~ Heinäkuun Hellemasut 2012 ~ JOULUKUU

Olipas tullut paljon tekstiä viime visiitin jälkeen. Kaikki koitin kuitenkin lukaista läpi. :)

Jaksamisia kaikille huonoja uutisia saaneille.

Tyttö-/poikaolo Minä oon miettiny miten joillain on tyttö tai poikaolo :D Mulla ei ole minkäänlaista "oloa". Mies tosin on varma että poika sieltä tulee. Saas sitten nähdä. Mulle ei ole väliä.

Vaatteista Kyllä ahdistaa kun tuntuu ettei omat housut istu päälle. Kyllä ne kiinni mahtuu mutta jotenkin tuntuu että ne puristaa ja ahdistaa. Hirveä vaate dilemma.. Hameet ois just parhaita mutta kun en omista niitä paljoa.

Oma napa Olo ei ole juuri muuttunut, nälkä on melkein jatkuvasti, palelee tai hiottaa, rinnat aristaa, vatsaa kipristää ja se etova olo... Taisin jossain välissä kehua etten ole juurikaan enää oksennellut mutta otan sanani takaisin, eilen ja tänään on saatu taas morjestaa pönttöä. Eilen itse asiassa oksensin elokuvateatterin aulassa... Vaikka suurin osa tavarasta pysyi suussa niin kyllä hävetti kun sai juosta vessaan. Tuli ihan puun takaa joten en ehtinyt varautua :D
Totesin etten pahemmin aio liikkua julkisissa tilanteissa vähään aikaan.

Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille!

Omena85 + maha-asukki 6+5
 
Kiitos PTT ja Minityyppi! Ja tervetuloa uusille! :D

Keskenmenon riskistä juttelin sen gynegologin kanssa joka teki varhaisultran, ja se ainakin sano että ei tämä mitään takuita anna riskin pienenemisestä. Eli ihan samat mahdollisuudet mennä kesken nytkin vaikka syke nyt näkyi. Ja eihän se riski mielestäni koskaan lopu, onhan monille kuollu vauva mahaan vielä ihan lasketun ajan tienoilla tai kun on jo yli menny. Ja sit ku se vauva syntyy niin huoli nousee vielä korkeempiin säfääreihin... Mut itse yritän hyväksyä että en voi tällä hetkellä itse vaikuttaa paljoakaan kohtaloon ja YRITÄN nauttia päivä kerrallaan.

neito 7+0
 
oma napa:
Olo on ollut tänään hiukan parempi ,onneksi näitäkin päiviä on. Ei siis hyvä, mutta on voinut jopa kulkea suorassa. Töissäkin pärjäsi yksillä pötkötyksillä.

Joku kysyi tunsinko aijemmin, että odotan kaksosia. EN, se oli kyllä tosi yllätys. Näin jälkeenpäin mielessä oli heti plussattua käynyt sellainen mielessä ja toiveissa, mutta niin mulla on käynyt edellisissäkin raskauksissa=) Eli todella puun takaa tuli

Tyttö/poika oloja mulla molempia, ehkäpä tulee molemmat.lol
Nimiasiaa, myös miettinyt, ja minulla moinen lista ollut mielessä jo kymmenen vuotta. Josko saisin nyt käyttää myös niitä ihania pojan nimiä...

Hierojalla kävin eilen itse "viimeistä" kertaa aikoihin, alkoi jo ahdistaa lopussa mahaa se makaaminen. Hieroa pystyy toki istualleen, muttei se ole sama asia, eikä siinä rentoudu.

jaana...rv 8+0
 
Moi!

Suuret pahoittelut rontt1 ja celinee! :hug:

Omassa olossa ei juurikaan muutoksia - huomasin vaan tänään ettei omat farkut oikein mahdu enää kunnolla jalkaan. Piti viritellä kuminauha nappiin kiinni, että sain jalkaan. Onneksi saan siskolta äitiysfarkut niin ei tarvitse kitua noissa tavallisissa vaatteissa... Joku kyseli tuolla aiemmin, että onko epävarma olo siitä, onko vatsassa kaikki hyvin. No, mulla on ollu oikeastaan koko raskauden ajan (mies on ihan varma, että kaikki ok) ja jostain syystä tänään erityisesti. Syytä siihen ei pitäisi olla, kun ei ole vuotoja tms. Jos jaksaisi vielä viikon niin pääsisi lääkärineuvolaan...

Tervetuloa uudet plussanneet! :)

Kaikille oikein hyvää itsenäisyyspäivää!

Brita ja salarakas 10+0 (POKS!)
 
Brita: LA on kierron mukaan 5.7. Meidän hääpäivä muuten eli sopii ihan hyvin =) Ultrassa sitten täsmentyy.

Muutettiin pois meidän kodista eilen. Meidän esikoinen (vajaa 2v) oli vielä viime yön mummolassa mutta nyt sitte ekaa yötä täällä "väliaikaismajoituksessa". Ostettiin ok-talo, johon päästään muuttamaan vasta tammi-helmikuussa ja oma asunto piti jo luovuttaa joten ollaa nyt sitten pari kuukautta anopin asunnossa joka on tyhjillään.

Ja mua itkettää niin pirusti. Kaamee koti-ikävä, poikakin kyseli ennen nukkumaan menoa että mennäänkö jo kotiin? Tässä pirun talossa ei ole hissiä, asunto kolmannessa kerroksessa, koira ei suostu kulkemaan rapuissa eli pojan lisäksi joudun kantamaan vielä koiraakin ees taas. Sänky on niin kapea ettei mahduta miehen kanssa siihen, toinen siis nukkuu sohvalla, toinen sängyssä. Sanoinko jo että tämä on kaksio, ehkä 50 neliöö. Voi elämän kevät, on nämä hormoonit ihana asia kun saavat kaiken näyttämään ja tuntumaan niin isolta asialta. Vaikka ihan pikkujuttujahan nämä tietty on.
 
Pahoittelut surun kohdanneille. :hug:

Nimistä on ollut puhetta. Meillä on tytölle nimi valmiina. Pojalle ei. Kun esikoinen syntyi, keksittiin nimi synnärille lähtiessä. Tai mies ehdotti sitä ja minä sanoin että just nyt ei pysty edes miettimään asiaa ku oli niin kovat kivut. :D Kuitenki se nimi sitten lapselle annettiin. Hankala oli yrittää nimeä keksiä kun toinen tykkää niin eri nimistä ku toinen. Mutta tuskin lapsi nimettömäksi jää kuitenkaan. :)

Tyttö/poikaoloista Alussa minulla oli kaksosolo. Varhaisultrassa todettiinkin että ihan alussa on ollut 2 alkiota josta vain toinen on lähtenyt kehittymään. Jotenkin minulle hiipii tyttöolo kun tämä alkuraskaus on ollut niin erilainen kun pojasta oli. Mutta mikään vahva tämä tyttöolo ei kuitenkaan ole. Rakenneultrassa toivottavasti saa selvyyttä asiaan.

Tänään on ollut tosi kiva päivä! Mahtavaa kun lumi on tullut maahan. Ihan eri tavalla jaksaa ulkona touhuilla pojan kanssa.

puppa 9+6
 
keskenmenosta en osaa luottaa mihinkään viikkoon. kahdesssa eri tuttavaperheessä on haudattu kohtuun kuollut 20 viikkonen ja synnärille kuollut 40 viikkonen. Kummastakaan lapsesta ei löytynyt mitään vikaa tutkimuksissa. Jokin on mennyt pieleen hapen otossa tms.. Ja sitten kun saa vauvan syliin, pitää pelätä kätkyt kuolemaa ja taaperon kanssa tapaturmia. Viime syksyn huolen aihe oli kun eskari kulkee yksin kouluun ja ylittää kahdesti tien yksin..Joka aamu sydän heittää kuperkeikkaa kun se tuonne pimeeseen aamulla lähtee nalle kainalossa:heart:

Otetaan nyt sellainen asenne tähän hommaan että kaikki on hyvin kunnes toisin ilmoitetaan. Turha surra etukäteen sellaista, mitä ehtii kyllä surra sitten jos ikävää sattuu kohdalle! :snotty:

En muuten muistanut sanoakkaan. Sain sen uuden työpaikan ja tammikuussa alkaa työt. En puhunut mitään raskaudesta. Kuka muistaa millon se pitää viimeistään ilmoittaa??? OLiko se 2kk ennen äitiyslomalle jääntiä? En kerro, enenkuin on ihan pakko. Tässä tilanteessa läskit on hyväksi kun ne peittää vauva mahaa pitkälle
 
ksk mä kans ajattelen ihan sillä asenteella et kaikki on kunnossa,kunnes toisin todetaan:| jos sitä alkaa kaikkia kuvittelemaan ja pelkään pahinta niin sitähän tulee ihan hulluksi...ei voi missään vaiheessa kunnolla nauttia raskaudesta, ja tämäkin on mun viimenen raskaus niin aion juurikin nauttia siitä täysillä!

Mutta siis kyllähän se prosenttilukema pienenee mitä enenmmän viikkoja tulee,mutta toki vuodessa on niitäkin tapauksia jolloin vauva kuollut kohtuun yms.
Mutta ikinähän sitä ei omalle kohdalleen toivo! ja nuo tapaukset on todella harvassa.

Omaa oloa täällä ei jurikaan enään kylmä ole,silloin tällöin mut en ole enään niin kylmissäni kun esim rv5-6.
Nälkä vaivaa,ja pissattaa öisin,ja nyt nuo nännin päät on todella arat! ja väsyttää aika ajoin..ja ei..nyt mun naama on taas kauheilla paiseilla..siis aivan järkyttävän kokoisia finni patteja!

Tänään soitan jollekin ylipäällikölle,siitä neuvolan vaihdosta,ja soittelen aikaa sit uuteen neuvolaan. Ensi viikolla aika neuvola läkärille,ja toiv.olisi siellä ultra millä kattoisi jos ei sydänänet kuulukaan...Koska katoin tytön äitiyskorttia ja siellä luki et 12+3 ei sydänäänet kuuluneet,jolloin olin mennyt polille tarkistuttaan tilanteen ja kaikki ok...joten onko nuo laitteen jeesuksen vanhoja vai onko mulla vaan niin läskiä mahan päällä!!! PTT9+0
 
soitin tuossa uuteen neuvolaan ja varailen aikaa vasta lähempänä tammikuuta,kun seur.aika np ultran jälk.menee helmikuun alulle,jolloin rv 18 jo!!!!!!!! hui se kuulostaa jo niiin isolta viikolta!! Mutta tuossa tulee miuelestäni aika pitkä tauko,jotta varmaan haluan käydä kuuntelemassa edes ne sydänäänet tuossa välissä!
 
ullis82: Tsemppiä väliaikaismajoitukseen, tiedän tunteen. Me asuttiin 6kk vuokralla 74-neliöisessä kolmiossa (2 aikuista ja 5 lasta!) kun odoteltiin että tämä nykyinen koti valmistuu, toisaaltaan hienoa että saatiin vanha asunto myytyä hyvällä hinnalla toisella näytöllä mutta kyllä välillä meinas siellä minikämpässä usko loppua :D
Ahtaastihan me tosin asutaan nykyäänkin, meillä on vaan 127m2 ja 5h+k, mutta sopu sijaa tekee... ainakin ajoittain. Pakko vaan mahtua tänne kun isompia kerros-/rivitaloja ei oikein ole ja omakotitaloon ei haluta (ollaan liian laiskoja ja mukavuudenhaluisia, lisäksi mä pelkäisin).

Mulla on ihan järkyttävä väsy koko ajan, ajattelin tänään soittaa neuvolaan että laittaa mulle labraan lähetteen niin sais tsekattua hemoglobiinin ja crp:n. Voisin vaan nukkua koko ajan ja se ei kuitenkaan piristä yhtään. Voi kun voiskin vetäytyä talviunille ja kömpiä ylös joskus vaikka huhtikuussa :D

Käväisin haavahoitajalla perjantaina ja kuulemma uuteen leikkaukseen pääsen aikaisintaan tammikuussa, great. Voi siis mennä pitkällekin kevääseen. Ellei sit jotain ihmeparantumista tapahdu ja tuo pieneniskin vielä itsestään...

kuures 9+1(?)
 
Neuvola kuulumisia:)
Siellä se pieni sydän läpätti hirveetä tahtia ja oikeassa paikassa:heart: toukka vastas viikkoja 6+1, eli viikon vähemmän kuin menkkojen mukaan... mulle voi siis korjata ton LA 31.7.2012
Sitten sieltä myöskin löyty joku ns. harmaa alue, joko kysta tai keltarauhaspussukan tuottama pussukka tms? mulla meni se vähän ohi, mut se tutkitaan sitten äitiyspolilla viikolla 11, ei kuitenkaan vaarallista :) piti käydä jo isommat rintsikat hommaamassa, kunhan pysyis maltillisesassa koossa, muutenkaan kun mulla ei ole ihan pienimmästä päästä rinnat.
Mäkin päätin, että nyt kun on nähty, että se sydän lyö ja kaveri on oikeessa paikassa niin nyt on aika nauttia tästä raskausesta, jos sitä koko ajan murehtii, että mitä jos tapahtuu sitä ja tätä, niin äkkiä huomaa että koko raskaus on menny murehtiessa. Ja itse kun asialla ei voi mitään jos se kesken menee, se on luonnon hoitama juttu, vaikkakin se ois ihan kamalaa! Mutta ei se murehtiminenkaan auta asiaa :)
 
  • Tykkää
Reactions: Brita
Kuures ja ullis Tiedän niin tasan miltä tuntuu kun joutuu ahtaasti asumaan!! Meillä on kaksio 47m2,eli minä ja mies,sekä osa-aikainen koira. Rivitalo kämppä onneks,en kykeniskään asumaan kerrostalossa.. Mutta täällä on niin ahdasta että jaksan kyllä ihmetellä miten tänne vauva kamoineen mahtuu. Makkari on jo kattoon asti täytetty tavaralla,olkkarissakin kaikki nurkat täynnä. Kaappi tilaa ministi jne.

Mies siis omistaa tämän asunnon,itse joskus ostanut. Muutin miehen luo n.2 vuotta sitten..Eli täällä hänen kamansa,astiansa jne. ja lisäksi sitten sama määrä mun tavaroita ja akvaario..
Mulla entisestä elämästä velkaa 30000e,eli eipä paljon pysty asuntolainoja ottamaan,kun sitäkin pitäs olla vähintään 160000e ja päälle tuo entinen velka... Sanoin jo miehelle että vuokralle kai meidän pitää lähtee,ei tänne kolmestaan mahduta ja sitä paitsi,haluan että vauvallakin ois omaa tilaa,vaikkei sitä heti synnyttyään tarvitsekaan,mutta kuitenkin. Vaunujakaan ei saa mahtumaan sisälle,saati varastoon joka sekin kattoa myöten täynnä autojen renkaita jne..


Kävin aamulla verikokeissa ja vein pissanäytteet. Mä en voi kun ihmetellä miten toisessa neuvolassa kuunnella ekalla käynnillä jo sydänääniä,jos viikkoja tarpeeks. Toisessa neuvolassa otetaan verikokeet nt-ultraa varten jne.
Ei meidän neuvolassa,vain hemppa ja verenpaine sekä paino katsottiin. Kamala kasa lähetteitä sairaalan labraan, ja kippoja ja kuppeja pissanäytettä varten.. Mulla oli viikkoja 8 kun käytiin neuvolassa että eipä kai ne sydänäänet oiskaan kuulunu tuollon.

Aika oireetonta meinaa olla,rinnat vaan aristaa. Huono olo tiessään,mutta tilalla ihan armoton ummetus. Mikään ei auta. Apteekistakin suosittelivat lääkettä jota ei voi käyttää raskaana..:stick: Pientä vuotelua ollut viikonlopun aikaan ja kun kakkosella yritin käydä,niin paperiin jäi hailakaa punasta. Ja kyllä,olen varma että tuli emättimestä. En tiedä ptääkö vielä varata yksityiselle ultra, 15.12. ois nt-ultra..


Ainii,poikaolo on täällä! :)


Tipetsu rv 10(poks!)
 
Hello ladies! :wave: m-a-y,kiva että sun pikkuinen tutkittiin jo noin alussa,huojentaa varmasti mieltä.Tipetsu,joo ei ole mukavaa jos rv 12 asti joutuu olemaan epätietoisuudessa.Kyllä neuvolan pitäis yrittää kuunnella sydänääniä.Minä pääsin ylimääräiselle,epäviralliselle käynnille ihan sydänäänten takia,kun neuvolassa 8+2 ei vielä kuuluneet.Oli tooosi pitkät 10 päivää.Sitten 9+6 menin vartavasten kuuntelemaan sydänääniä..ja heti kuului! Oli se hieno hetki! Mulla on toi eka ultrakin vasta 15. viikolla,niin olis ollu hirveää odottaa sinne asti elonmerkkejä.Mut älä ihmeessä varaa mitään yksityisiä ultria nyt,kun viikon päästä asiat jo selviää! En tosiaankaan usko että toi vuoto olis vaarallista,ei missään nimessä,niin vähäiseltä kuulostaa.Ja kohtahan saat tietää!
 
Voi kun sais taottua omaankin päähänsä tuon, että jos jotain ikävää tapahtuu niin sitä ehtii sittenkin suremaan. Mitä sitä etukäteen pelätä pahinta, kun ei tämä stressaaminenkaan ole varmasti hyväksi.

Mulla olis huomenna eka neuvola. Yleensäkö siellä ei siis kuunnella vielä sydänääniä? Mietin lähinnä, että ottasko miestä mukaan vai ei. :whistle: Viikkoja on tänään tasan 7.

m-a-y et varmaan erikseen pyytänyt äänien kuulemista vaan kait ne kuuntelee, jos on vaan laite olemassa? Mietin vaan, että jos sullakin on jo rv 6 kuuluneet niin mullaki saattais. =)
 
Nii,poika-ja tyttöoloista joku ihmetteli.Joo,ei sitä sukupuolta voikaan oloista tietää,mutta se on hauskaa arvailla.Tosin on jotain viitteitä,kätilötkin puhuu poika/tyttösykkeistä.Pojilla on yleensä matalampi syke..ja sit on toi pahoinvoinnin määrä; tytöt oksettaa enemmän,johtuu hormoneista.Mulla ei ole pahoinvointia,joten veikkaan poikaa. :D Ai juu,tein muuten epätieteellisen ruokasoodatestinkin: Ruokalusikallinen soodaa kuppiin,pissi päälle.Jos se poreilee kuin limsa,se on poika.Jos ei reaktiota,se on tyttö.Testin mukaan odotan tyttöä.Mutta en kyllä usko tuohon testiin..Eipä silti,tyttö olis ihana.
 
Tuntuu nuo vuotelut monella olevan ummetuksen ja kakalla käynnin yhteydessä. Varmaan jothtuu sitten siitä jollain tapaa?

Me asutaan kolmiossa nyt kahden lapsen kanssa joilla yhteinen huone ja aikuisilla toinen makkari. Päätettiin, että pysytään tässä kun tykätään alueesta niin kovasti ja itse asuntokin tuntuu niin kodilta:heart: Vauva mahtuu meidän makkariin kyllä. Tuskin tarvitaan isompaa kuin parin vuoden päästä korkeintaan, jos ei sitten tehdä olkkarista itselle makkaria ja ollaan ilman olohuonetta. meillä ei käy juuri koskaan vieraita ja ne jotka käy, voi kyllä kahvittaa keittiössä..

Mutta nyt on taas vähän parempi päivä olojen puolesta. Tosin illalla ne olot vasta iskeekin. Eilenkin meni oksenteluksi vasta kahdeksan jälkeen. Niin..että vielä ehtii käydä pihalla
 
Jos pahoinvoinnin ja oksentelun määrää kattoo niin meille ois sitten tulossa tyttö :D

Ihanaa kuulla hyviä neuvola kuulumisia. Oma neuvolakin lähestyy, hitaasti mutta varmasti 22.12. Tuttavalta ymmärsin että täällä kuunneltaisiin sydänääniä neuvolassa mutta 100% varma en ole. Olis se kyllä ihanaa.

Täällä on sinnitelty opinahjossa tämä päivä. Tiukkaa tekee välillä kun oksettaa ja väsyttää aivan kamalasti mutta ehkä tästä selvitään. Vatsaa on kipristellyt taas erityisesti eilen ja tänään. Ja pönttöä saa käydä halailemassa. Mutta jee, huomenna poksuu. :)

Omena85 ja maha-asukki 6+6
 
Heippa kaikille!

Sydänäänistä: meillä eka neuvola 9+0 ja kysyin terkalta aikooko kuunnella sydänääniä kun silloin mies haluaa tulla mukaan niin totesi että voidaan kuunnella mutta hyvin painotti ettei vielä välttämättä kuulu. Täällä ainakin laitteet ovat antiikkisia eikä mitään ultria todellakaan ole. Esikoisesta 8+6 ei edes yritetty kuunnella ja sit seuraavalla kerralla 13+2 kuulu ettimättä.

KSK: Onnea työpaikasta!

Sormustestin tein eilen ja mahan päältä näytti tyttöä ja poikaa ja ranteenpäältä poikaa ja tyttöä. Miehelle tein ranteen päältä niin näytti pelkkää tyttöä. Äitini vielä teki ja se näytti tyttöä. Kiinalaisen syntymäkalenteria katsoin myös ja kun en tiedä onko hedelmöittyminen tapahtunut kuun vika vai kuun eka päivä niin tietty siinä just vaihtu sukupuoli. Eli jos on kuun vika niin poika ja kuun eka niin tyttö. Hauskaa ajanvietettähän nuo on, mutta yhtä lukuunottamatta kaikilla tuttavilla joilta jaksoin kattoa on toi syntymäkalenteri pitänyt paikkaansa! :D

Hyviä vointeja kaikille! :)
 
Tervehdys kaikille hellemasuille!

Omaa napaa (pahoittelut :ashamed:)
Täällä ollaan saikulla, tosin poskinontelotulehduksen takia. Kolmas päivä kun pakottaa poskea, tosin tiesin jo maanantaina, että poskiontelotulehdus, sen verran on näitä tulehduksia ollut, niin kyllä tietää. Lääkekuuri siihen. Mielelläni en syö, mutta tuon pitäisi olla ok raskauden aikana ja veikkaan, että pahaksi päässyt tulehdus ei ole hyvä juttu.

Huomenna olisi esikoisen neuvola, jos samalla varaisi sitten aikaa itselle. Vieläkään kun en ole varannut. Maanantaina on ultra, meinaa hiukan jännittää, mietin jo, että olisiko pitänyt varata toiselta lääkäriasemalta, jos olisi saanut tälle viikolle, mutta eiköhän tuon nyt malta maanantaihin odottaa. Silloin olisi 8+2 omien laskujen mukaan.
 
Pikkuhyypiö oma mokani, piti kirjoittaa ultra kuulumisia, ei neuvola kuulumisia, kävin siis varhaisultrassa yksityisellä, neuvola on vasta 12 eli siis tulevana maanantaina. En tiiä minäkään, kuunteleeko ne neuvolassa,tuntuu olevan niin paljon paikkakohtaisia eroja, sen näkee sitten :) saan todennäköisesti kelalta korvaukset käynnistä, kun sieltä löyty muutakin kuin pikku papunen, eli siis ilmasiks, hyvä niin, on näin joulunalla sille 170e käyttöä...
 
Ultrakuulumisia :) Eli kävin tänään varhaisultrassa. Siellähän se pikkanen köllötteli, oikeassa paikassa ja nimenomaan yksi (kaksosten äitinä jo vähän mietin, että tuleeko uudelleen tuplat). Kooltaan vastasi isompaa kuin oletin, eli laskettu aika siirtyi 17.7. (22.7. oli siis bongatun oviksen mukainen, 17.7. menkkojen mukainen). Eli hyvältä näyttää :) Jos sitä vaikka kohta uskaltaisi kertoa tuleville isovanhemmille ;)

Kati82 ja Junnu 8+1
 
  • Tykkää
Reactions: Brita

Yhteistyössä