Helmikuun helmet 2017 *joulu- tammikuussa*

Theran ja Kachi, millaiset ohjeet te saitte kaantoon mennessa? Mulle maarattiin se tehtavaksi huomenna, ja sanottiin et 12h syomatta koska vaarana et synnytys kaynnistyi tai ongelmien ilmaantuessa voidaan joutua sektioon. Mut koska en paassyt juttelemaan asiasta tarkemmin, en ole varma jos mun pitais muistaa jotain muutakin :oops:
Mä en saanut mitään ohjeita, kun sinne menin. Mulle ei sanottu edes syömisestä mitään, niin söin ihan normaalin aamupalan aamulla vaikka aika oli aamulla yhdeksältä. Ei sun varmaan muuta tarvi muistaa, kun se syönti jos siitä erikseen mainittiin.
Tsemppiä kääntöön! Mulla oli ainakin ihan helppo nakki ja olo helpottui, kun vauva saatiin käännettyä. Supistelut alkoi, mutta niitäkään ei huomaa kun mahan kovettumisesta.
 
Wuf
Paljon onnea Lillii84 :love::love:

Täällä on vihdoin muutto ohi ja suurinosa tavaroista paikoillaan. Itsellä muutto ja sitä edeltävä viikko meni lähes täysin vuode potilaana hirmuisen flunssan takia. Mutta nyt on koti jo lähes valmis vauvan tuloon, enään kehto pitää äidin luota hakea :love:
Perjantaina onkin sitten 36+0 ja aika äitipolille kokoarvioon ja samalla päätetään koska viimeistään pienokainen syntyy :LOL:

Meillä yö unet jääneet myös melko vähälle muuton jälkeen, koska kuopus siirrettiin nyt omaan huoneeseen joka on eri kerroksessa kuin meidän makkari. Siispä joka kerta kun hän herään toinen meistä (yleensä minä) juoksee alas laittamaan herran takas sänkyyn ja tätä on vähintään kaksi kertaa yössä, pahimmillaan tunnin välein :confused:

Wuf ja poju 35+3
 
Mukla niin minäkin ajattelin, että sitten tytär kyllä huolii isin, kun ei vaan oo äiti kotona. Muuten kyllä usein se isi kelpaa, syöttämään ja leikkimään , kylpykaveriksi ym. Mutta se nukkuminen... Ite taidan kyllä "paapoa" tyttöö liikaa, annan periksi. Mies haluais illalla sinnikkäästi nukuttaa tytön omaan sänkyyn ja minä sitten aikani kuuntelen sitä lapsen huutoitkua mistä aina erottuu joukosta "äiti, äiti" kunnes en enää kestä ja meen sinne ite, kun tiiän että itku loppuu heti kun tulen paikalle :( En vaan pysty kuuntelemaan sitä pienen "hätää" vaikka tiiän kyllä ettei oikeeta hätää ole :cry:

Mies on tän viikon iltavuorossa ja tulee kotiin vasta myöhään yöllä joten nukkuu esikoisen huoneessa ja esikoinen sit hänen paikalla minun vieressä. Viime yö nukuttiin lasten kanssa kaikki yhessä ja kuopuskin nukkui ihmeen hyvin (y)
 
Haasu, kuulostaa tutulta. Mie toimin esikois tytön kanssa samalla tavalla noissa nukuttamis tilanteissa..ei suostunut kuin minulle nukkumaan ja en myöskään raaskinu kuunnella sitä itkua kun halusi äitin sinne. Se kesti silloin aikansa. Tyttö nyt jo 15 kesänen että sille voi jo hymyillä :)

Meillä on nyt nää pienimmät 4 ja 2 vuotiaat ja ruukataan laittaa miehen kanssa heidät yhdessä nukkumaan. Ollaan kyllä välillä kokeiltu että vaan isi vielä just sen takia kun minäkin olen siellä sairaalassa ainakin sen kaksi vuorokautta. Toivon mukaan ei pitempään tarttis olla. Ja onneksi ne nukutukset on ihan hyvin menny vaikka ovat kyselleet miksi äiti ei tule mukaan.
Sitten välillä nuo pukemiset menee silleen että vaatisivat vaan toista ja kauhee sinni päälle jos ei periksi saa.
Meillä on noilla molemmilla uhmaa ilmassa ja kokeillaan ihan tosissaan.
Eilen vaikka oli ton neljä vuotiaan kanssa raskas päivä ja pitää kyllä alkaa itelläkin pidetään pinnaa ettei laskeudu sinne lapsen tasolle huutamaan..
Voin kertoa että illan ja yön oli paha mieli kun tuli itekkin huudettua.
Ei tää vanhemmuus ole aina niin helppoa..sitä kyllä yrittää parhaansa mutta petyin kyllä itseeni eilen kun ei pinna kunnolla pitänyt. No tänään uusilla tuulilla eteenpäin.

Eilen mielestäni tuli ihan vähän limatulppaa ja useamman tunnin sen jälkeen nipisteli alamahaa ja mietin että näinköhän tää jo käynnistyy mutta yö meni kyllä supistelujen osalta hyvin.
On nyt aamullakin vähän menkkamaista oloa ollut mutta voi olla että tässä silti mennään vielä aikansa.

Mukavaa tiistaita kaikille(y)

Mukla 38+2
 
Huomenta.

Täällähän on ollut hiljaista, onkohan porukkaa lähtenyt synnyttämään :)

Mulla oli eilen neuvola. Vauva oli oikein päin muttei kiinnittynyt. Ja niinhän se lääkäri arvelikin ettei tule kiinnittymäänkään mutta pääasia että oikein päin pysynyt ainakin toistaiseksi.
Alhaalla on ja eilen kipuili koko päivän. Tänä aamuna maha on ollut ihan sekaisin ja ruoka ei maistu. Yhden jogurtin sain vedettyä. En tiiä johtuuko nyt siitä kun eilen aloitin rautalisän vai valmistautuuko elimistö synnytykseen. Mulla kyllä aiemmin on rauta vaan kovettanu vatsan entisestään. No tiiä häntä, eipä tässä voi ku odotella mitä tapahtuu vai tapahtuuko tasan mittään:)

Yö oli sellaista pyörimistä ja unen sekä valvetilan sekoitusta. Loppu ajan vaivoja;)
No tästä kyllä tuli melko itsekeskeinen kirjoitus, anteeksi siitä :oops:

Mukla 38+3
 
Mie oon kans huomannut seuraamieni ketjujen hiljentyneen. Itellä nenä on ainakin kääntynyt kohti omaa napaa ja sitä tulee kovasti ihmeteltyä. Ja sitä, että reilun viikon päästä mie olen joka tapauksessa äiti!

Eilinen oli suht kivuton päivä. Tänään pitää taas turvautua lääkepurkkiin, jotta selvitään taas yksi päivä eteenpäin. Mie nyt toivon, että kun muksu näin kipeästi teutaroi miun endometrioosin jäytämään mahaan tilaa, niin sektiosta toivuttuani muu elämä olisi vähän helpompaa. Toista lasta meille tuskin tulee, sen verran tuskallinen ja vaikea koko raskausaika on meillä ollut.

38+2, sektioon tj 8
 
Piinamiina, kovasti jaksamista sinulle kipujen kanssa..onneksi sulla loppu häämöttää mutta onhan ne päivät raskaita ku kivut päällä.
Huomaan itsekin että väsyy välillä jos koko päivän juilii ja supistelee ja toi pikkuväki pittää kuiten aika kiireisenä äitin:)
Toivon piinamiina todella sinulle että sektion jälkeen elämä olisi sitten helpompaa kun raskausaika ollut sinulle raskas. Ajattele, ennään 8 päivää ja sinusta tulee äiti(y)

Hyvää vointia kaikille:love:
Mukla
 
  • Tykkää
Reactions: piinamiina
Onnea Lillii84 pienestä prinsessasta :love:
Toivottavasti käyt sitten tänne kirjoittelemassa synnytys kertomusta :)

Näyttää monella närästys ja liitoskivut vaivaavan niin kuin allekirjoittaneellakin..no onneksi kaikilla loppu häämöttää jo horisontissa, mutta kyllä joskus tuntuu tämä aika vain matelevan :confused::mad:

Täällä on ollut aika rauhallista...on ollut synnytysvalmennusta, joka oli niin turha kuin olla voi..katsottiin video synnytyksestä (joka oli jostain 90-luvulta), jonka jälkeen painotettiin 30min rintaruokintaa ja vierihoitoa. Sitten päästiinkin jo kotia o_O ei jäänyt kyllä mitään positiivista sanottavaa tosta valmennuksesta.

Neuvolassa kaikki arvot olleet hyviä ja omaksi ihmetykseni paino on noussut vain 0,1kg viimeisen 5 viikon aikana :LOL:. No onneksi vauva kasvaa (sf-mitta rv 34+0 oli 32,5cm).

Eilen käytiin miehen kanssa tutustumassa synnytysosastoon ja oli kyllä niin ihana kätilö, joka esitteli meille paikkoja ja kertoi synnytyksen kulun alusta loppuun :barefoot::love: Meinasin jo kysyä, että voiko varata hänet sitten synnytykseeni :p:D Synnytyssaliin emme päässeet kun oli varattuja :whistle:
Ensiviikolla olisi taas neuvola ja kahden viikon päästä synnytystapa arvio.
No nyt pitää jatkaa kouluhommia ja nauttia tänä maanantaina alkaneesta äippalomasta ja jos en ole muistanut aikaisemmin niin tervetuloa joukkoomme Mukla (y)


Toukka rv 35+2
 
Tänään eka päivä äitiyslomalla!! :p Opiskelujen puolestakin enää kolme tenttiä, ja nyt niihin (toivottavasti) jaksaa lukea vähän paremmin.
Mullakin alkaa olla aikaa hengailla täällä enemmän ;) Ekan lomapäivän kunniaksi siivottiin aamusta talo (miehen avustuksella), kun on jäänyt vähän vähällä pölyjen pyyhkimiset yms.

Mun pitäisi nyt alkaa siirtää kuopus (1v10kk) junnusänkyyn ja saa nähdä millainen operaatio siitä tulee. Esikoinen oli ihan toivoton tapaus ja yörallia kesti vuoden. Keskimmäinen alkoi sujuvasti nukkumaan omassa huoneessa 2-vuotiaasta..Jospa tämä menisi yhtä helpolla!

Synnärillä oleskelu. Mä uskon, että tämä kopla pärjää ihan hyvin kotona keskenään vaikka olisin muutaman päivän sairaalassa vauvan kanssa. Kerkesin tosiaan puoli vuotta käydä töissä tässä välissä, niin kuopus on jo jonkin verran tottunut mun poissaoloon. Yön yli en tosin oo ollut pois, mutta tällä hetkellä poika nukkuu yöt 22-06 eikä heräile turhia.
Toivon, että synnärillä ei tarttisi olla kovin kauaa. Pari päivää menee hyvin (ruokapalvelu pelaa yms.), mutta sitten alkaa kaipaileen kotiin omaan rauhaan :cautious:
Tosin kun pääsee kotiin, niin alkaa sukulaisralli, kun kaikki haluaa äkkiä kattoo uutta tulokasta. Pikaiset visiitit onkin ihan ok, mutta jos joku tulee istumaan aamusta iltaan, niin saa kyllä luvan tehdä samalla sapuskat koko poppoolle tms. järkevää. Eikä saa pahastua siitä, jos tämä mamma lähtee ottaa pikku torkut kesken kaiken :LOL:

Täytynee alkaa pikkuhiljaa kattoo vauvan tavaroita valmiiksi. Hassua kun on nyt aikaa jo aamusta, kun ei tartte töihin lähteä. Tuntuu ihan mukavalta :)

Hirmuisen paljon tsemppiä ja jaksamista kaikille!:love:

BoomKaa ja papunen rv 35+4
 
  • Tykkää
Reactions: Mukla ja piinamiina
Miulla on tällä hetkellä selviytymiskeinona kaikkeen muuhun keskittyminen. Kännykkäpelit ja äänikirjat on esimerkiksi aika jees. Ja yhteiset tv-sessiot miehen kanssa. Kaveritkin ovat kivasti käyneet miuta katsomassa ja jututtamassa. Kyllä tässä lääkkeillä selvitään taas ainakin huomiseen. :)

Onnea äitiysloman aloittaneille ja tsemppiä vanhempien lasten kanssa sumplijoille!
 
  • Tykkää
Reactions: Boomkaa ja Mukla
Boomkaa, tosi ihana juttu että olet päässyt äippälomalle :pja oot aatellu viisaasti että heti siivoukset alta pois niin sit voi ottaa lunkisti ;)(y)

Mulla on tänään jotenki huono päivä. Pinna on kireällä ku viulunkieli ja meinaan hermostua ihan mitättömistä asioista. Saan jatkuvasti purra huulta etten kivahtele toisille turhaan.. Jospa se iltaa kohti helpottaa..

Mukla
 
Monena päivän pitänyt tänne kirjoittaa, mutta ei mukamas ole ehtinyt/jaksanut. Taitaa tosiaan olla noi face ryhmät jo suljettuja.
Reilu pari viikkoa olisi vielä lasettuun aikaa, mennyt aika kyllä nopsaa..
Päivät menee esikoisen kanssa touhutessa. Vauvalle on jo kaikki valmiina ja sairalaan kassi jo pakattuna (y) Sen puolesta voisi vauva jo syntyä.

Täällä myös ollut nukkumis vaikeuksia, tosin viime aikoina olen nukkunut paremmin. Onko muilla mielialat kovin vaihdelleet?
Itselläni iltaisin väliin ollut ahdistusta synnytyksestä ja vauvan tulosta.. niin ihana asia kun se onkin :) ja vaikka synnytys ja vauva ei ole mitään uutta minulle o_O
Sekin onneks helpottanut kun on saanut paremmin nukuttua..

Joka päivä vaan odottaa, että syntyis nyt jo :ROFLMAO:
On tämä odottavan aika pitkä kaikkine loppuraskauden vaivoineen..
 
  • Tykkää
Reactions: Boomkaa ja varrtTi
Heemu, mulla on välillä myös tuota mieliala muutoksia. Synnytys jännittää kauheasti vaikka on jo viides kerta mulle. Aina se on kuitenkin niin uniikki tapahtuma että koskaan ei voi tietää miten se sillä kertaa menee.
Ja välillä tuntuu että apua voiko tän vielä perua:D siis vaikka kaikki odotetaan ja rakastetaan pientä jo nyt niin nää tunteet mennee ku vuoristoradalla olis.. mutta kaikki kuuluu mun mielestä asiaan ja auttaa jollakin tavalla tulevaan.

Mukla
 
Mukla: joo, mulla alkaa heti käyrä nousemaan, jos kattelen noita siivousrästejä. En voi istua kotona sohvalla kun mietin, että pitäis-pitäis-pitäis...Nyt menee muutama päivä ihan ok, sitten alkaa huomaamaan taas uusia tekemättömiä asioita :D:cautious:

Tunteista puhuitte. Täälläkin heittelee välillä miten sattuu...Synnytys-sana tuo vuoroin hien pintaan ja vuoroin kaipuun ja odotuksen sitä hetkeä kohtaa, kun saa pienen ekaa kertaa syliin.
Muita perheenjäseniä kohtaan tuntuu pinna olevan aivan liian lyhyt; harmittaa kun lapsille kivahdan tosi nopeasti (etenkin kun ollaan päineen kotona ja mies iltavuorossa). Koitetaan tsempata nyt kun ehtii olemaan kotosalla eikä ole jatkuva kiire....:whistle:
Öisin tulee välillä mieleen kaikkea todella tärkeää, kuten lainanlyhennyksistä huolehtiminen nyt äitiysloman aikana. SIlloin ne tuntuu aivan hirveiltä asioilta, eikä uni meinaa tulla uudestaan millään. Öisin saattaa myös miettiä sitä, kun tuli lapsille räyhättyä jostain aivan pikkuasiasta ja tulee se kamala-mutsi-fiilis.

Jopa onkin ehtinyt ajattelemaan tänään kaikkea omanapaista :LOL: No, pääasia, että saa välillä kirjoittaa niitä ulos, ettei tartte kaikkea miehelle kipata.

Täällä tuulee ja tuiskuttaa taas. Kauppaan pitäisi suunnata kunhan kuopus herää. Ruokaa alkaa tosiaan menemään taas enemmän kun on kotosalla...:rolleyes:

BoomKaa ja papunen rv 35+4
 
  • Tykkää
Reactions: Mukla
Terkkuja lääkäri neuvolasta : Kaikki vauvalla kunnossa (y) Kohdunkaula on ihan pehmenny ja lyhenny 1 cm aikaisempaan. Turvallisilla viikoilla sikäli ollaan jo, mutta lääkäri neuvoi ottamaan nyt vähän iisimmin ja välttämään nostelua/kyykkimistä, jotta vielä pysyis jonkun aikaa masussa kasvamassa. Kuitenkin uskalsi veikata, että max 2vk nii syntyy :geek: Sanoi myös että jahka alkaa supistaa niin ei kannata liikaa enää jäädä niitä kuuntelemaan vaan soittaa pian ambulanssi, koska todennäköisesti syntyy joutuin ja kun matka synnärille niin pitkä...

Sairaalakassi on pakattu ja kotona kaikki vauvaa varten valmiina joten saapi syntyä kun niin päättää :D

Tuleva synnytys herättää täälläkin monenlaisia tunteita. Odotan vauvan tuloa tosi kovasti ja malttamattomana, kokoajan ajattelen että haluan vauvan HETI NYT! :love: Toisaalta jännitän kauheasti kaikkien muiden järjestelyjen ja sairaalaan ehtimisen suhteen. Mihin saan lapset? Ehtiikö mies mukaan synnytykseen? Ehdinkö sairaalaan vai syntyykö vauva ambulanssiin? Kamalasti kaikkea. .. Ja kauanko joudun olemaan sairaalassa, kuka sillä välin hoitaa lapset? Miten ite pärjään ilman pikkuruista tytärtäni monta päivää :ROFLMAO:

haasu rv36+3
 
Haasu olitko 2015 lokakuisissa? Käyn välillä tätäkin ketjua lukemassa, vaikka itsehän olen siis tuolla kesäkuisissa tänä vuonna :) Jospa kerrankin muistaisin jotakin, enkä nyt houraile että oltais molemmat oltu lokakuisissa tuolloin aikanaan :D
 
Torstaita kaikille:love:

Eilinen ilta meni taas kipeiden supistuksien parissa. Useamman tunnin kesti ja aloimme jo miettimään josko pitäisi laitokselle lähteä mutta siitä ne yön aikana laantui. Vähän on aamulla tuntunut mutta ei tässä vieläkään lähtö asemissa tarvi olla.
Nukkuminen sujui muuten aika ok mutta noi kyljen käännöt herättää joka kerta ku meinaa olla kivuliasta. Onneksi pääsin uudelleen uneen jokaisen kerran jälkeen eikä nyt ole ollut sitä monen tunnin yö valvomista.

Kauhea myrsky oli täälläkin eilen ja lunta tuli aivan hirveä määrä lisää:eek:
Ei musta enään ole oikein lumitöihin kun häpyluuhun sattuu niin kovasti tuo kolaaminen. Toivottavasti tänään olis kivempi keli ulkoilla.

Että eipäs mejän rauhassa tämän ihmeempiä nyt. Kivaa päivää kaikille:)

Mukla 38+4
 
  • Tykkää
Reactions: varrtTi
Hienoa haasu, että sait hyviä lääkärikuulumisia (y)

Wuf, jaksamista sinne. Nuo yöheräilyt ja kerrosten välissä ramppaamiset vie kyllä voimia. Mekin muutetaan alakertaan kun vauva syntyy, mutta tällä haavaa avustetaan siis vielä kaikki yläkerrassa.

Mukla, sulla alkaa olla kyllä hyvät viikot lähteä synnyttämään. Mulla tää nuorin syntyi nimittäin 38+5. Jospa paikat alkais olla pikkuhiljaa kypsät kun kerta illat supistelee ;) ilmottelepa kuulumisia :X3:
 
Viimeksi muokattu:
nobelius ihan oikein muistat! Olin 2015 mukana lokakuisissa ja ihana tyttöhän se silloin syntyi, nyt sen 1v3kk :love: Onnea sinullekin tulevasta pienokaisesta!

Huomasin että mullahan on sama synnäri ainakin piikuliinun ja mahdollisesti Boomkaan kanssa, jolla taisi olla kaks vaihtoehtoa tuolla listassa (OYS tai OAS ) ? Lasketut ajat on kyllä aika kaukana toisistaan mutta eihän koskaan voi tietää vaikka satuttais yhtä aikaa :p

Mukla mä komppaan Boomkaata, sulla on jo nuin hyvät viikot niin alappa mennä pyöräyttään jotta saadaan lisää ihania vauva kuulumisia ;) Joku tuolla jo Lilliltä jo toivoikin synnytys kertomusta ja mä kans lukisin niitä mielelläni kaikilta sitten kun kukin synnytyksen jälkeen jaksaa ja ehtii niitä jakaa :)

Pakko vielä vähän hehkuttaa, kun kuopus nukkui viime yönä 2:30 saakka omassa sängyssä! (y) Menin äkkiä peittelemään uusiksi kun alkoi kitinä kuulua, tunnin jouduin kökkimään sänkynsä vieressä mutta sain nukahtamaan kunnolla :D Viereen asti kerkesi sit hiippailla vasta aamulla 6:30 aikaan ja tuolla nyt nukkuu edelleen. Jospa se tästä pikkuhiljaa lähtis normalisoitumaan nukkuminen tässä talossa. Vaikkakin pian vauva tulee sitte vuorostaan laittamaan kaiken sekasin :D:love:
 
  • Tykkää
Reactions: varrtTi
Boomkaa ja haasu, totta puhutte että viikot alkais olla kyllä hyvät synnytykseen mutta jotenki tuntuu ku kolme raskautta menny yliajalle ja yksi raskaus päättynyt paria päivää ennen la että voisko tää syntyä näin "aikaisin"? .. :) Toki eihän sitä koskaan tiiä ja kipeitä nuo supistukset on sitten kun tulee.
No katteellaan ja kuulostellaan :)

Ihana kuulla haasu että teillä on nukuttu paremmin:love: kyllä se siitä alkaa rullaamaan.

Mukla
 
Ihana käydä lukemassa kaikkien kuulumisia! Muklalla alkaa olla pian h-hetki käsillä. Toivottavasti supistukset alkaa voimistumaan ja pääset pian tositoimiin! Ymmärrän kyllä, että ajattelet että voisiko vauva syntyä ennen la:ta, jos toisetkin lapset on syntyneet just lasketunajan tuntumassa. Ite ajattelen just samanlailla, että varmasti menee laskettuunaikaan saakka nytkin, kun muutkin on menneet:p. Nyt kyllä on sellainen tunne, että en panis ollenkaan pahaksi, jos vauva syntys jo ennen helmikuun loppua. Alkaa olemaan niin hankalaa tämä liikkuminen. Nivuskipu ei helpota lainkaan. Eilen sainkin siihen vahvistuksen ä-polilla, että vauvan pää painaa just tonne vasempaan nivuseen. Joku hermo siellä on sit puristuksissa. No, jospa vauva löytäs pian oikean kolon mihin asettua, toivossa hyvä elää(y).

Tsemppiä kaikille, joilla yöunet syystä tai toisesta on heikonlaisia(y)! Meillä lapset tätä nykyä nukkuvat hyvin, josta oon tosi kiitollinen. Mutta nyt oma vointi on sellainen, että joka kyljen kääntöön pitää herätä. Ja kääntyminen on niiiiin hidasta sekä kivuliasta. Sit pitää rampata vessassa useita kertoja. Mutta, kohta tämä kaikki palkitaan, ku saa vauvan syliin:love::love:!

Tosiaan, eilen oli mulla se ä-polilla käynti. Oli niin mahtava lääkäri, että sai hälvennettyä mun pelkoa tulevasta synnytyksestä. Saan alateitse synnyttää, mutta tällä kertaa lääkäri laitto kirjalliset ohjeet miten synnytyksessä toimitaan ja mitä lääkkeitä mulle annetaan, jos alan vuotamaan. Oon vuotanut edellisissä synnytyksissä huomattavasti, mutta toivottavasti tämä kerta ois erinlainen. I hope so! Vauvalla oli kaikki hyvin, paino-arvio oli nyt hieman alle 3 kiloa. Sanoi lääkäri, että nelikiloinen on syntyessään:). Jos ei oo vauva syntynyt ennen la:ta, niin viikolla 40+1 pitää mennä uudestaan ä-polille ja luultavasti käynnistävät heti. Se ois kyllä hyvä, sillä meillä on kaks nuorinta olleet niin isoja, vaikka ovat syntyneet 40+ viikolla.

Haasu, eihän sitä koskaan tiiä jos yhtäaikaa oltais synnärillä. Oys on kyllä hyvä paikka synnyttää (y). Joko Boomkaa tietää kummassa synnärillä synnytät?

Nyt täytyy alkaa tekemään kotihommia ennenkuin lapset tulevat koulusta.
Ihanaa päivää kaikille!

-Piikuliinu ja vauveli 35+4
 
Moikkelis! Täälläkin jännitetään että kukas seuraavaksi lähtee ryhmästä synnyttämään. :LOL: Eilen oli itsellä lääkärineuvola. Painoa on tullut nyt 10 kiloa, onneksi verenpaine ja sokerit on olleet ok. Hieman oli nyt protskua virtsassa mutta tikuttamaan ei vielä tartte alkaa. Vauva edelleen poikittain. Täytyy sanoa että aiheuttaa vähän huonoa oloa kun sevenyttää kohtua väärään suuntaan ja painaa samalla palleaan. Selkäsäryt on ollut nyt pari päivää ja sitten pientä särkyä häpyluun alueella. En vieläkään osaa sanoa mitä ne supistukset on :eek: Aamulla kun herään niin maha kyllä tuntuu tosi kovalta, onko ne siis jotain supistuksia :rolleyes:o_O
Mulla oli eilen fysioterapeutin kanssa hengitys-rentoutus tapaaminen. oli ihan kiva keskusteltiin ja käytiin läpi hengitystekniikkaa ja rentoutumisvaihoehtoja ja asentoja mitkä voi oloa helpottaa ja miten ja mistä mies voi sit hieroa ja painella että saa ajatukset pois supistuksista. Illalla sit ukko joutuikin harjoituskappaleeksi. :D
Nyt jos vähän siivoilis tätä huushollia villakoirista ja koirankarvoista vähemmäksi.
teza rv 36+0
 
  • Tykkää
Reactions: Piikuliinu
Mullakin tuommosta menkkamaista juilintaa tuntuu harvasen ilta. Kipu säteilee reisiin myös. Ja edelleen oikea nivunen kokoajan kipee :( Tarkkana saa olla, miten nousee makuulta tai istumasta ylös, muuten tuntuu että repeää koko oikea jalka irti!!
Ja nyt ihan tosissaan iskeny vaivaksi tuo närästys :cry: Aivan kamalaa! Rennie ei tunnu auttavan. .. Ja näyttää olevan ihan sama mitä syön, niin närästää.


Tänään tasan 36 vk täynnä! :love: Vähiin käy. Kuopus syntyi rv 39+1 ja josko tää vielä aikaisemmin syntyis kokonsa takia... Niin ei oikeesti oo enää paljon (y) Toivossa on hyvä elää :D
Mulla on närästykseen auttanut greippilimsa ja tuore tomaatti. :LOL: Kokeileppa olisko niistä sulle apua.
 
Onnea Lillii84 pienestä prinsessasta :love:
Toivottavasti käyt sitten tänne kirjoittelemassa synnytys kertomusta :)

Näyttää monella närästys ja liitoskivut vaivaavan niin kuin allekirjoittaneellakin..no onneksi kaikilla loppu häämöttää jo horisontissa, mutta kyllä joskus tuntuu tämä aika vain matelevan :confused::mad:

Täällä on ollut aika rauhallista...on ollut synnytysvalmennusta, joka oli niin turha kuin olla voi..katsottiin video synnytyksestä (joka oli jostain 90-luvulta), jonka jälkeen painotettiin 30min rintaruokintaa ja vierihoitoa. Sitten päästiinkin jo kotia o_O ei jäänyt kyllä mitään positiivista sanottavaa tosta valmennuksesta.

Neuvolassa kaikki arvot olleet hyviä ja omaksi ihmetykseni paino on noussut vain 0,1kg viimeisen 5 viikon aikana :LOL:. No onneksi vauva kasvaa (sf-mitta rv 34+0 oli 32,5cm).

Eilen käytiin miehen kanssa tutustumassa synnytysosastoon ja oli kyllä niin ihana kätilö, joka esitteli meille paikkoja ja kertoi synnytyksen kulun alusta loppuun :barefoot::love: Meinasin jo kysyä, että voiko varata hänet sitten synnytykseeni :p:D Synnytyssaliin emme päässeet kun oli varattuja :whistle:
Ensiviikolla olisi taas neuvola ja kahden viikon päästä synnytystapa arvio.
No nyt pitää jatkaa kouluhommia ja nauttia tänä maanantaina alkaneesta äippalomasta ja jos en ole muistanut aikaisemmin niin tervetuloa joukkoomme Mukla (y)


Toukka rv 35+2
Ompa inhottava kun valmennus oli tuommonen turhanlainen. :( Me keskusteltiin synnytysvaiheista, asennoista, kivunlievityksistä, peloista jne. Käytiin vielä läpi, mitä kannattaa ottaa matkaan ja tutustuttiin synnytyssaliin, osastolle jne. Yhdessä huoneessa oli kiva poreamme, ehdotin että totta sitä jotaki kuoharia saa poreisiin mukaan, kun eihän sitä muuten voi porealtaassa rentoutua, kuulemma tuoremehua kuoharin asemasta :LOL: Kätilö oli siis tosi mukava ja jäi kyllä ihan hyvä fiilis. :)
 
  • Tykkää
Reactions: maria1985 ja Mukla

Yhteistyössä