~ Heinäkuun Hellemasut 2012 ~ JOULUKUU

Heipä hei hellemasut!

Tänään oli varhaisultra ja siellähän se pikkuinen kellotteli. :heart:
Vastasi hyvin tarkalleen viikkoja jotka itse olin laskenut, itse asiassa mittojen mukaan olisi 2pv vanhempi. Pikkuinen oli siis n. 2,1cm ja rv 8+6 mut taidan noiden omien laskujen mukaan mennä vielä ennen kuin neuvolasa käyn. Aika huikea olo, tämä päivä mennyt hymy korvissa.

Hankinnoista täällä ei olla vielä hankittu mittään. Itse asiassa aika paljon tavaraa ja vaatteuta saadaan sukulaisilta joten täytyy ensin kartoittaa mitä sieltä löytyy. Ostelee sitten myöhemmin mitä tarttee vielä.

Omena ja maha-asukki 8+4 (tai 8+6)
 
nyt sitten on käyty NP ultrassa. mahan päältä ultrattiin ja heti löyty n
oikea paikka! pikkunen
esitteli heti että liikkuminen onnistuu ja heitti voltin. :) niskaturvotus oli 1.5cm eli ei mitää
hätää kuopuksella oli1.9. pituutta huimat 5.38cm. oli 4pv:ää isompi mut ei kuulemma
la:ta tarvinnu vaihtaa!

hankinnoista en ole mitään ostellut mutta ultran jälkeen oli pakko käydä ärrällä ostamassa
semmonen isopäinen kirahvi :)

huisp&pasus 11+3 (isosikon vääntö masu vauvasta)
 
Moi ladyt!

Tervetuloa Kärppy, lisäilin sut jo listalle. :)

Omassa olossa ei juuri muutoksia. Työpäivä takana ja kakku paistumassa uunissa. Kaksi pitäisi vielä jaksaa leipoa, ajattelin viedä anoppilaan ja miehen sisaruksille "joulukukiksi". Onneksi on simppeli ohje, niin ei mee ihan hermot. ;) Loppuviikosta leivon sitten omille sukulaisille kakut, ennen kuin lähdetään joulun viettoon. Pitää vaan muistaa ottaa kakut mukaan...

Joku täällä huutelikin joulumielen perään kun on näin pimeää ja sateista... Ehkäpä se löytyy sitten aattona läheisten seurassa ja tietysti hyvän ruuan kera. :)

Brita ja salarakas 11+6
 
Ihania ultrakuulumisia monella :heart:
Mulla on torstaina se np-ultra, ei oikein jaksais odottaa... :D

Pahoinvointi ja väsymys tuntuu olevan joka toinen päivä pahempaa ja joka toinen päivä helppaa. Toivon vaan että jouluna voisin hyvin, muuten inhoon koko joulua mutta ne ruoat on hyviä niin ottaa suunnattomasti päähän ellei pysty silloin syömään...
Välillä on niin väsy että mietin vaan etten ikinä pysty hoitamaan mitään vauvaa kun tän nykyisen remminkin kanssa tekee tiukkaa, mutta eiköhän tää tästä iloksi muutu.

Hankintoja ei olla tehty vielä yhtään, tarttis varmaan tehdä oikein listaa mitä kaikkea tarvitaan. Turvakaukalon tiedän 99% varmuudella minkä haluan ja vaunuistakin on jotain hajua, uutena varmaan ostetaan molemmat niin saadaan takuu ja varmasti hyvät (oon lukenut liikaa kauhutarinoita käytetyistä homeisista vaunuista yms niin vieraalta en uskaltais ostaa), tää kun on sit ihan varmasti meidän vihoviimeinen lapsi niin saa varmaan sit hyvällä hinnalla myytyä eteenkin päin.

Kerrottu ei olla vielä kellekään, ei edes isommille sisaruksille. Toivottavasti jouluna en oo ihan kamalan huonossa hapessa, mun äiti arvaa kyllä heti jos oksentelen. Aateltiin että vaikka rakenneultran jälkeen voitais kertoa, tai mahdollisesti myöhemminkin jos maha vaan pysyy maltillisen kokoisena. En yhtään jaksais sitä hösäämistä.

Nyt syömään, tänään jopa uppoaa ruoka =)

kuures 10+6
 
Ai niin ja ikä on 26v :) Ajattelinki että jotain nyt unohtui tuosta...

Mä oon päässy ihmeen vähällä.. Kai. Mitä nyt aluks pari viikkoa aamuisin tuhrua, rinnat kipeenä melkein alusta asti ja nyt pari viikkoa jatkuvaa äklötystä. Mua kans melkein stressaa tuo joulu, kun silloin olis niin mukava syödä hyvin. Mä tavallaan mokasin jo yhden jutun.. Kun aattona täytyy aina saada riisipuuroa aamulla. No mä sitten teinki riisipuuroa jo viime lauantaina.. Arvatkaa tekeekö enää mieli ;)

Kiva lukea teidän kirjoituksia, kun monet on niin samassa tilassa! :) Tosin olette niin paljon kirjoittanu että menis monta päivää lukea :D

Kärppy 8+0
 
Moikkatirallaa!

Täällähän mukavasti tekstiä tulee!

Tervetuloa mukaan Kärppy :wave: Kuopiosta mäkin..


Joulumielestä
Ei minkäänlaista. Jotenkin tämä joulu tuli niin yhtäkkiä ettei ehtiny paljon asennoitua siihen. Eikä tuota luntakaan ole juuri nimeksikään niin se vie viimesetkin joulufiilikset.

Hankinnoista Ei olla hankittu mitään. Eka pitäs roinaa saada tyhjenneltyä pois alta että vauvan kamat mahtuu johonkin. Meillä siis kaksio ja nurkat täynnä roinaa..Hoh! Kaikkee kamaa pitää hommata vähän :D Vaunut pitää hommata,pinnis tulee kyllä suvulta,kaukalo,hoitopöytä jne.

Kerrottu ollaan tasan kaveriporukalle,jotka tietä tästä taipaleesta,hoidoista ja keskenmenoista. Mä sitten kerroin töissä kaikille,fyysisesti raskas työ että jos jotain sattuu niin tietäävät mistä kyse jne. Kaverini tietää joka itsekin n. 4 vkoa mun perässä. Mieskin kertonut kolmelle kaverilleen,mutta tossa vain murto-osa heistä ketkä tulevat sitten tietämään..
Vanhemmille kerrotaan joulu-aattona ja päät puhki mietitty että miten..Kellään idiksiä? :attn:

Täällä suhteellisen ok olo. Väsy on kyllä aikamoinen,vois nukkua koko ajan. Virtsatietulehdus iski johon hevoskuuri antibiootteja. Mua kyllä pelottaa ihan oikeesti syödä niitä,200mg 2tbl 2krt/pvä..Mua huolettaa nyt sitten että miten pieni tän kestää. Mietin jo pitääkö doppleri hankkia,seuraava ultrakin kun on vasta rakenneultra viikkojen päästä. Turvotus ei oo tänään enää ollu niin kaamee kuin tähän asti. Normaaliako?


Voikaahan paksusti mammat! :)


Tipetsu 12+2
 
Viimeksi muokattu:
minnuska78 mä oon kuullut että raskaus auttaisi pco:hon?? mullakin meinan pco,ja tuon takia en ovuloinut joka kierroissa läheskään...
Mulla on kyllä pysynyt karvojen kasvu ihan samanlaisena...mullakun on jonkin sortin hirsutismia,kaulan alueella kasvaa mustia karvoja:$ niitä sitten aina kerran viikossa pinsetein nypin pois..huoh!:|

omaa oloa nyt juuri ei ole muutakuin taas jäätävän kylmä!!!
Ja entiä onko mun maha nyt jostain sekasin kun oon taas kakilla juossut,ja aika löysää tuntuu olevan..
Katsoin tuossa dokumentin vankila isät tv2 ja tippahan siinäkin tuli linssiin:'(
PTT10+5
 
Hyi ku näin inhottavaa unta! Unessa olin koulussa (yläasteellani) vessassa menossa liikuntatunnille kun huomasin että kaikki housut on veressä. Aloin pyyhkiä verta ja alapäästä tipahti kädelleni ihan muutaman sentin pituinen sikiö, joka näytti ihan vauvalta, mutta oli siis ihan pieni ja vitivalkoinen. Unessa yritin olla sotkematta koko vessaa verellä ja laitoin sen sikiön tulitikku rasiaan kun en raskinut nakata pönttöön. Unikirjan mukaan kaikki mahdolliset tulkinnat tarkoitti huonoa.. Alkavia kuukautisia, jonkun tärkeän päättyminen elämässä tai Stressiä ja vaikeita aikoja.. Jotenkin pelottaa se torstain neuvolakin..Taas tullut semmoinen olo ettei kaikki ole niinku pitäis..: /

Rv 10+4
 
Huomenta noista unista ne kuuluu raskauteen painajaiset ja hyvätkin unet niitä kuulemma näkee enemmän raskauden aikana ja ku keho käy kuitenkin aikamoista myllerrystä :) Mut en nyt kirjottele enempää ku pitäs saada aikaseksi alotettua viimmein joulu siivoukset ja leipooki jotain :)
Nennu Ja Pulputtaja (t) rv 6+4
 
Jospa minäkin uskaltaudun tähänkin pinoon, enemmän olen lueskellut noita km-kokeneiden ketjuja, mutta jos tämä nyt mukana pysyy, niin heinäkuussa pitäisi meillekin kakkonen tulla.

Eli siis: annales, 31 v, toinen lapsi, KSKS ja niin, ultran mukaan LA 13.7.

Hankintoja meillä ei juurikaan tehdä eikä suunnitella vielä, turvaistuin jossain vaiheessa ja sekin jo tiedetään millainen. Vaunut ovat entuudestaan ja pinnasänky on anoppilassa. Ennenkuin tämä vilkas vilkuttaja (eilen neuvolassa ultrattiin epätietoisuutta aiheuttaneen viikonlopun jäljiltä) maailmaan pullahtaa, niin taloa pitäisi hieman rempata työn ja opiskelun ohella.

Olo on nyt vaihteleva,, välillä pystyy olemaan ihan normaalisti ja välillä taas sohva vie voiton. Tänään illalla pitäisi olla reipas ja tehdä piparitalotaikina. Ja siivota jouluksi...

Kaikkea sitä kuulee, toivottavasti kaikki on hyvin! Minut vietiin eilen neuvolassa suoraan ultraan, kun kerroin viikonlopun vuodoista (kirkkaanpunaista verta tuli ihan reippaasti) ja vilkas vilkuttelija siellä näkyi olevan. Mutta tuo epätietoisuus on raastavaa.

annales 10+5
 
Heippa

Ultrakuulumiset:
Eli niin siinä kävi, että meille tulee vain yksi vauva. Hyvin voiva heiluttelija nähtiin ja toista ei kyllä löydetty millään=)

Olo ei ole muuttunut miksikään, eli huonolla hapella edelleen. Saikku kestää onneksi tuonne 8.1.2012 asti, jospa se tästä vielä paranis ennen sitä.

Joulu: me asutaan minun äidin ja miehensä kanssa paritalossa, joten joulu tulee meille valmiina. Lahjat on vielä paketoimatta suurin osa, mutta ruokia on kannettu kaupasta pikkuhiljaa.

Brita.... Jostain syystä olen tainnut tulla listalle ensin toisella nikillä eli äiti25 ja La näkyisi siinä olevan 18.7, olettaisin sen olevan minä, joten sen voi poistaa!
Ja oikean rivini loppuun siis 17.7/ NELJÄS VAUVA/ Isin unelmissa poika

jaana ja ruttu 9+6
 
  • Tykkää
Reactions: Morning Butterfly
Moikka!

Eilen oli vihdoin ja viimein NP-ultra. Siellähän se mönki :heart: Pituutta pikkusella 48 mm ja syke 170 tuntumassa. Poimu oli 1 mm, eli sekin oli ihan hyvä. Ja kaikin puolin lääkärin mukaan kaikki hyvin, huoh.

Oma oloni on nyt viimeisen viikon aikana helpottanut, väsyttää kylläkin aika ajoin ja pientä heikotusta, mutta ei kuitenkaan mitään alkuaikoihin verrattuna.

Jouluna menemme anoppilaan valmiseen joulupöytään, joten itse en valmistele joulua ollenkaan, eikä kyllä kiinnostaisikaan. Jouluna kerromme myös molempien vanhemmille raskaudesta. Tällä hetkellä tietää vain toinen siskoni ja yksi ystäväni.

Hankintoja en ole miettinyt oikeastaan ollenkaan, tässä kuitenkin vielä aikaa on. Toisella siskollani on nyt n. kk ikäinen tyttövauva, joten eiköhän sieltä ainakin jotakin saada ja muut hommataan sitten kun jaksetaan ;)


Kaikille oikein hyvää joulun odotusta ja voikaahan paksusti!
 
WAU! Onpas täällä jo moni ollut ultrassa ja vain hyviä uutisia tullut -> onnittelut kaikille niistä!

Minnuska78: minkä ikäisiä teidän lapset ovat? Me muuten ollaan saatu kaikki (siis kaksi nykyistä ja tämä tulossa oleva kolmas) yksityisen klinikan kautta ja voin sanoa, että nämä lapset ovat kyllä tulleet jo nyt kalliiksi. Mutta syy, että emme enää jatkaisi, jos tämä kesken tulisi, on enemmän ehkä vielä se henkinen puoli ja lisäksi mun ikä.. Olen kuitenkin jo 36-wee :/

Mulla on huomenna taas neuvola ja samalla otetaan se np-ultran verinäyte ja katsotaan kohdunsuu ja pissanäyte. NP-ultra on 3.1. ja se kyllä jännittää, kun meillä on jo yksi erityislapsi taloudessa.. Noh, katsotaan millainen tulos tulee ja eipä se jännitys kyllä senkään jälkeen taida mihinkään poistua. Tosin ihmeen rauhallinen olen ollut raskauden suhteen :)

Miten tuo keskenmeno: voiko sitä mitenkään ennustaa etukäteen? Tarkoitan lähinnä näitä viikon 11 jälkeen tapahtuvia ja joissa sikiö on nähty jo elävänä/kuultu sydämen lyövän.. Onko mitään kipuja? Tuleeko lähes aina verta? Pelkään ehkä eniten sitä, että ultrassa sanotaan alkion kuolleen vaan kohtuun ja en oo sitä hiomannut.. Loppuuko ppahoinvointi sit tuohon esmes? Nythän mulla on edelleen pahoinvointia ja muita oireita, vaikka viimeksi tuplaraskaudessa niitä oli mielestäni todella vähän.. Voi olla tietty, että aika kultaa muistot :)

Ps. Niitä kakkosia ja kolmosia voi löytyä masusta ihan viime metreilläkin -> muutama frendi on kokenut tämän ;)

Terkuin, Mirella_36&Mussu (rv 10+jotain)
 
Niin joo, ja olen ostanut vauvalle jo muutaman vaateihanuuden noin viikolla 5 :D Meillähän on siis juuri 3-vuotiaat tyttö&poika kaksoset, joten vaatetta jne. löytyy uudenveroisena myös heiltä, joten mitään ei oikein varmaan tarvita. Öö, ja sellaiset luxushienot vaunut olen jo ostanut jemmaan (voi käyttää onneksi tarvittaessa vaikka "nykyisilläkin" lapsilla, koska kaksosten vaunut on jo myyty).
 
Mirella_36: meillä on 12 vee luomu tyttö :heart: ja tammikuussa 3 täyttävä ivf tuoresiirrosta saatu tyttö :heart:

Ja tohon keskenmenon oirehtimiseen, niin mulla ei oirehtinut edellisessä raskaudessa mitenkään 12+ viikolla. np-ultrassa sykki vielä sydän, mutta turvotusta oli sikiön ympärillä kauttaaltaan :( pari päivää siitä sykettä ei enään löytynyt :'(
 
Heippa kaikki hellemasut. Ihania ultrakuulumisa taas täällä. Mulla on np-ultra 28.12, en malttaisi millään odotella..

Mammavaatteista: Mulla on jotenki niin turvoksissa vatsa että omat housut alkoivat olla todella tukalat ja kävin eilen ostamassa elämäni ensimmäisen äitiyshousut. (rv 11, vähän kyllä mietitytti että liian aikaisin, mutta eipä tuo vatsa tuosta ainakaan pienene ihan heti, ja että on nyt helpompi olo kun ei housut purista!) =)

Joulusta: Olemme aattona miehen vanhemmilla ja joulupäivänä minun vanhemmilla syömässä, joulua ei kotiin laiteta.

Itsellä alkaa hiukan olot helpottamaan, ei ole tarvinnut nyt oksennella pariin työpäivään kun kertaalleen, paljon parempi siis kuin esim. lauantaina 7x töissä oksensin..

Hankinnoista: Mä olen jo katsonut vaunut, pinnasängyn, turvaistuimen ym. isot hankinnat netistä, mitkä haluaisin. Mutten niitä varmaan vielä vähään aikaan hommaa.. Mies on mullakin sitä mieltä että hankinnat tehsään viimeisenä kuuna, että jos jotain käy niin ei mene rahaa hukkaan.. Niin miehen ajattelua.

Miehen vanhemmille nyt paljastui raskaus kun tosiaan olivat täällä kylässä, olo oli niin kehno että oli heille pakko kertoa. Ottivat asian hyvin vastaan. Joku kyselikin tavoija kertoa läheisille raskaudesta, me iskettiin vaan varhaisultra kuva kouraan ja siinä ne sit sitä ihmettelivät =)
 
Onpas monella onnellisia ultrakuulumisia (Minnuska78, Omena85, huisp jne.) - hienoa! Itse kävin eilen jo toisessa ultrassa keskussairaalassa, kun toistuvien keskenmenojen takia olen tosiaan siellä tarkassa syynissä. Edelleen oli kaikki hyvin, joten karvan verran luottavaisempana voi rauhoittua joulun viettoon, hiphei!

Mammavaatteista: En todella haluaisi vielä sonnustautua mammavaatteisiin, mutta farkut ei mahdu enää kiinni. Olen kyllä aina suosinut aika tiukan sortin vaatteita, mutta kai se sitten pitää joitakin löysänlaisia kaapuja alkaa hommata. Taitaa tosin enimmäkseen olla vielä turvotuksesta johtuvaa "mahankasvua".

Hankinnoista: Varovasti olen käynyt netistä kurkkaamassa tarjontaa, mutta ei varmaan hankintoja "uskalleta" tehdä, kun vasta siellä loppuvaiheessa raskautta. Pari vauvanvaatetta kävin toisen ultran jälkeen ostamassa merkiksi siitä, että nyt saa stressaaminen luvan loppua ja raskaudesta nauttiminen alkaa (helpommin sanottu kuin tehty).

Meillä raskaudesta tietää jo koko lähipiiri, paitsi miehen vanhemmille kerrotaan vasta jouluna, kun sinne suunnataan joulun viettoon. Perhe ja lähimmät ystävät ovat yhtä lailla tienneet keskenmenoista ja tukeneet niissä, jotan halutaan jakaa onnellisetkin asiat mahdollisimman pian. Toisin sanoen, kumpikaan meistä ei pysty olemaan hiljaa! Kukin tyylillään tietenkin tässäkin asiassa.

Leppoista joulunalusaikaa toivottelee,
wallaroo 9+2
 
  • Tykkää
Reactions: Mirella_36
PTT ja tyttönen87,minullakin on ultra (yleisultra) 28. päivä! Hauskaa! Eipä tässä mitään uutta.Täytyy kyllä sanoa että vatsa ei toimisi varmaan ollenkan ilman kahvia..krhm..*kahvi auttaa raskausvaivoihin* hehe..
Äiti toi mulle tänään pari Vauva-lehteä.Oli kuulemma ostanut kirpparilta tyttövauvan tossutkin! No,eihän semmosia voi vastustaa..sitäpaitsi mun serkku sai juuri tyttövauvan,niin ei ne hukkaan mene.Kiva kun mun äiti touhottaa ja osallistuu raskauteen.Mulla onkin kiltti äiti.. :)
 

Yhteistyössä