Helmikuiset 2019

Hei kaikille!

Olen seuraillut useamman viikon, nyt sitten kirjoittelenkin :) Etovaa oloa, rinnat arat, sellaista perus alkuraskauden meininkiä. Nyt siis neljäs raskaus.

Mites muilla masut kasvaa? Jos mulla ei edellisessä raskaudessa ois kans housut jääny pieniksi jo tässä vaiheessa, epäilisin minäkin kaksosraskautta :D Mutta eiköhän siellä todennäköisesti ole yksi vain tälläkin kertaa. Ja siis kahdet housut mahtuu vielä jalkaan, että ei paha :LOL:

Eka neuvola vasta heinäkuun lopulla ja ultra vasta joskus sen jälkeen. Viime viikolla oli yhtenä iltana alavatsa todella kipeä ja sen jälkeen odotin vuotoa... Ei ole alkanut. Toivottavasti masussa on elämää.

Faceryhmät ei tällä erää kiinnosta, ehkä sitten lopummassa vaiheessa, jos sinne saakka päästään.

Pantaisko aina viestin loppuun raskausviikot tai laskettu aika? Monihan niin on kyllä tehnykin jo.

Tsemiä kaikille, toivottelee Hyppiäinen ja Ihme rv 6+4
 
  • Tykkää
Reactions: - M U T S I K K A -
Onnittelut kaikille! ❤
@Poikien äippä ,face ryhmälle varmasti olis kysyntää. Jos millään saisit sellasen perustettua, mä oon ainakin heti mukana. Ja joo ryhmään nipotuskielto.
Meillä menossa nyt rv9+3 jatkuvaa nälkää ja vatsan turvotusta ihmeempiä oireita ei oo vieläkään tullu. Ja rintojen arkuuskin on ehkä jopavähän helpottanut. Työhousujen napin oon jo joutunu jättää auki.
Seuraavan ultran sain varattua, 24.7. Asti pitäis jaksaa ootella et näkee taas tyypin.
 
  • Tykkää
Reactions: - M U T S I K K A -
Täällä taas yksi toiveikas odottaja ilmoittautuu. Meitä onkin jo iso parvi kasassa. Onnittelut kaikille vauvamasuille. Ihmeissäni olen koko asiasta kun tuota ikääkin on jo jokunen vuosi karttunut. Mutta onnellinen olo ja toivotaan että homma sujuisi hyvin loppuun asti

Sennu mama/40/27.2./1.
 
  • Tykkää
Reactions: - M U T S I K K A -
Alkuperäinen kirjoittaja Toivottavasti kaikki menee hyvin. (y) Kyllähän tässä vissiin meillä korkeammat riskit on kun nuoremmilla. [/QUOTE:
@Iinanen samaa riskiä pelkää kai jokainen odottaja, lungisti vaan! Myönnän korkeamman riskin vain moralisoijien mieliksi, mutta koska jokainen elää omalla tyylillään - omassa rytmissä, tämä menee nyt näillä ehdoilla. Kaikki menee hyvin. Chill.

Mitä olisikaan käynyt jos 24v minä olisi ollut ... tässä tilanteessa? Nyt tiedän toki, että olisin voinut löysätä pipoa jo aiemmin, olla suunnittelematta jtn tiettyä latua... Mutta myös (infernaalinen) työtilanne on riskitekijä. Väitän, että se (stressi) riittää yksinään ehkäisynä, kunhan sitä on määrätön määrä omalla tontilla.

Roikun täällä, muuten kaivan vertaistuen verkon vanhoista ketjuista. Kysymyksetkin samoja vaikka kysyjä olis ollut ongelmansa kanssa liikenteessä jo 2011 - vastauksetkin lähes päteviä....

@Poikien äippä duo-onnittelut
 
Me käytiin tänään varhaisultrassa, mutta valitettavasti ei tullut mielenrauhaa käynniltä oudon lääkärin takia. Masusta löytyi 13mm alkio ja sydämen syke (nyt pitäisi olla 7+3). Ultrauskone kuitenkin heitti viikoiksi 5+1, mikä ei todellakaan voi pitää paikkaansa! (Vrt. Edellisessä kesken menneessä alkio oli 6mm ja vastasi 6+3)
Lääkärille tästä mainitsin, että eihän tuo viikko ole mitenkään mahdollista, mutta hän vain sanoi, että niin se kone näyttää. Hei haloo...?! saatiin yksi suttuinen kuva, josta ei edes näy nämä otetut mitat. Lääkäri vielä sanoi, että Kaikki näyttää hyvältä, mutta eihän se herranjumala näytä hyvältä, jos ultrauslaite arvioi viikoiksi kaksi vähemmän, kuin mitä oikeasti on, tai pitäisi olla. Tekis mieli valittaa tästä gynestä, jonka osaamisalaa piti olla alkuraskauden tutkimukset. Hän ei koko aikana sanonut arviota lasketusta ajasta. Soittelen huomenna neuvolaan... tuo 13 mm kyllä kuulostaa ihan sopivalle näille viikoille, että oisko nyt laitteessa ollut joku häikkä, että jättää 2vkoa pois arviosta?!
 
Moi kaikki! Tein myös positiivisen raskaustestin viikko sitten, mikä myös vahvistettiin verikokeissa. Olen nyt ensimmäistä kertaa raskaana.. Tilanteeni on sinänsä erilainen, etten osaa yhtään sanoa, kuinka pitkällä raskaus on. Menkkoja ei ole ollut pillereiden lopettamisen jälkeen (lokakuu2016). Satunnaista päivän tai pari kestävää vuotoa kyllä, mutta siitä ei mitään voi päätellä. Oireiden perusteella arvelisin, että viikot ovat 6-9 välillä, tiistaina pääsen asiaa selvittävälle lääkärille.
Sain jo eräänlaisen lapsettomuusdiagnoosin vuosi sitten ja tämä tuntuukin nyt ihmeelliseltä ja ihanalta. En vielä uskalla hehkuttaa, ennen kuin kaikki on varmistettu ultrassa. Testin päädyin tekemään, kun pahoinvointi oli kestänyt viikon ja tissit ovat olleet todella kipeät. Pahoinvointi ja oksentelu on kestänyt jo kaksi viikkoa - miten te muut pystytte raskauden töisaä salaamaan? Tiukkaa tekee, kun koko työpäivän odottaa, että pääsisi kotiin oksentamaan..
Otetaanko fb-ryhmään vielä?
 
Wannabc, mulla on ollut aika helppo salata töissä, kun kesällä on omassa yksikössä kevyempää hommaa ja vähemmän työntekijöitä kuin muuten ja tämän viikon taas olen ollut vieraassa yksikössä, niin ei kukaan tiedä, ettei minulla ole tapana normaalisti syödä parin tunnin välein. Syöminen on onneksi auttanut pahoinvointiin ja kertaakaan en ole oksentanut.

Tissit on mulla kanssa olleet kipeät. Välillä tosi kipeätkin ja viime yönä säikähdin, kun heräsin ja niissä ei ollut minkäänlaista arkuutta. Olin ihan varma, että nyt on mennyt kesken, mutta aamupäivällä arkuus tuli takaisin.
 
@Wannabc juuri mietin, että kesä no ehkä otollisin aika alkuraskaudelle ihmisten lomien vuoksi. Työssä iisimpää ja vähemmän yleisöä. Olen töissä toimistossa, mikä mahdollistaa välipalojen syömisen ja vessassa käynnin huolettomammin kuin olisi esim. asiakaspalvelutyössä. Jo ennen raskautta söin pieniä välipaloja säännöllisesti, kävin vessassa aamupainotteisesti ja pukeuduin löysiin yläosiin. Eli nyt raskauden aikaan mikään ei ole varsinaisesti muuttunut :D Minulla ei tosin ollut niin huonoa oloa, että olisi pitänyt oksentaa. Etova olo lähtee yleensä pienellä välipalalla (esim. suolakeksit/hedelmä).
 
Heippa taas! Eka neuvola takana ja ens viikolla verikokeeseen. En malttaisi odottaa ultraa, joka on heinäkuun vikalla viikolla. Väsymys on aivan järkyttävää, mitään en jaksais. Paino noussut pari kiloa ja turvottaa, olo siis tosi kömpelö. Hiljalleen alkaa tulla onnellinen olo tästä vauva-asiasta ja pahin epävarmuus väistyy.

Nyt siis menossa 9+4 ja laskettu aika 4.2.
 
Meillä mies oli kanssa ekassa neuvolassa viime tiistaina mukana. Aika turhaahan se oli, mua jäi vähän jopa harmittamaan kun sen takia oli puol päivää töistä poissa. Jatkossa tuskin tulee, ellei osu työt niin ettei pois tarvii olla. Ultriin sitten mukaan.
 
  • Tykkää
Reactions: miisumaasu
Meillä mies oli kanssa ekassa neuvolassa viime tiistaina mukana. Aika turhaahan se oli, mua jäi vähän jopa harmittamaan kun sen takia oli puol päivää töistä poissa. Jatkossa tuskin tulee, ellei osu työt niin ettei pois tarvii olla. Ultriin sitten mukaan.
Joo vähän sama juttu, mies tokas et eipä hänellä isoa roolia siellä ollut. Lupas kuitenkin tulla jatkossakin aina kun mahdollista, hänellä on etätyömahdollisuus ja joustoa työajassa. Seuraava neuvola saatiin sovittua niin että molemmilla meillä on lomapäivä. Ultriin tietty tulee mukaan.

Aloitan uudessa työssä elokuussa ja tulee väkisinkin olemaan poissaoloja neuvolan vuoksi. Pitääkö mun oikeasti vaan kertoa melkein heti, että oon raskaana, vai voiko vaan sanoa et on lääkäri? Varmaan kuitenkin lääkärintodistus vaaditaan. Koeaikakin loppuu vasta kun olen jo äitiyslomalla. Mut minkäs teet. Ei nää lisääntymisasiat oo enää lykättävissä tällä iällä, oon 33 v.
 
Mä oon puhunu hoidoista tosi avoimesti ja melkeinpä kaikki töissä tietää nyt raskaudestakin. Mä vaihdoin vuodenvaihteessa kohdetta firman sisällä ja uudelle pomolle kerroin hoidoista aika pian. Suhtautui siihen ja nyt raskauteen tosi hyvin.
Me ollaan @miisumaasu ihan samoilla. mä kans 33v La 4.2. Mä kans käyn ens viikolla verikokeissa ja ultra ois 24.7.
 
Mä oon puhunu hoidoista tosi avoimesti ja melkeinpä kaikki töissä tietää nyt raskaudestakin. Mä vaihdoin vuodenvaihteessa kohdetta firman sisällä ja uudelle pomolle kerroin hoidoista aika pian. Suhtautui siihen ja nyt raskauteen tosi hyvin.
Me ollaan @miisumaasu ihan samoilla. mä kans 33v La 4.2. Mä kans käyn ens viikolla verikokeissa ja ultra ois 24.7.
No jopas ollaan samoissa, mulla kans ultra 24.7.
 
Moikka kaikille :)

Nyt rv 9+0 ja tiistaina oli eka neuvola. Eka ultrakin on nyt sitten myöskin varattu ja se olisi 30.7. :)

Oireina tällä hetkellä kovimpana on tuo väsymys. Ei ole oikein energiaa tehdä mitään. Ajoittaista palelua myöskin. Pahoinvointia on vain silloin kun nälkä yltyy liian kovaksi, ei muuten (y) mutta ruokahalukin on lisääntynyt tosi paljon, pitää säännöllisesti syödä ettei vaan tulisi pahoinvointia.

Kävin jumpissa ennen raskautta säännöllisesti, mutta nyt on tullut parin viikon tauko koska väsymys ollut niin kovaa. Mutta eiköhän kohta päästä taas takas liikunnan pariin kunhan nämä oireet helpottuu :) Tämä on sinänsä outoa koska edellisessä raskaudessa ei väsymystä ollut.

Ja olisin halukas liittymään fb ryhmään jos sellanen vielä perustetaan :)
 
miisumaasu, meillä ei mies tule neuvolakäynneille mukaan paitsi jossain vaiheessa kai isyyden tunnustaminen neuvolassa. Tai ehkä saattaa tulla, jos sattuu joku neuvolakerta loman ajalle. Ekaan ultraan pääsee myös mukaan, kun on lomalla, mutta toisesta ultrasta ei vielä tietoa, pääseekö.

Olen myös miettinyt, että milloin kerron töissä ja kerronko samaan aikaan esimiehelle ja työkavereille. Meillä saa kyllä palkatonta vapaata / ylitöistä menevää vapaata lääkärikäyntien takia ihan vain ilmoittamalla, ei tarvitse todistuksia, mutta mieluummin saisin siltäkin ajalta palkan. Mulla menee kuitenkin välttämättä neuvolakäynnit työajalle neuvolan aukioloaikojen vuoksi.
 
Huomenna pitäis mennä varhaisultraan. Jännittää että onko tyyppi oikeassa paikassa ja löytyykö syke. Mulla kanssa on nyt pahoinvointi tullut mukaan menoon. Kylläkin vähän kummallisesti vain iltaisin. Aamulla on ihan hyvä olo ja kova nälkä ja jano. Mutta illalla alkaa kuvottaa eikä mikään maistu. Näköjään näinkin päin voi olla.
 
Mun työpaikalla äitiysneuvolakäynnit on palkallista työaikaa. Eli kerron heti kun rv 16 palaan töihin hoitovapaalta. Mieluummin kertoo kun ottaa turhaan palkatonta.

Meillä ei oo vanhemmille lapsille hoitajia joten mies on niiden kanssa mikäli neuvolat ei onnistu mun työajalla joka on lasten päivähoitoaikaa.

Sama homma ultrien kanssa. Mies on lasten kanssa tai lapset päikyssä rakenneultran aikaan kun oon jo töissä.

Edellisillä kerroilla on mies päässyt synnytyksiin mukaan. Tällä kertaa ei ole enää kynnelle kykenevää hoitajaa vanhemmille lapsille. Joten olis edessä yksin synnyttämään meno.

Onko joku täällä ollut yksin synnärillä, miten meni? Kävikö kätilö mahdollisesti muutenkin kuin kelloa soittaessa?

Pitää vähän funtsata toimintasuunnitelmaa että meenkö taksilla vai viekö mies lasten kanssa. Vähän jännittää ku jälkimmäinen synnytys oli nopea et ehtiikö mies töistä kotiin vai pitääkö lasten kanssa painaa taksilla mäelle... Talviaika sikäli hienoa että 3&5veelle pitää kattoa talvikamppeet mukaan. Täytyy varmaan pitää samalla lailla saappaat valmiina kui paloasemalla Ja nuo taksit vielä, toivottavasti ne kulkee vai hakeeko ambulanssi hätätapauksessa
 
Heippa!

Jos sekaan vielä mahtuu niin voisin viimein liittyä, keskustelua olen seurannut alusta asti mutta en ole uskaltanut vasta kun nyt osallistua tammikuisen keskenmenon kummitellessa mielessä.. Ensimmäistä odotan ja nyt ollaan käyty alkuraskauden ultrassa yksityisellä 6+3 ja tänään ylimääräisellä ultrakäynnillä 8+4 rusehtavan valkovuodon vuoksi. Tänään oli myös samalla ensimmäinen neuvola mistä meni kylläkin puolet ihan ohi ahdoistuksissani kun olin ihan varma ettei kaikki ole kunnossa :D

Onneksi kaikki kuitenkin oli kuten pitää joten jospa nyt pystyisi rauhallisin mielin odotella NP ultraa :) Kerrottu ollaan vain muutamalle ystävälle ja omalle esimiehelle koska hän on varsin ymmärtäväinen tapaus!

Laskettu aika olisi ilmeisesti 13.2 tällä hetkellä :) Olisin halukas myös NP ultran jälkeen liittymään johonkin facebook ryhmään jos johonkin sitten vielä pääsee?
 
Mulla on veto ihan poissa enkä mitään jaksais. Onneksi oon lomalla. Kuvottaa ihan jatkuvasti ja pyörryttää. Huomenna labrat, selviää sit onko esim. hemoglobiini ja kilpparit ok (sairastan vajaatoimintaa). En millään malttaisi odottaa ekaa ultraa, joka on 2 vkon päästä.

Ja sit tänään oltiin ulkona lounaalla syömässä ja tajusin syötyäni että söin sekä mätiä että mascarponea. Kauhee morkkis, vaikka listeria nyt ei kovin todennäköistä olekaan.

Odottelen et olis tää eka kolmannes ohi ja tulis vähän pirteämpi olo. En tajua, miten jaksan töissä tässä kunnossa. Rv 10+0 tänään.
 
Jihuu! Ultrassa näkyi tänään pikkuinen sydämen alku sykkimässä kohdussa. Nyt on yksi jännitettävä asia vähemmän. Tuli heti paljon todellisemmaksi koko juttu. Mulla myös väsymystä ja loma menossa. Lepolomana tämä menee. Saa nähdä miten töissä jaksaa sitten. Tyypin koko oli 5,5mm ja vastaa viikkoja 6+2. Täsmää omiin laskuihin :D
 

Yhteistyössä