Helmikuun helmet 2014 *heinäkuussa*

Hei vaan kaikille pitkästä aikaa. Me ollaan edelleen lomalla ja tullaan kotiin vasta 3 viikon päästä eli siksi en ole ollut netissä.

Pahoittelut surun kohdanneille! Tiedän hyvin miltä se tuntuu toukokuisen km:n takia.

missy ymmärrän hyvin että olet hermona! Itsekin olen. Eikä varmaan helpota vasta kun rakenneultran jälkeen.
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
jjennaa miksi sulla epäillään veritulppaa? Onko sulla ollut aiemmin? Mulla on koko alkuraskauden ollut jalkakipuja. Lääkäri tutki ja ei ollut huolissaan. Nyt uutta on tullut reiteen hermokipumaiset sykähdykset aina silloin tällöin. Ei kuitenkaan jatkuvaa kipua. Muutenkin lihakset on muussina.

Katrinsinen ja papu 8+3
 
Leonalle kovasti jaksamista :(

Puhuitte aiemmin myöhemmin perustettavasta fb-ryhmästä. Se vois olla ihan hyvä idea. Itsekin mielelläni tutustuisin täällä väkeen ennen kuin avaudun nimellä ja naamalla :)

Itse harrastin ennen kaikenlaista liikuntaa. Pojan syntymän jälkeen, eli viimeisen vuoden ajan, liikunta on jäänyt turhan vähälle. Lähinnä vaunulenkkejä ja silloin tällöin jotain muuta. Nyt täytyy yrittää taas ryhdistäytyä. Huomenna aion yrittää juoksulenkille, huominen on aina hyvä päivä ;) Ruoka (tai siis jotkut ruuat ja herkut) maistuu vähän turhan hyvin, joten liikuntaakin olisi syytä harrastaa...
 
En oo pitkään aikaan ehtinyt tänne puolelle kirjoitteleen saati lukemaan. Täällä on pahoinvointi ollut jotain aivan kauheeta. Eli nyt kun kommentoin niin tule vanhempiinkin asioihin kommentteja.

jjennaa- sulla ei taid aolla keskenmenoa takana ja kokemusta siitä. Kun kerran on km saanut tai kkm niin ei välttämättä pysty nauttimaan raskaudesta vaan se pelko seuraa koko odotus ajan mukana. Itsellä km jälkeen jo 2 onnistunuttta raskautta mutta silti en tästäodotuksesta voi nauttia 100% koska km riski on mielessä. Eli ymmärrän hyvin noita miss_piggyn kirjotuksia.

_Bambi_ mä sain sen kalenterin ja kolmas tulossa. Otin kyllä kaikki muutkin paperit vaikka edellisestäkin vielä tallessa mutta saa sitten hänellekin muistoihin.

margareta91 Meillä on koira. Itse odotan ainakin jo innolla sitä, että san iltaisin lähteä koiran ja vauvan kanssa vaunulenkeille. Siihen nyt kuitenkin on vielä aikaa. Nyt poden huonoa omaa tuntoa koiraa kohtaan kun en ole jaksanut lenkittää kunnolla mutta jos oma olo helpottuisi pian niin sitten otan kaiken takaisin.

Mullakin oli ekasa lääkärineuvolasa paino tippunut yli kilon ja lääkärikäski syödä mitä mieli tekee. Mutta silloin oli niin kauhee etova olo, että mitään ei tehnyt mieli ja ruuan ajatteliminenkin teki pahaa. Onneks nyt alkaa olo helpottaaan.

Kannatan kanssa tuota suljetun ryhmän perustamista tänne puolelle. Itsellä ainakin kavereita joiden tiedän täällä käyvän lukemass amutta eivät ole onneksi osanneet yhdistää meikäläistä tänne.

Täällä etova olo alkaa helpottamaan ja nyt jopa ruoka maistuu. Väsymystä on edelleenkin ja varsinkin aamuisin on vaikea pääsät sängystä ylös. Np- ultra oli 1.8, sinne tuntuu olevan vielä ikuisuus aikaa vaikka ei kuitenkaan kuin muutama viikko. Mulla on nyt alkanut kipuilemaan tuosta navan yläpuolelta, ihan navan kohdalta. On varmaan kohdun kasvukipuja kun lääkärineuvolass alääkäri silloin sanoin, että kohtu tuntuu just navan alapuolella. Maha on joko turvoksissa tai kasvanut sen verran, että istualtaan ryhdinon ollut pakko parantua. Kumartumaan ei oikeastaan enää kykene istualtaan. Mulla on kotona tietokone olkkarin pöydällä niin en pysty siinä enää kirjoittelemaan vaan pakko ottaa syliinsä. Tulipas taas omanapaista tekstiä. Ja sekavaakin ehkä kun töiden ohessa sitä kirjoitan.
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Jaksamisia Leonalle :hug:
Keskussairaalassa käyty kohdunulkoisen epäilyn takia. Ultrassa möllötteli tyyppi ihan oikealla paikalla :heart:, ei vain ihan vastannut viikkoja (voi kyllä johtua mun epäsäännöllisestä kierrosta ja silloin tällöin sattuvasta oviksesta) Viikkoja piti olla 7+1 mutta näytti vain 6+3. Huolihan siitä vieläkin on mutta ainakin nähtiin että elämää on siellä missä pitikin.
Tänään fiilikset tosi matalalla, joten en sen enempiä jaksa nyt sepustella.... Niin ja Eltsu, voitko vaihtaa mun LA 1.3 ?
 
katrinainen joo on mulla ollu veritulppa.. :)

vauvahaave ei ole keskenmenoa ollu, mutta raskautta yritetty vuosi, ja pari kemiallista siinä sivussa, tälläkin hetkellä kuulun riskiryhmään reuman ja veritulpan takia.. joten ei tää helppoa mullakaan ole... mutta mä ennemmin asennoidun elämään positiivisesti ku murehtimaan koko ajan.. hulluksan siinä tulis... jokainen tosissaan ottaa oman raskautensa niinku haluaa ja aprhaaks näkee, mutta jos meille esim nyt keskenmeno tulis nii emmä sano etteikö koskis muttakun sille ei voi mitään... ja sit ei auta muu ku pää pystyyn ja eteenpäin....
 
Leona, jaksamisia kovasti! :(

Eilen poksahti 10+0. <3 Ja tänään jouduin peruuttamaan lääkärin, koska ei vaan päässyt kotoa pois. Nyt on pieni hetki, kun tuntuu että pystyy tekemään muutakin kuin halailemaan pönttöä. Kyllä mulla kova usko ja toivo on kuitenkin siihen, että keskiraskaudessa olo helpottaa!

Tämä raskaus on kyllä edenny todella nopeesti. Hyvä että viikkoja edes muistaa :D Ultraankin on pari viikkoa vain aikaa. Varmasti tähän vaikuttaa se, kun on tuo poika pyörimässä jo jaloissa, niin ei jää hirveästi aikaa laskea viikkoja (niinkuin aiemmin).
 
Joo menee kyllä aika huomattavasti nopeammin kuin esikoista odottaessa! Nyt pitää välillä oikein miettiä, että mitkä viikot olikaan :D

Kävin tänään ekan kerran plussauksen jälkeen salilla, on väsyttänyt niiiin paljon, ettei ole kyennyt sinne..puuh, ei ollut voimia kyllä yhtään ja helposti tuli huono olo, mutta eiköhän se ihan hyvää tee silti :) Mulla on kyllä jäsenyys ostettu vain syyskuulle asti, että pitää katsoa, jos sitten ostais vain 10 kerran kortin, kun alkaa työtkin vielä.

Eltsu 9+6
 
Hei, vieläkö sopii joukkoon mukaan? Täällä olisi yksi innokas odottaja lisää. La on 5.2./24v./ 1. lapsi/ pkks. Ensimmäisessä neuvolassa käyty ja tänään varhaisultrassa. Kaikki oli kunnossa. La olisi ultran mukaan 7.2. mutta koska heitto oli vaan paripäivää, ei la:ta muutettu.
 
  • Tykkää
Reactions: -Bambi-
Huomenta kaikille siunatussa tilassa oleville -.-

Onko muita joiden pahoinvointi vain pahenee? Täällä vk 10 menossa ja päivä päivältä etova olo lisääntyy. En ole onneksi sentään joutunut pyttyä halailemaan mutta lähellä on. Ainoa mitä pystyn syömään on ciabattaa voilla ja appelsiinia. Kova taistelu jos laittaa jotain leikkelttä tms päälle.. Mies ei oikein tykkää kun mä olen meillä aina hoitanut kauppareissut ja ruuanlaitot niin nyt ei ole jääkääpissa kun valo ja ruuan teko on minusta vaan niin vastenmielistä.

Onneksi tolkuton väsymys on selvästi helpottamaan päin. Päänsärky on sinnikkäästi mukana.

Ultraa odotan ihan tolkuttoman paljon, haluan nähdä meijän rakkauspakkauksen, että kaikki on hyvin :) Ihanan asian takiahan tässä kuitenkin ollaan vaikka pieni avautumisen tarve olikin.

Niin ja Ompi, omasta puolesta ainakin kaikki on tervetulleita, luulisin että moni tulee joukkoon mukaan ultran jälkeen kun asia on todistettavasti nähty : )
 
  • Tykkää
Reactions: soihtu.
Poks 9+0! Mä lähen reissuun, joten en oo lisäämässä nyt muutamaan päivään ketään Fb-ryhmään. Tänään vielä kerkee iltapäivään asti, mut sit menee seuraavat lisäilyt ens viikolle. Hyvää viikonloppua!!
 
Täällä ei pahaolo ole juurikaan vaivannut koko raskauden aikana. Välillä on ollut kausia, ettei mitään tee mieli, mutta olen pystynyt päivittäin syömään lämpimän ruuan yms. Pyttyä ei ole tarvinnut kertaakaan halailla.
 
  • Tykkää
Reactions: -Bambi-
miss_piggy
Leonalle jaksamisia, otan todellakin osaa suruusi :hug: Ja kiitos kaikille jotka on täällä olleet ymmärtäväisiä sen suhteen, että ei sitä keskenmenoa unohda hujauksessa, eikä se elämä koskaan jatku sen jälkeen entisellään. Vaikka kuinka koittaisi taistella vastaan, niin kyllä se pelko on jatkuvasti mukana :heart:

Täälläpä ei ihmeitä, eilen iski tosi inhottava ja huono olo, jouduin lähteä kirppis-kierrokselta kesken pois. Muutoin on tosi kiire ollu töissä ja muutenki ettei pahemmin ole ehtiny kirjoitella.

Myöhäinen poksuminen, *10+1*
 
  • Tykkää
Reactions: -Bambi-
Mä en ole edes kehdannut kirjoittaa hetkeen, kun ihan hävettää tänne ällötysten keskelle hehkuttaa, mutta... Mun pienetkin etomiset ja väsymykset on hävinneet kokonaan ja touhuan aamusta iltaan ihan mutkitta. Oon käynyt normaalisti salilla ja pumpissa ja muissa liikuntajutuissa, viime viikollakin veivasin yhtenä päivänä pari ryhmäliikuntatuntia putkeen. Kyllä tuolla takaraivossa silti koko ajan koputtaa, että tämä kostautuu vielä jossain vaiheessa..

Tosi paljon jaksuja olojen kanssa, toivottavasti löydätte ne itsellenne parhaat keinot lievittää pahoinvointia. On varmaan vaikeampaa pitää asiaa salassakin, jos olot estää normaalin tekemisen :(

Täällä oli hiustenvärjäyksestä juttua. Mä ajattelin odotella sinne toiselle kolmannekselle kärsivällisenä tän juurikasvun kanssa ja värjätä sitten vasta. Mulla on tullut kauhea hinku vaihtaa väriä ihan kokonaankin. Melkein aina oon ollut ihan blondi, mutta nyt hinkuaisin sellaisia punertavan ruskeita hiuksia. Onkohan tuossa muuten joku juttu? Tosi moni leikkaa hiukset ihan lyhyeksi tai vaihtaa väriä raskaana ollessa tai heti vaavan syntymän jälkeen. Onko muille tullut vastaavia hinkuja?:D

Huhuh, tämä pötsi alkaa olla kyllä melkoinen turvokepallo. En ihan vielä tiedä miten se pitäisi onnistua piilottamaan vielä pari viikkoa, eli edes sinne NT ultraan asti. Mä eilen epäilin, että ensimmäiset on jo huomanneet, kun kylässä ollessa multa oikein erikseen kysyttiin, että jonko mä kahvia enää ollenkaan...

Apr17 & 10+1
 
TULKINNANVARAINEN: Samoilla päivillä mennään ja sun oireetkin osu ja uppos! Tännekkin kirjoittelu jäänyt kun ei töiden päälle jaksa kuin lukaista läpi uudet jutut täällä. Kattotaan jos parin viikon sisällä helpottaisi ;)

Tosiaan kirjoittelu jäänyt, mutta lueskelen juttujanne kyllä!

Leonalle iso hali!

En jaksa puhelimella kirjoitella enempää ja koneella ei vaan jaksa istua työpäivän päälle, pötköllään paras!

Mukkura ja Jokunen 7+2
 
  • Tykkää
Reactions: TULKINNANVARAINEN
Tänään oli kauhee olla duunissa kun pahaolo oli koko ajan. :cool: Enkä viel haluis kertoo kaikille työkavereille mun raskaudesta vaikka kylhän ne tässä jossain vaiheessa saa kuiteskii tietää. Maanantaita ootellessa,ekaan neuvola käyntiin. :D Hiukka vaikee piilotella tuota vatsaa kun tuntuu et se turpoo päivä päivältä enempi. Milläs viikolla sen pitäis ees ruveta oikeesti näkymään et toi turvotus ois hävinny? :) Ite oon nyt viikolla 7+5. :p
 
Apr17 ja heiduli89 mulla ei ainakaan ole laisinkaan masu turvonnut, tosin muutenkin omaan oman pelastusrenkaan ;) Ainoa mitä olen huomannut että tulee maha kipeäksi jos housut tai hame vähänkään painaa keskimahan kohalta, istuu alas tms. Mun "raamatussa" sanotaan että n. 15 viikolla alkaa vaatteet kiristää eli sillo yleensä shoppa shoppa shoppa.

Onko muut ostanu "raamattuja"? Mä ostin ton suuri äitiyskirja jo melkeen heti plussaamisen jälkeen ja joka pvä tulee sitä selattua. Ainoa mitä yritän väitsää on noi synnytysosiot, en halua ajatella sitä. On muuten todella hyvä kirja ja hintansa väärtti! Suosittelen.
 
miss_piggy
Mulla mahasta ei kyllä huomaa yhtään että olisin raskaana. Ei oo minkäänlaisia maha-muotoja tullu ja muutenki oon leveä-lantioinen. Iltasin välillä kuten eilenki turvottaa silleen että näyttää niinku ois menossa 6kk, mutta ei sitä oo kukaan huomannu.
Olo on tääläkin taas ihan normaali.
Maanantain neuvola se vaan lähestyy uhkaavasti. Saa nähdä jos ne sydänäänet koittaa kuunnella, että mikä on tuomio..

10+2
 
Mä taidan nyt liittyä joukkoonne, poistun sitten jos NT-ultran jälkeen siltä vaikuttaa.

Mulla olis siis varhaisultran (kävin yksityisellä) perusteella rv 10+2

eli LA 6.2./ 31v./ 3.lapsi/ PHKS

Käytiin yksityisellä, koska tää on vähän niinku "yllätys"raskaus. Yllätys siksi, että mun ei pitänyt raskautua luomusti PCO:n takia. Meidän eka ja toka on clomeilla aikaansaatettuja. Nyt siis kuitenkin tulin raskaaksi, ilmeisesti 15 kilon laihdutus teki tehtävänsä..

Eka ultra oli huono kokemus, sillä menkkojen mukaan olis melkeen 2 viikkoa pidemmällä.. silloin ei siis näkynyt vielä alkiota ollenkaan kun käytiin! Kävin sitten uudelleen parin viikon päästä ja näkyi sykekin. Mulla on kyllä ollut nyt pidempi kierto eli noin 36 päivää, mutta silti vähän jännittää että löytyykö mitään kun olisi tuo NT-ultra sitten 25.7.

Aiomme osallistua myös sikiöseulontaan, joten siitä syystä emme ole vielä kertoneet raskaudesta kellekään.. Jos joudutaan vielä tekemään ikäviä päätöksiä; toivottavasti ei kuitenkaan.

Kuulun myös keskussairaalan erikoisseurantaan riskiraskautujana. Tämä siitä syystä, että esikoinen syntyi rv29+4 painaen 1420g. Syy ei ikinä selvinnyt ja siksi kakkostakin seurattiin tarkasti (etenkin kun tuli vielä supistelut kuvioihin jo 20 viikon jälkeen).

Sikiöseulontoihin osallistumme, koska esikoinen sai keskosuuden myötä vaikean liikuntavamman ja tarvitsee paljon apua jne. Meillä ei kovinkaan helposti riittäisi voimavarat toiselle vammaiselle lapselle, joten pyritään minimoimaan se riski. Vaikka mikäänhän ei varmaa olekaan sen tiedän esikoisen kohtaloa sivusta seuranneena.

Pahoinvointi on ollut hurjaa, en oksenna, mutta ihan koko ajan kuvottaa. Mulla helpottaa se, että syö tarpeeksi usein jotain niin ei mene liian pahaksi. Nyt kesälomalla, mutta kauhistuttaa maanantaina mennä töihin, kun siellä on paljon pahanhajuisia asiakkaita :ashamed:

Mutta, niin vielä se, että tulin nyt tähän ketjuun tuon lasketun ajan perusteella, vaikka tiedänkin jo että jos synnyttämään asti päästään niin se tulee tapahtumaan jo tammikuussa. Tiedän se, koska suunniteltu sektio luvassa ja se tehtiin viimeksikin viikkoa ennen laskettua aikaa, jotta vältetään ettei alkaisi synnytyssupistukset. En saa synnyttää alakautta esikoisen synnyttyä kiirellisellä sektiolla, jossa kohtu viillettiin auki kahteen suuntaan. Tuo T-viilto ei kestä synnytyssupistuksia ja voisi herkästi revetä siis koko kohtu.

Niinn ja meidän esikko ja tosikko on jo 7,5 ja 5,5 vuotiaita. Ehtivät täyttää 8 ja 6 ennen kolmosen mahdollista syntymää.
 
Mekin aiotaan osallistua sikiöseulontaan. Ymmärrän toki, että mitään varmaa tietoa ei siitä saa, mutta olen sitä mieltä, että kaikki tieto on tervetullutta. Sitä en tiedä, mitä tapahtuisi, jos siellä ultrassa jotain huolestuttavaa selviäisi, en edes halua ajatella sitä, ellei tilanne tule eteen.
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy

Yhteistyössä