Helmikuiset 2020

Hei,

Täällä tehty plussa viime viikolla. Näillä näkymin laskettu olisi 29.2.2020.
Oireita ei vielä oikein ole, joten nyt vielä vaikea uskoa todeksi ja kolmas lapsi kyseessä.

Facebook ryhmä kiinnostaisi myös.

Onnea odottajille! ❤
 
Moi kaikille!

Täällä nyt rv 6+2 ja kovasti jännittää pysyykö pikkuinen matkassa. Esikoinen on nyt 1,5v ja raskaus oli iloinen yllätys. Onnea vaan varjostaa huoli omasta sairaudesta ja jaksamisesta, mulla on aika vakava neurologinen sairaus, jonka periytyvvyys on 50% luokkaa.

Viimeinen viikko on mennyt oksentaessa sängyn tai sohvan pohjalla, tänään jouduin jäämään sairaslomalle pahoinvoinnin vuoksi. Tänä aamuna siis oksentanut jo n. 10 kertaa.

Varhaisultraa harkitsen kun ekaan ultraan vielä 5 viikkoa aikaa :cry: Tsemppiä kaikille odotukseen! ❤
 
Moi kaikille!

Täällä nyt rv 6+2 ja kovasti jännittää pysyykö pikkuinen matkassa. Esikoinen on nyt 1,5v ja raskaus oli iloinen yllätys. Onnea vaan varjostaa huoli omasta sairaudesta ja jaksamisesta, mulla on aika vakava neurologinen sairaus, jonka periytyvvyys on 50% luokkaa.

Viimeinen viikko on mennyt oksentaessa sängyn tai sohvan pohjalla, tänään jouduin jäämään sairaslomalle pahoinvoinnin vuoksi. Tänä aamuna siis oksentanut jo n. 10 kertaa.

Varhaisultraa harkitsen kun ekaan ultraan vielä 5 viikkoa aikaa :cry: Tsemppiä kaikille odotukseen! ❤
Onnea ja tsemppiä odotukseen! Ikävä toi neurologinen sairaus, toivottavasti kaikki menee hyvin eikä periytyisi pienelle. Vaikuttaako tää sairaus paljonkin sun jaksamiseen raskausaikana? :unsure:

Mulla myös ollut tosi voimakasta pahoinvointia, tänää jouduin hakemaan ensimmäistä kertaa saikkua siihen. Ollut siis viikolta 6 lähtien mut nyt selvästi pahentunut. En aamulla ollut ihan varma että onko raskauspahoinvointia vai jopa vatsatauti mutta nyt taas olo helpottanu sen verran että ilmeisesti tätä se nyt sitten on :censored: mietityttää vaan jo jatko kun saikku kuitenkin on sen muutaman päivän vaan ja sit pitäis taas töissä jaksaa mutta tuskin tää tästä kahdessa päivässä kauheesti helpottaa.. Viikkoja tänään 8+2 eli voi jatkua vielä hyvänkin tovin.

Toisaalta nää oireet vähän helpottaa omaa oloa että jospa siellä jotain vielä olisi kyydissä kerran näin voimakkaasti kroppa reagoi mutta sitten taas ei ne oireetkaan sitä kerro että kaikki olis varmasti hyvin. Ootan vaan niin kovasti että päästäisiin jo sinne toiselle kolmannekselle, helpottais ehkä vähän tämä huoli ja toivottavasti myös oireet :) mikäli nyt sinne asti pääsee!
 
  • Tykkää
Reactions: renkula
@Kukkis123 ja @Muhkupallero Tsemppiä pahoinvointiin!! Ei oo kivaa, mutta jos jotain positiivista, nii oon lukenut jostain että pahoinvointi suojaa ainakin jossain määrin keskenmenolta.:)

Pääsin tänään ultraan, ihana työsuhde-etu. Nähtiin, että se on kohdussa ja sikiökaikuakin saatiin näkyviin. On kuitenkin muutaman päivän pienempi mitä aattelin, nyt olis 5+ jotain. Sykettä ei saatu näkyviin, mutta lääkäri sano että se on normaalia tässä vaiheessa eikä siitä tarvi nyt hermostua. Aattelin vielä loppuviikosta pyytää kattomaan uudelleen ellei nyt jotain tapahdu ennen sitä. Vähä huojensi mutta ei tässä silti vielä uskalla iloita. Jännitys jatkuu.
 
  • Tykkää
Reactions: forester
Huh! Kuulostaa hurjalta pahoinvointitarinat! :eek: Itse en ole oksentanut kertaakaan, kakonut pariin otteeseen ja illuttaa aina välillä.

Mulla häiritsevin oire nyt 7+2 on ultimaattinen väsymys!:sleep: Nukkuisin koko päivän ihan iisisti tai makaisin sohvalla. Kesken asioiden hoitamisen haukotuttaa kerta toisensa perään ja silmät alkaa lupsua kiinni. Äsken nukuin 3h päiväunet, vaikka yöunia tulee nukuttua vähintään 8-10h. No, menee se kesäloma nukkuessakin, onneks sentään on loma!

Neuvola-aikaan on vielä pari viikkoa ja varhaisultraan ei nyt sijoitettu kun mitään huolestuttavia oireita ei ole ollut. Nyt ymmärrän, miksi tätä koko hommaa sanotaan odotusajaksi. Millään ei malttais odottaa, että olisi jotain konkretiaa tai varmuutta siitä että kaikki on paikallaan ja hyvin!

Tsemppiä kaikille!
 
Ihanaa @hanba että tuli noin hyviä uutisia ultrasta :) mulle myös sanottiin ultratessa viikoilla 6+4 että jos raskaus oliskin vaikka viikkoa aikasemmassa niin sykettä ei välttämättä vielä saada näkyviin vaikka kaikki olisikin ok.

Mä oon ite käyttänyt vaan tota Flo appia kun sitä tuli kuukautiskiertoa seuratessakin käytettyä. Haluisin kyllä ladata jonkun muunkin.

Täällä myös ihan jäätävä väsymys koko ajan. Mitään ei jaksais tehdä ja tosiaan suurin osa päivästä tulee nukuttua ja siltikin illalla saa 20.00 samantien unta kun vaan silmät sulkee :sleep:
 
Täällä kans jäääätävää väsymystä ja nuutunu olotila koko ajan! Yli huomenna ultra, apua. Pelottaa ettei siellä ole mitään elävää :( Nyt 6+6 ja koitan lohduttautua sillä, että en uskonut plussattuani pääseväni edes tänne asti. Vuodottomuus helpottaa toisaalta ja oireiden kasvaminen myös, mutta silti kova on pelko
 
Täällä kans jäääätävää väsymystä ja nuutunu olotila koko ajan! Yli huomenna ultra, apua. Pelottaa ettei siellä ole mitään elävää :( Nyt 6+6 ja koitan lohduttautua sillä, että en uskonut plussattuani pääseväni edes tänne asti. Vuodottomuus helpottaa toisaalta ja oireiden kasvaminen myös, mutta silti kova on pelko
Tsemppiä ultran odotteluun! Kyllä tämä niin riipivää on. Luulin ennen raskautumista etten vois pelätä mitään yhtä paljon ku pelkäsin sitä etten voi tulla raskaaksi. Väärässä olin, tämä pelko on kyllä potenssiin kymmenen..

Pidän peukkuja sulle että ultrassa olis kaikki hyvin!:love:
 
Kyllä tää alkuraskaus on vaan piinaavaa.
Mäkin jouduin olla poissa töistä kun sain yhtäkkiä kesken työpäivän hirveän pahoinvointi kohtauksen ja yrjösinkin sitten 5h ihan putkeen. Ajattelin, että sain jonkun pöpön/ruokamyrkytyksen ja olin sitte vielä seuraavan päivän poissa. Toivon, että kyseessä oli pöpö eikä uusi mukava raskausoire. Olo oli niin hirveä ja vessasta ei ees viittinyt poistua, koska heti piti olla jo pöntön äärellä. :(

Mulle on kanssa tullut uusi pelko, nimittäin se et vaikka tämä ei menis kesken nin mitä jos ultrassa todetaan et on jotakin vikaa vauvassa.

Tää raskaus on tuonut mulle kyllä vaan enemmän ahdistusta, pelkoa ja tuskaa kuin iloa. Oon muutenkin aika pessimisti, joten se asenne on koko ajan läsnä. :D

Oottelen kovasti ekaa neuvolaa joka on viikon päästä ja siitä sitten varmaan saa aika nopsaa ultrauksen. Pidän sitä jotenkin rajana onnelle, että sen jälkeen voi vähän taas huokasta helpotuksesta vaikka oonhan mä varhaisultrassa käynyt ja tsekattu et kaikki näyttää ok:lta.

Mutta tsemppiä meille kaikille, ei tää helppoa oo!
 
Täällä samoja fiiliksiä, kuvotusta aika paljon ja sit jos ei ookaan, tulee mieleen onkohan kaikki hyvin... (n) ei onneks kuitenkaan kovasti ahdista!

Muuten on ollut välillä sellanen... ei masentunut tai surullinenkaan olo, mut tosi epäilyttävän tasainen :LOL: ei ailahtele tunteet ylipäätään oikein mihinkään, mikä on siis myös ihan tavoiteltava tila itsellä. Mut siinä olossa on sellanen ripaus jotain tyytymättömyyttä. Pitäis meditoida säännöllisesti niin sais siitä joko kiinni tai hyväksyttyä sen nyt vaan olona.

Tänään ultra... jännittää vähän vaik mul on sellanen olo et kaikki on ihan hyvin :) toivon niin kuulevani sykkeen ❤ Mut vasta 6+2 arviolta... Kääk!
 
Vau, apua! Ihanaa, tuplaonnittelut sinne! :love: Mäkin
ennen varhaisultraa miestä "pelottelin", että jos siellä onkin kaksi kun mahdollisuus olis ollut kahteenkin. :D Mutta yksi pienen pieni sydän siellä onneksi sykki :love: vaikka enpä olis pahaa tykännyt vaikka kaksikin olisi löytynyt :LOL:
Mää oon ite kaksonen ja mun äiti myös. Taipumusta löytyy :D Kaksoset ois ihana saada, mutta olisi edes yksi elävä:love: Miestä oon pelotellu kauhuskenaarioilla, että sieltä ei löydy mitään:(
 
Vau, apua! Ihanaa, tuplaonnittelut sinne! :love: Mäkin
ennen varhaisultraa miestä "pelottelin", että jos siellä onkin kaksi kun mahdollisuus olis ollut kahteenkin. :D Mutta yksi pienen pieni sydän siellä onneksi sykki :love: vaikka enpä olis pahaa tykännyt vaikka kaksikin olisi löytynyt :LOL:
Kiitos ❤❤ Oon kyl itse ihan tosi onnellinen tästä, vaikka toki enemmän riskejä onkin ja kotisynnytyshaaveet saa nyt haudata :D
 
Ihanaa, ekat kaksoset helmikuisissa (enhän muista nyt väärin..?), tuplaonnet ja -tsempit @renkula !! @Päppyrä lle huomiseen ultraan myös kovasti tsemppiä! Ja onnea matkaan uusille plussanneille!
Täällä oli eilen pahoinvoinniton päivä, olipa helppo olo ja paljon valoisampi mieli sen myötä. Illalla toki sitten kuvotus palasi ja olotila tuntui kuin koko päivän ruoat oisi jumahtanut tuohon rintalastan alle. Inhottavaa.
Ensi viikolla on eka neuvola, pelottaa vähän jos yritetään sydänääniä kuunnella, kuuluuko niitä.. Nt-ultra-aikakin tuli jo kuun lopulle. Tänään 9+2 :)
 
  • Tykkää
Reactions: Päppyrä ja Smone
Voi, sullahan on oikee kunnon mahollisuus kaksosiin! :D en nyt muista, mutta olikko vielä käynyt ultrassa, onko tietoa tuleeko yksi vai kaksi? :)
Meillä ei lähisuvussa niinkään kaksosia ole, mutta hoitoavusteinen raskaus ja ovulaation aikoihin ultrassa lääkäri kertas sillon taas mahdollisen riskin kaksosraskauteen. :LOL:
Huomenna ultra. Pelottaa, että siellä ei ole yhtäkään :( Ja ultra-aika vasta klo 13. Huhhuh.
 
Onko siis niin, että ensimmäisessä neuvolassa voidaan jo kuunnella sydänääniä? Vai ymmärsinkö nyt väärin. Mä oon ajatellut, et ekassa neuvolassa vaan höpötellään ja sitten sieltä saa ne lähetteet ultraan jotka on toivottavasti aika pian neuvolan jälkeen, haluisin jo hengähtää vähän. :D

Mä taidan ekassa neuvolassa olla 9+4 :)
 
Noissa ultrauskäytännöissä ylipäätään tuntuu olevan vaihtelua aika paljon. Ensimmäisessä kesken menneessä raskaudessa oli ensin neuvolakäynti terveydenhoitajalla (jutusteluaika) ja sen jälkeen viikon päästä lääkäriaika jossa ultrattiin. Nyt tässä raskaudessa on muuten samalla lailla mutta ei ainakaan puhuttu että tohon lääkäriaikaan sisältyisi ultraa o_O mä oon kyllä käynyt varhaisultrassa yksityisellä mut en olis kyllä pistäny pahakseni vaikka olis saanut sen julkisellakin puolella vielä :D

Vähän aiheen ohi mutta mut on ihan yllättäny se miten raskasta tää alkuraskaus aika on ollu. Pahoinvointi on ihan kokoaikasta ja tänää aamulla oli niin hirvee olo et hyvä et sängystä pääs ylös :sick: saikkua sain aluksi vaan 2 päiväks joten ei auttanu muu kun vääntäytyä taas terveyskeskukseen jonottelemaan kun ei toi työntekokaan onnistuis millään. Tällä kertaa pääsin kyllä lääkärin vastaanotolle ja otettiin tosissaan onneksi. Silti vähän huolestuttaa kun jossain vaiheessa se on pakko vaan kyetä töissäkin käymään (n) mulla vielä 4kk kesätyö niin en oikein voi olla 3kk siitä saikulla
 

Yhteistyössä