Heinäkuun hellemasut 2013 * Marraskuussa *

No onpas jännä tuo hcg. Minulla oli 4+4 489 muistaakseni ja th:n mielestä se oli viikkoihin nähden liian vähän. Miksei minulle sanottu että entä jos raskauspäiviä onkin vaan vähemmän!? En oikeasti ole tuon jälkeen ollut ihan varma olenko raskaana vai ei :D olokin on liian hyvä...
 
Poks 5+0

Tissit on alkanut kipeytymään ja suussa on metallin maku. Minulla myös km pelko takaraivossa, koska vasta kaksi kuukautta sitten sen koin. Mutta ajattelen kuitenkin, että yksi kerta on normaalia ja toinen jo harvinaisenpaa. Ja minulla on kuitenkin jo 3 lasta.

eläväinen minulla on kaikissa raskauksissa tätä lukuunottamatta ollut tuhruvuotoa silloin,kun menkkojen olisi pitänyt alkaa. 3. odottaessa se oli jo niin varma merkki raskaudesta etten edes olisi tarvinut testiä :)
 
Tervetuloa uusille!

Hemu2, toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin! Tiedän että odottavan aika on pitkä.

Omenankukalla ja Alabamalla ihania ultrakuulumisia :heart:

Itse olen tehnyt nyt 2 testiä. Ensimmäinen oli isänpäivänä 4+1 ja toisen tein tänään 5+0. Kyllä se viiva on alle viikossa tummunut, tänään tehty alempana:
Aijaa.com - 11294417
Muita testejä en ole tehnyt enkä enää ajatellutkaan. Nuo marketin PregCheck -testit olen havainnut hyviksi ja edullisiksi :)

Oireita vielä melko vähän, pientä väsymystä, palelua ja rintojen arkuutta. Nyt suussakin maistu pahalle, eikä mitään tee mieli syödä. Muutamina iltoina on ollut päänsärkyä.

Madagascar 5+0 POKS! (Jee, eka poksuminen!) :D
 
Ennanniina, nuo hormonit tuntuvat nousevan niin yksilöllisesti :)

weeks since LMP mIU/mL
3. 5 – 50
4. 5 – 426
5. 18 – 7,340
6. 1,080 – 56,500
7. – 8. 7,650 – 229,000
9. – 12. 25,700 – 288,000
13. – 16. 13,300 – 254,000
17. – 24. 4,060 – 165,400
25. – 40. 3,640 – 117,000

Muoks// Madagascarilla upeat viivat! :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos kaikille tuesta ja ajatuksista! Yritän ottaa rennosti ja olla liikaa ahdistumatta ajatuksesta, koska se gynekin kertoi, että todennäköisesti kaikki menee kuitenkin hyvin. Mutta jossain takaraivossa se pelko meinaa kuitenkin matkustaa mukana... Mulla on edellisistä kahdesta lapsesta nuo alkuraskauden ultrat mennyt tosi kivasti ja kaikki ollut kaikin puolin kunnossa. En jotenkin ollut osannut varautua tämmöiseen epämääräiseen tilanteeseen, jossa tavallaan kaikki kivasti, kun sikiö löytyi ja sykekin vielä, mutta silti jotain pitää tarkastella vielä ja seurailla. Äh, kun on piinaavaa!!! Mutta paljon tekemistä vaan kehiin, niin kyllä se kaksi viikkoa siitä pyörähtää ;)
 
Taas tosi paljon tekstiä tullut ja en muista nyt puoliakaan mitä piti kommentoida :headwall:

Tervetuola uusille! Meitä heinäkuisiahan on paljon :heart:

Hemu2 Tsemppiä odotteluun, ymmärrän hyvin huolesi mutta haluan todella uskoa että huolesi on ihan turhaa ja seuraavassa ultraassa kaikki on aivan hyvin :hug:

Oireista: Täällä kun ei oikein ole muita oireita kun kuukautisten puuttuminen ja palelu iltaisin. No välillä alavatsalla tuntuu pientä nipistelyä tms mutta muita oireita ei taida sitten ollakaan. Esikoisen kanssa oli parin viikon aikana vähän etova olo ja tissit ole kipeät, nyt ei kumpaakaan. No pitäisi kai olla tyytyväinen kun ei tarvitse aloittaa aamun halailemalla pönttöä mutta jotenkin tämä oireettomuus vähän pelottaa. Piti oikein tänään tehdä yksi digi-testi ja aika nopeasti näytölle ilmestyi se "raskaana 3+", eli kai siellä joku rakentelee pesää!

Ar-ultrasta taidan nytt tällä kertaa jättää sen välin ja odotella sitä np-ultraa.

Neuvola Sain varattu nyt sen ajan ja sinne mennään 10.12! Tosin eihän siellä saa mitään lisävarmennusta raskaudesta kun eihän ne sydänäänet vielä kuulu sillä doplerilla mikä heillä siellä on.

Kaneli 5+2
 
Tervetuloa uusille! :wave: Lista päivitetty! toivottavasti kaikki tuli nyt laitettua sinne :D

Lillis Just tässä yks päivä tuolla kerhon puolella kerroin, että mekin ollaan miehen kanssa molemmat hoitoalalla.. :) Tavattiin aikanaan työpaikalla. :)

np-ultrassa kävin esikoisesta 11+6, mutta koko vastasikin 11+1 eli la siirtyi myöhemmäksi, veikkaan, että nyt käy samallalailla, kun neuvolassa lasketaan automaattisesti sen 28 pvän kierron mukaan. Esikoisesta niskaturvotukset oli 1,2 eli ihan normaalit, mutta jouduttiin viikon päästä vielä käymään kontrolliultrassa, kun napanuora oli turvonnut. Viikkoa myöhemmin turvotus oli laskenut ja neuvolakorttiin tuli merkintä, että napatyrä hävinnyt.

Onnea kovasti kaikille jotka oli saanut hyviä ultrakuulumisia :heart:

eläväinen jos haluat tohon etusivun listaan niin laita jotain tietoja ittestäs esim. la?

Eveliima Lisäsin sut kohtaa la ei vielä tiedossa, niin ilmottele, kun tiedät tarkemman lasketun ajan niin päivitetään sitten :)

).( Täällä ei oikeestaan voinnissa mitään uutta.. :) Eilen illalla maistui ruoka pitkästä aikaa hyvin ja sain jopa kunnolla syötyä ja viime yönä tuli myös nukuttua paremmin kuin pitkään aikaan, en tiedä johtuko siitä, että oli tosiaan syönyt kunnolla ennen nukkumaan menoa. :)
 
La menkoista laskettuna olis 24.7
eläväinen/19/ensimmäinen/TAYS

Luulen että en ar-ultraan mene vaan odottelen np-ultraa. Paitsi jos on kauheesti kipuja. Minulla on ollut jonkun verran kovia mahakipuja mutta plussan jälkeen alkanut vähenemään. Ehdin jo pelätä kaikkee kohdun ulkoista raskautta ja kesken menoa. Mutta luulen että kohdun ulkoinen se ei ole koska kipu tuntuu aina keskellä ja joskus säteilee sitten kylkiin ja jalkoihin. Tänään ei ole ollut yhtään kipuja ja nyt mietin että tarkoittaako se jotain pahaa. :)
Suren jo nyt joula kun ei voi kaikkia herkkuja syödän. Esim maksalaatikko ja graavilohi on mun suurta herkkua :(
 
Lauantai-iltaa Naiset!
Olen sortunut valittamaan! Huono olo on kauhean lamaannuttavaa ja päivät menee sohvalla löhöillen,onneksi mies hoitaa suurimman osan rutiineista.
Saunakin taitaa omalta osalta jäädä tänään väliin kun tuntuu ettei pää pidä yhtään pystyssä.
Tervetuloa munkin puolesta Uusille,kohtahan plussaavat siirtyy jo sitten Elokuun puolelle,kai..en jaksa laskea kunhan höpötän :D
Minä painun takasin sohvan turviin,Rauhallista Lauantain jatkoa =)

*piuu&Masukki 6+4* :heart:

 
Lillis Meillä on tuolla kerhopuolella Heinäkuisten oma kerho joka salainen, että ainostaan ryhmän jäsenet pääsee lukemaan sen sisältöä :) Sitä on täällä muutamaan otteeseen mainostettu.. Henkari toimii siellä ylläpitäjänä. Jos haluaa sinne keskusteluun mukaan, niin Henkarille vaan viestiä, että haluaa mukaan, sitten kun Henkari näkee viestin, niin lisää sut kerhon jäseneksi :)
 
Tervetuloa uusille ja varsinkin Vaniljaiselle <3 ;)

Tää pahoinvointi on jotain ihan järkyttävää, en muista et esikoisen aikaan olis näin kaamee olo ollu :$ Tänään siihen liitty sit vielä huimaus, joten huonompaan päin vaan menee...

En oo ehtinyt tännekään kirjotella, kun meinaa loppua tunnit vuorokaudesta... :( mut enää muutama viikko ja sit toivottavasti helpottaa!!
 
  • Tykkää
Reactions: Vaniljainen
Huomenia mammoille!

Meidän elämäntilanne: Kaksi lasta ennestään, tyttöjä 09 ja 11 syntyneet :) Aviomies, omakotitalo, yksi koira ja kaksi kissaa. Minä teen keskeytymätöntä kolmivuoroa ja mies tekee tällä hetkellä päivävuoroa (normaalisti kahta vuoroa arkisin). Lapsi on siis yllätysvauva, emme yrittäneet tällä kertaa :)

Liikunnasta, etsinkin haulla liikunnasta, mutta ei oikein löytynyt toivomaani, kysymys kuuluukin? Tiedättekö, voiko rasvaa saada palamaan vielä vaikka onkin raskaana? Itsellänihän oli tarkoitus treenata ensi kesäksi itseni maratonikuntoon (luonnollisesti en sitä nyt tee). Olen nyt vuoden päivät lenkkeillyt aktiivisesti ja pudotin sillä + ruokavaliolla (ihan normi kotiruokaa, panostan hyviin rasvoihin ja yritän välttää liikoja hiilareita, mutta ei mitään karppausta! + kasviksia) 10kiloa. Tarkoitus oli pudottaa pikkuhiljaa juoksukilometrejä lisäämällä, mutta nyt sitten vauvauutisien myötä, joudun vähän muokkailemaan treenejä, ei mitään rääkkejä enää :) Lisäksi, itsellä on tuossa alavatsalla navan alla ruma makkara, josta toivoisin pääseväni edes puoliksi :LOL: eroon liikkumalla mahdollisuuksien mukaan lenkkeilemällä,sauvakävelyllä, kotijumpilla (jillian michaels youtubesta, suosittelen) ja kahvakuulalla.
Ehkä se jää nähtäväksi palaako se vatsamakkara pikkuhiljaa pois :)
 
Oho, jopas tänne on tullut teksiä :)

Vastaillaanpas ensin tuohon elämäntilanteeseen, eli meillä on yksi syyskuussa-11 syntynyt tyttö, jota tehtiin tosiaan pitkään ja hartaasti ja oltiin just menossa hoitoihin kun tärppäsikin ihan luomusti :heart: Tämä uusi tulokas onnisti heti ekasta yrityksestä, joten luonnollisesti tätä on vielä vähän vaikea uskoa :) Ikäeroa tulee mukavat vuosi ja 10 kuukautta! Lisäksi meidän pikkuperheeseen kuuluu 5- vuotias bokseri :) Naimisiin mentiin miehen kanssa elokuussa-11, kuusi viikkoa ennen kuin tyttö syntyi, häät oli jo pitkälle suunniteltu kun vauva lopulta ilmoitti tulostaan, joten minä kävelin alttarille maha pystyssä :)
Nyt mä opiskelen, valmistun kuukautta ennen kuin uusi vauva syntyy! ;) Mies on töissä:)

Liikunnasta, mä olen tosi tarkka raskausaikana, että mitä tulee syötyä! Yritän parhaani mukaan välttää ylimääräisiä kiloja, niin pääsee sitten synnytyksen jälkeen paremmin takaisin omiin mittoihin. Ehdin just hankkia kuntosalikortin ennen kuin olinkin raskaana, joten salillä käyn koko raskausajan sen mukaan miten jaksan ja kykenen :)

tiikkonen :heart: Tsemppiä pahoinvointiin, mulla ei ole vielä alkanut kunnolla, pari huonovointista päivää on jo ehtinyt olemaan, mutta toistaiseksi on ihan hyvä olla.

eläväinen Mä ainakin söin esikoista odottaessa graavilohta muutamia kertoja kun oltiin mm. laivalla..Mä en niin pahana pidä jos välillä syö, tottakai siinä on se listeriariski, mutta melkolailla harvinainenhan se kuitenkin on. Jokaisen oma valinta tietysti, että kuinka tarkkaa linjaa pitää, mutta mä aion jouluna herkutell graavilla ja maksalaatikkoakin sorruin viime raskaudessa pari kertaa syömään..

Alkuraskauden ultrassa käytiin esikoisesta, nytkin tekisi kamalasti mieli, kun tuntuu niin tuhottoman pitkältä odotella sitä np- ultraa:D Mutta se maksaa kyllä vähän liikaa, joten täytyy varmaan vaan malttaa |O

Me ollaan kerrottu raskaudesta mun vanhemmille, miehen vanhemmille kerrotaan itsenäisyyspäivänä kun sinne mennään :) Mä olen ihan mahdottoman huono pitämään tätä salaisuutena, haluaisin kailottaa koko maailmalle! :D

Voi jösses, kun väsyttää! |O Voisin oikeesti vaan nukkua ja nukkua...Tuo pikkuinen duracell- pupu vaan pitää huolen, ettei äiti liikoja saa nukkua! Muita oireita ei vielä juurikaan, paitsi menkkamaisia jomotuksia aina välillä.

Vaniljainen ja Myttynen 4+1 <3
 
Hei kaikille,

Täällä uusi odottaja ilmoittautuu. LA nyt kuukautisten perusteella 24.7., mutta se varmaan vielä tarkentuu matkan varrella jos sinne asti nyt päästään. Mä tein plussa testin viime viikolla ja nyt viikonloppuna kerrottiin vanhemmille ja sisaruksille. Ennestään meillä on 2 vuotias tytär.

Kathrine/31/LA 24.7./toinen/NKL
 
Viimeksi muokattu:
Täällä uusi ilmottautuu mukaan varovaisella mielellä vielä.. :) ruskeaa vuotoa tänään tullut, eilen plussasin.selkää on jomottanut jo pari päivää,samalla tavalla kuin kuukautisten aikana,ei kuitenkaan yhtään niin kovasti kuin normaalisti.jospa tämä olisi ihan normaalia vain!

eli LA 24.7
Na-nu/24v./ensimmäinen/KYS
 
nuu
Pikku hilja alkaa pahoinvointi nostaa päätä, hirvittää..

Elmäntilanteestani; omakotitalossa asun avomieheni ja kahden lapsukaiseni kanssa myöskin kaksi koiraa tassuttelee täällä. Töissä ollaan molemmat.

Oikeen laskit nannamamma tuon lasketun ajan.

nuu
 
Heipparallaa!

Hemullepaljon tsemppiä ja toivotaan, että kaikki menee hienosti!

Oireita... rinnat on kyllä nyt aika arat ja turvonneen oloiset, ei oikein kärsisi koskeakaan. Se oire on nyt tullut viikon sisällä. Alaselkää jomottelee aika-ajoin, mutta se ei ole kovin kovaa. Etomista on jonkin verran, ja lisäksi autossa pahoinvointia. Kamala nälkä ja jano, makeaa ei tee mieli sitten yhtään, vaan juuri kaikkea raikasta kuten tomaattia ja mandariinia, appelsiinimehua ja jääkylmää maitoa. Perjantaina tein puolukkarahkaa ja melkein yksin söin koko satsin, kun oli niiin hyvää:) Hieman alkaa olla poikaolo tästä raskaudesta. Järkky turvotus on tullut mahaan, tekisi mieli jo ostaa äitiyshousut:) En kuitenkaan vielä viitsi, mutta varmaan ar-ultran jälkeen on pakko!

Mulla on onneksi työkiireet nyt helpottanut ja ensi viikolla kolme arkivapaata. Niitä tarvitaan nyt ja tosi paljon! Mun pitäisi siivota kaappeja ja karsia turhia tavaroita pois. Eilen olin niin väsynyt että oikeastaan vain makoilin koko päivän. Tänään oltiin kaupoissa lasten kanssa kartoittamassa vähän joululahjatoiveita, ja niitähän löytyi kyllä jonkin verran:)

Liikunnasta, olen itse myös tarkka raskausajan liikunnasta ja syömisistä, kun taustalla raskausdiabetes kahdessa ekassa raskaudessa. Varsinkin nyt on aihetta olla tarkkana, kun lähtöpainoa on muutenkin enemmän kun aiemmin, kun olen parina viime vuonna pulskistunut hieman(normaalipainossa silti edelleen olen, onneksi). En toivoisi ollenkaan, että joutuisin taas loppuraskaudesta insuliinille, mutta pahoin pelkään, että sitä ei voi kuitenkaan välttää. Onneksi täällä on tosi upea henkilökunta ja saa hyvää hoitoa äippäpolilla, se on hienoa.

Mukavaa sunnuntaita kaikille! Ainiin ja tervetuloa uudet heinäkuiset masunkasvattelijat:)

ÄK ja pikku 6+0 POKS!
 
Äitikissa Mulla on ihan samaa rintojen arkuutta. Välillä tulee ihan älähdettyä, jos lapset kömpii syliin ja painavat selkänsä minua vasten. Mahallani en voi edes kuvitella nukkuvani.

Pahanolonaaltoja tulee paljon. Kaikki on pysynyt vielä sisällä, vaikkakin tiukkaa tekee... Etenkin monet hajut meinaa saada laatan lentämään. Syöminen ei tunnu oikein hyvältä, mutta pakko yrittää pienissä erissä saada jotain menemään. Erityisesti kaikki raikas maistuu, kuten kohmeiset marjat pakastimesta, nam!!! Sen sijaan olen vähän kummissani, kun karkkia ei tee minun yhtään mielin :O Ja se on erikoista!!! Ainahan minun tekee sitä mieli... Voisin lähinnä elää jääkylmällä vedellä ja marjoilla.
 
Mulla on kyllä vahvasti tyttöolo vaikka onkin vielä pienet viikot.. Pahoivointi ja ruokahaluttomuus on niin hirveetä,pikku finnejä on otsa täynnä vaikkei koskaan tule kuin yks finni max kerran vuodessa. Tytön odotuksesta on kyllä jo 11v mutta muistan tämänlaisen olon alkuraskaudessa..Poikien odotuksessa kuitenkin kohtuu hyvä olo ollut.Toisaalta en usko ollenkaan että eroja edes ois poika/tyttö odotuksessa =) Kaksosraskaus tästä vielä puuttuis,eikös siinä voi olla tuplasti oireita :D Äitinpuolelta suvussa löytyy kaksosia.....
Nyt vasta on alkanut rintoja polttelemaan. tarkoitus oli myös tänään testata taas kun 2 testiä vielä on kaapissa mutta en vaan uskaltanut sittenkään.
Huomenna takaisin arkeen ja hirveästi menoja,miten sitä jaksaa ja kykenee.

*piuu&Masukki 6+5* :heart:
 
Minulla on ollut pari päivää etova olo melkein koko päivän. Pelottaa jo tulevat bussimatkat, kun koulussa joudun bussilla kulkeen. Koulu on siis ihan loppu suoralla ja elokuussa jätettiin ehkäisy pois ja päätettiin että saa tulla jos on tullakseen. Kolmannessa kierrossa tärppäsi.
Nyt ollaan miehen kans mietitty että pitäisko mennä varhaisultraan. Minun mielipide vaihtuu jokatoinen minuutti ja mies on vähän sitä mieltä että ei mutta ei ole ihan varma¨:D Toisaalta haluaisin ultraan pian, koska tammikuussa alkaa työharjoittelu ja suvussa on taipumusta kaksosiin niin saisin lyhennettyä työharjoitteluani (vanhasta koulusta on työharjoittelua suoritettuna, mutta vaihdoin kesken, ala on sama mutta erikoistumis linja eri) Normaalisti olisi 10viikkoo mutta ajattelin että jos saisi olla vaan 5 viikkoo. No tiedä sitten. Tällä hetkellä mieli muuttuu joka asiassa koko ajan.

Päätimme, että kerromme raskaudesta muille vasta ekan ultran jälkeen (tokan jos menen varhaisultraan) eli joskus rv 12 jälkeen :)
Siskolleni kerroin heti plussan jälkeen, koska mies ei ollut kotona silloin ja pakko oli kertoa jollekulle. Miehelle kerroin seuraavana päivänä kun tein uuden testin ja siihenkin tuli kaksi viivaa. Aluksi pelkäsin tehdä uuttaa testiä, kun pelkäsin että siihen ei tulekaan toista viivaa ollenkaan, mutta vähän oli viiva vahvistunut.

eläväinen 4+5
 
Viimeksi muokattu:
Hei Kaikille :wave:

On ollut tässä vähän taukoa ja SYYSTÄ. Mulla on oireina aivan kaamea väsymys ja pahaolo ja kummatkin alkaa noin puolenpäivän aikaan ja iltaan kestää. Alkaa käydä hermoon. Aamut saa olla ihan suht hyvällä ololla ja pirteänä.

Elikkäs perjantaina kävin toisessa ultrassa ja kaksi sykettä löytyi :heart:. LA MUUTTUI 1.7.2013 JA KOOT VASTASI VIIKKOJA 7+3. Ensimmäinen himokin on jo löytynyt...JÄÄTELÖ. pahaolo kun iskee jäätelö on ainut millä sen saa hieman lientymään. Onko muilla tällaisia pahanolon lievitys konsteja, mielellään kuulisin. Alkaa varmaan jossain vaiheessa käymään painon päälle toi jäätelön syönti :LOL:
 

Yhteistyössä