Heinäkuun hellemasut 2013 * Marraskuussa *

Nyt on sitten täälläkin varattu varhaisultra ensiviikon tiistaille jolloin viikkoja mun laskujen mukaan pitäisi olla 7+1.Kävin esikoisestakin silloin varhaisultrassa ja koin sen olleen tosi hyvä juttu ihan oman mielenrauhan säilyttämiseksi.Neuvolaan ajattelin soitella vasta sitten kun tiedän että kaikki on niinkuin pitääkin.

Omaan oloon ei pahemmin muutoksia ole tullut,turvottaa ja alamahaa aina välillä nippailee ja rinnat tosi arat..eli kaikki hyvin:D
 
Häivähdys Ihana kuulla, että kaikki on vieläkin hyvin :heart: Toivotaan, että noi sun vuodot loppuu tähän :)

Lillis Tottakai saat jäädä tänne meidän kanssa.. :) Sehän voi olla, että joillain muillakin joilla on alkukuusta la siirtyykin kesäkuun puolella ja kyllä silti jatkaa täällä vanhassa tutussa porukassa juttuja.. :)

Päivitykset tehty! :)
 
Heipä hei tällekkin päivää!

Vaunut meillä on tallessa vuodelta 2007, emmaljungat silloin ostettiin ja ihan hyvät ne on. Tosin nyt jos ostaisin uudet niin haluaisin heittoaisan. Melkeipä kaikki muu vauvatavara onkin sitten ehditty myydä ja lahjoittaa, että jos keväällä vielä olen raskaana niin tulee turvakaukalon, pinnasängyn ostoa ym.

Tykkään myös kirppiksistä kovasti ja jonkin verran on sieltä jo vauvanvaatetta osteltu, mutta toistaiseksi ne on nukkevauvan käytössä :)

Alkuraskauden ultraan en varmaankaan mene. En käynyt esikoisesta edes np-ultrassa. Ultran väliin jättämiseen ei kuitenkaan ollut mitään syvällisempää syytä. En vain JAKSANUT ajatellakaan 50km:n automatkaa sen tuskaisen kauhean pahoinvoinnin kourissa :D Hyi.

Millaisessa elämäntilanteessa te olette?

Esikoisen aikaan oltiin molemmat vielä opiskelijoita ja asuttiin vuokralla pienessä kaksiossa (ja melkein 6 vuotta nuorempiakin :xmas: ). Olen pohtinut miten erilaista mahtaa odotusaika ja vauvan saaminen olla kun nyt on "aikuistuttu". On työpaikat ja omakotitalo, piha jossa voi nukkua vaunuissa. Erilaiset lähtökohdat kokonaisuudessaan tällä kertaa.

Ps. ihan hyvin meni se koulutus, vaikka pelkäsin pahoinvoinnin yllättävän. Olo oli oikein hyvä koko päivän.

Ja vielä Häivähdykselle tsempit, kylläpä säikäyttelee nyt kunnolla heti alkuunsa. Toivottavasti loppuraskaus on sitten helppo.

5+2
 
Viimeksi muokattu:
nasulais mä kävin 2mukulasta kustavintien neuvolassa ja tykkäsin kyl kaikista tädeistä siellä. Nyt ollaan muutettu landelle et uus tuttavuus tulossa eteen 10.12. Sillon vielä turkulaisena Ultrassa kävin ylilääkäri heikki mikälie luona kaupungin sairaalassa, nyt varmaan sitten ultrataan tyksissä.
 
nuu
Heippa hei.. Täällä olis yks mukaan toivova, kesti hieman että uskalsin kirjoittaa mutta nyt sitten viimein hieman uskaltaa jo hellittää peloista kun kävin tänään varhaisultrassa ja kaikki näytti olevan niin hyvin kuin näillä viikoilla 6+3 olla voi =)

Oireena on alkanut tulla väsymystä ja ihan jatkuva nälkä.. painokin oli noussut jo mikä johtuu ihan jatkuvasta mussuttamisesta, tämän raskauden aikana olen kyllä päättänyt vakaasti että liikun kovasti enkä anna valtaa herkuille :ashamed:

nuu/29/kolmas/LKS

nuu
 
Hei! täällä myöskin olisi laskettu aika heinäkuulle. Ensin laskettiin 3.7 mutta varhaisultrassa varmistettiin 5.7 jonnekkin sinne väliin menee :) nyt viikoilla 6+6

Oireita raskaudesta alkoi näkyä jo 3vk jälkeen,
en vain ymmärtänyt mistä oli kysymys, --> ensimmäinen raskaus

Rinnat arat ja ihme tuntemuksia jossain alamahalla, ruoka ei maistu samalla tavalla ja kahvii suorastaan oksettaa. (Ennen meni termarikaupalla ) Uusina oireina väsymys, Kaikki hajut haistaa tosi vahvasti ja nälkä kokoajan, vessassa laukkaamisesta puhumattakaan.
Mielestäni aikavähän oireita on ollut itsellä, ja pahoinvoinnista ei tietoakaan (paitsi kahvi tekee)
Onko täällä muita jotka odottaisivat kaksosia?

moonflower/25/raskaus ensimmäinen,kaksoset tulossa/OYS
 
Heippa!

Täällä olisi kans yksi mukaan pyrkivä, meille siis toivottu pikkukakkonen tuloillaan. Viime sunnuntaista tein ekan testin ja nyt alan viimein uskoa koska tänä aamuna pärähti ihan tummanpunaiset viivat testeihin, aiemmin sain hailakoita vaan. Omien laskujen mukaan viikkoja ois 5+0 vasta, LA 18.7 .Ajattelin varata tästäkin raskaudesta varhaisultran oman mielenrauhan säilyttämiseksi. Pientä pahoinvointia voi olla havaittavissa, mutta en osaa oikein odottaakkaan mitään sillä esikoispojasta ei juuri ollut mitään.

Karoliina87/25/raskaus toinen/JS [Jorvin sairaala Espoo]
 
Viimeksi muokattu:
Vastaan nyt heti tähän : Millaisessa elämäntilanteessa olette?

Kihlatun ja pojan ( s. 11/2011) kanssa asutaan kerrostalossa, ja ostettiin tämä asunto heti sen jälkeen kun saatiin tietää esikoisen tulosta. Molemmat ollaan työsuhteessa, minä vielä hoitovapaalla ja Tammikuussa ois takaisin töihin meno. Mahtaa pomolla mennä kahvit väärään kurkkuun kun saa heti ekana päivänä kuulla että aion olla töissä vain Kesään saakka ja jään taas äippälomalle :D Mulla on tuuraaja siellä, joka olis valmis jatkamaan joten sen takia mun pitää kertoa asiasta heti että hän saa jäädä. Pomo otti nihkeästi jo ekan raskauden joten... :whistle:
 
Heippa

Uskaltaisinkohan minäkin mukaan kirjoittelemaan :)

Eli siis meille tulossa pikkukakkonen heinäkuussa. Laskettu aika vielä avoin, mutta omien laskujen mukaan voisi olla 12.päivä. Eli tänään viikkoja 5+6

Ultraan mennään meidän omaan neuvolaan 3.12 eli silloin pitäisi olla viikkoja 8+3...Kovin on pitkä aika odottaa :)

Oireina ollut viime viikolla kamala pahoinvointi, joka alkaa iltapäivällä tasan klo 15. Onneksi ei oksentamassa ole kuitenkaan tarvinnut käydä. Rinnat on arat ja kovasti väsyttää...mutta töiden ja tuon esikoisen vuoksi ei paljon ylimääräistä ehdi nukkua..

Perhetilanteesta: Meillä yksi poika joka syntynyt 2010 helmikuussa. Mentiin kesällä naimisiin 11 vuoden yhdessäolon jälkeen. Asutaan pienessä asunnossa/mökissä maalla. Tarkoitus olisi isompaan taloon muuttaa ennen uutta tulokasta...saa nähdä onnistuuko, sillä sopivia vaihtoehtoja on löytynyt kovin vähän.
Meillä mies on yrittäjä ja itse olen päiväkodissa töissä määräaikaisesti. Vakituisesta työstäni (lähihoitaja kehitysvammaisten parissa) olen tällä hetkellä virkavapaalla.

Vaunuista: Meillä on emmaljungan Ceroxit jotka ostettiin esikoiselle. Tykkäsin niistä kovasti. Värinä sellainen metsänvihreä eli toimii kummallekkin sukupuolelle

Ja siis etusivun tietoihin voi lisätä:
nuunuu84, 28 lapsen syntyessä 29,toinen, K-SKS
 
Heippa kaikille :wave:
Varovaisin mielin liittyisin porukkaan mukaan, eilen tein haalean haamusen joka oli tänä aamuna vahvistunut ja myös digitaalinen antoi toivotun tuloksen; Raskaana 1-2 viikkoa :heart: Tämä tuntuu vaan aivan käsittämättömältä, esikoista tehtiin tekemällä, itkemällä, raivoamalla ja epätoivolla melkein puolitoista vuotta ja tämä uusi tulokas onnisti heti ekasta yrityskerrasta! Tuntuu uskomattomalta..
Meillä siis ennestään yksi syyskuussa-11 syntynyt tyttö :)

Vähän kauhistuttaa kun mulla on nyt jo ollut ihan kamalaa pahoinvointia :x Tosin esikoisestakin tuli aika aikaisin..Muita oireita on ollut ilmavaivat, jotka myös tuli esikoista odottaessa :D Maanantaina mulla tuli yht´äkkiä rinnoista maitoa, vaikka en ole imettänyt melkein vuoteen.

Laskettuaika olisi nettilaskureiden mukaan 27.7 :heart:

Etusivulle voi lisäillä: Vaniljainen, 26- vuotta, toinen, K-SKS

Terkuin, Vaniljainen & Myttynen 3+5 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Nasulais Kuullostaa hurjalta, mut ainahan nää jutut ei mee niin kuin oppikirjoissa. Pääsääntöisesti TYKS henkilökunta on ollut ihan ok, mut viimeksi jäi synnytyskätilöstä vähän kurja mieli, kun meinasi kotiin passittaa tutkimatta melkein, kun olin niin kivuttoman oloinen, etten voinut vielä kuulemma synnyttää hetkeen. Noh ei siinä mennyt kuin 30 min, niin lapsi oli ulkona. Mut ei voinut uskoa kun sanoi. Ilmeisesti oli ollut kiirus iltakin, niin ei olis enää jaksanut mua hoitaa tai jotain. Synnytyksen jälkeen kävi kyl useesti kysymässä et kaikki on ok.
 
Tervetuloa uusille! Mukavasti tullut taas porukkaa lisää :)

Vaunuista ja muista hankinnoista on täällä jo puhuttu. Me varmaan odotamme sinne puoliväliin asti, ennen kuin mitään isompaa ostamme. Np-ultran jälkeen ajattelin muutaman pikkuvaatteen käydä ostamassa :heart: (jos kaikki menee hyvin ja päästään sinne asti).

Aamuisin ei edelleen ole pahoinvointia, ja kahviakin voin juoda pienen kupillisen. Iltapäivällä sitten teetä, kun pikku hiljaa alkaa huono olo hiipimään. Illalla olo on kaikkein pahin, eilenkin vain lepäilin sohvalla.

Onko muilla raskaus mielessä koko ajan? Plussasta alkaen olen ajatellut raskautta melkein joka hetki, paitsi jos töissä on jotain kiirettä niin hetkeksi unohtuu. Päivät tietenkin kuluu hitaasti, kun odottaa ar-ultraa.

Häivähdykselle onnittelut, toivotaan että loppuun asti menee kaikki hyvin! =) *peukut ja varpaat pystyssä*

Madagascar 4+5
 
häivähdys ihanaa että kaikki oli hyvin =)
Neuvolatätin voi kuulemma vaihtaa jos siltä tuntuu ettei kemiat passaa yhteen..äiti sano että mun pitäs vaihtaa, mutta en ainakaan vielä kehtaa/uskalla..katotaan nyt minkälainen olo tulee ku eka neuvola on.

Uusialiittyny taas hurjasti lisää! TERVETULOA :wave:

Jollaki oli tulossa kaksoset..ihanaa :) Saas nähdä onko meille tulossa...miehen nuorimmat sisarukset on kaksosia (jopa horoskoopiltansakkin) :D Meidänki suvussa on kaksosia tosin kuitenki aika kaukasia sukulaisia. Tietääkö kukaan voiko kaksosia tulla jos niitä on vain miehen puolelta? Joskus joku mulle sano että kaksosia ei vois tulla jos niitä ei ole äidin puolelta...

Täällä on puhuttu myös raskausdementiasta Ite unohtelen paljon asioita..Monesti unohtuu tuon meidän taaperon (1v2kk) hoitolaukku matkasta jos kylästellään :D Ja eilen apteekissa oisin jättäny visakortin ellei kassaneiti ois huomannu :D
Pelottaaa vähän ku tyttöä odottaessa mulla oli niitä kovia iskiaskipuja ja käskettiin etten saa kantaa mitään painavaa..ja tämä sanottiin jo aika raskauden alussa.. Noh pakkohan minun on nytten tuota neitiä kannella aina välillä..ite hän kyllä jo hyvin kävelee ja juokseeki..mutta pitäähän sitä välillä nostella..
 
BDU
Madagascar, et ole ainoa :) Tuntuu että yötä-päivää on raskaus mielessä ja aika kuluu niiiiin hitaasti! Joka aamu riemuitsen ku saa lisätä taas yhden päivän lisää :D Odottavan aika on pitkä... Eilen oli oikein positiivista kun olin harrastuksissa illan ja onnistui jopa unohtumaan tämä asia pariksi tunniksi. Sitten se oliki heti mielessä kun lähdin kotiin ;)

Elämäntilanteesta, asutaan avokin kanssa omassa rivitaloasunnossa ja kumpikin ollaan vakituisessa työsuhteessa. Lähtökohdat on siis hyvät, mutta veikkaanpa että minulle tulee olemaan vaikeaa jäädä kotiin kun olen tottunut olemaan liikkeellä 24/7 :D

BDU ja ötökkä (vasta) 4+5..
 
Heips kaikille!

Voisin itsekkin varovaisesti uskaltautua joukkoonne :) Eli viime viikon lauantaina plussailin ensimmäisen kerran ja nyt lähes päivittäin testin tehnyt, kun en osaa todeksi uskoa :D Ihanaa nähdä, miten viiva muuttuu tummemmaksi päivä päivältä. Eli esikoista odotellaan tänään viikolla 5+0. Ensimmäinen neuvolakäynti olis 7.12 ja ensimmäinen lääkäriaika, jossa sit ultraillaan 13.12.. Odottavan aika tuntuu enemmän kuin pitkältä..

CirsiJanita/21/1.lapsi/KAKS LA 18.7
 
Heipparallaa!

Täällä yksi joka ehkä nyt uskaltaa tulla tälle puolelle mukaan. Vielä en oikein tajua että raskaana taas ollaan. Esikoinen siis syntynyt 9/2011 että pienellä ikäerolla mennään.

Mietinkin tässä että pitäisikö varata se aika sinne alkuraskauden ultraan että saisi sen mielenrauhan että siellä todellakin on joku kyydissä mukana. Esikoisen kanssa kävin ultrassa ja ajattelin että jos sitten toisen kanssa sitä ei varmaan stressaa yhtä paljon, eipä! Aika kallista lystiähän se on...äh, pitää miettiä asiaa!

Eli listaan saa päivittää Kaneli83/29/toinen/JS (Jorvin sairaala)

Kaneli ja öttis 5+0
 
Täällä poksahti 7+0 täys tänään ja kuinka iloinen oonkaan :D ja aamupahoinvoinnit my ass! Täällä alkaa siin iltapäivästä se huonojen olojen aallot ja illalla pahimmat, pönttöä yritin eilen halailla jos ois auttanu mut ei tuu ulos asti mitään (onneksi?). 27.päivä olis vasta eka neuvola. Ajattelin pyydellä neuvolan tädiltä jos sais ennen jouluaattoa ekan ultran ni sain sukulaisille näytettyäki jotain :D oliko se niin ku jostain luin että ennen 12viikkoa pitää käyä ekassa ultrassa? Vai oonko ihan väärin lukenu..

Identity +ötökkä 7+0
 
  • Tykkää
Reactions: Pikkukirppu
Meitähän on jo melkoinen määrä! Onnea kaikille uusille! :heart:

Kaneli83, kiva kun sinäkin päätit liittyä tänne :wave: Varaa ihmeessä ar-ultraan aika, jos yhtään siltä tuntuu, ettet sitten kamppaile epävarmuuden kanssa!

Tänään ei ollut aamupahoinvointia. Turvotus tosin oli heti aamusta ihan ällistyttävää - en tiedä miten tätä turvonnutta palloa piilottelen.
 
Huomasin että joillakin oli synnytyssairaala NKL eli Naistenkliniikka. Synnytin esikoiseni siellä ja olisin nytkin halunut synnyttää siellä mutta ko. sairaala menee remppaan keväällä 2013 eli siellä saavat synnyttää remontin ajan (kestänee 2015 asti) vain ns. riskisynnyttäjät. Kai olette tietoisia tästä? Eli Jorviin mennään sitten tällä kertaa jos sinne asti siis päästään...
 

Yhteistyössä