HELMIKUUN HELMET 2013 *lokakuu*

Isyyspakkaus on kauhean ihana asia, mutta en ole miehelle sitä tekemässä. Ekä muista, et olisinko esikoisenkaan aikaan. Meillä mies ehkä arvostaa enemmän ihan oikeaa käytännöllistä lahjaa kun jotain hömppää. Tarkoittaen sillä siis sitä, et jos mä tekisin isyyspakkauksen niin se olisi sitten huvittavaa hömppää :D Ja tuo iloitsis enemmän uusista työhousuista ja pako sarjasta. Isänpäivänä kun sitten sitä hömppää saa, jotain järkevääkin kyllä, mutta olen ajatellut tilata t-paitaa lasten kuvalla varustettuna ja sitten tietty kaikki kolme tekee ne omat hellyttävät lahjansa :)

Niin sitä vaan sitten ennen 7 on ylhäällä vaikka ei ole lapset herättämässä. heräsi kauheaan pissahätään ja siihen kun kissa hyppäs ikkunalaudalle. Taka ajatuksena silläkin oli, et herää nyt hitto ennenkun pissaan sisälle :D

Miehen kans tehdään herkku aamupala ja sitten lähden kaverin kans kirpparille :) Kiva lauantai tiedossa siis

Mukavaa päivää kaikille :wave::heart:

Äiti maa & Alli poks 26+0
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa!

Pitää kai se välillä ite tänneki jotain rustailla.

Tsemppiä sitä tarvitseville ja tervetuloo uusille!

Isänpäivästä kysyin suoraan tulevalta isiltä, että haluaako jotenki viettää, ni ei kuulema. Vietetään sit ensvuonna :)

Äitiyspakkauksen mies toi torstaina töistä tullessaan, kun oli käyny kaupassa
(jossa myös posti), niin olivat sanonu, että täällä ois M:lle paketti. Kyseli vaan, että mitä oon tilannu ja minä ihan tyhmänä, että ku en mitään:confused: En tosiaan oottanu mitään pakettia, kun ilmotus äp:n päätöksestäki tuli vasta edellisenä päivänä. No, kivoja vaatteitahan siinä on, kiva kun on värikkäitä pienelle:heart:

Mies ei varmaan täälläkään paljoo vapaita pie, jos vaan töitä on. Eipä tuo kesä- tai muita lomia oo koskaan pitäny, ni tuskinpa nytkään. Jos työttömyys astuu kuvaan, niin toisaalta ei minua haittaa vaikka ois vähän aikaa välillä kotonaki ;) Mut päättäköön ite, en halua yrittää määräillä millekään lomille tms., tekee niinku tahtoo, kyllä se kuitenki tätä lasta oottaa ja varmasti osallistuu vaikkei ylimääräsiä vapaita pitäskää. Minäki oon kyllä sen koulukunnan ihminen, että naiset kasvattaa lapset ja hoitaa kodin ja miehet hoitaa sit muut hommat.

Sokerirasituksessa ja neuvolassa kävin tiistaiaamuna, se "vadelmamehu" oli yllättävän voiko sanoo hyvää...meni alas ja pysy siellä ilman ongelmia. Neuvola onneks hoitu tosiaan samalla, ni ei tarvinnu niin paljoo ootella. Juniori kyllä jumppaili taas aika tavalla just, kun terkkari tunnusteli hänen asentoo ja kuunneltiin sydänääniä, sai varmaan hyvin virtaa siitä "mehusta". Sokereista en oo kuullu mitään eli niissä ei sit onneks mitään ihmeellistä ollu. Mulla on sf-mitta mitattu nyt 3 viime käynnillä ja aina on ollu siinä käyrällä.

(.) Maanantaiaamuna juniori potkas minua jo ekan torkkuherätyksen jälkeen ihan kunnolla kylkiluihin, kun en noussu ylös...piti hetki miettiä, että mikä se oli, kun tuntu ihan sähköiskulle=) Mahan koko on täällä siis jo kyllä aika iso, töissä on tullu aiheesta muutama kommentti ja monet on kyselly, että millon se laskettu aika on tai millon jään töistä pois. Kolme viikko ois vielä töitä ennenku se loma sit alkaa! Tähän asti oon pystyny käymään ihan hyvin kävelemässä, mutta eilen tuntu ensin, että vauva hölskyy eestaas ja kun se loppu, niin tuntu loppumatkan sit pientä inhottavaa liitoskipua tuolla häpyluun molemmin puolin, mut ei se mitään, ei passaa jäähä paikoilleen vaan liikkua kaikesta huolimatta, ettei ainakaan joka paikka ihan jämähä.

Hyvää viikonloppua kaikille!

minä vaan -84 + juniori 26+0
 
Hei kaikille!

Josko se minäkin muutaman rivin tänne taas pitkästä aikaan kirjoittelisin. :) En ole tainnut kirjoitella viime kertaisia neuvolakuulumisianikaan niin aloitellaan niistä.

Rv: 22+4
RR: 107/63
Hb: 121
Sf-mitta: 19cm
Pissa: puhdas
Paino: +350g/vko
:heart:-äänet: 154

eli kaikki kunnossa. :) Paino oli tuohon mennessä noussu ihanteellisen vähän +3kg. (mutta eiköhän se tässä 5 viikossa ole taas jonkun verran noussu) ;) Terveydenhoitajalta sainkin mukavaa palautetta ja kannustusta jatkaa liikunnan harrastamista niin pitkälle, kun vaan jaksan ja se tuntuu hyvältä.

Liikuntaa harrastan edelleen 2-3 kertaa viikossa, lenkkeilen ja uin. Hyvältä on vielä tuntunut. Muuan viikko sitten oli kankku kipua, mutta se meni levolla ohi (onneksi). :) Lumen tuloa odottelen kovasti, nimittäin hiihtoa rakastan yli kaiken. Syyslomalla käytiinki Saariselällä ensilumenladulla hiihtelemässä. =)

Seuraava neuvola onkin lääkärineuvola 6.11 (rv 27+4) eli ihan kohta.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Nyt alan lukemaan mitä teille muille kuuluu. :)

Sirel ja :heart: iltatähtönen 26+1
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Äiti maa
Heippa

Parin päivä tauko ollut päivittämisessä ja nyt en muista melkein mitään keskustelunaiheita....

Isän osallistumisesta ollut keskustelua ainakin: meillä esikoinen tulossa, joten ei voi sanoa varmuudella, mutta uskoisin, että osallistuu. Toivon myös! Olen kyllä sen sorttinen, että hermostuisin, jos ei osallistuisi, etenkin kun ei ole mikään 'miesten töiden' tekijä ollenkaan, ts. ei yhtään kätevä käsistään. Meillä menisi melkein helpommin niin päin, että minä huseeraisin vasara kädessä ja mies vauva...

Isyyspakkaus-ajatuksesta innostuin! Taidan ruveta heti askartelemaan sellaista!

Kysymys tuttipulloista: olen päättänyt hankki pari lasista tuttipulloa, josta ei varmana irtoa mitään myrkkyjä (välttelen itsekin muovisia juomapulloja). Mutta pullotuttiosan haluaisin varmistaa olevan sellainen vastasyntyneelle sopiva, joka EI häiritse imetystä. Oliko se Äiti Maa vai kuka, joka suositteli Tommy tippees - pulloja? Onko niissä 'standardikokoinen pullotutti', jonka saa kierrettyä jonkin muun merkin pulloonkin? Olen ajatellut hankkia 'pikku piia' merkkisiä pulloja pari, lasisia siis, a. 4.90 e verkosta tilattuna, mutta tuttiosa ei vaikuta kummoiselta. En missään nimessä halua, että rintaruokinta karahtaa 'liian helppoimuiseen tuttiin', ts. lapsi rupeaa hylkimään rintaa, kun pullosta saa vaivattomammin...

Vaunutkin on jo mietinnässä. Oltaisiin saamassa ystäviltä pilkkahintaan Brio Sing -merkkiset vaunut. Onko kellään kokemuksia? Itse kylllä tulen rullailemaan aika paljon hiekkateillä, ei ole ilmakumeja ja jotkut sanovat, että ei hyvät maastoon. Onko hiekkatiet maastoa? :)

Vatsakipua ollut täälläkin, ei supistuksia, mutta kivistystä alavatsalla. Eilen varsinkin, mutta oli ylirankka päivä, kun Ikeassa ja kaakelikaupassa meni yhteensä 6 tuntia, syömättä... Ostettiin uusi petauspatja, sellainen Ikean tempur-versio, joka ekan yön kokemuksen perusteella on I-HA-NA. Sen alla on vanha futon, joka on julmetun kova ja ehkä senkin takia olen nukkunut surkeasti viime ajat. Viime yön läpi yön, ekan kerran viikkoihin!

Mitäköhän edellisellä sivulla jutusteltiin...? En muista millään.

Tunnelmat kotona rennommat, mutta vähän kireää edelleen aika ajoittain. Huomaako muut tarvitsevansa extrahuomiota? MInua ärsyttää kun mies lukee koko ajan kirjaa vapaalla ollessaan ja vaikuttaa välillä ärsyyntyneeltä, jos yritän keskustella jostain. Niin kuin häritsisin. Kainaloon saa kyllä mennä jne. mutta sanoin tässä joku aika sitten, että mulla on sun jakamaton huomio oikeastaan ainostaan illallisen aikaan, sen jälkeen mies on kirjan oma (himolukija). Auttaa kyllä toki askareissa, mutta kaipaisin enemmän 'yhteistä aikaa', ts. aikaa jolloin ollaan yhtä aikaa kotona ja seurustellaan keskenämme.

No, tänään en kyllä jaksa valittaa mistään. Syysaamupäivä kutsuu ulkoilemaan (mies jäänee lukemaan...:x)

Iloista lauantaita kaikille!

Tuulis ja rakas 24+0 poks
 
Viimeksi muokattu:
Heippa kaikki!

Mä oon kirjoitellut nyt hieman laiskanpuoleisesti, johtuen ehkä kiireestä ja myös siitä, etten ole työpäivien jälkeen enää jaksanut juuri mitään ylimääräistä. Nyt asiaan tulee varmasti muutos, kun lääkäri laittoi mut sairaslomalle äippäloman alkuun saakka selkäkipujen ja supistusten takia. Onneksi supistukset eivät ole tehneet hallaa kohdunsuulle.

Isyyspakkauksesta kyseltiin ja mä aion sellaisen tehdä :) Ajatuksena olisi antaa se isänpäivänä, mutta voi olla että tarvittavat osat eivät ole vielä tulleet perille silloin.

Sokerirasitus on 2,5 viikon kuluttua. Toivottavasti kaikki olis hyvin sillä saralla, koska mä en tiedä inhottavampaa asiaa, kuin se sormenpäähän pistäminen! Vielä, jos sen joutuu tehdä itse : /

(.): Viime neuvolakäynnillä oli tullut painoa 600g/vko ja neuvolatäti piti sitä hyvänä nousuvauhtina kaksosraskaudessa. Itseäni tuo lukema hieman hirvitti, että onko normaalia, sillä saisin ehkä omasta mielestä katsella hieman, mitä suuhuni laitan. Oon nimittäin innostunut leipomisesta nyt, ja kaikki mitä leivon, menee kyllä parempiin suihin :whistle: Verenpaine oli ok ja HB 113. Lisärautaa ei vieläkään määrätty, kun lähtöhb on ollut ainoastaan 120. Laskua ei siis ole kauheasti tullut, vaikka matala onkin. Sf-mitta oli 31cm.

Mukavaa lauantaita kaikille! Mä taidan mennä nauttimaan ulos lumisateesta :)

Flowerby & Tiuhti ja Viuhti 24+5 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Helou,

pikaisesti päivittelen kuulumisia. Keskiviikkona oli neuvola ja sf-mitta menee siellä kaikkien käyrien yläpuolella, olikohan 24cm tms. mutta tasaisesti siis kaiken yläpuolella, ei aiheuta kuulemma mitään tässä vaiheessa. Mutta ei siis ihme, että hengästyttää helposti ja on vähän väliä olo mikä on. Hb oli tipahtanut 113:sta ja kävin ostamassa jotain yrttilitkua apteekista, jonka pitäisi nostaa kai nopeasti arvoja. Pahin kaikista on kuitenkin torstaiyönä alkanut päänsärky, joka ei ole meinannut millään poistua. En tiedä, johtuuko näistä halvatun tisseistä vai mistä, selkä on kai aika juntturassa ja kun en sitä buranaa uskalla syödä, grammasta panadolia oon ottanut neljästi päivässä, jos yö lasketaan siihen lukuun. Heräsin viimekin yönä neljältä särkyyn :(

Kuitenkin yritän nyt tässä luovia ja iloa elämään toi tuo äitiyspakkaus, jonka tänään hain :) Ei pitänyt sitä avata edes vielä, mutta sitten naapuri soitti, että onko isoja paffilaatikoita :D hyvällä tekosyyllä sitten hypisteltiin tytön kanssa kuteita ja hän niin pikkuvanhan oloisesti käsitteli niitä ja kiljahteli 'oi, kun ihana, voi että onkin nätti' :D

Näillä kuulumisilla, nyt oli valitettavasti valitettavaa :( Sauna varmasti auttaa tähän oloon, kunhan ei vain jatkuisi särky. Ainiin ja hah, lääkäri laittoi minut siis torstaista alkaen takaisin töihin. Olin työmaalla oikein puolitoista tuntia, jonka jälkeen työkaverit ilmoittivat, ettei tästä taida tulla mitään ja sain siirron toimistohommiin. Olen osa-aikainen, eli muutaman päivän viikossa saan nyt sitten tehdä sitä, mistä oikeasti eniten tykkään eli suunnitella mainoksia ja tehdä kaikenlaista sensellaista paperihommaa :D Mutta jos nekin hommat loppuu, sitten täytyy sitä saikkua hakea lisää.

Mukavaa viikonloppua :) voikaa paremmin kuin minä olen voinut =)

Viivi+Tiiti 25+2
 
Hei!

Tuuliannaliina mä olen ajatellut hommata kanssa brio sing vaunut. Kävin vaunuliikkeessä katselemassa ja kokeilemassa, niin olivat minusta meidän tarpeisiin kaikista käytännöllisimmät.

Ihanaa kun on jo vähän talvi :)

Päätös äitiyspakkauksesta näkyi jo kelan sivuilla, nyt vaan odotellaan milloin laatikko saapuu postiin. Muutenkin tilasin vähän vauvanvaatteita, ei malta oottaa että ne saapuisi.

Oma olo on ollut pari päivää heikon puoleinen. Tuntuu ettei pystyisi kävelemään ollenkaan. Toivottavasti on jo menossa ohi. Oloon tietenkin saattaa vaikuttaa etten ole kävellyt kahteen viikkoon muuta kuin niillä kyynärsauvoilla.

Hauskaa lauantai iltaa kaikille
-Annemiini-
 
Hei vaan pitkästä aikaa kaikille. En ole hetkeen käynyt, olen kokenut elämäni hirveimmät 2 viikkoa ja niiden myötä joudun nyt poistumaan joukostanne.

Reilut 2 viikkoa sitten torstaina oli rakenneultra, odotettiin että kaikki on kunnossa, kuten oli niskaturvotus-ultrassakin. Tuolloin kuitenkin kävi ilmi, että vauvan sydämessä on jokin vialla. Ultraaja ohjasi meidät saman tien lääkärille, joka vielä katsoi tarkemmin ja näki jotakin vakavaa häiriötä pienen sydämessä.
Seuraavan viikon torstaille saimme ajan Helsinkiin, siellä yksi Suomen parhaista tutki vauvamme ja ultrasi hänen sydäntään lähes tunnin. Sydämessä oli monenlaista erittäin vaikeaa ongelmaa. Viime vuonna koko Suomessa vastaavia on ollut vain 5kpl, joista kaksi on halunneet jatkaa raskauden loppuun - kumpikin vauva oli kuitenkin menehtynyt. Tuolloin teimme elämämme vaikeimman päätöksen, tulisin synnyttämään oman pienen poikamme seuraavalla viikolla.

Eilen oli tuo päivä. Ulospäin Täydellinen, aivan isoveljensä näköinen 28cm pitkä ja 488g painava pieni poika syntyi vajaan 6h käynnistyksestä.
Muistoksi saimme pienen käden- ja jalanjäljen painettuna paperiin. Sekä sain olla rauhassa vauvan kanssa, kun hoitajat hänet olivat puhdistaneet. Tuon ajan koin hyväksi, sain hyvästellä rakkaan. Olo oli tuossa vaiheessa jo kovin rauhoittunut ja helpottunut. Kahden viikon kamala tuska ja odotus oli ohitse. Nyt alkaa toipuminen. Näin oli helpompi sekä pienelle, että meille ja tulevalle isoveljellekin.

Ymmärtänette varmasti, että en kovin usein täällä enää käy. Tämän tekstin jälkeen toki käyn muutamat kerrat katsomassa, jos jotakin vastauksia on tullut, mutta en usko, että tulen seuraamaan tilanteitanne loppuun saakka. Ainakaan nyt ei yhtään tunnu siltä, että pystyisin siihen.
 
Tige, voi ei miten kamala kokemus :hug: Ei kenenkään pitäisi joutua kokemaan tuollaista kamaluutta :( "Onneksi" sentään selvisi asia ultrassa, eikä vain niin että lapsi syntyy kuolleena eikä kukaan tiedä miksi. Ainakin mulle asian käsittely olisi varmasti siinä tilanteessa paljon vaikeampaa. Aivan järkyttävää, ei tällaista voi edes lukea ilman silmänurkkien kostumista. Paljon voimia ja jaksamista suuren surun keskellä!
 
Tige Voimia ihan hirveästi teille :hug: Kaikkea hyvää teille jatkoon :heart:

Viivi Voi että :( ei kuulosta sun olosi yhtään mukavalta. Toivottavasti nyt vaan säryt hellittäs.

Annemiini Lihakset surkastuu yllättävän äkkiä, tai ainakin tottuu siihen lievempään rasitukseen. Nyt vaan rauhaksiin eteen päin :) Itsellä leikattiin polvi muutama vuosi sitten ja kuukausi piti olla jalka suorana, asteittain sai alkaa aina vähän koukistamaan, hitto se olikin vaiketaa "opetella" taas kävelemään kunnolla :D

Extrahuomio En ole huomannut kaipaavani lisää, jotenkin ehkä noilta lapsilta saa sitä liikaakin, että kaipaan näitä hiljaisia hetkiä välillä ehkä enemmä kun, että kaipaisin huomiota mieheltä :ashamed: Mutta ymmärrän kyllä Tuuliksenajatuksen, se on inhottavaa kun olisi jotain asiaa ja toinen on vaan aha, aha ja jatkaa omaa hommaansa.

Ja mulla ei ole näistä tommeen tuttipulloista kokemusta :) Enkä muista kuka se oli, kenellä oli. Meillä on ihan ainun tutit ja pullot ollu tähän asti, nyt ostin ne aventin. :) Mutta jospa hän huomais:wave: kuka niistä puhui! :)

(.) Olisin jo ihan valmis lähtee hakeen ne kolma honeymonsteria kotiin! :heart: Mutta oli kyllä rentouttava viikonloppu, ei voi muuta sanoa. Tosin illalla huomasin jotain ihan kamalaa, mä aina jos miehen kans ollaan saunassa kaksin niin makaan lauteilla, niin eilenkin. Ja kun sitten nousin ylös niin selkää vihloi ihan oikein kunnolla!: / en kyllä ala jos nyt alkaa tommosesta kiukutteleen.
Lapset oli eilen käyny mun tädillä joka kasvattaa rag doll rotusia kissoja.. Arvatkaa mimmonen kissanpennun hinkuminen nyt alkaa... :saint: Olishan se kieltämättä nätti ja jopa vähän koiran olonen.. Täytyy kyllä vakavasti harkita sitten kun tuosta vanhasta rontista aika jättää.

Äiti maa & Alli 26+1 (muistakaa kääntää kellonne ;) )
 
Tige :'( Hirmusesti voimia sinne :hug:

Viivi76 menee kai se sinun päänsärky kuitenki sillä panadolilla ohi? Mulle tiistaina neuvolassa terkkari nimittäin puhu raskausmyrkytyksen oireista, että kannattaa tarkkailla, jos niitä sattuu tulemaan ja yks niistä oli juuri jatkuva päänsärky, joka ei mene ohi särkylääkkeellä. En halua huolestuttaa, mutta tuli vaan heti tuo mieleen.

Talvirenkaista olitte puhunu, ite katoin tiistai-iltana sääennustetta (onneks) telkkarista, että lupailivat torstaille liukasta ajokeliä ja pakastuvaa, niin oli kyllä pakko hommata keskiviikkona ne talvirenkaat, että sain ne torstaiks alle. En tosiaan rupee nyt minkään tommosen asian takia vaarantamaan omaa tai pienen terveyttä.

Extrahuomioo en oo minä tarvinnu ja välillä jos tuntuu, että jotain pitää saaha vähän halia, niin sit on hyvä hetki hoivata kissaa tai koiraa, jotka välillä tykkääki siitä. Koira meillä joskus oikein hakee huomiota, että sitä pitääki välillä hoivailla.

(.) Olipahan melkonen yö! Ensimmäisen kerran heräsin 2 tunnin unien jälkeen ja sen jälkeen sit loppuyön n. 0,5-1 tunnin välein, kun joka asennossa rupes koskemaan alaselkään:mad: Hemmetti, jos tämä on nyt koko loppuajan tämmöstä, niin onpa kiva!! Nyt tuntuu, että meinaa vähän sit koskee päähän, kun on nukkunu tolleen pikku pätkiä. Mulle ilmesty eilen käsiin vähän turvotusta, mut niissä ei onneks tunnu mitenkään pahalle. Ja kävellessäki tuntuu nyt alaselässä sille, ettei pysty kunnolla kävelee... Tuntu jo illalla, oikeestaan rupes tuntuu joku aika kävelylenkin jälkeen (siellä kuitenki pystyin vielä kävelee ihan hyvin ja suht reipasta vauhtia). Onko kellään mitään vinkkiä, mikä tähän auttas?

minä vaan -84 + juniori 26+1
 
Tige voimia teille. Hyvä että syy on tiedossa, järkeistäminen varmasti auttaa asian käsittelyssä.

Emme ota äitiyspakkausta enkä aio tehdä isällekkään omaa isyyspakkausta. Hänelle sellaisesta ei olisi niin iloa.. Toivoo uutta televisioa isänpäivälahjaksi. Ei tule saamaan silti :D

Isä osallistuu todennäköisesti aika hyvin niin lapsen hoitoon kuin kotihommiinkin. On hälle ensimmäinen, niin en voi ennustaa varmaksi, mutta jos poikapuolensa kanssa toimii kuin kunnon isä niin varmaan biolapsensakin kanssa.

Huomioa olen saanut tarpeeksi pyytämättäkin :heart:

Tommee ja muut tutit. Olen minäkin miettinyt, mitä kannattaisi valita varalle jottei imetys häiriintyisi. Niitä on niin miljoonia vaihtoehtoja. Avent nyt taitaa olla hyvä, se eka aste ja hidas virtaus, mutta haluisin nätimmän pullon... :whistle: Tää ois kiva ainaki Lastentarvike Baby Style Oy - mOmma Tuttipullo 250ml, Oranssi. Voiko noita tuttiosia ja pulloja yleensä sekoittaa keskenään?

(.) Muuten ihan hyvä olo ollut, mutta töiden aloitus tarkoittaa hurjasti lisää kävelyä ja liikkeellä oloa ja kaikki istuma-alueen luut on tulessa päivän jälkeen :mad: Ei pystyisi oikein kotona enää touhuaan, kun mieli tekee vaa maata lattialla jalat ylhäällä, kävelyyn tarvisi sauvat.

Muistakaahan mammat siirtää ne kellot talviaikaan!
Valitettavasti esikoinen ei ymmärtänyt, että "eiku oikeesti kello on nyt vasta seittemän ja vielä nukutaan tunti.."

Halibut+Oljo 23+1
 
Tige Tuon täytyy olla jotain aivan hirvittävää. En pysty kuvittelemaan miltä teistä tuntuu, mutta toivotan voimia sinulle ja muulle perheellesi. Kun minäkin, täysin vieras ihminen aloin itkeä asian kuultuani, niin teillä täytyy kyllä olla hirveän surulliset ajat tällä hetkellä. Toivotaan, että paremmat ajat kohtaavat teidät pian ja pääsette elämään niin normaalia elämää kuin se tällaisen jälkeen voi olla. Halaus vielä sinulle!
 
Huomenta!

Tige hirmuisesti voimia Sinulle ja perheellesi :heart: :hug: Tuska ei varmasti lopu koskaan, mutta aika toivottavasti haalistaa sitä. Nämä on niitä asioita, joille ei selitystä löydy eikä oikein ymmärrystäkään :( Mutta niin kauan kuin on rakkautta, on myös toivoa :heart:

Pääsärky helppasi. Syynä ovat ilmeisesti nuo TISSIT. Ne oikeasti painaa ihan tuhottomasta, mies oli yökyläilemässä kaverillaan ja kun palasi kotiin, tuijotti vain tissejä ja totesi, että herranjumala, en muistanutkaan, että ne on NOIN isot... enpä tiennyt oikein, että itkenkö vaiko nauranko. Se on kuulkaa mentävä ostamaan uudet tukevammat mammaliivit varmaankin ihan näinä hetkinä. Kävin illalla saunassa ja levittelin koko selkään saunahunajaa, mies vähän taputteli päätteeksi ja nyt aamulla jo pystyin jumppaamaan hieman. Mutta ihan on yhtä puuta koko selkä. Hierojani ei halua oikein hieroa, koska epäili, että hieronta aiheutti ne keskenmenot, mutta minä en kyllä siihen oikein usko. Täytyy hieman selvitellä.

Halibut pystyn NIIN eläytymään tilanteeseesi :hug:

Kaikin puolin siis oma napa on tänään hyvinvoiva, nyt pitäisi kehitelllä jotain vaatetta ristiäisiin, tytärpuoleni vauva saa tänään nimen :heart: Esikoinen on kuulemma lähdössä ristiäisten jälkeen myös häihin... ilmeisesti kuullut, kun puhuttiin, että mahtaakohan tytär mennä naimisiin samalla, kun on koko suku kutsuttu jonnekin seurakuntatalolle ristiäisiin. Itse olen tottunut, että ristiäiset on pienet ja kotona pidettävät intiimit juhlat.

Taidanpa minäkin lähteä haukkaamaan raitista ilmaa, toivottavasti tuo lumi ei lähtiskään ;)

Hauskaa sunnuntaita :heart:

Viivi+Tiiti 25+3

PS. Minäkin huolestuin siitä raskausmyrkytysasiasta, kun eilen nettiä selailin, ja onneksi löysin tuon verenpainemittarin, yksi kerrallaan eliminoin oireita. Onneksi särky tosiaan lakkasi, eikä tarvinnut lähteä minnekään :) Toivottavasti kenellekään ei tulisi enää mitään vastoinkäymisiä!
 
Viivi minä oon koko raskausajan kulkenu hierojalla, paitsi nyt kun mun vakkarihieroja jäi saikulle ja siitä mammalomalle. On jätetty vaan tuo alaselkä aina hieromatta, mutta niska-hartiaseutuun on sit aina käytetty enemmän aikaa. Ja hieroja on aina sit sanonu että jos rupee selkeesti hieronnan jälkeen enemmän supistelee niin sit pitää miettiä kannattaako enää hieroo. Oon käyny 2-4 viikon välein, eikä se mun mielestä oo mitenkään provosoinu suppareita. Päinvastoin ku on sit vähän rentoutuneempi. :) Hierojalle vaan! Myöskin tuo saunassa venyttely on hyvä. Kannattaa tehä semmosia minuutin mittasia venytyksiä, leukaa kohti rintaa ja korvaa olkapäähän.

Omaan napaan ei mitään ihmeitä. Tällä viikolla on lepäilykin jääny vähän vähemmälle, eikä silti oo sen enempää supistellu. Eilen jopa vähän ulkoilin. :) Reilu viikko vielä seuraavaan ä-poli käyntiin.

Pink 25+3
 
  • Tykkää
Reactions: Viivi76
Tigelle pahoittelut vielä tätäkin kautta. Osasiko lääkäri sanoa onko perinnöllinen vika eli mahdollisesti uusiutuva vai "vain huonoa tuuria"? Paljon jaksamisia ja toivottavasti tuska ja murhe helpottuu vähitellen ja uskaltaudutte uutta pienokaista miettimään :hug:

Maarit
 
Tigelle ja perheelle aivan valtavasti voimia suuren surun keskelle! Ei pysty edes kuvittelemaan, miten pahalta teistä tuntuu. Toivottavasti elämä alkaa taas kantaa ja tuo uutta iloa taas jonain päivänä.

Pilkku_26+3
 
Tige: järkyttäviä uutisia. Olen sanomattoman pahoillani puolestanne, en osaa kuvitella mitään järkyttävämpää kuin oman lapsen menettäminen. Toipuminen vie varmasti aikansa, eikä menetystä koskaan unohda, mutta sen kanssa voinee oppia elämään. Vaikka totta puhuen en tiedä mistä puhun. Toivon silti sydämestäni, että ajan myötä helpottaa ja että poikanne saa terveen sisaruksen sitten kun on oikea aika. Paljon voimia ja lämpimiä ajatuksia täältä. Tosi paljon. :heart:

Tuuliannaliina ja rakas 24+1
 

Yhteistyössä