Helmikuun Helmiäiset 2016 lokakuussa

IMN
Onnistuiskohan laittaa puhelimella kuvaa.. pakko jakaa teidän kanssa tää. Mun hankintakriisi vaan paheni kun pitkästä aikaa avasin tuon yhden raskaus-appin ja tää lävähti ruutuun:


Joko tosiaan näin pitkällä?? :eek:
 
Heii..

Nuista vaatehankinnoista, ollaan äitin kanssa kirpparilta jonkusen verran osteltu ja kun sain tietää pojun olevan tulossa oli pakko käyä ihan poikavaatteita ostamassa :rolleyes: Parhaimmat löysin Lindexiltä, h&M:llä ihan huono valikoima.
Vihdoinkin saatiin vaunut ostettua, käytettynä tosin mutta hyvät on. Meinasin jo tuskastua ku ei löytynyt mitään mikä oisi miellyttänyt. Kaikki muu onkin sitten vielä hankkimatta mutta pitäisi saada ystävältä.

Hammastarkastuksessa kävin minäkin tänään ja reikiähän sieltä löytyi kaksin kappalein, ientulehdus ja hammaskiveä. Sain lääkärille paikkausajan vasta joulukuulle. Siellä onki sitten kaksi ihanaa odottamassa joulukuussa, sokerirasitus ja hammaslääkäri :confused:

Voinnista sen verta että nyt on taas alkanut kivistää ja särkeä mahaa, olihan tuossa jo varmaan kuukausi ilman kipua. Masu on kasvanut isoksi ja on hankalaa kumartua, saatikka yrittää nostaa mitää lattialta. Selkäkivutkin on vieläkin eikä loppua näy. Töissä alkaa olemaan hankalaa kun ei voi oikeastaan mitään nostaa ja kumartelu ei käy, ne kun kumminkin suurimmaksi osaksi kuuluu työhöni. Olen kyllä jo sanonut töissä ettei kannata joulukuussa laskee mitään minun varaan kun en varmaan voi olla töissä kun siloin vuoden kiirein aika eikä minusta siellä tämmösenä mitään hyötyä ole. Vielä pakko sinnitellä kun en vielä halua sairaslomalle.

Potkuja tuntuu jo joka päivä, välillä on rauhallisempiakin päiviä ettei paljoa tunnu kuin pari potkua. Liikkuminen näkyy jo ja mieskin tuntee jos potkut, eilen kuunteli pää masulla ja saikin sitten monotusta suoraan korvaan :ROFLMAO:

Huhhuh tulipa paljon tekstiä, pitäisi kirjotella useammin :LOL:

ninami & pätkis 21+5

P.S Tässä ois mun hirmu mahasta kuva, laittakaas työkin kuvia!

http://aijaa.com/wRoaMr
 
Great, maksa-arvot koholla :alien: Huomenna pitäisi saada sappiarvoista tulokset. Sain lähetteen äitiyspolille ja maanantaina onkin sitten aika. Toivon kovin että nuo sappihapot on normaalit, en tahtoisi tähän stressiin enää tätä riesaa :cautious:

Ja minäkin veikkaan että en pääse helmikuulle asti, tammikuun vauva täältä varmaan tulee, toivottavasti ei ainakaan yhtään aikasemmin tule.
Mulla on vointi ollut ihan hyvä ja töissäkin olen ollut, selkä vähän sattuu välillä mutta onneks supparit on pysynyt poissa :)

Ja tosiaankin pitkällä ollaan, huomenna poksuu rv 25 :love:
 
Kiva et muillaki on hampaiden laita vähän heikompi:LOL:. Mulla joulukuussa jatketaan juurihoitoa ja sit luultavasti menee ens vuoden puolelle kahden hampaan paikkaus:whistle:.

Täällä meillä päin on 2kk jonot mikä on tosi rasittavaa kun hampaat heikossa kunnossa ja sit ajat menee noin kauas. :cautious:
 
Hei millasii painoarvoita ootte saaneet rakenneultrassa ja mitkä on ollu sillon viikot?
meille sano et pieni tyttö, veikkas et samaa kokoa ku esikoinen eli sen kolme kiloa (vaikka oon just päonvastaista epäillyt :D ).
Eli mulla rv 20+5 335g

Edit. Poika on näköjään ollu täsmälleen samoilla päivillä 393g ja tytöstä en löytäny arviota
 
Viimeksi muokattu:
Neuvolassa käyty, sf-mitta 19cm ja viikkoja 22+1, verenpaineet ok. Painoa tullut 700g/viikko :whistle:. Noin viitisen kiloa ihan ensimmäisestä neuvola käynnistä.

Meillä painoarvio oli 329g viikolla 20+2:).

Onnea maalis tyttölupauksesta:)
 
IMN
Meillä oli rv21+5 411g. Pojasta oli samoilla viikoilla 399g ja tytöstä 360g. Silti tyttö oli syntyessään isompi, vaikkakin laihoja ruipeloita molemmat..

Uskaltauduin pitkästä aikaa yksin isommille ruokaostoksille, eikä ois ehkä kannattanu.. pariin kertaan piti pysähtyä supistusten takia ja nyt huutaa jalat hoosiannaa. Loppupäivä taitaa siis mennä sohvalla.
 
Vatsakrampit Onko muilla ongelmia kramppien kanssa? Toisilla ei kuulemma tule näitä ollenkaan ja itseä huolestuttaa kovasti kun välistä nämä kestää tosi kauankin. Lähinnä nämä tuntuu "repäisykivuilta" laajemmassa mittakaavassa lähinnä oikealla puolella vatsansivulla. Parina päivänä ovat kuitenkin säteilleet alavatsalle.
 
Imn, mulla kahden tytön jälkeen on iskeny pinkki ja kuvio ähky. Nyt oonkin ostanu/tilannu harmaata, tumman sinistä, tähteä ja raitaa :D pitäis pikein laittaa kuva, kuin tylsiä ja rauhallisia kuoseja oon hommannu :LOL:

Onnea maalis, tyttölupauksesta! :love:

Liikkeistä, mulla liikkeet tuntuu tosi vähän tuossa keskellä mahaa. Lähinnä sivuilla, ylhäällä tai alhaalla. Eilen oli tosi rauhallinen päivä vauvalla ja ite meinasin hermostua. Onneks tänään on liikkunut tasaisemmin.

Voi hitto mua tympii, ku oon tällänen ressaaja ja asioiden miettiä. Töissä oli yks juttu, joka oli inhimillinen erehdys/ajattelemattomuutta ja nyt oon märehtinyt sitä kaksi päivää. Viime yönkin nukuin äärettömän huonosti, kun asia vaivasi mieltä. :mad: Sitä kun yrittää olla täydellinen, niin yksikin pieni moka tuntuu kovalle iskulle vasten kasvoja. Vaikka asiat puitaisiin läpi, niin silti jään mieleen vatvomaan niitä joksikin aikaa. Olis ihana olla enemmän sellainen "hällä väliä"-tyyppi, joka ei liikoja murehtisi. :cry:Noh, jospa se tästä :D
 
Onnea ultrakuulumisista! Taitaa kaikilla olla vihdoin käytynä?!

Kuulostat työstresseinesi aivan minulta Alisa_84! Vaikka päättäisin joskus olla ajattelematta niin jokin asia vaan vaivaa aikansa....ja vie yöunet aikansa. Miks niitä muuten pitää miettiä aina öisin? Jotta tuntuis vielä kurjemmalta?

Mä hankin lisää muovitettuja froteita sänkyyn. Esikkokin niitä tarvii vielä vaikka vauvalle ostin. Ja vauvakirjaa metsästin kun tossa Mauri Kunnaksen versiossa on jo ennen syntymää täytettävää. Oletteko tehneet vauvakirjoja?
 
IMN
Mulla on vauvakirja vielä etsimättä.. Meillä on molemmilla lapsilla Vaukirjan Kirja sinusta-kirjat ja oon tykänny niistä kovasti, mutta tottakai niiden valmistus on nyt lopetettu :( Harmittaa kauheesti. Pitää yrittää löytää joku lähellekään yhtä kiva.
Eli jos jollakin täällä on jäänyt Vaun kyseinen kirja täyttämättä niin ostan ilomielin pois! :D Facebookissakin oon jo kyselly..

Mulla ei työttömänä niinkään työstressiä oo (ennemminkin stressiä sen puutteesta), mutta muuten kyllä tunnistin itseni tosta Alisan tekstistä. Jostakin syystä - juurikin öisin - tulee vatvottua mielessään asioita joille ei edes mitään mahda.. Ja tottakai yön pikkutunteina kaikki tuntuu niiin paljon suuremmalta kuin aamulla herätessä.

Myös mun vaatehankinnat, ja hankinnat yleensäkin, on pääosin valkoista, beigeä ja harmaata :D Laivastonsininen on kans ollu monesti vaihtoehtona! Lapsihan sen värin siihen vaatteeseen tuo :rolleyes: Mutta ei meidän tyttöä välttämättä tulla tytöksi tunnistamaan, ainakaan vaatteiden perusteella :LOL: Ainoa pinkki hankinta tähän mennessä on pinkki-valkoiset tähtikuvioiset harsot. Viimeksi tyttöä odottaessa kyllä kaikki oli niin vaaleanpunaista kuin vain voi olla. Pojalle taas oon aina hankkinut kauheasti vihreää, sekä valkoista. Valkoinen ei ehkä oo se järkevin väri lasten vaatteisiin, mutta meidän pojalla on niin kauniin tummansävyinen iho että valkoinen näyttää tosi kivalta päällä :) Menipä taas aiheen ohi :ROFLMAO:
 
Meille ultrassa annettiin painoarvioksi 370g kun viikkoja oli 21+0. Siro päinen hoikka tyyppi siellä oli ultraajan mukaan :D

Täällä on nyt tämä viikko oltu taas sairasloman jälkeen töissä, supistelut taas voimistunu ja alku viikosta tiputteli raskaamman ponnistelun jälkeen verta, eilen sitten kunnon holahdus seksin jälkeen :unsure: Jäi kuitenkin siihen, joten en kovin paniikissa tuosta ole, vauva on aktiivinen ja supistelut pysyneet samanlaisina (kivuliaita ovat). Maanantaina olisi neuvola, joten koitan huomenna saada neuvolatätiä kiinni (oli tänään koulutuksessa) jos pääsisi lääkärille tarkastamaan mikä on kohdunkaulan tilanne.
Alkaa taas näyttää sairaslomalta, vaikka parempi sekin kun vuodelepo (n)

Mä oon kanssa himoinnu vauvakirjaa, tykkään kirjotella asioita muistiin, mutten oo viel perehtyny että millanen olis kiva :)

Wendys & booris 23+2
 
Plääähh.. Hankala puhelimella vastata kaikkiin.

Onnea tyttölupauksesta! Nyt tosiaan taitaa kaikkien rakenneultra olla takana.

Meillä 20+2 painoarvio vauvalla oli 340g. Vajaan 3 viikon päästä äitipolilla ultra ja jos sais sen sukupuolenki selville. Piinaavaa ootella.

Lastenhuone on nyt valmis. Aivam mahtava tuli siitä. Esikoine nukkuu taas omassa huonessa. <3

Kauhee elämä taas mahassa. Kaveri jumppaa kyllä ihan hirveen paljo. Varsinki iltasin.
 
Täällä on meneillään jonkinsortin masennuskausi. Mikään ei onnistu tai lähde etenemään.

Olen kauhean onnellinen tytöstä ja odotin pikku prisessaa mutta tavaroiden ostaminen ja huoneenlaitto on kamalan vaikeaa ja saa minut jollain tapaa ahdistumaan. Vierastan täysin vaaleanpunaista ja pinkkiä vaatteissa ja varsinkin sisustuksessa (en onneksi enää inhoa), joten vaatteita tyydyn vain katselemaan suurimmaltaosin kaupassa. Kaikki ahdistaa. Pojalle löytyisi hirmuisesti kaikkea ihanaa. Samoin huoneen sisutaminen on yhtä tuskaa sillä meillä lapset muuttaa samaan kopperoon jossa väreinä on turkoosi, lime ja oranssi. Yritäppä sinne mahduttaa tyttö. Kaikki kuosit on kovin poikamaisia väreiltään ja muodoltaa mistä pidän vähänkään, mutta haluaisin kuitenkin jotain tyttömäistä tuonne. Tämäkin ahdistaa. Joku saamarin sängyn reunapehmuste. Miksei ne tee mitään värikästä vaan aina noita typeriä samoja kuoseja joko tyttö tai poikaväreissä.

Taidan siirtää vauvantavarat taka-alalle loppuvuodeksi ja katsella sitten joulunjälkeen tavaroita kasaan. Ehkä tulee kiire mutta sitten on pakko valita jotain. Tuntuukin että oon liian aikaisessa liikenteessä, onhan nyt vasta lokakuu.
 
Mä kun sain tietää, että tyttö on tulossa, niin heti ohjautu kaupassa katse pinkkeihin vaatteisiin. Nyt kun niitä on muutaman ostanu, niin tuntuu jo et ähky saavutettu ja jatkossa neutraalimpia värejä/sinistä tms :D

Oi mäkin haluun vauvakirjan! Laittakaa vinkkiä, jos löydätte jonkun hyvän. En oo edes kattellu niitä vielä.

Mä oon alkanu miettiä sitä yksityisellä ultrassa käymistä. Niinku rakenneultran lisäks vielä. Oikeestaan suurin syy, kun kätilö näki mulla kohdussa "jotain" eikä sit oikein osannu sanoo mitä se oli, ja sano et tulee kotiin kirje, kun lääkäri on kattonu kuvat ja jos (ja epäili että luultavasti kun) tutkitaan lisää. No ei oo kirjettä tullu ja kun asiasta vielä soitin, ni sanoivat ettei lääkäriltä oo ees mitään tekstiä koko asiasta. Että oo huoleti. Huoh tää julkinen terveydenhuolto välillä :( Lisäks toi liikkeiden vähyys huolettaa, vaikka uskon et ne voimistuu kyllä enkä sen takia pelkästään koe tarvetta mennä.
 
Surusilmät, samoja fiiliksiä täälläkin! Oon nyt yrittäny katella hankintoja ja tullu sellanen ahistus, miten paljon vielä puuttuu ja ettei just löydy kivoja kuoseja. Tai ei tiiä mikä noista tuttipulloista tai pinnasängyistä ois se paras. Tuli sellanen masennus koko vauvan tuloa kohtaan, että päätin lykätä hankinta-asioita vähän eteenpäin ja ottaa hetken hengähdystauon. Anna säkin vaan ittelles aikaa, ehtii tässä vielä :)
 
Fiona Annoin joo itselle hengähdystauon. :ROFLMAO::D Kokonaiset 5min. Otin ja tilasin reunapehmusteen, lakanasetin, sisustustarran ja torkkupeiton. Oranssin sävyissä. Sinne humahti 120e. Ens viikolla kokoan pinnasängyn ja laitan ne paikallaan prkl. Kuhan ne tulee.
Onkohan mulla jotenkin hormoonit sekaisin?

Vaatteet ja muut hankinnat jätän ihan suosiolla myöhemmäs. Ne mua oikeasti ahdistaa. Tai sitten tulen huomenna kertomaan kuinka huuruissani ostin 3 jätesäkillistä hellokittysomisteellisia hörselöpaitoja.

Mua sitäpaitsi pelottaa jotenkin että mitä jos ei tule sitä luvattua tyttöä sittenkään. Entäs jos ultraaja onkin väärässä ja synnytysessä hihkaistaan, onnea teille tuli poika!

Nyt on ainakin neutraali sisustus. Vaatteet nyt voi aina vaihtaa.
Ehkäpä filistelemään tilauksiani glögimukin ääreen, sitäkin on tullut litkittyä ihan litratolkulla. Ehkäpä tämä johtuukin siitä.
 
heh,mää ostin esikoiselle aikanaan vaan kaikkia retrovärejä ja oikeestaan kaikkee muuta paitsi vaaleanpunaista.yllätys yllätys tyttö jo kaksivuotiaana päätti että vaaleanpunainen on hänen lempiväri :D siihen riitti yks serkulta saatu huppari :D ja aina ollut tosi tarkka vaatteistaan.esim housuja ei ole suostunut pitämään ennen kuin vasta nyt kun meni ekaluokalle.aina piti olla hame tai mekko ja muutenkin jotenkin korostuneen tyttömäistä.

mulla on siis jääny tuo pinkki vauvanvaatekausi täysin välistä :) ja mulla ku oli tullu haalittua jotenki sinisävyistä ja vihreää niin paljon niin oon halunnu nyt selvästi itellekin ilmoittaa että tyttö Se on :D

kylläpä muuten muuttui hetkessä suhde tähän vauvaan tuon ultran jälkeen.luulen että nyt vasta annoin itelle luvan täysin iloita vauvasta.jotenki tosi rakkaaksi muuttui kun näki sen köllöttelevän siellä ultrassa,hirvee suojelunhalu iski <3
 
Olipas kiva lukea teidän juttuja, taas tietää olevansa normaali:D valkovuodon ja kaiken muun suhteen..

Vaikka meille annettiin tyttölupaus, en uskalla luottaa siihen..nuorimmainen oli "varma tyttö" ja kuinkas ollakkaan ihan täysin varma poika syntyi. Joskus tästä jo kirjoittelinkin. Silloin vaan itsellä harmitti kun olin haalinut pinkkiä ja mekkoja kaapit täyteen. Pojalle ei kummosia vaatteita ollutkaa varattuna:rolleyes:

Sain anopilta "äitiyspakkauksen". Hän oli sukulaisilta kerännyt kaikenlaista tavaraa ja vaatetta yllinkyllin. Leluja, toppapukuja, reunapehmusteen, pussilakanoita jne. Ja eilen sain vielä sen rottinkisängyn, oi, se on niin söpö! Olohuoneessa nyt hypisteltävänä..Anopille ensimmäinen lapsenlapsi, joten sallitakoon hössötys:LOL:

Neuvolalääkäri eilen. Supisteluista ei vaaraa, eipä kyllä alkanut kohdunsuuta katsomaankaan..Vauvan syke 155. Selkävaivan takia sain fysioterapiaan lähetteen ja saikku jatkuu..Sokerirasitukseen määrättiin, koska se vain on hyvä tehdä. Paino noussut normaalisti, onneksi.
 
Mua taas alkaa harmittamaan, kun hankittavaa on enää niin vähän jäljellä. :D
Ja juuri vaateostoksilla olisin löytänyt vaikka miten paljon kivoja tyttöjen vaatteita mutta poikien tuntui niin tylsiltä ja yksinkertasilta.
Ainakin Lindexillä oli vielä muutama viikko sitten mielestäni kivoja tyttöjen juttuja, eikä kaikki ollut sitä perus vauvan vaaleanpunaista.
Myös poikien juttuja oli siellä mielestäni parhain valikoima.
Kivoja juttuja oli myös Name It:illä molemmille sukupuolille. :)
 
IMN
Hirveesti ois kaikkea mitä pitäis kommentoida, mutta oon liian täpinöissäni keskittyäkseni :D mulle taitaa tänään syntyä kummipoika :love: miehen sisko on viimeinkin käynnisteltävänä yhdeksän päivää yli lasketun ajan :)
 
Totta Maalis15! Tuo Kuopus on ihana kauppa Tampereella, ajattelin että voisin sieltä käydä hakemassa jonkin kotiutumis-bodyn vielä :love:
Polarn o Pyretin tuotteita ihailin kanssa mutta suurinosa oli kyllä aika hinnoissaan, enkä sitten löytänyt mitään niin mieleistä että olisin raaskinut ostaa. Lahjaksi näitä voisi pyytää sekä ostaa sitten vähän myöhemmin kun vauva käyttää tiettyä vaatekokoa edes hieman kauemmin, kuin sen viikon.

Nettikaupoista tilasin GAPin aleista muutaman bodyn ja housut. Tilasin vaatteet koossa 0-3kk ja vastasi hyvin Lindexin kokoa 56. Tarjouksia tuolla tuntuu olevan kokoajan, joten jos jotain aikoo tilata niin kannattaa hyödyntää alekoodeja. :)

Myös John Lewisin ja The White Companyn vauvaosastot selasin läpi mutta tilaukseen ei kumminkaan sitten lähtenyt mitään.

IMN meilläkin tulossa kummipoika hetkenä minä hyvänsä, laskettu aika oli jo tiistaina ja nyt vaan jännäillään milloin kuuluu uutisia :)
 
Mää tykkään vauvoilla sellasista haaleista ja seesteisistä sävyistä vaatteissa :D Siks monet värit ja kuviot tuntuu liian räikeiltä. Eniten oon tykänny just lindexin/kappahlin/name it:n valikoimista tähän asti. Vaatteita onkin helpoin ostaa, mut eniten hankaluuksia mulle tuottaa nuo muut jutut, kun ei tiiä millasta pitäis olla. Ehkä isompiin hankintoihin täytyy keskittyä myöhemmin. Kaikista tarjouksista vaatteiden tai muitten hankintojen suhteen saa laitella vinkkiä, jos jotain osuu silmään :)
 

Yhteistyössä