Heinäkuun Hurmaajat Toukokuussa (1. Hurmaaja syntynyt)

martalle taas iso kiitos uudesta pinosta!! :flower: hittolainen sentään miten tää aika kuluu, justhan alkoi vasta se huhtikuun pino! :eek: :D

olivia voi harmi miten sun olot on nyt huonontunu loppua kohden... :( toivottavasti on kuitenkin ohimenevää ja saat vielä nauttia raskauden loppuajasta!! :hug:

nukkumisesta mä oon aina ollu kyljellään nukkuva, joten ei tuota mitään vaikeutta, mutta juuri se ihmetyttää että myös selällään nukkuminen on lisääntynyt raskausaikana. mutta kardemummma vai kuka puhui että nukkuu mahallaan!? miten pystyt vielä siihen?? mulla ei kyllä tulis kuuloonkaan... :p muutenkin kyllä nukkuminen on onnistunut hienosti raskausaikana ja ihme ja kumma niin en ole joutunut heräilemään öisin vessaan vaikka aikaisemmin kävin joka yö! :eek: jännä juttu... ;)

helise olipa kiva kuulla sustakin, vaikka tosiaan kuulumiset eivät niin mahtavia olleetkaan...mutta hyvä että oot kuitenkin selvinny näin pitkälle! ehkä ne raskausajan murheet unohtuvat sitten kun se vaavi lasketaan siihen rinnalle... :heart: =) toivotaan näin!

kardemummma oikeen söpöläinen ja makee masu!! :D
täällä mennään kyllä vähän edellä, joten eipä kai ihme jos kaikki kyselee että onko tulossa kaksi... :ashamed: höh, masentavaa olla kun mikäkin valas!

ON: me käytiin miehen kanssa Caribiassa viettämässä kylpylä-viikonloppu ja oli kyllä ihanan rentouttavaa!! :D :heart: tästä on nyt hyvä jatkaa työviikkoon. saa nähdä kuinka sitä enää jaksaa, huomaa kyllä että hb vetää olon hieman väsyneeksi! ä-poliltakin tuli postissa kutsu sokeri-kontrolliin ja aika meni tonne 14.5 eli helatorstain jälkeinen perjantai. sitä siis odotellessa seuraavaksi!

ai niin, ja POKS 29+0!!! :heart: :heart:
 
Huomenta kaikille :wave: :wave: :wave:

täällä ollaan hereillä oltu jo kohta tunnin verran =) isäntä lähti töihin, mun pitäis raahautua suihkuun kun lapset nukkuu vielä... plääh, ei vaan jaksais :LOL:
meillä olis tänään aamusta sairaalaan meno, ei onneksi minun takia vaan nuorimmaisen lapsen kanssa kun sille laitetaan taas uudet putket korviin :/ no, onneksi tiedän että ne auttaa tuohon jatkuvaan nuhaan ja korvatulehdukseen :)

Nyt olen voinut yllättävän hyvin, ei ole pahemmin ollut supisteluja eikä muutenkaan kipuja :heart:
unista /nukkumisesta on ollu puhetta, mä nukun kyljellään jalkojen välissä tyyny... mutta olen huomannut että joka kerta kun vaihdan asentoa niin sattuu alvatsaan/häpykummun kohdalta todella paljon, siis tekee niin kipeetä!!!!!! mutta onneksi menee suht nopeesti ohi kun vaan sen asennon saa vaihdettua...

mutta nyt mentävä touhuilemaan :wave:
kaunista päivää kaikille :hug: :hug: :hug:

NeLa ja äijä 30+6 :eek:
huh kun menee viikot nopeesti :whistle:
 
Täällä mennään viikoilla 29+2 ja tänään ylimääräiseen ultrakontrolliin etisen istukan takia...21.4 neuvolalääkäri teki oman pienen ultransa ja pyysin katsomaan tilanteen jo silloin...tiukasti oli kohdunsuulla istukka vielä...eipä antanut paljoa toivoa että enään siirtyisi...mutta tänään ollaan taas hieman viisaampia. Pieniä supistuksia on silloin tällöin,mutta ei mitään vakavaa =)
 
Huomenta kaikille.

Täälläkin on jo heräilty. Kurkku tuntuu taas kipeältä, toivottavasti johtuu vaan siitepölystä etten nyt tuu uudestaan flunssaan. :headwall: Tänä aamuna herätti osittain kurkkukipu ja osittain vauvan potkiskelu. :LOL: Heti aamusta alotti äidin muistuttelun olemassaolostaan.

Täällä mennään jo 29+6 et huomenna on sitten tasan 30+0. Hirveetä kuin nopeesti aika menee ! Sillon alussa tuntu et 12 viikkoo on ikuisuus ja nyt on jäljellä enää vähemmän ku se 12 viikkoa. Jos joku ymmärtää mitä tarkotan ?

Meillä on tavotteena tällä viikolla käydä tilaamassa vaunut, sänky ja turvakaukalo. Sitten noille pikkusille vaatteille pitäis saada tilaa vaatehuoneeseen et vois alkaa pikkuhiljaa pesemään ja laittamaan paikoilleen.

Isyyspakkauksen meinaan tehdä täytyy vaan kattoo miten jatko ratkeaa huomenissa. Jos tulee lisäsaikkua niin sitten voin tehdä tilauksia netistä, ku oon sitten vastaanottamassa ite postia, niin en jää miehelle kii. :)

Vähän kyl jänskättää se huominen lääkäri, jokohan se kirjottais loppuajan ? En kyllä pistä hanttiin vaikka niin käviskin, oispa sitten loppuajan kuviot selvää. Mut tietty on mahdollista et laittaa vielä 2 viikon pätkän ja sitten seuraavalla kertaa loppuajan.

Viimekin yönä heräsin ku supisti ihan kunnolla ja alavatsaan saattu ihan hirveesti. :(

Tsemppiä kaikille, joilla on supistukset aiheuttaneet jo vaurioita. Koittakaa pitää jalat ristissä vielä hetken.


 
Mites muut heinäkuiset ovat vauvanvaatteita pesseet ? Oletteko pesseet nyt heti samantien kaiken mitä on olemassa vai vaan pienimmät koot ?
Pitäis varmaan ainakin yrittää lajitella vaatteet jotenkin...
 
Huomenta mammat!

Tässäpä pikaiset neuvolakuulumiset tältä aamulta (suluissa edellinen käynti).

Rv 30+1 (26+2)
Hb 127 (140)
Rr 131/90 (125/83)
Sf 26 cm (23 cm)
Paino +415g/vko (+350), yht. 7 kg
Vauvan sykkeet 145-150 (145-162)
Liikkeet ++ (++)
Pissa puhdas

Vauva oli nyt raivotarjonnassa, mutta terveydenhoitajan mukaan siihen ei kannata vielä hirmuisesti luottaa, että pysyis, koska vauva voi vielä heittää kuperkeikkaa monta kertaa. Varattiin jo kaksi seuraavaa neuvolakäyntiä - tästä eteenpäin käydäänkin sitten 2 viikon välein. Lisäksi kesällä tulee vielä ainakin yksi lääkärineuvolakäynti.

Eli kaikki mitä loistavimmin. :) Kovasti th kehoitti hakemaan saikkua, jos alkaa väsy tuntumaan mahdottomalta töissä. Koitan sinnitellä nyt vielä ainakin pari viikkoa.

Rae89 tais aikaisemmin miettiä Äitiyskortissa sykkeiden kohdalla yhtä plussaa - kun tsekkaat sieltä kortin alareunasta, niin sykkeisiin tulee aina yksi +. Tuo + / ++ / - jaottelu pätee vain vauvan liikkeisiin. Eli jos siellä on sykkeessä yksi plussa niin ihan normaalia. :)

Töiden pariin, mars!

Olivia & Vauveli 30+1
 
heipparallaa =) B) aurinko paistaa ihanasti taas.

minäkin pöljänä kirjottelin viimeksi tuonne huhtikuun puolelle.aika mennöö niin nopsaan.huih.

tämä tyttö jäi nyt 13.5 asti saikulle,saapa nähdä jatkaako lääkäri vielä saikkua sinne 29.5 asti milloin mulla alkaa virallisesti kesäloma ja sen perään mammaloma :heart: :hug: on nuo liitoskivut jo niin pahoja etten uskoisi että töihin pitäisi vielä mennä....

tilasin h&m mammavaatteita,saas nähdä mahtuuko mikään päälle enää,minä kun olen niin isokokoinen.sitten kaikkia ihania vauvan vaatteita,mm,barbapapa paitoja,kun oli alessa ja ne on nyt in meillä.onhan ne söpöjä.lähen hakeen sen paketin nyt postista.

tässä keväällä on niin paljon kaikkee,on äitienpäivä sunnuntaina,sitten helatorstaina juhlitaan kuopuksen 3v synttäreitä,sitten kuun lopulla on miehen synttärit jne....kiva kun on nuita välietappeja,menee aika nopeampaan.

vaan nyt sinne postiin...mars mars.

virpi ja kullannuppu
 
huomenia....

Aion pestä kaikki vaatteet heti kun saan sen hoitopöydän valmiiksi, lalitan sitten ne isommat sivuun kunnes ovat sopivia. Huvitti kun työkaveri mieshenkilö tuon hoitopöydän minulle toi niin oli sen sisällä sitten vaatteita ym. laitoin sit tekstaria et näin oli ja takas tuli vaan et "Hups! Tuotko ne mulle töihin" Siis niin miesmäistä tuoda hoitopöytä vaatteilla eikä ees katso että laatikot on tyhjät :LOL:

Mun suurin ongelma on nää nakit, kun nää vaan turpoaa ja niveliä särkee...tavallaan pieni vaiva mutta ärsyttävä :kieh:
Ajatella ensi kuussa jään jo äippälomalle, hih näin se aika vaan menee! Kiva kuulin et meillä on tuossa kolmaskin paikka mihin voi vaavin kans mennä kahvitteleen jne. "Toukkatupa" :heart:

Mä oon vetänyt auringonhatun- uutetta huiviin tässä nyt ihan säännöllisesti, etten saisi flunssaa ja ainakin toistaiseksi oon välttynyt vaikka muut pärskii ympärillä, sitähän ei suositella niin kuin ei mitään luontaistuotteita, mutta anopilla on luontaistuotekauppa ja uskon ennemmin niihin kuin lääkkeisiin tms.

Ihanaa kun arki alkoi, ei tuu vaan syötyä ja istuttua koko ajan kylässä milloin missäkin, ainoo et pihahommissa olin eilen...mut muuten toi liikkuminen oli aika vähäistä.

Täällä Tampereella paistaa aurinko, aamulla tosin oli pakkasen puolella...niin ja sunnuntaiks on luvatta kait huimat 18 astetta WUHUU (biksut päälle ja rannalle) ei vais...

Voimia kaikille!!!

Fiinukka ja käpy 28+3
 
täällä sit köllötetään äitiyslomaan asti :'( ja tiedän jo etukäteen että aika tulee olemaan todella pitkä..liikkuminen tuottaa ongelmia supistuksieni takia..ovat alkaneet tuntua vaikka ei saisi :'( no, mahamussukan parastahan tässä ajatellaan :heart: olen jo alkanut saamaan palautetta että "onko kaksoset tulossa"tai "vasta silloin laskettu aika,luulin että saat jo ihan lähiaikoina" :LOL: olen tosiaankin paisunut oikein kunnolla pienessä ajassa.
onko muilla ollut samanlaisia kommentteja =) ?

31+2
 
Huomenia vaan kaikille :D

Olin poikkeuksellisesti tänään hereillä JO 8.30 (vapaa-aamuina yleensä nukun 9-10 asti), ihan piti itekki ihmetellä miten niin aktiivinen olin :LOL: Yhden koulutehtävän sain jo tehtyä jo toista kovasti alottelin vaan loppu innostus ihan kesken... Nyt tässä miettinyt että millon sitä laittas nuo kanafileet uuniin ja tekis niiden kanssa carrykastiketta ja ehkäpä perunoita, nam :p

Äiteen kanssa tuossa aamusella soiteltiin ja mietittiin, mitä kaikkee mie vielä tartteen. Äitillä onneksi jotain pientä ja vähän lupautui auttamaan hankinnoisssa, tuleva mummo ihan innoissaan :heart: Puhumattakaan porukoiden naapurista joka on jo suunnitellut neulovansa pienelle tulokkaalle jonkin sortin villapuvun, ihana nainen :heart:

Vaatteiden pesemisestä Mie meinasin kanssa pestä tuonne 62-68 asti niitä vaatteita näin aluksi...tai riippuu ihan siiitä miten paljon mitäkin kokoa on..pitäs pikkuhiljaa ruveta inventaariota tekemään. Edellee puuttuu se hoitopöytä, mutta ajattelin yhden lipaston tyhjentää jonnekkin muuhun kaappiin ja käydä pesemään vauvan vaatteita sinne..Turha miun sitä hoitopöydän saantia on jäädä odottelemaan. Vielä ku viikonloppuna saa äidiltä ja anopilta niiden hankkimat vaatteet ni sitten alkakoon hurjat vauvanvaatepesutalkoot :LOL:

Olivia81 Niin mie eilen miehen siskon neuvolakortteja katoin ja siellä oli kans vaan tuo + sykkeiden kohdalla ja +/++ liikkeiden kohdalla. En hirveesti kyllä asiasta ole huolestunut, koska kyllähän ne neukusta olis sanoneet jos jokin olis vialla. Taitaa vaan tuossakin asiassa ollla eri paikoissa eri käytäntöjä....

Miule on kans viimeaikoina tullut niitä tunteita, että onko miusta ollenkaan äidiksi ja aika loppuu kesken, mutta kaiketi ne sitten on ihan normaaleja tunteita, kun muutkin niitä täällä ovat kokeneet. Hyvä tietää, että niiden tunteiden kanssa ei ole yksin. Nyt kun nuita tavaroita on tullut hankittua jo niin tulee entistä konkreettisemmaksi se, että kohta meillä on vauva :heart: :heart:

ON: Olotila on ollut hieman vaihteleva..Pahaa oloa oli eilen illalla ihan rankasti, mutta eipä sitten oksettanut. ihan hyvä vain, inhoon sitä hommaa ihan hirveesti, mutta kukapa siitä tykkäis :D Kolottanut on kohtaan jos toiseenkin, mutta josko se siitä kun tässä lepäilee. Ihan jo kauhulla odotan meidän viikonlopun reissua ku autossa pitää istua sellanen 4h suuntaansa ja taas pitää poukkoilla paikasta toiseen ku päätön kana..ja sunnuntaina pitäs vielä jaksaa edustaa rippijuhlissa..Huh..siitä ku selviin ni onnellinen olen.

Nyt jos lähtis ottamaan muutamat valokuvat nuista vauvan menopeleistä ni sais tuleville isovanhemmille vkl esitellä kuvia =)

Rae ja Nyytti 28+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja bambina:
mutta kardemummma vai kuka puhui että nukkuu mahallaan!? miten pystyt vielä siihen??
Eiiii en kyllä ollut minä :eek: Joku tais kertoa nukkuvansa sillee puoliksi kyljellään, puoliksi mahallaan, ja sellasessa asennossa itse asiassa heräsin viime yönä ja olin hetken ihan paniikissa, että olen tappanut lapsoseni nukkumalla sen päällä tms :p No, potkuista päätellen en ollut, mutta erikoista että sellanen asento tuntui niin hyvältä. Eli sillee et on niin kyljellään, et on vähän niinku puoliks mahallaan -- noh, tätä ei nyt mitenkään voi muotoilla tekstiksi, pitäis olla kuvitus apuna =)

Poksutaanpa 31+0! Huimaa, ei voi käsittää! Paniikki nousee.
 
Poksuu rv31 :D

Pitäis minunki alkaa pesemään jotain vauvan vaatetta mutta kun ei ole vielä mitään kaappia/lipastoa mihin niitä laittaisi :|

Minä en osaa nukkua kun vain vasemmalla kyljellä, ei puhettakaan että oikealla kyljellä uni tulisi, ei edes normi aikana...
Jalkojen väliin on pakko peittoa pakata, tyynyt on aina kadoksissa...
Sitten kun vielä heräilen monesti aamuyöstä... vissiin pitäisi käydä vessassa mutta kun ei jaksa alakertaan sitä varten könytä :ashamed:

Olo alkaa olla jo aika tukeva, mahan ympärys jo 107c :LOL:

:wave:
 
Motivaation puute on hirmuinen! Argh! Onneksi vauva viihdyttää kyllästynyttä äitiään koittamalla siirtää mun alinta kylkiluuta kantapäällään. :heart: Ihana pikku murunen!

kardemummmalla on oikein söpö masu! Oon itsekin aikonut pitkään ottaa kuvan ja laittaa tänne, mutten saa millään aikaiseksi...

tyhmäblondi73 Mä kuulen vaan taivasteluja siitä, kuinka pieni mun maha on viikkoihin nähden. Joudun sitten selittelemään, että ihan keskikäyrällä mennään ja kun mä oon niin pitkä niin ei silleen pompsahda tms... Tylsää sekin. :) Ihmiset sais vaan lopettaa toisten ulkomuodon kommentoimisen!

Täälläkin pitäis pyykätä vauvanvaatteita. Ajattelin tehdä sen sitten kun jään äippälomalle. Pitää sitä ennen vielä tyhjentää lipaston laatikoita vaatteille. Meinaatteko pestä äitiyspakkauksenkin vaatteet ennen käyttöönottoa? Ajattelin itse neuroottisena pestä ihan kaiken.

Mites muiden ensisynnyttäjien fiilikset synnytyksen suhteen tällä hetkellä? :) Onko teillä enemmän paniikki itse synnytyksestä vai vauvan tulosta? Mä kovasti odottelen, että sais vauvan jo sylkkyyn, mutta synnytyksen suhteen mulle on tullut kauhee repeämisen pelko... Kuulostaa huvittavalta, mutta mua tosissaan kauhistuttaa se, että paikat mahdollisesti repeää. En osaa pelätä mitään supistuskipuja tms. ainoastaan tätä yhtä panikoin!

Neuvolan terveydenhoitaja oli ihana kun se mua rauhoitteli ja jutteli aiheesta tänään pitkään meidän kanssa. Musta tuntuu nyt siltä, että haluaisin koittaa synnyttää mahdollisimman luonnonmukaisesti, ettei tarvis mitenkään keinotekoisesti kiihdyttää supistuksia (ettei repeis paikat), mutta toisaalta kun ei ole koskaan synnyttänyt, niin ei kyllä yhtään tiedä mitä on edessä. Todennäköisesti ekasta oikeesta supistuksesta oon jo itkemässä epiduraalia. :D Terveydenhoitaja neuvoi suhtautumaan synnytykseen mahdollisimman avoimin mielin, mikä on kyllä oikein hyvä neuvo.

Kauhee sepustus... Toivottavasti en ole ainoa sekopää tämän synnytyksen suhteen!
 
Juu siis mä oon vaan koittanut unohtaa sen koko synnyttämisen :LOL: Sit ku erehtyy liiaksi miettimään tulee fiilis "Onko ihan pakko synnyttää...?" :LOL: Mua pelottaa se kipu ja että osaanko synnyttää. :headwall: Musta on alkanu tuntumaan ettei oo mitään kivunsietoa et varmaan ensimmäisistä kipeistä supistuksista oon jo kolkuttelemassa Jorvin oven takana. Ootan vaan et vauva on maailmassa ja pääsee sen kans kotiin alottelemaan vauva-arkea.

Täällä tuntuis et yrittää lentsu tulla uudestaan tai sitten se on toi pirun koivu mikä alkaa ärsyttämään. Täytyy huomen kysyy lääkäriltä oisko jotain lääkkeitä mitä vois ottaa, ei taida ihan nenäsumute riittää.

Nyt on viimesten kahden viikon aikana kotimittauksetkin olleet kohollaan. Ennen alapaine oli melkein aina alle 80. Nyt arvot ovat vaihdelleet: 112-147/78-91. Suurinosa alapaineista ollut 80-lukuisia. Et kyllä se voi olla et sairasloma tulee jatkumaan. Vähä alkaa kyllä pelottamaan et tuleeko tässä vielä joku raskausmyrkytys. Onneks kuitenkin jo hyvillä viikoilla.

Mikä se viikko on minkä yli pitäis päästä ? Siis ku oon kuullu et on joku sellanen "kriittinen viikko" keuhkojen tms kehityksen kannalta...
 
Kiitoksia uudesta pinosta :) !

Ihana kun te jo husaatte vaatteiden pesun kanssa :heart: . Mulla ei ole toistaiseksi paikkaa minne ne laittaisi, joten en vielä häslää asian kanssa.

Kävin tänä-aamuna työterveydessä oloani valittamassa. Edelleen ei tarvitse kuin hieman enemmän liikkua niin alkaa vihlomaan alavatsaan ja koko vatsa jännittyy(tod.näk. supistelee). Sain tämän ja huomisen päivän sairaslomaa, ja keskiviikkona on lääkäri. Saa nähdä mitä sanoo... oih, taas poksutaan :heart:

28+0 :heart:
 
Ensinnäkin Martalle taas kiitos uudesta pinosta :flower:

Minä pesen varmaan 74 cm asti nyt vauvan vaatteet ja siitä ylöspäin sitä mukaan kun niitä tarvitaan. Pitäis vaan päästä käymään kaupungissa marketilla ostaan tuoksutonta pesuainetta, meidän lähikaupassa (tosi pieni) sillä on niin kiskurihinta.

Ihana, että muillakin pukkaa kiirettä vauvan tulon suhteen. Minä eilen istuin miehen kainalossa sohvalla ja sanoin, että ajattelepas, kun monet kaksoset syntyy vähän aiemmin, esim viikolla 34-35. Tuollaiset viikot on meillä ihan kohta, tämän kuun lopussa. Arvatkaa vaan, kuinka tunsin, että mieskin tajusi ajan kulun. Ihan kuin olisi herännyt unesta ja ilta menikin sit paikkoja kunnostaessa.

Minulla on huomenna edessä KELA-päivä. Ajattelin mennä ihan henk koht palauttamaan paperit ja samalla kysellä vähän noista vapaista. Meillähän tulee 60 ylim päivää, kun tulee kaksoset. Tietääkö täällä kukaan, vaikuttaako päivärahaan pelkkä palkkatulo vai palkkatulo ja ammatinharjoittajan tulo yhdessä vai miten se katotaan.

Nyt järkkäileen paikkoja.
 
Mä jotenkin kuvittelin (ja taisin täälläkin sanoa) että kun rakenneultra on ohi, niin sen jälkeen sitten voi alkaa tekemään hankintoja ja tosissaan valmistautumaan vauvan tuloon. Noh... Hommat on samassa vaiheessa ku rakenneultraa ennen. Mitä nyt siskon luota toin vaatteita ja yks lipasto ollaan saatu siirrettyy olohuoneeseen.
Kiirus tässä varmasti vielä tulee, varsinkin jos pistetään vielä töihin...
 
Martalle kiitokset uudesta pinosta! Ei olekaan enää montaa pinoo laitettavana.. :p

Nukkumisesta mä nukun kuljellään/mahallaan, siis silleen puoliksi mahallaan. Kokonaan ei tosiaan vois, mies pyys kokeilemaan yks päivä kun ois hieronut, mutta ei onnaa.
Ja tyyny pitää ehdottomasti olla jalkojen välissä, tekis hirmusti mieli ostaa sellanen isompi tyyny.
Kovasti joinakin aamuina on maha kipeenä, tiedä sitten että oonko kuitenkin nukkunut ihan mahallaan vai onko supistellut yöllä.. Vessassa juoksen pari-kolme kertaa yössä..Ei voi sanoa rentouttaviks noita yöunia..

äiti79 Joudutko sitten keisarinleikkaukseen jos tuo istukka ei ole siirtynyt`? Sori, oon ihan pihalla...

vaatteiden pesusta Mä olen pessyt melkeen kaiken jo.. Vielä pitäs vähän silitellä niitä ni sais laitettuu lipastoon. En kyullä tosiaan aio silittää joka kerta pesun jälkee.,,mut nyt ekalla kertaa aattelin. Ja pesin kaikki mitä on, ei mulla kyllä ookaan vaatteita ku 70 senttiin saakka.
Ja pesin myö äippäpakkauksen vaatteet kun ne ihan haisee sellasille aineille.. Ja kyllähän sen huomas kun oli pessyt että paljon niissä on ylimäärästä shaissea..

Turvotukset Mulla on nyt sormet iltaa kohden alkanut turpoomaan niin että sormus pitää ottaa pois.. On kyllä alason olo sen jälkeen.. :(

Tyhmäblondi jaksuja suppareitten kanssa! Koitahan nyt sitten levätä!
Mulla oikeastaan vaan äiti ihmettelee mun masun kokoa, sanoo ettei muista että itellä ois ollu tällanen ees ku läks synnyttää.. :D taitaa aika kultaa muistoja.. Mun mielestä ku mulla vaan on tällanen söpö pieni kumpu.. :D

Rae Hullu automatka teillä edessä.. Mä en varmasti ikinä kykenis tuollaseen, kauhulla odotan kun ens viikolla pitäs mökille ajella 100 kilsaa..

SSynnytyksestä Näin niin kun ensisynnyttäjänä mulla tullu sellanen tunne että haluisin just koitta mahollisimman luomuna vetää, mutta musta tosiaan tuntuu siltä että heti olen kuitenkin epiduraalia itkemässä.. :headwall:
Mä oon jotenkin tosi luottavaisin mielin, kyllä toki jännittää, mutta halu saada vauva maailmaan on ihan mieletön, en millään jaksais odottaa. Toivoisin kovasti että tää syntyis jo vaik heti kun tulee täysiaikaiseksi..
Eniten mua edelleenkin, niin kkuin olen aiemminkin sanonut pelottaa se että jos en osaiskaan ponnistaa....

No nyt vähän välipalaa laittaa ja sit kummitytön kanssa ulkoilemaan taas, on aivan ihana ilma ja me jo oltiinkin aamupäivä ulkona. Koirat on ihan onnessaan kun kokoajan ollaan ulkona niiden kanssa.
Huomenna pitäs lähtee ideaparkiin osaa jotain hamosta... Ei nyt vaan sit viikonloppuna miehen sisko menee naimisiin ja mulla ei ole mitään päälle pantavaa.. Ajattelin päästä max 20 eurolla.. saa nähä. Tuntuu tosi turhauttavalta ostaa mitään nyt kun kuitenkaan raskautta ei ole paljoa jälellä.. :kieh:

Susanna + papu 31 + 3
 
Olisi kiva kirjoitella samoilla viikoilla olevien kanssa, tässäpä esittelyä itsestäni ja muuta pölinää: la 1.7. ja synnärinä TAYS, toista lapsukaista tässä kypsytellään.

Raskaus on edennyt ihan kivasti, tosin olin valmistautumaton minkäänlaisiin raskausvaivoihin kun esikoisen odottelu 6 vuotta sitten oli aivan oireetonta, mitä nyt maha kasvoi :LOL: . Tässä raskaudessa on kyllä ollut alkuun pahoinvointia, sitten kipeitä suppareita rv. 20 paikkeilla, nyt loppuajasta selkävaivoja, liitoskipuja, tajutonta väsymystä... kaikkee tämmöstä pientä. No, äitiysloma alkaa kuun loppupuolella joten sinne asti yritän sitkeillä töissäkin jollei olo ihan mahdottomaksi mene. Onko muita jotka olis paisuneet odotettua enemmän toisessa (tai sitä enemmissä) raskauksissa? Mulle on tullut noin 14 kg painoa, lähtöpaino oli BMI 22 paikkeilla. Ekasta tuli yhteensä 13 kg ja jo muutama viikko sitten sain huomata että housut joissa lähdin esikoista synnyttämään eivät menneet mahan kohdalta kiinni. Pikku murhe mun mielestä tää painon nousu kun sokeritkin on olleet ihan hyvät, mutta ympäristö kyllä jaksaa kantaa huolta mun isosta mahasta. Enimmäkseen otan huumorilla, mutta toisinaan menee kauhistelijoilla mielestäni vähän överiksi ja silloin kyllä saan vastinetta aikaiseksi...

Nukkumisesta: minä nukun nykyisin kyljellään pieni rytty peittoa tungettuna mahaa tukemaan. Silleen saan aika hyvinkin nukuttua, mitä nyt viime yönäkin sitten oli mokomia liitoskipuja alaosastossa ja unet jäi muutamaan tuntiin. Joinain öinä saa ravata 3 kertaa vessassa, joskus ei tartte käydä ollenkaan...

Suurimmat hankinnat (=vaunut ja kaukalo) on hankittuna mutta muuten moni asia on vielä iloisesti rempallaan. Vaatteita oon haalinut ja varastoja kaivellut, siihen 70 cm asti pärjätään hyvinkin. Myös minä olen aatellut että äitiyslomalla on sitten aikaa hoidella rästihommia, toisaalta taas nyt on alkanut tajuta oman jaksamisen rajat: jonain päivänä jaksaa puuhata kaikenlaista, toisena taas pelkkä sängystä tai sohvalta ylös hilautuminen on tuskallista. Täytyy toivoa, että hyviä päivä riittää jatkossakin edes jonkun verran.

Pelottaa muutes synnyttys jotenkin enemmän kuin ekan kohdalla. Silloin sitä vaan aatteli että useimmat selviää siitä hengissä, nyt tietää asiasta jo omakohtaisesti jotakin... eka syntyi perätilassa ja meistä pidettiin varmaan sen takia TAYSissa kiitettävän hyvää huolta. Tämän tulokkaan pitäisi olla ihan oikein päin ja niin ollen asioiden mennä hieman helpommin. Silti jänskättää jo kummasti :/ .
 

Yhteistyössä