Helmikuun Helmet 2014 *Elokuussa*

miss_piggy
Itekin meinataan kysyä sukupuolta, tosin mulla on ollu aina poikaolo, että saa nähdä pitääkö paikkansa :D Suunnittelin ostavani loppuajaks/talveks itelleni kirppikseltä vaan jonkun isojen tyttöjen toppatakin, ei sitä kuitenkaan tartte ku vähän aikaa, niin en viitti kaupasta alkaa ostamaan.
Ja hyvä vinkki tuo, että vauvalle talvihaalari, en oo oikein noista koko-asioista perillä, mutta kiva tietää että se äitiyspakkauksen puku voi olla liian iso.

Joo, laittaisin kovin mielelläni kuvan alkupuoliskon masusta, mutta ku ei mulla näy vieläkään oikeestaan mitään :D

14+6
 
Heiii!!!!Ottakaa mut viel mukaan (ja naamakirjaan kans!) Täällä esikoisiaan odottava 30v NUORI(painotan ;) ) avoliitossa elävä tuleva äippä. :)

Meillä on LA 1.2.14 ja HYS on sairaala todennäköisestihän nämä kyllä putkahtavat jo tammikuun puolella, mutta ei sitä koskaan tiedä :D

ekassa ultrassa niskaturvotukset oli molemmilla normit ja pitkiä tyyppejä reilu 6cm silloin (12+2). Nyt vajaa kk taitaa olla RU ja enää ei malttais odottaa.
Ja todellakin halutaan tietää sukupuolet.

Raskaus on turvallisin kaksosraskaus eli pikkusilla on kaikki omaa, vaikka noi istukat onki yhteen kasvaneet. Se vähän aluks huijas mutta kyllä ne nyt sairaalassa oli sitä mieltä et omat on molemmilla. Ja takaseinämässä sijaitsee.

muutama sipaisu on jo omasta mielestä tuntunut, mutta nyt odotellaan niitä pikku potkuja <3

-Karcci, Speedy ja Gonzales 15+5-
 
Rakenneultrassa meinataan kyllä selvittää sukupuoli, jos vain on halukas paljastamaan. Onhan se sitten helpompi ostella ja saapahan tietää, että käykö esikoisen vanhat vaatteet vai ei. :)

Raskaus on ollu melkoisen samanlainen, kuin esikoisesta. Eli eiköhän sieltä tyttö tule. ;) Ainoa poikkeama oli alussa, kun etosi 24/7 pari vkoa, kun taas esikoisesta pari pv. Muuten kyllä yhtä huomaamaton raskaus vaivojen ja olojen myötä.

Sormustesti antoi tuloksen; poika (kokeilin kolme kertaa) ja kiinalainen kalenteri sanoo että tyttö. Esikoisesta kiinalainen kalenteri oli oikeassa, eli tyttö tuli ja sormustestiä (harmi) en silloin kokeillut. Onko muita testailijoita? :D

Ninzi&Papu 15+6
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uusille ja vanhoillekin jotka ovat täällä taas tauon jälkeen =)

Täällä on taas hirveänolon päivä menossa. Työkaveritkin kommentoivat, että olen ihan valkoinen.
Yritän kuitenkin vielä illalla tanssitunnille päästä,

Takista, multa löytyy yksi leveää mallia oleva ja luulen, että sillä pärjäisi. Jos ei, niin sitten ostan jonkun iison takin. Töissä on kuitenkin pakko olla kohtuullisen siistinä. Mustakin on tosi suppeat äitiysvaatevalikoimat kaupoissa. Ei oikein mitään mikä olisi kiva tai miellyttäisi silmää. Onneksi kaivoin kellarista kasan äitiysvaatteita esille. Jotain ihan kivojakin joukossa.
 
miss_piggy
Mun äiti oli yhdeltä tutultaan saanut ostettua aika paljon hyvää vauva-kamaa, tää tyttö oli ollut viemässä niitä kirppikselle, ja äiti oli käynyt hänellä kylässä niin kaupat oli syntyneet seuraavista: Koivupuinen pinnasänky, pinniksen reunapehmusteet, sitteri ja turvakaukalo, kaikki yhteishintaan vaan 60€! Löysin myös netistä yhden hyvän nettikaupan josta sais ihanat vaunut ja paljon lisä-sälää niiden lisäksi ja hinta olis vaan 199€, ja kotiinkuljetus sisältyy hintaan. Lisäks nyt on sitte hommattuna myös hoitopöytä ja jotain pientä vaatetta :D Pikkuhiljaa uskaltaudun ostelemaan tavaraa :)

14+6
 
suvisnii afroa :). Tykkään myös käydä erilaisissa tanssiaerobiceissä. Mutta afrotanssia harrastan. Ja uskon, että voin käydä tunneilla lähes loppuun asti. Jotain hyppyjä ehkä täytyy rauhoittaa jonkin ajan kuluttua. Vielä kuitenkin hyvin menee. Tosin olo on kauhea koko ajan ja energiataso siksi ehkä hiukan huono.

13+5
 
  • Tykkää
Reactions: Suvisnii
miss_piggy
Mä aattelin että ku täällä on sellanen opisto joka alottaa kursseja taas syyskuussa, että haluaisin mennä joko Shindoon tai Asahiin, mutta en tiedä kumpi soveltuu raskaana olevalle? Ehkä tuo Asahi, näin uskoisin...

15+0, poks!
 
Meillä poksahti 14+0, harmillisesti vaan flunssaisissa merkeissä. Eilen heräsin järkkyyn kurkkukipuun ja siitä se sitten lähti. Tänään kyllä kävin töissä välttämättömät hommat tekemässä, nyt onneksi jo kotisohvalla lepäilemässä.

Jos vaikka kaivelis tuota meidän leffakokoelmaa ja löhöilisi loppupäivän hyvien pätkien parissa. :D
 
Äitiyspakkauksesta Olen niitä kuvia katellu tuolta kelan sivuilta ja molemmat haalarit on isoja, välikausihaalari saattais mennä jos ois kylmä kevät ja iso vauva... Muutenkin nuo vaatteet ei oo laisinkaan mun makuun, joku hullu oranssivimma.... Mä oon ajatellu ottaa sen avustuksen rahana, sillä kun jo kuitenkin saa 2 haalari settiä ja unipussin. On muutenkin tullut osteltua kirpparilta ja vaateliikkeistä vauvanvaatteita. Molemmat tulevat isoäiditkin on käyny shoppailemassa kaikenlaista ihanaa.

Mulla flunssa sen kun jatkuu ja nyt hiivakin iski, tekis mieli repii hiukset päästä...

Mä fundeerasin tossa et kohtahan jo alkaa 5 raskauskuukaus!Tai no reilun viikon päästä mut silti!

Löysin tänään netistä ihanan puisen pinnasängyn, sellasen missä ne pinnat on sorvatut. Käytetty mut kuitenkin. Huomenna käydään katsomassa, toivottavasti tarttuu mukaan.

rumpali 14+ 4
 
katrinainen: Siistii :) Me käytiin kaverin polttareilla yhdellä sellaisella tunnilla ja se vaikutti todella kivalta, harmi vaan ettei silloisessa kotikylässä ollu ihan lähellä moisia tunteja, oisin saattanu alottaa... :) Mä oon ite harrastanu 10 vuotta lavatansseja, nyt on väsyksen takia jääny vähän vähemmällle, mut jos tästä taas innostuis kun kelit viilenee :)

Mua kovasti kiinnostais mennä taas noille opiston itämaisen tanssin tunneille, yhen syksyn kävin ja kovasti tykkäsin, teki aikas hyvää selälle, mut täytyy nyt kattoa et miten niitä opiston kursseja täällä tuppukylässä järjestetään, oon jostain kautta ymmärtäny et se ois kans sellanen mikä tässä tilassa ollessa soveltuis... :)

Mä löysin zalandon sivuilta sellasen kivan parka- mallisen Mama Licious- merkin äitiystakin, ja nyt meinasin käydä Lahdessa kattomassa et oisko siel niitä, Kärkkäisellä yllättävän laaja äitiysvaate valikoima, kun en jaksais tota nettikauppa puljaamista jos se ei ookkaan sit niin kiva kun sen saa päällensä, miltä se näyttää kuvassa, niin ois kiva kun pääsis ihan livenä kokeileen ja ostaa sit samantien... :)
 
miss_piggy
Täällä miehen äiti ei edes tiedä vielä että oon raskaana, ja muutenki en halua että sukulaiset vielä alkaa vaatetta tms ostelemaan ennenku tietää kumpi on tulossa :D Me otetaan kyllä se äitiyspakkaus. Ostan sitten vaikka kirppikseltä jonkun vauvan haalarin. Se on kuitenki niin vähän aikaa mitä sitä loppujen lopuks tarvii. Helmikuussa ku synnyttää, niin siitä pari kuukautta eteenpäin ja alkaa lumet jo sulamaan.

Tänään ku pääsee töistä kotiin niin pieni hengähdystauko ja sitte 3v kummipojan synttäreille :)

piggy ja 15+1
 
Nii ja sukupuolesta, me ei haluta tietää kumpi tulee, yllätyksenä sitten. Mä oon varma että tyttö, mies toivoisi tyttöä mutta uskoo että poika kun niillä suvussa vain poikalapsia, meillä kun taas on tyttöjä. Tein "tosiluotettavan" vau:n testin ja siin oli että tyttö tulisi. Saapahan motivaatiota synnytykseen. Toisaalta ultra ei ole aina ihan varma joten oishans sekin kamalaa jos ostais kaikkee pinkkii ja sit tuliski poika. Joten täällä mennää kaikella nätillä, neutraalilla ja varsinkin tykkään ite valkosesta :).
 
  • Tykkää
Reactions: emlu
Vaikken enää helmikuisiin kuulukaan, niin kommentoin tuohon äitiyspakkauksen haalareihin sen verran, että esikoisen kanssa (lokakuussa syntynyt) selvittiin koko eka talvi pelkästään niillä äp-haalareilla. Ei haitannut se reiluus yhtään ja oli hyvä kun sai jalat ja kädet jätettyä sinne lahkeiden sisään kokonaan eikä tarvinnu tumppuja/töppösiä välttämättä, olipahan lämpimät ainakin :) Kun ei ne vauvat kuitenkaan liiku ihan hetkeen, niin ei tarvitse olla niin istuvat haalarit.. Ja se villahaalari oli myös tosi kätsy! Sitte taas makuupussia ei käytetty ollenkaan, vaikka moni on sitä kehunut kovasti.
Mutta makuja on toki monia ja syntyyhän teidän helmikuiset ihan pakkasten keskelle, että ehkä aluks ne haalarit onkin tosi reiluja.. itsekin oon myöhemmin ihan hurahtanut erilaisiin lastenvaatteisiin, että voihan sitä aina kaikenlaista shoppailla ;)

Ja autoon (miksei vaunuihinkin) oli ehdoton mun mielestä sellanen kaukalopussi (Eischbärcen oli meillä), toi kätevä kun ei tarvinnut välttämättä kuin sisävaatteet alle ja ne turvävyöt menee sellasista aukoista läpi.

Hyviä vointeja kaikille!
 
Pahoittelut suru- uutisia kohdanneille

Tervetuloa uusille !


Mä en ole ikinä maistanut alkoholittomia siidereitä kun en ole normaalistikan juo siideriä kun ehkä 1-3 pulloa vuodessa. Nyt en ole neljään vuoten juonut yhtään siideriä. Linsaa ja varsinkin mehua juon nykyään paljon. Maidon juominenkin on jäänyt vallan nyt, ei vaan jotenkin maistu.

Ummetusta esiintyy ajoittain, välillä on useampi päivä ettei toimi mutta sit taas toimii hyvin useamman päivän. Ruokahalukaan ei titysti oel ollut mikään mahtava niin ei atida paljon olla mitä poiskaan tulee.

Berttaliini ei ole täälläkään näkynyt sitä ihanaa keskiraskautta. Energiat on ihan nollissa ja voisin nukkua aina. Mitään en jaksa töiden jälkeen tehdä vaika ei töissäkään niin kauhean raskasta tällä hetkellä ole.

Mulla istukka on takaseinässä, näkyi ihan selvästi np- utrassa ja sit tietysti siellä Tyksissä kun näytekin otettiin.

Me saatiin tuo riskiluku jo silloin np- ultrassa kun täällä piti olla verikoetulokset mukana. Imarre en olisi its ekovin huolissani tuosta kun vaan kaikki joilla riskiluku 1/250 tai alle joutuu/pääsee jatkotutkimuksiin. Itse saimme silloin sirkiluvuksi 1/5 niin se laittoi huolestumaan ja tutkimuksissahan sitten oltiinkin.

Me oltais varmaankin kysytty ultrassa sukupuoli kun on niin vahva epäily itsellä. Mutta nythän saatiin varmuus sukuuolesta kromosomitutkimuksessa.

Suvisnii Mulle sais päivittää sukupuoleks tyttö

Meilläkin on tarkoitus pärjätä ä-pakkauksen haalarilla. Ainakin molemmat edellisetkin on pärjännyt. Tuota kaukalopussia mietin, että ostanko. Mahdollisesti jos jostain löytyy edullisesti.
 
  • Tykkää
Reactions: Suvisnii
Mä luulen, et me jätetään äitiyspakkaus ottamatta. Esikoiselle otettiin, ja kun vaatteita on muutenkin melkoisesti, niin turha ottaa samoja juttuja vaan erivärisenä. Tosin se kuvitettu laatikko ois kiva, mut ei ehkä sen takia viitti :) jos ottais sen rahan, niin sillä sais ehkä jotkut tuplarattaat käytettynä, niin mahtuis molemmat kyytiin.

Tuo haalariasia on vielä mietinnässä. Ehkä mennään sillä äp:n haalarilla. Jos kirppikseltä löytyy sattumalta joku, niin voishan siihen muutaman euron sijoittaa.

Oma olo on edelleen loistava. Mä kuulun kyllä niihin onnekkaisiin, jotka voi raskausaikana hyvin.
 
  • Tykkää
Reactions: Jaziemily ja emlu
Niin jä mä mietin siis muutaman euron säästöjä vaatteissa ja samalla me mietitään auton ja asunnon vaihtoa isompaan :) mut jossain kai se on säästettävä...

Onko jollain kokemusta siitä et on kaks pienten turvaistuinta/kaukaloa autossa? Kaksosten odottajille tämä tulee ainakin eteen :) mut siis mahtuuko ihan normiautoon kaks istuinta ja yks aikuinen taakse?
 
Mä oon kans miettiny tuota äitiyspakkausta, viimeeks ei taidettu käyttää ku paria vaatetta pojan kanssa..mut se itse laatikko ois kiva! :D
Tallella on 2011 laatikko, oma 1984 laatikko ja siskon 1981 laatikko :) ne on kunnon retro-versioita!
 
  • Tykkää
Reactions: Suvisnii
Merile, meillä ainakin tulee olemaan turvaistuin+kaukalo takana, ja mahtuu vielä taakse aikuinenkin istumaan :) oon kerran kaverin autossa istunut juurikin näin, paitsi sillon kummankin lapset istuivat kaukaloissa. Hyvin mahtui itse keskelle.
 
Viimeksi muokattu:
Hei vaan kaikille pitkästä aikaa ja pahoitteluni kaikille surun kohdanneille :'(!

Uskallan nyt itsekkin aktivoitua täällä foorumilla, kun np-ultrassa on käyty. Laskettu aikani pysyi samana mikä se tuolla listalla jo onkin eli 21.02.2014 ja Taysiin mennään tosiaan synnyttämään. Ei näyttänyt olevan kovin montaa samalla lasketulla ajalla listoilla, mutta tuskinpa tämäkään kalenterin tarkasti tulee : D.

Rakenneultra aika saatiin lokakuun 14. pvälle. Millään ei malttaisi odotella sinne asti.

Päätin aloittaa blogin, koska tulevat isovanhemmat ja koko oman puolen sukuni asuu 300 km päässä. On mukava, että voi blogin välityksellä jakaa kaikille samat asiat ja ottaa sukulaisetkin osalliseksi odotukseen jokaisen oman kiinnostuksen mukaan.
Jos jotakuta foorumilaista kiinnostaa niin blogia voi seurata täällä.

Onko muilla selkävaivoja? Olin jo jokusen päivän sairaslomalla, kun selkä oli aivan kammottavan kipeä eikä kärsinyt töissä pyöritellä vuodepotilaita. Eilen palasin taas töihin ja selkä poksahti saman tien uudestaan. Kumartuessa juilii oikean jalan "päälle" tuonne pakaraan niin ettei välillä kärsi edes kävellä.

Ja minäkin voisin sinne facebook ryhmään tahtoa mikäli sinne vielä päästetään :). Bambille laitoin jo viestiä.
 
  • Tykkää
Reactions: -Bambi- ja Suvisnii
Blogeja on ihana lukea! Mä ainakin tarkkailen kaikkia mitä tännekin ilmoitettu :) Mä kävin tänään ostelemassa isompaa vaatetta, alkaa masulla olla aikaslailla kokoa :D Huonot on vaan valikoimat tai sille tuntuu.. Huomenna poksuu raskausviikko 15 täyteen!
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Täällä kans jouduttu ostamaan jo ekat äitiyshousut :) Mietin että voiko tuo maha edes olla vielä noin isona, kun kaikki puhuvat ettei esikoisesta näkynyt maha kuin vasta noin viikolla 20. Täällä meneillään rv 15! :) aamumaha ei vielä niin paha mutta päivällä turvottaa jo sen verran että housut puristaa.

Ihanaa, lisää blogeja, joita voi seurailla! :) Oon seuraillut täälläkin lähes päivittäin muttei ole ehtinyt kirjoittelemaan.

Näkyykö teillä muilla vielä vatsa? :)
 

Yhteistyössä