Heinäkuun hellemasut 2013 * Joulukuussa *

Ennanniinalle kovasti onnea! Aivan ihanaa! Minä olen salaisesti toivonut kaksosia koko ajan mutta ei siellä ultrassa näkynyt kuin tuo meidän yksi pikkunen käkkyrä :)

Soittelin neuvolaan noista vuodoista ja repäisykipujen loppumisesta muttei neuvolan täti oikein osannut sanoa mitään. Painotin sitä ettei mua niinkään pelota ne vuodot vaan kipujen yhtäkkinen loppuminen mutta siellä kuulostettiin enemmän yllättyneiltä siitä että mulla ylipäätään on ollut repäisykipuja näin aikaisin. Käskettiin seurata tilannetta. Tyhjä apu siis oli siellä, niinkuin ounastelinkin.

Ensimmäinen neuvolakäynti mulla on tasan viikon päästä, jolloin raskautta on takana 8+5. Milloin teillä on kuulunut sydänäänet neuvolan dopplerilla? Uskaltaisiko tuota yrittää kuunnella tuolloin? Kovasti arvon nyt täällä kun en tiedä miten reagoin jos/kun ääniä ei kuulu.

Sude+pikkunen 7+5
 
Kiitos onnittelijoille, onnea tässä varmasti tarvitaan! :)

Tuli kyllä niin puun takaa tuo uutinen kun ultrassa oli jo yksi alkio nähty. Mutta kaipa tämä tästä! Ainakin selittää osaltaan tätä pahoinvoinnin määrää nuo tuplat.
 
Noniin nyt on vähän paremmin aikaa, kun esikoinen on päikkäreillä ja sain syötyä. :)

huhhuh... Tuli laskettua läpi tuo etusivun lista. Meitä on nyt listalla 90 odottajaa, joista 3 odottaa kaksosia. Saa nähdä monet kaksoset tänne vielä saadaan! :)

tanni kyseli tosta ekan neuvolan pissan pidättelystä. Meillä ainakin pitää ennen ekaa käyntiä olla sen 4 tuntia pissimättä, mutta ilmeisesti joka paikassa ei ole sama käytäntö.. Niin ja multa ei kokeiltu kohdun kasvua. :)

kahvia pystyn vielä hyvin juomaan, kun aamusin ei ole koskaan paha olo. Ja en muutenkaan yleensä juo kahvia, kun vaan aamuisin. :) Välillä kyllä vähän tökkii, että ei pysty kun vaan yhden mukillisen juomaan.. Normaalisti siis juon aamuisin 2 mukillista :D

Mulla noi menkkamaiset kivut on oikeestaan loppunut jo muutama viikko sitten. Repäsykipuja tulee usein, kun nousee seisomaan.

Sude Mulla ei ole esikoisesta eikä tässä raskaudessa sydänääniä ekalla käynnillä kuunneltu. En ole itse edes pyytänyt. Niitä ei kai suositella etsittäväksi vielä näilä viikoilla ihan vaan siksi, ettei tule turhaa mielipahaa ja stressiä jos ei löydykään. :) Esikoisestahan se mun terkkari ei mienannut vielä viikoilla 15+ edes löytää niitä!
 
Ennaniina Vau mitä uutisia, tuplaonnittelut! Huh varmasti vaatii vähän totuttelua ajatukseen ,että sieltä tuleeki kerralla kaks pikkusta, ite saisin slaagin ku tuo esikoinenki vielä pieni mutta kaikesta selviää =)

Ekassa neuvolassa Käytiin läpi elämäntilannetta,terveyttä ja päihteiden käyttöä siitä piti täyttää joku lomake myös. Kannattaa valmistella kysymyksiä saa samalla vastaukset kaikkeen mieltä askarruttaviin :) Ja pissaa piti pidättää sen 4h ja verikoe otettiin. Kauhea kasa lappuja ja lippuja mukaan.
 
Ylihuomenna olisi alkuraskauden ultra yksityisellä ja sitten ensi viikolla ensimmäinen neuvolakäynti. Kuukautisten mukaan pitäisi olla viikot 8+0, mutta itse olen sitä mieltä, että ulkomaanmatkan takia ovulaatio oli hieman myöhässä ja oikeat viikot olisi enemmänkin 7+0 luokkaa. Mutta ylihuomennahan tuo nähdään mitä ne oikeasti ovat, jos tuolla mahassa ylipäätään on mitään katsottavaa.

Kohtalaisen etovaa oloa on jatkuvaan, väsymys on välillä aivan tajutonta ja millään ei jaksaisi tehdä mitään. Esikoisen kanssa täytyy kuitenkin kaikki päivät jaksaa touhuta, niin jostain sitä aina kuitenkin voimia löytyy. Kahvi ei oikein enää maistu, mutta muutoin noita oireita ei sitten oikein olekaan. Ei kyllä ollut esikoisestakaan. Tammikuussa aloitan taas työt, joten eipä siellä kauaa ennätä olemaan. Mutta ajattelin kuitenkin käydä vähän pitämässä ammattitaitoa yllä ja luulen, että 1,5v kotona olon jälkeen tekee ihan hyvää pitää hetki taukoa, ennen kuin se alkaa taas uudelleen. :)

Mites muuten se fb-ryhmä voi? Olikos se jo perustettu ja oliko se suljettu vai salainen? Sinne voisin liittyä, jos se on salainen. Kun en vielä halua tätä koko maailmalle toitottaa. Tuonne kerhoon laitoin jo hyväksyntä pyynnön, niin kai sitä sielläkin voi rupatella, kunhan pääsee sinne sisään. :)
 
Ennaniina No jopas jotakin :heart::heart: Meillä mies toivoi kovasti kaksosia ekassa raskaudessa ja luulen, ettei sillä olisi nytkään mitään sitä vastaan, mä ite olisin kans ainakin ensi alkuun järkyttynyt! Mutta olisihan se toisaalta aika ihanaakin :) Tsemppiä tuplaraskauteen :heart:

Sydänäänet saatiin mulla ekassa kuulumaan pitkän hakemisen jälkeen viikolla 11+4, tosiaan vaihtelee aika paljon ihmisen mukaan, että kuinka aikaisin kuuluu..

Sude81 Toi on ärsyttävää kun neuvolassa vaan sanotaan, että tarkkaile tilannetta! Ymmärrän toki, etteivät he voi reagoida jokaiseen soittoon kun äidit hädissään panikoivat milloin mistäkin, mutta silti sitä toivoisi saavansa jotain järkevää vastausta..:hug: Onko vuodot nyt pysyneet poissa?
 
Eveliima Fb:ssä ilmeisesti on jo joku heinäkuisten ryhmä, joka EI OLE salainen ja käsittääkseni sinne otetaan mukaan kaikki fb:n käyttäjät.
Ollaan vähän puhuttu, että se salainen ryhmä sinne tehdään vasta ensi vuoden puolella, kun ollaan kaikki paremmilla viikoilla ja sinne ryhmään otetaan mukaan vaan tätä porukkaa joka täällä kirjottelee! :)
 
Tuplaonnittelut Ennanniina! :heart: Ihanasti meillä on kaksosia tässä pinossa!

Pikaisesti vai (.) Ultra takana ja Goa vastasi 7+0 mittoja, eli niin kuin arvelinkin testien perusteella, niin ovis oli tällä erää yli kp20+ :heart: Syke oli vahva ja saatiin kuulla sydänäänetkin - helpotus oli suuri. Nt-ultra on 3.1.2013.

Ilyana & Goa 7+0 POKS! :heart:

LA:n saa muuttaa 22.7.2013, kiitos :)
 
Viimeksi muokattu:
Mulla oli tänään ensimmäinen neuvola, jossa sai repullisen kaikenlaisia lappusia ja kotiin tuli täytettäväksi kysely alkoholin ja tupakan käytöstä. Lisäksi mitattiin pituus ja paino, verenpaine ja hemoglobiini. Kyseltiin myös mitä sairauksia on. Neuvolanlaskujen mukaan viikkoja olisi nyt 8+5 ja laskettu aika 10.7, mutta epäilen sitä suuresti pitkien ja epäsäännöllisten kuukautisten takia. No sehän selviää seuraavassa ultrassa, joka on kuulemma tammikuun alussa. Täytyy vaan muistaa itse soittaa aika sinne mahd.pian. Miten tässä jaksaa kuukauden oottaa?!:heart:

Sydänääniä ei vielä kuunneltu, koska neuvolatäti meinasi ettei niitä välttämättä kuule ja se voi sitten turhaan stressata odottavaa äitiä, joten suosiolla jätettiin kuuntelematta ne.

Isot halit kaikille vuodoista kärsineille!

jennimarika & masuasukki 8+5
 
Ennanniinalle tuplaonnittelut :heart: :heart: varmasti uutinen vaatii hetken sulattelua :)

Ilyanalla ihania ultrakuulumisisa :heart:

Tanni_84 kyseli ekasta neuvolasta. Minulla oli tänään eka neuvola, eikä minulle sanottu etukäteen että pitäisi pidätellä 4h. Olin käynyt vessassa reilu tunti ennen neuvolaa. Neuvola kesti yli tunnin, ja kävin lopuksi antamassa pissanäytteen. Kohtua ei kokeiltu, eikä sydänääniä vielä kuunneltu. Verenpaine mitattiin ja veren Hb. Lisäksi juteltiin ruokailutottumuksista, liikunnasta ym.

Madagascar 7+2 (neuvolan mukaan kai 7+3)
 
Ennaniinalle onnea yllärituplista :heart::heart: Voin hyvin kuvitella miten ajatukset hyrrää moisen uutisen jälkeen. Mä olisin itse varmaan ihan kauhuissani...

Oma olo on aika karu. Oksettaa ja väsyttää, iho ja hiukset on ihan kamalassa kunnossa, paino on pudonnut yli 3kg vajaassa parissa viikossa. Eipä ole tällaisia raskausvaivoja vielä koskaan ollut..... Kai nekin on kokeiltava ennen kuin laittaa piuhat kiinni..;) Meillä oli perjantaina kaveriporukan pikkujoulut, joista selvisin kuin ihmeen kaupalla jäämättä kiinni. Kuljeskelin yhden ja saman tuopin kanssa koko illan... Tänään on sitten töiden takia iltaohjelmaa ja toivon lujasti että paha olo pysyisi pois, auton kanssa pääsen kuitenkin kulkemaan eli se on kätevä syy juomattomuuteen. Keskiviikkona olis sitten ensimmäinen neuvola, jotenkaan en odota innolla. Meidän neuvolantäti on nimittäin ihan kamala tättärä. Onneksi siellä ei alkuun tarvitse alvariinsa rampata.

Onnea matkaan kaikille vuotelijoille ja onnea jo ihania ultrakuulumisia saaneille!

Ruttu ja ötökkä 7+4
 
Ennanniina, tuplaonnittelut!!! Ihanaa! Muistan vielä kuin eilisen päivän, kun kuulin itse ultrassa 6 v sitten saman. Kyllä siinä hetki tuli kelattua, mitkä kaikki suunnitellut jutut menee uusiksi :) Oon niin onnellinen sun puolestasi!
 
Hyviä uutisia tullut ultrista, onnea!
Ennanniinalle Onnea tuplista! Wau! varmaan on järkytys näin alkuun mutta kyllä se siitä! Itsekin olisin järkyttynyt, ellen jopa shokissa... Mutta kaikkeen tottuu!
 
Mangrovekana, minä päivänä sulla on ultra? :) Itselläni maanantaina... Kaksi yötä... Hui!
Mulla on ultra huomenna tiistaina, oon sssssssuperinnoissani!

Tänään oli neuvola ja mulle osui maailman mukavin täti sieltä, joten mun stressi painosaarnasta yms oli täysin turhaa. Katsottiin verenpaineet jne ja totesi et kyllä mä olen kilpirauhasen vajaatoimintaa lukuunottamatta niin terve, ja terveet elämäntavat omaava nainen että ei hän usko olevan mitään hätää. =) Oli parasta kun omat pelot osoittautui turhaksi!

Mulla loppu kahvinjuonti, enää ei vaan mee alas. Sen sijaan kanasalaattia, mustikkarahkaa ja cocis zeroa sais olla aina jääkaapissa, ja kylmää vettä käden ulottuvilla. :) Zeroa lukuunottamatta siis ihan terveelliset mieliteot meikäläisellä, eikä zerostakaan onneksi sokeria tuu, mikä on hyvä. :)

Pää on ihan pyörällä kyllä, vaikka oli mulle aika rutiiniasiaa suurimmaksi osaksi. Ehkä tuo pelon hälveneminen auttoi kummasti ja ajatuksetkin kulkee eri tavalla :)

Ennanniinalle tuplaonnittelut! Voi jehna miten hienoa, vaikka varmasti oli shokki :D :heart:
 
PS. Otettiin sittenkin Naistenklinikka synnytyssairaalaksi, kun sinne otetaan synnyttäjiä myös remontin aikaan. :) Vasta sitten h-hetkellä muutetaan, jos siellä onkin jostain syystä täyttä :) Jos joku viitsisi vaihtaa tuon mun tiedoista :)
 
Onnea Ennanniinalle tuplista. Mulle kyllä kaksi vauvaa kelpaisi, mutta raskausaikana olisin varmasti kaksin verroin hysteerinen. Toivotaan, että teillä kaikki menee hyvin:)

Omaa napaa sen verran, että repäisykivut ovat päivittäisiä, pahoinvointi on sellaista lievää kuvotusta ja ne supistelutkin vaivaa edelleen. Supistelut vähän huolestuttaa, mutta tänään en vielä soittanut neuvolaan niiden takia. Ei niitä nyt koko ajan tule, mutta esim tänään, kun pyörällä poljin, niin ihan "kovana" oli alamaha. Ei varsinaisesti koske, mutta sellainen painon tunne se on.

Ens viikolla olis neuvola. Voi kun siellä olis ultralaite käytettävissä ja pääsisi kurkistamaan pikkuista:heart:

Onnellinen79 poksuu 8+0
 
Ennanniinalle tupla Onnet!! =)
En vie-lä-kään oo saanu aikaseksi soittaa neuvolaan,nooh lerkeehän tässä.. Olo edelleen huono pahoinvointeineen ja väsymyksineen. Syöminen pelottaa ja jopa pystyssä olo kun en luota tasapainoon.. Sain mä kyllä nyt illalla laitettua pyykit kaappiin joita olikin kertynyt yks huone täyteen :D


*piuu&Masukki 8+6* :heart:
 
Heissuli kaikille! :wave:

Pikaisesti lueskelin juttuja läpi. yritin tuossa toissa iltana tulla käymään, mut mun kone olikin sit eri mieltä. Täällä on raastavaa odotusta. Neuvola-aika muuttui onneksi päivää aiemmaksi, eli 13.12. Multa katos oireet jo tossa reilu viikko sitten, nyt sit olen aivan paineessa, että onko tilanne sisälläni muuttunut huonommaksi. Soittelin neuvolaan hätäpäissäni ja vastaus kuului, että oireiden häviämisen perusteella ei pääse ultraan. Ymmrrän kyllä tämän, mutta silti se ketutti. Noh ei auta kun ootella ja ootella aarrgghh..... :stick:
 
Ennanniinalle Paaaljon onnea :D Itse olisin ihan onnessani jos ultrassa näkyisi kaksoset. Meidän suvussa on paljon kaksosia ja olen itsekin kaksonen.. Mutta tammikuuta odotellessa :D

Eka ultra jännittää jo vaikka siihen on vielä viikko :D Etenkin mietityttää että mitä siellä sanotaan kun painoa on aika paljon liikaa. Toisaalta olen ajatellut, että en ole ainoa ylipainoinen odottaja.

Minkälaisia oireita teillä on ja vaihteleeko ne paljon?
Mulla oireet vaihtelee paljon. Joinan päivinä oksettaa koko ajan, välillä taas närästää, joskus veri valuu nenästä ja semmosta.Joinain päivinä pissattaa paljon ja toisina ei paljon normaalia enempää. Väsymys on ainoa mikä pysyy samana päivästä toiseen. Ja kaikki lihakset väsyy helposti, normaalia helpommin :D Ja on aika vetelä olo, mutta välillä iskee kauhee levottomuus :D Mun ei ainakaan oireiden puuttesta tarvii olla huolestunu :)

eläväinen 6+6
 
Viimeksi muokattu:
Vaniljainen, ei ole lauantaiaamun jälkeen enää tullut vuotoja ja tuntuu että vatsassakin alkaa taas nippailemaan muutaman päivän tauon jälkeen. Alkaa valo paistaa tähänkin risukasaan :D
Nyt vaan mies tuli reissusta kotiin ja vuorollaan hän nyt sitten aloitti panikoinnin (tähän asti on aina ollut se joka mua rauhottelee) joten mä olen päässyt hyssyttelemään hänen raskaushuolia :D
Ei tylsää päivää siis!
 
  • Tykkää
Reactions: Vaniljainen
sude81 Kiva kuulla, että vuodot ovat loppuneet :) Toivotaan, että pysyvätkin poissa ja kaikki on masussa hyvin! Ainakin nippailut kuullostavat hyvälle :heart:
Heh, ihania noi miehet kun ovat niin huolehtivaisia :heart:

Onnellinen79 Kuulostaa ihan harjoitussuppareilta nuo ja ovat käsittääkseni täysin vaarattomia! Ja voivat mun tietojen mukaan alkaa jo tosi aikaisin, varsinkin uudelleensynnyttäjällä.
 
En malttanut odottaa tammikuun alkuun ultraamista, joten varasin ajan alkuraskauden ultraan ensi viikolle! Nyt jännittää! Ensimmäinen kerta kun vielä on niin ei tiedä mitä odottaa :)

Oireista mulla ainakin on pahaa oloa ja oksentelua, närästystä, päänsärkyä, mahan nippailuja ja vihlontaa, väsymystä... kaikkia melkein löytyy!
 

Yhteistyössä