HELMIKUUN HELMET 2013 *tammikuu*

Aurinkoista huomenta mammat!

Ila Eihän tuo mikään ruma ole, näyttää aivan minun navalta :D napakoru oli tosiaan pakko ottaa pois aika aikasin :p

Ristiäisistä Piti vielä sitä kysäistä, että montako kummia olette ajatelleet antaa lapselle? Kun ei oikein päästä yhteisymmärrykseen miehen kanssa! Onko 4 liikaa? Ja eikös se ole 4kk sisällä kun täytyisi järjestää tämä nimen anto? Eli toukokuulle voisi jopa mennä?!

Keltakukka Näin ensiodottajana odotan kiltisti laskettuun kun niin kerta neuvolassa sanottiin xD ja koska suht helpolla päässyt niin mitä tässä panikoimaan ryhtyä :) kyllä se tulee kun on tullakseen! Kunhan ei paljoa yli menisi..

Keisha Hyvä tietää ettei siihen doppleriin kannatakaan enää noin vain luottaa! Enpä tiennyt tätä aikaisemmin! Onneksi ei ole ollut tarvetta ottaa sitä käyttöön!

Minä vaan -84 paljon onnea pikkuisen johdosta ^_^

Milli ja masukki 39+1
 
  • Tykkää
Reactions: minä vaan -84
halibut ja ruokahalu mulla ihan sama ongelma! Eli ruoka ei maistu millään! Leipää voin syödä, hedelmiä, karkkia, suklaata.. Mutta ei ruokaa. Eilenkin tein ihanaa ruokaa jota siis en itse syönyt. :/
pahoinvoinnista täällä kärsitään vain. Tuli yhtäkkiä hirmu huono olo. Ehkä menen pian synnyttämään. :D tässä kun toivon niin paljon että synnytys alkaisi pian niin menee varmaan sen 2 vkoa yli :D puolitoista viikkoahan mulla tässä on vielä laskettuun aikaan.

Mulla ja minä vaan-84 oli sama pvä laskettu aika niin vähä alkoi jännittää. :)

Nyt täytyy siivota hyvin kun vanhoja kavereita tulee käymään tänään. :) onneksi eilen jo siivosin ja Pesin lattiat niin nyt vain imurointi riittää. :)

Ainiin ja mun imetysliivit on tullut tänään postiin! Jei!

Bettis ja rakas 38+3 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: minä vaan -84
minä vaan -84, hirmuisesti onnea pikkuisesta pojasta! :heart: Näin se kuulkaa vaan taitaa olla, et joka viikko tästä eteenpäin joku/jotkut meistä synnyttää! :)

Omia neuvolakuulumisia tältä aamulta:

Rv 34+6
RR: 108/68
Hb: 129
Paino: 75 kg
Sf-mitta: 28
RT
Syke: +150
Liikkeet: ++
Turvotus: --

Eli kaikki ihan mallillaan. :)

Vauvan pää on niin syvällä lantiossa, että kätilö just ja just löysi sen. Välillä vihlooki aika kivasti kun vauveli varmaan pyörittelee päätään siellä. :D Liitoskipuja on jo hiukan, esim. tuolilta ylös noustessa ja kävellessä sen huomaa. Nyt olen parina aamuna vienyt pojan rattailla päikkyyn vajaan kilsan päähän ja kävellyt takas, niin huomaa että ei oo kävely ihan samanlaista kun muutama kuukausi tai viikko sitten.

Ristiäisten ajankohtaa ollaan miehen kanssa mietitty ja joskus huhtikuun aikana ne varmaan pidetään. Haluaisin vuokrata taas saman ihanan seurakuntakodin käyttöön kuin esikoisen aikaan, pitää vaan varmistaa onko se talvikäytössä. Vieraita juhliin tulee kuitenkin äkkiä 30 henkeä eikä meille eikä isovanhempien luo sellaista määrää porukkaa mahdu.

Elsiliini ja pikkumies 34+6
 
  • Tykkää
Reactions: minä vaan -84
Onnea minä vaan -84! :flower:

Me tosiaan päästiin jo sunnuntai-iltana kotiin. Ollaan tämä viikko vielä vauvan kans päivät kaksistaan. Ens viikolla esikoinen jää kokonaan pois hoidosta ja mies isyyslomalle.

Toi pikkumuksu on niiiiin helppo! Ainakin vielä. ;) Nukkuu ja syö. Hän kun on vielä niin pieni niin pitää vähänväliä syöttää. Sille ei vissiin kerkee nälkä tullakaan ku se pitää ihan herätellä. Vaipanvaihdolla herää. Ja sit kattelee suurilla silmillään. On kyllä niin samannäköinen kuin siskonsa vauvana.

Mulla ois ollu perjantaille neuvola-aika, mut soitin eilen ja sanoin että mä kävin jo synnyttää! :) Mun aika vaihtui sit kotikäynniksi. Pääsee neiti puntarille ja äitiä jännittää.

Maito nousi kunnolla sunnuntai-iltana ja voi jestas näitä meijereitä! Ihan valtavat pallot. :D Mun kuppikoko tällä hetkellä olis 75H! Ennen raskautta 70E... Sain näihinkin jo pari uutta raskausarpee. Maitoa tulee reilusti. Pakko tyhjätä välillä pumppaamalla kun ei tuo vielä näin paljoo syö. Mietin että pitäisköhän rueta rintamaidonluovuttajaksi?!

Ja sit jos kokeilisin rustata synnytyskertomusta. Kellonajat on noin...

Eli lähdettiin synnärille ke-to välisenä yönä säännöllisten vielä suht kivuttomien suppareiden takia. Kohdunsuulla tilanne sama kuin edellisellä reissulla. Auki 3cm, paksua reunaa (toinen kätilö laski sen vielä kanavaksi) jäljellä.

Sen yön, torstai päivän ja seuraavankin yön supisteli säännöllisen epäsäännöllisesti. Panadoli ja kuuma suihku jumppapallon kans auttoi hyvin. Aina kun supistusten väli ylitti 10 minuuttia, aloitettiin synnytyksen keston lasku alusta. Välillä tuli tunnin, välillä 3min välein. Supistukset sa sen verran aikaiseksi että kohdunsuu avautui vajaaseen kuuteen senttiin ja se paksu reuna oli edelleen.

Perjantaiaamuna lääkäri oli sitä mieltä että ilman vauvaa en kotiin lähde. Klo 8 alkoi taas supistella tiheemmin, 3-6min välein. Klo 9 lääkäri puhkaisi kalvot ja 9.20 alkoi supistuset olla jo aika napakoita. 9.40 menin jumppapallon kans kuumaan suihkuun. Kuuma vesi lievitti kipua aika hyvin vielä tässä vaiheessa.

Klo 10 alkoi tehdä jo todella kipeää. Tulin suihkusta ja aloin hengitellä ilokaasua supistuksiin. Auttoi viemään terävimmän kivun supistukselta kun vaan aloitti hyvissä ajoin hengittelemään. Kohdunsuu auki 6cm, mutta nyt oli paksu reuna/kanava hävinnyt. Toiveenahan mulla oli lääkkeetön synnytys, mutta kun alkoi sattua niin pirusti niin pyysin spinaalia. Tilattiin anestesialääkäri ja spinaalipuudutuksen sain klo 10.30. Spinaalin laitto ei tuntunut hyttysen pistoa enempää ja alkoi vaikuttaa samantien. Kaikki kivut hävisi!

Klo 10.45 auki 8cm. Laitettiin varulta oksitosiinitippa että kerkeen synnyttää puudutuksen aikana. Supistukset tuntui vain paineena, etenkin peräpäässä kun muksu laskeutui kunnolla.

Klo 11 auki 9cm. Klo 11.15 tuntui ihan siltä että nyt se tulee. Olinkin auki 10cm ja sain alkaa ponnistamaan. Edelleenkään ei yhtään kipuja. Ponnistin kyljellään, sängyn pääty vähän kohotettuna. Yks supistus meni vähän hukkaan kun ponnistaessa rupesin vaan nauramaan ku kätilö sanoi että tulokkaalla on paljon tummaa tukkaa! :LOL: Muutama supistus ja pitkiä ponnistuksia, niin 7 minuutin ponnistuksen jälkeen tyttö oli ulkona ja alkoi parkua! Mies alkoi nauraa ja minä itkin. :)

Pari pientä limakalvonirhaumaa ja yksi tikki saldona todella helposta ja ihanasta synnytyksestä. Tyttökin sai täydet 10 pistettä. Mies alkoi samantien suunnittelemaan seuraava synnytystä ja kyllä mäkin kätilölle sanoin, että oli niin helppo, että tulen vielä uudestaan. :)

Avautumisvaihe: 3h 16min Ponnistus: 7min ja Jälkeiset: 9min

Istukka oli jo kalkkeutunut ja kätilö tuumasi että oli jo neidin aika tullakin pois.


Tässäpä tämä noin niinkuin suurinpiirtein. :) Spinaalia voin lämpimästi suositella etenkin uudelleensynnyttäjille. Vaikutushan siinä kestää sen pari tuntia. Kopsaan saman vielä tuonne face-ryhmään. :)

Pink ja Neiti S 4vrk
 
Onnea Minä vaan 84 pienestä miehestä!

Ruokahalu ei oo täällä kyllä muuttunut oikeastaan koko raskauden aikana miksikään. Ainoa muutos on, että oikeen mitään ei alkuun tee mieli, mutta kun alkaa syömään niin uppoaa kyllä, ja pikkasen liikaakin. Ja kaikenlainen makea kyllä uppoaa, nyt himona laskiaispullat!

Tuota nimenantoasiaa ja sitä aikarajaa aloin tossa oikein googlettamaan, kun muistelen sen aikarajan olleen 3kk, mutta onkin nyt Väestörekisterikeskuksen mukaan 2kk Ja säädöshän se on, niin tokkopa siitä minnekään joustetaan. Mutta kaiken järjen mukaan ristiäiset voidaan pitää myöhemminkin, kunhan lapsen nimi on tohon aikarajaan mennessä mennyt viranomaisille? Mä kun olin oikeesti suunnitellut niitä ristiäisiä pikkasen myöhemmälle keväälle. .

Voi kökkö, kun alkaa olemaan tylsää. Yritän tässä tosiaan olla ja rauhoitella, mutta tökkii ja pahasti. Lisäksi mulla on ollut nyt useamman viikon joku hermopinne tuolla oikeassa kyljessä ja selvästikään ei tykkää tästä vaan olemisesta. Alkaa asennot joissa voi olla ilman kipua loppua. Ja on niin inhottavassa kohdassa vielä, että meinaa ihan salvata hengityksen. Voi kun saisi kunnolla venyteltyä! Nyt santsaamaan vadelmanlehtiteetä, ja hakemaan lisää vettä tuoppiin, vasta kaksi litraa tänään mennyt!

Tylsistynyt Keisha 36+5
 
  • Tykkää
Reactions: minä vaan -84
Onnea onnea onnea minä vaan! :flower::heart: Millä viikoilla ihanuus syntyi?

Pinkille kiitos rohkaisevasta synnytyskertomuksesta! Vitsit jos noin kivasti menisi asiat omallakin kohdalla!

Täällä nukuttiin viime yönä paremmin, hallelujah! Tosin näyttää olevan niin, että joko valvotaan tai sitten nähdään painajaisia. Jälkimmäiset on kyllä parempia kuin tuntikausien valvominen. Ekassa unessa ystävä veti heroiinia suoneen ja tokassa erottiin miehen kanssa. Heräsin siihen kun sanoin ääneen, että mulla on sua aivan hirveä ikävä (puhuin vissiin puhelimeen unessa). Mikä helpotus kun mies tuhisikin siinä vieressä! :heart:

Neuvolassa kävin eilen ja siellä kaikki hyvin. SF-mitta pienennyt sentin, kuulemma normaalia. Samoin oma paino vähän laskenut, höh! Pieni ilmaisi tempperamenttiaan suuttumalla, kun terkka tunnusteli miten päin pieni on vähän turhan kovakouraisesti, tai ärtymykseksi terkka tulkitsi äkillisen sykkeennousun. Liikuttavaa. Täällä liikkeet on kyllä enemmänkin lisääntyneet kuin vähentyneet, tosin ne on enemmän sellaista muljumista nykyään.

Nyt pinnasänkyostoksille!

Tuulis ja rakas 36+2

Ps. Miten muuten, pitääkö miehenkin varuiksi pakata sairaalakassi, jos satutaan saamaan perhehuone?! Vai hiihteleekö hänkin sairaalavaatteissa??? Eikö isän kuulu olla siellä koko aika, kuten äidin, siis jos saadaan perhehuone, eikä esim. käydä päivisin töissä? Muutenkin, alkaako isien isyysloma yleensä heti syntymästä vai kotiinpaluusta, siis jos ei äiti jakaa huoneen muiden kanssa sairaalassa, eikä isä voi olla siellä yötä? Vähän toopeja kysymyksiä ehkä, mutta ensikertalaisena ON toope.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: minä vaan -84
Pink89 Kiitos synnytyskertomuksesta. Hienoa, että kaikki sujui lopulta noin hienosti!

Laskelmieni mukaan seuraava meistä synnyttää pojan, kun niitä näyttää nyt tulevan vuorotellen tyttö, poika, tyttö, poika :)

Täällä himottaisi mennä saunaan, mutta ei jaksais lämmittää sitä :D Taidan mennä pihalle hetkeksi palelemaan, josko se vähän motivoisi.

Keltakukka 37+3
 
oi onnea hurjasti minä vaan -84!!

ja pinkille kiitos synnytyskertomuksesta!! niitä on mukava lukea kun omaa saa varmaan vielä tovin odotella...

tänne ei kummempia, olo on hyvä ja eilen neuvolassa kaikki muuten ok mut verenpaine oli vähän koholla... oisko vaikutusta kun ehin ehkä 2 min istua ennen mittausta.. maanantaina jos sitten seuraava neuvola juurikin tuon verenpaineen takia.

sunnuntaina vietettiin esikon synttäreitä ja kylläpä tullu nyt pari päivää herkuteltua :D oli kyllä
vaakalukematki sen mukaiset :D

jasso jos jotain välipalaa kävisi haukkaamassa ettei paino pääse tippumaan ;P

hiippis ja muru 38+0 POKS POKS
 
  • Tykkää
Reactions: minä vaan -84
Onnea minä vaan -84 ja poika!

Täällä ei niin mitään synnytystuntemuksia, menee varmasti siihen ensi viikon perjantain sektioon, en usko mitään tapahtuvan ennen sitä, ikävä kyllä. Olen nyt yrittänyt asennoitua odottamaan suoraan sitä sektiopäivää, ja rentoudun tässä odotteluaikana niin paljon kuin mahdollista. Vietän aikaa päivisin kahviloissa ja kirjastossa, ja teen muutenkin kaikenlaista oman jaksamisen rajoissa.

Viime yö oli aika tuskaa, kun heräsin neljältä. Vauva ei liikkunut, enkä saa enää unta ennen kuin tunnen liikkeitä. Join mehua ja valvoin pari tuntia, jona aikana sain pari ihan pienen pientä liikahdusta. Nyt päivän mittaan on tullut taas isompiakin liikkeitä, mutta täytyy nyt vähän tarkkailla enemmän liikkumista. Synnärillä väittivät, että riittää kun kerran vuorokaudessa on aktiivinen tunti (vähintään 10 liikettä) mutta se tuntuu itsestä aika hurjalta, kun vauva on ennen liikkunut lähestulkoon joka tunti sen 10 liikettä. Olispa tämä nyt vain synnytystä varten rauhoittumista...

Pilkku_ 38+5
 
  • Tykkää
Reactions: minä vaan -84
Onnea kovasti Minä vaan ja Pink vauveleista!

Itse täällä tylsistyn äitiyslomalla, kun kaikki alkaa olla tehtynä.. Siivousta vaan ja siivousta on ollut ohjelmassa.

Vointi ja jaksaminen on ollut erinomaisia. Yöt nukun pääasiassa hyvin ja muutenkin tuntuu oikein mukavalta olla raskaana :)
Toisaalta, pikkuhiljaa tässä alkaa jo odottaa sitä pienokaisen saapumistakin, kun suuri osa on tosiaan jo valmiina vauvaa varten :)

Oikein antoisaa loppuodotusta kaikille!

Terkuin

iloksi rv 35+6
 
Paljon onnea vauvasta minä vaan:heart: Tulethan kertomaan lisää, kun jaksat/ehdit!

Tuli yhtäkkiä mieleen, että eikös perätilavauvan voi yrittää saada vaihtamaan suuntaa "asentohoidolla"? Eli MrsR ootko sellaista harkinnut? Jotain pylly pystyssä kontillaan oleilua tms.? Tai jos sulla on toiveena sektio, niin ei sillä sitten taida väliä olla, miten päin muksu majailee?!? Onko sillä sektion kannalta muuten väliä?

Ja en voi muuten pilkunn...ijana olla sanomatta, että eteisistukkahan on eri asia kuin kohdun etuseinämässä oleva istukka. Eteisistukka=etinen istukka= kohdunsuun päällä oleva istukka:)

Missä on Äiti maa? Ettei vaan laitoksella?:)

Huonosti voiva kiikkalainen 37+2 ...jospa tää jatkuva pahoinvointi päättyis synnytykseen:'(
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: minä vaan -84
Tää mamma on niin tehokas että makaroonilaatikko on uunissa ja seuraavaksi sinne menee pellillinen pannaria. :p Sen kans vähän vadelmahilloo ja kermavaahtoo, ai että! ;)

Aivan kauhea nälkä KOKO AJAN. Voisin syödä hevosen. :) Synnärille ei jääny painoa ku 4 kiloa, mutta sen jälkeen on tippunut 0,5kiloa/päivä. On tää imettäminen aika energiaa kuluttavaa.

Ja kaikista parasta tässä ei-enää-raskaana -olossa on se että närästys todellakin jäi sinne synnytyssaliin! :) Lantio vielä ajoittain muistuttaa että on tässä raskaana oltu.

Tsemppiä teille masunkasvattajille viimeisiin viikkoihin. Palkinto kaikista kärsityistä vaivoista on oikeasti se parhain mahdollinen. :heart:
 
Onnea Minä vaan pikku prinssistä!

(.) Kävin tänään siis viemässä plv-näytteen neuvolaan stixattavaks ja valkuaista oli terkan mukaan sen verran että jos ois pitäny kerätä se vuorokausvirtsanäyte niin valkuainen ois ollu normaalin rajoissa. Nyt sitte torstaina käyn neuvolaan viemässä taas uuden näytteen ja katotaan onko valkuisarvot noussu, jos on niin sitte vasta se keräys. Muita raskausmyrkytys oireitahan miulla ei oo ollukkaan. Toivottavasti ei nyt sitten tulekaan raskausmyrkytystä.

Doris ja Kössi 35+2
 
  • Tykkää
Reactions: minä vaan -84
Onnea minä vaan pojasta!

Tuuliannaliina Eiköhän mies siellä hiihtele omissa vaatteissa..? Ainakin synnytysvalmennuksessa eräs vauvan isä kertoi, että "makoilin siellä kalsareissa vauvan kanssa ihokontaktissa" - eli hän ei kai tarvinnutkaan vaatteita ihan kauheesti :D. Kättärin tutustumisessa ainakin sanottiin, että koiran saa käydä ulkoiluttamassa, muuten isän/tukihenkilön on oltava siellä perhehuoneessa.

Mulla ainakin vauvan liikkeissä on ollut vaihtelua. Pari päivää oli tosi vähäistä liikehdintää, sitten esim. tänään oli kirjastossa kauhee meno päällä. Nykyään tunnen selvästi kaksi jalkaa polkemassa vatsan oikealla puolella ja päällä.

Ei siitä lääkärikäynnistä paljon kyllä kostunut. Ei edes tunnustellut vauvaa. Arveli mahan koosta päätellen, että tulee 3,5 - 4 kg vauva :O. Varsinainen ultrasilmä. Ja just arvioitiin, että on pieni :whistle:. Käynti oli todella pikainen. No, viitsi edes kertoa, että taas on hiiva päällä - vain kolmas 5 kk:n aikana, huoh.

Oliko täällä kukaan menemässä Kättärille synnyttämään? Mies sanoi tutustumiskerran jälkeen, että "onko se joku luomusairaala..?". Niin. Onko? Niin tomerasti siellä kerrottiin, että meillä ei sitten maitopulloa tuoda, jos äiti sanoo, ettei vauva saa riittävästi maitoa... vain erityistapauksissa. No, mitä se vauva sitten syö, jos ei vaan tule maitoa? Kylläpä on ihana tuollainen Baby Friendly Hospital....

-EtelänHetelmä
 
  • Tykkää
Reactions: minä vaan -84
Koskakohan tuo nimen annon aika on muuttunut, kun vielä marraskuussa kummipoika kastettiin 4kk iässä?! Minäkin meinaan olin ajatellut että vähän keväämmällä sitten pidettäisiin, eikä mitään kiirettä varauksien kanssa.... Voi blaah
 
Milli munkin mielestä se on 4kk?

Tulin taas valittelemaan :LOL: löysin häpykipuihin (mitä ne sit lieneekään) avun kauratyynystä. Ikävä kyllä se panadol ei auta yhtään paitsi alentaa kuumetta, odottelin aikani, että kuinka korkeaksi nousee ennenkuin lähtee laskemaan ja 39.3 oli pahimmillaan. Nyt sitten istun tässä ja hiki valuu päätä pitkin... mutta istuminen ei olekaan enää kovin yksinkertaista! En tajua, olenko mä yskiny ton lapsen noin alas vai mikä on, kun en pysty penkillä istumaan jalat yhdessä... ja kivut alkaa olemaan aika sietämättömiä. Jos ei aamuun mennessä saa nukuttua yhtään, niin sitten kyllä taidan mennä takaisin svolle pyytämään jotain järeää lääkitystä. Eihän tästä tule mitään!

Khyl tää tästä, odottellaas seuraavia vauvauutisia :)
 
Väestörekisterikeskuksen sivulla sanotaan näin: Lapsen vanhempien tai huoltajan on ilmoitettava lapsen nimet ja äidinkieli väestötietojärjestelmään kahden kuukauden kuluessa lapsen syntymästä.

Kastejuhlanhan saa pitää käytännössä vaikka koska tahansa, esim. lapsen täyttäessä 10 vuotta jos siltä tuntuu.
 
  • Tykkää
Reactions: Hansuu ja Heidukka
EtelänHetelmä: Mä olen menossa kättärille kolmatta kertaa, ja onhan tuo hyvin imetykseen kannustava sairaala. Mulla maito ei ole kummallakaan kerralla noussut heti, ja ensimmäisen kanssa maidonnousuun taisi mennä 4-5 päivää ja silloin sain kyllä vauvalle korviketta. En kyllä pariin päivään, olivat sitä mieltä että ne parit hassut tipat riittävät vauvalle hyvin. Vauva tissillä parin tunnin välein ja siinä välissä itse pumpuilla mutta kun ei nouse ei nouse... Toinen lapsi huusi koko ensimmäisen yön (hirveä nälkä?), maitoa ei tule ja mä olen ihan raivona, koska mun maailma ei lisämaidon antoon kaadu. Mutta en saanut sitä hoitsuilta. Lähdettiin aamulla pois ( yht. 16 tuntii laitoksella) ja annoin heti kotona pojalle maitoa.
Nyt ajattelin pakata mukaan pullon ja maidon, onhan kyseessä mun lapsi ja minähän hänen ruuastaan päätän. Jos maito nousee ja vauva syö tissiä olen kyllä aivan happy happy joy joy, se olisi ensimmäinen ( ja viimeinen) onnistunut täysimetys!!
Mutta siis, eivät ne todellakaan ole antamassa sulle ja sun vauvalle ihan heti korviketta, ellet sitten osaa sitä todella napakasti vaatia.

Milli: Kakkosen kohdalla meidän piti saada passi nopeasti hankittua, joten marssimme maistraattiin, nimi viralliseksi ja homma hoidossa. Sen jälkeen vietettiin normaali ristiäiset, mutta aikarajoitetta ei ollut koska nimi oli jo "virallisesti" olemassa. Eli jos ei halua/tarvi/viitsi hötkyillä niin tuolla tapaa aikarajaa voi kiertää.

Hansuu
 
Pink89 olipa ihana synnytyskertomus! :heart: hyvä, että kaikki on hyvin ja kunnossa. Tsiisus, on sulla sitten meijeriosastokin hyvin kuosissa. :LOL:

Nimiasia niinhän se menee, että juhlan voi pitää milloin haluaa, mutta maistraattiin tiedot on annettava 2kk sisällä syntymästä. Yleensä ne paperit tulee kotiin parin vkon sisällä vauvan syntymästä. :) me pidetään juhla mahd.pian, kun huhtikuussa on jo väki levällään pitkin mualimaa niin ois mahdollisimman moni sitten paikalla.

Liikkeitä täälläkin piisaa edelleen oikein kovasti, ne tietyt ajat on edelleen aktiivista liikkumista ja muuten sitten ollaan unten mailla. Kaiketi. :D tänään on ollut vuorossa kung-fun alkeet...

kiikkalainen onhan noita tapoja varmaan vaikka muille jakaa, joilla pitäis asento saada korjattua, mutta tällä hetkellä en itse niissä asennoissa pysty olemaan. :) eikä mulle ole mikään ehdoton pakko se alatiesynnytys, sektio on ihan käypä vaihtoehto. Omalla tavallaan jopa parempi meille, niin saa mies sen tuuraajan itselleen töihin. Katsotaan, josko kääntyisi takaisin itsestään, mutta toistaiseksi vaikuttaa siltä, ettei ole inahtamassa mihinkään. Ja niin, mun istukka on edessä ja alhaalla, hyvin lähellä sitä rajaa, onko etinen vai ei - papereissa kuitenkin etinen varmuuden vuoksi. :)

Doris87 toivon mukaan ei ole mitään toksemiaa sulla, siispä peukut pystyssä puhtaan pissan puolesta! :)

Nyt kun on taas syöty niin voikin odotella, milloin alkaa röyhtäilytalkoot. Mistä tuota ilmaa oikein piisaa?
 
  • Tykkää
Reactions: Doris87
:flower: Paljon Onnea Minä vaan -84 pojasta!!! Huimaa, eikös meillä tainnu olla sama la- niin se vaan h-hetki lähestyy omallakin kohalla... tai sitten saa tuskaisena ootella viime metreille =)

No, huomenna taas vaihteeks polille, en taas muista mitä varten mutta eiköhän sokereita ihmetellä ja ultrata niinkuin aina.

Kauhea päänsärky iski äsken, ovat neuvolassa pelotelleet koko ajan raskausmyrkytyksen mahdollisuudella joten ahdistavaa. :( mutta eiköhän tämä johdu nuhasta ja niskatkin ovat aika lailla jumissa. Huoneilma on ihmeellisen rutikuiva, vaiva toisensa jälkeen tässä näköjään iskee, nenä riesana nyt kun närästys loppu maagisesti kun seinään.

Tänään petasinkin äitiyspakkauslootan kaverille valmiiksi. Alkaa tulla aika pitkäks vähitellen tässä nurkissa pyöriessä... Nyt ei leikkaa kovin lujaa, pää on aivan puuroinen, pahoittelen.

Onko kukaan kuullut Maaritista? Vai onko multa vain mennyt ohi?

Vempukka ja Kaveri 38+3
 
  • Tykkää
Reactions: minä vaan -84
Nyt tässä olisi pari kuvaa arpimasusta! :heart:





Toivotaan että näkyy :)

Minäkin muuten miettisin että missä on ÄitiMaa onkohan tuo synnyttämässä?

Mulle tulee muuten supistuksia aina kun käyn pisulla? mistäköhän voisi johtua ja onko kukaan muu huomannut samaa? :)

Bettis ja rakas :heart:

ps. Mies oli tänään kun meni vauvan "huoneeseen" ja katseli vaunuja; "mä haluan jo vauvan!" Oi kun hänkään ei jaksa odottaa enään. EN MINÄKÄÄN! Ravaan noita rappuja ylös alas ja teen kaikkea että pian alkaisi synnytys! Toivon yhtä hyvää kokemusta synnytyksestä kuin Pinkillä :)

Heipsan! :heart:

Muoks.. En tiedä miksi napa on noin keltainen, hihihi :D Ei siis ainakaan näin näy mutta salama teki kepposen ja maalasi navan keltaiseksi ja samoin linea negran :D
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä