Helmikuiset 2019

Itse kuulun helmikuisten ryhmän lisäksi myös kahteen aiemman lapsen odotusryhmään. Vertaistuki näissä on korvaamatonta. Kun jossain vaiheessa aletaan jakamaan kuvia itsestä, perheestä ja tulokkaasta se lähentää entisestään. Sen jälkeen ihmiset uskaltavat jakaa yksityisiä asioita tai huolia mitä eivät muuten jakaisi. Toki ymmärrän miksei joku halua näin aikaisilla viikoilla liittyä faceryhmään. Itse en ollut äänestyksessä enemmistön puolella, mutta ryhmissä toimii demokratia ja kunnioitan tätä äänestystä. Vatmasti voi perustaa vaikka uuden fb-ryhmän niiden kesken jotka haluavat liittyä vasta myöhemmin. Mä oon itse aina ottanut riskin kun oon fb-odotusryhmiin liittynyt ja se on kannattanut.

En ole fb-ryhmän ylläpitäjä enkä valvoja. Tämän tekstin kirjoitin odottajana jotka myös jännittää mitä tuleman pitää. Oon onnellinen jokaisesta päivästä kun raskaus jatkuu ja otan vastaan mitä tulee.
 
  • Tykkää
Reactions: kuus+1 ja ballooon
Eilen käytiin varhaisultrassa ja pienen sydämen syke näkyi siellä :love:
5.2.2019/TYKS/Toinen

Paha olo on erittäin läsnä, oksettaa aamuisin ja hajut tekevät pahaa.
Muuten vielä vaikea käsittää että pikkuinen oikeasti voi ja kasvaa hyvin masussa.
Nyt viettämään juhannusta takaisin saunan merkkeihin, hyviä juhannuksia kaikille!
 
Heippa!
Täälä uusi helmikuinen huutelee 7+6 eli la oli neuvolaan soiton ja laskujen mukaan 4.2. Ensimmäinen ihme kasvaa sisällä ja toiveikkaina ollaan. Vain mies ja minä olemme asiasta tietoisia ja yhdelle ystävälle kumpikin kertonut saadakseen tukea. Hurja pahoinvointi alkoi jo kolme neljä viikkoa sitten. Oksennus lentää ja kaikki kuvottaa. Ottaa mielen päälle, kun koko ajan paha olla. Ensimmäinen neuvola aika olisi tulevalla viikolla!

Haluaisin fb- ryhmään myös jakamaan ajatuksia, mutta en täysin ymmärtänyt, kuinka sinne pääsen aivot ollu narikassa viime viikot väsymyksen ja pahoinvoinnin takia.. anteeksi
 
Täällä alkoi taas tiputtelemaan/vuotamaan... Oikein tunsin ku jotain holahti jotain housuihin kaupungilla kävellessä. Etsin ekan vessan, että pääsen tarkistamaan ja se oli kirkasta verta. Pönttöön tuli lisää. Lähdettiin kotiin, eikä sillä välillä tullut lisää. Kotona tuli pönttöön muutama tippa.. Viimeksi tiistaina siis tiputteli ja silloin vain aluksi pönttöön ja sitten vain pyyhkiessä. Housuihin asti ei koskaan tullut mitään. Ja se loppui seuraavana päivänä.

Kipuja ei ole, aamulämmöt on olleet edelleen nousussa, ja pahoinvointi alkoi pari päivää sitten. Toivottavasti siis olisi edelleen harmitonta.. Mutta raastavaa kun ei tiedä. Eikä tässä maassa tarjota edes varhaisultraa, että pääsis tarkistamaan. :cry:
 
Täällä alkoi taas tiputtelemaan/vuotamaan... Oikein tunsin ku jotain holahti jotain housuihin kaupungilla kävellessä. Etsin ekan vessan, että pääsen tarkistamaan ja se oli kirkasta verta. Pönttöön tuli lisää. Lähdettiin kotiin, eikä sillä välillä tullut lisää. Kotona tuli pönttöön muutama tippa.. Viimeksi tiistaina siis tiputteli ja silloin vain aluksi pönttöön ja sitten vain pyyhkiessä. Housuihin asti ei koskaan tullut mitään. Ja se loppui seuraavana päivänä.

Kipuja ei ole, aamulämmöt on olleet edelleen nousussa, ja pahoinvointi alkoi pari päivää sitten. Toivottavasti siis olisi edelleen harmitonta.. Mutta raastavaa kun ei tiedä. Eikä tässä maassa tarjota edes varhaisultraa, että pääsis tarkistamaan. :cry:
Huh, tuon enempää ei verta tullut. Kun vielä tietäis, mistä/miksi sitä vuotaa
 
@rust mikkä viikot sulla on nyt menossa? Itellä nyt 7+4 ja kirkasta verta tuli pyyhittäessä äsken. Vähän kohtua mahanläpi jomottaa. Pelottaa tietty, mut yritän nyt levätä.
Tänään 5+6
Mulla kans jomottaa oikealta puolelta, mutta lisää verta ei ole tullut. Olen kyl ollut eilisestä lähtien vaakatasossa. Hirvittää töihin meneminen huomenna, kamala etominenkin koko ajan, vaikka oksentaa ei ole vielä tarvinnut
 
Jospa minäkin nyt liittyisin tänne. Pari viikkoa sitten tuli vahva plussa, esikoinen kyseessä. Neuvolan laskujen mukaan 7+2. Ensimmäinen neuvola olisi ensi viikolla. LA 10.2 (omien laskujen mukaan).

Aika paljon oireita on ollu: mieliala heittelee, saan itkukohtauksia, herään monta kertaa yössä, ruokahalu on huikea... :LOL: Mulla myös vähän vuotoa ollut muutaman päivän välein.

Harmittaa, kun nyt on niin paljon työ & opiskelu hommia sekä muuta säätöä, niin taitaa varhaisultra jäädä väliin. Toki mennään, jos alkaa huolestuttamaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Lallastiina
Mun raskaus oireet (7+4):
Palelee, väsymys,mut ei mitään muuta. Rinnat ei oo kipeet, enkä voi pahoin. Välillä tulee tunne, et oonkohan ees raskaana... Varhaisultrassa en oo käyny enkä aio mennäkkään. Neuvola raskausviikolla 9.
 
Hei!
Olen taustalla lueskellut juttuja ja tänään kun sain varattua ekan neuvola ajan, niin päätin liittyä mukaan.
Ankkurinappi / 35 / 17.2. / KYS / toinen

Face ryhmään en ajatellut liittyä, höpisen sitten täällä omiani :)

Ensimmäinen neuvola on heinäkuun lopussa. Toivottavasti on silloin vielä kyytiläinen mukana. Tällä kertaa en taida käydä varhaisultrassa, mikäli kaikki sujuu hyvin. Viimeksi esikoisen kanssa oli alussa vuoto ongelmaa, ja silloin kävin myös varhaisultrassa. Nyt on ollut vuotamatta (kop kop), ja oireitakin jo on.

Neuvola heinäkuun lopussa vähän jännittää, odotettavissa on ainakin radi ja varmasti sapiskaa painosta. :cautious:

Ihanaa kuitenkin olla täällä ja ihanaa olla raskaana :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Lallastiina
Löydettiin viikonloppuna yksityinen kätilö, jonka luona voi käytä maksusta varhaisultrassa ja saatiin aika heti tälle aamulle. Siellä pieni sydän jo sykki ja koko vastasi 6+0 viikkoja! :love::love::love:

Nyt on kyllä huojentunut olo. Ne vuodot tosiaan oli harmittomia.
 
Mulla on nyt rinnat kasvanut. Oltiin juhannuksena vaan kotona niin olin ilman rintsikoita muutaman päivän, mutta tänään ei mahtuneetkaan kunnolla päälle ja tuli punaiset painaumat työpäivän aikana. Eivät ole onneksi kipeät, nännit vähän arat vaan.

Samoin huono olo alkoi perjantaina, on oikeastaan koko ajan, muttei pahasti. Tuntuu kyllä lisääntyvän.
 
Täällä tänään 7+0 (omat laskelmat). Tissit on hurjan kipeet! Varsinkin kun rintsikat ottaa pois, niin sattuu niin pirusti. Edelleen välillä menkkamaisia vihlaisuja. Pahoinvointia ei ole edelleenkää, päivittäin etoo lievästi. Niin ja turvotus! Sitä on. Ja kunnolla.

Mieki aattelin, että olisin oottanut fb ryhmän kanssa heinäkuun loppuun, kun saa tietää ultrassa onko siellä elämää. Mutta kun ekaa odotan tässä iässä, niiin kaikki tuki on tervetullutta. Eli hakemusta ryhmää laitetaan tulemaan.
 
  • Tykkää
Reactions: sinitaas
Moikka!

Täällä ryhmässä on varmasti usealla pahoinvointia (oksentelua tai etovaa oloa). Itse olen kärsinyt jo useamman viikon etovasta olosta ja välillä oksennellut. Ruokahaluakaan ei ole juuri ollut. Nyt löysin avun ja pakko hehkuttaa, että mulla ainakin toimii!!! Apteekista saa Sea Band-rannekkeita, joita siis pidetään molemmissa ranteissa. Rannekkeissa on pienet nystyrät jotka painavat sopivasti tiettyä akupistettä, joka taas auttaa pahoinvointiin. Laitoin rannekkeet eilen ja teho alkoi parin tunnin jälkeen. Nyt tuntuu että oon taas lähes normaaleissa voimissani ja jaksan tehdä muutakin kuin makoilla. Hinta oli noin 20€. Eli kannattaa ainakin koittaa, jos mikään muu ei tunnu tepsivän. Kaikille ei varmastikaan toimi, mutta mä olin onnekas ja mulla toimi ;)
 
Kävin tänään neuvolassa ja mietittiin laskettua aikaa vielä sen perusteella, minkä pituisia kierrot yleensä ovat ja päädyttiin siirtämään sitä viikolla neuvolan puhelimessa antamasta ajasta. Eli nyt olisi 7+2. Voisi päivittää la 10.2.

Saa nähdä muuttuuko vielä ultrassa. Mulle olisi voinut laittaa lähete varhaisultraan, kun epäsäännölliset kierrot, mutta olisin joutunut sen kuitenkin maksaa itse, niin en sitten halunnut, koska en kokenut niin tarpeelliseksi.

Ihan mukava käynti oli.
 
Huomenna mulle tulee täyteen 8+0 ja ei juurikaan mitään raskausoireita.. Pieni vuoto jota tuli 2pv sitten nii sekin lakkas. Viikon päästä neuvola ja jännittää tietty et onks tuolla mahassa mitään elävää... Voi olla et kaikki on hyvin, mutta edellises raskaudes oli rinnat niiiiiiiiiiiin kipeät et huh huh ja aamulla ei voinu sängystä ylös nousta ennenkuin söi jotain pientä.. Nyt kahvi etoo välillä, mut ei aina. Aamupahoinvointia ei ole ollut kertaakaan. (n)
 
Epäuskoisen hämmentyneesti täältä vielä yksi helmikuinen liittyy joukkoon :)
Plussatesti tehty tänä aamuna. Pienoinen yllätys oli, kuukautiset ovat 10 päivää myöhässä, mitään muuta oiretta ei ole. Kaksi testiä tehty aikaisemmin, toinen kuukautisten oletettuna alkamispäivänä ja toinen viisi päivää sitten. Molemmat selvää negaa. En edes uskonut raskauden mahdollisuuteen, sillä miehen työkuvioista johtuen viime kuussa on harrastettu seksiä kerran. Siis tasan yhden kerran :D Sitä ennen on ollut monia kiertoja joissa on laskettu päiviä ja yritetty ajoittaa yhdyntöjä oikein, ilman tulosta. On tämä merkillistä :D

Tällä hetkellä fiilikset ovat jotain iloisen ja kauhistuneen väliltä. Tarvitsee varmaan hiukan sulatteluaikaa.

Neuvolaan soitin heti tänään, heidän mukaansa viikkoja olisi nyt 6+0 ja la 20.2.2019. Epäsäännöllisestä kierrosta johtuen tuo nyt tosin voi vielä heittää suuntaan jos toiseen, mutta mennään nyt toistaiseksi näillä ja toivotaan vain kovasti että kaikki menee hyvin :)

Riiia / 29 / LA 20.2. / SEKS / Ensimmäinen
 
Hain myös Sea-band rannekkeet tänään. Ollu tosi pahaa kuvotusta koko hereillä oloajan ihan alusta saakka. Olo helpottu vartissa kun laitoin nuo

Nää kyllä on tosi tiukat et vähän häiritsevät. En uskalla poiskaan ottaa ettei olot palaa.
 

Yhteistyössä