**~**HEINÄVAUVAT 2007**~**

Meidän kuusiviikkoinen vauveli on nyt muutamana päivänä nukkunut todella vähän.... aamulla heräilee siinä kahdeksan, yhdeksän maissa ja kymmeneltä ottaa pari tunnin nokoset. Sitten valvotaankin tuonne iltakymmeneen :eek: Ihan kummallista. Yöllä herää neljän maissa syömään ja jatkaa uniaan. Mutta päivällä on vaikea saada nukkumaan, vaunuissa nukkuu kävelyn ajan, mutta kun päästään kotio, on silmät jo apposen auki. Tuntuu, että välillä itkee väsymystään, mutta ei kummiskaan nuku :(
Painoa tällä hetkellä noin 5100 g ja pituutta 58 cm :heart:
Missäs vaiheessa uskaltais uimaan... näillä helteillä tekis ihan hyvää pulahtaa mereen vilvoittelemaan, vuoto loppunut ilmeisesti jo kokonaan, niin jokohan uskaltais, vaik oottaisko jälkitarkastukseen, joka on viikon päästä B)
 
Painoa pikkumiehellä oli 4430g ja 53 cm (3480 syntymäpaino ja pituus 50 cm) päänympärys 37.5cm ( 34cm) Hyvin kasvaa!
Seuraava on sit lääkärineuvola viikon päästä!
Samalla sain itelle ajan jälkitarkastukseen eli sit on 7 viikkoa menny synnytyksestä on 27 pv. Jos sitä samalla pyytäis sit pilleri tai hormonikierukka reseptin...en vaan oo vielä päättäny että kumpi olis parempi. Kolmas lapsi vielä haluttais, mutta ei ehkä kuitenkaan vielä pariin kolmeen vuoteen.
Tarviikos muuten olla menkkojen jo alkanu jos sen hormonikierukan laittas?


Usein syödään ja nukutaan, parhaat unet kyllä nukkuu ulkona vanuissa!
Ihanaa tämä imetys näin helteellä hiki vaan valuu niin äitiltä ku vauvaltakin varsinkin jos sylissä syö...aika usein syödään sit sängyssä makuulla!
Mä olen kans sinne uimaan himoinnut, mutta ei taida uskaltaa tulee pian rintatulehdus jos se vesi on kuitenkun liian kylmää! :/
 
omass jälk. tarkastuksess kaikk hyvin
hempparit 147, pissa puhas, RR hyvä..

peenen NLA terv.
paino 4kg pittuus 55.2cm pipo 37.3cm
tyytyväinen tyttö. Kasvaa ja kehittyy hienosti. Ihonpuhdistusnäppyjä vartalolla ja keholla. D-vit. menossa
seur. neukku 10.9 ja samall o nelskun 2v nla...
hammashoito nellyllä 27.8
 
Meille tuli viiveellä perheenlisäys 21.7. Poika on siis hän ja nimeltänsä Leo. En ole koneella käynytkään sitten synnytyksen ennenkuin tänään.

Sairaalamaksuista.. meillä meni käynnistyksestä perjantaina seuraavan viikon torstaihin kun päästiin pois, ja laskua tuli tuo 182 e, ei ollut perhehuoneita saatavilla joten sikäli "edullisempi". Mutta mies sitten joutui ajelemaan 60 km edes takaisin päivittäin.

Kertokaapas kuinka te annatte D-vitamiinitipat? Itse kun en anna lisämaitoa pullosta niin mites ne sujuvimmin saisi alas?
 
Poika syntyi 1.8 kello 23.14!!!!!!
painoa oli kertynyt 4055g ja pituutta 50cm. viimeisin painoarvio kaksi päivää ennen synnytystä oli 3500g. että näin... kuulemma vaikea ultrassa arvioida kaikkia leukoja :LOL: Synnytys kesti 9h 50min josta ponnistus vaihe oli 44 minuuttia. Kyllä oli rankkaa!!!
 
ai niin. pitimän kysyä, että kuinka nopeasti teillä paikat on palautuneet synnytyksestä? omasta synnytyksestä siis viikko aikaa; tikit kiristää eikä pitkiä matkoja pysty kävelemään. en malta oottaa et pääsis lenkkeilemään vaunujen kanssa!!!
 
Moi pitkästä aikaa!

Anteeksi etten ole päivittänyt listaa, oltiin mökillä viime perjantaista asti B) Hyvin sujuu elämä sielläkin, kun saatiin hoitopöytäkin sinne :) Samoin siellä on aikoinaan minulle ostettu pinnasänky (jossa tosin Elbe ei ole vielä nukkunut, vaan vieressä kaikki mökkiyöt), amme ym. Ainoa mikä harmittaa, on se kun ei pääse uimaan, vaikka vesi olisi niin lämmintä ja helteet hirmuiset!

Isot onnittelut kaikille vauvan saaneille!!

Johonkin lähteminen vie täällä myös hurjasti aikaa, ja kuitenkin vaan tuo yksi lapsi :eek: :D Joten en osaa edes kuvitella, miten esim. Mutterin perheessä lähtö onnistuu :saint: Meillä menee yleensä reilusti yli tunti, varmaanki vaan kokemattomuutta, te useamman lapsen äidit osaatte olla niin paljon tehokkaampia =)

Omasta painosta : mulle tuli yhteensä vähän vajaa 6kg lähtöpainosta (tosin alkuraskaudessa paino tippui 7kg, eli siitä mitä alimmillaan oli, painoa tuli reilut 12kg). Laitokselta lähtiessä paino oli tippunut jo melkein 10kg ja maanantaina neuvolassa mittasin (meillä ei oo vaakaa kotona! :D ) niin 5kg vähemmän painoin kuin mitä oli lähtöpaino! :eek: :D
Enkä tosiaan olis arvannut, että imetys noin hyvin tiputtaa. Mutta vielähän tuota olis tiputettavaa. En kuitenkaan jaksa ihan liikaa stressata, vaikka välillä (varsinkin väsyneen) sitä tuntee itsensä palleroiseksi pahan hajuiseksi toheloksi :|
Oon niin onnellinen siitä, että olen saanut aikaiseksi noin ihanan pienen ihmisen ja hänet itse kantanut ja synnyttänyt, niin luonnollistahan se on että se jossain näkyykin ;) Kyllä sitä painoa on aikaa sitten alkaa tiputtamalla tiputtaa kun imetys on ohi, niin ajattelen minä :snotty:

Allunmamma Voi kun saisitte kummiasian järjestymään :hug: Ikävää että sen takia joutuu miettimään, että voiko lapsiaan kastaa :/

Miarus Otan osaa ukin kuoleman johdosta :hug: Ihanaa että hän kuitenkin ehti kuulla lapsenlapsenlapsesta :heart:

Jenmo85 Halaus :hug: ja hirmuisesti voimia! Kamalaa tuollainen migreeni, ja tuo kohtelu sairaalassa :eek: :headwall:

Heinämasukki Meillekin antoi sairaalassa ohjeen että edes kakkavaippaa ei pitäisi vaihtaa syönnin jälkeen, kun voipi pulauttaa. Nyt tuo pulauttelu on kuitenki vähentynyt ja kakkaa tulee edelleen joka vaippaan (syntymästään asti ollu joka vaipassa, ja pisin vaihtoväli on ollu n.3h), ja kun pyllykin välillä punoitti (parani rasvalla) niin ollaan kyl alettu vaihtaa myös syötön jälkeen jos turauttelee kakat syödessä. Pieni tauko pidetään, eikä tosiaan ole sen enempää pulautellut kuin muutenkaan. Ja paljon tyytyväisempi lapsi on kun saa puhtaan vaipan :heart:
Pylly meni taas punaiseksi sen jälkeen kun aloitettiin Jekovitit, vaikka ei kai se niistä voi johtua?? Bepanthenia, talkkia ja ilmakylpyjä on annettu, mutta ei oo vielä parantunu :/

Nukkumisesta Elbert nukkuu enintään noin 3h putkeen, sitten herää syömään. Alkaa kuulua sellasta suloista ähinää :heart: =) Ja yleensä jaksaa odottaa kiltisti että saa puhtaan vaipan, mutustelee tuttia tai nyrkkiä sillä aikaa. Kerran on nukkunu 4h ja kerran 5h (ja sen jälkeen söikin sitten loppuyön ja aamun tunnin välein), mutta päivisin ei välttämättä kuin 1-2h. Yöt kuitenki aika tarkkaan tuon kolmen tunnin välein syö.

Vilma76 Me annetaan Jekovit-tipat ensilusikalla. Th sanoi, et ihan tavallinen teelusikkakin käy oikein hyvin, mutta mun mielestä se on ihan liian iso ja hankala pieneen suuhun, liikaa reunaa ja liian kova. Nuo ensilusikat kun on muovia ja reunoja ei juuri ollenkaan.

JoannaH:lle tsemppiä, taitaa olla jännät paikat :flower: =) Toivottavasti käynnistys onnistuu ja vauva lähtee syntymään nopeammin kuin esim. mulla :whistle:

Nyt tuhellus kuuluu tuolta pakkauslaatikosta...

:heart:


 
Onnea kovasti jakautuneille! :heart:

Meillä oli tänään neuvola jätkällä. Eka ei olis millään jaksanu herätä, kun täti herätteli. Vaikka sitten kun heräsi, niin sen jälkeen pyörittiinkin kovasti. Jätkä käänty mahalta selällensäkkin kolme kertaa sinä aikana. =) Pituus 51,6cm, paino 3550g ja päänympärys 35cm. Ja ikää kohta neljä viikkoa.

Kävin tänään sopimassa ristiäispäivänkin. Eli meillä ristiäiset on 2.9. Olisin halunnut jo ehkä vähä aikaisemminkin, mut kun on se isyyden vahvistaminen vasta sillä viikolla. Saa sit suoraan isin sukunimen..

Ens viikon tiistaina meillä on sit ilmeisesti tulosten kuuleminen.

Tää kuumuus on läkähdyttävää..Marjatkin odottais puskassa, kunhan vain sais ittensä raahattua sinne asti. Illalla piti mennä, mut lähettiinkin sit esikoisen kans uimaan ja ongelle. =)

t.mä ja Jomppe (kohta neljä viikkoa)
 
Nukuin vauva kainalossa kuudesta vähän yli kahdeksaan... ...ja nyt kun vauva kävi yöunille ei nukuta itseäni yhtään!!! Aamusta on vielä "aikainen" herätys, kun pitää olla sairaalassa korvapolilla hieman yhdeksän jälkeen. Ihmeen nopeasti sain ajan, kun viime viikolla vasta kävin työterveyslääkärillä joka lähetteen korvapolille laittoi (kielestäni poistetaan rennien aiheuttama patti). Kaipa tuo toimenpide vähän jännittääkin...

Hitsi, pakko kai lähteä yrittämään edes jos tuo uni tulisi... ...ennenkuin poitsu herää taas tankkaamaan... :)
 
Noniin nyt on pikkuisella puhdas vaippa, masu tankattu ja nukkuu jälleen omassa kopassaan :heart: On se vaan niin suloinen pakkaus, päivä toisensa jälkeen edelleen vaan tuijottelen ja ihmettelen ja ihastelen vauvaa :xmas: Jotenkin uskomattomalta tuntuu vieläkin, että siinä hän nyt on, kauan toivottu ja odotettu rakas :heart:

Maanantaina käytiin neuvolassa, ikää silloin 2vko2pvä. Hienosti oli poju kasvanut, syntymäpaino 2880g ja maanantaina 3530g. Viikossa tullut 380g ja syntymästä 650g. Pituutta ja pään ympärystä ei mitattu.

Miten teillä 6vko:n neuvola, onko lääkäri vai pelkkä th käynti?? Kun meillä olis ollut tuolla vanhassa neuvolassa 6vko:n ikäisenä lääkäri neuvola, mutta peruttiin se aika, kun muutettiin pojan kirjat tänne kuntaan missä asumme (meni siis minun mukaan synnyttyään, olen kirjoilla syntymäkunnassani edelleen) 10.8. lähtien ja täällä uudessa neuvolassa ei kuulema ole lääkärin tarkastusta vielä sen ikäisille ollenkaan. Ja minä kun luulin, että käytännöt olis yhtenäiset...

Nyt pari päivää on poika alkanut katsella silmiin kun imetän, sitä ennen silmät elivät aika lailla omaa elämäänsä ja pyörivät sinne tänne ihan satunnaisesti. Ja tänään vasta tajusin, miten reippaasti vauva jo kannattaa päätään :eek: :) Samoin on alkanut ponkaista aika voimakkaasti karkuun tuossa hoitopöydällä sekä myös pyllyn pesulla ja kylvyssä. Saa olla todella tarkkana ja oltava tukeva ote, ettei pääse riuhtaisemaan itseään pahasti. 50-senttiset vaatteet, jotka oli tähän asti ihan liian suuria, on alkaneet olla nyt sopivia kun masu kasvanut, ja luultavasti poju kasvanut pituuttakin.
Tosi nopeasti kehittyy ja kasvaa, kohta on jo iso poika :D Ihanahan sitä on seurata, miten oma lapsi oppii uutta :heart:

Tässä vielä eilen otettu kuva, eli 2vko5pvä:

http://www.aijaa.com/v.php?i=815654.jpg



Vauvelihaave & "Elbert Onni Aarre" 2vko6pvä
 
Huomenia! päätä särkee: meni yö taas sen verran lyhyillä unipätkillä kun oli jos jonkinmoista ähinää tuolla pinniksen puolella...

annabellalle ja Vilmalle onnittelut jakautumisesta. :flower: ja juu apinalaumalle kanssa :)

Siitä synnytyksestä palautumisesta: nyt tällä kertaa tosi hyvin. Ekalla kerralla kun leikattiin eppari niin kesti ihan hirveän kauan kun tikit parani. Buranaa vetelin naamaan koko ekan kuukauden ja vaunulenkit ulottu suurinpiirteen vaan kortelin ympäri kun tikit sattu niin hirveesti. Nyt ei leikattu onneksi ja niinhän ne sanoo, että tuollanen sileäreunanen leikattu haava paranee usein hitaammin kun pieni repeämä.

Vitamiinin annan ihan tavallisella lusikalla. Tipat lusikkaan ja lusikka kiinni ylhäuuleen, niin siitä ne saa helposti livautettua suuhun kun vauva sen avaa.

Alkaa 50cm vaatteet käydä jo pieniksi *huokaus*....vieläköhän niille joskus on käyttöä...
 
Hyvin sitä nukahti lopulta itsekin kun vain sänkyyn meni. Meillä syötiin puoli kolmelta ja seuraavan kerran vasta seitsemältä!!! :eek: Rinnat olivatkin räjähtämäisillään tuollaisen unijakson jälkeen ja toisesta kun syötti niin toinen valutti liivinsuojan+liivit läpimäräksi... Mutta nyt huomaa kun vähensi lypsämistä reippaasti, niin poitsukin saa masun nopeammin täyteen :D Tosin hieman pinkeän oloisethan nuo rinnat on koko ajan ja aamusta oli aivan pakko lypsää maitoa reilu desi pois (ihan jo tuota korvapolilla oloa vartenkin; olisi iskä sit saanut antaa pullosta jos olis maito maistunut sillä aikaa kun äiti oli poissa...).

Nyt on kielestä patti poissa ja tilalla 3 tikkiä. Puudutusaineen vaikutus alkaa pikkuhiljaa poistua ja helkkari että tuo kieli onkin kipeä!!! Ei paljoa tee mieli puhua ja lääkäri käskikin syödä buranaa 2 päivää ihan säännöllisesti maksimiannoksen.
 
Käytiin pojan kanssa eilen neuvolassa.

paino: 3300gr (viikossa 270gr)
pituus: 51cm (oli tullut viikossa 3cm, kauhian nopeasti kasvaa pikkuinen)
pään ymp.: 35cm

Terhakka poika on. :heart:

Meillä nukutaan 23-6.30. Nyt parina aamuna ollaan valvottu kaheksaan asti, kun poika haluaa seurustella. :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Äsvee:
Meidän kuusiviikkoinen vauveli on nyt muutamana päivänä nukkunut todella vähän.... Mutta päivällä on vaikea saada nukkumaan, vaunuissa nukkuu kävelyn ajan, mutta kun päästään kotio, on silmät jo apposen auki. Tuntuu, että välillä itkee väsymystään, mutta ei kummiskaan nuku :(
:wave: :wave: täällä mennään ihan samallalailla, ja toinen missä tykkää nukkua on auto. mutta kun pysähtuu auto, niin herää pojukin. ja tosiaan ei halua antaa periksi nukkumiselle vaikka kuinka silmät kiinni menisi ja sitten alkaa tulla ihan jo kyynelillä varustettua väsymysitkua:( ja jos istuu ja pitää sylissä liian kauan, ei kelpaa vaan pitää käppäillä ympäri ämpäri ja näytellä paikkoja :D mutta on se vaan niin iiiihana pakkaus tuo pikkanen :heart: :heart: kohta ovat jo 56senttiset vaatteetkin enää muisto vaan, 50senttisistä luovuttiin jo, mutta en raaski vielä ainakaan eteenpäin niitä antaa kun ne on niin ihunan pikkasia, hih:)
 
toipumisesta Varmaan se toipumisen kesto riippuu paljolti siitä, millaiset repeämät tuli ja missä kohtaa tikit on. Ja leikattiinko väliliha vai ei... Mulla ei tarvinnu leikata (eikä olis ehtinytkään, sanoi kätilö) ja kuulema tosi pienet repeämät ensisynnyttäjäksi tuli. Yllätyin tosi paljon, kun heti synnytyksen jälkeen pääsi ihan hyvin jalkeille. Eikä käveleminen, istuminen tai wc:ssä asiointi sattunut :eek: Olin niin kuullut ja luullut että on viikkotolkulla paikat kipeänä, mutta alkuun ei tuntunu paljon mitään, sitten tikit alkoi kiristää vajaa viikko synnytyksen jälkeen ja istuiltaan nouseminen teki vähän kipeää.
Nyt on kolme viikkoa synnytyksestä ja ei enää ole sattunut ainakaan viikkoon, mutta kaikki tikit ei ole vieläkään sulaneet, vaikka kätilö sanoi, että 2:n viikon sisään ne pitäis sulaa pois :/
Neuvolassa kysyin, niin sanoi että ei haittaa mitään vaikka ne vielä siellä oliskin, tiedä sit miten kauan on "normaalia".

Annatteko vauvalle maidon lisäksi vettä? Nyt kun on näin kovat helteet?
Meillä mennään pelkällä tisuttelulla, ja nyt on poju alkanu syödä välillä tunnin tai alle välein päivällä. Ei vaikuta mitenkään nälkäiseltä, mutta kesken unen alkaa kitistä ja herää ja tissiin tyytyy. Onkohan se sitten vaan janoa? Vai tiheän imun kausi?
Ja niinhän se kai nykyisin on suositus, että kesävauvallekin riittää pelkkä maito, eikä vettä tarvitse erikseen antaa janoon?

Ja minä, joka helteestä tykkään, oon nyt ihan vaan vauvan takia alkanu toivoa, että lämpötila kestäis siinä vähän yli 20 asteessa B) Tää asuntokin on nyt niin kuuma, että hihaton bodykin oli lopulta liikaa, ja Elbert ollu pelkällä vaipalla. Silti vähän väliä rassu heräsi, kai kuumuuteen, vaikka tähän saakka nukkunu hyvin sen 3h päivälläkin.
Kaupungissa pitäis päästä käymään, mutta eipä sinne viitsi lähteä ennen kuin nää ilmat vähän viilenee. Tänäänki kun käytiin ihan vaan tuossa kirkonkylällä vaunuilla, ja oltiin 1,5h niin kaksi kertaa syötiin/juotiin sovituskopissa. Ja just oli lähtiessä vauva syöny masun täyteen ja nukahti. Kai ne vaunut on vaan niin kuumat, eikä taida se ilmastointikaan paljon auttaa.

Ainiin, meillä tuli ensimmäinen hymy valveilla ollessa, ja vielä kaksi kertaa :D
Aamupäivällä kun olin syöttäny pojan, niin sen jälkeen pötköteltiin sängyllä sylitysten ja katseltiin silmiin toisiamme. Ihan kuin kiitokseksi vauva väläytti leveän hymyn. Isikin oli vieressä, niin näki. Toisen kerran hymyili sit isin sylissä vähän myöhemmin.
Vieläköhän ovat refleksi-hymyjä? Tähän asti hymyjä on tullut ainoastaan nukkuessa, kuten myös ääneen nauramista :heart:


Vauvelihaave & Elbert tasan 3viikkoa :heart:
 
heips pikaisesti

vauvelihaave näin halpahallissa sellaset nätit pupun näköiset kaurapussit vauvalle/lapsille. Niitä oli sinisiä ja vaaleanpunaisia. Siinä oli ohjeet että voi kuumentaa mikrossa ja pistää esim. piittasänkyyn lämpöä tuomaan ja helteellä kun laittaa 2-3h pakastimeen ja esim. rattaisiin niin viilentää vauvan oloa..ajattelin itse sen ostaa. Maksoi n.10e
Hymyjä täälläkin annetaan ja kyllä on varmasti tarkoituksellisia! Neiti aina hymyn väläyttää kun on tyytyväinen ja kun leuan alta hivelee..
 
nana83: Eikö siitä tunnistamisesta pidä odottaa joku vahvistus ennen kastetta? Meille sanottiin, että menee 2viikkoa..
Vauvelihaave: Me on annettu vähän vettä...
Toipuminen: Nyt alkaa olla 4viikkoa synnytyksestä ja alapää on suht. normaali...Väliliha leikattiin.
Meillä hymyillään sillon ku pieru kiertää ja masu on täynnä :D 3 kertaa on ääneen nauranu samoista syistä :heart:
Meillä annetaan tippoina Jekovittia, Rela-tippoja ja sillon tällön Cuplatoneja. Ostin Ainu ensilusikan ja lypsän siihen ensin maitoa ja tipat sekaan. Lusikan saa kokonaan suuhun joten ei pääse valuman suupielistä :)
Sairaalalasku oli 172euroa. Sisältäen eka yön normaali 3hengen huoneessa ja 2 yötä perhehuoneessa ja viimeisen päivän ateria kahdelle.
Painoa tuli raskausaikana 10kg joista 6-7 jäi laitokselle ja loput lähti alle viikossa.
Jälkivuotoa tulee vieläkin vähän..tosin ei tarvi enää mitään siteitä..
Vaippa vaihdetaan syötön jälkeen.. Syöminen laukaisee kakkaamisen joten vaiho ennen syöntiä ois aika turha ja poika seuraavaan syöttöön kakat housuissa :/
 
:) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)

Toipumisesta mä olin oikeastaan tuolta alakerrasta heti ihan kunnossa, kun en tikkejä tällä kertaa tarvinnut... mut mitä edellisistä kerroista muistan, niin kyllähän se kävely ja istuminen muutaman viikon oli vaikeaa niiden tikkejen takia..

Jälkivuoto on täällä nyt vihdoin ohi! Kyllähän se taas riittikin.. Mulla on ainakin ennen pysynyt menkat pois niin kauan kuin olen imettänyt.. saas nähdä miten tällä kertaa. :whistle:

sairaalalasku oli meillä 104 e (4vrk)

Jekovit tippoja täälläkin annetaan, tosin mä teen niin että lypsän rinnasta hiukan maitoa lusikkaan ja laitan siihen ne tipat.. ootteko maistaneet miten karseilta ne maistuu pelkästään?? :x
Cuplatonit on olleet nyt pari päivää pois käytöstä ja täytynee aloittaa uudestaan.. on nuo masuvaivat taas tulleet...

Ristiäiset lähestyy . mitähän sitä itelleen sinne ostais päälle... varmaan henkalta ja maukalta jonkun imetyspaidan haen ja jos jonkun hameen ostais.. tai jotkut siistit housut... en tiiä... ristiäiset tosiaan 2.9.

Vaipan vaihdosta meidän herralla toimii masu aina päivisin. öisin ei enää kakkaile, mikä on kyllä ihan hyvä juttu.. mutta päivisin sitä sit tulee ja tulee ja tulee... :D miten sitä riittääkin..

Suurimmaksi osaksi vauva vieläkin vaan nukkuu ja nukkuu päivät.. ehkä on jo peräti jonkun 4-5 tuntia päivästä hereillä.. mites teillä muilla??? :attn: :attn: :attn:

Tässäpä näitä kuulumisia taas....

Mä olen alkanut haaveilemaan että joskus järjestettäis jonkinlainen tapaaminen.. mutta ei kai oo mahdollista kun me ollaan kaikki niin eripuolilta suomea................... :snotty: =)

Heidi ja pikku-ukko 4 viikkoa :heart:
 
Hellurei...

kyllä sais jo helteet loppua, olis kiva päästä ulos enemmän B)

Meidänneidillä taitaa olla jotain masuvaivoja, kun se kiemurtelee kuin mato aina syönnin jälkeen ja itkee tosi ''kimakasti''...kävin tänään ostamassa Rela-tippoja...täytyy niitä kokeilla, onko kokemuksia mikä parasta?

Mitä imettäjältä on vielä kielletty ruokavaliossa? Tottakai alkoholi yms :) , mut mitkä ruoat? Tosin mä en imetä, vaan pumppailen, ja sekin kohta hiipuu kun ei oo tarpeeksi aikaa usein pumpata :( ....

*muoks* - piti vielä kysyä että kumpia käytätte mieluummin vaipoista : liberon vai pampersin newbornia? vai muumia?

meillä ollut nyt liberon 2-4kg vaippoja, mut ihan kuin pampersin vaippa imisi kakan paremmin :/
 
Huh hellettä...

Poitsu nukahti vihdoin vaunuihin ulos... Ei oikein meinaa saada kunnolla päivisin nukuttua kun on niin kuuma.

Mie annan silloin tällöin vesihuikkaa pullosta janoon, jos on vasta vähän aikaa sitten syönyt masun täyteen.

Mutteri meillä ollaan hereillä sellaiset 4-7 tuntia päivässä. Nyt näillä helteillä nukkuu hieman huonommin päiväunia, torkkuisi vain sylissä, autossa tai ulkona vaunuissa. Mutta annas olla jos yrität siirtää omaan sänkyyn tai meidän sänkyyn...

Jälkivuotoa on edelleen, hyvin vähäistä mutta ilman sidettä ei uskalla vielä olla. Saisi pikkuhiljaa loppua kokonaan tai vähentyä niin paljon että uskaltaisi olla edes pelkällä pikkuhousunsuojalla. Kahteen päivään ja yöhön ei ole nyt kyllä siteeseen tullut mitään, mutta välillä on tullut vessassa käydessä sellaset "holaukset" paperiin, enkä vielä uskalla olla pelkän phs:n varassa saati kokonaan ilman.

Heinämasukki meillä on käytössä Pampers Newborn (eli se 2-5 kg). Siihen olen ollut tyytyväisempi kuin muihin. Testattiin kyllä niin muumit kuin liberotkin, mut meillä tuo pampers toimii parhaiten.

Mites teillä tuo mukava s...? Miula alkais pikkuhiljaa jo tehdä mieli, mutta tikit eivät ole vielä täysin sulaneet ja mietityttää uskaltaako sitä vielä tässä vaiheessa...

jossu ja poitsu 2 vko 5 päivää
 

Yhteistyössä