~ Heinäkuun Hellemasut 2012 ~ JOULUKUU

tervetuloa uudet!
ultrassa kävijöille onnea!

Kauheasti tullut tekstiä,eilenkin kyllä kävin lukemassa,mut en oo jaksanut mitn.kommentoida..nytkin tuntuu väsyttävän et voisin nukahtaa pystyyn!!

omaan oloon ei kummia,odotan vain jo ensiviikkoa kun mulla on se neuvola lääkäri,jospa saisi kuulumaan ne sydänäänet..tai jos se edes sit ultraisi,entiedä onko siellä edes sitä mahollisuutta?

Onko teillä kellään doppleria?? kun mä oon ajatellut semmosen ostamista,ehkä? maksaisi 50€...ei musta paha.. PTT 9+1
 
Annukka aika hauska juttu toi että mennään ihan samoilla lukemilla kaikinpuolin. TYKSissä taitaa olla aikas kiireinen heinäkuu jos miettii kuinka paljon meitä täällä on. Taitaa olla Turun ja lähialueen vedessä jotain kummaa...hmmm.

ON: Tulin äsken varhaisultrasta ja hyvät uutiset vain jatkuu. Siellä se pikkuinen 6-7mm papana kellui ja sydän sykki vahvasti :heart:. IHANAA!!! Vastasi 6+4 viikkoista täysin. Jännitin tätä käyntiä tosi paljon. Nyt aijon ottaa vähän relammin kun tiedän että ei ole kohdunulkoinen tai tuulimuna. Olen raskaana kunnes toisin todistetaan.
 
Noniin ultrasta kotiuduttu!

Siellä se oli :heart: Jumppaili jotain, kun sykekin oli 180. Kolme ja puolisenttinen mini-ihminen :)
Käynti oli kyllä aika pikainen: ihan kuin olis ollut tekemisissä robotin kanssa. Sisään, housut pois, toulla se on , sydän lyö, NT normaali (0,9mm), istukka etuseinässä, vielä kuulema vähän kohdunsuun päällä. Sitten housut jalkaan ja paperit käteen ja lääkäri sanoi heihei jo ennenkuin ehdittiin takapuolemme tuolista nostaa. Oli aikamoista tylytystä :| En tiedä, millä mielellä olisin sieltä lähtenyt, jos olisin ekakertalainen. Nyt lähinnä naurattaa epäuskon lomassa, että olipas käynti. Ainiin, hematoomasta ei näkynyt merkkiäkään, eikä se lääkäri ollut ollenkaan kiinnostunut siitä, kun yritin kertoa. Enemmän sitä kiinnosti esikoisen koko, mikä näkyi äitiyskortissa.
Ainiin, siinä ihmeen lyhyessä ajassa lääkäri ehti myös katsoa munasarjoja, ja multa löytyi monirakkulaisuutta. Sinänsä helpottavaa kuulla joku syy siihen, miksi kierto on aina ollut hieman epäsäännöllinen ja ovuloinmyöhään, mutta nyt mulle jäi kauhea kasa kysymyksiä asiasta. Jännä, ettei mun gyne oo YTHS:llä sanonut asiasta mitään.

Nojoo, mutta tällasta. Muut turkulaiset voivat varmaan varautua sitten yhtä pikaiseen visiittiin. Juu,ja ne kuvat, mitä saatiin...:D Ei niissä näy oikein mitään järkevää. Pitää odottaa näköjään odottaa rakenneultraa.

Onnea tiitulaiselle myös ultrakuulumisista!

Anteeksi pelkkä omanapa!

Lavelyn 10+5

ainiin, istukka taas siis etuseinässä. Saa taas näköjään odottaa niitä liikkeitä ties kuinka ja kauan.
 
Hellurei!

Onnittelut ihanista ultrakuulumisista! =)
Meillä on np ultra 21.12, ei millään malttaisi muutamaa viikkoa odottaa!
Dopplerista oli puhetta.. Me tilattiin sellainen! Vielä ei ole mitään saatu kuulumaan, mutta on se mukavaa kuitenkin kun mies kieli keskellä suuta yrittää kuumeisesti saada jotain kuulumaan :D Se luo sellasta mukavaa yhteenkuuluvuuden tunnetta. <3 Laite maksoi sen 50euroa, eiköhän sille käyttöä tule kuitenkin moneen kertaan, ei paha ostos mielestäni. Ostin myös bola-korun ja innoissani odotan, millon pääsen sitä käyttämään!

Meillä oli muuten ensimmäinen neuvola 9+0 ja th sanoi, ettei kuunnella sydänääniä, sillä ei kuulemma kuuluisi vielä mitään. Taitaa olla kivikaudelta ne koneet.

Tiuh ja Katkis 10+1
 
Helloy se ois uus päivä ja uudet kujeet jälleen :) Töistä kotiuduttu, ja eka kertaa lanttulaatikon yritys uunissa, saas nähdä mitäpä tulee :) !!

Doplerista kun on ollut puhe, niin mekin tilattiin sellanen, taisin tilata jo 3 viikkoa sitten, ja olen yrittänyt sillä jo 6 viikosta saakka kuunnellakin, ei sillä mitään kuule, paitsi oman sykkeen ja suoliston murinat :D !
Kun oltiin siellä varhaisultrassa niin se sanoikin et kotidopplereil yleensä kuulee aikasintaan 10 viikolla, mut joistaki vasta 12 viikolta lähtien, et ei kannata pelästyä jossei sykkeitä sillä heti löydä! :)

Tiuh mä tilasin myös bola korun, perehdyin siihen vasta tästä raskaudesta, en ole esikoisesta tiennyt en semmoisia onkaan :) ! Mutta sellainen sitten käyttöön tulee täällä myös ! :)

lavelyn ihana kuulla hyviä ultra uutisia, vaikka aika tylytykseltä toi toiminta kyl kuulostikin! :/ mut varmaan ..pääasia siltikin et kaikki oli hyvin :) !!
Pennille sekä muillekkin jotka on saanu varhaisultrasta hyviä uutisia niin Onnittelut! :) :flower:

Täällä mennään samoilla oloilla kun ennenkin, tosin alhasen verenpaineen takia, on tänään huipannu entistä enempikin.. mut eiköhän se tästä, täytyy muistaa vaan juoda ahkerasti :) !

Hyviä vointeja kaikille :) !

Mirkelo & Nyytti 8+ 1
 
Paljon onnea tiitulaiselle ja Lavelynille hienoista ultrakuulumisista! :heart: Toi tiitulaisen pikkuisen pyrähdys kohdussa kuulosti liikuttavalta..Lavelyn,jaa-a,arvasinkin että Turun ultra on ihan ruuhkainen.Siitä varmasti tuo liukuhihnameininki johtuu.Pääasia kuitenkin että tutkivat ja vieläpä ilmaiseksi,Suomi on hyvä maa..Minä odotan vähän kärsimättömänä ekaa ultraa,se on 28. päivä ja silloin mennään jo 15. viikolla..
MB & "Sakari" 11+5 ("maaginen" 12 vk:n raja lähestyy..)
 
Hirveesti taas tekstiä tullu päivän aikana :)

Ja kun pahoittelette sitä että puhutte vaan "omasta navastanne", niin musta on ainaki kiva lukee miltä muista tuntuu. Sillä tavalla voi sit verrata omiin tuntemuksiin :) Eli antaa tulla vaan.

MB mietin tota sun ekaa ultraa. Eikös se pitäs tehä ennen 13. viikkoa, koska niskaturvotusta ei nää enää sen jälkeen? Saatan olla ihan väärässäkin, koska ensimmäistä odotan, mutta ihan ku muistelisin että neuvolassa siitä puhuttiin.

Itsellä oli tänään lääkäri ja siellä katottiin kohtu ym. Lääkäri sano vähän yllättyneenä, että kohtu tuntuu jo aika isolta. Voiko tarkottaa jotakin? Vai onko ihan yksilöllistä, että joillakin se vaan kasvaa nopeemmin?

Omasta olosta sen verran, että ihan hirveetä pahoinvointia koko ajan. Aamulla tuli pelkkä vesikin ulos ja myöhemmin se pieni määrä ruokaa mitä aamupäivällä syöny. Nyt mies teki sokeri-suolavettä, että sais ees vähän energiaa.

Eilen illalla nukkumaan mennessä vasen käsi yhtäkkiä puutu, mikä oli tosi ärsyttävää ku ei saanu kunnolla nukuttua. Onko muilla samoja kokemuksia?

Onko muuten muita kellä on kilpirauhasen vajaatoiminta? Onko arvot pysyny kurissa raskauden aikana?


Noola ja pallero 9+4
 
Ihanaa lukea hyviä ultrakuulumisia. :)

Täällä ei olot oo paljoa mikskään muuttunut, tänään tosin ollut taas älyttömän flunssainen olo. Oonpa sitten aikani ratoksi tehnyt joulua oikein kunnolla. :D

Innostuin itsekin tuosta Bola korusta. Ihan hauskan kuuloinen idea. Täytynee pistää harkintaan.
 
Tervehdys!

Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista!

Minä sain varattua eka neuvolan, on 23.12, silloin olisi omien laskujen mukaan 9+6, joten luultavasti sydänäänet ei kuulu, kun esikoisestakaan ei kuulunut. Mutta ensi viikolla on ultra, joten siellähän sen näkee. En tiedä, onko meillä vaihtunut terkka vai oliko nyt esikoisen neuvola toiselle terkalle ylipäätään, hän ei ole minun mielestä meidän alueen oma th. Kysyin, että voisiko hän varata minulle aikaa, niin varasi itselleen. Ei siinä, paljon mukavamman oloinen kuin toinen th, jolla on käyty.
 
heips kaikille!

kylläpäs on tullut tekstiä muutamassa päivässä! ja kivasti uusia tullut joukkoon
kohta on jokaiselle päivälle odottaja.

tänään jo toinen neuvola ja eka lääkäri. sydän äänet näky muttei kuulunnut. syke oli 155
heti löysi oikean paikan. kaikki oli ok!

ihan uteliaisuuttani kysyisin missä te turkulaiset käytte ultrasssa? itte en asu turussa
mutta synnyttämässä käyn turussa ja meidän kunnasta lähetetään medisonaariin ultraan
paitsi kaikki muut tutkimukset äp:lle tyksiin.

oireet on oikeestaan loppunnut täysin ainoastaan kohtu alkaa tuntumaan mutta muuten
on kaikki loppunnut toisaalta hyvä mutta vois jotain olla niin tietäis että tapahtuu jotain

nyt emmerdalea kattomaan!!!

huisp & masukki 9+6
 
MB Niin tietysti, en tullut ajatelleeksi tätä vaihtoehtoa :)

Itsestä vielä sen verran, että luin tuossa isomman kohdun tarkoittavan yleensä luultua pidemmällä olevaa raskautta tai kaksosia. Pidemmällä tuskin on koska tein testin viikkonäytöllä, joka silloin näytti 2-3 vko ja muuten olisi näyttänyt +3 viikkoa. Mutta kun niitä kaksosia olen muutenkin aavistellut...Pikkasen rupes pelottamaan ja mietinkin jos oisin varannut ultran yksityiselle pikimmiten niin olis siitä jännityksestä päässyt.
 
Moikat!

Täällähän on hienoja ultra-uutisia. Onnea kaikille! :)

Dopplerista ollut puhetta. itsekin sitä mietin tuolla kerhon puolella.Kyselin että kannattaako hankkia. Haluaisin ja en haluais..
Mutta bola-korun hankin ehdottomasti! :)

Me käytiin just ultras yksityisellä niiden vuotojen takia. Noh, kyllähän siellä vuotoa oli ja hieman oli kokkareistakin.
Lääkäri ultrasi kun sanoin että nyt on löydyttävä joku syyllinen vuotoihin.
Pieni rakas oli hurjan aktiivinen! Pituutta hällä on 40mm ja vastasi viikkoja 10+6,eli huomenna poksahtas viikot! Menkoista laskettuna ois 10+1 ja neuvolan mukaan 9+6,eli...Mutta tuo ultran antama kuullostaa kaikista parhaimmalta :) Mut mihin nyt uskon? Kaksi viikkoa sitten oli 7+6 neuvolan mukaan,mutta ultran mukaan 8+2..Ja menkkojen mukaan tasan 8..

Anyway..Vuotojen syyksi löytyi istukka kohdunsuun päällä. Sanoi,että yhdyntää vältettävä vuotelun vuoksi..Hitto,just kun uskaltais taas alkaa harrastella..:headwall: :)
Ja siis hiivainfektio johon Dalacin emätinvoide..

Ummetus hieman väistynyt,tänään jopa kahteen kertaan käyny asioimassa...:ashamed: Luulenpa että kahvi auttoi asiaan. Aika vähän tullut juotua tässä muutaman viikon aikana,mutta nyt tänään join 3 kuppia. Oon tietty luumuja ja luumujugurttia,olo-jugurttia ja real-leipää ja vettä vetäny..:)
Joku kyseli oliko mulla kipuja ummetuksen aikaan. Ei ollut mitään kamalia kramppeja,mutta toki hieman inhottavaa tunnetta aiheutti mahalle ja varsinkin sit kun koitti käydä vessassa..Vettä kannattaa juoda paaaaaljon!


Joku joku joutuu kohta mammahousuihin hyppäämään? Itselläni maha pömpöttää koko ajan ja illalla ihan tolkuton! :) En malta odottaa sitä oikeeta vauvamasua!:heart:


Tipetsu 9+6, 10+1, 10+6 :D
 
Hei ihan pakko vielä kirjottaa tälle päivälle. Niin kivaa kirjotettavaa nimittäin!

Kaverini, joka on melkein samoilla viikoilla kuin minä, tilasi itselleen dopplerin ja mähän syöksyin heti kylään. Pitkän etsimisen jälkeen palleron sydänäänet löyty ja kovaa sydän jumpsutti! <3

Eli dopplerilla voi löytää näinkin aikasin jo äänet. Eli itsellä on nyt 9+4 ja tämä kappale oli ilmeisesti halvin mahdollinen. Kunhan vain oikean paikan löytää, niin äänet kuuluu. Itsellä kuulu oikealla puolella umpisuolen arven ihan alapuolella.

Itselleni en viitsi ostaa doppleria, koska olisin varmaan joka ilta neuroottisena kuuntelemassa, mutta silloin tällöin saatan kaverilla käydä :)
 
Ihania ultrakuulumisia, turkulainen kun olen niin samaan paikkaan liukuhihnameiningillä ( :D ) oon menossa kans, tasan kahden viikon päästä!

Tänään kävin labrassa verikokeilla, huomenna pitää soitella tuloksia (lähinnä se hemppa ja crp), mä oon niin väsynyt ettei oo tosikaan... Tuntuu etten ikinä jaksa hoitaa mitään vauvaa kun tekee tiukkaa muutenkin. Hohhoijakkaa!
Kai tä jossain vaiheessa muuttuu toisenmoiseksi, mulla ei yleensä oo ikinä asunto niin siistinä kun raskaana ollessa kun on pakko puunata vaikka keskellä yötä jääkaappia :D Sitä mielentilaa odotellessa...

Joulujuttujakin pitäis tehdä, siivota ja pakata lahjoja. Ja suunnitella sapuskapuolta. Ei olla moneen vuoteen oltu joulua kotona (ollaan paettu kylpylään tai etelään) mutta tänä vuonna siis kotijoulu. Ja energiat sen järkkäämiseen ihan nollissa.

kuures 9+2
 
Tulin vain pikaisesti onnittelemaan kaikkia jotka on kertoneet hyviä ultrakuulumisia! :heart:

Mä oon niin uuvuksissa tästä väsymyksestä, pahoinvoinnista, syömättömyydestä ja alkavasta flunssasta että ei jaksa kuin kömpiä sänkyyn! : /

neito 7+2
 
onnittelut ultrassa kävijöille! sekä noolalle sydänäänistä!
Niin mietin kanssa tuota doppleria ihan vakavissani,se maksaisi 50€,eipä tuo nyt niin kovin pahalta summalta kuulosta...

Ensiviikkona on sit neuvolalääkäri,verikokeissa käyntiä,hammasläkäri ja kampaajalla käynti. huoh,kaikki on öaitettava ylös muistiin kalenteriin..niiin hajamieliseksi oon tullut!

Nyt on todella kauhea väsy päällä...ja varpaat on taas aivan jäiset,neulepaita päällä ja pörrösukat jalassa joutuu olemaan:| PTT 9+1
 
Tipetsu Täällä kanssa pömppömahan kanssa alkaa olla ongelmia kun tuntuu että omat housut kaikki hieman puristaa ja kun mulla on muutenkin tuota mahaa niin ei oikein osaa nyt pukea mitään päälle kun turvotuksen takia tuntuu että maha on aivan valtava :D No ehkä se tästä sitten viimeistään kun voi ihan huoletta antaa vatsan näkyä. Oma äitihän se totesi toissa päivänä että "sulla taitaa olla kohtu aika edessä kun nyt jo noin pömpöttää"...

Tänään e onneksi ole pahoinvoinnista ollut tietoakaan! Väsyä kyllä riittää ja joku lenssu taas puskee päälle. Jos sitä unten maille.

Omena85 ja maha-asukki 7+0
 
Onnea Lavelyn ja penni!!!!! :heart:
Ihana kuulla et kaikki on hienosti!

Itselläni odottaa tuolla kaapissa tuollainen Angelsoundsin "köpöversio" doppler mut kunhan alkaa viikkoja kertyä ni sit vois kuulostella...
Ostin kirpparilta vähän käytetyn 24€. :LOL:
Toimii sit tai ei. Mut kunhan pääsee testaamaan.

Ja Bola ois kyl kanssa kiva, vähän vinkkasin miehelle et ois kiva joululahja mut saas nähdä tajusko... :D Voi olla et pitää ostaa ite.
 
Täällä uusi, taustalta seuraillut tulokas ilmoittautuu heinäkuun hellemasuihin, josko joukkoon mahtuisi vielä mukaan.

Onnea kaikille raskautuneille ja hienoa, että niin monella on hyviä uutisia ensimmäisestä ultrasta ja raskauden etenemisestä!

Suuret pahoittelut ja voimantoivotukset myös kaikille keskenmenon kokeneille. Tiedän, miltä moinen pettymys ja suru tuntuu. Olen itse kokenut kolme keskenmenoa perätysten. Niistä kaksi tuulimunaa ja yksi spontaani keskenmeno. Tutkimukset on tehty toistuvien keskenmenojen vuoksi, mutta mitään syytä ei ole löytynyt.

Omasta tilanteesta sen verran, että tällä hetkellä olen neljännen kerran raskaana (7+4, LA 23.7.2012). Ensimmäisessä ultrassa kävin jo rv 6+2 hormoni- ja lapsettomuuspolilla, jossa olen keskenmenojen takia hyvässä seurannassa. Jännitti kovin, mutta sieltähän se syke kuitenkin löytyi ja näkymä vastasi täysin viikkoja. Oli uskomaton fiilis nähdä ensimmäistä kertaa, että siellä kohdussa tosiaan on jotain elämää! Nyt on toisaalta varovaisen onnellinen olo, mutta toisaalta edelleen pelottaa, että jotakin menee pieleen. Etenkin, kun melko voimakkaat raskausoireet hävisi lähes täysin vajaa viikko sitten pian ultran jälkeen. Nyt ei voi kun odottaa ja jännittää seuraavaan ultraan asti, joka on onneksi jo vajaan kahden viikon kuluttua.

Hyviä vointeja toivotellen,
wallaroo / 30 / ensimmäinen / TAYS
 
tiitulainen: Onnea ihanista ultrauutisista!

Kirjoitin aiemmin, ettei varmaan mennä varhaisultraan. Np ultra on 5.1. Noh noh, mielihän muuttuu päivittäin ja varasin ajan yksityiseltä ensi viikon torstaiksi 15.12, silloin mennään viikolla 7+4. Odotan hirvittävästi kuulevani pikkuisen sykkeen, se antaisi sen lopullisen varmuuden, että masussa ollaan. :)

Varasin ajan gynekologilleni netin kautta. Onkohan tarvetta etukäteen infota, että ultraan tultaisiin? Kyllä mun mielestä siellä huoneessa on ultralaitteet valmiina..?

Vointi on ollut hyvä, mielikin hyvä, mutta selkä kipuilee. Selkä on aina ollut huono ja alkoi taas oireilemaan juuri, kun sain raskausuutiset, joten lääkkeet jäivät saman tien. Henkisesti olin kokeilemaan jotakin uutta ja varasinkin ajan akupunktioon. Olen nyt kaynyt kaksi kertaa ja ensi viikolla on vielä kolme käyntiä. Selkä on jo parempi, ei täysin kivuton kuitenkaan. Pitäisi jaksaa tehdä harjoituksia päivittäin, mutta kumma kun ihminen osaa olla kovapäinen.

annukka_ 6+5
 
Arvasinhan, että saa vielä oksentaa..Millon tämä loppuu :kieh:
Mies haluaa tulla neuvolaan mukaan aina kun siellä tapahtuu jotain kivaa, eli lähinnä ultriin :) Tällä kertaa vois miettiä otanko synnärille ku se on niin kauheen huonovointinen siellä. Viimeks kätilö piti miehelle jalkoja ylhäällä kun minä ponnistin...:O

Neuvola taitaa olla vasta 11+ viikolla ja siellä ultralla katsotaan sydänäänet. En tiedä ehtiikö nt-ultraa mulle varata jo seuraavaksi viikoksi sitten.. Seulontoihin ajattelin osallistua. Pitää nyt vielä kysyä miten paljon niissä prosentuaalisesti on vääriä hälytyksiä..
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä