***HELMET 2008*** Toukokuu

Alkuperäinen kirjoittaja Pusuapina:
Kamalan pieniä sieviä päitä teidän vauvoilla! Meidän mötköllä oli syntyessään 37,5cm ja nyt ei meinaa pää mahtua joittenkin bodyjen aukosta sisään vaikka niissä on ne sivunapitkin :eek: Muuten kyllä kyseiset bodyt pojan päälle istuu...
Meidän tytyllä oli tismalleen samankokoinen pää syntyessään ja 7 viikkosena py oli 40cm...ei tuo kyllä mitenkään isopäiseltä näytä :D , sama ongelma on meilläkin noiden bodyjen kanssa, melkoista sujuttamista välillä että saa liikkuvan nupin aukosta läpi!

Me saatiin synnäriltä se Libero-kukka, saatiin myös kirja ja mahdoton määrä muuta sälää kun tuli propaganda-loota sekä pampersilta että liberolta ja vielä pikkunen paperikassi lansinohilta...

 
Cruella On se hyvä, kun sanon mie mitä vaan niin saan ihmiset hyvälle tuulelle :D

ieva Mie kuulun Mauri Kunnas- kirjakerhoon ja Arttu Vau´kirjaan :) Me saatiin se kukka Libero-laukusta, miksköhän teillä ei sitä ollu? :( Samassa laukussa oli myös satukirja. Voihan se olla, että laukkujen sisältö vaihtelee :/
Tähän liittyen: voitteko kuvitella, että joku oli meiän tuttavaperheen vauvan vaunuista pölliny tuon samaisen pehmokukan!! :eek: Siis kuka varastaa lapselta!?? Törkeetä... :kieh: Kävi niin sääliksi pikkuista, kun se tykkäsi siitä kukastaan niin kovasti. Artun omaa aina "lainaa", kun ovat käymässä meillä :D Kuolaa sen läpimäräksi ja rakastaa rusinaksi, ruttaa siis käsissään pieneksi möykyksi :heart:

nipsuli Että minnuu ärsyttää, kun terveyskeskuksissa on töissä ihmisiä, jotka ei osaa/tiedä edes perusasioita :kieh: "Mä olen vaan töissä täällä" :headwall:
Vauvalla on ripuli, jos kakka imeytyy kokonaan vaippaan. Ripulikakka myös haisee erilaiselle, kun tavan kakka. Joku taisi jo nuo "tunnusmerkit" mainita. Anteeks etten vastannu aikasemmin kun kysyit samaa asiaa, en muistanu kommentoida :ashamed: *sama pää kesät talvet*

Pikku-Katti Harmi, ettei asuta lähempänä :) Tullaan juhannuksen jälkeen Helsinkiin :wave: Jos tuutte Tuskan aikaan pyörimään keskustaan niin voitas käydä kaffittelemassa, tuo sie "kermat" ;) :LOL:
 
no nii, nyt paremmalla ajalla :whistle:

Pessille onnittelut :flower:

Unirätti
ois tääläkin varmaan tarpeen, sellasta showta välillä noitte käsien kaa, vaan jotenkin en oo tohtinu antaa kun pelkään että tunkee sen suuhun ja tukehtuu :ashamed: , kun tuolla neidillä tuo imemisen tarve on suht suuri.

Kirjakerhoon
kans himmottas jo liittyä, kirppiksillä tulee aina ostettua kirjoja, joten toisaalta kun ois fiksu niin ei liittyskään :eek:

Ievalle voin suositella noita carenan easyjä, kaikki noi sun mainitsevat kohdat täyttyy ja värinä löytyy ihana pinkki, meillä tumman siniset (ostin käytettynä) ja melkein harmittaa etten ostanu noita pinkkejä :headwall: . Mutta just viikonloppuna taas huomas kuinka kätsyt ovat :)

Meidän ).( ( oiskin tommonen tiimalasi :LOL: ), tänään kakkoja on vaihettu viidet ja ryynimäistä on ollu edelleen, osa on ollu oikeestaan semmosia pieruja, muutoin neiti on ihan oma itsensä. Annoin myös reloja tänään ekan kerran. Joten tiä nyt sit häntä onko tää ripulia vai ei :headwall: .

Me&i kutsuilla olin tänään..ja vitsit...liha oli taas niiiiiiiiiiin heikko :ashamed: , olin vakaasti päättäny että ei oo varaa mitään tilata, vaan kuinkas kävikään, 42? laskun kanssa sieltä lähdin...TOISAALTA jos jakaa ton 42? kolmella, niin yhen vaatekappaleen hinnakshan tulee..ööö..*laskee sormilla* 14?, joten ei paha, mut ilmankin ois pärjänny :D

mitäköhän vielä piti kommentoida...*palaa asiaan*
 
Tere taas,

ukko sai ilmoituksen melkein valmiiks. :)

nipsulin näppikseltä on taas irronnu samansuuntaisia ajatuksia mitä ittelläkin on unirättiasiassa ja kirjakerhosta. =) Mitäs nipsuli tilasit muuten kutsuilta? Mulle tulee kans kaikennäköistä, yht. 7 tuotetta, mutta joukossa on yksi salainen vaate. :xmas: Ja tosiaan noista tulee kolme ilmaiseksi ja sit saan vielä sen 16e alekkaa. :whistle: :p

Matkarattaista... Vanamo suositteli Joveja ja hyvännäköiset/tuntuiset ovat, mutta mulla taitaa nyt olla tuo väri kynnyskysymyksenä. :ashamed: Siltä osin nipsulin suosittelemat uppoais hyvin. :p Mietin vaan tuota, kun noissa rattaissa lukee, että 6kk ylöspäin, niin mistäköhän se johtuu, jos ne saa makuuasentoonkin kerta? :/ Tietääkö joku? :attn: :attn:

Joo, arvauskeskus on välillä kyllä peestä. :headwall: |O Mutta niinpä on sen käyttäjätkin. Käytiin eilen siellä neuvolassa ja kävin toiletissa. No, eipähän ollu käsidesiä eikä saippuaa missään kolmessa vessassa. :eek: :eek: Sanoin siitä sitten vastaanoton työntekijälle, niin kertoipa sitten, että saippuaa lisätään jatkuvasti, mutta kun joku pöllii ne saippuat ja käsidesit sieltä alituiseen! :eek: :eek: :$ :$ Siis ei hyvää päivää mitä porukkaa. :$ Kaikista älyttömintä on, että sieltä on kuulemma pöllästy myös lapsen potta! Siis mitä v*ttua! :eek:
 
Vierastamista tapahtu ekan kerran nyt viikonloppuna, Neiti Eelle uusi tuttavuus otti hänet sylliin niin itkuhan siinä tuli :eek: , samoin kun mun isäpuoli otti syliin niin veti naaman tosi vakavaks :|

Kesä
llä tehdään vaan pakolliset reissut Mäntsälä-Pohojanmaa-Oulu, ahistaa jo nyt tän sirkuksen kanssa reissaaminen tolla sangen pienellä autolla :headwall: ja muutenkin kun huone jossa asustellaan aina äipän luona rupee käymään jo pieneksi meijän poppoolle :whistle:

Siitäpä puheen ollen sirkushuveihin; meillä ei hirveesti vaadi viihdytystä, varsinkin nyt kun on löytäny nuo kädet niin tykkää puuhastella jumppiksen kanssa. Sylissä viihty telkkkaa katteleen , tai sit köllitään naama naamaa vasten tai selällään ja seurustellaan :heart:

emmie; Kyllä noita pikku-kummitus kampsuja saa mun mielestä ihan nettikaupoistakin?? Ja voihan heiltä kysä pitäisivätkö kutsut jos oikein kauniisti pyytäs :saint:

Kiin; älä muuta sano...oishan se nyt ihan kiva että edes esittäs osaavansa hommansa,samaisesta Tksta ois niiiiiiiiin paljon juttua että ei tosikaan, otetaanpa esim. se kun raskaustesti tuloksia (hitsit, viime kesänä, melkein näihin aikoihin niitä soittelin :heart: ) kyselin niin...ensin sanottiin että hän ei nyt näitä oikeen ymmärrä mutta negaa nää näyttää...siinä vaiheessa olin jo aika varma että oon raskaana, haamuja olin jo useemman tikuttanu jne. Nuo tulokset oli siis mun edellisiä verikokeen tuloksia tyyliin vuonna 2006 otettu kilpparikoe |O . Nooh, soitin sit myöhemmin uuelleen kun jäi vaivaamaan niin sitten se joka vastas puhelimeen niin sillä ei ollukkaan oikeuksia niitä tuloksia päästä edes kattomaan ( ja huom. kyseessä numero JOHON käsketään soittaa tuloksista) lupas hoitaa asian..en ees muista montako puhelua siihen vaadittiin ja monenko käden kautta tää homma hoitu mutta oli siis ihan käsittämätöntä toilailua |O . Että näin.
Mutta siis kiitos kun huomasit hätäni :hug: , hieman jo helpottaa tää hätääntyminen, ja meijän kakat ei oo semmossii ollu että oisivat vaippaan imeytyny eikä haisseet sen pahemmalta joten ehkäpä tää nyt sitten ei ookkaan ripsaa. Sitä vaan het on kummissaan kun tolleen menee kakan laatu muuttumaan :ashamed: :eek:

Kiitokset mullekkin ripsa asiassa auttaneille :D :flower: :hug:
 
Ieva; oon joo huomannu kans et ollaan välillä vähän niinkos soulmates :D . Tilasin sit kahdet fuksian väriset frotee housut, kesäks ja syksyks, ja sit fuksian värisen pilvibodyn :heart: , ois tehny mieli itteleenki tilailla yhtä sun toista vaan eihän sitä nyt sit tietty raskinnu..
Mä kans oon ihmetelly et miks noissa easyissä on se ikäsuositus, voishan sitä varmaan soittaa johonkin liikkeeseen ja kysästä, voisko olla se että jäävät ihan himpan verran koholle, mut ei sen verta enempää kun vaikka jos nuhanenälle nostas sänkyä esim. kirjoilla. En tiä, muakin rupes kiinnostaan :D , olin jo unohtanu ton "ikärajan".
 
Alkuperäinen kirjoittaja VanamoBr:
Ripuli tuntuis valuvan koko ajan ja on just tollasta ryynimäistä, eiköhän tuo sellaista ole. Joka vaipassa jos on ja on selkeesti eri rakenteista kuin normi kakka niin en epäilis etteikö olis ripulilla pieni.
meil on sit vissiin syntymästä asti ollu ripuli??
 
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
Arttu on käyttäny unirättiä jo kuukauden päivät :)
Meillä myös täytyy neidillä olla unirätti kun käy yöunille. Ihanasti nuhjustaa harsoon naamaansa ja nukahtaa sitten siihen. :heart:
meillä on myös semmonen söpönen imsen riepu mis on värikkäitä kiraffeita ja mitä virtahepoja lienee. se pitää kans olla puolittain naamalla jotta saa ihanat maitolemut sieraimiin niin sitten nukahtaa heti :LOL: (siis pestyä harsoa pitää ensin vähänaikaa pitää maitorättinä ennenkun kelpaa :x ) joskus sitä myös puristellaan ja halaillaan :heart:
 
nipsuli: Mennään huomenna tai to hankkimaan noita rattaita, niin kysäsen sitten samalla tuota ikäraja-asiaa. Tilasin muuten Pemmulle sini-valkoisen pilvibodyn ja fuksia-valkoisen pilviruokalapun. :D

Tohon kakka-asiaan vielä, niin käsittääkseni vauvan kakka voi sekä koostumukseltaan että väriltään vaihdella paljonkin ollakseen ihan normaalia. :/
 
emmie: Meillä on noita samoja harsoja. :wave: *muoks* Miehen veljentytöllä oli käytössä unirätit, ja niitä ei saanu pestä, ettei hajut katoais. Olivat välillä aivan törkeessä kunnossa, kulmat kivisen koppuraisia ja järkyn hajuisia. :x Äitinsä niitä aina salassapäin pesi ja puhtaisiin harsoihin piti aina hieroa vähän "tuoksuja", ennen kuin kelpasivat.
 
ieva; roger that, mukavia shoppailuja :wave:

Ylihuomenna (ei ku huomenna) neuvola niin jutskaampa sielä tuosta kakkailusta, ei muakaan niin se koostumus huolestuttanu kun osittain, enempi se kun sitä on tullu niin moneen vaippaan ja useemman päivän ajan. Ja sit kun rupesin ettimään tietoa vauvan ripulista niin eipäs se olltukaan niin helppoa, ohjeita hoitoon kyllä löyty mutta ei oikeestaan sitä mikä on vauvalla ripulia..

 
Hei pitkästä aikaa
Pupikin ilmoittelee itsestään. En ole ehtinyt paljoa lukea juttujanne, mutta nyt osui silmään nuo ratasasiat. Minullahan on nyt 7-8 vuotta vanhat rattaat. Semmoset raskaat ja kääntyy kuin juna..... olen monta hormonihermoromahdusta saanut niistä ja siksi en ole lähtenyt kaupungille niillä lainkaan kun tuntuu että ne on niin isot ja kömpelöt että hävettää ja ne ei vastaa ollenkaan minun tyyliä.... Sain siis lainaan.....heh heh.
Milloin sitä voi ostaa sellaiset kevyemmät rattaat lapselle? Mies on sitä mieltä että niissä pitää olla se koppa että voi käyttää helmivauvalla. Haluan ostaa laadukkaat mutta en tietenkään näe syytä ostaa näin lyhyeksi ajaksi kopallista mallia.... Valaiskaa tiedotonta... onko vaihtoehtoja? Voisinhan tietysti ajaa päräyttää kanssa Vantaalle ja kysyä asiaa, mutta olisi kiva tietää jotain ennakolta. Stockalla sanoivat että pitäisi olla 5 kk että ei enää tarvitse koppaa... vieläkö siis kaksi kuukautta noilla kieseillä pitäisi jaksaa? Nukkumiseenhan ne ovat tosi hyvät ja lyhyille kävelyille? Ovat varmaan vauvalle hyvät makoilla. Olen liinoitellut kaupungilla mutta kiva olis vaunuillakin mennä niin vois vaikka joskus sovittaa jotain vaatettakin itselleen...
 
Perskele, mulla menee hermot tähän palstaan. Kirjoitin kerhoon Jutut-osioon tekstin ja se tallentamisen jälkeen katosi :kieh:

Kiin: Milloin se Tuska taas olikaan? Heinäkuussa? Voisi tosiaan silloin tehdä treffit jonnekin keskustaan :)
 
Huomenta! Ja onnea meidän kaikkien Helmille, tänään on Helmien nimipäivä :D

Kirjakerhot... jos oisin yhtä rahoissani kun ennen äitiyslomaa niin oisin varmaan haksahtanut ensimmäiseen mainospostiin, mikä laatikkoon tupsahti, lupailivat niin kivoja liittymislahjoja =) Mutta tässä pitää jo muutenkin elellä niin säästäväisesti joten olkoon kirjasto meidän kirjakerho ainakin aluks :)

Cruella, meillä on täsmälleen sama ongelma peiton kanssa! Poika heräilee aina kukonlaulun aikaan, vaikka menis kuinka myöhään nukkumaan ja ikinä sillä ei herätessä ole peittoa enää päällä. Ja vaikka onkin meidän kuumakalle niin joku raja silläkin on... :whistle:
Istuskelee tossa siterissä ja laitoin sille vähän peittoa päälle kun täällä on vielä vähän viileetä niin yllätys, peitto pysy ehkä 15 sekuntia päällä...

Mutta nyt kun tuli puheeks niin mieleen pälkähti että mummi osti sille sellasen isompi kokosen unipussin, en oo vaan vielä kerinnyt pestä niin en ole päässyt kokeilemaan.
Ens yönä testiin :)
 
Huomenta!

Matkarattaat pitäisi meidänkin hankkia. Kummatkin mallit (jovi ja carena) näyttivät hyviltä.Meillä on mummilassa siskon vanhat rattaat käytössä. Siinä ollaan jo E:tä nukutettu kun ei aina jaksa ottaa noita vaunuja mukaan. Niiden rattaiden selkänoja laskeutuu makuuasentoon ja laitetaan vielä viltti alle pehmustamaan. Mun mielestä voi ihan hyvin pienissä pätkissä käyttää. Järki vaan käteen rattaiden kanssa. Hyvä niissä on nukkua ja helpommat kuljettaa.
 
Mäkin tossa pari viikkoa sitten ihan ilman syytä rupesin miettimään että mistä tunnistaa vauvalla ripulin, jäi sitten ajatuksen asteelle vain. Kiitos munkin puolesta vastauksista mitä ootte antanu =) Tosta vauvankakan väristä kans oon kuullu et voi olla vaikka minkälaista, mutta just kun äitin kans juteltii tän meijän vauvan tuotoksista ni sano et no ainakaa ei oo vihreetä, sehän oli se merkki allergiasta. Eli se voi olla merkki, mutta tuskin nyt pelkästään se, joku kun just kirjotti että on vihreetä. Eli en tarkoita että teillä nyt varmaan olis allergiaa!!!

Matkarattaat ostettiin neidille sillon aikaa sitten (varmaan reilu 5v sitten) ABC Parade (?). On ollut hyvät, makaavaan asentoon saa, yhteinäinen työntöaisa, ihan ok tavarakori ja kivan väriset... semmoset sini-oranssit. Nyt ovat lainassa miehen siskolla, eiköhän ne sieltä takas meijän jätkälle tuu. Toisaalta jos niille jotain nyt kävis ni sithän mä saisin ostaa uudet :whistle: Vaikka siis hyvät ovat ni... No joo, taitaa mies ola tästä(kin) ostoksesta eri mieltä ;)

Ieva sä ainaki katoit vissii salkkarit eilen? Tapahtuko mitää erikoista? Meil taas boksi jätti nauhottamatta (kumma ku se on aina salkkarit!). Jaa miten nii mun pitäis ne joka päivä nähdä...

unipussia kokeilin neidille sillon, en "oppinu" sitä käyttämään vaikka peiton aina potki pois. Miehen 2 siskoa on niitä kyllä kovasti suositellu.
 
Kesälomasuunnitelmista oli joku jutellut. Mies on lähdössä Itävaltaan MM-futista katsomaan viikoksi. Täytyy poijjaan kanssa yrittää keksiä jotain puuhaa/kyläilyjä, ei mulla pää kestä kahdestaan kotona oleskella. Toivoisin meidän lähtevän kolmistaan "kaupunkilomalle" esim. Tampereelle tai Turkuun. Olisi kiva olla hotellissa yötä ja kierrellä kaupungilla.

Kirjakerho: just liityttiin siihen Vau-kirjaan. Kannatan ehdottomasti lapsille lukemista. Itse opin jo 5-6 -vuotiaana lukemaan. Tällä hetkellä (kun ei oikein ole omaa ylimääräistä aikaa) kaipaankin melkein eniten illanviettoja kirja kädessä :|

Kertokaahan sitten kokemuksianne matkarattaista, meilläkin hankinnan alla. :attn:

Kakan koostumus vaihtelee meilläkin kovasti. Kakkaa siis tulee ainakin kolmet päivässä (alkuaikoina joka vaipassa melkein oli kakat). Välillä on ihan löysää, välillä ryynimäisempää. Ihan normaalia kaikki variaatiot kuulemma on :D

Onpa törkeetä meininkiä jos saippuat ym. varastetaan! Olin vuosia sitten kahvilassa töissä. Sieltä piti kassalta hakea hoitoalusta lainaan vaipanvaihtoa varten jos halusi, sillä alustaa ei voinut säilyttää hoitohuoneessa. Oli pöllitty niin monta kertaa. Miettikää, joku kantaa kotiinsa hoitoalustan, jolla on muiden lasten likaisia vaippoja vaihdeltu :x No, toivottavasti on tarpeeseen mennyt..

Avattiin eilen oma tili J:lle. Jos pikkuhiljaa keräilisi pesämunaa.
 
Cruella Oleppas hyvä vaan!
Meillä sama homma pojalla että potkii peiton pois mutta laitan sen aina takasin...onneks vaan pari kertaa yössä. eikös jotkut käytä joitain unipusseja tms. oiskohan ne hyviä?

liberokassissa oli meilläkin sellainen kukkalelu...rapisee kivasti.

lempilelu pojalla ei vielä oikein mitkään lelut kourassa pysy niin ehkä paras nyt on vielä tuo sitterin nallepuh, nasu ja tikru pehmolelut lelukaaressa. niitä on kiva moksia.


ieva80 mikäs salaine vaate sun ostoksiin on sujahtanu? :whistle: :p :D en mä utelias oo mut... :D :D

Minkäs ikäsenä ootte antanu velliä?

Tuskaan menijöitä? mekin haluttais lähtee mut taitaa tän katraan kans jäädä. :snotty:
Voih ku alko kuumottaa sinne pääsy...iik..

nyt pitää lähteä k-rautaan!

Jepsu
 
matkarattaista me ostettiin lastentarvikkeesta gracon mosaic(taijotain). Ja ollaan tykätty tosi kovaa. Onneks anoppi halus maksaa puolet niin ei tullu liian iso lovi lompakkoon :LOL: Ne menee tosi näppärästi kasaan, niistä tulee sellanen kapee ja pitkulainen paketti, painaa 6,5kg(mainoksen mukaan, ite en oo punninnu) ja kivoin ominaisuus on että toi meidän aataminaikainen(lainassa oleva) gracon autoistuin naksahtaa siihen kiinni, eli ei tarvi poikaa irrotella vöistä ym jos se sattuu autoon nukahtaan. Oon vissiin pari kertaa laittanu sen ilman autokoppaa niihin, ja hyvin on tykänny. Yhdet pitkät päikkärit veti(sen saa siis melki makuuasentoion) tyytyväisenä. siin on hyvät turvavyöt.
Oon ymmärtäny että se 6kk- ikäraja on varmuuden vuoksi, ja etenkin niis vaunuis missä ei ole sitä poikkipuuta(mikä se on nimeltään, turvakaari????) Kaikis kuitenkin on ne turvavyöt, ja jos sen selkänojan saa laskettua niin mulle ainakin sanottiin että voi ihan melkein alusta asti laittaa lapsen.
 
Matkarattaat on meilläkin hankintalistalla.
Vellin antamista mä kans mietin.. Tänään otan ihan omaksi huvikseni ruokaliluajat ylös, näkee vähän kuinka usein meillä syödään..

Mä ehdin käydä suihkussa kun toi tyttö kuukahti!! On kyllä niin luxusta :LOL:

Kuolaako teidän vauvat? Musta tuntuu että toi tyttö on ihan kuolassa, vaatteet menee vaihtoon vaan sen takia että puserot on märkiä kuolasta. Se jopa purskuttelee sylkeä :eek:

 
Huomenta, onnittelut täältäkin Helmeille :heart: (hitsit, ompa vaikee taivuttaa)
Jos mulla ois rahaa niin ostasin tämmöset matkikset...mahtus hyvin mukaan vähän pienempäänkin autoon http://www.pikkuhurmuri.fi/tuotteet.php?pid=203

Tuska ois kiva :D, vaan voi olla että jääpi menemättä

Tuo salainen vaate taitaa olla oikeesti niinkos ylläri, näin ainakin käsitin että tilauslappuun laitetaan vaan koko ja että n. tyttö vai poika, sitten tulee joku edellisen kauden tuota yllärinä, korjaa ieva jos oon väärässä :eek:

Nyt täytyy juosta, klo 11pitäs olla jo koiratreeneissä ja mä täälä alusvaatteet päällä hillun ja neiti E tuoal ilmakylpyilee joten :wave:

-n
 
Meillä kuolataan, valuu pitkin leukaa ja välillä sitten pärryytellään ja kuola vaan lentää ja varsinkin kun tuota puklurättiään halii, niin silloin vasta kuolataankin :D
Mä oon kuolaamisen takia alkanut käyttää ihan t-paitoja pikku-ukkelilla ja housuja, niin on helppo paita vaan vaihtaa.

Pikku-ukkeli 3kk1vko ja minä :wave:
 

Yhteistyössä