HELMIKUUN HELMET 2013 *lokakuu*

Täällä yritetään kohmeisilla aivoilla järkeillä tota Kelan lomaketta... meen aina ihan sekasin noiden lappujen kanssa, niitä pitää tuijottaa ja pyörittää monen monta kertaa ennen kuin uskaltaa merkintöjä tehdä. :D

Kävimme siis möhön kanssa neuvolassa. Pissa edelleen puhdas, hb 133, sf 20cm eli niin keskikäyrällä kuin vain olla ja voi. :D Pikkutyypillä ihana laukka, sykkeet 137-145. :heart: Sain samalla lähetteen sokerirasitukseen, jonka ajattelin hoitaa viikolla 45 (5.-9.11) alta pois, seuraavalla viikolla ois sitten neuvolalääkäri (14.11). Verenpaineet oli koholla, muttei hälyyttävästi vielä. Oli kyllä hieman outo tilanne, kun neuvolan odotustila oli täynnä eläkeläisiä - siellä tekivät silmänpohjakuvauksia. Oli juuri sellainen "kuka ei kuulu joukkoon?"-tilanne meneillään. :LOL:
Niin ja värähti se puntarin viisari mullakin sitten viimein - raskauden alkuun +3,7kg. Ei tullu saarnoja, tuskin noilla lukemilla saakaan vielä. :)

Tisseistä sen verran, että itsellä se normaali kuppikoko on DD ja tovin olen E-kupilla nyt mennyt, näyttää siltä, että vielä yhdellä pompsautellaan sitäkin ylöspäin... :D Hauskintahan tässä on se, että rintojen kasvua ei kyllä muut huomaa kuin minä (ja mies) - möhö viel kaiken huomion. :D
Raskausarpia ei ole muualle tullut kuin tuohon vatsakumpuun ja olen hyvin herkästi arpeututuvaa sorttia ollut aina - kasvuiässä saadut arvet reisien yläosissa ja lonkissa näkyvät edelleen. Ei minua moiset haittaa, ainakaan enää. :) Nämä oikeasti raskaudesta syntyneet ovat hyvinkin tervetulleita jopa :heart:

Jatkanpa noiden paprujen pyörittelyä ja voisihan sitä syödäkin jotain pikkuhiljaa taas. Tänään katsomaan niitä vaunujakin! Jihuu!

MrsR&MrR ja kovasti potkiva Jorma-Irmeli 23+0 POKS!
 
Viivi Tays:ssako noin tehdään? Mä niin en halua sinne.

Meillä ei sairaalassa (vas) anneta, eikä todellakaan kannusteta pullolle. Tasan tarkkaan kätilöt viimeiseen asti auttavat, että imetys lähtee sujumaan ja sitten vasta tuttiakin suosittelevat. Sen verran poikkean, että tutin kyllä annan heti. Pulloa sitten vasta pakon edessä. Onneks tähän asti on maito noussut hyvin ja tolkuttomasti tulee, et kaikki on lähinnä vauvasta vaan kiinni.

Keltakukka Ompa söpönen pussukka :) Sitä en kyllä osaa sanoa, et ajaako sitten asiansa. Ei varmaan ihan huonokaan ole.

Apua, sitä saa sitten käydä vattan viereen köllilleen, tuli vähän reilumpi satsi nautittua nakkikastiketta ja porkkanaraastetta. :p

Tosin nyt tekis mieli jo leipasta huomista varten appelsiinijuustokakku. :saint: Tulee mun äiti miehensä kanssa poikkeemaan, niin kahvipöytään jotain tarvii pyöräyttää.
 
  • Tykkää
Reactions: MrsR
Juu Äiti maa tayspa hyvinkin! Mä olen vielä vahva enkä anna periksi, mutta entäs ne kaikki ensisynnyttäjät, jotka luulevat, että se on ihan normaalia :( Taysissa ei paljoa kyllä äiteihin panosteta, esimerkiksi minua ei kukaan neuvonut lapsen kylvetyksessä, kun esikoinen aikoinaan syntyi ja vasta kakkosen kanssa sen oikeastaan opettelin. Ihmeellistä, kun ykkönen ei halunnut alle kolmevuotiaana lainkaan kylpyyn, kun tuoreessa muistissa oli ne kamalat pakkokylvyt... Aikoinaan olisin halunnutkin vammalaan synnyttämään, mutta minut peloteltiin, että jos tulee jotain ongelmia synnytyksessä, siellä ei ole valmiutta hoitaa. Tässä asiassa taas en ollutkaan niin rohkea.
 
Keltakukka tuollainen toppapussi on kans varmaan ihan kätevä. Tietysti riippuu vähän kaukalon vöistä (3- vai 5-pistevyöt) miten hyvin toimii. 5-pistevöissä olkahihnat täytyy kai kokonaan irroittaa että saa ne tulemaan läpi olkapään rei'istä sekä lantion rei'istä. Ja sitten pussi on koko ajank kiinni kaukalossa. Sen takia ehkä se Eisbärchen voi olla parempi kun siinä (ainakin uusimmassa mallissa) on koko selän pituudelta tarranauhaa, jota saa avattua sen verran kuin on tarvis että saa vyöt tulee läpi. Nää on taas näitä kun ei voi tietää mikä toimii parhaiten ennenkuin kokeilee, ellei saa joltain kaverilta apuja. =)

Viivi76 ja Äiti maa TYKSissä ei vauvalle tarjottu missään vaiheessa tuttia, ja imetysotteet ja ite lypsäminen opetettiin sananmukaisesti kädestä tai tissistä pitäen. :LOL: Tällä kertaa kyllä aattelin varmuudeks laittaa tutin sairaalakassiin.
 
:kieh: Mä en halua tays:iin!!:kieh:

Mä en oikein ymmärrä, et mihin vammalassa ei ole valmiuksia? Tätä siis itekkin olen kuullut? Mutta siis mimmonen sen synnytyksen pitää olla, ettei valmiuksia ole. Hätäsektioon valmiudet on, sen olen itse ihan omakohtaisesti kokenut. Ja viimeiselläkin kerralla synytyslääkäri siinä huseerasi vaikkei olisi edes tarvittu. Toki ymmärrän ne ruuhkakuukaudet, mutta ne kun on kartoitettu niin ei pitäs pahaa ruuhkaa= paniikkia tulla. Mua suoraan sanottuna niin pistää V*tuttaa koko Vas:in alas ajo. Ensin tuli kesä sulku ja nyt tämä, ettei sielä hoideta viikonloppuna synnyttäviä. Missä määrin se on parempi kärvistellä tuskiaan tays:in käytävillä.

Jos uskaltaisin niin synnyttäisin kotona mieluummin. Mutta jos tays:iin "joudun" niin se on sitten polikliininen. Voinneista tietty riippuen.

Eikä sillä, että koko tampereen sairaalaa vihaan, nounou. Korvapuolella olen saanut hirmu hyvää palvelua ja siellä vietetty sairaalaviikko oli ihan mukiin menevä, hoitajat sillä puolella ainakin oli tosi ihania. :)

Mutta silti, mä en halua synnyttää siellä.. Se varmaan tulikin jo kaikille selväksi :D
 
Äiti maa oon niin samaa mieltä sun kanssas! Mun mielestä tässä maassa terveydenhuollon kanssa mennään kyllä aikalailla ojasta allikkoon. Varsinkin tuon synnyttämisen kanssa, niitähän on nyt lopeteltu ympäri maan, että matkat on esim. pohjoisessakin jo tosi pitkät. Mun tuttavani synnytti pari kk sitten ja hänelle oli taysista sanottu, että tänne et tuu, on ihan täyttä. Soita jonnekin muualle. Ensisynnyttäjänä oli ihan tietämätön, että mihin muualle, jolloin oli sanottu vain, että en tiiä soita vaikka numerotiedusteluun... palvelu siihen nähden, ettei kyse ole edes sairaudesta, on kyllä aivan ala-arvoista!

Jotenkin tulee mieleen, että eikö missään voisi synnyttää niin sanotusti yksityisellä? Tuskin hirveitä rahoja on kellään, mutta onhan tuo nyt tilanne, jonka toivoisi säilyvän hyvänä muistona läpi elämän, mä olisin valmis kyllä syömään vaikka pettuleipää pari kuukautta, jos pääsisi turvallisiin oloihin synnyttämään eikä tarttis 'olla töiden tiellä', niin kuin siellä tunnutaan olevan. Vähän niinkuin, että 'anteeksi, saisinko synnyttää vai onko huono hetki'. Viimeksi lääkäri sanoi mulle että älä vaan ala yöllä synnyttämään, se on kaikista huonoin aika. Arvaas, syntyikö poika juuri seuraavana yönä :LOL: siitäs sai :D Niin, kai ne yksityiset sairaalat olisi sitten niin kalliita, että harva sinne lähtisi :( kotona voisin synnyttää, mutta kun tarttee varmana taas sitä verta ja leikkausta ja imukuppia ja ties mitä :( joo ja oksitosiinia.

Kylläpä sainkin pajatukset aikaiseksi tästä aiheesta :D ihan vähän ollu tänään sanottavaa vähän kaikkeen, anteeksi ja koittakaa kestää :LOL:
 
Neuvolas käyty maanantaina ja yhteensä tähän mennessä tullu kiloja 5. Jaksaminen ollut vähän koetuksella, kun pojalla nyt ekaa uhmaikää ja ei tottele mua yhtään. Supistuksiakin välillä tulee.
Neuvolas kuitenki sanottii et jos supparit mahottomiks menee niin sit ä-polille.
Hemoglobiini 125, pissa puhdas ja sf-mitta 22.

Muuten, kun meil oli rv 20 rakenneultra ja painoarvio oli 417g niin onko se jotenki tavallista isompi ? Ku kaikki muut mitat näytti kans viikkoa isompaa.

Meillä tulee ensisängyks korisänky pyörillä. Saa alkaa tuossa joulun aikoihin toi vanhempi muksu siirtymään isojen poikien sänkyyn :).

Äitiysraha ja äitiyspakkaushakemukset toimitettu eilen kelaan. Joutu selvittää vähän muutenkin noita tukihommia, et miten kotihoidontuki tulee menemään nyt sit ku syntyy tuo toinen.
Eipä sieltä luukulta kamalammin selvää saanu, kun oli sellanen mummo joka ei osannu sanoa juuta eikä jaata. Noh, eiköhän tämä tästä.

Vaunutkin olis mentävä tilaamaan enskuussa :). Niitä mä odotan ihan hulluna.

Kävin eilen näöntarkastuksessa ja mulla on kuulema piilokarsastusta. Noh tulipahan tilattua kahdet uudet lasitkin :).

Enskuussa olis turvakaukalon ja korisängyn hankinta.

Tiia ja pallero 22+5
 
Tiudeliini ehkä hän on vain riskimpi? Voihan olla, että on vanhempi, ei mullakaan sanottu kyllä kokoon juuta eikä jaata, painoarvioon vain sanoi, että on liian vähän. Mutta mun piti kyllä kommentoida tuohon kotihoidontukeen: sitä saat niin kauan kunnes jäät äitiyslomalle, kela ei myönnä kahta tukea päällekäin :( Sitten kun jäät toisestakin kotihoidontuelle, saat sitä sisarkorotusta vai mikä se lienee. Näin ainakin minulle makseltiin. Toivottavasti oli tiedosta jotain jeesiä :)
 
äiti maa mäkään en toivo muuta kun et vauva syntyis viikolla ettei tarvis sinne hemmetin tayssiin lähtee. ennemmin synnytän kotona (helppo nyt sanoo :attn: ) yhdelle ensisynnyttäjälle oli sanottu tayssis et pidä jalat vielä ristissä et täällä on aivan täyttä, tänne ei oteta. siis wtf?

perhe- ja synnytysvalmennus alkaa vassis ainakin marraskuun alussa, ja sinne ollaan aateltu mennä..

eilen käytiin rakenneultras ja kaikki oli kunnossa. :heart: ultraajatätiäkin rupes vähän naurattaa kun koitti mittailla ja kattella kaikkia elimiä et on kunnos ni Justiina päätti aina lähtee ultran alta pois. sano vaan et tää ei ollenkaan halua tehdä yhteistyötä :) ja sit kun tätsä sano et kattotaas minkä näkönen karkulainen täällä on ni eiköhän Justiina laittanu kätensä kasvojen eteen :LOL: :heart: kyllä sit saatiin muutama hyvä naama profiili kuva :heart:

*saikku* ja Justiina 21+2
 
Ja sadetta piisaa. :( Sokerirasituksesta selvisin kunnialla. Aika pahaahan se litku oli ja vähän huono olo tuli (ei yhtä huono kuin vierustoverimummelille, jolla alkoi hiki virrata pitkin naamaa), mutta kyllä se siitä. Iltapäivän huono olokaan ei kääntynyt onneksi oksentamiseksi.

Tuuliannaliina kyseli siitä voimavaralomakkeesta. Joo, me käytiin se miehen kanssa kotona läpi ennen neuvolaa, mutta ei siinä eteen tullut mitään sellaista, mistä ei ois jo puhuttu jossain vaiheessa. Neuvolassakin se käytiin sitten läpi ja isoin kysymysmerkki taisi olla se, että mitä palveluita tässä kaupungissa on meille tarjolla.

Olen ajatellut, että vauva nukkuu mun vieressä, siitähän se on näppärin imettää. Laitetaan sitten sängyn viereen sivuvaunuksi sille pinnasänky. Näppärimmin se sängyn laitto onnistuu niin, että vaihdamme miehen kanssa puolia. Saa nähdä, miten tämä valtava muutos hoidetaan. :LOL:

Tuttipulloja taisin saada tuossa rintapumpun mukana kaverilta, mutta niitä tai tuttia mietitään vasta sitten, jos tuntuu, että sellaiseen on tarvetta. Ei etukäteen. (Mutta tosiaan mehän asutaan kaupungissa, mies hakee tarvittaessa melkein mitä vain kädenkäänteessä.) Tosin en ole vielä ymmärtänyt, mihin sitä tuttia tarvitsee, eikös siitä ole lähinnä vain haittaa vähän kaiken kehitykselle?

Minun mahani on siirtynyt selkeästi jo "oletko raskaana" -kyselyistä/ilmeistä kysymykseen, milloin sulla on laskettu aika. Tuo maha on valtava.

Raskausarpia ei ole tullut vatsaan yhtään, mitä vähän hämmästelen, kun muuten olen niitä elämäni varrella saanut. No ehtiihän noita tulla. Mies silitteli yksi ilta vatsaa ja totesi hänkin hämmästyneenä, että ei ole yhtään arpea. Vähän ihmettelin kommenttia, mutta kävikin ilmi, että oli töissä nähnyt suunnilleen samoilla viikoilla olleen naisen, jolla oli vatsa ihan täynnä viivaa.

Äiti maa, jos Suomessa olisi edes jonkinlainen kulttuuri kotisynnytyksille ja saisi yksinkertaisesti koulutetun kätilön kotiin, niin minä synnyttäisin kotona. Mutta meiltä siis tosiaan ajaa sairaalaan viidessä minuutissa. No, ensisynnyttäjänä turha haaveilla polikliinisesta synnytyksestäkään, joten mun olisi nyt vaan parasta alkaa etsiä hyviä puolia sairaalasynnytyksestä (vaikka näen vain ahtautta, kiirettä ja ahdistusta) ja asennoitua, että ei haittaa. Suomihan on kotisynnytyksen takapajula, muut Pohjoismaat ovat edellä, Hollannissa noin joka kolmas synnyttää kotona (toki siellä ei koskaan voi olla pitkä matka sairaalaan, kun on niin pieni maa).

Tiudeliini meidän vauva oli ultrassa noin 320 grammaa viikolla 20+2 (tai jotain) ja nyt olen näiden keskustelujen myötä todennut, että jonkin verran pienempi kuin monilla. Yksilöitähän ne vauvat ovat ja millaiset lie mittavirheet...

Mutta hei. Mitä nämä ovat nämä kivut? Koskee alavatsaan jokainen liike. En pysty edes muutamaa askelta kävelemään normaalisti, kun tuntuu pahalta. Alaselkäkin on kipeä. Niinpä vaapun kuin ankka. Ei siis ole mitään järisyttävän kovaa kipua (luojan kiitos, tuo välillä helvetillinen käsikipu riittää), mutta inhottavaa kuitenkin.

Nyt alkaa Kimmo!

P-L
 
  • Tykkää
Reactions: Äiti maa
Piia-Liisa Eihän se vauva tuttia tarvitsekkaan :) mutta itsellä kun se äitiysloma ei ole mitään lomaa, ihan samalla tavalla sitä arkea on pyöritettävä. Pakko kolmelle muullekkin on ruoka saatava pöytään ja huomiota annettava ihan yhtälailla. Tutti auttaa siinä kohtaa kun se imemisen tarve on kova ja kastike tarvis ruskistaa, astianpesukone tyhjentää ja pyykkiä viikata.

Ihana toi "koska sulla on laskettu aika" maha. Mä taidan olla vielä siinä "onkohan toi, vai eiks toi oo?"Vai onks se vaan lihonu" mahassa :D

Mulle sano hammaslääkäri, et sekin on perinnöllistä, et onko hampaat vinksallaan vai ei. Itse en kuulemma ole tuttia koskaan saanut ja hampaat on kun rautakaupan rappuset. Leukaluut on vaan yksinkertasesti liian ahtaat. Esikoinen on nyt oijontaan jonossa, en oikein tajua et miks, koska vasta maitohampaat irtoaa ja ne pari rautahammasta mitä on tullu, on ihan nätisti. Kakkosella ei vielä mitään (söi tuttia ja oli pullovauva) ja kolmosella (joo niin oma vika) meinas etupurentaa tulla, oli vielä 2.5v tutti :ashamed: HYI MINUA mutta kun se otettiin pois niin purenta onneks palautui. Et tämän kanssa tutti lähtee aiemmin pois. Lupaan ja vannon :saint:

Voisko P-L:n kivut olla jotain ligamentti kipuja?

*saikku* Kukahan siellä nykyään valmennuksen vetää? Minä en sinne enää pääsekkään, ensi synnyttäjät vaan :)

Menis nyt puol tuntia äkkiä, tahtoo saunaan ja nukkumaan |O
 
Tutista esikoisella oli kova tarve imeä. Rinnalla imi 2t ja sen jälkeen vielä maistui tuttikin. 2 seuraavaa eivät oppineet tutille eivät sitä tarvinneet. Kuopus söi aikansa päivisin tuttia ja sillä sai kivasti todella pidennettyä kauppareissulla vauvan yhteistyötä ja sai taloon myös hiljaisuutta. Öisin ei kellekkään olla tuttia tarjottu, en ole halunnut ruveta heräilemään tutin putoamisiin 30 x yössä.
Oikeastaan harmitti ettei tullut pidempää tuttia tarjottua, kun tuo neiti on esim. autossa varsin kovaääninen (rakastaa omaa ääntään ja joka äityy usein ilosta kirkumiseksi) ja tutilla saisi yleistä rauhaa aikaa.
Meinataan siis nytten kyllä tarjoamalla tarjota tuttia.

Ensisänky meillä on omasta takaa sairaala/ Vaavi-sänky ja se on ollut loistava. Saa hiljaisesti kuljetettua vauvan mukanaan huoneesta toiseen ja voi nukuttaa vauvaa halutessaan eri huoneissa. Meillä on makkarissa aina ikkuna raollaan ja siellä ei vauvaa voi pitää ja makkarin vieressä on keittiö. Siellä on lämmitystä vähän muuta taloa enemmän, että on kiva aamuisin sinne mennä niin sinne on ollut hyvä vauva lykkiä nukkumaan. Saapahan ovenkin kiinni, jos sattuu olemaan kuorsaajavauva ;)

Maarit ja Hattivatti 23+4 (seuraava hauska numerosarja olisi sitten joskus kaukaisuudessa 34+5) :)
 
Kylläpä kuulostaa kamalalta tuo TAYS... Itse synnytin viimeksi Kätilöopiston Haikaranpesässä ja sinne on nytkin ilmottauduttu. Mielestäni oli oikein hyvää kohtelua, tosin yksi kätilö oli vähemmän mukava. Juuri synnytyksen jälkeen vuoro vaihtui ja edellinen kätilö kysyi, haluanko nähdä istukan ja sanoin että en todellakaan. No sitten vaihtui vuoro ja seuraava kätilö vaan pläjäytti sen siihen mun eteen. Että kiitos vaan... Myöskään imetys ei onnistunut heti alkuun, vauva ei osannut ottaa otetta. Kun oli aikamme kätilön kanssa yritetty saada vauvaa imemään, hän ehdotti rintakumia. Olin kuullut, että kumi voi lyhentää imetysaikaa (mikä ei kuulemma pidä paikkaansa) ja siihen kätilö tokaisi vaan, että no haluutko imettää vai et. Nämä oli siis mun pahimmat hetket Haikaranpesässä :) Ihanaa oli se, että isä oli mukana perhehuoneessa ja toimi mun henkilökohtaisena 24/7 palvelijana :D Isille sanottiin siellä, että te sitten hoidatte kaikki ruoan hakemiset ynnä muut hommat.

Kiloja on mulle tullut tähän mennessä +6 kg (viikkoja 23+2) ja nyt ihmiset uskaltaa jo kysyä, että ootsä raskaana. Kiloista en osaa ajatella, onko paljon vai vähän. En muista miten ne viimeksi kertyivät enkä valitettavasti ole löytänyt vanhaa neuvolakorttia :( Jossain hyvässä tallessa se on... Nyt oon kyllä herkutellut jonkun verran, kun esikoisen aikana en syönyt herkkuja ollenkaan :/
 
Mun pitää nyt puolustaa TAYS:sia.. =) itseäni on aina kannustettu imettämään ja yrittämään ja esikoisen kohdalla sain myös hyvää apua ja neuvoja. Pulloa ei ole alettu tuputtamaan, vaan olen sitten pyytänyt jos on tarvittu, maito kun ei ole välttämättä heti noussut. Tutin olen saanut pyytämällä ja jokaisesta olen sen pyytänytkin, kaikilla lapsilla kun on ollut ihan vauvana kova imemisen tarve.
Synnyttämään on aina otettu hyvin vastaan ja ikinään ei ole käännytetty takaisin. Kätilöt ovat olleet mukavia ja ammattitaitoisia. Itse olen siis ollut kyseisen sairaalan palveluihin enemmän kuin tyytyväinen. =)

vauvan nukkumisesta nukkuu pinniksessä äitiyspakkauksen laatikossa. Kuopus taisi nukkua kaikkiaan kolme kuukautta siinä laatikossa. Siitä saa niin ihanan pesämäisen ja suojaisan paikan pienelle. Päivisin sitten nukkuu alkuun vaunuissa, niin on helppo siirrellä ja on sitten lähellä. Ja kun kelit antaa myöten niin aletaan päikkärit nukkumaan pihalla.

Raskausarvista Ei ole tullut, muuta kuin esikoisen odotusaikana pikkuisen reisiin, mahaan ei ole tullut ollenkaan. Rasvailen silloin kun muistan, yleensä illalla suihkun jälkeen. Rinnoissa sen sijaan arpia on, koska kasvavat aivan älyttömästi odotusaikana, saatika vielä kun maito nousee :D imetyksen jälkeen onkin yhdet nahkarukkaset :ashamed:
(.) Täällä tuntuu että paino nousee ihan silmissä..mutta niin se on mennyt edellisilläkin kerroilla. Pikku Pippuri on vilkas tapaus liikkumaan ja onhan tuo myllertäminen niin ihanaa :heart:
Kävin ostamassa kaukalopussin ja tutan ihanan pörröisen haalarin..itselleni ostin myös carrywellin imetysliivit. Keskiviikkona tuli vietyä Kelaan laput ja päädyin nyt kuitenkin ottamaan tuon äitiysavustuksen rahana (vaikka pakkaus olikin niin ihana), mutta siinä olisi tullut niin paljon sellaista jota en olisi käyttänyt/tarvinnut ollenkaan.

lumi-enkeli ja Pippuri :heart: 23+5
 
  • Tykkää
Reactions: Viivi76
Voihan flunssa! Nyt on sillainen iskenyt ja pahasti. En nukkunut yhtään viime yönä kun kuumetta oli ja jotenkin ahdisti. Herätin miehen ja hän sitten silitteli niin sain unta. Voi kuinka rakastan mun miestäni. <3 ja vähän ennen kuin sain unesta kiinni niin pikkunen aloitti tanssin masussa <3

Musta tuntuu välillä et APUA en tiedä mitään kun vauva tulee. Kiitos siitä että ootte täällä ja saan kysellä ja apua sitten täältä. Kiitos teille! <3
Nyt sitten sillainen kysymys, että kun laitatte vauvan nukkumaan äp-laatikkoon niin mitä laitette pohjalle ja mitä päälle? Makuupussiko?

Voi hirveää kun en mitään tiedä! Tai kyllä mä tiedän mutta haluan varmistuksia kun aina epävarma olen. Ja täällä on jo äitejä jotka tietävät.

Niin ja kiitos listauksista. Tein nyt itse listan mitä on jo ja mitä tarvii vielä. Voin lisätä sen tänne kun menen koneelle ja jos muistan. :)

Nyt teetä ja flunssan kimppuun!

Bettis ja rakas 24+6

Uih! Huomenna poksutaan jo viikolle 25! <3 onpa mennyt nopsaa!
 
  • Tykkää
Reactions: Viivi76
P-L liitoskivuilta kuulostaa, täällä kanssa niistä kärsitään. Oon ottanu yöks tyynyn jalkojen väliin ja yhden 1000mg Paramaxin - ne auttaa. :)

Ihana kyllä tuo mahan siirtymä uuteen kysymyksen kirvoittajaan :D Täällä ollaan nyt siinä vaiheessa, että ihmiset uskaltavat onnitella ja kysyvät, milloin se laskettu aika on. Eli melko selvästi sitä raskaana ollaan - jopa ulkopuolisille. ;)

Sain kuin sainkin ne KELAn paperit pyöritettyä ja täytettyäkin. Vien ne maanantaina sitten tuonne kuntamme yhteispalvelupisteeseen tai pyydän isää ne viemään, jos olen itse työntouhussa koko päivän. Kevyehkö voittajafiilis.
Voimavaralyselyä ei ole vielä eteen tullut, luulisin, että seuraavalla neuvolakäynnillä sitten, mutta onpa tästä puhuttu miehen kanssa paljonkin. Tiesittekö muuten, että vuoden alusta mahdollisesti astuu voimaan laki, joka antaa isälle mahdollisuuden olla kotona jopa 56arkipäivää eli 9vko vanhempainrahakauden aikana? Tämä selvisi eilen neuvolassa ja koskettaa kaikkia niitä, joilla alkaa äitiysloma aikaisintaan 1.1.2013. :) Minä en nimittäin tiennyt ollenkaan. :O

Ja ne vaunut tulivat sitten meille - olivat aivan täydelliset, ihan kuin uudet. Nyt on sitten pikkutyypillä vaunutkin. :heart:
Eilen tuli myös se NEXTin pakettikin ja olipa kyllä hyvän näköiset sekä mammavaatteet että ne vaatteet, mitä pikkutyypille tilasin. :)

Kaveriltakin tuli tänään paketti - myssyt meidän koirapojille, ei tarvitse talvella palella korvienkaan enää. :)

Viikonloppu taas, luvassa autotallin tyhjäystä ja muutamien Ikea-kalusteiden kokoamista. :D Ja minä oon taas ällöonnellinen. :LOL:

MrsR&MrR ja Jorma-Irmeli 23+1 (piti oikein tarkistaa, että oikeastiko jo näillä viikoilla)
 
Iltapäivää! :)

Tänne kuuluu hyvää. Neuvola oli alkukuusta, kaikki oli hyvin :) Ja uusi neuvolatätikin ihan kiva. Painoa on tullut reilu 6kg mutta ei neukku sanonut siitä mitään. Turvotuksia ei ollut lainkaan ja kaikki muukin oli kohdallaan. Sf-mitta oli 21cm. Supistuksien takia sain sitten labraan lähetteitä, tutkivat onko jokin tulehdus mikä niitä aiheuttaa.. ovat meinaan aika kipeitä suppareita ja tosi herkästi alkavat :( Muuten vointi on ihan hyvä, masu alkaa kohta olla tiellä :D Pikkuinen on melko aktiivinen tapaus, kova mylläämään ja potkimaan <3

Raskausarpia ei ole näkynyt täälläkään.. eikä taida tullakaan :) Tai niin kovasti toivon kun olen aiemmissakin raskauksissa niiltä säästynyt :D

Tissit kasvaa ihan hirveetä tahtia, vaihdoinkin jo imetysliiveihin kun ei tavalliset istu lainkaan. Kotona ollessa oon käyttänyt miehen boksereitakin kun omat tavalliset pikkuhousut tuntuu niin inhottavilta ja kiristäviltä! :LOL:

Hankinnoista.. olen ostellut muutamia vaatteita taas vauvalle ja ne on kyllä kaikki sinisiä :D Vaikka tyttöähän meille luvattiin. Silti vaan tuo oma vahva poika-olo ei anna periksi ja uskonkin että poika sieltä on tulossa :) En jaksaisi odottaa enää yhtään!

Mitäs muuta... Tänne tulee juttua aina niin kovaa tahtia ettei perässä pysy.. :) Mutta mukavaa viikonloppua kaikille, toivotaan että saatais auringostakin nauttia välillä näiden syyssateiden keskellä! <3
 
JEII!! Kattelin äsken Kelan -sivuja ja kirjauduin sinne ja jipiiii.. mulle on jo tilattu äitiyspakkaus ja 2 viikon päästä sen pitäs tulla! WIIHII! Eli 2.11. jeejeejee! Siitä onkin sitten vielä 3kk laskettuun aikaan.

Ja oli siellä vielä nekin että koska ja kuinka paljon äitisrahaa tulee jne. VOI KUN MUKAVAA! ;D

Eli onnistuneesti olen täyttänyt lappuset. Hyvä minä!

Ehkä tuleva mamma tulee illalla käymään, sitä odotellessa! <3
 
  • Tykkää
Reactions: Viivi76
(.)
Voi hemmetti ton kelan kanssa :mad::headwall:. Kohta ovat pyöritelleet hakemuspapereita kolme viikkoa vanhempainrahan osalta... Taitaa pikkuisen olla ruuhkaa käsittelyissä, mut eihän sen pitäisi asiakkaan vika olla.
Masussa käy ihan vihonviimeinen melskaus, ilmeisesti on maailmanluokan futismatsi pikkuisen mielestä käynnissä. Parina viime aamuna oon herännyt, kun on potkinut ja heilunut melkoista vauhtia. Toivottavasti on syntymän jälkeen hiukan rauhallisempi :D

Voihan P****, ensi viikolla pitäis jo käydä vasta-ainekontrollissa labrassa. Mut ehkä mä olenkin pääsemässä mun pahimmasta fobiasta eroon. Yleensä ahdistaa monta viikkoa ennen verikoetta niin etten nuku kunnolla ja olen stressaantunut.
 
Tännekin äippäpakkaus on matkalla:) Päästään varmaan Bettiksen kanssa samoihin aikoihin hypistelemään ihanuuksia. Muuten jaan Bettiksen tuntemukset, välillä hirvittää miten vähän sitä vauvoista tietääkään. Jotenkin on vain vielä luottavainen olo, että ehkä tässä oppii:) Olen ajatellut alun olevan helppo (älkää korjatko, jos olen väärässä:p ) kun ruoka on äidin tississä ja vaihtaa vaan vauvaa kuiviin ja syöttää riittävän tiuhaan.

Minäpäs kärähdin nyt sokereista, oikein kunnolla: / Ihan samanlaisen aamupalan söin kuin muulloinkin, mutta niin vain tuli kaksi plussaa tikkuun. Kohtapuoliin pääsee siis sokerirasitukseen, katsotaan kuin mamman käy. Onko kellään muulla ollut nyt tai aiemmin sokerit plussalla tässä vaiheessa ja onko se merkinnyt mitään? Ihmetyttää vaan, kun ei ole mitään riskitekijöitä, ikää alle 30, painoindeksi raskauskiloillakin alle 22 (tullut 5 kiloa nyt painoa).

Tissit ei täällä mitään muutoksia. Ehkä ihan vähän normaalia isommat, mutta samat vanhat liivit sopii. Yhtään en panisi pahakseni, jos tuosta vähän (tai enemmänkin) turpoaisivat:)

Pilkku_ 25+1
 
  • Tykkää
Reactions: Bettis
No hyvä, jos tulee positiivisiäkin kokemuksia Tays:sta, kiitos Lumi-enkeli :)

Bettis Siellä äp:n laatikossa on patja sitä laatikkoa varten, lakana, pussilakana ja peitto. Ne on sitä varten siellä :)

Mulla on kans kelan sivuilla jo tieto paljonko tulee ja koska. Onkohan pikku yllätys hakemus ihan oikein jos noin kauan menee? Siinä kestää jos tarvivat jotain lisäselvityksiä.

*saikku* Tuttu nimi, yhtään en muista minkäniminen se minun aikanen ihminen oli. :)

Pilkku_ Voi harmitus :( Eihän se tosiaan aina niitä riskitekijöitä tarvitse, joillekkin vaan herkemmin tulee. Mutta jospa olisi lievä, tai ei mitään. Pidetään peukkuja.

(.) Ai siis onko nyt perjantai?! Koko syysloma meni ja me ei tehty yhtikäs mitään! Voi jestas, pidettiin vaan sadetta. No, huomenna viedään lapset herra hakkaraisen talolle, ees jotain pientä kivaa :)

Äiti maa & alli 24+6
 
Sokerit voi heittää, kovastikin vaikkei ole mitään riskitekijöitä. Monesti toi diabetes yleensäkin mielletään lihavien/ylipainoisten jutuksi, mutta esimerkiks nuoruustyypin diabetes voi tulla hyvin hoikallekin eikä sitä voida edes geneettisesti selvittää, kun se ei ole periytyvä toisin kuin aikuistyypin diabetes. Mulla on riskitekijänä se lievä ylipaino ja ikää on yli 28, ja niillä sit mennään reilun parin viikon päästä sokerirasitukseen. Edellisellä kerralla 2v sitten kaikki arvot oli kohillaan, silloin oli epäilys tuosta diabeteksesta, kun paino tippui itsestään reilussa kuukaudessa 12kg eli oon aika luottavaisin mielin siitä sokerirasituksesta - kaikesta huolimatta. :) Pilkku_ tsemiä rasitukseen ja parasta tulosta toivotaan täältäkin!

pikku yllätys Kelalla kestää välillä, riippuu mikä tsto niitä hoitaa... mä oon täällä ootellu jo viikon alv-palautuksia verottajalta, mut ei nekään kiirettä näytä pitävän. Toivon mukaan saat päätöksen pian! :) Ai niin, se vasta-aineverikoe ois mullakin taas edessä - mut oliko se ny sitten rv26-28, ainakin ite muistelisin näin mulle sanotun. Hmm. Noo, seuraavalla neuvolakäynnillä sitten. :)

Mä oon koko päivän kattonu BB24/7... ei hemmetti. :D

Nyt aion nauttia perjantain kunniaks Batteryn, anteeks. :LOL:
 

Yhteistyössä