Heinäkuun hellemasut 2013 * Joulukuussa *

Onnellinen79 ja Piuu Mulla myös on semmoisia menkkamaisia, supistuksen kaltaisia oloja ollut masussa! Tänään aamuyöllä jomotteli masuun..Mutta luulisin, että on ihan normaalia, koska alkuraskaudessa menkkamaiset kivut on ihan normaaleja!

bellissima Heh, täällä myös vatsa on sen verran pömpöllään, että jollen olisi jo asiasta kertonut, niin varmaan jotkut jo epäilisivät jotain...
Tohon hematooma asiaan en osaa sanoa, mutta kyllä mä maalaisjärjellä ajattelisin, että sieltä olisi jotain valunut jos jotain olisi vinksallaan! Tsemppiä asian kanssa :hug:

Aurelia Toivottavsti kaikki on hyvin :hug: Hyvä jos pääset heti jo maanantaina asiaa selvittelemään, niin ei tarvitse päiväkausia murehtia!

Mulla pahoinvointi pahenee päivä päivältä.. :x Keskiviikkona on varhaisultra, toivottavasti kaikki on hyvin pikkuisella :heart:

Vaniljainen ja Seesaminsiemen 6+1 :heart:
 
Hei!

Kiitos uudesta pinosta:)

En ole yli viikkoon kerinnyt käydä lukemassa kuulumisianne, joten luen ajan kanssa vähän myöhemmin.

Meillä on ollut melko itkuinen viikonloppu täällä. Eilen aamulla kun heräsin ja menin vessaan, niin huomasin jonkin verran ruskeaa vuotoa tulevan. Säikähdin tosi paljon, sitä oli kyllä jonkin verran. Koko eilisen päivän odotin että koska alkaa kunnon vuoto, oli lieviä menkkamaisia kipuja myös. Kuitenkaan koko päivänä ei sitten tullutkaan mitään, ja kivut eivät yltyneet pahoiksi. Nyt on kuitenkin tosi kumma olo kun ei tiedä mitä ajattelisi, onko menossa kesken vai mitä ihmettä. Ultraan voisi mennä tarkistuttamaan, mutta sekään ei mitään auta jos keskenmeno on vasta tuloillaan... eilen kyllä oikeastaan jo sanoin hyvästit tälle raskaudelle, ikinä kun ei mitään vuotoja ole raskauden aikana ollut. Mutta katsellaan nyt, mitä lähipäivät tuovat tullessaan.

Mukavaa sunnuntaita kaikille!

ÄK 8+0 (toivon mukaan vielä!)
 
Äitikissa:hug: Ymmärrän huolesi ja varmasti itsekkin säikähtäisin kuoliaaksi, mutta muista silti, että raskauden alussa voi tulla harmitontakin vuotoa! :hug: Toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin, hyvä merkki on ainakin, ettei ole kovia kipuja!
 
Äitikissa, onneksi ruskea vuotelu on ihan normaalia raskauden alussa, vaikkakin huolta nostattavaa, paljon jaksuja! :hug:

bellissima, täällä myös pömpöttää vatsa niin että joudun koko ajan piilottelemaan sitä vierailta ihmisiltä.
Onneksi pahin vaihe pahoinvoinnistasi on väistynyt!

(.) Huomenna ar-ultra. Pelottaa vietävästi. Etominen on vähentynyt (ei täysin loppunut), väsymys on x2. Tissit ovat paljon aremmat kuin viikko sitten.
Vasenta munasarjaa jomottelee melkein päivittäin. Toivottavasti kyse olisi vain keltsistä eikä mistään muusta kivusta....

Ilyana & Goa 7+2 (6+6)
 
Viimeksi muokattu:
Pahoinvointi tuntuu helpottavan, välillä käyn yökkimässä, mutta ei enää koko aikaa ällötä. Nyt vaivaa voimattomuus. Tuntuu ettei mitään jaksa ja se käy sitten niin hermolle että täyty äsken itkeekin. Ihan hassua. Eilen oli niin hyvä päivä tänään sitten tälläista. Voisikohan voimaton olo johtua matalasta verenpaineesta?

alanna 7+1
 
Kiitos Vaniljainen lohduttavista sanoista:) Täällä edelleenkin tosi epävarmat fiilikset. Välillä olen ihan varma, että keskenmeno on tullut. Välillä taas mietin, että mitään syytä keskenmenopelkoon ei pitäisi olla. Oireet edelleen suht samat eli lievää kuvotusta, tissit arat, maha turvoksissa.. Mutta eihän ne oireet tai niiden puuttuminen oikeasti kerro, Huoh..

Viime yönä näin ihan sairasta unta. Menin katsomaan mummoani hänen kotiin sa ja avustamaan hänen hoidossa (mummo on oikeasti kuollut jo 15 vuotta sitten). Jotenkin sain unessa sellaisen ahaa elämyksen, että minun täytyisi osallistua mummoni hoitoon enemmän. Hänellä oli ihan märät sukatkin jalassa. Kun hain hänelle uudet sukat, ne olivatkin lapsen sukat ja puin niitä jalkaan kuin lapselle. Uni oli hyvin todentuntuinen. Aamulla oli ihan omituinen olo. Mitä tämä tarkoitti? Nyt tietenkin pelkään, että tämä oli joku vinkki keskenmenosta.. tai sitten olen muuten vaan sekoamassa..

Marraskuussa tosin taidettiin kirjoitella näistä unista, mutta itselle tämä oli ainakin nyt ensimmäinen tosi outo uni raskauden aikana.

Sekoava Onnellinen79 7+6
 
Kiitos kaikkille kannustavista sanoista, täällä eletään nyt päivä kerrallaan ja odotetaan tiistai aamua kuin kuuta nousevaa!

Iitun emo Niinhän se on, yritän tässä itselleni hokea mantraa "jokainen raskaus on erilainen". Onneksi on enää kaksi yötä uusintaultraan ja sitten ollaan taas viisaampia. Pahin ja piinaavin hetki on varmaan se kun lääkäri katsoo ultranäyttöä sen jälkeen kun on asettanut ultan paikoilleen, toivon niin että kuulen sanat "syke näkyy nyt ja kaikki on hyvin" mutta pelkän pahinta (pessimisti ei pety). Jotenkin en osaa nyt nauttia tästä raskuadesta ennen kun tiedän miten asiat ovat siellä kohdussa. Välillä tosin ajattelen että "tottakai siellä on kaikki hyvin" mutta sitten huomaan taas ajattelevani sitä pahinta mahdollista lopputulosta.
Tällä jännitetään myös puolestasi ensi viikon perjantaita, tulehan myös sitten kertomaan miten meni!:heart:

Pikkusukka kiitos lohduttavista sanoista, tarinasi antoi kyllä itselleni pienen toivon kipinän...ehkä myös meillä kaikki huoli on ihan turhaa. Toivotaan, toivotaan...

Kaneli 7+3 (toivottavasti)
 
Viimeksi muokattu:
Heippa!
Täällä ollaan vielä parin viikon hiljaisuuden jälkeen. Olen käpertynyt oman navan ympärille ja yrittänyt elää raskauspimennossa etten panikoituisi kaikesta pelottavasta.

Kovasti osanottoja teille joilta pikkuinen on pudonnut matkasta.

Kuinka ihmeessä voisi mielen pitää rauhallisena odotusaikana? Olin romanttisesti odottanut seesteistä, hehkuvaa raskausaikaa - en missään nimessä tällaista seinillehyppimistä ja pelkäämistä.

Käytiiin perjantaina ensimmäisessä ultrassa. Siellä meidän pikkuisella näkyi sydämenlyönnit hillittömänä moukarointina ja kaikki näytti olevan niinkuin pitää. Kuten arvelinkin, viikkoja oli vähemmän kuin kuukautisten mukaan laskettuna, silmämääräisen mittauksen mukaan kuulemma 7+2 (kuukautisten mukaan olisi ollut 8+1). Onnellisina ja rauhoittuneina paineltiin kotiin kuvien kera.

Illalla/yöllä kuitenkin vessapaperiin tuli pyyhkäisy kirkkaanpunaista verta. Sitä oli tosi vähän eikä vuoto sillä erää jatkunut, mutta aamulla tuli uusi erä samaa kirkasta verta. Silloinkin vuoto loppui heti.
Kipuja ei ole ollut, mutta enemmän pelottaakin se, että alusta asti voimakkaat repäisykivut ovat loppuneet. Kohdussa tuntuu kevyt paineen tuntu.
Kovasti odottelen huomista neuvolan aukeamista, että voin soittaa ja kysyä apua. Tuntuu typerältä kerjätä ultraan pääsyä kolme päivää edellisen ultran jälkeen, ja kaippa esimerkiksi hematooma olisi perjantaina ultrassa jo näkynyt? Vaihtoehtoja ei siis taida olla muuta kuin odottelu. Hysteerikolle mukavaa hommaa, varsinkin kun mies on reissussa :headwall:

Sude81 ja pikkunen 7+4
UUSI LA: 17.7. (vanha oli 10.7.)
 
Alkuraskauden aikana voi esiintyä kipua alavatsalla, mutta johtuu kohdun kasvamisesta. Samoin pienet, KIVUTTOMAT vuodot on tavanomaisia, keskenmenoon kuuluu voimakas kipu + RUNSAS vuoto. Ymmärrän kyllä että säikäyttää, mutta tässä kohtaa se vuoto voi tulla ihan vaikka limakalvoilta, koska raskaushormonit niitä kuivattaa.
Paras tapa on yrittää ottaa vaan rennosti ja toivoa parasta, koska keskenmenoon ei kukaan valitettavasti voi vaikuttaa omilla teoillaan, mutta stressaaminen ei ainakaan auta asiaa. Itse ainakin yritän vaan mennä virran mukana ja ottaa vastaan mitä tuleman pitää. Mie saatan jopa välillä unohtaa koko raskauden :D
En tiedä auttoko tää nyt ketään, mutta pointtina oli se, että ottakaa rennosti! ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Mandarii
Moikka kaikki!
Minäkin liityn ketjuun.
Vajaa pari viikkoa sitten tein testin kun kuukautisia ei kuulunut. Piti vielä varmuuden vuoksi tehdä seuraavan päivänä toinen ja vajaan viikon päästä vielä kolmas :) Joo, kaikki oli selkeetä plussaa. :)
Kävi vaan niin älyttömän nopeasti ja helposti tuo raskaaksi tuleminen, siis yhdestä kerrasta kun jätettiin ehkäisyt pois, että en meinannut ensin uskoa.
Eka neuvola on vasta ensi viikolla ja laskurin mukaan laskettu aika 29.7.

Meillä on kohta 5 vuotias tyttö eli nyt on sitten toinen lapsi tulossa.

Hyvin on tässä mennyt, paitsi iltaa kohden tulee aina vähän huono olo.

Eli:

Emmylou/37/toinen/KOS
 
Viimeksi muokattu:
Iltaa tännekin! Täällä on ollu niin hektistä aikaa ku joulu lähestyy (kaupanala) niin ei oo illalla enää voimia muutaku raahautua sohvalle ja sieltä sänkyyn.
Ootteko muuten huomannu ettei ole enää ku kolme vikkoa jouluaattoon, laskin ihan itse eilen :D alko niin hirvittää ku aika menee näin nopsaa! Kahen viikon päästä ois eka ultra ja näkee pikkusen jos hän sinne asti jaksaa sinnitellä. Sydänäänet kyllä viime viikolla jo kuului ja eiks se niin ole et sit on 90% todennäkösyys et kaikki on fine? Pakko vaan ajatella sitä muuten mä hypin seinille tästä odottelusta..
Täällä on tänää myös ollu menkkamaisia kipuja kohdunsuulla ja painetta jotka pistää tietenki miettimään pahinta vaikkei mitään vuotoja ole koko aikana ollu (koputellaan puuta vimmatusti)

Menipäs taas oma napailuksi muttei ajatus juokse väsymyksestä, anteeksi siitä! :)

Identity+ötökkä 9+3
 
Kiitos Nannamammalle uudesta pinosta! =)

Monilla näyttää olevan enemmän tai vähemmän vuotoja, toivottavasti ne on harmittomia :hug: Niin kuin joku edellä kirjoitti, vatsakivut tai vähäinen vuoto on aika yleistä alkuraskaudessa. Itselläkin tuli esikoisen raskaudessa kirkasta verta rv 7-8 (ihan muutamia kertoja), mutta kaikki meni kuitenkin hyvin loppuun asti. Seuraavassa raskaudessa ei vuotanut pisaraakaan, mutta kkm havaittiin vasta np-ultrassa :(

Itsellä oireet vaihtelee, välillä kuvottaa koko ajan, vatsa on kipeä ja rinnat arat. Välillä lähes kaikki oireet katoaa. Paitsi vatsan turvotus. En jaksa murehtia oireita tai niiden puuttumista, yritän nyt rauhassa odotella tiistain ar-ultraa :) (helpommin sanottu kuin tehty...) :whistle:

Madagascar 7+1
 
Kyllä nämä tämän palstan rauhottelut ainakin minua auttaa, kiitos paljon tiikkonen, Identity ja Madagascar! En tiedä miksi sitä on niin hanakasti valmis uskomaan kaikkea pahaa vaikka järki toista sanoisikin. Pitäisi oikeasti lopettaa kaikenlaisten pelottimien googlettelu ja keskittyä itseen.
 
tervetuloa Emmylou :wave:

Ilyanalle kovasti tsemppiä huomiseen ultraan!! toivottavasti siellä köllöttelee terve pikkunen :)

Sudelle onnea hyvistä ultrauutisista ja toivottavasti vuoto on harmitonta!

).( paha olo tulee ja menee.. Tuntuu, että mitä väsyneempi on sen pahempi olokin. Eilen esim. oli tosi hyvä päivä. Kävin jopa illalla ihanien ystävien kanssa ulkona syömässä, mutta tänään taas ei tulisi mieleenkään lähteä tästä sohvan nurkasta yhtään mihinkään..

tänään poksuu neuvolan laskujen mukaan rv 10+0 :heart:
 
Ilyana Onnea ultraan! Meillä kans tänään varhaisultra illalla, toivotaan parasta :)

Nannamamma Sama juttu huonon olon kanssa havaittu, aina jos on väsyny ja nukkunu huonosti, tulee oksumpi päivä.. Kuvottaa kaikki eikä mitään oikein tee mieli. Sit ku joku ruoka menis alas niin syön sitä niin paljon että oksettaa vielä enemmän :stick:

Tänään taas huonompi päivä, ihanaa kun esikoinen heräili vähän väliä ja itsellä kuvotus päällä kokoajan, nyt silmät sykkyrällä tässä datailen ja tänään ois ollu kaverin kanssa rehvitki.. Jotka ilmeisesti joudun perumaan : / Onneksi olen kertonu raskaudesta niin ehkä ymmärtää pahoinvoinnin..

Tervetuloa Uudet ketjuun! :wave:

Madagascar Täällä myös vatsaa turvottaa ja kipuilee. Tuntuu että koko maha ois täynnä ilmaa .. :kieh:

Karoliina 7+4
 
Huomenia!

Ompa tosiaan paljon vuotojen kanssa painiskelevia, voimia teille, toivotaan että kaikki kuitenkin on niinkuin pitääkin ja vauvat matkassa :heart:

Ilyanalle ja Karoliinalle kovasti tsemppiä ultraan!

Taisi joku kysellä aivastuksista jo marraskuun pinossa, mulla oli ainakin kakkosraskaudessa ihan kauheesti niitä, vaikka odotin samaan aikaan kuin nyt. Ei siis mitään kesänuhaa :)
Kahvista olen siirtynyt teelinjalle, ei vaan mene alas enää. Ruoatkin jää melko usein kesken, ei uppoa. Mulla ei nyt varsinaista pahoinvointia ole, ei vaan tee mieli, enkä väkisin uskalla syödäkään ettei tule paha olo. Hajut kyllä etoo jonkin verran. Täytyy ihan tosissaan miettiä mitä sitä vois syödä, kana maistuu ihan kamalalta tällä hetkellä, jauheliha menee keitossa alas, ehkä kastikkeena joskus. Melkein kasvislinjaa vois kokeilla jos uppois ruoka paremmin. Vähän vaikea tilanne, kun nälkä olis suurikin välillä!

Väsymyksen takia liikkumiset on jäänyt muille :/ Olin aamu ja yövuoroissa niin loppu, ettei puhettakaan että olisin jaksanut liikkua ja vielä niillä ruokamäärillä! Josko se helpottais, tänään kokeilen spinningiä polkea.

Ekasta neuvolasta, mulla on se huomenna 10:15, pitikö pissaa pidättää neljä tuntia? Jos niin on, ni pitää miehelle sanoa varmuudeks et herättää mut vessaan ennen ku se lähtee töihin, en mitenkään pysty sinne asti pidättämään!
Kokeileekohan neuvolatäti kohtua, onko se kasvanut? Mulla kun vasta viikkoja huomenna 7+5 niin ei kuuntele sydänääniä, olen itse kotidopplerilla yrittänyt, en ole saanu kuulumaan. Ois vaan kiva saada jonkunnäköstä varmistusta, että jotain tuolla kasvaa, siksi tuo kysymys kohdun kokeilemisesta. Olen itse jotenkin ollut huomaavinani että maatessa tuntuisi aivan häpylyyn yllä jotain pyöreämpää. No huomenna ollaan viisaampia!

Tanni ja ylläri 7+4
 
BDU
Mähän oon ihan pihalla taas parin päivän nettipimennon jälkeen :D Mut siis tsemppiä kaikille vuotojen ym. "kummitusten" kanssa painiville!! :hug:

Ja ihania ultrakuulumisiakin oli tullut :heart:

Joku puhui menkkamaisista kivuista, mulla on ollu niitä alusta asti ja välissä olivat poissa ja nyt on taas ollu tiheemmin. Mä myös luin et kohtu kasvaa ja kivtu johtuu siitä. Ei siis oo mitään tajunnan räjäyttäviä vaan ihan kestettäviä välillä pienen irvistelyn kans. Mulla on ollu tosi rauhallinen ja rento olo sen ar-ultran jälkeen, kaippa tää johtuu hormoneista ku yleensä oon semmonen pessimisti-ressaaja -tyyppinen.. :)

Nyt on ollut vaihteeksi monta päivää ihan ok olo. Sain jopa nukuttua viikonloppuna kunnolla univelkoja pois niin olin ihan pirteä ja pahoinvointia on ollu tosi vähän ja lievänä vain! Ihanaa alkanutta joulukuuta :)

BDU ja ötökkä 7+3
 
Voi luoja mikä väsymys!! Mä oikeesti kuolen tähän väsymykseen..Esikoinen tekee hampaita ja nukkui huonosti koko yön ja sen lisäksi mulla oli koko yön ihan järjettömän paha olo! Alkaa tää pahoinvointi olemaan jo melkoista, kuinkahan pahaksi vielä menee : / Kaikenlisäksi olen kuumeessa ja flunssassa! No, saanpahan ainakin levätä nyt kotona yksin kun lapsi meni hoitoon ;)

Mä en kyllä yhtään muista, että mitä ekassa neuvolassa tehtiin! Ainakin hirveän nivaskan sieltä sai jotain ohjeita ruokavalioon, täyteltiin jotain kaavakkeita alkoholinkäytöstä ja tupakoinnista jne..Muistaakseni kohtua ei vielä mitenkään kokeiltu? Sydänääniä ei ainakaan täällä kuunnella kuin vasta 11+ viikon jälkeen..Jotain verikokeita otettiin myös ekalla kerralla.

Onnea kaikille ultraan meneville, toivottavasti tulee pelkästään hyviä uutisia!! :heart:
 
Kävin aamusta neuvolalääkärillä hakemassa sairaslomalappua töihin. Käynnin loputtua lääkäri kysyi haluanko että katsotaan vauvaa. No halusin ja heti löytyi alkio sykkeineen... Ja toinenkin. Ne on KAKSOSET. Siis en voi uskoa tätä enkä osaa asiaan suhtautua mitenkään järkevästi. Olo on kovin järkyttynyt.

Vajaa viikko sitten ultrassa ei näkynyt kuin yksi vauva, mistä se toinen on sinne tullut?

8+0
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä