Helmikuun helmet 2014 *kesäkuussa*

miss_piggy
Hassel: Musta on muuten jotenki aika ihmeellistä (en voi sanoa että hauskaa), että mullakin oli kkm helmikuussa, ja nyt tämän ihmisen alun syntymäpäivä olis myös helmikuussa... Eli vähän niinku vuoden syklissä, helmikuusta helmikuuhun, menetyksiä ja toivon mukaan iloa ja onnea sekä saavutuksia :)
 
Ehkäpä minäkin uskaltaudun nyt mukaan :) Tein ensimmäisen haamusen jo alkuviikosta, mutta nyt kun kp on 28/28 alan uskoa raskauteen. Koko ajan pelottaa että menkat alkaa... Koitan olla murehtimatta. Edellinen raskaus oli täynnä pelkoa niin täytyy tämän toisen kanssa yrittää olla rennompi.

Dafydd/16.2.2014/21/2.lapsi/K-SKS

Ei ole vielä tälle möttöselle työnimeä. Saapi nähdä miksi muodostuu

Rv 3+6
 
Viimeksi muokattu:
Mäkin ehkä uskaltaudun tähän pinoon jo, en osaa enkä uskalla pelätä.

Ensiksikin Neiti Näpsän äidille pahoitteluni! :hug:

Selasin toisella silmällä ketjua läpi jo heti plussan jälkeen, mut ihan kaikkea ei vielä pysty muistaa.
plussa 6.6. la 13.2. Sairaalana oletettavasti KOS.
kolmatta oottelen, esikko 6 vuotta ja pikku kakkonen 11 kk.
edit.
Ikää 31 olis tällä. :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Dafydd ja Jaziemily
Neiti näpsän äidille voimia täältäkin :hug:

Tervetuloa uusille ja toivotaan että kaikki menee hyvin <3

Sitten sitä omaa napaa vielä.. Täällä ei sen kummempia. 5+1 porskutetaan, kovasti odottelen että tuo poika alkaa nukkumaan josko sais itekkin painua päikkäreille. Aamun herätys oli vaihteeksi rankka kun väsytti niiiiin paljon... :D

Uudeksi oireeksi (ei tosin kivaksi) on tullut oksetus :S aiemmassa se alkoi viikoilta 7+, joten nyt on tullut aikaisin. Jos et heti herättyä syö jotakin niin se saattaa tulla myöhemmin ylös. Jotenkin mä pelkäsinkin että tässä käy näin : /
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
miss_piggy
Mä tulin kanssa varovasti kurkkimaan tähän pinoon. Tänään saatu haalea, mutta selkeä plussa ja päiviä olisi 3+6. Täällä olisikin jo tuttuja valmiiksi =). Mutta olen tosi varovaisesti vielä kun KM 1,5 kuukautta sitten vielä painaa hiukan. LA olisi 16.2 jos kaikki sujuu hyvin.
Jee! Pääsit samaan pinoon niinku oli tarkotuski! :D

Täällä on tänään jotenki äklö olo jatkunu...Koko päivän taas maha möyriny, pierettäny, kusettanu, närästää ja silleen rintalasta kipuilee kylkiluiden yläpuolelta...tai ihan niinku ois joku hemmetin iso ilmakupla jossain tuolla keuhkojen välissä :p Tosi epämukava olo joka vaikuttaa nukkumiseenki. Rennietä tässä mussuttelen josko auttais.
Kunhan ei vaan mitään mahatautia pukkais päälle, epäilen kyllä ku ei o kummastakaan päästä mitään tullu ulos kuitenkaan :LOL:

miss_piggy ja pallero 5+1
 
Mullaki ollu tota mahan myllerystä jo pari viikkoa! Siis närästää, kiertää, turvottaa, myllertää :D Jopa maha on sekasin. Pahoinvointi aaltoilee, välillä oon loisto kunnossa, mut hetken päästä tekis mieli jo halailla pönttöä. Mut joo en oo vielä oksentanu, jeee! ;D -Bambi- ja Nipsu 4+2
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Pahoittelut NeitiNäpsänÄidille :hug:

Täällä myöskin samanlaiset fiilikset. Maha on ollut sekaisin jo pari päivää enne plussaa ja jatkuu edelleen, möyrii vähän väliä, ja tuo turvotus on edelleen aika karseeta. Samanmoinen tunne tossa rintalastassa kuin miss_piggyllä, mistähän moinen johtuu :/
Päikkäreitä tällä viikolla vetänyt kolmet, illalla kauhee väsy, mutta ei meinaa saada nukuttua. Aamuisin sit taas herään kuuden aikaan enkä meinaa saada unta enää. Välillä tulee hienoista etovaa oloa, mut ei pahasti. Kahvi vähän alkanut tökkimään.
Ja mitä parasta, mulla on sellasia ihanaisia "tissipatteja", jotka on oireillut kuukautiskierron mukaan (ovis ja menkka aikaan ollut turvonneita ja kipeitä). Ovat nyt sitten koko ajan kipeenä, särky sätii välillä käteen asti. Aivan mahtavaa, vielä kun lepopulssikin huitelee hirmu korkeella niin välillä jo miettii et onko kipu pateista vai oonko saamassa syndänkohtauksen! :D
Pitäis varmaan hakea Rennietä kans jo kaappiin, eilen illalla närästi jo.. Ennen esikoista en edes tiennyt mitä närästys on ja raskausaikana sit kyllä sain sen kokea, vaiva sit jäi, silloin tällöin tässä välissäkin närästänyt. Nyt näköjään alkaa sit jo ajoissa :(

Shaitanja + Papu 6+1
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Toi tunne rintalastan alla johtuu närästyksestä, mul oli sitä loppuraskaudesta, ei varsinaisesti närästäny, mut koko ajan kauhee tunne rintalastan alla ja sellanen poltekki pahimmillaa kurkussa koko ajan o_O Mut Rennie autto!! <3
 
Huomenta!!

keskimmäine päätti klo 4:30 et nyt riittää uni tälle yölle.
mulla ei oo vielä ollu mitään oireita, tupakinhaju lievästi ällötti mut ei muuta.
Tuntuu hassulta ajatella, et olin viime kesänäkin raskaana. etenkin kun synnytys oli ihan painajainen, lupasin ettei enää yhtään vauvaa, ja kappas, taas mä oon tässä :D

Kirimilli & Ikkis 4+3
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: -Bambi-
Pahoittelut Neiti Näpsän äidille ! :'(

Mitäköhän Rimulle kuuluu?

Ei oikein osaa yhdistää että olis raskaana, kun ei noita oireita ole (muuta kun menkkojen puuttuminen). No jos tarkkoja ollaan, niin herkästi viluttaa ja samanlaista vilutusta oli esikoista odottaessa.

Kirimilli mulla sama tilanne. Viime kesänä voitiin hyvin paksusti ja tääkin kesä menee samoissa oloissa, tosin ilman jättimahaa :)

Ninzi & Papu 6+2 (enää 5pv ar-ultraan ;) )
 
miss_piggy
Mulla oli nuorempana aika pahojaki närästyskohtauksia, joten on tuttua hommaa :D Mulla vaan ei rennie meinaa auttaa, mutta jos haluatte kokeilla, niin ostakaa purkki ruokasoodaa kaupasta, ja sekoittakaa vesilasilliseen 1tl. Toimii ainakin mulla paremmin :) Onneks nyt on möyryntä ja polte ja närästys loppunu. Mutta ai kauheeta ku mua pieretti eilen :LOL:
Ootan mielenkiinnolla että millon ne yölliset kohdun kasvukivut taas alkais..ei varmaan näin aikaisessa vaiheessa... Mullaki on välillä vilutusta, just tein viimesen yövuoron toissa yönä niin istuin siellä neuletakki päällä ku työkaveri oli t-paidalla. Ja päivisin en meinaa saada nukuttua päikkäreitä, iltaisin kuitenki väsyttää. Aamusin heräilen kanssa tosi aikaisin. Paitsi tänään sai onneks nukuttua pitempään :)

piggy ja pallero 5+2
 
Heippa taas.

Osanotto kovimman kokeneille. :(
Mäkin odotan Rimun kuulumisia, huolestuttaa hieman.

Täällä jatkuu entisellä mallilla, pientä tihkutusta mutta ei sen pahempaa, ja muut oireet on pysyny kutakuinkin samana. Pikkuhiljaa ollaan jo alettu miettimään työnimeä ja sellaista. :) Kuitenkin tuntuu vähän hassulta: jos ei siellä olekaan ketään (tuulimuna tms.) niin ollaanko tässä juteltu saippuakuplalle? :p

Raskaustestejä tein yhteensä kolme: päivä kuukautisten poisjäännistä, siitä kolmen päivän päästä ja siitä viiden päivän päästä. Kyllä se viiva pikkuhiljaa vahvistui. :) Meillä on just nyt vaan niin huono rahatilanne, että säästän missä vain voi, eli "turhia" testejä ei oikein haluais ostaa. Tietäähän sen sitten joskus kuitenkin - aargh!

Teidän viesteissä kiinnitin huomiota tuohon väsymykseen. Mulla on ollut ihan samaa, mutta oon pistäny sen opiskelun ja työn yhdistämisen piikkiin. Tosin illalla on ollut todella vaikea nukahtaa vaikka nukuttais kuinka. Ehkä oire kuitenkin.

Me haluttais pitää raskaus salaisuutena sinne viikolle 12 asti, kun pahin on ohi ja tietää itsekkin enemmän. Tämä on meidän molempien ensimmäinen lapsi ja voi tulla vähän yllätyksenä monille vaikka ollaan "jo" kolmekymppisiä.A Mitkään turvotukset ei mulla pahemmin näy, kun on tuo vyötärön seutu niin hyvin kehittyny :D joten ehkä salassapito onnistuukin. Ainakaan kukaan ei kehtaa kysyä, kun oon ehkä kuitenki vaan lihonnu. :cool:
 
Onko muilla alavatsa/selän juilimista samanlailla kuin menkkojen aikaan?
Mua inhottaa kun "särkee" ja jos liikun nopeesti niin tuntuu repäsykipuja.
Esikoisesta oli rinnat alussa ihan hullun kipeet ja nyt ei tunnu rinnoissa mitään ja musta tuntuu että stressaan hetki hetkeltä enemmän, kuitenkin kun on tullut vasta kolme haamua...tosi ntänään on vasta dpo9 ja esikoisesta plussasin vahvan viivan 4+3 eli siihen olis vielä 4 päivää aikaa tässä raskaudessa...jotenkin on tosi epäuskoinen olo ja oon ihan varma että menkat alkaa just eikä melkein.

Väsymystä on täälläkin ja itkuherkkyyttä ja tosiaan tota vastaa ja selkää juilii, josta oon hieman huolissani. Vessassa saa ravata vähän väliä ja jopa yöllä heräsin pissalle.

Muoks. Ja turvotusta on iltaisin ollut paljon, jopa mies eilen sanoi että huomaa asian.
 
Huhhuh, eilen ja tänään sitte kuvotellu aamu-iltapäivä melki tauotta ja illat muutoin parempia, mut nenässä haisee tupakan savu kokoajan, vaikka ei kukaan missään tupakois - etoo sekin ällöttävästi! :x Ei ollu esikosta tällästä oloa mun mielestä. Väkisten saa syödä aamupalan ja lounaan, et olo säilys kohtuullisena. Iltaa kohden ruokahalu palaa ja KASVAA :D Eilen oli pakko käyä Hesestä hakemassa kunnon mätöt (ei normisti tapana) :LOL: Ja joo vuoroin palelee ja tuskanhiki ja välistä yhtäaikaa. Uhhuh.

Tuota univaikeutta hieman täälläki. Kauhee väsytys olis, mut vaikee nukahtaa ja aamusta herää, eikä uni enää jatku vaikka nyt vkl:na ois ollu mahollista jatkaa unia, kun mies nousi esikon kans aamusta. -_-

Nyt vielä lyöny nenän tukkoon ja kurkun karheaksi, et joku kesälenssuki yrittää päästä valloille :(

Kaikki halvimpii raskaustestejä mitä ite löytäny, on esim Prismassa myytävät Pregchekit 2kpl pakka alle 3e muistaakseni. Niillä raaksinu tehä useamman testin :D
 
  • Tykkää
Reactions: -Bambi-
Tänään tehty CB:n didi sanoi raskaana 1-2. Uskottava tämä on.

Missy tänne on pakko mennä hyvin meiltä. Ihan maagista, että todella molemmat plussattiin The kierrosta :D. Hyvä me!

Neiti läpsäytti äiti suuret pahoittelut :hug: .

Oireita viime raskaudessa, joka meni kesken oli oireena hurjat menkkajomotukset. Nyt on rinnatkipeät, turvottaa, hiukan menkkajonotusta ja repäisykipuja. Toissailtana oli hurjat sukkapuikko kivut kohdun suulla. Vatsa tuntuu jotenkin painavalta. Niin ja itkuherkkyyttä.

Katrinainen ja nipu 4+0
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Sanoinko että oireetonta. Ei enään. Kamala ellotus kokoajan, paitsi jos syön, niin silloin ei kuvota. Yyh, ei kivaa :(
Ja noita repäisykipui tulee, jos esim nousee nopeasti istumasta ylös.

Tein sitten sen viimeisen ovistestin ja siihen hyökkäs heti kirkuvan punanen testiviiva. Kontrolliviiva oli haamu siihen verrattuna :D
 
  • Tykkää
Reactions: Mimmau
Minniess mulla oli ainakin aiemmin tuota alaselän särkemistä samana päivänä kun menkkojen olis pitänyt alkaa, sekä paria päivää ennen mutta ei ne sitten alkanutkaan. Muutama päivä plussauksen jälkeenkin oli jolloin ajattelin että ei tätä pitäis enää olla ja pelotti. Mutta meni ohi ja uusia oireita on vaan ilmestynyt. :)

Niistä oireista sitten vielä; tänään tuli eka oksu. Kerkesin kyllä aamupalan ajoissa syömään, mutta siltikin. : / Eli sepäs alkoi aikasin (5+2 tänään).. Ja turvottaaa!! Aiemmin vaan iltaisin mutta nykyään myös päivällä. Tälläkin hetkellä :D Ei pysty pitämään housuja kiinni, vaan pitkä toppi päälle ja nappi auki.. Heh.

Olihan mullakin pakko kokeilla tuota ovistestiä. No, testiviivahan se pamahti heti punaiseksi ja mullakin se kontrolli jäi aika haamuksi.. :)
 
  • Tykkää
Reactions: -Bambi- ja minniess

Yhteistyössä