Helmikuun helmet 2014 *kesäkuussa*

Huomenta!

piggy en saa tuota blogia auki :( sanoo että sivu ei oo käytettävissä...

Tänään oli eka aamu että hajut meinas laittaa yökkään, mulla ei muuten oo koskaan ollu etova olo mutta hajut tekee sen yökkäämis refleksin, sama oli ku kävin viemässä lapset hoitoon ja hoitotättärä oli vissiin tehny jotaki ruokaa valmiiksi, mikä haisi mun nokkaan ihan hirveelle ja meenasin oksentaa :D

Tuosta työjutusta, oon johdon assistenttina terveysalan yrityksessä. Nyt niinku neljättä vuotta ja olin sillon raskaana ku alotin ja kerkesin puoli vuotta olla ennenku jäin äippälomalla, mut vähän niinku sisään ajettiin ku se kenen paikalle tulin niin oli jäämässä osa-aika eläkkeelle ja kohta kokonaan pois :D noh, ei menny sitte kauaa ku ilmotin että jäänki heti perään toiselle äippälomalle, että kerkiän pari kuukautta käyä töissä. Mutta sitte joutuinki sairaslomalle ja en käyny välissä ollenkaan. Sitte tulin takas 01/2012 toiselta äitiyslomalta ja piti alkaa tavallaan uudestaan opetteleen kaikki ku oli ollu kaks vuotta pois, nyt ollaan saatu aika hyvin kaikki asiat mallilleen ja mulla meni varmaan puoli vuotta että sain taas firman asiat pyörimään (tämä joka on jäämässä eläkkeelle sano että hällä ei oo enään kiinnostusta kovin paljoa tehä näitä hommia, ja on siis omistajan vaimo ja siksi kaikki oli lievästi sanottuna hunningolla) ja nyt sitte jäiki osa-aika eläkkeelle ku tulin takas.. noh, mitäs nyt ku ilmotan että jään muuten taas pois? :D oon ihan satavarma että ei tuu tykkään asiasta.. sen takia pikkusen stressaa kertoa. Mutta ite ajattelin että parempi nyt ku vaikka muutaman vuoden päästä ku se ois jääny kokonaan eläkkeelle. En tiiä ymmärsikö kukaan ku oli aika hankala selittää :LOL:

Nii ja jäi vielä sanomatta että samoihin aikoihin ku tulin takas niin firmassa oli sukupolvenvaihdos, ja tää mun uus pomo luottaa mulle kaikki mitä se ei ite kerkee tehä jne ja on itekki vielä niin pirun nuori ja tuntuu että nyt jo niin ylityöllistetty että saa nähä mitä se meinaa ku ilmotan etten oo käytettävissä taas vuoteen ku sillä on itelläki vielä hakusessa koko johtamisis homma ja mitä kaikki siihen kuuluu... ihan sääliksi käy |O

Rimu toivotaan että kaikki hyvin! mullaki on ollu molemmissa raskauksissa vuotoa joskus 6-7 viikoilla mutta on ollu harmitonta, en muista mistä johtu mutta kyllä se aina säikäyttää!
 
Viimeksi muokattu:
Rimulle tsemppiä lääkäri käynnille!

EX4, terve vaan täälläkin puolella! Mulla vähän sama tilanne, eli yks pieni enää kotona toisiks nuorin aloittaa koulun syksyllä. Toiset kauhistelee, että aika iso perhe, mutta ei se itsestä niin isolta tunnu. Tähän jää kyllä meidän lapset. Sitten on pakko keskittyä opiskelemaan ja sit menis auto, ruokapöytä ja melkein talokin uusiks, jos vielä tulis lisää. Heh, tai no...laskin, että mahtuuhan tohon pöytään 8 syömään ;)

Päivittäköön nyt sitten joka näitä päivittää...hypätään pois sitten jos jotain sattuu...
Eli: Hassel 35v la7.2
Muuta en nyt tässä halua julkistaa ja synnäristä en vielä tiedä. Meniskö tohon lähimpään vai kokeilisko taas jotain uutta ;)

Hassel ja vielä nimetön 4+5
 
Mä tein tänään digin ja oli viikot noussu, näytti 2-3 mikä ihan ok, koska omien laskujen mukaan nyt 4+6 ja sekin voi heittää. Varasin eilen myös neuvolan. Nyt ehkä uskaltais varata sen varhaisultrankin..Femedassa on yks lääkäri, jolla ainakin viime kerralla maksoi 80€.

Ja tervetuloa taas uusille :) Jokainen saa toki ilmoittaa juuri sen verran tietoa tuohon listaukseen mitä haluaa.
 
Rimu mitä lääkärissä selvis? Oon töiden lomassa käynyt aina kurkkimassa oletko jotain ilmoittanut.

-Bambi- säkö sen fb ryhmän perustit? Pääseekö sinne mukaan?

Täällä etova olo senkun lisääntyy. Näin iltapäivisin ja iltaisin alkaa kauhee nälkä kun aamuisin ei maistu mikään. Eilen tein hyvikseni uuden tesin rsakaustestillä ja ovistikuilla kun vileä on kaapissa muutama. Tuli yhtä paksut viivat kun kontrolliviivatkin. Eli viivat vahvistui. Tänään on ollut sellasia outoja repäsykipuja mutta johtuvat kohdun kasvamisesta.

Onko teillä kaikilla jo työnimi tiedossa? Meillä ei ole vielä mutta ehkä se tässä pikkuhiljaa alkaa muodostua.
 
Lääkärin diagnoosi oli keskenmeno. Ei se kyllä edes ultrannu (ja mä olin niin sekaisin etten tajunnu vaatia yhtään mitään), eikä multa otettu verikoettakaan. Ens viikolla pitäis käydä labrassa ja jos hCG edelleen raskausviikkojen mukainen niin sitten ultraan. En haluais uskoa tätä todeksi ja pikkasen elättelen toiveita että tää verenvuoto johtuis kuitenki jostain muusta. Mutta kai se on elettävä tämän hetken tiedon mukaan. Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä. Sori että tuli taas pelkkää omaa napaa :(
 
miss_piggy
Tästä blogiin Tän pitäis toimia :)

Kävin tänään kilppari-kokeissa, ja arvot oli TSH 2.2 ja T4V 12. Musta tuo T4V on vaan liian matala, sen pitäis olla mielellään korkeampi, yli 15...TSH on laskenut kun keskenmenon jälkeen se oli 2.6.
Varailin kuitenki huomiselle yksityiselle lääkärille aikaa, muuten en saa mielenrauhaa. Ku saattaahan tuo kuitenki olla merkki joko vajaatoiminnasta tai liika tms... En minä tiä niistä sen kummemmin :D

Täällä vaan oireeton olotila jatkuu. Alamaha on arka kun sitä painelee, muuten ei just mitään.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
miss_piggy
Rimu:Diagnoosi keskenmeno eikä ees ultrannu?!? Tai labroja?!? Varaa nyt ihmeessä aikaa yksityiselle maksoi mitä maksoi, eihän se välttämättä oo keskenmeno sitten ollenkaan :O Kyllä vähintään pitäis ultralla varmistaa asia ennen kuin tollasta tuomiota menee antamaan...

Jos on kuitenkin keskenmeno, niin olen tosi pahoillani :hug: Mullahan oli helmikuussa keskeytynyt keskenmeno, eli alkio oli kuollut kohtuun enkä ollut siitä ollenkaan tietoinen, ja vasta eka ultra paljasti tilanteen..
 
Onpa erittäin erikoista käytöstä. Kyllä mulla heti ultrattiin, mut kävin yksityisellä, kävitkö terveyskeskuksessa? Terveyskeskuksessa ei ultrata, ei tehä mitään ennen ku on tarpeeks viikkoja, sit vasta yritetään tutkia ja pelastaa tilannetta.. Mulla tosiaan vuoti ja tuli kunnon hyytymiäki, ja silti täällä Rasse iloisesti leikkii :) Et ei ne vuodot aina keskenmenoa merkkaa.. Rimu tsemppiä!! <3
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Vauvahaave, joo saat liittyä, laita sun oikea nimi mulle yksityisviestinä täällä kaks plussassa, niin lisään sut kaveriks ja sit siihen ryhmään :) Ja tervetuloa sinne muillekin! Siellä jo kovasti jutellaan ja jaellaan kuvia! :)
 
Anteeksi kun tunkeudun ketjuunne, mutta pisti piggyn viesti silmään. Itse olen jo monen monta vuotta sairastanut kilpirauhasen vajaatoimintaa ja TSH 2.2 on ihan täydellinen lukema. Normaali: 0,5-3.7 ja T4V rajat ovat 9-21. Jos siis mieltä yhtään rauhoittaa. Käy kuitenkin ihmeessä vielä yksityisellä niin saat lopullisen mielenrauhan :) Eipä miulla muuta. Paljon onnea kaikille. Piggyn tarinaa olen taustalta seurannut tuolla vauvakuume puolella :) Ihanaa että sinulla tärppäsi! Laskettu aika on meidän häidenaattona :D Meidän yritys alkaa siitä :))
 
Heippa! Olen seuraillut kirjoittelujanne, mutta olen sen verran skeptinen, etten liity joukkoon vielä virallisesti, vasta kun on varmistettu että tuolla joku on ja voi hyvin. :) LA olis 1.2. eli viikkoja nyt 5+5, mutta outoja vuotoja on ollut silloin ja tällöin, joten sormet ristissä mennään. Varhaisultraan ei ole varaa, joten ollaan neuvolapalvelujen varassa. Eka neuvola on 26.6., mutta en tiedä olenko sen jälkeen sen viisaampi tilanteesta jos ei siellä ole ultrausmahdollisuutta. Seuraillaan tilannetta ja toivotaan parasta. :) Oireita on ollut lähinnä eriasteiset jomotukset alavatsalla, rinta-arkuus, ja makeanhimon vaihtuminen lihanhimoon. :D
 
  • Tykkää
Reactions: eltsu81
RIMU, onko sitä vuotoa tullut kuinka paljon? Ja kivut, millasia ja onko kovia? Mulla on muutama alkuraskauden ja yks vähän pidemmällä 10+ viikolla ollut keskenmeno ja vuoto näillä viikoilla ei oo kuukautisvuotoa isompaa, mutta on tosiaan ihan kunnon menkkavuoto, ei mitään pientä tiputtelua ja kivut on minisynnytysta muistuttavia/ihan normaalit menkka kivut. Onko sulla vielä r-oireita? Ne myös häviää ennen kun km alkaa. Eli ei ainakaan vahvistu. Ja oletko tehnyt r-testiä? Onko viiva vahvistunut vai haalistunut? Jos on haalistumaan päin niin toivoa ei ole valitettavasti, vaan kertoo r-materiaalin poistumisesta, jolloin luonnollisesti hcg alkaa laskea. Voimia ja pidetään peukkuja onnelliselle lopulle!

Bumbulilta, meinasin kans kysyä, että ootko testannu vielä uudestaan? Jos viivat vahvistuu niin eiköhän tuo ole normaalia tiputtelua, jostain kohdunkaulan reunasta tai mahdollisesta hematoomasta tms. Ja oireista...mulla ei oo EDES noin paljon oireita! No mulla tosin viikon verran vähemmän viikkojakin. Mutta hyvältä ainakin oireet kuulostaa ;)

Mä tein vielä eilen yhden testin ja oli vahvistunut kontrolliviivaa melkein tuplasti vahvemmaksi, joten ainakin vielä on hcg nousussa, jee! Meinasin vielä viikonloppuna tehdä viimeisen testin, koska helmikuun keskenmenossa tein testin 5+1 ja viiva oli ihan haalea ja samana iltana alkoi vuoto :( . Oman mielenrauhan takia siis teen suunnilleen samoilla viikoilla testin ja jos viiva on edelleen kirkuvan punainen niin alan taas hengittää...

Hassel ja siivouspäivä
 
Viimeksi muokattu:
Tsemppiä Rimulle :heart:

Työtilanteesta kyseltiin. Itse olen nyt hoitovapaalla ja suunnitelmissa oli mennä töihin 1.1.2014, kun esikoinen olisi 1v ja 4kk, mutta suunnitelmat näköjään muuttuivat ;) Töihin pitäis ilmottaa muutoksesa ja samalla kysyä voiko hoitovapaata muuttaa aikasemmin loppuvaks, kun äippäloma alkaisi juuri jouluna. Toivottavasti onnistuu.

Oireettomana mennään edelleen. Esikoinen pitää niin hyvin vauhdissa, hyvä et muistaa että raskaana ollaan :D

Viikko viel varhaisultraan.. Ei jaksais odottaa. Pitääköhän täs viel testata ennen sitä ;)

Ninzi & Papu 5+6
 
Kovasti voimia Rimulle! Täälläkin ootellaan huomisia yksityisen käynnin uutisia sitten kovasti. Toivottavasti jotakin selvinnee.

Mulla sama tilanne kuin Ninzillä töiden kannalta, eli hoitovapaalla tammikuun loppuun, mut täytynnee muuttaa sitte se loppu äippälomaksi. Eiköhän tuo oo ihan läpihuutojuttu ja ilmotusjuttu hakemuksella tms, et tilanne onki muuttunu. :)

Sori, tyhmä kysymys, mut voiko ovistesteillä testata raskauttakin? Kaapista löytys parin vuoden takaa ovistestejä ja niille ei oo löytyny mitään käyttöö... voisko ne siis hassata raskaustesteiks? :D

Tuosta työnimestä, niin mulla ois jo mielessä yks, mut en tie osaanko vie alkaa käyttää sitä. Ehkä pitää vie makuustella hetki :D Tai no kokeillaan... :D

Kerttuli_ ja Talvikki 5+0
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Mimmau ja Ninzi
miss_piggy
Anteeksi kun tunkeudun ketjuunne, mutta pisti piggyn viesti silmään. Itse olen jo monen monta vuotta sairastanut kilpirauhasen vajaatoimintaa ja TSH 2.2 on ihan täydellinen lukema. Normaali: 0,5-3.7 ja T4V rajat ovat 9-21. Jos siis mieltä yhtään rauhoittaa. Käy kuitenkin ihmeessä vielä yksityisellä niin saat lopullisen mielenrauhan :) Eipä miulla muuta. Paljon onnea kaikille. Piggyn tarinaa olen taustalta seurannut tuolla vauvakuume puolella :) Ihanaa että sinulla tärppäsi! Laskettu aika on meidän häidenaattona :D Meidän yritys alkaa siitä :))
Kiitos kaneli kommentista :) Kyllä tuo mieltä rauhoitti joka tapauksessa. Tuo keskenmeno vaan on saanut jotenki pollan sekaisin..

Mutta aika erikoisen sattuman tässä myös hokasin... Keskenmeno oli siis helmikuussa, ja tämän vauvan laskettu aika olisi myös helmikuussa...Eli kun yhden ihmisen alun elämä päättyi helmikuussa näkemättä päivänvaloa, niin toisen ihmisen alun pitäisi saapua maailmaan helmikuussa :heart:

bumbuli: Tervetuloa!
Täällä ei ainakaan neuvolassa ole mahdollisuutta ultraan, vaan eka ultra on nt-ultra ja se tehdään äitiyspoliklinikan puolella. Tosiaan jos haluaa ultraan niin täällä päin ainakin pitää yksityiselle sitten varailla.
Toivotaan että sun vuodot on harmittomia :) Itellä ei edelleen oireen oiretta, vaikka kuinka koitan kytätä :D
 
  • Tykkää
Reactions: kukkurukuu
miss_piggy
Kerttuli: Mulla ovistestit EI näytä raskautta, eli kaikilla ne ei toimi. Ainoastaan Clearbluen digitaalinen ovistesti näyttää mulla vahvasti positiivista, mutta liuskatestit ei näytä mitään muuta ku haamujen haamua. R-testit kuitenki selkeästi plussaa, ja Digitestikin sanonut raskaana 2-3 jo viime viikonloppuna.
 
  • Tykkää
Reactions: Kerttuli_
Joutaspa tuota kokeilla, kun ne tyhjänpanttina tuolla kaapissa lojuvat :D Ja jos tämä kakkonen pysyy matkassa ja syntynee helmikuussa, niin sitten ois meillä lapsiluku täynnä, ja jäisivät käyttämättä. Näin ollaan ainakin aateltu ja suunniteltu tälläerää.
 
Mulla ainakin ovistestit näytää raskauden. Mulla niitä kanssa muutama tuolla kaapissa jäljellä niin olen testaillut huvikseni ja viiv vahvistuu, onneks.

Keskenmenosta sen verran, että itsekin kävin silloin tk:ssa ja viikko km jälkeen vasta ultrattiin ja otettiin hcg. Varmistettiin siis, että kohtu on tyhjentynyt.

-Bambi- enkös mä sut jo kaveriksi hyväksynyt fb:ssä?
 
  • Tykkää
Reactions: -Bambi-
Hassel: Mulla vuto alkoi maanantaina ruskeella tuhrulla ja ma iltana tuli pieni holahdus punaista verta, tiistaina ei tullu mitään, eilen tuli aamulla muutama holahdus punaista ja illalla myös (päivällä ei tullu mitään), ja tänään on tullu enemmän tai vähemmän koko päivän punaista. Veri on ollu ihan "juoksevaa" verta ilman mitään klimppejä tai röntteitä. Vähemmän sitä on tullu ku menkkojen runsaimpana päivänä mut melko paljon kuitenkin. Kipuja ei paljoa ole, lähinnä menkkakipumaista jomotusta ja juilimista. Eli ei oo tarvinnu olla kaksinkerroin eikä ottaa särkylääkkeitä :)

Mulla ei oo muita raskausoireita ollu ku kipeät tissit ja ne on sitä edelleenkin. Raskaustestiä en ole nyt tehnyt.

Mutta nyt lähden lenkittämään koiria niin saan muuta ajateltavaa :) Kiitos kaikille henkisestä tuesta :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Jaziemily ja Mimmau
Rimu, tsempit sulle ja toivotaan että kaikki on silti hyvin!

Tänään viikot 4+6, järkyttävä väsymys on jo saapunut meille sekä huomasin sellasen jutun että ei suosi tääkään raskaus ihoa.. Viime raskaudessa ainakin jossain vaiheessa sai sen huonoon kuntoon :mad: Nyt taitaa käydä taas samoin, vaikka toivoin kovasti että säästyisin.
 
Käyn täällä joka päivä lukemassa kirjoituksia, mutta jostain syystä en vielä uskalla heittäytyä täysillä mukaan, kun mennään niin alkumetreillä vielä rv 5+5.

Nyt kuitenkin alkaa ehkä jo uskomaan itsekkin raskauteen paremmin plussausten jälkeen,
kun alkaa "vihdoin" ilmaantua niitä oireitakin =)
Eilisestä lähtien rinnat ovat olleet todella arat ja tunne skaala heittää laidasta laitaan.
Huomasin eilen katsovani telkkarista jotain ihan hömpänpömppää ja huomasin, että pidättelin itkua kokoajan. Lopuksi en voinut muuta kuin nauraa itselleni, että itkeä nyt jonku hömppä ohjelman takia telkkarin ääressä.

Ai niin unohdin alussa mainita, että ikää on jo 39v. mutta se nyt varmaan selvisi nimestäniki.
Vaikka tässä kolmatta jo odotellaankin niin tuntuu, että kaikki on taas uutta ja jännää, koska edellisestä synnytyksestä on ehtinyt vierähtää jo tovi, eli 11 vuotta.
Meidän iltatähteä tässä odotellaan =)

Työtilanteesta kyseltiin niin mun ei onneks tarvii miettiä milloin kerron työnantajalle ja miten hän mahtaa suhtautua ;)
Olen nimittäin työkyvyttömyyseläkkeellä.

Rimu tsemppiä!
 
  • Tykkää
Reactions: -Bambi-

Yhteistyössä