Heinäkuun Hellemasut 2012 **KESÄKUUSSA**

Neuvolan kotikäynneistä: Ensisynnyttäjien luona käydään, mutta minun kohdalla voi olla se tilanne, ettei terkka yksinkertaisesti ehdi, koska hänellä on 10 odottajaa, joilla on laskettu aika tässä heinäkuun lopussa. Sanoi viime käynnillä, ettei välttämättä pääse kotikäynnille, mutta toki sitten jos olen esim. tosi huonossa kunnossa, niin sitten katsellaan tilannetta uudestaan. Mutta sittenpähän tuo selviää, kun aikanaa soittelee neuvolaan.
 
neuvolassa piipahdettu

Painoa +1180g/vko :O
RR 83/139
HB 108 (sama kuin viimeks)
SF 32
turvotus +
pissa puhdas
liikkeet ++
syke 160 +
RT Viisto
kaik hyvin siis :)

PTTlle tsempit sairaalaan!!!

kotikäynnit meillä on käynyt kahdesta ekasta ja kolmannesta sovittiin et piipahdan itte sielä vauvan kanssa kun heillä oli kiirus. En tiiä miten täällä sitten tehdään... meillä tosin tuo uusi neuvola on tuossa kivenheiton päässä et aivanpa sama vaikka tuonne köpötteliskin.

selkäsärkyämeinaa hiukan pukata..muuten olo ihan mainio. :)

mukavaa päivää mammat!!!

onona ja pieni 34+6
 
U2
Neuvolasta terkkuja!

38+6 (37+2)
Paino +1082g(yht. huikeat 20,1kg)
Turvotus + (+)
Rr 132/76 (128/72)
Pissa puhdas
Hb 111 (120, toukok)
Sf-mitta 33,5cm (34cm)sijainen, joten eri mittaaja, mut ei olis ainakaan kasvanu enää! Jospa noilla suppareilla olis tosiaan vajunu alemmas :)
Rt (rt) löysi kun löysikin vielä pään, mutta sanoi ettei pahemmin kyllä enää "heilumaan saa"
:heart: Syke 150 (150)
Liikkeet ++ (++)
Kaikki siis loistavasti ja ens viikon keskiviikkona seuraavaksi, kunpa ei tarvis enää silloin mennä(40+1)


Voimia kaikille osastolla huilaaville, jokainen päivä vauvalle masussa on + jos molempien vointi sen sallii.
Kaksi keskosta synnyttäneenä saatte niin mun sympatiat :heart:

Ja vaikka olo on jo mikä on, olen todella onnellinen näistä viikoista Köpielin kanssa!

Jaksetaan siis vielä vähän :)

U2&Köpiel 38+6 :popcorn:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Sandrastiina
JA82, kiitos tarinasta, aika hurjaa ollut, toivotaan kaikkea parasta pikkuiselle jatkoon :heart: Voimia ja tsemppiä! :)

Jebbis, miten koirat ottivat pikkumiehen vastaan? Kiva kuulla, et tunnin lenkit jo sujuu!

37+5 (nyt tää aika oikeesti pysähtyi)
 
:wave:
Täältä sairaalassa nyt on vähän yli 4pv makoiltu lähes liikkumatta.. Tekisi niin mieli hiukan kävellä js liikkua.
Huomisesta ei ole varmuutta pääsenkö mutta toivottavasti mutta se on myös kotona pysyttävä makuulla. Oma äitini oli ottanut lapset luoksensa, kun hänelläkin loma alkoi. Menevät huomenna tai torstaina jukuparkkiin ja lauantaina särkäniemeen. Että lapset tulevat lauantaina kotia päin, hieno juttu kun lapset pääsi mummille ja ukille.
Katsotaan jos päästäisiin elokuussa mökille. Mies on luvannut viedä lapset veneilemään ja minä tuskin pääsen mukaan.. Noo..

Toivotaan että päästään kotio huomenna


Janssu ja tytyt 35+1
 
Nonnis, neuvolat ja lääkärit käyty.
Verenpaineet oli vähän koholla mut niitä pitää nyt sitten seurailla seuraavaan (ens viikon) käyntiin saakka. Pissa puhdas.
Hemoglobiini 125, Patun sykkeet siinä 140 kieppeillä. Ja alapäässä kaikki kiinni vielä, niinkun tietty pitääkin tässä vaiheessa. :)
Nyt odotellaan äippäpolilta kutsua sitten siihen synnytystapa-arvioon. About viikolla 38 olisi sitten se. :heart:
Sain mukaan myös näytetikun jolla testataan (muistaakseni) stafylokokkibakteeria tuolta alapäästä.. Et jos on positiivinen tuo näyte niin sitten antibioottitippa synnytykseen. Onko muut käyneet tässä testissä/tehneet sitä kotona?

Niin, ja POKSISTA VAAN; 36+0!!! :heart:

Johanna26 & Patu
 
Huh, ompa ollut JA82:lla tapahtumarikas startti !!!
Onneksi nykyään on niin hyvä hoito noissa ylipoistollisissa sairaaloissa, että ei tarvitse pelätä.. Pääasia, että vauveli saadaan kotikuntoiseksi :heart: Jaksuja JA82 !!!

Onko täällä foorumilaisilla muilla koiria ??Ainakin Jebbiksellä :) Ihan olisin kysellyt sellaista, että onko teillä tarkoitus ottaa jokin vauvan riepu mukaan sairaalaan, jotta siihen tulisi vähän "hajuja " uudesta tulokkaasta ??? Olen vaan tällaisesta metodista joskus kuullut.. Sitten koira tunnistaisi sen tutuksi hajuksi, ja yhdistäisi sen uuteen perheenjäseneen..Mitä muut olette mieltä ??

Johanna;Streptococcus agalactiae- näytteen annoin tuossa reilu pariviikkoa sitten, koska mulla on ollut todella aikaisessa vaiheessa supisteluja. TÄmä bakt. saattaa olla yksi syy noihin supisteluihin, ja niinhän siinä sitten kävi; plussaa mulla se oli. Ab- tippa annetaan synnärillä näille, joilla on tämä positiivinen. Jos lapsivedet menee, ja tietää omaavansa tämän bakteerin, on nopsaa mentävä sairaalaan, jotta saadaan tuo ab aloitetuksi. ( tuo bakteeri on tosi kiusallinen, aiheuttaa vastasyntyneelle ikäviä tauteja :( )

Mini87, mulla on täsmälleen sama vaiva tuon rakon kanssa, kipeytyy ihan kauheesti,
kun on täynnä. Ei tosiaan ilman älähdystä pääse nousemaan sängystä..Ja tämä toistuu sitte
miltei 2h välein, yöllä..Ei kiva. Muutoinkin on vaikeaa löytää sopivaa nukkuma-asentoa.
Tyynyjä on tullut käytettyä, mutta aamulla nekin löytyvät sitten ties mistä.

Tuosta rempasta vielä, on varmasti tosi ärsyttävää kun ei saa laitettua tavaroita sinne minne pitäisi.. meillä tosiaan
ei ole sisällä remppaa, mutta tuo terassilla tapahtuva touhu alkaa pikkuhiljaa ottamaan
pannuun ja lujaa... ku on sanottu, että valmistuu jo toukokuussa, mielestäni elelemme jo
kesäkuun loppua... En tosiaan halua, että tuolla terassilla kolistelee kaikenmaailman
raksaukot, kun olen vauvan kanssa kotona!! Että ottaa aivoon tuollaiset tyhjät lupaukset.
Ja sitten mulkoillaan, jos emäntä ei kysy, haluaako miehet kahvia, prkle !!:mad:

Tsempit kaikillle foorumilaisille :heart: Vähiin käy, kunnes loppuu !!!

- Safir-
 
Safir, meillä on koiria ja tarkoitus olisi juurikin tutustuttaa koirat va
uvan hajuun etukäteen, eli mies ottaa sairaalasta vauvan tuoksuisen rievun ja tulee sitä etukäteen koirille tuokksuttelemaan.. jotenkin tuohon tyyliin :)

Janssulle tsemppiä!!:hug:
 
  • Tykkää
Reactions: Safir2012
Moikka :)! Vaikuttaako teistä, että koira vaistoaisi jotenkin, että teissä on jotain erilaista tai jopa että masussa on joku "tyyppi"? Mä en oo huomannu mitään omassa koirassani, onkohan se niin höhlä, että ei se tommosta älyä :D.
 
Kattiina ja Safir no niinhän mie just sanoinkin. :LOL:
Joku -kokki se nyt kuitenkin oli ja ymmärsitte mistä puhun. :D Pitää nyt tällä viikolla viedä tuo näyte labraan ni katotaan miten täällä käypi sitten.. Toiv. ois nega.

Ja tuosta koira asiasta vielä; laitoin just omaan sairaalakassiin yhden harson mukaan niin saa siihen sitten sairaalasta jo mukaan vauvan tuoksun+oman niin mies saa sen sitten tuoda jo etukäteen koiralle nuuskuteltavaksi...
En sitten tiedä auttaako edes mitään mut voihan sitä kokeilla. :)
Ja lenkeillä oon ainakin huomannu et tuo meidän koiruus jää herkemmin oottelemaan kun lyllerrän perässä, ehkä sit tajuaa etten kykene ihan samaan vauhtiin ku ennen. :heart: Mut ei oo mielestäni mitenkään ylisuojeleva tms. :)

Johanna26
 
Meillä koirat kyllä ovat ehkä vähän suojelevampia.. valitettavasti etenkin lenkillä :whistle: Vauhtia eivät ole tajunneet hidastaa. Kotona varsinkin uroskoira seuraa mun jokaista askelta, mut ei aina älyä varoa mahaa, narttu taas varoo masua. Tiedä sitten vaistoavatko, vai kuvittelenko vaan :) .
 
  • Tykkää
Reactions: BiiQ ja Safir2012
Remppasympatiat lähtee kaikille joilla ne on kesken! Meillä kylppäriremppa joka edelleen kesken! Vtu mä oon niin kypsä noihin äijjiiin! Joka hitin aamu kello soi kahdeksalta, jotta ehdin suihkuun JOS ne sattuu tänään tulemaan heti aamusta meille! Tää on siis taloyhtiön remppa. Meillä on siis enää pikkujuttuja tekemättä mut silti! Piti olla toukokuun aikana tehty. Oon jo saanut työnjohtajan varpailleen kun oon kerran avautunut niille ja toisen kerran ihan asiallisesti kysyin vain et aiotteko te tänään tehdä meillä jotain vai voinko laittaa pyykit koneeseen?! Hän kyselee mun vointia ja "lepertelee" Ällö!

Mä jouduin soittelemaan tonne päivystykseenkin kun verenpaineet olivat korkeahkot ja pää kipeä jo aiemmin:( Mut ohjeilla laski vähän ja sitten aamulla taas mittaillaan. Onneks keskiviikkona on se äippäpoli! Tässä menee nyt joka toinen päivä hyvin ja joka toinen on huonompi:( Johtunee et aina väsytän itseäni ja sit lepäänkin sen seuraavan päivän; siksi ne tuntuu paremmilta päiviltä:) Pelottaa vaan et mitä keskiviikkona selviää! Onneks tää pikkuinen mönkii edelleen hyvin ja on vähän alkanut kipeästikin supisteleen. Ja huomasin mahan tippuneen entisestään kun laitoin hupparin päälle ni se kiristi tuolta alempaa eikä tosta mistä ennen!
 
  • Tykkää
Reactions: Safir2012
Onnea vauvan saaneille :heart: ja voimia osastolla olijoille sekä pienille potilaille :hug:

Tiedän miltä tuntuu "hautoa" vauvaa sairaalassa viimeiset viikot ja sen kun saa oman pienen kotiin vasta muutaman viikon ikäisenä. On niin paljon helpompaa "kärsiä" itse kolotuksista, turvotuksista ym. kun ei ole mitään hätää, mieluummin kuin katsella ennenaikaista vauvaa kaikissa piuhoissa ja letkuissa.

Siksi olen jokaisesta viikosta masun kanssa niiiiin onnellinen =)

Bobble 35+1
 
olen kauheasti pysytellyt sivussa ja lueskellut joka päivä teijän juttuja. oon niin huono kirjoittamaan itse. mutta nyt on pakko tulla. mulla on viikkoja 36+2 ja nyt supistelee ja pahasti 15min välein, on supistellut aikasemminkin mutten näin pahasti. saa nähä tuleeko lähtö synnärille vai jämähtääkö supparit johonkin. ajattelin jo kipua varten että laitan saunan päälle kun meillä tuo lämmin vesi loppuu niin pian aina. kuinkahan nopeasti pitäis synnärille lähteä?
 
Meillä on sellanen pieni 15-vuotias yorkshirenterrieri joka ei tajua kyllä mistään mitään. Se nykyään köllöttelee mun vatsan päällä ja vauvahan alkaa tuosta heti potkimaan niin se ei huomaa mitään vatsan liikettä. Se kattelee mua vaan hyvin autuaasti. Liekö ikä. Mutta kun esikoiseni oli vauva oli hän erittäin mustasukkainen. Vauva makaili aina lattialla ja meidän koira se yritti sitä mennä heti hyvän tilaisuuden tullen näykkäilemään. Koira oli niin mustasukkainen että söi jopa kukkakaalisoseet mitkä lattialle tippui vauvalta. (koira ei ole ikinä suostunut syömään muuta kuin pelkkää lihaa) Saas nähä kuin käy nyt kun vauva maailmaan putkahtaa.
 
funny itellä supistukset tulleet vasta rv40 ja oon lähtenyt sitten ku en oo enää kotona mielestäni pärjännyt. Mut soittele sairaalaan jakysele mitä mieltä ne on. Tsemppiä sulle, toivottavasti vielä olis vika hälytys
 
funny mä kans ehdotan soittamaan sairaalaan. Ne osaa siellä sanoa kaikista parhaiten. Ehkä en ihan vielä 15 minuutin välein tulevilla supistuksilla lähtis, mutta ehkä kun siitä aika vähenee 10 minuuttia lähemmäs. Mutta mulla supistukset tulleet vasta rv42, eli en osaa suhteuttaa noihin viikkoihin. Parempi on kuitenkin aina käydä tarkistamassa tilanne, ku hätäillä kotona.

Tsemppiä sairaalassa makailijoille! Se ei varmastikaan ole mukavaa ja helppoa. Mutta niinkuin Bobble totes, omat kärsimykset kuitenki jaksaa jotenki vielä kantaa, kunhan ei tarvis sen pienen ihmisen kärsiä. Ei vatsassa mutta ei myöskään täällä "ulkona". Toivottavasti kaikki sujuu hyvin!

Omaa napaa sitten.. Täällä on eilen illalla havaittu 4 v. esikoisella kihomatoja, ja mies on tosiaan reissussa. Tänään ois sit tarkoitus syöttää Pyrvin-kuuri ja huomenna armoton siivous! En tiiä miten siitä yksin selviän, ku aikaisemmin jo imurointi yms. saanu inhottavia tuntemuksia aikaan. Mutta ei auta. Lisäksi mietin, että uskallanko ite sitä kuuria syödä (sehän pitäis koko perheen syödä samalla) kun siinä sanotaan että ei suositella raskaanaolevilla, vaikka todennäköisesti onkin sikiölle vaaratonta. Miten ite tekisitte? Jos en ite sitä kuuria syö ja mulla niitä mahdollisesti ois ollu, niin voi mennä monta kuukauttaki, että koko porukka kärsii siitä. Viime yö on jälleen menny valvoessa; oon varmaan ihan puolikuollu kun mies kotiutuu. Valvottujen öiden, itkettyjen itkujen ja sen huomisen siivouksen vuoksi.. Se siivoushan tarkoittaa perusteellista imurointia, moppausta, tasojen/ovien yms. pyyhkimistä, wc:n perusteellista puunausta, petivaatteiden vaihtoa ja pesua, lelujen pesua jne. Keskiviikon ja torstain ohjelma siis suunniteltu :)

Toivotaan tästä sateisesta tiistaipäivästä edes vähän mukavampaa.. Illalla tentti, ja sitten meillä alkaa loma!

Ruususuu 34+3
 
Maanu meilläkin nuo karvakaverit ovat astetta ärhäkämpiä, mitä ennen raskautumista.. Eivät päästä noita raksaäijiä sisälle ;), kas kummaa, kun ei yhtään harmita tuo käytös, heh..Viimeeksikin kun yksi niistä änki ilman mitään kysymistä vessaan, ( paskasilla kengillä !!!!!) niin tuo nuorempi kirjaimellisesti ajoi sen takaisin ulko-ovelle..
Yleensä lenkkeilen 2-3x päivässä erittäin ripeästi kävellen, mutta kas kummaa, kun en enää tuohon suoritukseen kykene.. Koirat osaavat hienosti odotella meikäläistä, ei onneksi vedä remmissä ja vapaana ollessaan ne seuraavat silmä kovana, missä laahustan :)

Rubia, sulla on oikeen veteraani-koira siellä:heart: kurja juttu, jos menee vielä mustiksen puolelle tämänkin vauvan kanssa.. koititko antaa tuota vauvan tuoksuista liinaa silloin hänelle nuskuteltavaksi ?

Ruususuu ompa teillä siellä kurja tilanne, miten juuri tällaiseen ajankohtaan nuo madot tulivatkin !!! Todella inhottavaa..Toivottavasti saat jonkun apuun tuon siivousurakan suorittamiseen, ei ole kauhean helppoa siivoilla enää " näillä viikoilla "..
Tuo on muutoinkin hankala tilanne, koska koko perheen pitäisi tosiaan tuo kuuri ottaa... Soititko neuvolaan?? Kannnattaisi vielä varmistaa asia sieltä, ja voivat tarvittaessa konsultoida lääkäriäkin tuon kuurin suhteen,
( saako raskaanaoleva ottaa k.o lääkkeen, voiko tarttua synnytyksessä lapseen yms...)mutta soita ja varmista viisaammilta.. ja toivon että saisit asiaan äkkiä selvyyden. Kurjaa kun tuollaistakin vielä tähän syssyyn. VOIMIA !!:hug:

- Safir 36+1
 
Ruususuu: Meillä oli töissä (olen päiväkodissa) kihomatoepidemia ja vaikka itselläni ei tuolloin sen suurempia oireita ollut (tosin kutinaa oli heti kun ajattelinkin asiaa), niin lääkitsin itseni ja mieheni kotona. Teimme myös kunnon perusteellisen siivouksen kotona tietysti. Soitin silloin ennen lääkkeen ottoa lääkärille, ja hän sanoi, että mielummin kannattaa ottaa kuin olla ottamatta. Kihomadot voivat aiheuttaa raskaava oleville mm. kohtutulehduksen ja sitä kautta keskenmenon (no sulla onneksi viikkoja jo hyvin). En nyt siis mitenkään halua pelotella, mutta itse olin kyllä tyytyväinen että hoidin "meidän perheen." Itse olin tuolloin jollain rv 20+ ja muutenkin supisteli jne oli vaivoja.

Jaksamista ja tsemppiä puunaukseen! Ei ole helppoa yksin hoitaa koko huushollia ja lääkitsemistä, kannattaa se mieskin lääkitä (itämisaika muistaakseni jopa 2-4 viikkoa). Älä rasita itseäsi liikaa, vaan siivoa sen mukaan kuinka jaksat eli vähän kerrallaan ja välillä lepoa väliin!

Safir: Mä olen kans yrittänyt noiden tyynyjen avulla löytää hyvää asentoa, mutta aina on tyynyt ihan miten sattuu sänkyä ja mies pärrää kun kaikki tyynyt on hänen puolellaan. :D Viime yönä heräsin vasta viideltä vessaan, tosin silloin oli kyllä rakko niin täysi, että supertuskaa teki matka vessaan.

Koirista: Meillä myös kaksi koiraa ja ollaan mietitty, että otetaanko joku harso juuri mukaan. Toisaalta mietin, että tarttuuhan se tuoksu myös mieheeni ja koirat varmasti haistelee ihan hänestäkin tätä ihmettä. Saattaa olla, että unohtuu koko harso sitten siinä tohinassa ja antaa mennä kaiken vaan omalla painollaan, ehkä parempikin olisi niin.
Pikkusen kyllä jännittää, että kuinka koirat reagoi. Vanhempi (10-v.) on kyllä tottunut lapsiin ja ei välitä vaikka joku vetäisi korvasta. Tai siis välittää sillä tavalla, että alkaa kiljua ja katsoo mua muttei tee mitään. Toinen on 3-v. ADHD, joka on hirveän utelias mutta samalla arka. Siskon vauvaa menisi kovasti haistelemaan mutta heti jos vauva päästää äänen tai liikkuu, niin pakittaa ja alkaa haukkua. Nuorempi on muutenkin kovin vahtiherkkä ja "erikoislaatuinen" (vaatii omat järjestelynsä), mutta hänen kanssaan pärjää kun asian hyväksyy. Molemmat koriat tulee heti hyppimään ja vinkumaan huomiota, jos esim. lepertelen lenkillä siskon vauvalle vaunuihin. Raskausaikana muuten koirat eivät ole reagoineet minuun näkyvästi mitenkään.

Meillä remontti edelleen "kesken," tai siis täällä tehdään toiseen kertaan viimeistelyjä mitä oli tehty päin puuta. Alkaa kyllä oleen mitta täysi tätä. Haluaisin jo niin saada tavarat ja kodin paikoilleen, mutta kun ei. Ja mieskin vaan hyssyttelee, että kyllä kaiken ehtii. No ei tässä välttämättä ole kauheasti enää aikaa....... Hän sitten itse saa siivota ja laittaa täällä, jos hommat jää tekemättä.
Tsemppiä ja jaksamista kaikille remontin kanssa taisteleville!

Tänään POKSUU RV 35!!!!!!!!!!!!!!!! :heart:

MiNi87 ja Hippu 35+0
 
  • Tykkää
Reactions: Safir2012
Neuvolassa käyty ja eipähän nyt ollut mikään ruusuinen reissu...

Rv 34+6 (32+6)
Paino +1.250 (+1.3) :headwall:
Turvotus + (+/-)
Paineet 128/95 (131/85)
Pissa puhdas (puhdas)
Hb 105 (viimeeks mitattu 3.5. 126)
Sf-mitta 33 (32)
Tarjonta RT (rt)

Jos hyviä uutisia ekaks niin streptokokkinäyte oli mulla negatiivinen.
Siinäpä ne hyvät uutiset sitten olikin, hemoglobiini oli tosiaan laskenut aika roimasti joten rautakuuri alkaa täällä.
Paineet oli koholla, erityisesti tuo alapaine. Mittasi pari kertaa ja nyt mulla on mittari kotona, pitää aamu- ja iltapäivisin mitata. Torstaina uusi neuvola paineiden takia ja jos toistuvasti on koholla niin pitää soittaa jo aikasemmin sinne.
Huomenna myös TAAS labraan, otattavat varuilta sappiarvot ja sen toisen mikä nyt olikaan ton hepatoosin takia. Kutina on tosin vähentynyt mut parempihan se on tarkistaa.

Eli näin. Hieman terkka pelotteli et pääsenköhän juhannuksen viettoon ollenkaan jos paineet on koholla ja päätä juilii. Mut kait se on vaan mittailtava ja seurailtava tilannetta.

Jotenka aionpa nostaa vaan jalat pöydälle ja ottaa iisisti.

Omena ja Pikku N 34+6
 
Onnea JA! Hurja alku, toivottavasti arki normalisoituu piaan.

BiiQ: minä myös epäilen, ettei oma koira ole mitenkään erityisen hoksaava, ei se ainakaan tunnu ulkona vauhtia hidastavan tai mahaa erityisesti varovan. Vähän mietityttää miten tuo suhtautuu pieneen vauvaan, kun pikkulasten huudot saavat sen haukkumaan. Joku harso tuoksun välittämiseen varmaankin otetaan mukaan sairaalaan.

Ruususuu, jaksamista siivoamiseen! Meillä on aivan siivotonta, kun imurointi jo pakottaa puhaltelemaan ja istumaan alas vähän väliä.

Remppa jatkuu täälläkin, tänä aamuna saatiin lupa aloittaa vesieristykset torstaina eli ei ole vielä juhannuksena laskenut seinissä. Onneksi tuo remppa tapahtuu kuistin puolella, joten täällä sisällä ei ole ihan valtava mylläkkä vielä. Sitten on, kun päästään yhdistämään viemäreitä ja eteisen lattia avataan...

Kati: täällä mennään myös suunnilleen joka toinen päivä hyvä ja joka toinen päivä huono -tahdilla. Eilen olen ilmeisesti taas touhuillut liikaa, kun tänä aamuna on supistellut koko aamun. Paineet eivät onneksi ole ongelma, tai jos ovat, niin lähinnä niiden puute.

Ensi viikolla on synnytystapa-arvio edessä, sitten selviää millä tavoin tämä pieni on ulkomaailmaan tulossa. Ja nyt juuri tajusin, että eihän tässä ole enää juuri yhtään aikaa jäljellä ja vaatteita pitää hankkia lisää. Ja vannakin on mummolassa ja vaunu-episodi vaiheessa hiirten tuhojen jäljiltä ja voi pahus, pakko alkaa tekemään noita roikkuvia hommia. Se on moro!
 
Omena85 :hug: Varmasti ketuttaa :/ jalat kohti taivasta ja lepäile.

Neuvola takana 37+1
Rt
hemppa 111 (107)
paino +2kg kahdessa viikossa :S
Turvotus +
Sf 36 (35)
Rr: 137/87 (nousu suunnassa)

Mulle ei edelleenkään selvinnyt onko vauva kiinnittynyt, lääkärin tekstissä viime viikolta luki: syvällä lantiossa, neukku kokeili mutta ei se oikein mitään sanonut. Höh

Neuvola jäi kahden viikon lomalle, ja mulla on ensi viikon perjantaina KYS kontrolli niin ei varattu enää seuraavaa neuvolaa, varaan sitten Kys.n jälkeen jos tarvetta on..

Neuvolatäti palaa 9.7 (laskettuaika) töihi ja epäili, että jospa ei enää näissä merkeissä nähtäisi. Minä toivon samaa syvästi, mulla on tää oikean puolen kipu jo niin kamalaa, että ei rajaa. Särkee kättä, lapaa ja jalkaa.. Kunhan vaan ehtisi tuon lasten huoneen saada valmiiksi, tai meille tulee esikoisen, miehen ja vauvan kanssa aika ahdasta tuossa meidän pari sängyssä :D
 

Yhteistyössä