Helmikuun Helmet 2014 *Elokuussa*

Jopas on kai taas venähtäny kirjottelu... Noh, nyt on aikaa.
Ekana osanotot kaikille surun kohdanneille!!

Oon tässä miettiny että onko kellään muulla ollut raskausaikana menkkakipuja niihin aikoihin kun menkat olis jos ei ois raskaana? Mulla oli edellisessä raskaudessa ja näemmä tässäkin. Kiva sinänsä ettei pääse eroon tuosta vaivasta ollenkaan...

Ultrassa käytiin 1,5viikkoa sitten ja kaikki niinkun pitääkin, tosin me jätettiin kaikki seulonnat pois, elikkä perusrakenteet vaan katottiin.

Pahoinvointi ja väsymys alkaa vihdoin jäädä pois, johan noita viikkoja on 12+5. Että jo oli aikaki :)

Sitte musta on tullu ihan hölmö, mielialavaihteluita ei juurikaan oo, mutta kuvittelen miehen tapailevan muita naisia, vaikken siis varsinaisesti epäile mitään sellaista mutta aina kun lähtee mihin tahansa niin ekana aattelen että minkähän akan luokse se nyt menee :headwall: Eikä todella ole mitään syytä aatella noin. Vallankin typerää siis. Vaan eiköhän nämäki ajatukset lopu jossain vaiheessa :D
 
Tsemiä surun kohdanneille! :'( Hui kun tuntuu, että paljon tulee suru-uutisia... Itseäkin jännittää kovasti, ultraan vielä kaks viikkoa....

Alkoholittomista juomista, ite on pitänyt kaivaa korvike sidukalle ja edellisessä raskaudessa kokeilin alkoholittomia siidereitä, suurin osa ihan hirveitä! Hyi... Tosiaan limsakin parempaa! Poikkeuksena ehkä Rekorderligin Mansikka-lime, joka maistuu ihan yhtä limulle kuin alkoholillinen versiokin ;) Nyt oon siirtynyt lähinnä Novelle Fruity Omena -makuvissyyn sekä Pommac lightiin, ja ihan Pepsi Maxiin. Jääpalojen kanssa toi Fruity on aika hyvä korvike omppusiiderille. :D

Täällä ei mitään ihmeempiä kuulumisia, käytiin kattomassa kaverin 2 kk vauvaa ja kyllä en koskaan oo nähny yhtä rauhallista ja tyytyväistä vauvaa! Voisin tilata itsekin samanlaisen... :LOL: Melki koko yön myös nukkuu, puol 5 tai puol 6 vasta herää syömään! Mistä tuollaisia vauvoja saa?? ;)

-riitu- 10+5
 
EX4 :hug: Todella epäreilua. Voimia eteenpäin.

Omanapa...on tänään todella huonotuulinen. Yritän välttää sanomasta yhtään mitään, koska suusta tuskin tulee sammakoita kauniinpaa.
Mun pitänee sit kuitenki kans liittyä naamakirja-ryhmään, kun täällä keskustelu on aika hiljasta ja tän seuraaminen on jotenki hankalaa. Nytkin tekis mieli monelle kommentoida, mut en mä enää muista nicejä jotka kirjotti edellisellä sivulla :kieh:

Hassel ja pöpö 13+2
 
  • Tykkää
Reactions: soihtu.
Np-ultra takana ja kaikki hyvin! Pikkuinen oli niin vilkas tapaus, ettei lääkäri meinannut ehtiä ottaa mitään mittoja. Sitten yhtäkkiä uinahtikin kyljelleen eikä suostunut liikkumaan enää minnekkään, kun olisi niskaturvotusta mitattu :D Tökittiin vaikka miten kauan, nousin sitten hyppimaan hetkeksi, että kaveri kääntyisi ja sillä saatiin sitten taas liikkeelle. Turvotus oli 1,2 eli normaali. Olin käynyt myös verikokeissa ja riski poikkeamiin oli 1:25000. Kaikki siis tällä hetkellä paremmin kuin hyvin ja rakenneultraa odotellaan seuraavaksi! Oli se vaan ihana nähdä pikkuinen myllertämässä tuolla masussa :heart:
 
Pahoittelut kaikille surun kohdanneille! Tässä pinossa on kyllä ollut epäonnea enemmän kuin tarpeeksi :'(.

Täällä ei mitään ihmeempää. Viikonloppu meni häissä ja kauheassa olossa. Pönttöä tuli halailtua ja ruoka ei meinannut mennä alas ollenkaan. kaiken kruunasikin sitten yhdellä vessakäynnillä tullut verinen valkovuoto. Vuotoa ei tosin ollut enempää ja kerran vuodon takia minut ultrannut lääkäri vakuutteli puhelimessa, että kohdun suun verisuonet vaan vuotavat kuten viimeksi. No vuotoa oli vain kerran ja huono-olo jatkuu eli en jaksa ottaa asiasta enempää murhetta.

Onnea myös kaikille NP-ultrasta hyviä uutisia saaneille!
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Tervehdys kaikille :)

Nuo vuodot on kyllä inhottavia ja stressaavia, se tuli ihan omakohtaisesti todettua. Nimittäin viime perjantaina, aamulla ennen töihinlähtöä huomasin, että tuli rusehtavaa ja veristä vuotoa. Kipuja ei ollut, mutta soittelin neuvolaan kyselläkseni missä vaiheessa on aihetta huolestua. Ei siellä edes ehdotettu, että tulisin näytille, joten töihin vaan... Selvisi sentään, että neuvolassa otetussa verikokeessa ei ollut vasta-aineita joten Koksissa otetussa näytteessä oli ilmeisesti vain käynyt joku kämmi.

Vuoto onneksi hiipui ja nyt ei eilisen aamun jälkeen ole vuotoa näkynyt. Kipujakaan ei ole ollut, joten vahva toive on, että Dudella on kaikki ok tuolla kyydissä.
Ensi vkon tiistaina on neuvolalääkäri ja hieman jännittää mennä. Olisi oikeasti karua, jos sydänääniä ei löytyisi, vasta kun viikko sitten maanantaina toinen oli niin eläväinen nt-ultrassa ja sydänkin jyskytti vahvasti.
Olisi kiva vihdoin päästä nauttimaan raskaudesta, tähän asti kun stressinaiheita on tuntunut ilmaantuvan heti kun edelliset on todettu turhiksi.

Pahin väsymys tuntuisi jääneen taakse, etovat olot on historiaa ainakin enimmäkseen. Dementia vaivaa ja mieli meinaa olla herkkä. Samaten pinnaa kiristää tavallista huomattavasti herkemmin. Mahassakin näkyy pientä kumpua, mikä ei näin pienikokoisessa ja kapoisassa varressa ole mikään ihme. :)

Hortensia & The Dude 12+4
 
Heips!

Neuvolassa lääkärin vastaanotolla käyty! Kauhistukseksi tuplista vaan toisesta saatiin sydänäänet kuulumaan tovin ettimisen jälkeen..tällä hetkellä siis huolesta soikeena,että onko siellä enään kahta elämää vai ei..viikon päästä tiistaina on vasta np-ultra,enkä mitenkään malttaisi odottaa sinne asti,kun huoli on oikeasti kova,vaikka lääkäri sanoi,että todennäköisesti kaikki on kuitenkin hyvin vaikka ei toista kuultukkaan. :(

Kannattaisiko mennä käymään yksityisellä varmistamassa asia? Vai pitäiskö vaan odottaa tiistaihin ja pitää lippu korkealla? 1,5 viikkoa sitten kaikki oli vielä ainakin hyvin ja sydämet jyskytti kummallakin kovasti.

Huolestunut + Muru(t)?
 
Iso hali surun kohdanneille!
Heiidihh Mä odottaisin np ultraan. Vaikka vaikeaa olisikin mutta ei se ultra kuitenkaan muuta asiaa suuntaan eikä toiseen.

Onko muilla ummetusta? Ihan hirveä vaiva vaikka kuinka terveellisesti söisi. Nyt pakotan itteeni luumuja jospa se edes vähän helpottaisi.

Rumpali 13+1
 
Heidiih: Mä kävin 10+viikolla vartavasten kuunteluttamassa näiden omien ongelmieni takia sydänääniä, kun ei siihen mennessä edelleenkään ollut tietoa, että onko kaikki hyvin vai ei, mutta mitään ääniä ei saatu kuulumaan edes yhdeltä. Ja moni on sanonu, että varsinkaan alle 12+ on turha edes yrittää kuunnella sydänääniä, saati, että kaksosilta niitä kuulis, kun toinen todennäköisesti toisen takana. Ei ne sieltä läpi kuulu. Malta vain rauhassa. Jos masu kasvaa niin kaikki on hyvin.

Margaretat91, mulla kun syö viljaa yms kökköä nyt kun ei jaksa pitää niin hyvää huolta ruokavaliosta niin on pari päivää vatta sekasin ja sit taas pari päivää ummella :x . Tosi ärsyttävää. Mutta ummella oleminen on kyllä raskaana oleville ihan normaalia, koska vatsantoiminta hidastuu, että vauvan vitamiinien saanti turvautuu. Jätä valkonen leipä pois ja sokeri niin johan helpottaa.

Hassel ja pöpö 13+3
 
miss_piggy
Mulla ei oo nyt ummetusta ollut, sitä oli vain silloin ihan alkuraskaudessa. Noista sydänäänistä, mullahan ei meinattu neuvolassa saada niitä millään kuulumaan silloin joskus viikolla 9+. Ja viimein kun ne kuului niin tosi huonosti.
No, nt-ultrassa oli kaikki ok, mutta edelleenkään en kotona meinaa dopplerilla saada ääniä kovin hyvin kuuluviin. Siihen varmaan vaikuttaa kohdun paikka ja asento ja istukan sijainti.... Kuitenkin joka päivä ne äänet olen löytänyt mutta tuskallisen hiljaa ne kuuluu.

Täällä on nyt pahoinvointi pysyny pois jo useamman päivän, joten toivon että niiden osalta homma oli sitten tässä :) Viime yönä jouduin taas puoli 3 nousta ottamaan panadolin, jalat oli ku tulessa. Pakotti niin hemmetisti että ei tullu nukkumisesta mitään. Panadol auttaa mulla, edes magnesiumista ei oo apua..

13+5
 
Huomenta kaikille! Minäkin voisin lopultakin liittyä joukkoonne, olen alusta asti käynyt seuraamassa ketjua, mutta en ole uskaltautunut mukaan ennen kuin nt-ultrassa on käyty. Se olikin viikko sitten maanantaina ja kaikki oli hyvin, eli ehkä tässä nyt uskaltaa yrittää luottaa siihen että meillekin vauva olisi tulossa.. Tuntuu kyllä hassulta, nyt kun pahoinvointikin on alkanut väistyä, ei tunnu yhtään siltä kuin kuvittelin raskaana olemisen tuntuvan!

la 6.2./pikku-inkeri/25v/1.lapsi

muoks. värit lisätty :D
 
Viimeksi muokattu:
Missy Mä juttelen sun kanssa täällä ;). En itsekään halua facebookkiin enää mihinkään uusiin ryhmiin. Tulee koko välinettä enää käytettyä lähinnä työn puolesta.

Tervetuloa uusille !

Mulla oli tänään vasta eka neuvola ja ihan ok meni. Eivät edes yrittäneet kuunnella sydänääniä, mutta muuten oli mukava täti. Puhuttiin siinä sitten kaikkea ja otettiin verikokeita. Oli sitä mieltä, että mulla olis jo 13+1 eikä 12+3. Vähän epäilen heidän laskutapaa, mutta annoin kirjata aiemman päivän papereihin. Rakenneultrassahan tuo sitten selviäa.

Kuinka moni on jo kertonut töissä? Meillä osa tietää, mutta pomo ei vielä. pitää varmaan pian kertoa, kun ei tämä masu kohta enää jätä arvailujen varaa.

Muita aktiivisesti liikkuvia? Mitä harrastatte? Olen itse käynyt salilla, tosin osittain painoja olen joutunut rajoittamaan. Spinningissä ja steppitunneilla sekä tanssissa. itse olen jo hiukan laskenut sykerajoja. Olen pyrkinyt pitämään korkeintaan 160.

12+3 tai 13+1
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
miss_piggy
Mä en oo töissä kertonu vielä, ja tää on muutenki kesätyösuhde joka loppuu tämän kuun lopulla. Tosin yksi 4-kymppinen työkaveri tietää, hänelle kerroin ja hauskaa oli ku tää sanoi, että ei oo tosi, hällä oli ollu yks aamu sellanen tunne, että oonkohan raskaana mutta ei ollu kehdannu kysyä ku jos en ois ollukkaan ja oisin loukkaantunu :D

katrinainen, aika jännä että sulla noin paljon heittäis noiden neuvolan laskujen mukaan nuo päivät.. Mutta ultrassahan se kyllä sitte selviää tarkasti.

Liikunnasta, musta on tullu nyt jotenki laiska, ennen raskautta kävin monta kertaa viikossa pumpissa ja balancessa, ja nyt en enää edes salilla käy vaan pisti jäsenyyden tauolle :) Osittain johtuu kyllä siitä ku ne huonot olot vaivas niin kauan, ja en vaan oo jaksanu töiden jälkeen liikkua. Ajattelin kyllä kävelylenkit tässä alottaa taas, että ei ihan mee sohvaperunaks.
 
Pahoittelut jälleen kerran huonoja uutisia saaneille, niitä on aivan liikaa!

Täällä ultra takana, vihdoin! Ja kaikki oli tosi hyvin :) Mikä helpotus! Kaveri oli kova liikkumaan, liikkui ja sätki koko ajan. Raskausviikotkin varmistui, ja niitähän on 11+5.

Nyt voi pikkuhiljaa miettiä hankintojakin. Auto pitäisi vaihtaa farmariin ym. pikkukustannusta edessä.

Oma olo on edelleen ihan käsittämättömän hyvä. Sanoisin jopa, etten olon perusteella tietäisi raskaudesta mitään. Mutta illalla kun katson mahaani, niin ei siitä voi erehtyä. Taitaa toisen kohdalla tosiaan maha tulla nopeammin esille.

Minäkin olen turhan laiska liikkumaan, tosin osasyynä on hektinen arki yksivuotiaan kanssa. Mutta kyllä sitä pitäisi ottaa itseään niskasta kiinni ja ryhdistäytyä liikunnan suhteen. Uskon nimittäin vahvasti, että loppuraskaudesta se liikunta palkitaan parempana olona. Viime raskaudessa mulla oli koko ajan hyvä olo. Mutta sitten tulin kipeäksi, ja liikunta jäi useammaksi viikoksi, ja heti tuli selkäkipua ym. Nyt siis liikkumaan...

Onnellinen Merile 11+5
 
Minä oon huono liikkumaan. Kuntokin on rapistunut parin viime vuoden aikana ihan nolliin, ennen olin ihan hyväkuntoinen. Mietinnässä on aina mitä alkais harrastaa mutta en oo vielä saanu alotettua mitään. Ja toi esikoinen vie niin mehut että tuntutuu ettei iltaisin jaksais enää tehäkkää mitää. Ja selkä on alkanut jo nyt kipuilemaan, edellisessä alkoi kovat selkäkivut puolenvälin tietämillä. Että sikälikin pitäisi keksiä nyt jotain selkää vahvistavaa jumppaa. Keppijumppaa olen tehnyt kotona mutta se vaikuttaa enempi tonne hartioihin kuin keskiselkään.

Hassua, kun ultrassa kysyin näkyykö, missä istukka on niin ultraaja vain sanoi että se on vähän jokapuolella(?) kohtua, että ei tiedä vielä mihin se lopullisesti jämähtää. Onko muilla kerrottu missä istukka on? Ei sillä että ois jotenki tärkeetä tietoo :D kuulosti vaan niin hassulta toi "jokapuolella kohtua"
 

Yhteistyössä