomenna varas lähdön jouluun ja paistamme ja nautiskelemme sitä sitten :) Kuusi tulee myös huomenna vaikka kotona emme joulua vietäkkään, ihanaa päästä koristelemaan :)!
Lahjat on hankittu ja melkein kaikki jo lahjapapereihin käärittykin :) Yksi lahja pitää viedä tänään postiin :)

Pikku hiljaa myös tehnyt joulusiivousta, eilen imuroisin ja pesin lattiat, tein laatikoita ja vaikka mitä.. huomasi siinä kyllä että masu tyyppi taisi toppuutella ku rupes maha nippailemaan välillä oikealta puolelta alamahasta.. meni kuitenkin ohi kun istahdin hetkeksi :)

kylmyys piinaa edelleen iltaisin, välill aamuisinkin ja nyt on alkanut yölliset vessakäynnitkin , aikasin tämäkin sitten alko :D !

liikunnasta olen ihan hirveen huono liikkumaan, ensin päivät töissä ja sit sen jälkeen en kyl jaksa tehä mitää.. jos oisin vaa kotona tuliskin varmaa liikuttuu, mut emmä kyl töiden jälkeen jaksa ku tehdä ruokaa, siivota ja olla poikani ja mieheni kanssa <3 neukusta suositteli vaikkapa pieniä kävely lenkkejä.. täytyis ottaa asiaksi ja lähteä sitten vaikka yhdessä perheen voimin vaunukävelylle :)

Jaksuja kaikille hellemasuille <3

Mirkelo & Nyytti 9+5 :heart:
 
Tervehdys hellemasut!

Joulumieli uhkaa kadota tämän vesisateen ja harmauden/mustuuden keskelle. Jonkin verran olen koristetta saanut laitettua ja tänään haetaan jo kuusi ja koristellaan se. Josko sitä joulumieltä sitten saisi lisää. Jouluruoat on vielä tekemättä, tosin porkkanalaatikkoa vaan tehdään ja kinkku paistetaan. Lanttulaatikon ja rosollin otan kaupasta valmiina, kun en viitsi pientä määrää ruveta vääntämään.

Perjantaina olisi ensimmäinen neuvola. Tuntuu vielä pitkältä aika siihen, mutta kohtahan tuo on. Menee vielä hujahtaen tämä viikko, kun huomenna lähden yöksi valvomaan, keskiviikko menee pitkälti nukkuessa ja torstai vielä töissä.

Liikunnasta. Eilen kävin pitkästä aikaa tanssimassa (boyjamia) ja hauskaa oli. Olin niin kaivannut sitä. Jumpissa ja salilla käyn niin kauan kuin hyvälle tuntuu ja lisäksi lenkkejä päälle. Uusia lajeja en aloita ja omaa kehoa kuuntelen. Muistelen, että sykerajat olisi olemassa, ettei syke saisi olla ainakaan jatkuvasti yli 140.

Oma olo vaihtelee hirveästi. Välillä on tosi hyviä päiviä ja välillä on niin huono olo, ettei jaksaisi mitään tehdä. Mutta eiköhän tämä tuossa helpottane ajan kanssa.
 
Moi, ilosia Ultra kuulumisia sydämen syke näky ja löyty :) ja sielä oli kaksi sikiöpussia mutta toisesta ei vielä ainakaan näkynyt sykettä, viikoja oli 2 vk vähemmän eli oonki vasta jollain 6+3rv eli mulla menee laskettu aika elokuun puolelle, mutta ei varmaan haittaa jos jatkan silti Helle masuissa ? :) Ollaan niin Onnelisia ja helpottuneita nyt loppu stressi ku oon ihan hirveenä stressanu että kasvaako sielä mitään. saatiin uus aika ultraan 2.1 saadaan käydä samaan hintaan katotaan sillon onko se toinen sielä lähteny kehittyyn vai ei ja minkä mittanen vauveli on :) Sano että limakalvot on tosi vahvat eli keskenmenon riski pitäs olla pieni ja nyt ku sie on kaksin kertanen määrä raskaushormoonia se suojaa sitä toista vauvelia paremmin jolla sykki sydän :) Ois se mahoton jos tulis kaksi mutta eletään nyt ensi siinä uskos että sieltä yksi on tällä hetkellä tulossa ku yksi syke näky :) mutta tottakai kummatkin ovat tervetulleita maailman jos niin on tarkotus :) Mun avopuolison puolella on ollu kaksois raskauksia joten ei se varmaan mikää mahottomuus oo :) Ja siirrettiin ekaa neuvolaa kans sinne 2.1.
Nyt on kyl niin pää pyörällä ja helpottunu olo voi alkaa viettään joulua hyvillä mielin :) Oi että Oon Onnellinen tekis mieli Huutaa koko maailmalle että me saadaan VAUVA mut jospa sitä nyt vie maltaa pitää matalaa profiilia perheelle kerrotaan :) Anteeksi Oma Napasuus HelleMasut :) mukavaa päivän jatkoa kaikille , pitäkää masuista hyvää huolta <3
Nennu ja Pulputtaja (t) 6+3rv <3
 
Tervetuloa uusille :wave:

Kuume :hug:

Ja onnea kaikille hyviä uutisia saaneille =)


Joulu Me ei vietetä joulua kotona, joten paljon ei tartte valmistellakkaan. lahjat oon ostanut ja paketoinut. Jonkin verran ollaan kotiakin koristeltu, muttei paljon.

Mirella_36 Samanlaista odotusta käydään läpi. Meillä kans pakkasesta viimeiset alkiot siirrettiin, joten jos jotain sattuu niin se on siinä sitten. Mekään ei olla valmiita aloittamaan rumbaa enään uudelleen alusta eikä ainakaan yksityisellä, jonne joutuisi seuraavaksi siirtymään. Kaksi ihanaa lasta meillä jo on ja tästä raskaudesta yritän nyt täysillä nauttia. (mun edellinen raskaus päättyi keskenmenoon 12+ viikolla mutta en anna sen varjostaa tätä onnea)

Lapsille kertominen ei olla vielä kerrottu, sen aika on sitten np-ultran jälkeen.

Karvojen kasvu: Onko muilla samanlaista ongelmaa? Mulla nimittäin rehottaa kaikki karvat saisin ajella ne joka päivä jos vaan viitsisin :| muutenkin mulla kasvaa karvat nopeeta pco:n takia, mutta nyt se on vieläkin runsaampaa :headwall:

(.) Viikko sitten kävin varhaisultrassa yksi syke löytyi :heart: ja mitat oli niinkuin pitikin =) toinenkin niukkakaikuinen joku ? oli, mutta siitä ei lääkäri osannut sanoa mitään. Viikot hiukan muuttui, kun en omissa laskuissa tajunnut huomioida sitä, että alkiot jotka siirrettiin oli kaksi päivää vanhoja. Mä oon niin onnellinen :heart:

Minnuska ja Tihuti 8+1
 
Onneksi olkoon Nennu! :flower: On se hienoa nähdä ne sydänäänet.Jaa-a,eikö sun lapsi voi olla vähän pienempi,koska on kaksonen? (vaikka se toinen ei olisikaan enää elossa) Miten vois ovulaatio heittää 2 viikkoa? :O Paitsi jos sulla oli epänormaalin pitkä kierto..Kiva että pääsette uudestaan ultraan,onhan se tärkeä tietää onko siellä 1 vai 2 pikkuista..
Onkos kukaan tehnyt jo isoja hankintoja,kuten vaunuja tai sänkyä?? Ite olen aika malttamaton,ja pidän siitä että asiat hoituu hyvissä ajoin..miehen mielestä vaunuja ei voi ostaa kun vasta loppuraskaudesta..Mrrrrh..mun mielestä vois hyvin jo ultran jälkeen..just näinkin täydelliset,halvat,vähänkäytetyt vaunut netissä,myyjäkin asuu lähellä.. (käytetyt).Mut kun ei.. : /
Täällä maha kasvaa,se pistelee välillä,hyvä.On aika luottavainen olo,että pikkuinen voi hyvin (ja miksi ei voisi hyvin? Tilastotkin on vahvasti meidän puolella..)
MB & pikkuinen 13+2 (ultraan 9 päivää!)
 
kiitos Onnitteluista :) Morning Butterfly niin en usko että se pienuus siitä johtuu ku siä voi olla kaks ku mulla on ollu tosi epä säännölliset kierrot sen keskenmenon jälkeen. Ja tein viikko ennnen positiivista tulosta testin ja se oli negatiivinen posiitivisen tuloksen sain 28.11 eli se on siinä viikon sisällä sit saanu alkunsa tai ne :) Onnea myös Minnuska78 onnelisista Ultra kuulumisista :) On niin ihana lukee ja kirjotella tänne ku täälä on samas tilantees olevia ja suunnilleen samoihin aikoihin tulee samoja ilon kokemuksia :)
 

Yhteistyössä