Heinäkuun Hellemasut 2012 **KESÄKUUSSA**

TanjaSii hyvä että saat noilla tableteilla sit syöpötellä vapaammin.
Mulle tuli postissa vastaus äippäpolilta,et seurantaa neuvolan kautta vain,eli en päässyt enää painokontrolliin. kerta mun 6päivän mittauksissa ei ollut kuin kaksi ylittävää arvoa...no joo mä arvasin sen.ja saan lopettaa myös sokeriseurannan.

onko teillä muilla suonenvetoa jalassa? mulla ollut nyt muutamana yönä/aamuyöstä,ja väliin joudun hieromaan,ja sit joudun kyl nousemaan vallan ylös käveleen,et se lakkaa.

Aivan mahtavat ilmat olleet,toiv.jatkuu vkl.ylikin!

Tnä miehellä synttärit täyttää 35,minkäikäisiä äijiä teillä on? ja ollaan menossa koko perhe ulos syömään.
 
Onnea Jebbikselle prinssistä <3
Ja Tipetsu on täälläkin ajatuksissa! <3

Täälläkin on sellanen olo ettei enää yhtään kiinnosta olla raskaana! Jokapaikkaan sattuu, missään ei oo hyvä olla ja niiiiiin kovasti haluis jo nähä sen oman pikkusen!
TOIVOTTAVASTI ei enää kauaa kuitenkaan.

LaraT ja Puputupuna 37+3 <3
 
Paljon onnea Jebbikselle ja koko perheelle pienestä prinssistä!! :flower:
Ja paljon tsemppiä Tipetsulle. Varmaan sinullakin jo pieni on maailmassa, huisia!

Täällä oltu tänään äitipolilla kaikenmaailman tarkistuksissa. Neuvolassa pissassa ollut viimeiset kaksi kertaa proteiinia ja turvotukset ja verenpaineetkin sellaiset, että raskausmyrkytystä epäilivät. Nyt kuitenkin äitipolilla virtsa puhdas, verenpaineet laskeneet ja turvotuksetkin lääkärin mukaan ihan normaalit. Verikokeisiin onneksi kuitenkin laittoi, niin tulee sieltä sitten lopullinen tuomio. Vähän kummallinen tyhjä olo on nyt. Seuranta jatkuu, mutta olin varautunut jo sairaalakassilla, kun neuvolassa niin "pelottelivat", että varmasti synnytys käynnistetään. Jotenkin sitä oli jo asennoitunut, että olisi saanut laittaa viikonlopun aikana viestiä ulkomaailmaan, että lapsi on syntynyt. Mutta ehkä parempi kuitenkin näin. Pienellä kaikki ultran mukaan hyvin. Vauva on raivotarjonnassa ja alhaalla. Ainoa, ettei vieläkään saatu tietää sukupuolta, kun vauva on jo niin iso, ettei sitä enää siitä nähnyt, kun raajat oli tiellä. Se säilyy siis yllätyksenä loppuun asti.

Kohdun kaula oli alkanut jo kypsyä ja oli sormelle auki. Kuitenkin sisältä vielä kiinni. Voisiko joku kokeneempi kertoa, mitä tämä tarkoittaa? Onko ennustettavissa siis, että lapsi olisi piakkoin syntymässä vai voiko tuo kypsyttely jatkua vielä sen 4 viikkoa? Mielelläni lapsosen tässä parin viikon sisään jo syliini ottaisin. Alkaa nämä turvotukset ja olot muutenkin olla sellaiset, että kiitti, mulle riitti :D

Pahoittelut kovin omanapaisesta tekstistä :S

sopaka & seelis 36+1
 
Täällä neuvola takana. Kaikki oli hyvin paitsi paino noussut nyt yhteensä 20 kg:ashamed: Turvotuksen piikkiin th kuitenki laitto.

Siitä synnytystapa-arviosta juteltiin ja kahden viikon päähän sovittiin lääkärineuvola, joka (kai) kirjoittaa lähetteen. Th vaan puhui siitä, että Porissa on tosi tiukkaa päästä noihin kunnollisiin kuvauksiin. Ylilääkäri kuulemma on sanonut, että kaikki mahdolliset yritetään ensin alakautta ja jos ei onnistu, niin sit sectioon. Kiinnostais tietää onko tämä ylilääkäri mies vai nainen. Mun kauhu on just se et ensin yritetään alakautta ja todetaan et ei mahu laskeutuun, jonka jälkeen hätäsectio, kun alkaa olla jo vauvalla hätä.

Th paineli masua ja totesi, että vauvan pää on vielä melko ylhäällä. Enteilee siis samanatapaista synnytystä kun mun siskolla, jolla lapsi ei koskaan laskeutunu. Toki aikaa on vielä laskeutua.

Sormet ristissä nyt toivotaan et sen kunnon synnytystapa-arvion saan ja selviää pystynkö synnyttämään alakautta. Ei vaan malttais oottaa tietoa. Koska noilla viikoilla jos ahtaus sitten todetaan, todennäköisesti sectiokin tehdään pian ja ei ole kauheasti aikaa henkisesti valmistautua.


Noola ja Pikku-H 36+4
 
Onnea Jebbis :flower:!

Itsellä on alannut oikea käsi puutumaan yöllä. Ei auta vaikka nukkuis kummalla kyljellä tahansa, vaan joka tapauksessa oikea käsi on koko ajan jumissa. Veri tuntuu oikein kuumalta kun hetken sormiaan jumppailee.

Tänään olin neuvolassa, ja mulla on kohdun korkeus laskenut jo sentillä (wow), sanoin että esikoisen aikaankin oli laskenut rv 36 ja silti syntyi viikolla 41, mutta kuulemma toisen kohdalla "laskeutuu lähempänä synnytystä". Saas nähdä tartteeko tässä heinäkuuhun saakka odotella (toivottavasti ei, mutta ei juhannuksena pliiiz).

Kauhia miten hyvältä maistuu uudet perunat <3! Taidan syödä itseni ähkyyn niitä :D

SiinaS 36+2
 
PALJON ONNEA JEBBIKSELLE! :flower: Ensimmäinen täysiaikaisena syntynyt vauva täällä.. -minullakin on kohta 39 viikkoa täynnä,lapsonen voi syntyä milloin tahansa..huomenna lähden Helsinkiin viikonlopuksi.Toivottavasti vauva ei ala siellä syntymään! :O -MB & Dalia 38+5
 
Joka paikkaan on kolottanut, eniten tuonne selän puolelle ja kipu on välillä ollut todella kovaa ja lisäksi närästys on alkanut vaivata enemmän... No ei parane valittaa :D Mutta välillä ottaa niin päähän että koskaan ei ole oikein hyvä olo...:(
No kannattaa ehkä nauttia nyt tästä, tämä raskaus tulee olemaan viimeiseni sen jälkeen lapsia ei tule :D Se on aika sata varma juttu.
Vertailtiin juuri ystävän kanssa mahoja.. Oma maha lyö kepeästi voiton, tytöt vievät sen verran tilaa, että mahakin n jättiläinen ja tuo kävelytyyli on ihan omaa luokkaa.
Vaunuja kävin katsomassa ystävän kanssa, vaikka mies sanoi, että et valitse ennen kuin hän näkee ne, kuulemma en tiedä kaiken maailman säädöistä ja jousituksista mitään.. Noo.. Ehkä niin on parempi ni tulee hyvät kaupat, kolmet vaihtoehdot kyllä on: Emmaljunga Nitro Cityt kantokasseilla/- kopilla, Bugaboo Donkey Mono tai Phil & Teds Promenade
Näihin mies tokaisi: Miksi helvetissä pitää olla noin hintavia? Siis tarkoitan kivojahan nuo on, hän olisi valinnut briot suoraan, mutta tokaisin vain: Kuka kantaa lapsia 9kk sisällään ja on pääasiallisesti lasten kanssa? Hormonit vähän kiehus tossa vaiheessa :D Ja jos jollain on kokemuksi kaksoskärryistä niin saa ehdottaa merkkejä!
Että kiva päivä on toisaalta ollut kun on saanut katella noita vaunuja ja näin.
Kaksosten isosisko on jo 10.vuotta ja pikkuvelikin jo 6.vuoden, että ei ole onneksi enää pieniä, olisin luultavasti ihmeessä kaksosten kanssa.

Tämä äiti lähtee hakemaan tyttöä kaveriltaan

Janssu ja Tytsit 34+4
 
Viimeksi muokattu:
U2
Heippa!

Mun kokemukseni mukaan vauva syntyy tasan silloin kun vauva on valmis.(en laske nyt käynnistettyjä mukaan) Eli tarkoitan nyt sitä, ettei aiemmin auennut kohdunsuu tai laskeutuminen/kiinnittyminen tarkoita, että vauva tulisi
välttämättä yhtään aiemmin. Nämä ovat toki jokaisen hlökohtaisia asioita ja jokaisen kroppa toimii eri tavoin.
Mulla on esim. kahdesta sanottu (4. ja 5. lapsi) jo rv 30+ että kiinnittynyt, todella alhaalla, kohdunkaula lyhentynyt, auki --cm. Toinen heistä syntyi 40+1 ja toinen 41+3.
Halusin vain jakaa kokemukseni, kun niin moni tuntuu hehkuttavan vauvan pian syntyvän.
Toki sekin on näillä viikoilla enemmän kuin mahdollista :D

Nyt ei auta kuin odotella, saapi nähdä poksunko vielä 42+ täällä!

Onnea ja mukavia loppumetrejä itse kullekin :flower:

U2&Köpiel 38+2 :heart:

p.s. sauna, seksi, siivous, skumppa ja shoppailu.. niitä kuulemma kannattaa kokeilla, jos on kiire saada jo pikkuinen maailmaan. Älkää kuitenkaan rehkikö liiaksi, väsytätte vaan ittenne turhaan, ennen oikeaa voimantarve koitosta. Ja vinkkinä että taannoin oli joku tutkimus tosta spermasta. Sitä tarvittais ämpäreittäin, että synytyksen käynnistävää "ainetta" olisi tarpeeksi. Tsemppiä :)
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos U2 tuosta, niin mä ajattelinkin asian olevan et tuolla kohdunkaulan lyhenemisellä ja että on sormelle auki ei välttämättä ole merkitystä että tulisi pian. Mut sitten tää verenpaine ja em yhdessä voi ilmeisesti tehdä sen että herkemmin käyvät käynnistelemäänkin. Noh, ensi viikolla viisaampi, ehkä:D Mun oma vointi menee kokoajan väsyneemmäksi,eikä toi keskeneräinen kylppäriremontti auta asiaa yhtään. Tänään raivostuin remonttimiehille ja heidän työjohtajakin sai oman osuutensa. Oksensinkin taas kun olin niin vihanen/pettynyt/ärsyyntynyt. Nyt ne vaan hymyilee mulle, mut toisaalta tuolla sentään tapahtuu jotain! Sen piti siis olla valmis viime kuun lopussa.
 
Tänään käyty H&M:ssä! Kannattaa käydä siellä alessa, itselle tarttui matkaan hellemekko 10 eurolla, pitkä toppi 10 eurolla ja sitten oli ihan pakko ostaa sellaiset vastasyntyneen sukat "I <3 Mam ja I <3 Dad"-teksteillä. :heart: Ne oli niin söpöt ja maksoi vain 3,90. :D Olisin varmaan ostanut paljon muutakin, mutta aika oli rajallinen niin en ehtonyt kiertää kuin osan putiikkia. Ehkä hyvä niin... Rahapussi kiittää! Ja mies! :D

Paljon onnea Jebbikselle! :heart:

Tipetsu siellä varmaan jo toipuu toimenpiteestä ja on vauva kainalossa! :heart:

TanjaSii: Hienoa, että sait ne tabletit. Jännä toisaalta että eivät ole aloittaneet niitä sulle jo aikaisemmin. Itse sain ne rvkolla 18 ennaltaehkäisevästi jo, ja ovat kyllä toimineet aika kivasti. Hienoa, että kaikki oli muutenkin hyvin.

Täällä myös suonenveto vaivaa. Magnesiumia syön joka ilta, mutta ei auta ei. Jonain aamuina oon herännyt siihen että molemmat pohkeet on ollut ihan tulessa ja oon joutunut väkisin nousemaan ylös (jos olen päässyt) ja kun hetken kävelee alkaa helpottaan. Myös jalkapohjasta vetää lähes joka päivä. Villasukat auttaa vähän, mutta näin kesäkuumalla ei iha kauheasti niitä tule pidettyä.

Mua jännittävää kyllä ensi viikon keskiviikon Tays-käynti. Siellä sitten selviää missä mennään: onko paikat auki, onko kohdunkaula lyhentynyt, mikä on Hipun kokoarvio ja onko muutenkin kaikki ok. Kiinnittynyt Hippu tuskin vielä on tuonne alas, kun hän kyllä pyöri vielä ihan miten sattuu. Tai sitten on vaan kova heiluttamaan pyllyään. :D Mä toivon kovasti, että tämä synnytys lähtisi itsellään käyntiin eikä tarvitsisi käynnistä. Toisaalta taas pelottaa, että jos meneekin kauhean pitkäksi, että jos Hippu kasvaakin kauhean suureksi. Täytyy vaan luottaa siihen, että Hippu syntyy sitten kun sen aika on. Muutakaan kun ei oikein voi kun odottaa ja mennä päivä kerrallaan. :heart:

HUOMENNA ON VIIMEINEN TYÖPÄIVÄ, VIHDOIN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :heart:

MiNi87 ja Hippu 34+2
 
Tässä ollaan jo kohta 2 viikkoa oltu mammiksella. Ensimmäisen viikon vietin maalla ja oli oikein rentouttavaa. Nyt takaisin kotona, neuvolakäyntien vuoksi oli kotiin tultava. Tänään lääkärintarkastuksessa kohdunkaulaa jäljellä alle 1 cm, vauvan pää tuntui sormella. Kaikki muut arvot kohdillaan, niin kuin koko raskauden, Hb 138 ja paineet 118/81, ei turvotuksia.

Mulla ei nuo 200 km/suunta ajamiset ole vaikuttaneet mitenkään, eikä ole tuntunut missään. Ja nyt kun vielä on tällaiset ilmatkin niin mikäs tässä ollessa :D

Viikkoja taitaa olla kasassa 36 + 4
 
Viimeksi muokattu:
Heipä hei hellemasut!

Jebbis, onnea hirmuisesti pikku prinssistä!!! :flower:

Tipetsulla on varmaan myös jo nyytti sylissä joten onnea myös sinne näin "etukäteen". :)

Vitsit tuo H&M:n ale kiinnosti itseäkin tänään mutta pidin pääni enkä mennyt. :D Ois varmaan pari heräteostosta tullut muuten tehtyä...

Hepatoosin tulokset sain viimein, en muista kirjoitinko tästä tänne eilen? Sappiarvo oli koholla mutta ei hälyttävästi, kutina johtuu siis siitä. Sanoivat että pitää seurata toki tilannetta ja jos kutina pahenee niin heti yhteys neuvolaan mutta nyt ei vaadi toimenpiteitä. Toinen arvo (maksa-arvo vai mikä lie) oli normaali.

Tänään kävin sitten kolmannen kerran viikon sisään verikokeissa, nyt otettiin se viimeinen rhesus tekijä verikoe + vein sen streptokokki näytteen. Nyt ei tartte mua pistää enää! Tääkin joutui pistämään ihan molempiin käsiin kun eihän se verisuonta löytänyt toisesta kädestä... :stick: Nyt on sitten kauniit käsitaipeet kun on pistojälkiä enemmän ja vähemmän ja mustelmat molemmin puolin. :D

( . )
Mun on nyt pakko avautua, tää hikoilu on ihan kamalaa! Minä en normaalisti tartte deodoranttia joka päivä. Muutenkin sitä oon käyttäny vähän tavan vuoksi, en mielestäni pahemmin ole koskaan hielle haissut, äidillä sama homma. Mutta nyt, tuntuu että pitäis käydä suihkussa aamulla, illalla ja mielellään keskellä päivää jotta ei lemua hielle viiden kilsan säteellä!! Ihan kamalaa.

Kyllä alan siis itsekin olla jo hyvin kypsä tähän raskaana olemiseen. Turvotus on edelleen ihan kamalaa ja jatkuvaa, närästys hellittää ja pahenee, hellittää ja pahenee, hikoilu on jotain hirveää, jalat on kipeät kuin mitkä, pihahommia ei pysty tekemään kun heti alkaa supistaa... Joo kyllä tuo murunen saa vielä jokusen viikon vatsassa viihtyä mutta kun täysiaikaisuus tulee täyteen niin en pistä pahakseni vaikka tulis ulos heti! :D

Omena ja Pikku N 34+1
 
+20c ja päälle ja jumantsuikka kun alkaa heti kädet ja jalat turpoamaan! Huh mikä olo.

Mini87: Mäkin ihmettelin jos alusta asti kun ekassa raskaudessa oli kuitenkin insuliinihoito, mutta ilm. kun mulla on ollut tosi hyvät arvot niin eivät sitten ole nöhneet tarpeelliseksi.. Se lääkitys kai vaikuttaa loppua kohden istukantoimintaan ja nyt ilmankin sitä mulla alkanut taas jo se kypsyä..

Mä oon ihmetellyt ettei suonenvedot oo vielä tässä raskaudessa vaivanneet, kaikki muu jo tosin vaivaa. Oikean käden hermopinne alkaa olla jo tosi paha, särkee yötä päivää, myös oikeaa reittä särkee öisin ihan hulluna.

Mun pitöäs päästä käymään ikeassa vielä tässä lähipäivinä, mutta yllättäen ei taas apukäsiä irtoa, että löytyisi pojalle hoitaja. Liene sen kanssa kahden lähdettävä.. Mulla on lauantaina synttärit ja maanantaina eka hääpäivä.. mies koko viikonlopun kaverinsa polttareissa ja maanantaina töissä. hyviä juhlia vaan mulle.
 
Onnea Jebbikselle pikku pojasta. Tipetsulla toivottavasti kaikki on ok ja pieni myös sylissä.

Olen lukenut juttuja joka päivä, mutta kirjoittanut en ole kun tuntuu, että mitään sen kummempaa ei ole tapahtunut. Viikkoja on lauantaina kasassa 34, joten vielä on odoteltava pojan maailmaan tuloa. Olen tosin päättänyt, että tulee hyvissä ajoin :)

Mun iäksi voi nyt päivittää 42 :O Eli saman ikäisenä tämän pojan saan kuin oma isoäitini aikoinaan...

Kesäloma alkoi jo pari viikkoa sitten, opettaja kun olen. Äitiysloma alkaa virallisesti muistaakseni 25.6. Vauhdikasta on ollut lomallakin, olen kävellyt tällä viikolla joka päivä 2-3h kaupungilla ja vaan nauttinut kiireettömyydestä. Esikoistytär on ollut harrastusleirillä 4h/pv tämän viikon, siksi on tullut pyörittyä kaupoilla. Ensi viikolla olisi vielä pari päivää uimakoulua ja sitten neitikin on täysin lomalainen. Toivon niin, että luvassa olisi lämmintä ja aurinkoa, olisi ihana olla vaan ulkona tyttären kanssa ja keksiä mukavaa puuhaa.

Suonikohjuja on oikeassa jalassa jonkin verran ja yksi karmiva peräpukama :mad: muuten on mennyt mukavasti. Maanantaina tosin supisteli todella paljon ja kivuliaasti, luulin jo, että täytyy lähteä NKLlle tarkistuttamaan tilannetta. Ei onneksi tarvinnut.

Vauva on kyllä mielestäni vaihtanut asentoa/laskeutunut alas päin, koska syöminen ei saa enää aikaan sellaista kamalaa tuskaähkyä...

Tsemppiä kaikille vaivojen kanssa, parempia vointeja!

S-S ja poitsu 33+5
 
Onnea Jebbis!:flower:

ON: äitipoli takana. Sain istua käyrässä peräti kolmeen eri kertaan, kun ei vaan millään saatu vauvaa pysymään anturin alla. No onneksi lopulta tuli hyvä käyrä. Viikkoja on nyt 34+5 ja painoarvio oli 2,6kg. Onhan se keskikäyrän yllä, mutta ei vielä hälyttävästi. Sen sijaan vartalon ympärys oli lähtenyt kasvamaan yli viikkojen. Makrosomiaa tulossa taas.:(

Synnytystavasta päätetään myöhemmin, mutta arvio on, että pääsen viikolle 38, jopa 39, jos kaikki sujuuu hyvin. Käynnistää ei voi mikäli vauva ei laskeudu/kiinnity/homma itsestään vähän edisty, koska takana on sektio. Joten se on nyt siitä kiinni. Esikoinen ei ehtinyt laskeutua. Olin varautunut synnyttämään vähän aikaisemmin, mutta hyvä vaan, että asiat sujuvat tällä kertaa hyvin.
 
TanjaSii: Minkä lääkkeen sait ja miten se vaikuttaa istukan toimintaan? Selitettiinkö sitä mitenkään? Onhan se tietysti hyvä, että eivät "turhaan" aloita mitään lääkettä, kun sulla ollut niin hyviä arvoja. Hassua vaan, että täällä taas mulla aloitettiin "varmuuden vuoksi", vaikka tarve ei vielä silloin olisi välttämättä ollut. Tosin ei se näin jälkikäteen niin kamalaa ollutkaan, vaikka ensin vastaan pistinkin. Mutta tapoja on monia ja jokaista hoidetaan yksilöllisesti. Ja hyvä niin. :)
 
mini87 siis esikoisen aikaan pistin prothpanea, sen piikkihoidon ainakin/diabeteksen itsessään puhuttiin vaikuttavan siihen mun istukan kalkkeutumiseen (mä nyt en muista miten, tietäisikö google?). Nyt sain ihan perus metforemit :) jotenkin rinnastan että insuliinia kun on sekin niin kaitpa sekin mulla vaikuttaa sitten samoin tavoin? Tai heikentääkö se just kun ei erity omaa, en osaa sanoa :D Jostain rd palstalta täältä luin mun mielestä samaa asiaa..
 
Vautsi !!!

Paljon onnea Jebbikselle, aivan ihana uutinen :heart: Onnea myös koko perheelle !!!!
Varmasti mahtava tunne :heart: Elämä on ihmeellistä!

Ja Tipetsu, sitten kun suinkin jaksat ja viitsit, paiskaa kuulumiset tänne suuntaan !!
Täällä pidetään peukut ja varpaat pystyssä :)

Janssu, tervetuloa mukaan !! Itsekin liityin vasta hiljattain tähän ihanaan porukkaan mukaan :)


Muakin varoitettiin tyksin äippäpkl:lla, että saattaa joutua kesällä käytäväpaikalle... Todella ikävää, jos asiat niin on.. On kurjaa sekä hoitajille että potilaille... Saas nähä miten mun sitte käy.

Maijamehi ajeleppas varoen sitten.... tuo on aika pitkä aika istua autossa..
Kannattaa pitää usein pissataukoja :)

Nandel, samassa veneessä tosiaa ollaan tuon sektion suhteen..
On kyllä pistänyt vähän puntit tutisemaan..Miten aika onkin voinut luikahtaa näin nopeaan ..... IIIIK !

annales, tuo sun sormiprobleema kuulostaa ihan "napsusormelta "-->
sormen koukistajajänteen tulehdustilaa,joka aiheuttaa ahtaumista.-->
tämän takia siinä sormessa tuntuu kipua, joskus narinaakin koukistettaessa.
Tyypillinen oire on siis että sormet lukkiutuvat koukkuun.

Tanjasii, kiva, että oli hyvä äitipkl- käynti !!


ON: mä kävin myös tänään NLA:ssa ja siellä tuntui olevan kaikki ok.
Kovasti on pikkuisen pää jo laskeutunut.. Ilmankos ei lymfanestekierto enää pelitä kunnolla,
kun pää blokkaa suonet. Painoa oli TAAS tullut kiitettävästi ( siis itselle ), vaikka en juurikaan
saa mtn alas...

Piti semmoista vielä tässä udella, että miten monella oli tuo
Streptococcus Agalactiae + ??? multa otettiin se varhaisten supistelujen takia, ja plussaa se sitte olikin.. Siinä saa vaan olla sitte heti synnytyksessä antibioottitipassa, ettei vauvaan tartu..Aiheuttaa usein keuhkokuumetta !! Kamala !!
Kaikennäkösiä sitä onkin..

-Safir 35+4 -
 
Safir: Minä sain tänään tietää, että minulla on tuo bakteeri ja myös saan sen antibiootin synnytykseen. Onneksi tutkivat sen olemassaolon, jotta osaavat varautua. Vasta luin jostakin vauva-lehdestä perheestä, jossa lapsi oli synnytyksen yhteydessä äidiltään tuon bakteerin saanut ja siitä oli seurannut paha tulehdus, joka oli aivojakin tuhonnut ja nyt se lapsi sitten ei opi kunnolla puhumaan eikä liikkumaan. Aivan järkyttävää! Kaikkialla ei kuulemma vielä edes tutkita tuota bakteerin olemassaoloa. :O

TanjaSii: Meillä kanssa ensimmäinen hääpäivä maanantaina, joten ilmeisesti olemme juhlineet häitämme samaan aikaan. Toivottavasti sattuisi mukavat ilmat ja touivottavasti miehesi tajuaa viedä sinut juhlimaan sitten tiistaina tai muuten joku toinen päivä :)

Ja kiitos U2:lle noista tiedoista. Itse ensikertalaisena on niin h-moilasena kaiken uuden edessä, ettei aina tiedä, mitä ajatella. Hyvä kuulla, ettei kohdunsuun aukeaminen välttämättä tarkoita pian alkavaa synnytystä. Vaikka itse olenkin jo suhteellisen kypsä raskauteen omien vaivojeni vuoksi, haluan kuitenkin vauvan pääsevät täysiaikaiseksi ihan hänen vuoksensa. Ja siinä olet kyllä oikeassa, että jokainen varmasti tulee maailmaan silloin kuin on tarkoitettu :)
 
  • Tykkää
Reactions: TanjaSii
Suuret onnittelut hellemasujen ekasta pojasta, Jebbis! :flower:

Tipetsu ajatuksissa täälläkin!

Tervetuloa uudet! Safir: Kyyneleet valuivat pitkin poskia kun luin tarinaasi raskautumisestasi :heart: Mitkä hormonit?! :D Janssulle taitaakin sitten syntyä ainoat hellemasujen kaksoset, jos en aivan väärin muista (?). :) Mäkin oon joskus haaveillu kaksostytöistä, olis niin ihanat nimetkin jo valmiina. ;D

Toivottavasti Brookella jo olo helpottanut ja apteekista löytyi jotain apua. :)

Pitkä aika taas välissä kirjoituksissani tänne (näköjään 10 pvää! Kauhean paljon siinä ajassa tänne kyllä tekstiä tulee!), kun tuntuu vaan ettei millään jaksa. Lueskelemassa käyn säännöllisesti, mutta jotenkin sitä ei vain saa aikaiseksi kirjoitettua.

Apuuva, ei saa kiusata toista noilla Hennesin alennusmyyntihehkutuksilla. :D Olispa niiiin ihana päästäkki shoppailemaan, mutta taitaa jäädä heinäkuulle, koska silloin vasta alkaa äippärahat kilistä tilille. Kesäkuu menee mukavasti totaalisen rahattomana. :/ Onneksi mies sentään tietty ruokkii mut, ja syntymättömän lapsensa. ;D

(.) Viime neuvolassa maanantaina (34+0) kaik ihan ok, sf keskikäyrällä edelleen (31), rt:ssä on ja kuulemma pää jo syvällä. Sai melkeen kipeesti sitä kaivellakkin, ennen kun löys. Turvotusta hiukan lämpimästä kelistä johtuen, ja painoa kertynyt yhteensä raskauden alusta nyt 14,2 kg. Juhannuksen jälkeisenä torstaina olis sitten synnytystapa-arviolääkäri.

Vieläkin tuntuu, että olis hirmuisesti tekemistä, ennen kuin vauva "saa" tulla, vaikka onhan asiat oikeasti jo tosi hyvällä mallilla. Enää ei kyllä samalla tavalla pelota vauvan kohtaaminen, kuin esim. pari viikkoa sitten vielä. Silloin tuntui, että en varmana osaa yhtään mitään, kun vauva syntyy! Nyt olen ihmeen levollisin mielin jo. Liekkö nämäkin niitä hormonijuttuja.

Tyksissä myös remontti päällänsä yhdellä lapsivuodeosastolla, ja kiireistä kesää on povattu. Kuulemma ihan perussettiä, että äidit lastensa kanssa käytävillä sitten. :( Siksi olenkin alkanut miettiä myös Salon sairaalaa vaihtoehtona. Onko muita turkulaisia, jotka näin ajattelevat joukossamme?

-A & Pikku-A 34+3
 
Minityyppi kiitos ihanasta sympatiasta :heart: Niin ihmeellistä tämä elämä saattaa olla !! Koskaan ei tiedä mitä tapahtuu, ja meille onneksi kävi näinkin onnekkaasti.. koskaan ei kannata luopua toivosta :)

Kyselit tuosta Salon aluesairaalasta; olen kuullut siitä pelkkää positiivista !! Kätilöt ja hoitajat ovat aiva ihania. Jos vaan haluaa kokea yksilöllistä ja osaavaa hoitoa, Salon aluesairaala on juuri sitä. Tietysti on mielipiteitä muitakin, mutta mä oon kuullut vaan pelkkää plussaa!

-Safir-
 
  • Tykkää
Reactions: Minityyppi
Hurjasti onnea jebbis! :heart:

Pukamat, suonenvedot, jatkuva hiiva.. kaikki tuttuja kavereita jo tässä viikolla 34.. :D ehkä tää on "tasoitusta" siitä ettei oo ollu pahoinvointia lainkaan, tai jotain..?

Huh, kotipuolessa eli toisella puolella Suomee oon viimeistä kertaa ehkä ikinä nyt yksin reissussa, toisaalta haikee fiilis mut kyllä mä jo niin odotan että viimeiset viikot menis nopsaan! :) tuli tänään vähän shoppailtua kun bongasin Turussa Name it:n myymälän.. :p pari söpöä mekkoa saattoi tarttua mukaan.. sitten kummityttö 6 vee julisti että hänen mielestään tää vauva on varmasti poika! :D tais vaan haluta mekot omille nukeilleen.. ;)
 
  • Tykkää
Reactions: TanjaSii

Yhteistyössä