** Helmikuun Helmet** tammikuu

Aurinkoista lauantaita!

Käytiin ulkona reippailemassa miehen kanssa liukkaudesta huolimatta ja ihan reipas lenkki saatiin tehtyä, kun mies oli "kainalokeppinä". Sain yöllä ihan hyvin nukuttua ja nyt on reipas olo muutenkin =)

Nipsuli: Ruotsalainen lastenvaateketju, oisko ollu sellanen ku Me & I, mistä oli jossain lehdessäkin juttua?? Tai Lingon & Blåbär... Molemmat muistaakseni toimii kotikutsuperiaatteella.

Typykkä jyllää tänään masussa oikein kunnolla, jokohan hän ulos pyrkii :whistle:

Jahvetille tsemppiä, sulla ei VOI olla enää pitkästi jäljellä, koita kestää :hug:

Cruellalle, Afulle ja muille supisteluita kaipaaville tehostusta lähetetään täältä =)

Hmm, täytyypä tuota sairaalakassia täydentää, näköjään mm. kamera on sieltä unohtumassa. Onneks täällä muistutellaan =)

t. Piipi + typykkä 37+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
edit; ihan simppa ihania vaatteita tuolla evaellenin laittamassa linkissä, kun vaan tietäs kumpi tulee, noi mekot on meinaan niin lutusia :heart: . Kaverilla oli käsitys että H&Mlle ois tulossa oma retromallisto nyt keväällä, olikohan se huhtikuussa..sitä odotellessa :whistle: Muistaako muutes kukaan mikä oli se ruotsalainen merkki, siis kyseeessä retrovaateet-->kotikutsut, olikohan jossain vauva lehessäkin siitä pieni juttu??Anyone :attn: ?
Luulisin, että tarkoitat Me and I -merkkiä. :D Olin yksillä kutsuilla hiljattain, mutta niillä ei juuri oo vauvojen kokoja... :kieh: Mun kannalta hyvä kyllä: ei tullu ostettua kuin yksi paita kummipojalle. :whistle: :xmas:

 
ei löytyny lenkiltä lisäsupistuksia, vihlo kyllä aika paljon ja välillä tuntu et ois saattanu olla supistus, ehkä :whistle: tein vielä pihalla lumiukonki pojalle oikein köykkien mut ei vaikutusta :kieh: noh, illalla saunaan ja ois noita kotihommeleita sen verta et on kyllä noita kikkoja käynnistykseen. tuskin apua on mut toivossa hyvä elää B)

marzuko se kyseli siitä navan puhdistusaineesta? mä soittelin neuvolaan asian tiimoilta ja sano et kyllä he on ihan septidiniä käyttäny eikä oo kuullukkaa et ois betadinea käytetty. no, voivat olla jälkijunassaki, mämmilä mikä mämmilä B) mut ostin kuiteski septidiniä.
kantokoppaahan voi käyttää jos sen saa kunnol vöihin ja siinä on se turvaverkko.

afu: tervetuloa vaan tänne puolelle jutustelemaan jos tammikuisissa hiljasta =) täällä ainaki juttua riittää :D
 
heippis taas, :wave:

marzu-70: Toivottavasti et ollu tosissas ton kantokoppa-asiankanssa! :eek: Sehän on sama kuin matkata ilman turvavyötä. :eek: Lakikin jo velvoittaa käyttämään turvakaukaloa. Voihan siihen turvakaukalon päälle laittaa vauvalle vilttiä tms., jos autossa on kylmä. =)

Niisku-neiti: :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Pöhinä:
Kevytmelankolia, vaikka muuten olen kaikkia mahdollisia skenaarioita miettinyt, niin itselle "huonosti käymisen" olen ohittanut tilastollisesti melko pienenä mahdollisuutena. Tilastollisesti nimittäin Suomessa menehtyy vuosittain 2 - 3 naista lapsivuodeaikana ja useinmiten kyseessä on ollut jo alunperin hyvin riskialtis raskaus. Kun otetaan huomioon, että esim. liikenteessä kuolee muistaakseni vuosittain noin 550 ihmistä, niin nopeasti laskettuna voisi sanoa, että se Victorian kirje lapsille pitäisi jo pelkästään liikennettä ajatellen kirjoittaa, joka kerta kotoa lähtiessa. On nimittäin noin 200 - 250 kertaa todennäköisempää menehtyä liikenneonnettomuudessa kun synnytyksessä tai lapsivuodeaikana. :hug: Ja tällä "tilastotieteilylläni" en todellakaan halua vähätellä kenekään pelkoja tai huolia, mutta se on miten itse olen asian itselleni selvittänyt. Totuushan on, että se keiden perheiden kohdalle se osuus, eivät voisi vähempää välittää todennäköisyyksistä... Itse ainoan siskoni nuorena liikenneonnettomuudessa menettäneenä tiedän sen vallan hyvin... :snotty:
Jeps, noin mäkin ajattelen. Taisinkin kirjoittaa jo tuonne aiemmin, että suurempi todennäköisyys olisi kuolla/vammautua elämässä muuten kuin synnytyksessä. Positiivista ajattelua peliin vaan siskot! :hug:

Tuota Pöhinän mainitsemaa lymfahoitoa oon muuten mäkin miettiny; täytyypä nyt laittaa ihan virallisesti se korvan taakse. =)

taidanpa lähteä nyt syömään, mutta täällä päivystän koko päivän, taas, joten Jahvetti on sulla ainakin yks seuralainen... B)

 
Siivoukset tehty ja lenkillä käyty. Kyllä on maha ihan kivikova ja tuikkii alapäähän. Kääk. puhallella tässä välissä joutuu ihan. :whistle: pitää istuakin hiukan takakenossa kun pikkunen puskee päätää niin kovaa tonne alas. Onneks on ukko nyt vielä 3 yötä kotona jos lähtö yllättää...mitä kyllä vahvasti epäilen.

laitoin Maralle sängyn valmiiksi. Häkkisänkyyn laitoin vain alulakanan kun siihen tulee sellainen rottinkikoppa päälle ensisängyksi. mun isän vanha koppa. ja järjesteltiin makkari uudestaan kun sinne piti saada järkevyyttä kun kaksi lasten sänkyä pitää olla kuitenkin hollilla. Nyt oon tyytyväinen siihen. :D

Afulle täältäkin nää pienet supparit lisäksi omiisi..josko ne antas lisäpotkua :D

laskeutumisesta en kyllä oo kuullu koskaan et laskeutumisesta menis tietty aika kun syntyy...ei mulla ainakaan pitäny paikkansa. maha roikku ku mikä ja tyttö vaan venytteli mahassa...

taidan mennä levyksi tonne sohvalle kun typykin nukkuu päikkäreitään...

Lauantain jatkoja!

Jepsu ja Mara 37+4 :heart:
 
Mulla ei oo vauvat koskaan laskeutunu, siis nuo 3 edellistä. Nyt neuvolantäti meinas, et olis hiukan mennyt alaspäin, sf-mittakin tippunu sentillä ja sitä ennenkään ei ollu 4 viikkoon kasvanu. Ja mies sanoi yksi päivä tuossa, et maha olis tippunu ja LEVÄHTÄNY :kieh: Kiva :saint:

Saatiin sit ruoka lopulta tehtyy ja syötyyki, tuli nuo miehet kotiin odotettua aiemmin, niin tulivat apuun =)
Kuopus laitettiin synttäreille tuohon naapuriin..meni ekoille lastenkutsuilleen =) Varmaan hulinaa piisaa siellä, kun ovat 5-vuotiaat kaksoset, tyttö ja poika ja molemmat kutsunu omia kavereita :D :kieh: Ei kateeksi käy ;) No..meillä olis ne 10v hippalot pari viikon päästä...ja huhtikuun alussa 5v ja 8v |O Ja ristiäisetkin pitäs jossaan välissä kai järjestää :LOL:

Blaaaah...tylsää tylsää tylsää :whistle:
Vaikka kuinka oon tän odottamisen tuskan tienny alusta asti, että ei tää omineen tuu, varsinkaan yhtään etukäteen, niin silti tää on yhtä tuskaa kaikkine kipuineen |O Et ei pitäs ainakaan asennoitumisesta olla kiinni, et sen takia oottasin et tulis jo |O Noh...liian hyvät oltavat siellä vissiin :p

Jahvetti 39+2 ja yhtä jäärä pikku nelonen kuin muutki :heart:
 
Eipä auttanu eilen SIIVOUS; SAUNA EIKÄ SEKSIKÄÄN!! :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: Kaikkea tehtiin autoilin ja lenkkeilin ei supistustakaan.. no annan periksi ei synny ennenkun helmikuun lopulla! ;) Mitäpä tuota kiirehtimään ei ole vielä laskettuaikakaan kun reilun viikon päästä! Ihana ilma ulkona kävin just tytön kanssa kävelemässä reilun puolentunnin lenkin nyt on hyvä olo! :wave:

Tarppa ja toukka 38+4
 
Tosta sf-mitasta tuli viel mieleen, et olikos joku joutunu nyt tutkimuksiin, että se olis liika pieni?? :wave: Oisko eilen ollu siitä juttua, en nyt jaksa tarkistaa.
Sen muistan, et senteissä tais olla 29cm...mulla oli kakkosesta rv 38+ 29cm eikä sitä mitenkään pienenä pidetty :whistle: :/
Nytkin oli 38+4 "vaan" 31cm ja ihan hyvä mitta oli =)
Et taitaa näissäki vähä eri käytäntöjä olla :whistle: Mikä on kelleki iso jne...

Mut onhan tuo 29cm pieni mitta viikolle 38, kun esikoisesta samaan aikaan se on ollu 38cm :LOL:
 
Olipahan taas yö |O Poitsu alotti tankkaamisen kymmeneltä ja jatko sitä puoli viiteen asti... ½h-1h välein siis söi aina pienen tiran ja sitten nukahti, eikä suostunu syömään enempää kerralla. Kolmen aikaan mie pillahdin itkuun silkasta väsymyksestä ja mies urhoollisesti hoiti Arthuria loppuyön, vaikka oli itekin varmasti ihan yhtä väsyny kun miekin.

Katso- lehdessä on sen Unelmien poikamiehen haastattelu. On uskossa ja opiskelee Helsingin Diakonissalaitoksella seurakunnan työntekijäksi :eek: Rauhalliselta kaverilta se vaikutti sen jutun perusteella, saattaa olla ihan kiva tyyppi, vaikka naama on aika kamala :D Pitää ihan mielenkiinnosta ruveta seuraamaan sarjaa sitten kun se alkaa :p
 
hoh hoijaa... Nyt on maaru täynnä. =) Sitä eilistä kiinalaissoosia riisillä ja salaattia vetelin. :p

Kiin: :hug: ja jaksuja! Toivottavasti nuo rytmit ruokailuineen pikku hiljaa siitä tasoittuu! =)

tylsistyttää... Jaksaiskohan sitä kattoa jonkun leffan... Lainasin kaverilta Pedro Almodovarin leffaboxin, enkä oo vielä kattonu mitään niistä. No, ehkäpä meen joka tapauksessa tonne soffalle köllimään... :)
 
paljon on tullut tekstiä, lukemassa olen käynyt miltei joka päivä, mutta muuten mennyt taustailuksi.

Yhtenä kappaleena edelleen ja samoin täällä hieman tylsistyttää. Laskettuun aikaan olis vielä viikko ja toivottavasti syntyy siihen mennessä. Kaikki ois muuten kohdillaan mutta suppareita ei näy eikä kuulu :eek: Suoraan sanottuna en siis tiedä, miltä supistus edes tuntuukaan, oliko täällä ketään muuta, jolla näin?

Sairaalakassista
oli puhetta. Jotain kamoja olen pakannut putkikassiin, mutta eidän juttuja lueskeltuani mietin onkohan se liian suuri? Mukaan olis lähdössä cd-levyjä pari kirjaa, imetysliivit + suojia, hygieniatarvikkeet omat rasvat + shampoot, känny ja kamera jne.

Olis niin ihanaa jos olis mahkut ottaa perhehuone, mutta ei voi kun on koirat hoidettavana kotona. Mies käy varmaan mua ja vauvaa sitten katsomassa pari tuntia päivässä töitten jälkeen, huoh. Isyysloman hän aloittaa kun päästään sairaalasta kotiin. Lääkärin mukaan meitä tullaan pitämään osastolla synnytysvrk + 4vrk, mikä on piiitkä aika.

Nyt pitäis keksiä jotain tekemistä tälle päivälle, ku mieskin töissä. Ehkäpä koirien kanssa lenkille. :)

Hedukka & "muhvi" 38+6
 
niiskuneiti mä oon ihan samanlainen. ensin suunnittelen tyyliin kaikki ensi kesään asti, ja sitten seuraavassa hetkessä jo suunnittelen hautajaisia ja mietin että miten me kestetään jos mymmylle tapahtuu jotain. tää on ihan kamalaa tää paniikki ja tästä ei pääse yli vaikka mikä ois. sit toisaalta haluaisin kamalasti ostaa vauvalle kaikkea, mutta sitten taas ajattelen ettei uskalla ettei sitten ole niin kamalaa jos jotain tapahtuu.

joku puhui siitä että jos itselle tapahtuu jotain olen mäkin sitä miettinyt, ja mietin että miten siitä puhuis miehelle.. mutta en puhu, ettei se ala panikoimaan. tiedän kuitenkin ettei mun perheeni jätä miestäni pulaan, jos mulle jotain tapahtuu. vaikka voishan sitä vaikka äidille sanoa sellai sivulauseessa et jos jotain niin...

viime yö meni siihen että oli ihan kamalia supistuksia!! otin panacodia ja siitä ei olli MITÄÄN apua. mutta sitten kun aamu koittaa niin loppuu kivuliaat supistuksetkin. ajatteli soittaa äippäpolille ja kysästä että mitäs tää meinaa. paiakt auki ja limatulppa mennyt (vaikkein nyt enää tiedä uskonko tohon, kun lääkäri siitä sanoi..).

nyt ootellaan ihmisiä miehen synttäreille.
 
Tää vaappuu täällä kuin ankka :saint:
Eilisestä kaupunkireissusta jalat kippeenä.. ja hullu mikä hullu! isäntä lämmitti uunia ni leivoin reilu parikymmentä rieskaa ja hiivaleipää + 2suklaapiirakkaa ja 2murupiirakkaa..on tämä perhe nyt vähän aikaa pullissa! Ajattelin et pitää nyt leipoa ku no jonkulaisessakaan kunnossa! Kpeistä supistuksista ei tosin ole tietoakaan..mut ei se vielä haittaa..saa mennä ainaki 2vk eteenpäin! Ku on näitä viikkoja niin vähän (teihin toisiin verrattuna..:ashamed: ), melkein olis sama siirtyä tuonne maaliskuisiin..vois olla lähempänä todellisuutta...

varautumisesta eiköhän se ole myös niin että ite näin ensikertalaisena ei oikein edes tiedä mitä "pitäisi" pelätä. Kaikki pelko kohdistuu tapahtumassa olevaan uuteen asiaa! Ystävien kertoneet että mitä enempi synnytyksiä takana, niin sitä enempi se uusi synnytys pelottaa!
Luin tässä paripäivää sitte ihan sattumalta sellasen kirjan kuin "Annika olet minun"...ei kannata lukea..! En tienny et siin kirjassa tapahtuu se toinen äidin pahimmista painajaisista (lapsen isä kuoli tapaturmaisesti 5kk ennen lapsen syntymää ) ..itkuksihan se meni kun yöllä sitä luin. Piti tiukasti käperytä kirjan lukemisen jälkeen isännän kainaloon! Onneksi siinä kirjassa oli "onnellinen" loppu..Ei meinannu uni tulla yöllä, kun jäi mielenpäälle pyörimään! Kaikkia sitä pitääki vielä tässä vaiheessa lukea!
Mut nyt menen nostamaan jalat taivastakohti hetkeksi ennen kuin isäntä tullee pihatöistä syömään!
zuku ja pieni 35+3
 
Heipä hei!

Ihan vain nopeasti tulin kertomaan teille kaikille, että ihana tyttäremme syntyi 21.1.2008!!!! Kriittiset mitat ovat 48 cm, 3010 g ja pipo 33 cm. Myöhemmin tulen kertoilemaan lisää synnytyksestä...

Valitettavasti olemme vielä bilirupiiniarvojen takia sairaalassa, ja kuten arvata saatatte, äiti on aivan hermoraunio!!! Mutta pitäkää peukkuja, että pääsisimme vaikka huomenna pois!!
 
Göldylle vauvantuoksuiset onnittelut! Toivottavasti arvot laskee ja pääsette kotiin!

pelkoja on tässä raskaudessa ollut jos jonkinmoisia, mutta kaikki on liittynyt vauvaan (johtuen varmaan keskenmenoista tätä ennen). Ekaa oottaessa mitään ei osannut pelätä, mutta nyt kyllä on ollut vaikka mitä :(

Siis eikös ne kantokopat mitä autoon voi laittaa ole ihan oma juttunsa, niillä on joku oma nimikin jota en nyt muista. Eihän normaalia kantokoppaa saa auton vöihinkään kiinni!! se oli joku sänkymallinen koppa missä on tosiaan se verkko päällä, ei mitään normaalia koppaa autoon!!!!! Enkä tiedä itseasiassa onko noita enään, jossain vertailussa näin sillon 6-vuotta sitten kun neitiä odotin.

Nyt meen tekee mustikkarahkaa :p
 
Goldy lle onnittelu :hug: , peukut on pystyssä :)

evaellen, piipi79; thanks, se oli toi Me and I, kaveri vaan oli kiinnostunut, mutta jos ei niin vauvapainotteinen niin eipäs taida olla ajankohtainen..Onko muita tuommoisia kotikutsu periaatteella toimivia lasten/vauvanvaate yrityksiä? Lingon & Blåbär, Me and i, Tinttu, muita??

-n-
 
Goldya ja perhettä onnittelen minäkin :flower:

Kävin sit Sellossa. Täytyy nostaa kyllä hattua niille jotka vielä jaksavat liikkua paljonkin :attn:. Mä tankkasin ennen lähtöä banaanilla, Sellossa oli jo heikko olo joten piti käydä kahvilla. Reissu kesti kaiken kaikkiaan vajaa kaksi tuntia ja kävelin mahdollisimman vähän ja hitaasti. Silti oon ihan poikki! Ja kauhistelin just nilkkojani: mulla on löysät sukat mutta silti on järjettömät rantut nilkoissa :snotty: , ei suinkaan turvonneet ei..

Noh, kohta mieskin tulee kotiin niin vois vaikka syödä ja mennä päikkäreille. Mä taidan taas siirtyä sohvalle..

 
Täältä myös hatunnosto niille, jotka jaksavat liikkua paljon näillä viikoilla! =) Mun liikkuminen on nykyään sitä, että pakolliset kauppareissut tms. tehdään ja kerran viikossa ehkä joku "humputtelureissu" tulee tehtyä lisäksi. Muutaman kerran viikossa joogailen sentään. Kävely on jotenkin tosi tuskallista: mulla alkaa järestään aina vatsaan koskea ja sitten tulee tuo helvetillinen paineentunne pildeen ja alavatsalle. Ja sit tietty kusettaa koko ajan. |O Kukas se inhottavan ahkera ;) olikaan, kuka käy vielä salilla? Shiva? Ei sen puoleen, mun saliohjaaja synnytti tossa joulukuun alussa ja niinpä vaan mamma veti vielä marraskuun lopussa jumppaa salilla. huh huh... :/ NO, onhan se tietysti ihan eri niillä, jotka ovat tottuneet liikkumaan todella paljon päivittäin ja ovat olleet tosi timmissä kunnossa ennen raskautta. Mulla kun tuo liikunta ennen raskautta oli semmosta 2-4 krt/vko, enkä todellakaan oo missään timmissä kuosissa ollutkaan. :whistle:

Tulikos teille muuten Libero-kerhosta jo postia? Mä en muista kuollaksenikaan milloin oon sinne liittynyt, mutta näköjään oon, kun sieltä tulee sähköpostia ja nyt tuli ihan kirjepostiakin. Kävin huvikseni sähköpostin kautta "omilla kerhosivuillani" ja mulla on siellä 10 pistettä kerättynä! Vastasin yhteen kysymykseen nääs. B) Kattelin sitten noita kerholahjajuttuja, niin pisteitä pitää olla 700 ennen kuin saa yhtään mitään lahjoja. Mä en varmaan tuu saamaan koskaan mitään, kun vaikka käytettäiskin Liberoja, silloin kun satutaan kertsejä käyttämään (matkoilla kavereilla ja ulkomailla), niin ei varmaan tulis ikinä noin paljoa pisteitä saatua. Tuskinpa noilla kyselyihin vastaamisilla voi niin paljon pisteitä kerätä... No, saapihan sieltä varmaan välillä jotain näytteitä ilmaiseks. Vai onko kellään kokemusta? On sieltä varmaan jotain jo liittyessäkin saanut, kun kerta olen siihen liittynyt. :whistle: Ainakin noitten nettisivujen mukaan sieltä saa jonkun tuotepaketin sitten kun vauva on puolivuotias. B) Että ilmaislahjojen perässä olijat: liittykää Libero-kerhoon! :xmas:
 
Evaellen: Juu, shiva on se ärsyttävän ahkera =) Se käy salilla ja lenkillä ja jossain spinningissä kai kans vielä... (Sori shiva kun susta juoruan tääl) :D

Libero-kerho: eli s-postia tulee, mut muuta ei... ainakaan viel! =) Odottelisin jo kovasti saavani ilmaisia tuotenäytteitä etc :D Jos niillä tuotenäytteillä sit pärjäis tosiaan nuo kyläreissut yms niin ei ikinä tarvitsis ostaa kertiksiä! =)
 
Onnea Goldylle ja perheelle!! :heart:

Oon nyt sitten siivoillu vähän ja huomenna jatkan aamulla. Tarvis kohta lähteä vanhemman pojan kummisedän synttäri kakkua syömään. Huomenna sitä kakkua sit saa kotonakin. :)

Tänää on supistellu,tossa ihan 2h meni et aikas tiuhaan tuli vaikka ei kait mitenkään säännöllisesti. Nytkin supistelee.

Jaksuja kaikille,nyt menen pakkaan vaihtovaatteet pojille mukaan ja hipsimme kylään!
 

Yhteistyössä