HELMIKUUN HELMET 2013 *lokakuu*

Huh, miten väsynyt olen ollut tänään! Onneksi ei ollut töitä ja yhden ainoan luennonkin lintsasin ja nukuin päiväunet.

Tästä ei ole kuin pari päivää, kun täällä niin kerroin, että suonenvedot ovat jääneet, nyt on parina yönä vetänyt suonta pohkeesta ja viime yönä sattui ihan hemmetisti. Mieskin heräsi ja oli vähän huolissaan, kun en saanut sanottua, mihin koskee. Eihän se onneksi kauaa kestä, mutta hirveä herätys!

Hyvä muistutus teiltä kampaajilta. Tukka on taas hirveän näköinen, saisikohan ensi viikoksi ajan. :D

Tässä on linkki, josta näkee, miten jenkkien vaatekoot vastaavat eurooppalaisia. Childrens Clothing Size Conversions Tuosta näkee, että jenkkien new born -koko on tosiaan paljon pienempi kuin vaikka brittien saman niminen koko (joka vastaa siis ihan normaalikokoisena syntynyttä lasta). (mothercaren sivut)

Nyt on pakko painella ulos, kun kerrankin ei sada!

P-L 24+2
 
Heippa

Pink89: kiitos kohdunkaulaselvityksestä, paremmin tajuan mistä kyse nyt. Toivottavasti et joudu sairaslomalle asian takia! Olisi varmaan tosi tylsää makoilla kuukausitolkulla ennen synnytystä.

4D-ultra: ei olla menossa, kumpikaan ei halua. Jostain syystä en haluaisi edes nähdän vauvaa vielä niin tarkasti tässä vaiheessa, kun hän on vasta kehittymässä. Sitä paitsi minusta on kiva, että jotain jännitysmomentteja säilyy.

Saikku; tosi kiva kuulla, että kaikki vaikuttaa olevan hyvin!

Influenssarokotus: en ole koskaan hankkinut enkä hanki nytkään. Yleensä mullaon legendaarisen hyvä vastustuskyky, joskin pari viikkoa sitten iski se normiflunssa, kummallista. Mutta influenssaa ei ole tainnut olla koskaan, vaikken rokotuksia olekaan ottanut.

KELAn papereista; en ole jaksanut vilkaistakaan, enkä ensikertalaisena ymmärrä niistä etukäteen mitään. Meillä on ensi viikolla seuraava neuvolakäynti, jossa täti saa selittää asiat perinpohjin.

Painosta: mulla on nyt tullut 2kg lisää lähtöpainosta, jee! Tästä se lähtee. Toivon Äiti maallekin pikaista pulleroitumista! Mun mies on sanonut mulle jo jonkin aikaa, että hänen mielestään minun pitäisi ruveta syömään enemmän, kaksi lämmintä ruokaa päivässä, kun yleensä syön yhden. Mulla on vaan masussa jo valmiiksi aika täysi olo vauvan johdosta, että kovin paljon en pysty syömään kerralla, sitä paitsi olen niin suuri voileipäfani (avocado-goudajuusto-tahini-tomaatti leipä on yksi suosikeistani), etten hevin raaskisi luopua lempilounaastani...

Muuten täällä on voitu hyvin. Potkut voimistuu voimistumistaan, eilen illalla huvittelin puolisen tuntia sängyssä selälläni katselemalla masun pinnan pomppimista pikkuisen potkuista. Ihmeellistä. Kohta alan varmaan jo erottaa mikä ruumiinjäsen on kyseessä. Ja välillä masu ihan aaltoilee, kun pieni liikkuu sivulta toiselle. Tykkäsi ilmeisen paljon omenapiirakasta, jonka söin jälkkäriksi (yleensä en juuri herkkuja syö ja nyt raskaana olleessa tekee vielä vähemän mieli kuin normaalisti).

Naistenklinikasta: olen menossa sinne lähtökohtaisesti synnyttämään, mutta viime aikoina olen kyllä miettinyt, että haluaisin oikeastaan mahdollisimman luomun synnytyksen, johon kättärillä on kait paremmat mahdollisuudet. Epiduraaliakaan en haluaisi lähtökohtaisesti, mutta toki kivut saattavat olla sellaiset, että mieli muuttuu samantien.

Mammajoogassa kävin eilen ekaa kertaa tällä viikolla. Oli ihan kivaa, mutta niin leppoista meininkiä, että tuli villapaidassakin melkein kylmä. Lähes pelkkää makoilua ja vähän venyttelyä. Paikat oli kyllä pahasti jumissa. Mutta jotenkin olisin toivonut vähän aktiivisempaa meininkiä

Nyt ulkoilemaan!

Hyviä vointeja helmimammoille!

Tuulis ja rakas 21+5
 
Tuuliannaliina Oma vastustuskykyhän heikkenee hieman raskaana ollessa, ettei ole ihmekkään, että flunssan olet saanut :)
Mä taas aijon influenssarokotteen ottaa. Meillä kun on suurempi riski kaikki hiton pöpöt saada kun on eskarit, kerhot sun muut kissanristiäiset. En tahdo ottaa sitä riskiä, että vauva saa jonkun rs-viruksen ja on sairaalassa ties kuinka kauan. Kun hieman romuttui tuo ajatus, että rintaruokittu lapsi on sillä sitten suojassa. Meillä kuopus tosiaan sairasti vesirokonkin välittömästi kun sairaalasta päästiin, vaikka siis tissillä oli. : /

Tsiisus kun mä olen taas syönyt, pussillisen nameja (lauantaipussi), suklaapatukan, aurameetwursti piirakkaa ainaki 3 palaa.. Iha kauhea ähky ja uunissa on vielä broileri vuoka. Menin ja ostin valion omppumehua ja nyt närästää :stick: Pitäskö se nyt muka jättää juomatta.. :$ Nii juu, ja vielä illalla teen vain miehelle ja itselleni mansikkarahkaa :p vähä viä lisää syömistä.

Et kovasti pulleroitumista täälä yritetään :wave: :D

4d On hieman liian tyyristä mun makuuni. Ihan tyytyväinen olen näihin 3d kuviin mitä ollaan ultrasta saatu. Aiemminkaan ei olla käyty, niin en oikeastaan edes harkinnut nytkään meneväni. :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Tuuliannaliina
Tuuliannaliina juurikin tuon takia olen ollut sairaslomalla viikolta 16 saakka! Ja pääosin pötkötellyt koko saikkuajan ja eikun kypsyy. Esikoisen aikaan samasta syystä pötköttelin n.10 viikkoo, joista 5 vk sairaalassa. Tuttua puuhaa siis. Tympeetä, mutta mitäpä sitä ei lastensa vuoksi tekisi! Mutta vaikean raskausajan vastapainoksi synnytys oli nopea. Tunnin kerkesin kärsiä kipeistä supistuksista.

Nyt en viitti puhelimella enempää näpytellä, kommentoin lisää kun pääsen koneelle.

Pink 23+0 *poks*
 
Bumble, nännejä voi rasvata ainakin lanoliinivoiteella ja ihan Bepanthenilla. :)

Mäkin varmaan aion ottaa sen influenssarokotteen, ihan varmuuden vuoksi. Mä en myöskään yleensä sairastele paljon mutta influenssan kärsiminen raskaana ei houkuttele. En mä kyllä usko että se rokote antaa 100% vastuksen virusta vastaan.

Mulla paino on pysynyt ihan ok kurissa, n.3kg tullut ja raskaaksi tullessa olin ihan normaalipainon alarajalla joten ei se sitten haittaa jos sitä painoa tulee. *selittelee itselleen että herkuttelu sallittu!* :LOL:

Pink89 ja muut, Vauvan syyskuun numerossa on juttu äideistä jotka joutuu vuodelepoon sairaalaan kuukausia ja viikkoja ennen vauvan syntymää. Mielenkiintoinen juttu.

Teillä joilla tää ei oo eka raskaus, ootteko huomannu et aattelette nyt herkemmin mikä kaikki voi mennä "pieleen" kuin esikoista odottaessa? Vauva ja Meidän Perhe lehtiä lukiessa on omaan mieleen hiipinyt ajatuksia jos mistä. Esim. että mitä jos vauvalla on hirvee koliikki, jos vauvalla todetaan syntymän jälkeen joku vakava sairaus jota ei ultralla nähty, tai en pysty jostain syystä imettämään. Mä en tiedä miksi, mutta tässä toisessa raskaudessa oon miettiny tällasia asioita enemmän kun ekassa raskaudessa. Olinkohan silloin vaan niin pää täynnä hattaraa etten 12 viikon täytyttyä enää aatellu et mikään vois mennä pieleen? :p

No mut mukavampiin aiheisiin ja omaan napaan: huomenna luvassa juustoilta kaverin kanssa, jei! =) Siis niitä juustojahan ei saisi syödä mutta kun... Ja patonkia ja rypäleitä kyytipojaksi. Pitäisköhän ostaa Alkosta alkoholitonta punaviiniä niin pääsis kunnolla tunnelmaan? :D Ja lauantaina äidin kanssa teatteriin. Kiva viikonloppu siis tiedossa.

Nyt muuten mäkin tunnen vauvan liikkeitä jo paljon paremmin, eikä oo epäilystäkään etteikö se olis vauveli joka mun mahassa möngertää. :heart:

Elsiliini ja pikkuihminen 20+1
 
Elsiliini Juu kyllä! Koliikista ja korvakierteestä ollaan selvitty, joten niitä en pelkää, tulee jos on tullakseen. Pelkään, että synnytyksessä menee jotain vikaan, jokaisen lapsen kohdalla pelot vaan kasvaa ja kasvaa. Pelkään, että kun on 3 tervettä lasta suotu, et koska onni loppuu kesken. Esikoisen aikaan en edes käyny np-ultrassa, ei käyny edes mielessä, etteikö kaikki olisi kunnossa!:O Eli kyllä, pää oli täynnä hötöä ja nenällä pinkit 3d lasit. :D
 
Huhhuh, olipahan stressaava päivä.

Aamulla tuli pari pientä supistusta, ja iltapäivällä rupesi tihkumaan verta.
Synnärille olisi kyllä päässyt, mutta olisi joutunut odotella useamman tunnin joten varattiin yksityiseltä gynekologilta aika. Sopivasti löytyi puolen tunnin varoitusajalla.
Äsken tultiin lääkäristä kotiin, onneksi selvittiin säikäytyksellä. Kohdunkaula se siellä vain vuoteli omaksi ilokseen minua säikytellen. Ei ollut kuitenkaan lähtenyt avautumaan, 7cm oli vielä jäljellä :) Mutta voi jestas että voi ihminen säikähtää pahanpäiväisesti!! Pikkuisella oli kaikki ihan hienosti, peukku näytti maistuvan hyvältä tälläkin kertaa :D :heart:
 
Bumble/ Jenkkikoot newborn on alle 3,4 kg tarkoitettu ja seuraava koko on 0-3kk eli käytännössä meidän n. 52-60cm. Sitä kokoa en montaa suosittele ostamaan, koska vauvat eivät yleensä kovin montaa viikkoa niitä vaatteita kerkeä käyttämään ellei sitten synnytä 47cm/ alle 3 kg vauvaa kuten meidän kuopuksemme oli. Hänellä meni vajaan 2kk ikään asti ko. vaatteet. Muutamia kivoja vaatteita vieraita varten on kiva sitäkin kokoa olla, niin ei vauva huku vaatteisiinsa vieraiden tullessa käymään.
Käytännössä kuitenkin 3-6 kk ja etenkin 6-9kk vaatteet ovat huomattavasti pidempi ikäisempiä eikä niissä useinkaan ole kovinkaan monen sentin eroa eli voi hyvin ruveta käyttämään jo 4kk iässä 6-9kk ikäisten vaatteita. Vasta sitten, kun vauva rupeaa liikkumaan on tärkeämpää taas, ettei vaatteet ole liian suuria ja jää ikävästi tielle.

Maarit
 
Hei! Vieläkö tänne mahtuu helmikuisia lisää? Täällä nimittäin näyttää olevan ihanan aktiivista keskustelua...
23.2/Serafiina/2./KOS/tyttölupaus
Asustelen Helsingissä ja minulla on tyttö 2 v 5 kk. Tyttö on päiväkodissa ja minä käyn töissä.
Minulla on menossa 20+5. Rakenneultra tällä viikolla takana. Rakenneultrassa kaikki oli muuten ok, mutta pään ympärysmitta oli 9 päivää jäljessä, ultraajan mukaan saa olla 11 päivää. Mitään uusintaultria ei siis ole asian takia luvassa. Googletin tietysti asiaa ja kauhistuin, mitä tuo voi tarkoittaa. Toivon kuitenkin, että kaikki kääntyisi parhain päin.
Meidän tyttö syntyi hätäsektiolla 41+3. Minulla oli pitkä synnytys ja lopuksi kun sai ponnistaa, sydänäänet laski 60:een. Imukupilla vetivät, mutta pää juuttui kiinni synnytystiehyeen. Hoitohenkilökunta oli valmistautunut mun kohdalla sektioon, kun alatiesynnytys oli näyttänyt epätodennäköiseltä viimeiset tunnit. Niinpä heti sain lääkkeen ja 6 minuutissa oli tyttö otettu ulos. Hän sai vain 2 pistettä aluksi, mutta oli reipastunut aika äkkiä. Kun minä heräsin, lääkäri sanoi, että lapsi ei olisi mahtunut tulemaan ulos.
Näinpä minulla on 5 viikkoa ennen la:aa synnytystapaneuvottelu. Olen punninnut asiaa monilta kanteilta ja sitä mieltä, että en lähde "urheilemaan" elikkä pyydän suunniteltua sektiota. Luulen nimittäin, että jos en sitä saa, olen aivan paniikissa.
Pelot siis on aivan olennaisesti lisääntyneet, kun kyseessä on toinen. Ensimmäisen kanssa sitä meni niiiin soitellen sotaan.
Lisäksi pelko on tuosta pään pienuudesta. Ultraaja sanoi, että mahdollisesti geneettistä. No, mulla ja lapsen isällä päät on tosi isot, 60 pään ympärys. Meidän neidilläkin on jo 52 pipo! Eli en usko tuohon olleskaan. Toivon vaan, ettei mitään ole vialla. Tuntuu vaan kamalalta odotella loppuun saakka, että miten käy.
Minä olen jättänyt karkin syönnin nyt kokonaan. Esikosta tuli 23 kg painoa lisää, kroppaan jäi siitä 6kg. Nyt vkon 16 kohdalla painoa oli tullut +4kg ja pelästyin sitä. Pullaa en ole pystynyt vielä jättämään, mutta tarkoitus on, samoin kuin makean mehunkin jättäminen. Edellisessä raskaudessa söin niin surutta, kun ajattelin, että olen sen ansainnut, mutta nyt yritän tosissaan skarpata. Niitä kiloja kun on ollut lähes mahdotonta karistaa. Bmi on jotain 27 eli aihetta huoleen on siis.
 
Täälläpä sitten hankittiin tänään tuplakärryt valmiiksi odottelemaan! Sattui sen verran hyväkuntoiset harmaat Carena double swingit vastaan, että en voinut olla ostamatta... Tosin vaunukoppa niihin täytyy vielä hommata, mukana tosin tuli kantokoppa, mutta sen kanssa ei saa vauvaa kasvot työntäjää kohti. Niin se vaan tarvikekokoelma sitten kasvaa vauhdilla, vielä puuttuu pinnasänky peittoineen ja lakanoineen, mutta sitäkin jo kovasti etsiskelen kirppisryhmistä ja huutonetistä. :) Sitterin taidan saada nyt ostettua serkultani, katsotaas oliskos heillä jotain muutakin tarviketta tarjolla. Turvakaukalo on myös ostamatta vielä...


Suonenvedoista on täälläkin kärsitty jonkin aikaa ja muutenkin jalkoja särkee lähes jatkuvasti. Tukisukat ovat päivittäisessä käytössä ja magnesium ostoslistalla. Nivuskivut myös lähes jatkuvia, välillä tuntuu, ettei kykene ottamaan enää askeltakaan. |O Vaan kärsittävähän tämä taas on, eikä nämä kivut yllätyksenä enää tulleet, tuttua juttua, aivan liian tuttua. :headwall: Mutta huonovointisuus on sentään helpottanut, jotain positiivista! Ennen lomamatkaamme oli iltaisin lähes poikkeuksetta huono olla, mutta matkalla ja sen jälkeen on tämä tuska pysytellyt poissa. :)

Tänään myös "julkistin" asian FB:ssa, tai laitoin sinne valokuvan noista uusista kärryistä kuopus kyydissä, niin johan alkoi tulla kuvaan kommentteja. :rolleyes: Lähimmät tuttavat toki jo tiesivätkin, sillä eipä tätä kyytiläistä voi havaitsematta olla, jos livenä minut näkee. Mutta onhan noita tuttavia facebook täynnä, jotka asuvat kauempana, eikä välttämättä nähdä toisiamme vuosikausiin. Vielä odottelen muutaman kaverin kommenttia innolla, olivat jo kolmosta odottaessani ihan "kauhuissaan", että kuinka ihmeessä jaksan näin montaa tenavaa! :D

Bliss ja poikanen 23+1
 
Tervetuloa Serafiina1 mukan mahtuu vielä :)

Onneksi oli pikku yllätyksellä vain väärä halytys :)

Bliss Jos olis meillä tuplat aiheelliset, niin minä noi swing:it ostaisin kyllä kans. Ne miellyttää silmää, rahapussia ja varmaan ihan näppärät pelit ja se koppa antaa roimasti plussia lisää :) Musta on jotenkin kamalaa kuljettaa ihan pientä vauvaa, et se olis kasvot menosuuntaan.
Meillä on varastossa vanhemmat carenan tuplat ja niissä on just noin, ettei suuntaa saa valittua. Toki niitä sitten käytetään jos pakko on, mulla on tommonen "dooky" kuomunsuoja hommattuna jo aikaa sitten. Mut täytyy toivoa, et tuo sitten melki 4v olis reipas käveliä sitten.

Oho, tilasin tuolta vauvattaresta semmosen alotuspakkauksen aventin pulloja, oliko siinä 2 pientä pulloa, 2 isompaa pulloa, niihin tutit, vauvalla tutti ja ne rintakumit. Postareiden kans 33€ setti. Piti laittaa kuva, mut nyt en enää löydä sitä. Ei ollu musta kyllä mitenkään pahahinta, ainakaan siihen nähden ettei niitä tarvii nyt sitten lähtee ihan heti metsästään :)

(.) Taas alkoi aamu päänsäryllä :( Voi ääh mä sanon. Onhan siitä edellisestä nyt hetki aikaa, mutta silti. Ei lainkaan mukavaa. Kohta saa lähtee viemään eskaria ja kuopusta.

Mukavaa perjantaita :wave:

Äiti maa & Alli 23+6
 
Bliss, Facebookin kirppispalstalla "Lastentarvikkeiden myynti- ja ostoilmoitukset Turun alue" on myynnissä beige vaunukoppa Carena Double Swingeihin hintaan 15e!! Jos olet ryhmässä, mene pikaisesti ostamaan pois jos sopii väreihin. :)
 
Joku puhui vaunuista, niin meille on tulossa nuo Britaxin B-Dualit. Ollaan miehen kans niiiin ihastuttu niihin, kun ne on peräkkäinistuttavat ja vie vähän tilaa. Mahtuu autoon sit muutakin, vaikka me just hommattiin iso farkku. Niihin saa adapterit, että voi kiinnittää kaukalon kiinni ja sisaristuimenkin voi napsauttaa nopeesti kiinni ja pois. Aiotaan ostaa ihan kovalla kopalls ne, niin niistä tulee nätit :). Rahaahan niihin kyl uppoo mut on kyllä tosi monikäyttöset :).
 
Moi!

Miten ihmeessä sitä saisi ajan kulumaan kun ei voi oikein tehdä mitään kun ei pysty kävelemään? Onnistun tiistaina kotimatkalla telomaan nillkani ja siitä napsahti nivelsiteet kokonaan poikki. Nyt ei saisi edes yrittää kävellä kahteen viikkoon :( Huoh...

Oisiko kenelläkään tietoa saako brion sing vaunuista takarenkaita irti? Valmistajan sivuilta tietoa ei löydy.

Mieskin innostui tekemään kanssani hankintalistaa vauvalle :) Jos tässä nyt pikkuhiljaa voisi aloitella tavaroita haalimaan kasaan.

Annemiini
 
Tervetuloa joukkoon iloiseen Serafiina1!

Onnitteluja ultrakuulumisista niitä ansainneille! :)

Mä sain kanssa eilen slaagin, kun oli kirkasta verta pikkupöksyissä - ja tarkasteltuani asiaa tarkemmin, olen saanut riemukseni peräpukamat. ARGH. Nytpä olen sitten ihan vielä toistaseks kotikonstein hoidellu eli pesua, pesua ja pesua sekä kunnon kuivaus. Täytynee tässä käydä apteekissa muutenkin, kun toi flunssakuume saapui tähänkin kroppaan... :mad:

Tässä työmaalla pitäisi kestää vielä kolmisen tuntia, sitten lähden kotiin ja linnoittaudun peiton alle. On paljon tullunna lempparisarjojen uusia jaksoja, joten siinähän se ilta ja koko viikonloppu vierähtää sitten mukavasti. :) P-L hyvä, että tuli vahingossa muistutus tukkalääkäriin menosta. :D

Bumble kuten onkin jo selvinny, niin jenkkikoot lastenvaatteissa on vähän nafteja, mut kyllä niitä uskaltaa ostaa. Macy's on siitä pirullinen, et sieltä löytyy aina jotain ihanaa... :D Ja se tulli sit maksaa kivasti eli siihen kannattaa varautua. En tosin oo ite sieltä vielä mitään tilannu, mut Victoria's Secretilta kyllä, ja yleensä UPS hoitaa tullaukset ja maksut, sit lähettävät laskun perässä siitä. :)

Annemiini voi kamala! :hug:Toi nilkka on pirullinen juttu, täällä kans on nirhiytyneet nivelsiteet aikojen saatossa eikä kyllä ole mikään kivuttomin juttu se - ainaskaan itselleni. Viimeks vuos sitten keväällä onnistuin komeasti rikkomaan nilkkani ja sehän oli kolme viikkoa paketissa ja vielä sen jälkeen pari viikkoa mustana. Ihanata. Kai ne sulle kepit kuitenkin avuks antoi, et pääset jotenkin liikkumaan paikasta toiseen? Ei muuta kuin lukemista tai hyviä sarjoja dvd-bokseilta seuraksi, pääsee ainakin pahimman tylsistymisen lävitse. :)

Huomaa kyllä todellakin, miten on mehut vähissä - yleensä pystyy kuitenkin melko helposti pari päivää kipeänäkin tekemään töitä, mutta nyt ei mitenkään. On aivan ylitsepääsemättömän hankalaa pysytellä edes hereillä. Pystyssä pysyminenkin voi olla jo melkoisen työn takana.

Onkos muut tänään pukeutuneet pinkkiin? Mulla nää työhousut on pinkit, joten ei tarvinnu erikseen ettiä mitään oikeanväristä päälleen. :D

Jaha, jospa sitä söis pari luumua ja yrittäis jaksaa vielä hetkisen töitä.

MrsR&MrR ja Jorma-Irmeli 22+1
 
Hyviä uutisia lääkäriltä! Soitti bakteeriviljelyn tulokset, normaalia kasvustoa vain! Ei edes sitä b-streptokokkia, josta olin itse aivan varma! Huoh. :) Ja tänään on ollut vain kaksi (!) kivutonta supistusta! Ä-polilta ei ole vielä soittoa kuulunut, eivät ilmeisesti pidä kiirettä. 24+0 on heillä se hoitoraja.

Saatiin eilen uusi sohva, huomattavasti mukavampi köllötellä. :D

Vauvauutisiakin kuului, serkkulikka odottaa kans vauvaa! Heillä la huhtikuussa. <3

Positiivisemmin mielin
Pink 23+1
 
  • Tykkää
Reactions: Heidukka
Äiti maa, juu, mä päädyin noihin Swingeihin juurikin tuosta syystä, että niissä saa vauvan kasvot työntäjää kohti sen kopan avulla. lisäksi se, että molemmille kyytiläisille on oma kuomunsa, on lähes pakollinen juttu. Jos rahaa olisi tuhlattavaksi määrättömästi, olisin ostanut Bugaboo Donkeyt, mutta jäipä nyt hankkimatta, nämä Carenat kun irtosivat reilut 800€ halvemmalla. ;) Jos näitä tuplia pitäisi kuljetella auton kyydissä, eivät nämä Carenat kyllä tulisi kysymykseen, muuten jäisi yksi perheenjäsenistä joka kerran kyydistä pois... Melkoisen isot rohjakkeet siis ovat nuo kärryt. Mä kuitenkin veikkaan, että meillä pärjätään ihan yksillä normaalirattailla matkoilla ja niihin sitten tarvittaessa seisomalauta ja nää tuplat tulevat sitten arkikäyttöön eskarilaisen hakureissuille, lähikauppaan, puistoon jne. Kuopus ehtii kuitenkin meillä täyttää sen 2v 9kk, ennen kuin pikkuveli syntyy, joten jaksaa varmasti jo jonkin verran kävelläkin, jaksaa jo nyt. Elsiliini, kiitos ilmoituksesta! Itseasiassa juurikin tuolta palstalta ostin nuo meidän kiesit eilen! :D Olisi kyllä edullinen koppa! Noi meidän kärryt ovat kuitenkin väriltään vaaleanharmaa/tummanharmaat, joten ehkä mä etsiskelen vielä vaikka mustaa koppaa, jos ei ihan oikean väristä sattuis löytymään. Punainen olisi ollut myynnissä tuolla näiden vaunujen myyjällä, mutta en tällä kertaa halunnut punaisia, meillä kun on ollut kahdella edellisellä kirkkaanpunaiset vaunut/rattaat ja tässä kuudessa vuodessa ehti tulla jo pieni kyllästyminen. ;) Muuten tykkään kyllä punaisesta edelleen ja meidän pikku poitsullamme tulee kyllä esim. punaisia vaatteita ja asusteita olemaan paljonkin, sinisiä ei taida kyllä tulla, se kun ei ole ihan lempivärejäni...

Mun piti niin tänään pukeutua pinkkiin, siis että edes jotain pinkkiä päälleni laittaisin, mutta mutta, eihän mulla ole yhtikäs mitään pinkkiä päällepantavaa!!! Että se siitä sitten. Olen mä kuitenkin juonut teetä, jonka keitin pinkillä vedenkeittimelläni, se lienee nyt laskettava pinkiksi teokseni tälle päivälle. jaa, oliskos mulla huivi tuolla jossain, jossa on pinkkiä... Ehkäpä nyt kun kohta lähdetään ystävän luokse ja kauppaan, laitan sen kaulaani - jos se vaan löytyy. Mulla on kuitenkin erittäin rakas ystäväni (entinen opettajani taidekouluajoilta) kuollut rintasyöpään pari vuotta sitten (vähän vajaa kuusikymppisenä), joten tärkeä ja läheinen asia tämä pinkin perimmäinen tarkoitus mulle on. <3

Pyykkikoneessa pyörii tuolla juuri pienenpientä pyykkiä, jotka kuivauksen jälkeen silitän (tuskin kauhean montaa kertaa ehdin sitä vauvan syntymän jälkeen tekemään, mutta jos nyt ekan pesun jäljiltä... ;) ) ja laitan tyhjentämäni lipaston laatikkoon odottelemaan. Niitä on sitten kiva käydä siellä tuijottelemassa ja tarkistelemassa, että olikos kaikkea tarvittavaa varmasti jo plakkarissa... :)

Bliss ja poikanen 23+2
 
Heissan kaikille :)

Hiljaiselon jälkeen lauwra yrittää taas ketjuun mukaan. Aluksi täällä oli niin kovin runsasta keskustelua, ettei pysynyt kärryillä muiden jutuissa ja omat katosi sinne sekaan. Mutta nyt uusi yritys!

Nopealla lukemisella voin kommentoida kuitenkin, että

pikku-yllätyksellä onneksi oli väärä hälytys, minä olisin kyllä säikähtänyt moisesta ihan tajuttomasti!

Serafiinalle tervetulotoivotus! :)

ja Äiti maa, vitsit minäkin odotan sitä äitiyspakkausta. Hetki vaan menee sen saamiseen kun vasta kahden viikon päästä on se neuvola, jossa paperit täytellään..

Ja nopeat kommentoinnit vielä kausi influenssaroketteeseen. En tiedä oikein mitä sen kanssa pitäisi tehdä : / Periaatteessa olen niitä vastaan kun olen perusterve nuori ihminen, mutta... Täytyy miehen kanssa keskustella mitä on mieltä. Vähän noi rokotteet silti aina arveluttaa.

Vaunuista vielä, että meille tuli Emmaljungan Edge Duo Combit vuoden 2010 mallia, ystävältä ostettiin käytettynä :)

ensi viikon rakenneultraa odottava
lauwra 20+3
 
Pikasesti pyörähdän vaan, tervetuloa ensin uusille! :)

Ja Piia-Liisa: lanoliinia (itse käytin tätä: Ainu Medela PureLan-voide 7g / Tuotteet / Etusivu - Ainu) nimenomaan käytin sen takia, ettei sitä tarvitse huuhdella pois ennen imetystä, kuten esim. Bepanthen pitää. :) Mulla ei siis kestänyt rinnanpäät hetkeäkään jos en rasvannut, tuon avulla pystyin imettämään sen melkein 10kk.

Imetyksestä vielä sen verran, että en minäkään ymmärrä niitä, jotka ei edes yritä imettää. Mutta en ymmärrä niitäkään, jotka kritisoi toisia esim. siitä, että antaa välillä korviketta pullosta, jos ei itse satu olemaan paikalla. Minäkin aloitin luennoilla käymisen kun vauveli oli 2kk-ikäinen, tuolloin iskä antoi korviketta jos vauvelille tuli nälkä. Ja muutenkin, en ole mikään julki-imettäjä niin tuo korvikkeelle opettaminen imetyksen lisäksi oli meille se oikea ratkaisu, kaupungilla ja esim. automatkoilla oli kätevä kun ei tarvinnut pysähtyä imettämään vaan riitti että laittoi pullon suuhun :) Mutta joo, kukin tyylillään :)

Meillä tulee lapsille ikäeroksi 2v3kk, eli nyt kotona kohta 2-vuotias tuleva isoveli. Eihän tuo vielä kunnolla ymmärrä, mitä on tapahtumassa, mutta kyllä hän aina välillä sanoo että "vauva" ja silittää masua. :heart:

Ja nyt kauppareissulle hakemaan viikonlopun eväät. Mukavaa viikonloppua! Ja paranemisia Annemiinille :flower:

cannes ja piskunen 22 (poks!)
 
Tästä on varmaan jo jossain vaiheessa puheltu, mutta kyselempä nyt kuitenkin perjantai-illan ratoksi :) eli kuinka paljon herkuttelette nyt raskausaikana? Itse tulee syötyä sipsiä ja karkkia lähinnä viikonloppuisin. Nytkin herkut odottaa keittiön pöydällä ja hieman pohdin, että pitäisikö tulla huono omatunto..kevennykseksi siihen ostin kuitenkin dippailtaviksi kurkkua, porkkanaa ja omenaa. Viikolla syön muutenkin paljon vihanneksia ja hedelmiä.
 
tsau!
äippäpolilla tuli siis tänään käytyä ja onneks kaikki oli kunnossa. ei osannu sanoa että mistä se vuoto johtui.

äitiyspakkauksesta me ei sitä nyt kumminkaan oteta.. mä en niin tykkää niistä väreistä ja sit se et ne haalarit on niin huonon kokosia..

hankinnoista meillä on jo kaikki valmiina =) saimme miehen siskolta aivan kaikki. ja kasa pojan vaatteita, jotka kuitenkin on turhia kun tytön tyllerö meille tulee.

4 D ultra me ei olla menossa sinne, sen verran tyyristä on.

pää lyö aivan tyhjää. :confused:

*saikku* & Justiina 20+3
 

Yhteistyössä