Heinäkuun hellemasut 2013 * Marraskuussa *

Oireet senkun lisääntyy suurimmalla osalla :). Muutamaan päivään en oo töiltä ja menoiltani ehtiny tänne ja sinä aikana tullu paljon uusia hellemasuja :).

Mulla pahoinvointi aika lievää (ainakin toistaseksi), lukuun ottamatta viime viikon oksennusepisodia. Paha olo kyl helpottaa yleensä, ku koitan jotain vaa sitkeesti syödä. Tänää tuli ruuan jälkeen pahaolo, piti jättää loppu ruoka syömättä siitä syystä.

Joo turvotusta on kans ihan kiitettävästi. Aika vähän jomotuksia tai nippailuja vatsassa.

Mulla nyt melkein päivittäin semmosta lievää (onnex ei oo pahentunu!) kiertohuimausta. Sitä pystyy "rajottamaan" sillä, että liikkuu ja kääntyilee hitaasti. Esikkoa odottaessa mul oli nii kauhee kiertohuimaus kerran, et piti kerran kesken työpäivän lähtee ensiapuun, ku en voinu ees istua, ku pyöri nii hirveesti päässä, et meinas yrjö lentää. Makuulla ollessa pyöri kanssa. Se oli ihan semmonen olo, ku olis kauheessa humalassa ja katto pyörii silmissä. Onnex se sit sen päivän iltaan mennessä alko lievenemään, mut oli kyl tosi inhottavaa, ku ei voinu muuta, ku maata sängyssä. Onko muilla ollu aiemmissa raskauksissa matalaa verenpainetta/pyörtymisiä tai kiertohuimausta?

En oo vielä varaillu neuvolaa, mut ajattelin sinne 26.11. alkavalle viikolle varailla, kunhan saan työvuorot ja sit ultra sijottuu varmaa 17.12. alkavalle viikolle...jos edellisten raskauksien kaavat jatkuvat...

invia84 + pikkukolmonen 5+3
 
Moikka!

Täällä ilmottaudutaan myös heinäkuisiin!

LA n.6.7 - 32v -toinen- EKKS

Kyllä jännittää, esikoinen on 1v 1kk nyt, ja kun seuraavalle annettiin lupa tulla niin eipä hän aikaillut! Toivottavasti pysyy matkassa :)
Ja onnea kaikille odottajille!
 
Tulen myös tähän joukkoon, toivottavasti jäädäkseni!

Joillakin heinäkuisilla jo paljon oireita, itse en ole iltaväsymystä ja palelua lukuunottamatta havainnut mitään erikoista vielä.

Meillä tytär vm -07 ja km/tm 07/2012. Nyt olen testaillut vahvistuvaa plussaa ja fiilikset ainakin ovat hyvät tämän raskauden suhteen! :)

La omien laskujen mukaan 16.7 / toinen lapsi / ikää minulla 27
 
  • Tykkää
Reactions: Pikkukirppu
Tervetuloa uusille ja onnea:flower:.
Meitä on jo ihanan monta ja lisää tulee,toivottavasti meistä jokainen pysyy loppuun asti mukana ja pikkusilla on hyvät tarrasukat :heart:.

Huh huh,olipahan uni viime yönä. Synnytin siinä tytön ja pojan,hirmu pieniä hyö oli mut terveitä ja virkeitä:heart:. Aamulla ihan hymyilytti. Oon nyt jo muutamana yönä nähnyt raskauteen ja synnytykseen liittyvää Unta ja nukkunut tosi levottomasti,mistähän moinen johtuu?

HannaKat Meillä onkii sama sairaala,LA:t on lähekkäin ja aikaisemmat lapsetkin hyvin lähekkäin,meillä just 1.v 2kk kuopus =)

Nyt viltin alle,palelee!

~Emmuli~ ja pikkuinen 5+5 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Uusia hellemasuja ilmaantunut joukkoon, tervetuloa :) :flower:


Täällä oli kyselyä mielihaluista ruokien suhteen... en tiedä mutta jostakin syystä olen jokapäivä aika usein nyt raskauden aikana syönyt mannapuuroa, oi luoja kun se on hyvää voisilmän ja sopan kanssa :p


(.) Yökintää muutaman kerran ilmaantunut. Ja horkka on kokoajan. Nännien aristus samaa luokkaa kuin ennenkin. Siinäpä ne... :ashamed: Huooh. Pelko perseessä kokoajan...


Taivaanrannan maalari & Muru 5+1
 
Vahva plussa pärähti testiin ja heinäkuun helteiden jännitys alkoi. :) Jospa tulisi viileä alkukesä ja elokuussa alkaisi vasta kunnon kuumat. ;) Alkusyksyllä oli yksi km (historiassa useampikin), joten jalat maassa olen tämän odotuksen suhteen. Pelkäämään en kuitenkaan ala, käy niin kuin on tarkoitus! Ensimmäinen neuvola kuun lopussa ja joulukuun loppupuolella ultra. Jos mitään ylimääräisiä ongelmia ei ilmene, en aio mennä yksityiselle.

Ällötys ja hajuherkkyys ovat rantautuneet jo, toivottavasti ei mene pahasti pöntön halailuksi! Tai jos menee niin ei kovin moneksi viikoksi. Kuopuksen odotuksen alku oli melkoista huonoa oloa. Paino putosi useamman kilon.

Äidin onni / 14.7.? / kolmas / SatKs

Imetys odotusaikana imetin esikoista koko kuopuksen odotuksen ja jonkin aikaa myös tandemina. Mustasukkaisuutta ei ollut vauvaa kohtaan ollenkaan muuten hyvin tulisella esikoisella, joten imetys lienee auttanut asiaa. Kuopusta imetän edelleen ja jatkan kunnes on oikea aika lopettaa. Uskoisin kuopuksen vierottuvan kevääseen mennessä, mutta en ota asiasta stressiä. Esikoisen kohdalla päätin lopettaa kun hän täyttäisi vuoden, mutta toisin kävi. Ajattelin myös, etten kyllä koskaan ole niin hullu, että kahta eri-ikäistä lasta imettäisin samaan aikaan. Toisin kävi! Lapset ovat laittaneet suunnitelmallisen ihmisen sen tosiasian eteen, ettei elämää voi kovin tarkkaan suunnitella. Ja jokainen yhteinen päivä on suuri lahja!
 
Huomenta!

Ajattelin minäkin ilmottautua taustajoukoista teidän joukkoon. Viikko sitten aloin epäillä että nyt on jotakin "pielessä". Vatsaan oli sattunut koko viikon ja rinnat muuttuneet kipeiksi. Ostin sitten testin ja 2 viivaahan siihen piirtyi. Samana iltana digitesti näytti raskaana 2-3 viikkoa. Aikamoinen yllätys tämä on! Esikoinen nimittäin 7 vuotias koululainen.

Muuten oireina ollut jonkun kerran yökkäys, järkyttävä turvotus ja syöminen on ollut vasten mielistä. Jopa karkit eivät tee kauppaansa joka on minulle ihme! Rinnat ovat kasvaneet ja äärettömän kipeät. Oireet kuitenkin viikkoon laimenneet.

Tunteet vaihdelleet kovin. Eilen laitoin jo hätäpäissäni ystävälle viestiä että ei tästä taida mitään tullakaan kun kaikki oireet hävisivät yhdessä yössä, muttaa päivän mittaan rintojen arkuus palasi joten kaipa siellä kaikki kunnossa on... Yksityiselle menen ehkä varmistamaan kunhan viikkoja hieman kertyy..

Liikunnallinen ihminen olen ollut. Ohjatuissa jumpissa ja lenkillä olen käynyt 5pv/vko:ssa. Liikuntaa pyrin harrastamaan mahdollisimman pitkään. Tosin tällä viikolla vatsalihaksia tehdessä meinasi yökki tulla joten katsellaan miten sitten pystyy, mutta lenkkeilystä en luovu hevillä

ja minut voi lisätä listaan

Juulitus /29 v/ 12.7 / toinen

T Juulitus 4+6
 
Häivähdys :hug: Toivottavasti kyse on vain normaalista vuotelusta ja toivottavasti loppuu pian! Mulla oli tossa pari päivää sellaista tiputtelua kans, mutta viiva kyllä nyt edellen vahvistunut!

Huimauksesta Mulla oli viime raskaudessa todella pahana, meinasin pyörtyillä millon missäkin, roikuin kyykssä pää jalkojen välissä vähän väliä paikkaa ja aikaa katsomatta. Kyllä hävetti. Sitä en toivo tähän raskauteen. Huimaus on muutenkin tuttua matalan verenpaineen vuoksi.

Onko muilla sydämen tykytyksiä? Mulla oli esikoisestakin en vain muistanut että alkaa näin aikaisin! Tuntuu jotenkin hurjilta vaikka harmittomia ovatkin!

Unno
 
Hyvää Torstaita!

häivähdys Voi ei!Jaksamista ja toivon myös että kaikki silti hyvin! :hug:

Täällä yritetään alotella siivousta mutta olo on NIIIIIIN vetämätön ja etomistakin on että hitaasti alkaa. Rinnatki on taas asteen aremmat eli oireita pukkaa lisää <3
Huippaus oli mullakin odotuksissa paha,kaupan kassalla pimeni silmissä enkä nähnyt tai kuullut mitään,samoin hautajaisissa jouduin polvilleen olemaan nurmikolla kun sumeni näkökenttä jne.. Pelottavia hetkiä. Vaikka arvot olivatkin hyvät aina niin en tiedä mistä näön lähtö johtui,esiintyi joka raskaudessa. Raskausajan diabetes on varmasti odotettavissa,edellisessäkin oli.. Melkeen tiedän jo mitkä haukut saan kun paino hipoo ennätyslukemia tupakanpolton lopetuksen takia.. ARGH!
No mutta siivousta jatkamaan se kai täytyy lähteä :)

[/url] [/IMG]
 
Viimeksi muokattu:
Määkin ilmottaudun joukkoon mukaan.
Tein äsken positiivisen testin mikä oli ihan totaalinen yllätys, olin ihan varma etten ole raskaana tein testin vaan mielenrauhan vuoksi kun kuukautiset ei ole vielä alkanut synnytin 16.08.12 pojan :D

Laskettua aikaa en tiedä vielä mutta infoan sitten myöhemmin :)

Vanilja87 ---- toinen ----- 25v------ Tays
 
  • Tykkää
Reactions: nanna_
Tervetuloa uusille ja onnea plussauksista! :heart:

Vanilja teille sitten tulee pieni ikäero lapsille =) Täällä oli joku muukin jolla myös tulossa alle vuosi ikäeroa.. :)

Unno mulla on pari kertaa ollut nyt noita sydämen tykytyksiä, esikoisesta oli kans, mutta oli aika harvassa, eli ei kovin usein.

Tuli tosta piuun mainitsemasta RD:stä mieleen, että ei niinkun yhtään haluttaisi se sokerirasitus.. yäk :x Jouduin menee esikoisen odotusaikana siihen vaan ja ainoastaan sen takia kun mun isällä oli 2 tyypin diabetes, vaikka yritin kovasti selittää, että sillä se johtu ihan sen huonoista elintavoista. Mulla onneksi oli sitten tosi hyvät arvot.. Luulen, että joudun myös tässä raskaudessa siihen..
 
Tervetuloa Vanilja 87 :wave: Voi että, siellä tulisi ensimmäinenkin olemaan alle vuoden uuden syntyessä :) Ja lisää Tays:laisia, kiva :)

Tervetuloa myös muillekin uusille ihan tasapuolisesti :wave:
 
Viimeksi muokattu:
BDU
Saatanpa sitten siirtyä tälle puolelle varovaisin mielin :) Aamulla tuli haalee plussa, jospa se viikonlopun aikana vahvistuisi. Mies ei oikein ottanut uskoakseen, epäili että en ole raskaana koska viiva ei ollut yhtä tumma kuin se kontrolliviiva (?), mutta käsittääkeni istukkahormonia pitää löytyä jotta se haaleankin viiva siihen tulisi. Voi kunpa tää nyt pysyis matkassa :heart: Nettilaskurin mukaan LA olis 20.7 :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: nanna_
Häivähdys: minä aloin vuotamaan tiistaina rusehtavaa verta, soitin paniikissa poliklinikalle (me lapsettomuuspotilaat soitamme sinne) ja pääsin ultraan, sielä se pieni sydän sykki <3 minulla myös oli ikäviä kourausuja.

Lasketun ajan voi minulla siirtäkin 5.7, voipi siirtä vieläkin :)
 

Yhteistyössä