Helmikuun helmet 2014 *kesäkuussa*

Helpottavaa kuulla, että muilla on samanlaisia oireita ja koviakin kipuja, mä oon just noita viiltävän kovia alavatsakipuja pelännyt koko ajan, että mistä johtuvat..
Mä oon muutenkin sellainen, että vessassa ravaan vähän väliä, ja nyt kyllä oon öisin käynyt kolmestikin pissalla :D

Lähdetään tosiaan illalla lomailemaan etelään, täytyy olla tarkkana nyt jo syömisten kanssa.. Hyvä että saa nyt tähän alkuun kriittisille viikoille vähän muutakin ajateltavaa kuin pelätä koko ajan jatkuuko tämä, ei kai menkat ala.. :) Toivottavasti pääsen listoille mukaan kun taas palailen kotiin ja toivottavasti täällä ovat pysyneet kaikki muutkin :heart:
 
Eipäs tullutkaan aamulla digiin "raskaana 3+" niin kun odotin vaan edelleen 2-3 :( Siitä on jo 1vko ja 3pv kun sain myös tuloksen 2-3.. Huoli nostaa kovasti päätään, että kuinka tässä nyt sitten käykään! :'( Olo on kuitenkin vahvasti kuin raskaana olevalla, mutta eihän sitä tiedä.. Ultraankin on vielä reilu 1,5vkoa ja nyt mietin, että pitäiskö kuitenkin käydä jo ens viikolla :confused:

Marilyn&pallero 5+1 (vai onko sittenkään...)
 
miss_piggy
Marilyn: Ei kai se vaarallista oo jos se ei oo vaihtunu siihen 3+:een, saattaahan olla, että hormoni vaan nousee sen verran hitaasti...Tai ku tulihan mullaki eilen se raskaana 2-3, vaikka hedelmöittymisestä oli eilen tasan 2 viikkoa periaatteessa.

Kertomisesta, ite en oo kertonu vielä kellekään, enkä kerro ihan heti. Viime raskaudessa kerroin äitille heti alkumetreillä, ja äiti oli kertonu kaikille sukulaisille. Sitte ku meniki kesken niin arvatkaa oliko kivaa :( Tosiaan mullahan se keskenmeno helmikuussa havaittiin vasta nt-ultrassa rv 11+1, olin kantanu 3 viikkoa kuollutta alkiota sisälläni. Vielä rv 10+5 neuvolalääkäri sanoi että kohtu on kasvanut hyvin mutta naureskeli vaan ku sydänääniä ei saanu kuuluviin, oli kuulemma normaalia noilla viikoilla ja vanha laite.. Nyt sitte varasin tosiaan sen varhaisultranki, mutta voitte uskoa että mua pelottaa se nt-ultra, ja tää mun oireettomuus ja kaikki mikä tähän raskauteen liittyy..
 
Lisää helmikuisia! Ihanaa :heart:

miss_piggy Mulla on aiemmissa raskauksissa tullut tässä vaiheessa digiin 3+ ja ovulaatiosta on yli kolme viikkoa, joten oletin sen 3+ tulevan testiin nyttenkin.. Mutta toivotaan niin kuin sanoit, että se ois vaaratonta ja kaikki olis hyvin! :)
Tein vielä pc testin myös ja ihan tasavahvat viivat tuli, joten jospa siellä masussa ois kaikki hyvin. :)
 
Täälläkin ilmoittautuu uusi odottaja. Muutamia päiviäsitten tehty haaleita plussia ja tänään digi 1-2 viikkoa. OIreita ei ole mitään, ehkä vähän väsyneempi. Äitini ja pikkuveli tietää kun tein testin tänään veljen yo- juhlissa :). Tarkoitus on pitää salassa asia mutta töissä joudun kertomaan kuitenkin pian kun on hommia joita en nyt saa tehdä.

Päivittää sais 10.2, 34v, 3. ja tota synnytyssairaalan listaa sen verran että LAS= Loimaan Aluesairaala pois, siellä ei ole synnytetty enää muutamaan vuoteen.
 
Kaippa uskaltaudun minäkin tänne ilmoittautua, eli toissapäivänä tuli selkeä plussa kp 28/25, ehkä hieman yllättävästikin, koska varsinaista yritystä raskautumiseen ei ollut, joskin vauva on hyvin toivottu :)
Eli laskurin mukaan LA 4.2. / cria_guervos/ ikä 32. ja 1. kyseessä :) ja 4+5 viikolla mennään.
Oireita on ollut ajoittain kovatkin "menkkakivut" ja superarat ja turvonneet rinnat.
 
Yksi uusi odottaja ilmoittautuu! Täällä tehty eilisestä lähtien 4 raskaustestiä, joista kaikista tullut selviä plussia. Mitään sen kummempia oireita ei ole, perus rintojen aristusta ja ehkä väsymystä, tosin tuo toinen pikkuinen valvottaa kyllä muutenkin tällä hetkellä paljon.. :) mulle vois tosiaan laittaa: la 7.2. (4+2), ikää 20, 2.lapsi ja KOS.
 
Viimeksi muokattu:
Täällä tänään plussannut kp 24/28! Early testi toimi ja toi "selkeän" haamun jo näin aikasin! Niin onnellinen olo <3 Ekasta kierrosta tärppäsi, nyt toivotaan et pysyy mukana ja saadaan ystävänpäivän aikaan vauva <3 Eli LA 14.2. (3+3), ikä 25, toinen lapsonen ja JS. Voi vitsit, miten tässä voi edes nukkua!! Ja miten vähän noita viikkoja onkaan 3+3 :D Esikoista odotin sentään 42+3, eli piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiitkä matka edessä! Niin ja oireista, niitä oon tuntenut jo viikon: kovaa pahoinvointia/kuvotusta aaltoillen aamulla-päivällä, illalla/yöllä yleensä hyvä olo. Närästystä ja maha sekasin. Tissejä on tänään nippaillut. Huimausta. Siinäpä se :) Kiinnittymisen taisin tuntea keskiviikkona repäsynä ja sen jälkeen tuli vaaleanpunaista vuotoa (kiinnittymisvuoto) pyyhkiessä vessassa! Ja kertomisesta, minä hölmö hölösuu kerroin jo lähisuvulle ja parhaille ystäville sekä esikoisen facebookin mammaryhmässä :) Oon vaan niin onnellinen et haluaisin kailottaa sen koko maailmalle!
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uusille, ihanaa että joukko kasvaa näin kovasti! Toivotaan että kaikki pysyvät mukana <3

En sitten malttanut olla kertomatta veljelle ja sen vaimokkeelle (heille tulossa kaksi kuukautta ennen meitä ensimmäinen lapsonen) Sieltä tulikin sitten kommenttia et "meinasinkin kysyä jo lauantaina et ootko raskaana" kun oli mahaa kattonut, tää siis kertoo jotain tästä jäätävästä turvotuksesta!!
 
Huomenta!!

Meitähän on täällä jo monta =) en ois kyllä uskonu että oisin täällä ite, kun raskautumisen piti olla mahotonta viime kiertoon :cool:

Mulla on neuvolaan meno 6.6, ultraavat että mikä siellä on meno ja että on oikiassa paikassa ku on pitkä kierto.. sitte varhaisultra on 18.6 ja toivottavasti näkyy syke :heart:

Mua väsyttää niin että silmiä kirvelee, välillä kuvottaa mutta muuta ei oikeestaan.. joskus sattuu alamahaan mutta menee aika nopiasti ohi, on taas pitkät viikot ootella sinne rv12 :kieh: ja ku ne menee niiiiiiin hitaasti..
 
  • Tykkää
Reactions: -Bambi-
Onnea uusille plussanneille :)

Täällä on kanssa rantautunut tuo väsymys. Töissä istun koneella niin väkisin meinaa silmät painua kiinni, ja niitä kirvelee. Etova olo on ollut aamusta lähtien ja vielä menin syömään yhden keksin aamukahvilla niín olo huononi entisestään. Eilen illalla kanssa kerroin kuopuksen vauvasivuilla ja tänään sit työkavereille kun oli pakko. Tavoite olis pitää salaisuutena mahd pitkään mutta pienellä paikkakunnalla varmaan tulee aika pian julki.
 
Heips... Täällä olis yks helmikuun odottaja lisää. Tänään KP 28/29 ja hailakka plussa, samanlaisen sain toisesta lapsesta mutta täytyy kuitenki vielä tehä huomenna aamulla uus testi varalta..

Nii ja siis tää ois kolmas lapsonen ja LA 11.2.2013, synnytyssairaalana OAS Oys olis lähempänä,mutta ne ei siellä anna synnyttää veteen kun ovat niin pirun kiireisiä joten oulaskangas houkuttaa :)
 
  • Tykkää
Reactions: -Bambi-
Kivaa, kun monta uutta plussannutta ilmottautunu mukaan :)

Mäkin varailin tänään varhaisraskaudenuä:n. Se ois sit heti juhannuksen jälkeen, sillon mun laskujen mukaan ois viikkoja kasassa 7+4, jos oikein laskin. :D Nyt pitäs sinne asti malttaa ootella!

Millä viikolla se eka neuvolakäynti olikaan? Oon ehtiny unohtaa esikon ajoilta.

Mä juorusin salaisuuden tänään omalle äidilleni :D Samaten esikon vauvaryhmälle juorunnu jo heti haamuista, joita yhdessä sitten pähkättiin :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: -Bambi-
Hei mä olen jo nii täpinöissäni (tiedän, pitäis vielä olla hissun kissun..) mut en voinut olla luomatta meille ryhmää facebookiin, siellä on niin paljon helpompi keskustella ja lisäillä kuvia, juttuja ja tiedostoja :) Laittakaa yksityisviestiä, nii lisäilen jäseneksi :) Se on salainen ja suljettu, et jos liitytte ei esim. työkaverit tai pomot tai kukaan facebookissa nää sitä tai teidän kirjoituksia :)

Eikä sitä siis löydy hausta, vaan mun täytyy teidät siihen erikseen lisätä.
 
Heippa kaikki, sekä onnittelut munkin puolesta kaikille plussanneille <3 Tänään oli tuon isomman neuvola, jossa samalla kerrottiin neuvolatädille raskaudesta, ja saatiin neuvolaan aika 28.6. Yhdelle kaverille myös kerrottiin tänään kun oli meidän kanssa rannalla ja hän sanokin että oli jo "odotellut" milloin on toinen tuloillaan. :D Ajateltiin muuten pitää salassa ensimmäiseen ultraan saakka, mutta pakko oli jollekkin saada kertoa jo :)
 
Jee meillä on jo muutama jäsen ryhmässä facebookissa :) Pitäsköhän munkin kohta soitella neuvolaan.. No jos vaikka viikolla 6.. Eka neuvolahan vissiin oli 8-10 viikolla? Harmi nyt ku on toinen odotus on neuvolakäynnit harvassa :(
 
miss_piggy
Onko muuten normaalia jos ei oo oikeesti mitään oireita? Mun mahassa ei tunnu miltään, ei väsytä, ei okseta, tissit ei oo arat :O Tuli taas semmonen tunne, että mitä jos kaikki ei ookkaan hyvin :( Neuvola ois 17.6 ja sitte 18.6 ois se varhaisultra, katotaan nyt siirränkö sitä aikaa vai menenkö silloin. Mulla on oikeesti sellanen olo niinku en edes raskaana olis, jos testit ei näyttäis plussaa, niin en tietäis ees olevani paksuna. Testeissä kyllä viivat vahtistuu, mutta jotenki hämää tää olematon olo.

miss_piggy ja 4+3
 
Tää on nyt ihan turha kysymys mutta kysympä kuitenki :D lasketaanko viikot alkaneeksi sillon ku on bongannu oviksen vai sitte ku on dpo 1? Ei oo oikeestaan merkitystä mutta tässä tullee mietittyä kaiken näköstä :popcorn:
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä