** Helmikuun Helmet** tammikuu

Piipi79 Kiitos, toi mielihuvitus.com liittyykin joteskin tuohon tinttuiluun, sieltä sivuilta eksyin kerran sinne, on muutes hauskan näkösiä vermeitä =)

Hih, naureskelen ittekseni tolle Pöhinän labbikselle :LOL: , nimm. monta labbista tavannut joista ykskään ei oo ronkeli :D
 
marzu: Joku täällä tais kommentoida, että on olemassa semmoisia kantokoppia, mitkä hyväksytään "turvavehkeiks". Mulla ei oo niistä hajua; en oo kuullutkaan, mutta ilmeisesti niitä siis on olemassa... Lain mukaan alle kolmevuotiasta kuljetettaessa tulee käyttää painon mukaan määräytyvää turvalaitetta (kaukaloa, istuinta, koroketta tms.). Kannattaa varmaan lastentarvikeliikkeestä kysellä noista turvavärkeistä, jos haluaa siinä kopassa kuljettaa. :)
 
pienet hihitykset pääsi myös täällä kun luin ton labbis-jutun :D en oo meinaan eläessäni nähny ronkelia lapukkaa, ne on kaikki ollu sellasia et söis vaikka aterimet jos sais :whistle:

niin eli täällä mä vielä kasassa :kieh: käytiin vaan tossa kylässä. ei mitään ihmeempiä tuntemuksia, ei suppaile, alamaha vähän kipee välillä ja selkä arka mut siinä ne. tuskin tässä ihan heti kohta lähtöä tehdään. et jahvetti, voi hyvinki olla et sillon eka päivä olis potentiaalinen päivä B) tosin sulle toivon kyllä et pääsisit käynnistykseen :hug: hitto ku oltaski samaa aikaa, ois aika hianoo =)
 
goldylleOnnea!!
ukko alkanu valittaa että musta tullu nettinörtti :LOL: ei paljo tuu kirjoteltua mut kiva lukea muitten samoja tuntemuksia..
onko kellään muulla hirvee hinku jääpaloihin tai johonkin tosi raikkaaseen, sellanen metallin maku suussa??söin suton päältä jäätä äsken ulokona ollessa..ja maalin ja metallin haju haisee niiiin hyvälle!
täällä kans alaselkää jomottanu monta päiviää, mietin jo että onko kusitulehdus vai kuuluuko tämä asiaan..
jalat ja sormet alkanu oleen turvoksissa ja pökkelöt, eilen kompastuin omiin pitkiin housun lahkeisiin sisällä ollessa :kieh: sinänsä varmasti hauskan näköistä ja kuulloista, mut olis voinu käydä huonomminki, kävi nimittäin mahaki lattiaan ja oli illan kyljet ja häpyluu tosi kipeät.
vauva onneksi kuitenki liikkunu entiseen malliin.että säikähdyksellä selvittiin.
onko kaikilla jo selvillä kuka tulee lapsien tai lapsen ammaks, siis jos on jälkikasvua ennestään kun lähdette synnyttään?
ku meillä ei ole varmaa ammaa ja se tuo mulle valvottuja öitä,,ku isäntä täytyy kyllä saada mukaan..
jaksamista :)
 
evaellen niin aattelinkin...etin tuossa just sen Goldyn kertomuksen sillo ku se siitä kirjotteli...kyllä otti aikaa ennenku löysin...
Ei kyllä vielä tarttis mitää lapsivesiä liristellä mutta eipä se taida kysellä millon voi tulla. :kieh:

Täytyy vaan nyt seurailla...josko se vaan olis valkkaria joka ei oo valkosta...tms.

Alaselkä on välillä aika liekeissä mut ei tunnu sille et suppailis... katellaan...
 
Onnea Goldylle! :flower: :flower: :flower:
Täällä hiljaiseloa...jääkaappi, vessa, tietsikka, teevee... ei hurraamista tehtyjen asioiden suhteen... :LOL: Tomorrow is another day ja toivottavasti saan jotain fiksuakin tehtyä!
 
onnea Goldyn perheelle prinsessasta! :flower: toivottavasti neiti pääsee pian kotiin, niin pääsette nauttimaan vauva-arjesta :)

ekaksi paljon voimia ja jaksamista kipuilijoille ja vaivaisille! tuntuu kurjalta tietää, että muutamilla on noin kurja vointi, ja asiaan ei oo muuta parannusta kuin synnytys.. toivottavasti neuvoloissa ja synnäreillä ois sen verran ymmärrystä, että saisitte jotain helpotusta tai vaikka käynnistyksen, jos viikot on hyvällä mallilla!

tänään oli kyllä aivan ihanan aurinkoinen päivä! heräsin aamulla jo seiskan aikaan ja hesarin lukemisen jälkeen uskalsin käydä herättämässä miehen. syötiin sit banaanipannareita mustikoilla ja kermavaahdolla, kuten usein viikonloppuisin.. kiitos muuten kaikille lukuisista kivoista ruokavinkeistä, mitä täällä palstalla on sinkoillu :)! siivouksen jälkeen lähdettiin lehtisaareen piiiitkälle lenkille auringonpaisteeseen, ja tajusin miten valtavasti jo odotan kevättä! ihanaa päästä vaunuttelemaan sit vauvan kanssa. lounaan jälkeen ehdittiin vielä piipahtaa salille, niin tuli saunottuakin tälle päivää. mutta siivouksista, urheiluista ja saunomisista huolimatta vatsan asukas vaikuttaa tyytyväiseltä, eikä kyllä mitään kivuliaita suppareita oo kuulunu.

matkustamisesta oli jossain vaiheesa ollu puhetta. me ollaan miehen kanssa todella innokkaita reissaajia ja ollaan molemmat myös asuttu ulkomailla, joten joka vuosi on tullu tehtyä pari pidempää ulkomaan reissua ja sit kotimaan keikat siihen päälle (viime vuodesta kului yhteensä 4 vkoa ulkomailla). paljon ollaankin mietitty, että mitenköhän mahtaa onnistua beibin kanssa, mutta ainakin tuttavilla on paljon hyviä kokemuksia vauvaikäistenkin kanssa reissaamisesta, joten ei maalata vielä piruja seinille. meillä olis tarkoitus lähteä nyt keväällä johonkin päin aurinkoon, mutta vielä ei olla varattu reissua, kun pitää ensin katsoa miten arki lähtee sujumaan. aasiaan tekis kovasti mieli, kun thaikuissa ja malesiassa asuu sukulaisia, joiden luona voitais kivasti asustella, mutta pitää sit miettiä, että uskaltaako niin pienen kanssa niin kauas lähteä. ja ylipäätään ois hyvä saada eka se arki sujumaan kotona ja varailla lentoja vasta sitten.. ja toki ne rokotuksetkin pitää olla kunnossa ennenku voi lähteä.

nyt pääsen käpertymään miehen syliin tohon sohvalle, kun vuorossa ois leffan katsomista. naposteltavaksi pilkottiin porkkanoita, kurkkua ja tomaattia + dippikastiketta :). vaikka omasta synnytyksestä ei oo vielä tarkkaa tietoa, ni nyt jo vähän haiken mielin mietin, että montako tällaista iltaa on vielä jäljellä..

onnea ja tsemppiä muuten jo etukäteen teille, kenellä on synnytyksen ajankohta tiedossa! varmaan tosi jännittävää odottaa sitä päivää, ja valmistella kaikki vauvan tuloa varten :). näin tammikuun lähestyessä loppuaan yhä useampi helmikuinen vauveli putkahtaa maailmaan. :heart:

kivaa illanjatkoa kaikille ja paljon supistuksia niitä toivoville!

shiva 38+2 (kai?)
 
Hejssan ja mukavaa lauantai-iltaa mammat! :wave:

Onnea Goldy :heart:

Yö meni itselläni tosi onnettomasti..valvon lähes koko yön. Sattui alavatsaan ja selkään ja ei vaan uni tullut. Aamupäivällä sit hiukan torkuin. Päivä oltiin liikkeellä..ostoksilla ja syömässä jne. Nyt katselin ihanat suomalaisluistelijat ja fanitin kovasti kiiraa, mutta hienoa että laura lepistö sai mitalin. :flower: Väsyttäis kovasti, mutta nyt yritän olla hereillä jos yöllä sit nukkumattia löytäis minutkin.

Täällä oli puhuttu retrovaatteista...itse olen todella ANTIretro. Eilen kävin Uudenmaankadulla parissa galleriassa etsii yhtä grafiikan lehteä(ei löytynyt btw), niin samalla eksyin ihan mielenkiinnosta kauppaan nimeltä Punavuoren Peikko. Vai olikohan se sen niminen..no kuitenkin. Nillä on ilmeisesti nettikauppakin..meinaan vaan että varmaan retrohenkisille ihan hauskoja juttuja. =) En olisi itse osannut yhtään vaatetta sieltä ostaa, mutta moni retrohenkinen ystävä tuli mieleen joiden pikkuisille sieltä voisi löytyä lahjoja.

Kovasti kurjaa oloa ihmisillä tuntuu olevan. :( Itsekin kärsin tästä kamalasta turvotuksesta. Montakohan kiloa tai litraa ihmiseen voi tätä nestettä kertyä? |O No, yritetään vaan jaksaa jatkaa eteenpäin. :hug:

Nyt nostan koneen syrjään ja keskityn hetkeksi mieheen tuossa vieressä...palailen varmasti tässä illan mittaan..ellen ihan piankin. :whistle:

äippäHki ja pikkunen 38+2
 
Miks mun sämpylät ei ikinä onnistu?? Tai nyt tyssäs jo taikinan tekemiseen, siitä ei sämpylöitä saa tekemälläkään...
Ainoa mitä sain, oli turvotuksesta kipeät VARPAAT! Jalkapöydät alkaa olla niin turpeat että neste etsii uusia paikkoja vallotettavaks.. paine on käsittämätön jaloissa. Enkä edes saa lämmintä sämpylää kun taikina meni vee-ituiks :'(
 
Kiitti marzu etukäteen! :flower: Laita yv:nä tilinumero, ni laitan postarit & vaivanpalkkaa sulle! =)

äippäHki: Punavuoren peikossa on mielettömän ihania kamppeita! :p Mä just rakastan retroja, mutta pidän kyllä muistakin vaatteista. Oon ostanu tuolta Peikosta yhdet tossut (Baby Vansit :saint: ) ja bodyn vauvalle. Samoja kamoja saa nettikaupoista, ja oon jonkun verran niitä tilaillut niistä.

shiva: Uijui, kun kuulostaa hyvältä nuo banaanipannarit mustikoilla ja kermavaahdolla. :p Laitatteko banaania siihen pannaritaikinaan vai miten? Voiskin huomenna, kun mies on kotona, tehdä pannaria tai lettuja. :p :p :p En muista, milloin oisin syöny niitä...

Pusuapina: Mä oon kuule niin, käsi leipomisessa, ettei oo kukaan. :whistle: Ainoo mitä leivon, on teeleivät yläasteen kotsankirjan ohjeella, minkä muistan ulkoa. Oon joskus koittanu jotain tehdä, mutta ei oo mun juttu... :whistle: Meillä mies hooitaa leipomiset, jos jotain leivotaan. Ja itse asiassa tekee suurimman osan ruoistakin, kun on vaan niin paljon parempi tekemään. :heart:
 
evaellen tulin vielä pikaiseen kommentoimaan noista pannareista, ni pääsette huomenna nautiskelemaan ;)
meillä siis on slaissattu pari banaania ihan sinne taikinan joukkoon, ni ne kypsyy ja makeutuu sit ihanasti siinä paistovaiheessa. itse taikina on tehty ihan suoraan jenkkireseptillä http://www.perfectpancake.net/buttermilkpancakes/index.html ja tosiaan taikina on sen parempi mitä klimppisemmäksi se jää.. eli sopii myös ei-niin-mestarileipurille. stockalta saa ihan herkkua mustikkasiirappia, jota voi lorauttaa siihen päälle ja sit vaan mustikoita ja sitä kermavaahtoa..
 
Huomasinpas, että Arthurin kitinät johtuu vissiin Nanista :eek: Annoin nyt kahella aterialla Tuttelia ja ihan hyvin on nukkunu syöttövälit. Voiko Tutteli täyttää paremmin vai aiheuttaako Nan vatsavaivoja? Luulis, ettei lapsi haluu lisää ruokaa, jos muutenkin on maha kipeä :/ Kun Arthur tuntuu nälkäänsä huutavan pian Nanin jälkeen. Tuo Tutteli näyttää jotenkin paksummalta tavaralta, pulloon jää sellaset "kermavalumat", Nanista ei sellasia jää... Ootteko huomannu samaa/muistatteko isompien lasten vauva-ajalta tuollasta Tuttelin koostumusta? :D
 
Kiin meillä päinvastoin noi korvikkeet, tytöt ei sietänyt mitää tuttelin tuotteita, ainoastaan maidoista NAN oli hyvä, jos tavis antaa. Ja monelta kuullut juuri noin päin. Mutta voihan se toki olla toisinkin päin. Oletko antanu D-vitamiinit jekovitina vai devitolina? Devitol tekee mahavaivoja monelle, en ymmärrä edes, miksi myydään/annetaan neuvolasta.
Koliikkivaivatkin alkaa näkymään tuossa iässä, jos on tullakseen..toivottavasti ei. Mulla kaksi koliikkia ollu, joten voin mielellään jakaa neuvoja, jos joku niitä tarvii. Toivon vaan, että ei kukaan.

(.) Mies on pariin otteeseen hieronu noista selän akunastoista.. Supistelemaanhan se käy ja mahassa kauhee jomotus ja paine. Harmi ku ei säännölliseen jaksa suppailla :( . Eihän sitä tiedä, tulisko lähtö ens yönä, ku sain sen lepohetken tässä..niiku terapeutti sano, että voi käynnistyä kovinki nopeeta tahtia yhtäkkiä..juupajuu, diipadaa sanon minä (enne ku toisin todistetaan )!
Me vietettin viimenen ilta tällä koostumuksella. Tytötlähtee huomenna reissuun ja kotiutuu vasta, kun pulla syntyy. Isälleen huomenna yöks ja ma iltana mun äidille, siellä sit ovat lomalla,oottaavat kovasti. Saan vetää lonkkaa ja viettää sitä äippäLOMAA. Ikävä kyllä tulee, mutta toivon edelleen, että ei menis torstaihin asti!!!

Jepsu hyvinnii voi olla lapsivettä! Seuraile tosiaan. Mä en kyl tiedä, että jos kalvoon tulee reikä ja alkaa tihkumaan, ni tihkuuko sit koko ajan vai tietyissä asennoissa esim..

Suppareita odotellessa... :wave:
 
Kuinka kauan kipeä supistus voi kestää? Siis ottaen huomioon että mulla ei sellasia vielä oikeasti ole ollut, nyt tuntuis olevan ensimmäinen ja kestänyt ehkä viis minuuttia tähän asti...
Makoilin sängyllä ja mies tuli kutittaan napaa ja kun luonnollisesti jännitin mahaa niin hirvee puristaminen alkoi, eikä loppunut vaikka yritin rentoutua... Ei se haittaa, mutta kiinnostaa =)
 
Kiin Tytöillä oli kans sillai et esikko joi tuttelia ja kaikki Ok ja kuopus Nannia ja kaikki OK mut jos vaihto niin kauheet kitinät ja vatsanpurut tuli. Meil olivat tosinn vanhempia ennenku saivat korviketta mut varmaan samat oireet tulee iästä huolimatta jos masu ei tykkää.

Shiva kivankuulonen pannariresepti, täytyy kokeilla.

Mun jalat kutiaa niin et en tie mitä niille tekis, turvotusta ei oo mut polvista alaspäin kutiaa vaik oon rasvannu joka ilta niin ei auta. Jos laitan koholle niin kutina yltyy vaan...

Eipä kummempia tällä kertaa.

Onnea Goldylle!

Victoria
 
selviytyjät katottu, aika mielenkiintonen jako kyllä :whistle: miten se jonathan oli niin tutun näkönen, oisko joku näyttelijä :attn: kohta pitää kyllä oikasta ku viime yö meni miten meni.

pusuapina: mäkään en saa sämpylöitä onnistumaan ikinä :kieh: useemman kerran kokeillu ja aina ne on sellasia et niillä sais vaikka lommon tiiliseinään :headwall:

evaellen: meillä se oli ainakin kotsa B)

noista korvikkeista, oon luullu et nania käytetään sit jos tutteli ei käy. nanhan taitaa olla jonku verran kalliimpaa. meillä alotettiin tutteli joskus 4 kk eikä ongelmia, tietty ikääki jo pojalla sillo. tietty mahoja on erilaisia ja toiset kai sitte sietää paremmin tuttelia, tiedä häntä. ja mä kanssa samaa mieltä nellin kanssa siitä et miks hemmetissä devitolia ees tyrkytetään jos kerran melkeen 100 % todennäkösyydellä aiheuttaa mahavaivoja :kieh: mä annoin heti jekovittia ja käytin ite devitolit sen minkä muistin ja tarvin. oon vaan nyt kuullu näiltä kellä syksyllä syntyneitä vauvoja et jekovitti on aiheuttanu vatsavaivoja mut devitol ei. ja neuvolasta sanottu et jekovitti aiheuttaa kipristelyjä. miks ei aiemmin sit jos nyt :kieh: aion kyllä antaa tälle tulokkaallekkin suoraan jekovittia. jekovithan on vesipohjanen ja devitol öljy, mistä ne mahanpurut yleensä johtuu.
kauheeta sepustusta, parempi vaieta B)
mitäköhän ens yö tuo tullessaan :whistle:
 
taisi olla mun lapsivedet vaan juoksevaa valkkaria tms. en oo huomannu et ois tullu enää...mut katellaan...
Olo on ollu nyt illan sellainen et vois aatella lähtöäkin jos supparit kovenis ja tulis myös mahan puolelle. Selkää jäytää niin maan perkuleesti. Ihana kun miehellä muutama vp tässä nyt.
Käytiin ulkona tunnin lenkki kävelemässä koko perheen voimin ja lopussa alko tuntumaan niin et pääsenköhän kotiin asti. Maha oli kivikova ja ristiselkä meni ihan liekkeihin...hitto ku teki kutaa.


Kiin meillä tytölle teki nan kans sen et tuli kitinää ja tuttelista ei. Aion pojulle kyllä tuttelia antaa jos tarvis vaatii...Mun on pitänykin ostaa sitä valmiiks mut en oo muistanukkaan...laitanpa heti ylös...

Jeps, mut mä häippäsen nukkumaan...toivottavasti ne lapsivedet ei nyt purskahda yöllä. Haluaisin nimittäin nukkua... |O |O |O


Öitä!

Jepsu ja Martti 37+4 :heart:
 

Yhteistyössä