Heinäkuun Hellemasut 2012 - TAMMIKUU

tipetsu toivotaan ettei ole mitn.pahaa!! ja kuinka paljon verta tulee,vai tuliko pyyhkiessä vaan...Tulehan kertomaan kuulumiset! pidetään peukkuja!

joo ja toi neuvolan suhtautuminen just vuoteluihin,on kyllä no riippuu aika lailla paikasta..mulla kun oli vuotelua ja olin jo siellä naistenpolilla,niin sain terkan kiinni ja se lähetti sähköisesti viestin sinne,ja päsin ultraan. Mulla oli sitä hematoomaa..enkä muistanut lainkaan kysyä siitä np-ultrassa..no sit rakenne ultrassa kysyn.

Mä voisin vaikka ite laittaa ens ke kuvan tänne kun vaihtuu viikot,laittakaa te muutkin niin pääsee ihaileen:D

Omaan oloon ei kummia,väsymys vaivaa siis päivittäin!!!! joka päivä tulee otettua jonkinlaiset päikkärit,levättynä tai nukuttuna.
Nyt on omituisesti alkanut tuntuu tuossa vasemmalla puolen kylkeä,,en osaa ees kuvailla sitä mitenkä siellää tuntuu..välillä pitää niinku venytellä,mut ei siis ole mitn.kipua. PTT 14+1
 
Tipetsu: voimia sinulle! On varmaan niin stressaavaa tuollainen vuotelu, onneksi pääset ultraan kohta! Tulehan sit kertomaan mitä sanoivat!

Brooke: Tiedän just tarkalleen mistä puhut! Mut mul ainaski viime raskaudessa huolet väheni kun aloin tuntemaan potkuja ja liikkeitä, tiesi että joku siellä masussa elämää piti! :) Sen takia nytkin odotan kuin kuuta nousevaa milloin tästä vesselistä potkut alkaa tuntumaan!!

Onnea hyvistä ultrakäynneistä kaikille jotka siellä on viimeaikoina käyny, kävin kyl eilen lukemassa mut en väsymykseltä jaksanut kommentoida! Ja tervetuloa uusille! Kiva kun meitä on näin sankoin joukoin. :D

handed: onneksi sait vaihdettua neukkutädin, on se kuitenkin tärkeää että synkkaa!

ON: tänään käyty neuvolassa, verenpaineet oli loistavat ja paino pudonnut 2 kg. Sydänääniä kuunneltiin ja 160 olikin kaverin syke. Kattelin esikoisen ajalta, ja hänellä ihan samat lukemat samoilta viikoilta!! :)

Kertoisko joku vähän enemmän miten se fb-juttu sit toimii?

hyviä vointeja kaikille,
neito 12+3
 
Tipetsu Voimia. Varmasti tuntuu pitkältä aika kun odottaa että pääsee lääkäriin. Toivotaan että kaikki oh hyvin! =) Kamalaa tollainen, sitä varmasti huolestuu ja tressaantuu kamalasti. On jotenkin harmillista ettei kunnallisella puolella pääse lääkäriin/ultraan helposti. yksityiset tienaavat valaita odottavilta äideiltä, jotka ovat huolesta soikeina..
Jaksamisia ja tsemppiä viellä lääkäri käyntiin!

Tyttönen87 + salamatkustaja 14+ 2
 
Tsempin vuoteluista kärsiville!
Itse olen yllättävän rennosti raskauden ottanut. Tosin jos vuoteluita olisi ollut, olisin varmaan hermoraunio. Loppukesästä tullut keskenmeno vuoteli noin viikon vain vähän ennen kuin hanat aukesivat. Ajattelin että en varmasti pysty ottamaan tätä raskauaikaa rennosti tapahtuneen jälkeen mutta hyvin vähän olen hermoillut ja hyvä niin. Sikiökin tykkää stressittömästä äidistä.
Joku pohti masukuvien laittoa tänne näytille. Itsekin olen miettinyt samaa. Mutta todennäköisesti pistän kuvan tuonne kerhon puolelle enkä tänne ihan kaikkien nähtäväksi. Pitäisi ehkä pyytää miestä kuvaamaan masua, se on jonkin verran pyöristynytkin.
Eilen kuuntelin taas dopplerilla sydänääniä. Ensin kuului keskeltä mahaa voimakas syke, joka yhtäkkiä katosi jononkin ihan muualle kolinan saattelemana. Muutenkin kun kuuntelee, kuuluu enemmän liikkeiden ääniä. Sydänäänten metsästys vie aikaa kun se hetkessä vaihtaa paikkaa sikiön liikkuessa. Mutta mukava kuunnella tuota liikkeen ääntäkin. Kertoohan sekin että kaikki on kunnossa.

puppa 16+1
 
mullakin tänään tuli vähän verta ja aivan paniikissa soitin neuvolaan ja siellä on niin ihana neuvolan täti että sanoi että tuu heti niin ultrataan. Kaikki oli onneksi hyvin. Siellä se vauva nukkui nyrkit pystys ja sydän jumputti <3 huoh helpotti kun näki kaiken olevan ok. Toivottavsti teillä muillakin kaikki ok masussa joilla vuotoa on ollut :) viä kaks vkoa nt-ultraan. se on tasan 13+0 vkot silloin.
ludmilla ja muru11+3
 
Moikka! No niin,nyt olen sitten rouvasäädyssä! Vihdoinkin! :heart: Menimme koruttomasti naimisiin maistraatissa.Meillä oli peräti 1 vieras,joka toimi myös valokuvaajana..
Raskauden suhteen voin hyvin,en oikeastaan edes huomaa olevani raskaana.Viikon päästä on neuvola,kiva päästä taas sinnekin.Jotain liikkeitä olen ollut tuntevinani nukkumaan menon jälkeen,semmosta kuplintaa ja möyrimistä..ei vielä selviä potkuja.Luotan jo siihen että siellä masussa on kaikki hyvin..Onnea taas hyviä uutisia saaneille! :flower: -MB & pikku Dalia 16+5
 
(.) Lupasin eilen et tuun kertoo myöhemmin vie neukku lääkäri kuulumiset mut jotenki se sit joten tässäpä niitä.. Oli täysin zombi lääkäri! Tuijotti ja kysy pari kysymystä , myhäili jne.. ei tullu yhtään mukava olo, lisäksi kun oma neukkutäti sanoi ekalla kerralla jossen ihan väärin muista että hän toimii myös lääkärinä, no ei vissiin toimikkaan? koska sanoi sitten vievänsä paperit juhalle.. olin siinä hiemaN :eek: :eek: :eek: Mies lääkäri siis.. sekin vielä.. lisäksi tollo ei viitsinyt edes etsiä sydän ääniä kunnolla.. vaan vähän hiveli sillä laitteella, alapään nyt kyllä asiallisesti silti ronkki sen mitä pitikin.. pikaisesti onneksi. Hyvä ettei ole noita lekuri aikoja kun alussa, keski ja loppu raskaudes, ainaki täs tapaukses, josse on vaikka yhtä zombi muillaki kerroilla.. hohho!!!
Odotin tänne asti että saisin kuulla pienen nyytin sydänäänet kun en ole kotidopplerilla saanut niitä kuuluviin ja aivan turhaa, neukusta ei ole siis mitään ihmeellistä kerrottavaa koska kaikki niinkuin pitikin, hyvä niin.

Mutta.. Mieheni halusi eilen kokeilla saisko sillä dopplerilla sydänäänet kuuluviin juuri kun meinas luovuttaan niin, hän sai kun saikin sydänäänet kuuluviin, oli aivan ihanaaaa ! kyllä pelästi mun päivän aivan totaallisesti , tai yön kun ilta myöhään kuunneltiin:) !!! <3 siellä meidän pieni monotti dopplerin kohdille monestikin, oli liikekannalla.. <3 :)

seuraava neukku mul on 14.2, joku ihan perus, just verenpaine yms katotaa.. ei muuta, tai jos sit vaikka se sais sydänääniiki kuulumaa , vaikka nyt olen onnellinen kun koti dopplerilla kuuluu niin ei niin väliikään sitte, tosin sykkeitte luvut ois kiva tietää, mulla kun on semne doppler mis ei näy lukuja :l harmi et menin säästää siin sen kympin.. no jälkiviisautta :) !

MB Onneksi olkoon :) !!!!!!!!!!!!!

ja onnet muillekin jotka on saaneet hyviä uutisia :) !!

Mirkelo & Nyytti 13+1 <3
 
Mulla oli keskenmeno ennen esikoista rv 5+3.Oltiin juuri tehty plussat ja seuraavana yönä oli todella kovat alavatsakivut,ihan joutui painamaan mahaa että se helpotti hieman..seuraavana iltapäivänä alkoi kova vuoto,josta sitten kolme päivää sairaalassa rampattiin kun homma ei mennytkään ihan niin yksinkertaisesti loppuun ja sain vasta toisena päivänä tyhjennyslääkkeet.Mä ainakin itse tiesin sillon että kesken se menee enkä muuta odottanutkaan..
sit kun aloin heti seuraavasta kierrosta odottamaan esikkoa,niin toki se pelko kulki mukana koko ajan enkä osannu yhtään nauttia siitä raskaanaolosta ja nyt jälkeen päin harmittaa että en edes alkuraskaudesta pitänyt mitään päiväkirjaa enkä nauttinut siis lainkaan enkä osannut iloita..ultrien jälkeenkin odottelin vaan milloin menee kesken...
nyt sitten tässä raskaudessa pieni pelko ollut mukana totta kai mutta todella rennosti olen osannu ottaa ja ottanut asenteen että jos se kesken menee niin se on sitten niin tarkotettu ja kokeillaan sit uudelleen heti...
että tiedän kyllä nuo teidän pelot ja nuo epävarmat tuntemukset..mehän käytiin varhaisultrassa esikon odotuksessa mutta eipä se oloa varmemmaksi saanut..nyt ei olla käyty kun nt-ultrassa ja seuraavaa ultraa odotellaan hyvillä mielin..

zemppiä ja koittakaa jaksaa epävarman olon kanssa ja olkaa ilosia jos teillä pääsee joillain ultraan pienen vuodon takia..täällä ei pääse ellei vuodosta ole vaaraa äidille ja kovista kivuista on turha lähteä valittamaan minnekään..naistenklinikan päivystyksessä viimeksi totesivat että ne ovat tänä vuonna siirtyneet siihen että alkuraskauden äitejä ei tutkita ellei oireet ole hengenvaarallisia eikä neuvolakaan/terkkulakaan ota kantaa mihinkään...ota panadolia on yleisin neuvo..mutta onneksi itellä jo hiukan kokemusta,edellinen raskaus oli melko hankala,ja nyt kuitenkin päivä kerrallaan suht tyytyväisin mielin.
 
Ultrasta kotiuduttu..

Kohdun suu kiinni jne,mutta vaihteeksi tulehdus!! Hiiva ja leukkarit koholla! Mulla oli eka tulehdus rv 10 johon dalacin. Sit rv 13 virtsis johon selexid antibiootti ja nyt taas hiiva! Vuotoa oli tuolla kohdun suulla,ruskehtavaa. Tulehdus aiheuttaa supistuksia,siksi siis selkäkipuja.. Vauvalla onneksi kaikki hyvin,istukka aivan kohdun suulla. Yhdyntäkielto 2 vkoa,saikkua 22.2 asti. Pitää kuulemma nyt levätä.
Mitä vaan,kunhan vauvalla kaikki hyvin.
Pieni kovasti liikkui ja jumppaili :) Oli liian iso jo alakautta ultrattavaksi,hih! Masun päältä sitten näkyi hienosti jalat ja pikkukätöset,voih! :heart: Ja sydän ihanasti läpätti,myös äidillä ja isillä ;) Hitsit,kun en hoksannut kokoa kysellä : / Kaippa se jossain 12 cm alkaa olla jo :)


Nyt jo hieman huojentunut Tipetsu.
 
Onnea hyvistä uutisista tipetsu!! <3

Dopplerista - miltä ne pikkuisen liikkeet kuulostaa? Tänään sain aamulla sydänäänet kuuluviin ja miehen kanssa äsken myös kuunneltiin :) Muuten kuuluu viuh-ääniä, kolahduksia, huminaa, maha-ääniä ja oma syke. Omaa sykettä ja pikkuisen sydänääniä lukuunottamatta en ole osannut ääniä eritellä. Kiitos jo etukäteen, jos joku osaa asiassa valaista! :)
 
kökkönen,aika hurjaa jos on mahdollisesti uhkaava keskenmeno eikä pääse tutkimuksiin..aika välinpitämätöntä touhua.Toisaalta ymmärrän sen realiteetin,että normaaliraskauksissakin on usein verenvuotoa,niin ei sit ehkä sen takia viitsitä reagoida ja "tuhlata" resursseja.Kun ei niitä varhaisia keskenmenoja kai voi estääkään.Mutta kyllä kai,jos on kova vuoto ja kipujakin,niin pitäis päästä tarkastukseen.Eihän semmoseen tilanteeseen voi naista yksin jättää! :O
 
Moikka!!!

Tervetuloa uusille hellemasuille!!! Voimia ja jaksamista paljon vuoteluista ja muista huolista kärsiville.

Mahan näkymisestä ite aloin sunnuntai iltana katteleen et johan on pallo ja aattelin et se on turvotusta taas ja laskee aamuks, mutta kaiken viikkoa se nyt on tossa ihan samanlaisena pysyny:) Ekat mammafarkutkin tuli eilen hankittua tai oikeestaan raskaudesta innostunut kummitätini ne mulle halus ostaa jälkikäteisenä joululahjana.

Haluista ihan alkuraskaudesta ei oikeen mielitehnyt, nyt kyllä tekis mutta isäntä tekee edelleen pitkää päivää sähkölinjoja korjaten joten vähille on jäänyt moiset harrasteet. Hiukan muuten on ärsyttävää kun toisella ei oo ollu yhtään vapaa päivää joulupäivän jälkeen ja aina kun on ees sattunut pääsen ajoissa töistä oon ite ollut iltavuorossa. Nyt sit kun piti ruveta helpottaan ni alko lumisateet jotka taas painaa puita linjoille ja taas on väki ilman sähköä, toipe ennen heinäkuuta helpottaa :)

Mulla oli tänään neuvolalääkäri (rv13+3), mitenkään hirveen hyvä mieli ei ko käynnistä jäänyt, vaikka pienellä olikin kaikki hyvin ja sydänäänet pääsin ekaa kertaa kuuleen. Aloin sille puhumaan polvikivuista ja niistä johtuvasta liikunnan vähyydestä, ni sain vastaukseks että etkö tiennyt ettei raskausaikana tulisi aloittaa uusia liikunta harrastuksia. Tähän kun tuumasin et oon kyllä tottunut käveluy lenkeillä n. 5km käymään koiran kanssa päivittäin, tuumas lääkäri että raskaana olevan liikunnaksi riittää ihan hyvin mummokävely eikä sitäkään tarvi kilometreissä mitata. Korjatkaa nyt jos oon väärässä kun oon kuvitellu et raskaana ollessa ois tärkeetäkin pitää peruskunnosta huolta et jaksaa sit synnyttää. Se lääkäri viel sano mulle että et kuitenkaa voi liikkua kun se lapsi syntyy et totuttele siihe kun sanoin et päähajoo jos aina pitää vaan sohvalla istuu töiden jälkeen, en ees huomannu sanoo sille et meinaan kyllä ihan vaunut ostaa ja niissä vauvaa työnnellä enkä suinkaan jäädä neljän seinän sisään oleilemaan.

Hiiha + KeijoAnnikki 13+3
 
hiiha, mulle ainakin nimenomaan suositeltiin kaiken tutun liikunnan jatkamista, joten et ole täysin yksin "kuvitelmiesi" kanssa. ;) Työnkuvastakin olin vähän huolissani, sillä se tuppaa olemaan välillä melko fyysistä. Lääkäri sanoi, että kaikkea, mihin kroppa on tottunut, voi jatkaa ihan huoletta. Ihan painavimmat jutut kannattaa tietysti jättää nostamatta, varsinkin, jos se tuntuu yhtään epämiellyttävältä.

Luulisi, että sitä tosiaan palautuukin koko raskaudesta paremmin, jos peruskunto pysyy yllä. Ihmeellinen lääkäri sulla, ei ihme, jos jäi vähän huono maku.
 
Viimeksi muokattu:
Hertta g siis kyllä mä ainakin tunnistan täysin vauvan sykkeeksi sen jumputuksen,liikkeistä en osaa sanoa...mulla kuuluu noita samoja mitä mainitsit,huminaa,ja muita ihme ääniä.omaa sykettäni en ole kyllä osannut erottaa: /

Oih,oli ihan jotenkin pakko kuunnella dopplerilla taas,ja heti kun laitoin hiukan navasta alaspäin niin johan jumpsutti..näytöllä tuli 128-129..tuli myös suurempiakin 145-160...onneksi tuli hankittua toi koti doppleri,saa leikkiä sen kanssa aina=)

neuvola tädeistä aikas monella tuntuu olevan omituisia tai sit ei vaan nappaa yhteen..neukku tätejä...itse odottelen neuvola aikaa,mikä vasta helmikuun alussa,nään ekan kerran kun neuvolaa vaihdoin.
 
Taalla on menossa rv 11 ja pahoinvointia ei enaa oikeastaan ole--ihanaa! Oksentaa ei ole tarvinnut kertaakaan mutta se kuvottava, etova olo ja valilla huimaus oli aika inhottavaa... Maanantaina toissa ollessani tunsin koko 12-h vuoron ajan kummallista "kohtusarkya", ei mitaan vihlovaa kipua vaan enemmankin tylppaa, jomottavaa kipua. Pelotti etta sarky johtuu nostelusta (teen kotisairaanhoitohommia ja nostan n. 20 kg lapsen useamman kerran vuoron aikana syliin ja kannan huoneesta toiseen). Taman keissin aion kylla taman kuun loppuun lopettaa, en halua ottaa riskeja nostelun suhteen vaikka tiedan etta moni aiti nostelee lapsiaan kotona raskaana ollessa...tama lapsi on vaan erityislapsi ja saattaa potkia jne joten turhaan en mitaan riskia halua ottaa.

Tiistaina sitten jomottelua ei enaa ollutkaan oikeastaan, mutta sellaisia pienia tuntemuksia siella taalla...ihan kuin syvalla perasuolessa tai emattimessa tai hapyluun takana joku tuikkaisi, selkaa valilla kolottanut. Luulen etta kohdun kasvukipuja ovat. Seuraava ultra on 26.1 joka on np-ultra, en millaan malta odottaa vauvan nakemista kuvaruudulla! Aion tallakin kertaa ottaa puhelimella videon kuvaruudusta ja lahettaa sen miehelle joka on muutaman kk poissa kotoa tyohommissa :).

Inara, hauska huomata toinenkin USAssa asuva odottaja:). Laitoinkin asken yv:n, kayppas kurkkaamassa :)

Taidan raahautua salille (joka on mukavasti tuossa parin sadan metrin paassa:)), vihdoin eilen sain itseni pakotettua salille melkein 3 kk:n tauon jalkeen... kavin ennen siis tosi aktiivisesti, pari kertaa paivassa kun treenasin kisoihin, sitten olinkin kuukauden tosi kipeana, tauolla tietty motivaatio laski ja sitten tulikin raskaus jonka myota alkoi pahoinvointi eika salihommat olisi voineet vahempaa kiinnostaa... Nyt tuntuu ihanalta kun sai itsensa taas liikkeelle, vaikken samalla tavalla paina taysilla kuten ennen tietenkaan. :)

Hansman ja "Samsung" 11+2
 
Liikunnasta, sitä on mun käsittääkseni ihan suositeltavaa harrastaa omin kehon tuntemuksin. Pitäis kai vähän edistää synnytystä (luulisin), tietysti jos pikkuinen meinaa tulla pois niin silloin lepo on suositeltavaa mut muuten mun käsitykseni mukaan liikunta on hyvästä.

Flunssa vaivaa täällä, tänään vaikuttais hiukan paremmalta päivältä kuin eilinen, mut tiedä sitä sitten.

Odottelen liikkeiden tuntemista kuin kuuta nousevaa. Eilen varmaankin mielikuvitus teki tepposensa ja olin mukamas tuntevinani pienen liikahduksen. No kai niitä parin kolmen viikon päästä jo ehkä tuntee=)

Maijamehi ja katkarapu rv 14+1
 
Huomenta Hellemasut ja paljon Onnea naimisiin menon johdosta meneville <3 ja hyvistä ultra kuulumisista ja tervetuloa uudet hellemasut meitä on valtava joukko kesällä masut pystyssä :)

Kuulumisia ja oma napaa: Mä jouduin jäämään kotiin tänään ois pitäny töihin mennä, koko yön yskin taas limasta yskää ja niistin aiva hirvee olo , en ois halunnu jäädä saikulle mut ei se auta ja ku en saa palkkaakaa ku en oo vie kuukautta ollu tuola töis, siis jos sairastaa työsopparin teosta alle kuukauden aikana se menee palkattomana :( nyt vähä sellanen etovaki olo oksettaa ei oo oksettanu juuri ollenkaan koko raskauden aikana, toivotaan että johtuu vaan flunssasta :/ tää flunssa on sit ptikän sitkeää kestäny jo 3vk :( pari päivää oli ihan ok tos alku viikosta, sai vissiin uuden flunssan sit tuolta töistä ku päiväkodis oon lastenhoitajana. Muuten täälä voitu hyvin mukavaa ku työt alko :)

Himoista: Mulla ollu nyt ku flunssassa ollu niin ei oo oikeen seksiä kyl tehny mieli muuten pysyny aika entisellään eli noin joka toinen päivä tekee mieli ;)

Avioliitto: me ei olla vie kilhloiskaa mut kosintaa täs kovasti ootellaan vähä jo siihen malliin jotain vhjauksia tullu mieheltä että ennen vauvelin syntymää vois kosiakki :) ollaan oltu yhes noin 1v ja 6kk. Minä haaveilen prinesessa häistä ja en ihan mitään pieniä häitä halua niistä tulee väkisinkin isot ku suku on niin iso. Mulle kihloihin meno on lupaus avioliitosta ja mieluiten parin vuoden sisään haluisin kihloihin menosta naimisiin haluaisin mysö koko perheelle saman sukunimen miehen sukunimen :)

Tosta FB ryhmästä onko joku siis perustanu sen? mä voisin laittaa meiän Pulputtajasta ultra kuvan profiilikuvaksi tänne :) ku saatiin ne sähköpostiin varhais ultrasta nyt tällä viikolla :) laitti monta kuvaa :)

Paljo voimia niille joilla on ollu nyt verenvuotoja ja np-ultras vähä huonompia uutisia :hug: <3

ei jaksa enempää kirjotta nyt pitää lähtee SH vastaanotolle tk n.

Nennu ja Pulputtaja 10+ 2rv <3
 
Harmittaa kun täällä noita kuvia ei saa sähköisessä muodossa, en tiä johtuuko sit siitä et ultralaitteet ei varmaankaan oo mistään uusimmasta päästä. Mutta silti olen niin onnellinen siitä et täällä ultrataan joka kerta kun käydään neuvolassa. Minä olisin varmaan ihan hermoraunio jos ei ultrattais, koska nytkin aina ehtii jo kuukauden aikana miettiä et onko kaikki hyvin. Tänään ajattelin töissä kertoa muutamalle :)
 
Hei vaan!

Oikein paljon onnea hyvistä ultrakuulumisista ja niitähän on onneksi tullutkin nyt paljon! :) Sekä onnittelut MB naimisiin menosta! :flower:

Täällä on myös yksi hermoraunio. Ja se varmastikin johtuu nyt tästä vuotelusta. Koko ajan ahdistaa ja stressaa sekä miettii kaikkia mahdollisia hirveyksiä mitä voi nyt sattua. Eikä tätä oloa yhtään helpota, että olen lukenut kaiken maailman juttuja keskenmenoista yms. Olen varmaan nyt tässä reilun 3 vkon aikana itkut tirauttanut vähintään kerran päivässä. Mutta olen kyllä erittäin tyytyväinen Oulun palveluihin. Olen päässyt ultraan naistentautien poliklinikalle, kun olen halunnut. Nyt viimeksi kävin tiistaina ja kaikki oli hyvin eikä vuodolle edelleenkään löydy syytä. Ihana lääkäri sanoikin, että tod.näk. että kaikki menee hyvin loppuun asti on 95% luokkaa näin vähäisillä vuoteluilla, jolle isoa syytä ei näy. Se vähän helpotti oloa. Ensi viikolla on taas neuvolalääkäri onneksi. Ja sekin vielä täytyy kyllä sanoa, että meidän neuvolatätikin on kyllä mahtava. Onneksi sama on äitiys- ja lastenneuvolassa meillä. Jossakin asiassa on sentään tuuri käynyt. :)

Mekään ei naimissa vielä olla. Kihloissa ollaan oltu 3 vuotta ja yhdessä 7 vuotta. Yritin nyt ehdottaa, että oltais menty vaikka maistraatissa nyt naimisiin ennen kuin tämä toinen lapsi syntyisi, niin olisi koko perheellä sama sukunimi. Ei mies oikein innostunut. Minusta on jotenkin hassua, kun meillä on kohta (toivottavasti) kaksi lasta eikä naimisissa kuitenkaan olla. Lapset sitoo kyllä tosiaan enemmän kuin avioliitto. Jotenkin yhden lapsen kanssa ei asia minua niin vaivannut, mutta nyt jostain syystä asia on mielessä. Ollaan kummiskin jo kihloissakin oltu 3 vuotta. No jos sitä saisi jotenkin miehen vielä taivuteltua tässä puolen vuoden aikana. :D

Onko teillä muilla menkkamaisia jomotuksia ajottain alavatsalla? Itselläni nimittäin nykyään on, mutta toivottavasti ne on ihan normaaleja kasvukipuja. : /

Mutta hauskaa viikonloppua kaikille!

Lily 15+2
 
Ensimmäinen neuvola lääkäri takana,ja kaikki oli hyvin,sydänäänetkin kuunteli ja ne oli 150-155 :) käski relata ja nauttia ajasta. Koitetaan koitetaan mutta helppoa se ei ole.

Käväsin kaverilla kahvilla ja vähä jäi semmonen outo fiilis kun en kertonut ja kuitenkin kuulumiset päivitettiin pitkän ajan takaa. Mulla on semmonen olo etten haluais monenkaan tietävän tästä,näkee sit kun vaunuja työnnän ellen pysty mahani kans kesää piilotteleen :D

Hyvä olo kaikin puolin ja vapaa ilta tiedossa mukavien ihmisten ja tekemisen parissa. Hyvää viikonloppua kaikille! :)
 

Yhteistyössä