Helmikuun helmet 2014 *kesäkuussa*

Pippuri85: Raskausviikot lasketaan edellisten kuukautisten alkamispäivästä.

miss_piggy: Yhtälailla raskaus voi olla oireeton. Itsellä ja tällä hetkellä normaali olo, ei oireita lainkaan. Esikoisen kohdalla mentiin ja suht oireettomana koko raskaus.

Bambi: kyl sitä jotenkin haluaa pelaa varman päälle, kun on ollut yksi tuulimunaraskaus, kylläkin ennen esikoista, mut silti se taustalla kummittelee. Mut jos kaikki menee niinkuin toivon, niin ehdottomasti liityn fb:n puolelle, kun siellä enemmän aikaa vietän muutenkin.. :)
 
Viimeksi muokattu:
Noissa pitkissä kierroissa ne viikot sitten korjataan, jos/kun ultrassa nähdään että viikot heittää roimasti. Muutenkin korjataan, jos heittoa on useampi päivä. Oiskohan täällä päin ollut 5pv ellei muutama enemmän...
 
Onnittelut uusille helmimammoille! :heart:

Pippuri85 rv:t voi myös laskea hedelmöittymis ajankohdan mukaan eli ei vielä ovisplussa päivästä. :) Laita johonkin näistä raskauslaskureista arvioitu hedelmöittymispäivä niin se laskee sun rv:t.

Tänään oli ensimmäinen kunnollinen pahoinvointikohtaus! :x Kauhulla tätä odotin, mutta toisaalta hyvä vaan kun se kertoo siitä, että siellä jotain elämää on. :)


Marilyn&pallero 5+2
 
  • Tykkää
Reactions: Pippuri85*
Mä en kanssa ihan vielä fb-ryhmään liity. Oikeastaan ihan sillä, että kaikki fb-odotusryhmät, joita tiedän, että on perustettu tosi aikaisessa vaiheessa, ei ole oikein toimineet :/ On tullut erimielisyyksiä ja kauheasti kaikki sääntöjä sinne ryhmään, että mistä saa kirjottaa jne.
Meiän esikoisten ryhmä perustettiin vasta ihan raskauksien loppuaikana (ek aoli suljettu kerho täällä KaksPlussan puolella) ja meillä on niin huippuporukka! On nähty monta kertaa ja ei me olla ikinä edes puhuttu, että pitäis jotain kirjoitussääntöjä tms olla :O Sit ku osa on raskautunu uudelleen ja liittyny myös muihin fb-ryhmiin niin siellä on kuulemma ollu ihan ihme meininkiä.. Ja mä uskon, että sillä on suuri merkitys, että perustettiin se meiän ryhmä vasta sillon, kun muutenkin tunnettiin toisemme jo aika hyvin :)
Mutta toivottavasti helmikuisten ryhmä pysyy leppoisana paikkana ilman nipotusta ja vaadittavaa viestimäärää / päivä jne :)

Niin ja lisäks sen tietää, että ne keskustelut siirtyy kyllä pitkälti sinne faceen eikä kukaan täällä sitten enää kirjottele.
Mutta ei mua siis missään nimessä haittaa, että se ryhmä on perustettu :) Itse ajattelin kuitenkin ensin katsella mihin suuntaan nää keskustelut ja ryhmähenki lähtee.
 
Viimeksi muokattu:
Josko sitä jo uskaltautuis ilmoittautua tänne :wave:

Eli kolmatta odotetaan, laskureiden mukaan LA 1.2

Kaksi aikaisempaa on syntynyt Kätilöopistolla, eli jos sinne huolitaan niin eiköhän tämäkin siellä aikoinaan ähelletä :D

Tähän menneesä raskaus on ollut varsin oireeton. Oikeestaan ainut oire on ollut rintojen kutina varsinkin nännipihan alueella.

Neuvolan ensikäynti varattu, paljon on asioita jotka pelottavat vielä.
Mulla on ollut sen verran raju lääkitys rauskautta edeltävällä ajallä joka lopetettu heti plussauksen jälkeen, etten oikein vielä uskalla tästä edes iloita.
Toivotaan parasta että pysyn Helmikuuhun asti joukossanne.
 
Mä uskon et tää ryhmä kyllä toimii :) Keskustelut jo lähteneet käyntiin, mä tutustun paremmin tuol faces ku jotenki vaa keskustelee enemmän ja näkee naamat/kuvia jne. Mut tosiaa sit kyl tää hiljeni viimesikin, ite en jaksanut enää ees käydä täällä :( Varsinki tällai julkisesti ei oo kiva kirjotella :/
 
miss_piggy, tulin kurkkimaan sun tilannetta tuolta syyskuun suloisuuksista! Isot onnittelut plussauksesta, aivan mahtavaa! :flower: Ymmärrän huolesi, mutta mulla ainakaan ei ollut vielä viikoilla 4-5 yhtään mitään oireita, ne tulivat vasta myöhemmin, ehkä viikolta 6+ eteenpäin. Ja näin vaan raskaana porskutetaan rv 24+ :) Pidän peukkuja että kaikki sujuu hyvin raskautesi kanssa!
 
Joo ei se oireettomuus oo "vaarallista"! :) Kyllä mullaki oli niiiiiin mahtava olo edellises raskaudessa, nyt on ollu tätä pahoivointia nii sillo ei oo nii mahtava olo.. Mut oikeesti sitä voi raskausaikana olla elämänsä kunnossa ilman mitään oireita, ei hätää! :)
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Mulla on oirena väsymys, ajoittainen huono olo ja kuumeinen olo.
Tällä hetkellä on myös nuha, mutta liittyy varmaan flunssaan, mitä on lapsilla ollut liikenteessä. Kaikista selvimmin oireet on alkaneet mulla yleensä rv5+

mulle voi tietoihin lisätä OYS

ajattelin varailla alkuraskauden ultraan aikaa, jotenkin tuntuu että pakko saada varmuus että siellä ollaan oikeessa paikassa jne.
Muuten haluan kyllä suhtautua enemmän positiivisellä asenteelle entä kuin niin että ajattelis mitä kaikkea voi mennä pieleen. Edellisessä raskaudessa pelkäsin koko alkuraskauden ajan ja tällä kertaa haluan nauttia.

Mulle raskausaika on yleensä aika rankkaa kun tähän asti joka kerta olen kärsinyt kovasta pahoinvoinnista ja se on kestänytkin yleensä puoleen väliin asti.

Mun mies ei ensin millään uskonut että oon raskaana, mut eilen näytin hälle 4 selvää plussaa mitä testeihin olin saanut ja sen jälkeen hän alkoi puhua jo uudesta autosta ja isyysloman ajankohdasta. Ja oli vakuuttunut että kaikki sujuu hyvin. :heart:
 
Mun mies ei meinannut koskaan suostua lapsen tekoon! Nyt kun meidän poika on 1-vuotias hän on ihan rakastunut poikaamme ja kiittelee että suostuttelin häntä niin monta vuotta lapsentekoon :D Ja halusi jo toisen vaikka ensimmäinenkin on niin pieni :D Eikä enää edes hetkahda kun sanon että haluan 3 tai 4 lasta :D
 
  • Tykkää
Reactions: Marilyn1
miss_piggy
Hitsi ku en oikeestaan muista yhtään, että miten mulla alkoi oireet siinä keskenmenneessä raskaudessa....positiivisen testinhän tein silloin joskus muistaakseni rv 5+2, ja ei kai silloinkaan heti ollu mitään. Tissitki tuli aroiks vasta myöhemmin.

Millä viikoilla ne kohdun kasvukivut yleensä alkaa, ku en sitäkään muista? Muistan vaan nyt ku taaksepäin mietin, että ne kyllä loppui tyyliin viikkoa ennen kkm:ää..
 
Huomenta!

Mullaki on ollu kaks edellistä raskautta oireettomia, välillä unohin että edes odotan ku mitään ei ollu.. sitte ku liikkeet alko tuntumaan niin ei voinu enään unohtaa :D
Tein tänään aamulla digin ja ei ollu vielä viikot noussu, minkä vahvusia viivoja teillä tulee testiin? Pelottaa hurjasti ettei se siellä kehitykkää :'(
 
Ja voihan ÄÄÄK... Aamun testiin tuli vielä haaleempi viiva kuin eiliseen iltapäivällä tehtyyn...
Selittelin sitä itselleni sillä että kävin yöllä pissalla. Mutta tiedä häntä, lisää testejä ostamaan siis, kun ei ole ollenkaan menkkaolokaan edes ja kuitenkin yleensä jo kolme-neljä päivää ennen tietää että on alkamassa.
Jännittää pelottaa .. Mutta ei kai se auta ku käyä ostamassa pari testiä lisää ja katsoa rauhassa huomenna ja vaikka ihan loppuviikosta sit uudestaan........
 
Hyppään mukaan myös :) 6.2. / Apr17 / 29 v / 1. lapsi. Viime sunnuntaina plussattu ja laskureiden mukaan nyt 4+5.

Parin päivän sulattelun jälkeen olen ajatellut odotella ekan ultrauksen np-ultraan asti. Tuntuuhan tuo aika ihan älyttömän pitkältä nyt, mutta kuitenkin.

Vatsan juilintaa erityisesti vasemmalta puolelta oli plussan aikoihin useamman päivän, mutta kuten teillä monella muullakin, nyt oireet hävinneet kokonaan. Jostain syystä on niin pöljän rauhallinen olo, että en osaa olla huolissani mistään ?! Toivottavasti tämä ei vielä kostaudu, vaan olisi vaan vaistoa:cool:
 
Viimeksi muokattu:
Pippuri85*: Mulla tuli heti ensimmäisestä testistä vahvat viivat (tein sen heti ekana päivänä kun ei alkanutkaan menkat), ja sitten on ollut pari haaleempaa viivaa. 4 testiä oon tehnyt, mutta kaikista kuitenkin tullu selvä positiivinen. Eilen vielä tein sen digitaalisen testin joka ilmottaa näytöllä viikot yms. Siihen tuli samantien raskaana ja 2-3, eli ihan luottavaisin mielin vielä oon vaikkei sen kummempaa oireilua ookkaan (rinnat kipeät ja ehkä pikkusta väsymystä).

Pipsa_: Mulla kävi ihan samoin! Eka testi oli tosiaan tehty iltapäivällä, ja siitä tuli siis ihan selvä viiva, mutta sitten tein seuraavana aamuna testin, jonka viiva ei ollu yhtä vahva kun sen iltapäiväsen.. Tein muutamat testit sen jälkeen vielä ihan mielenrauhan takia :D
 
  • Tykkää
Reactions: Pipsa_
Mimmau Kiitos tiedosta!!
Mullehan tää ois jo tosiaan kolmas lapsi, enkä oo kummastakaan aiemmasta tehny ku yhen testin, jotenki siihen on vaan luottanu. Tää ehkä vaikeeta uskoo senki takia kun en koskaan ajatellut tekeväni kolmatta.. Mutta, mielen rauhan vuoksi nyt on pakko vielä ainaki se yks kunnon plussa saaha.
Ja tokikin jos tää nyt osoittautuu "vääräksi" plussaksi tai mitä tahansa, niin elämä jatkuu kuitenkin :)

Oireista täytyy sanoa, että eihän niitä välttämättä ilmaannu vielä tässä vaiheessa, vaan vasta myöhemmin, jos sittenkään. Toiset on heti alusta asti "oireita täynnä" ja toisille ei tuu mitään. Ja kaikkea siltä väliltä...
 
Apr17 mä ajattelin kanssa odotella np-ultraan asti, onhan se aika toki pitkä, kun nyt viikkoja vasta 5+0 kasassa, mutta jotenkin uskon, että kaikki menee hyvin.

Oireita mullakin on ollu aika vähän, nyt ne "menkkakivutkin" on loppunu, mitä oli viime viikolla plussaamisen aikoihin. Rinnat on edelleen arat, mutta esimerkiksi väsymystä mulla ei oo ollu lainkaan, eilenkin pyöräilin yli 20km ja kävin vielä salilla illalla. Oikeestaan mielialan vaihtelut on ainoo asia, josta huomaan jotain olevan tapahtumassa, eli välillä oon onneni kukkuloilla, seuraavassa hetkessä saatan huolestua turhasta ja olla ihan down. Onko muilla ollu tätä? Mulla tämä oli varmasti odotettavissakin, koska PMS on tuonu samankaltaisia mielialan vaihteluita jo pitkään.
 
  • Tykkää
Reactions: Apr17
Piti testata vielä pc:llä ja on tuo viiva minun mielestä tummunu eilisestä.. on sitä ku ei malta olla testaamatta :D parin päivän päästä ajattelin tehä digin, sillon pitäs olla kyllä viikot noussu.. ja siis on kyllä ihan selkeä plussa mutta jotenki sitä oottaa että molemmat viivat hypähtää silmille.. u know :D :whistle: ja kun aamulla sen digin tein niin samantein tulii lukemaan se raskaana mutta arpo sitte viikkoja tosi pitkään.

Tuli tuosta Hoopsin kirjotuksesta mieleen ku mies oli puhunu uudesta autosta että taitaa olla meilläki eessä ku ei taija tuonne mahtua kolmea istuinta takapenkille :cool:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: -Bambi-
apr17 Me mennäänkin ihan samoilla viikoilla ja LA on myös sama :)
(Nettilaskurin laskemaa, joten voihan se vähän suuntaan tai toiseen heittää :D ..se selviää sitte myöhemmin !)

Mulla oireina arat nännit, välillä vatsassa juilii ja iltaisin alaselkä vähän kipeä..välillä vähän kuvottava olo..esim. eilen illalla :D no mies toi mulle sänkyyn rasiallisen miniluumutomaatteja, ni lähti kuvotus poois :) Iltaa kohden mahaa vähän turvottaa. Välillä ei tunnu hirveemmin oireita, sillon nipsasen nännistä :D ..nännit siis kokoajan kosketusherkät.Ihan ku olisi mustelmilla.Väsymystäkin on.

Minäkin ajattelin odotella np ultraan :) mutta jos kovasti huolestun, ni käytävä aiemmin tarkistuttamassa.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Apr17
miss_piggy
Huomenta!

Mullaki on ollu kaks edellistä raskautta oireettomia, välillä unohin että edes odotan ku mitään ei ollu.. sitte ku liikkeet alko tuntumaan niin ei voinu enään unohtaa :D
Tein tänään aamulla digin ja ei ollu vielä viikot noussu, minkä vahvusia viivoja teillä tulee testiin? Pelottaa hurjasti ettei se siellä kehitykkää :'(
No mulla vahvistunu silleen pikkuhiljaa, nyt on dpo 17 ja 4+4, eikä nuo vieläkään oo mitkään supervahvat, tai siis silleen, että olis vahvempi ku kontrolli. Kai se r-hormoni vaan nousee aika hitaasti. Arvaa vaan pelkäänkö samaa, etenki ku se kkm oli sellanen, että en tienny siitä mitään vasta ku np-ultrassa. Ja se ultrahan oli11+1 ja alkio menehtyny jo ajat sitä ennen, joskus rv 8. Että ooppa tässä nyt sitte rauhallisin mielin :whistle:
 
Heissuli tännekkin!

Ilmoitan olemassa oloni, vaikka en varmaan vielä liity kovin aktiivisesti joukkoon. Helmikuussa meni kesken edellinen ja nyt mennään taas niin alussa, että ei ole vielä mitään oireitakaan, joten pari viikkoa pitää katsella ihan rauhassa. Vasta 6+viikolla voi sitten oireista ajatella edes jotain. Ja salaa ajattelen, että jospa tämä olisi poika niin saattais tossa pahoinvoinnissa päästä edes vähän helpommalla...Viimeksi se kesti puoleen väliin saakka, joten melko pelonsekaisin tuntein odotan mitä tuleman pitää, kun viimeksi olin koko raskauden kotona ja nyt pitäisi jaksaa töissä :/

Muutenkin mieli myllertää, että miten tämän jaksaa ja mitähän tästäkin tulee yms. Täytyy siis odotella että ajatus ja kroppa tajuaa olevansa raskaana niin ehkä se siitä...

Hassel ja 4+3
 
Heissuli tännekkin!

Ilmoitan olemassa oloni, vaikka en varmaan vielä liity kovin aktiivisesti joukkoon. Helmikuussa meni kesken edellinen ja nyt mennään taas niin alussa, että ei ole vielä mitään oireitakaan, joten pari viikkoa pitää katsella ihan rauhassa. Vasta 6+viikolla voi sitten oireista ajatella edes jotain. Ja salaa ajattelen, että jospa tämä olisi poika niin saattais tossa pahoinvoinnissa päästä edes vähän helpommalla...Viimeksi se kesti puoleen väliin saakka, joten melko pelonsekaisin tuntein odotan mitä tuleman pitää, kun viimeksi olin koko raskauden kotona ja nyt pitäisi jaksaa töissä :/

Muutenkin mieli myllertää, että miten tämän jaksaa ja mitähän tästäkin tulee yms. Täytyy siis odotella että ajatus ja kroppa tajuaa olevansa raskaana niin ehkä se siitä...

Hassel ja 4+3
Mulla esikoinen on poika ja koko raskauden kestänyt pahoinvointi alkoi viikoilla 7+.. Lähdin sillon pariksi kuukaudeksi töihin ja joka aamu sai pelätä etten oksenna autoon (myös töissä ekat pari tuntia yleensä istuin vessassa..). Myös loppuraskaudesta välillä piti halailla pönttöä. Keskiraskaudessa vähän helpotti, mutta ei se sillonkaan pois lähtenyt. Tuossa omat kokemukset pojan odotuksesta.. :D
 
Mulla kanssa tosi oireeton olo. Joskus jos touhuaa enempi ni särkee vatsaa ja ihan pienenpieni kuvotus saattaa tulla, jos on pitkän aikaa syömättä. Niin ja se väsymys. Esikoisen raskausajan voin tosi hyvin alusta loppuun, ei ollu mitään ihmeempiä. Jotenkin muistin, että sillon olis ollut enempi esim. alavatsakipuja ihan näin alussakin, mutta mitä luin omia muistiinpanoja, niin oli ne oireet sillonkin vähentyny plussan jälkeen ja sitte joskus rv 8-9 taas tullut vähän enempi vatsakipuja ym. Kai se kohtukin on toista odottaessa jo valmiiksi vähän isompi, ettei kasvukipuja tule niin aikaisin? Niin ja päänsärkyä oli sillon alussa, nyt ei ole ollut ollenkaan.
 

Yhteistyössä