Helmikuun helmet 2014 *tammikuussa*

Inkku90 Luin lehdestä tuosta TAYSin hotellihuoneista, kuullostaa tosi hyvältä ja toimivalta. Kunpa täälläkin olisi! Tänne meidän sairaalan osastolle (OYS) ei saa tulla vierailemaan muut kuin vauvan isä ja mahdolliset sisarukset. Ja kun olen yksin tämän lapsen saamassa, niin murehdin tietenkin, että joudunkohan yksin vauvan kanssa sitten osastolla olemaan. Aion kyllä neuvotella hlökunnan kanssa, että isovanhemmat pääsisivät käymään. Tsemppiä sulle taudin nujertamiseen! Minäkin oon ymmärtänyt, että liikkeet näillä viikoilla hiljenevät, kun tila loppuu. Omalla kohalla liikkeet on nyt isoja muljahduksia, kuten piggykin mainitsi. Liikelaskentaa en juurikaan tee, kun vauva kuitenkin liikkuu ja suht samoihin aikoihin joka päivä.

Nivusiin on alkanut sattua, vasemmalle puolelle. Välillä alakerrassa tuntuu pieniä nopeita "neulaniskuja". Ja lonkat on kipeät aina aamulla, mutta onneksi vetreytyvät kun nousee ylös. Eipä tule aamuisin notkuttua sängyn pohjalla, kun on pakko nousta verrytteleen!

35+1
 
Joo siis niinhän mulle on sanottu ja lukenu oon myös, että liikkeet vähenevät juuri tuon tilanpuutteen takia, mutta koska esikoinen on kyseessä ja muutenkin oon näköjään vähän heikkohermo tän raskauden kanssa. Sittenku vielä neuvolassa sanottiin, että vähän jos epäilyttää ni soittoa vaan, että saa itelle mielenrauhan. :) ja sillonku soitin synnärille, ni olin syönyt makeeta, liikkunu ja tökkiny mahaa, mut ei ne siitä oikeen vilkastunut, ni päätin sit soittaa. Nyt on taas liikkeitä tuntunu enemmän. Liikkeiden vähyys johtu osakseen varmaan siitä, ku tauti piti mut niin visusti sohvalla peiton alla ettei oikeen jaksanu tehä mitään, ni ei vauvaka jaksanu si tehä mitään. :) mutta kiitos myös teille kommenteista, nekin antavat mielenrauhan! :heart:

Vilja-Maaria, eikö muka isovanhemmat saa tulla käymään sairaalassa? :O onko sulla ketään tukihenkilöä joka ois tulossa synnytykseen? Luulis, että onnistus, et siellä joku sun lähimmäinen saa tulla käymään :)
Mulla myös tuntunu ihan pieniä vihlasuja alapäässä.

Tuttu tuossa just sano, että hyvin toimiva suolisto saattaa enteillä lähestyvää synnytystä ja mullahan se toimii vähän liiankin hyvin :D saa nähdä miten käy ja pitääkö paikkansa :popcorn:

Sanokaas ny kokeneemmat, että kannattaako varautua rintapumppuun ennenko vauva tulee? Onko se kuinka kannattava hankinta? Itellä sen pari kk:tta jo tullu maitoa, joten mietin, että investoinko siihen vielä. Ja onko sillä väliä, että ostaako sen käytettynä vai onko parempi ostaa uutena? onko mahdollista saada herkemmin tulehduksia jos on käytetty? T. Tietämätön :D
 
  • Tykkää
Reactions: margareta91
Mulle neuvolantäti sanoi viimeksi, että näillä viikoilla vauva monesti rauhoittuu eikä enää myllää kovin aktiivisesti mahassa. Itse tosin sain nauraa kyseiselle lausahdukselle ihan muutama päivä sitten, kun valvoin puoli yötä mahassa jytistävän discovauvan vuoksi. Sama meno jatkui vielä läpi koko aamun ja joskus kymmeneltä jo soittelin äidilleni, että apua, miten tuon maha-asukkaan saa rauhoittumaan!? :D

Noin kokonaisuutena, liikehdintä on kyllä muuttunut. Laskentaa ei ole tarvinnut tehdä, koska liikkuu sen verran tiiviisti läpi päivän. Yöt pääsääntöisesti menee hissukseen, aamusta sitten heräilee ja liikehtii pitkin päivää. Välillä myllää vähän enemmän ja välillä hillitymmin.

Supistuksia tulee päivässä jo monia. Ei tarvitse paljoakaan tehdä, kun maha vetää kovaksi. Tänäkin aamuna tullut pari vähän napakampaa supistusta. Eivät ole kipeitä olleet, mutta ei nuo huomaamattakaan jää. Välillä laittavat vähän puhalluttamaan.
Ei näistä hirveästi viitsi innostua. Kuitenkin jatkuvat sinne vkolle 42+ ja vielä helmi-maaliskuun vaihteessa täällä yksinäni tuskailen eikö vauva meinaa ikinä tulla pihalle! :kieh:

Piti Kelaan soitella nyt heti aamusta, kun vanhempainpäivärahahakemuksen suhteen ei ole vielä mitään tapahtunut. Odottelevat ta:lta palkkatietojani ja laitettiin nyt viikko lisäaikaa liitteiden toimittamiselle. Ihan näinä päivinä palkanlaskijan pitäisi nuo tiedot sinne kyllä laittaa, mutta kun aikaa oli Kelan puolesta vain ylihuomiseen asti, niin pakko vähän varmistella ja pyytää pelivaraa.

Tällä viikolla olisi tarkoitus hoitaa loput hankinnat ja sitten saakin rauhassa keskittyä odottamaan poitsua syntyväksi. Vaatteet ja kaikki vauvan tekstiilit on nyt pesty ja viikattu kaappeihin. Tavarat alkaa löytää paikkansa.
Sairaalakassi on edelleen pakkaamatta. Tätä menoa jää kokonaan pakkaamatta ja lähdön hetkellä nappaan pikaisesti mukaan hammasharjan, -tahnan ja neuvolakortin. :D

Ensi viikolla neuvolalääkärille synnytystapa-arvioon ja sen jälkeen neuvolassa saakin ravata viikottain. Huomenna laskettuun aikaan on tasan kuukausi aikaa. Hui!

Hortensia & Ensio 35+3
 
Inkku90 Ei kuulemma OYS päästä edes isovanhempia ja kuulin, että kuluneena syksynä olivat aika tiukkoja siitä. Mutta aion toki kysyä asiasta vielä. Mulle tulee synnytykseen tukihenkilöksi ystäväni, ja hän pääsee osastolla vierailemaan synnytyksen jälkeen. Mutta en halua häntä kovin vaivata, koska on kuitenkin työssäkäyvä pienen lapsen äiti.
No, jos olen yksin, niin saanpahan ainakin kaikessa rauhassa tutustua vauvaan!
 
Vilja-Maaria Kattoin että meillä LA melko lähekkäin ja sama paikka punnertaa ;) mitä juttelin yhen äidin kanssa joka on lapsensa OYSsissa saanut että huoneisiin ei saa tulla muut kuin isä + sisarukset, on kait siellä sitten joku yleinen tila johon esim se mummo voi tulla ja johon vauvankin saa viedä. joskus olen nähnyt siellä käydessäni esim aulakahvilassa äitin vauvansängyn ja isovanhempien kanssa. Vaatii tietenkin että vauva on terve että sen saa viedä osaston ulkopuolelle :)

Säikähdin tuolla kaupassa äsken kun menin ostamaan viimisiä hankintoja... Tuli yhtäkkiä kauheen paha olo, en oikein tienny olisko pitäny oksentaa vai pyörtyä :( Ei auttanu ku äkkiä kassalle ja kotia. Hätäpäissäni olen nyt syöny jugurttia ja viinirypäleitä jos verensokerit oli liian alhaalla, ainaki tuntuu että tasottuu olo ku tässä pötköttää... Keskiviikkona neuvola, mulla oikein lista nyt mitä pitää kysyä ku en ikään enään muista niitä asioita ku se lopuks kysyy onko muuta :D Mulla ollu esim. parin viikon ajan aamulla aina nokka niin tukossa etten saa happia ku suun kautta ja sit ku niistää tulee semmosta kuivunuttu verimössöä o_O ja luomet kutisee ihan helkkaristi, kolme olen onnistunut raapasemaan irti ku olen tuskissani raapinu :whistle:

mun iäks saa korjata 26v

EMY06 ja Möykkis 35+4
 
EMY06, ikä korjattu. :)

Mulla on muutamana päivänä nyt viimeisen viikon aikana tullut puskista ihmeellistä kuvotusta ja huonovointisuutta. Pariin otteeseen on huimaustakin tullut siihen pahoinvoinnin lisäksi. Öisin kädet, varsinkin oikea käsi puutuu pahasti. Alkaa tuo iso maha vaatia ilmeisesti veronsa ja verenkiertoelimistö joutuu koville. Lisäksi vauva liiskaa ruoansulatuselimet länään, joten ei ihme jos välillä vähän öklöttää.
Ei onneksi enää kovin montaa viikkoa jäljellä!
 
miss_piggy
Kelan sivuilla näkyy ainakin mulla sellanen kohta, mistä voi jättää soittopyynnön että ottavat yhteyttä. Jos on esim. ongelmia vieläkin noiden päätösten kanssa.

Täällä on keskiviikkona neuvola, ja heti perään perjantaina tällä viikolla synnytystapa-arvio. Sairaalakassi alkaa olla valmis, muutenkin odottelen vaan että milloin kaveri päättäis ilmoittaa tulostaan :D Alan olemaan nääs aika kypsä tähän mahaan ja erilaisiin kolotuksiin.

36+3
 
OYS on kyllä tosi tarkka noiden vierailujen kanssa. Mun kaveri on siellä kätilönä ja miehen täti myös,eikä sinne päästetä ketään ylimääräsiä. Tarkkoina ovat sen kanssa. Näin se vaan on. Toisaalta ymmärtää....jos kaikilla alkais siellä porukkaa juoksemaan jne...eli vaan lapsen sisarukset ja isä. Eipä siellä kuitenkaan olla kun sen 3-4 päivää korkeintaan.
 
Mulla piti olla tänään neuvolalääkäri.. no, se oli saikulla ja sijaisesta tietookaa.. !! Tympäsee. No, perus neuvolakäynti sit, sf-mitta 34 cm, painoo tullu huimasti 1kg/vko, verenpaineet ok, vauva edellee tosi ylhäällä.... tympäsee jotenki tosi paljo nyt.
 
Noniin eilisestä Ikean reissusta selvitty ja kaikki tarpeellinen saatiin ostettua :)
Liikkeet on täälläkin välillä vaimeat ja välillä jytää enemmän. En oo kertaakaan kokeillut tuota liikelaskentaa, koska vauva kuitenkin liikkuu päivittäin. Mutta minun mielestä kannattaa aina soittaa ja kysyä entä sitten kotona ressata :) Mä olen semmonen ressaaja, että oksat pois.
Kivaa täällä muitakin Oyssissa synnyttäjiä :) Mun mielestä on hyvä, että vierailijoita rajoitetaan ns. Minimiin, koska ei olisi kiva, että huoneessa ramppais liuta ihmisiä. Kyllä siinä tilanteessa kun yksin odottaa ois sallittua, että joku lähimmäinen saa vierailla :) Ja näin ilmeisesti onkin.
Mulla jo ressaa huonetoverit :D Jos en tuu yhtään juttuun, ne kuorsaa, kaikki vauvat huutaa, lapsisa vierailis siellä about 10 päivässä... En kestä :D Ukko sanoi, että ei mua synnytys pelota vaan se sairaala... Ja oikeassahan tuo saattaa olla ;) Siellä itken illat ikävää ja hormooniryöpyissä olen...oh noh :D No onneksi on puhelimet keksitty. Ja toisaalta jos kaikli on ok niiin aika taitaa mennä vauvan nuuhkuttamiseen <3
 
Mua ei kauhistuta synnytys, se kestää sen minkä kestää ja menee kuten menee. Mutta se osastolla muutaman päivän viruminen... Voi argh! Toivon niin kovin, ettei siellä olis kauheasti ruuhkaa ja sais olla huoneessa yksin. Helpottais vähän jos olis edes hitusen omaa rauhaa. Perhehuoneesta on turha edes haaveilla, koska KOKSissa ei sellaisia enää ole. Vierailijoitakaan ei mielellään saisi käydä oikeastaan ollenkaan, isän (ja vauvan mahdollisten sisarusten) lisäksi siis. Isovanhemmat saa tulla, muttei mielellään hekään.

Itse en halua vierailijoita sairaalaan ollenkaan, mies siellä varmaan toki tulee viettämään kaikki päivät. Saavat isovanhemmat malttaa odotella siihen, että päästään kotiin rauhassa. ;)
 
Minä taas odotan innolla että saan olla osastolla muiden palveltavana muutaman päivän :D Tämä raskausaika kotona tuon 1v 8kk tytön kans on ollut tosi raskas....saa isäntä muutaman päivän hoitaa tuo uhmäikäistä tenavaa ja minä saan vaan olla vauvan kans kahdestaan eikä tarvi siivota tai tehdä ruokaa :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Maiscu
Jorvin sairaalassa kun kävin tutustumassa oli kans tosi tiukkaa noiden vieraiden kanssa. Vierailuaika vain 18-19, vaikka saisikin perhehuoneen. Lapsen isä/ tukihenkilö saa toki vierailla aamupalasta-21 asti. Ymmärään kyllä hyvin, oishan se kamalaa olla monen hengenhuoneessa jossa muilla ravaa alvariinsa ihmisiä.

Mua jännittää minä päivänä vauva päättää syntyä, mies kun voi olla koulusta poissa vain 1-2 päivää. Huono tuuri jos syntyy sillee ettei ehditä edes kotiutua.. Onneksi mun vanhemmet asuu ihan lähellä sairaalaa, sinne meen kuitenkin oletettavasti kun mies lähtee kouluun.. (On siis arkipäivät imatralla, tulee vain viikonlopuksi kotiin)

Raskaus alkaa tuntumaan aika raskaalta, tuo tyyppi työntää pyllynsä mun oikeasta keuhkosta läpi, se ei tunnu kovin kivalta...

Liikelaskennasta, täällä ei oo tarvinu tehdä, tyyppi liikkuu vähemmän mut säännöllisesti. Ainakin vielä.

Näihin kuviin ja tunnelmiin :)
 
miss_piggy
Vierailuajoista, Täällä Keski-Pohjanmaan keskussairaalassa on vierailuajat klo 14-15 ja 18-19. Isä (ja sisarukset) saa tulla mihin aikaan haluaa.
Vierailuaikoina ei saa olla potilashuoneissa, ettei huonekaverit häiriinny, vaan pitää sitten mennä sinne synnärin ruokailu/aulatilaan jossa on pöytiä ja tuoleja sekä sohvia. Jos haluaa lähteä esim. alakerran kanttiiniin, niin sinne ei saa ottaa vauvaa mukaan, vaan vauva pitää sitten jättää synnärin kansliaan hoitoon siksi aikaa.

Mutta en usko että nuo vierailuajatkaan niin tarkkoja ja tiukkoja on, ihan oman kunnon ja jaksamisen mukaan varmaan.

Täällä on ehkä tänään ollu jotain suppareita. Alamahassa sellasta tosi lievää menkkakipumaista jomotusta välillä.. No onhan tää raskaus jo perjantaina täysiaikainen, joten vois jo jotain oireita tullakki :D
 
  • Tykkää
Reactions: Maiscu
Hui teillä se alkaa H-hetki lähestyä :) Ihanaa. Itellä vielä matkaa LA semmoset 6vkoa ellei sitten päätä tulla aiemmin tai käynnistellä esim. kokonsa puolesta jo aiemmin. Mutta kyllä tää sais vielä masussa viihtyä ainaki sen 5vkoa :D

Just kun eilenki pääsin kehumaan, että oon elämäni kunnossa ja ikean reissuki meni suht helposti niin tänään olo on ihan kamala... Yö meni valvoessa kun oksetti, närästi, paleli ja vessassa piti rampata koko ajan. Nyt sitten päivä meni nätisti nukkuessa ja herättyäni hoksasin, että alapää on kipeä ja kävellessä juilii juurikin nivusiin ja alaselkään. Onkohan nämä nyt niitä liitoskipuja?
 
Heipä hei vain muut äidiksi tulevat

Lainasin tänään kirjastosta vähän luettavaa, mm imetyksestä ja kätilötyön historiasta.

Tuon mahan kanssa aletaan olla aika muhkeita ja pidän siitä kovasti (että näytän pyöreältä. Minulla maha sellainen jalkapallon muotoinen, keskellä, kyljet jäljellä, eikä tapaapäin huomaa että olen raskaana. Perus poikamaha siis.

Mies tarkistaa välillä onko mahassa elämää. Aamulla tuli mojova potkaisu miehen kädelle

Muutama "tuntuva" supistus on tullut, lähinnä jos olen ärsyyntynyt. Ei kuitenkaan mitään rytmisyyttä havaittavissa.

Kysymys: Uskaltaako sitä lähteä pitemmälle automatkalle (useita satoja kilometrejä matkaa) , kun samassa kuussa kun on laskettu aika? Reissuin jälkeen (pari-kolme päivää reissussa) reilu 2 viikon päässä LA? Ja ihan huvittelureissu olisi tiedossa hotelliyöpymisineen. Uskaltaako kysyä neuvolasta? Mikään pakko kun ei ole lähteä mihinkään.
 
Viimeksi muokattu:
Mä jouduin käymään tänään kysymässä Kelasta mun äitiyslomalle jäämisestä. Kelan täti laittoi "joudutetaan käsittelyä"-vaihteen päälle, eli ei huolta. Hakemuksen perusteella 22. päivä tammikuuta ensimmäinen äippälomapäivä. =)

LKS:ssa vierailuajat 12-18 isille, 16-18 sisaruksille, ei mainittu että isovanhemmat hyväksyttäisiin, ilmeisesti ei. Tuo kuusi tuntia isälle, tuntuu vähän vähältä. Jonka vuoksi haluan kotiutua mahdollisimman aikaisessa vaiheessa kiitos käytännöt ja lisäkustannukset (miehen yöpyminen hotellissa, kun tuttavia ei ole paikkakunnalla)

Muiden palveltavana osastolla meille infottiin että äidit hakevat itse ruokatarjottimensa, ja vievät pois, jos ei kykene, tuodaan huoneeseen.

Rintapumpusta voi olla turhake, jos ei tarvitse, ja saahan sellaisen parin päivän varoitus ajalla isosta kaupasta. (prisma, cittari) ja miehenkin voi lähettää sellaisen ostamaan, jos on antaa mukaan malli toive. Käsikäyttöisellä pärjänee akuutissa tilassa, sähkökäyttöinen sitten ammatikseen pumppaavalle/ maitoa luovuttavalle. eri pumpuista voi lukea netistä. ja itselle laittaisin uuden, vaikka olisi saatavilla käytettyjä.

Oletko muuten ajatellut, että rintoja voi tyhjentää myös käsin lypsämällä?
 
Mäkin toivon että sairaalassaolo jää mahd lyhyeksi, vaikka aion kyllä ottaa kaiken ilon irti siitä että voin keskittyä vauvaan ilman uhmaikäistä isoveljeä ;)
ja kyllä siellä jonkin verran passataan mutta esim ruoka piti itse hakea..tietty jos ei pysty liikkumaan niin hoitajat auttaa. Mut aika paljon siellä saa olla omissa oloissaan ja puuhailla mitä haluaa :D
Mulla tais viimeks olla 3 eri huonekaveria eikä niistä pahoja muistoja jääny. Ei ollu mitään pakkojuttelua :D Moni haluaa kuitenkin ollla ihan rauhassa ja aika menee pitkälti nukkuessa /lepäillessä..


Rintapumppu oli viime raskaudessa ihan ykkösjuttu! Sain viimeks sen tutulta lähes käyttämättömänä ja oli tosi ahkerassa käytössä. Tosin maitoakin tuli enemmän ku laki sallii. Ei oo enää vanhaa pumppua tallessa ja se onkin ainut juttu minkä aion vielä ennen syntymää hankkia!
 
Synnytystapa-arvioon menossa 2 viikon päästä, ja tuo tulos jännittää. Itselle kun tuntuvat nuo paikat niin luisilta. Mutta tiedä siitä sitten jotain Ja äskettäin lapsi muljahti niin maan voimakkaasti että ajattelin jo käännöstä. Mutta tuskimpa vain. Lääkäri ei täälläpäin ole kovin puheliasta sorttia, joten parasta tehdä heti selväksi että olen huolissani onnistuuko synnytys alateitse, toki sitä toivon. Kätilöhän sen viimeistään huomaa. :headwall:
 
Eilen poksuttiin 36+0 :flower:

Eilen oli myöskin neuvola ja ensimmäinen perhevalmennus.
Neuvolassa kaikki hyvin. Painoa oli minulle kertynyt vaivaiset 54g/vko (kasvaakohan vauva yhtään??) ja sf mitta ksvanut sentillä, joten nyt 33. Edelleen pää alaspäin ja sykkeet 140 hujakoilla.

Perhevalmennuksessa ei käsitelty juurikaan mitään "järkevää", mutta ihan mukava oli tavata muita esikoisiaan odottavia. Enemmän odotan ensi viikon kurssia, kun aiheena on imetys. Silloin saa toivon mukaan myös jotain konkreettista tietoa, koska siellä on kätilö luennoimassa. Kuulin sitten eilen että Keski-Suomen keskussairaala ei pidä enää kierroksia synnärillä, vaan tutustumiskäynti on auditoriossa power-point esitelmän muodossa. Joten jääpä siis ensi lauantain tutustuminen väliin. He myös lopettavat kohta ne, ja "tutustuminen" siirtyy nettiin. :confused:

Vierailuajat ovat synnytyksen jälkeen isälle 8-20 ja isovanhemmille 17-19. Huoneeseen ei sallita muita kuin isä ja lapsen sisarukset, joten isovanhempia voi tavata muissa tiloissa.

Viime yönä kömmin sängystä jo 04.00 aikaan, kun supisteli aikansa. Sitten kun se lopulta lakkas, niin oli niin kova nälkä ettei auttanut muu kun lähteä yöpalalle. Siitä asti olen sitten valvonut. Tänään on varmaan päiväunien paikka :)
 
Mua supisteli eilen ihan huolella, hetkittäin varsin napakastikin. Välillä tuli oikeasti mieleen, että meinaako kaveri nyt jo tulla pihalle. Mutta yön aikana sitten rauhoittui ja nyt aamulla ei ole supistanut kertaakaan. Häpyluu on kipeä/hellänä koska vauva työntää itseään alaspäin.

Menee tämä päivä lepäillessä. Huomenna sitten ostosreissulle ja tavoitteena on saada kaikki uupuvat hankinnat tehtyä, kun ei enää hirveästi riitä puhtia seikkailla kaupoissa.
 
Voi jeesuksen helevetti tuota KELAa :D Ku tässä aiemmin jo kitisin että näkyy palvelussa vain että hakemus saapunut päivänä X. Hoksasin että munhan täytyy tällä viikolla käydä näyttämässä naama työkkärissä joten ajelin sinne heti aamutuimaan ja siellä täti sitten uteli että oletko saanut jo nämä äitiys ja vanhempainrahahommat, no en ollu joten kipasin KELAn puolelle jossa muija vaan sano että odotamme TÄMÄN vuoden tulotietoja O_O Lievästi siinä hämmennyin ku olin kuitenkin hakemukseen merkinnyt itte että vuoden 2013 tulojen mukaan, mutta olivat siellä päättäneet keskenään että maksetaan 2014 tulojen mukaan kun työttömyyskorvaukseen on kuulemma tullu vuodenvaihteessa joku kärpäsen kakan kokonen indeksikorotus... No sain kuiten KELAlta lapun jossa seiso että äitiysloma on katsottu alkaneen jo 9.1. (kiitos tästäkin infosta :D ) jotempa nyt on hakemukset ja ilmotukset netissä täytetty, saa nähdä kuuluuko perästä mitään...

LKStä on jääny pelkkä paskanmaku suuhun ku siellä esikon aikaan joutuin makkoileen, hulluna ne muijat kyyläs mitä teet ja kävivät neuvomassa miten siinä sängyssä maataan oikein! Meinas tuo meijän jo ekaluokkalainen poika syntyä yli 2kk etuajassa joten siellä makuuttivat jalat kattoapäin huoneessa josta ei nähny ees ulos ja telkkarissa näky yks kanava... liikkua en saanut kuin sängystä vessaan ja takasin ja senki ne halus että ilmoitan kätilölle koska nousen sängystä x( kaks viikkoa myöhemmin ilmotin että mie lähen kotia halusitta eli ette mutta mun pää ei kestä tämmöstä, osaan kyllä kotonaki makkoilla :D ja niin lähin, 300km kotia eikä mitään ongelmia, kerkesin kotona makuilla vielä sen 5vkoa ennenku vaaveli päätti että nyt ois niinku aika eikä tuo syntynyt ku 12pvä ennen LAta käynnistyksellä loppupeleis :)
 
Mäkin olen tuota rintapumppua miettinyt, tarviiko ostaa valmiiksi vaiko ei? Jos maito nousee nopeasti niin sitähän tarvii jo muutamia päiviä synnytyksen jälkeen. Ja millanen ois kätevin, semmonen pieni käsilaukkuun mahtuva vai joku isompi sähkönen??..

Hankinnoista, onneksi kaikki on hienosäätöä vailla valmista, vaikka vointi onki suht hyvä ei shoppailuun riittäis energiaa.

Täällä kans menkkamaista jomotusta, lonkat ja alaselkää särkee ja tuntuvia supistuksia päivittäin. Harjotussupistukest vähentyneet.

Iitu- mitä nla sano tuosta painonnouusta? Hirmu vähän, syötkö kuitenkin normaalisti vai?
 
Muiden palveltavana osastolla olosta: Joo siis kun mut leikataan niin en saa edes liikkua mihinkään sittä sängystä ekana päivä, Kaikki ruoka tuodaan sänkyyn ja hoitaja tulee paikalle nappia painamalla :) Mukavana palveluna otan myös sen että radiosta kuuluu: Ruoka on katettu saliin :LOL: Ei siis tarvi miettiä ruokahommia yms. saa keskittyä vain vauvaan :)

Rintapumpusta: Se löytyy jo valmiiksi esikoisesta,sillä saa kivasti maidon virtaamaan alussa ja yöksi voi pumpata pulloon jos imetys väsyttää tai on muuten hankalaa. Ostin nyt myös käytettynä sähkökäyttöisen. kaikki on vauvaa varten valmiina täällä. Ei paljon ole mitään tarvinut hankkia kun esikoinen on alle 2.v :)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä