Helmikuun Helmiäiset 2016 lokakuussa

tammikuun aleja odotellessa ;)

minustaki vauvat näyttää näteimmiltä semmosissa vaaleissa sävyissä mutta omaksi iloksi kai sitä ostelee noita ihanan värikkäitä vaatteitakin :)

68cm vaatteet yleensä kestää jo tovin pidempään,niihin ajattelin itekki et sijoitan sit vähän enemmän,toisinsanoen ostan jotain uutena :D
 
Viimeksi muokattu:
huomenna poksuu jo 26 :) aika menee toisaalta hitaasti toisaalta nopeeta. Kelan kans kiemurrellaan, ensin ne pyytää yhtä ja sit odottelet päätöstä niin tuleeki kirjettä et vielä tarvittais tuoki :/ mahassa on välillä kovat menot, tänään taas on liikkeet tuntunu tonne alamahaan, et taitaa olla pyllerö pyörähtäny! joku jo maksa-arvoja manaili, mulla on kans niistä vaaraa ku 2/3 raskaudesta on jouduttu käynnistää, toivottavasti pääsee reilusti yli 30 viikon ennenku tarvii ruveta adursalia syömään, kaksosten aikana makoilin sairaalas 5 viikkoa ennen käynnistystä ja viimeisimmäs selvisin 5 päivällä tarkkailussa. Mulla on ihan järkyttävät lantio/lonkkakivut, öisin särkee nukkua ja välillä on päiviä ku ei pysty kävellä ku vasemmalle jalalle ei paljo kärsi painoa laskea.
 
Phuuh.. Täällä herätty ihan hirveestä painajaisunesta:sleep::cry:. Onkohan mitään sivustoa mistä vois lukee mitä eri juttu unessa tarkoittaa, tää oli niin kummallisen inhottava että olis mielenkiintoinen tietää että mitä alitajunta yrittää "sanoa". Jos jotain yrittää:ROFLMAO:.

Nyt juoksee nukkumattia kiinni, jos se enää onnistuu tuon unen jäljiltä.:sleep:o_O
 
IMN
Täällä toinen yökukkuja. Toista tuntia oon ollu hereillä ja vetäny yöpöydän laatikosta karkkia pahimpaan nälkääni.. sokeri varmaan auttaakin nukahtaan (y)

Kummipojastakaan ei vielä tietookaan. Kauan jaksaa odotuttaa itseään..
 
Täällä unisaldona pyöreä nolla. En oo yhen yhtään nukkunu. Voin sanoa että tulee mahtava päivä hyvin nukkuneen taaperon kanssa.:geek: Aivan järkyttävä :poop: alko illalla. Oon juossu vessassa yön aikaan varmaan sata kertaa. Sit ku vähänki void saaha unta niin karmee elämä mahassa.:cautious: VÄSYTTÄÄÄ:sleep: vielä kerkeisin ehkä toviksi nukahtaa ennenku ipana kipittää tänne meidän makkariin ERITTÄIN virkeänä. :whistle::whistle:
 
Ihanaa huomenta muilleki kukkujille, pari tuntia sai valvoa ennenku uni taas tuli:whistle:. Väsyttää:sleep:, mut pennut kovasti huutelis ruokaa tuolla eteisessä, ja esikoinen heräilee kans ihan pian ku niin kovasti pyörii.. Mies lähti serkkullensa kattotalkoisiin.
Kahvinkeitolle, jospa jotenki selviäis tästä päivästä(y):)!
 
Täälläkin yö meni pyöriessä. Ei saa enää nukuttua entiseen malliin. Unet häiritsee, eikä sopivaa asentoa meinaa löytää.

Tietääkö kukaan noista käynnistyksistä, miten "helposti" niitä saa väsymykseen ja vaikeaan raskauteen vedoten?

Onneks tää meidän palsta on näin aktiivinen eikä kaikki oo facen puolella! Täältä saa tosi hyvää tukea kun huomaa että muillakin on samanlaisia "ongelmia" ku itelläkin :)
 
Täällä nukutti liiankin kanssa. Tosin yöllä piti herätä mittailemaan sokereita, mutta sitten nukuttikin kymmeneen. Miten mä herään ens viikolla töihin? :eek:

Nyt ruisjauhopuuro tulille. Täytyy testata sopisko se mulle aamupuuroksi, ilman että sokerit nousee.

En jotenkin saa aikaseksi hankkia ees niitä vähiä tarpeellisia juttuja. Harsotkin on kaikki ollu sinisiä/vaaleanpunaisia, niin en oo niistäkään innostunut.

Flunssan ryökäle pukkas vielä tähän haitoille. :mad:

Aattelin ensin ettei meillä kyllä tarvita äitiyspakkausta. Nyt mies meinas, että kait se nyt otetaan..... Kai se sitten otetaan. :p
 
IMN
Raparperimehu Ozbabylla oli harmaita yksivärisiä ja kuviollisia Name Itin harsoja :)

Huonot yöunet kostautu enkä todellakaan tiedä miten selviän tästä päivästä.. miehelläkin on työpaikan saunailta, eli tiiän jo etukäteen ettå illalla uni ei meinaa tulla yksin ja aamulla on tottakai mun homma herätä lasten kans. Maanantaina alkaakin sitten taas arki kun esikoisen syysloma on ohitte :cautious:
 
määki aloin googlaileen noita harsoja niin monennlaisiahan noita tuntuis löytyvän.ja tosi eri hinnoilla.sama harso saatto olla puolta kalliimmalla myynnissä toisessa paikassa..

onko kukaan muuten ikinä värjänny ite harsoja?
 
IMN
helmijenni Hirveän helposti ei kyllä aleta käynnistämään ilman lääketieteellistä syytä.. Enkä kyllä voi sitä suositellakaan kenellekään "vapaaehtoiseksi vaihtoehdoksi", varsinkaan ensisynnyttäjälle. Mulla eka (kuten toinenkin) synnytys käynnistettiin ja voi luoja sitä odottelua.. Päivän ajan ajettiin osastolla käyrää, seuraavan päivän iltana sain pyydettyäni cytotecin, josta ei kuitenkaan ollu mitään apua. Siksi siis omasta pyynnöstäni sain sen, koska mieluummin oisivat alkaneet aamulla käynnistämään, että oisin saanu kunnolla levättyä yön. Minä kuitenkin aattelin tulevaa sairaalalaskua enkä siksi halunnu olla osastolla yhtään ylimääräistä päivää :rolleyes: No, aamuun mennessä ei kahden cytotecin voimalla tapahtunut mitään ja sain vielä kolmannen. Sitten parin tunnin päästä - pyynnöstäni - pääsin saliin kalvojen puhkaisuun. Kalvojen puhkaisu voi olla monelle ensisynnyttäjälle (ja muillekin) melko radikaali keino, koska synnytys voi alkaa tosi kivuliaasti ja silti kestää pitkään. Mulla ei onneksi kestänyt kuin 6h kalvojen puhkaisun jälkeen, mutta olin kyllä heti alusta asti kaikkia mahdollisia kipulääkkeitä vailla. Luonnollinen synnytyksen käynnistyminen ois varmasti ollu helpompi ja "kevyempi" vaihtoehto.
Tokasta sitten käynnistettiinkin heti kalvojen puhkaisulla eikä synnytys kestäny kuin sen 3h. Nyt oon ikionnellinen jos saan kokea sen ihan normaalin synnytyksen, jota toivoin viimeiseen asti jo viimeksikin.
Niin ja miehen sisko on siis edelleen osastolla käynnisteltävänä, nyt jo toista vuorokautta, eikä vielä ees kunnolla supistele. Voin kuvitella sen turhautumisen.. Ensisynnyttäjä siis hänkin.

Maalis Kaveri värjäsi harsoja sinisiksi :) Hyvin näytti onnistuneen kun sinisiä ovat edelleen :D Muutaman kerran ne piti värjäyksen jälkeen pestä ennen kuin väriä ei enää irronnut.

Ja voihan hormonit! Huutoitkuhan siinä pääsi kun mies lähti saunailtaan :LOL: Enkä ees tiiä miksi, kyllähän tuo muutenkin käy paljon kalassa, kavereilla, talvisin luistelemassa jne. ja viihteelläkin pari kertaa vuodessa, eikä oo mikään koti-ihminen. Tuli vaan jotenkin heitteillejätetty olo :rolleyes:

Nyt uhmaankin miehen kieltoa ja lähden yksin saunaan, vaikkei takeita lauteilta pois pääsemisestä ole :ROFLMAO: Pitää ikkunasta huudella apuja jos jään jumiin..
 
IMN
Raparperimehulle ainaki miljoonat kiitokset vinkistä!! :D Lähti mullakin Rocker Napper tilaukseen. Käytettynä noissa hinnat pyörii n. 60 eurossa, joten eipä tuossa tosiaan paljon "hävinnyt" vaikka uuden osti ;) Samalla lähti ekat joululahjat tilaukseen :p
 
Kiitos IMN vastauksesta. Nyt on jotenkin vaan semmonen olo että ei millään jaksais vielä kahta viikkoo lasketun ajan jälkeen kun on ollu nii raskasta tää koko aika. Mutta ton kertomuksen jälkeen ehkä kuitenkin odottelen loppuun saakka, ei kiitos liian pitkää synnytystä :D on mulla kyllä tässä toinenkin syy, nimittäin karkausvuosi osuu ens vuodelle ja mä pelkään et jos menee yliajalle niin mun tuurilla lapsi saa juhlia kerran neljässä vuodessa oikeita synttäreitä. :D kun kerran laskettu osuu just puoleen väliin kuuta... no, sitten ei voi mitään.

Mullakin lähti tilaus hobby hallille ;)
 
IMN
Harvoinhan sitä hirveän paljoa yli lasketun ajan päästetään :) sitten jos on jo yli mennyt niin äidin voinnin ja jaksamisen mukaan katsotaan tilannetta. 5-7 päivää taitaa olla monessa paikkaa ensisynnyttäjillä maksimi. Mutta sitä en kyllä tiiä miksi tuolla oyssissa nyt turhaan miehen siskoa pidetään osastolla.. kyseessä kuitenkin ihminen jonka oma kehitystaso ei riitä ymmärtämään miksi on sairaalassa tai mitä seuraavaksi tapahtuu. Sääliksi käy kun kuulostaa jo niin väsyneeltä :(

Hei mutta mikäs tuo hobbyhallin toimitusaika on olevinaan?! :D pitääkö mun muka kaks viikkoa jaksaa odotella ennen ku pääsen hypistelemään sitteriä..
 
Siis mulla on kans välillä tullu sellanen paniikki, et mitä jos vauva syntyy karkauspäivänä. Ja se ajatus on tuntunu oikeesti kamalalta. Sit taas voi suhteuttaa, et täytyy olla kiitollinen kunhan lapsi syntyis terveenä jne.. Että pienet on murheet. Mut SILTI! :| :D
 
IMN
Mua ei kyllä haittais vaikka syntyiski karkauspäivänä :D sehän ois ennemminkin sellainen kivalla tapaa erikoinen päivä syntyä.. ja harvoinhan niitä synttäreitä muutenkaan pääsee oikeana päivänä juhlimaan. Me ainakin juhlitaan aina viikonloppuisin.
oon ite syntyny ihan vuoden lopussa enkä oo ikinä tajunnu että miksi ihmiset luulee sen haittaavan mua jotenki. Mitä väliä sillä on että millon tulee vuosia täyteen? :LOL: Ehkä joo joskus esiteininä otti päähän ku luokkakaverit saatto olla lähemmäs vuodenkin vanhempia mutta suurimman osan eliniästä sillä ei oo mitään väliä minä päivänä sitä on sattunu syntymään :rolleyes:
 
Musta olis tosi kiva jos vauva syntyis karkauspäivänä :) ja hyvät mahdollisuudet siihen ainakin on, eli jos menis sen 9 päivää yli lasketun ajan. Eka muksu meni 11 päivää yli ja toinen 13 päivää yli... Niin 9 päivää yli on ihan mahdollinen :)

Ja oliko se helmijenni, joka mietti käynnistystä... Onhan se tosi kurjaa jos raskaus menee paljon yli lasketun ajan, (kokemusta löytyy!) mutta se on kuitenkin loppupeleissä vaan max pari viikkoa lisää. Ja oon kuitenkin ymmärtänyt, että luonnollinen synnytyksen käynnistyminen on kaikista turvallisin vaihtoehto :) mä ite pelkään että joudun käynnistykseen, jos ei lapsi synny "ajoissa". Mulle on LA muutenkin merkattu alunperin väärälle päivälle, 3 päivää liian aikasin, nii sen takia luulen että on käynnistys edessä :) mutta sen näkee vasta sitten :D toisaalta, ehtisin ainakin sairaalaan ajoissa! :D

Mutta niinhän se on, että käynnistystä katotaan nimenomaan äidin ja lapsen voinnin mukaan. Ja Vaasassa käynnistetään viimeistään rv42.

kiva kun täällä on niin aktiivista keskustelua, tuntuu ettei oo yksin tän raskauden kanssa :)
 
Niin ja tosiaan, omat muksut on lähtenyt syntymään itsestään, niin mulla ei oo itse käynnistyksestä mitään kokemusta. Aina mulle on kuitenkin ehditty antaa aika käynnistykseen, että kai se valmiiksi annettu päivä on saanu synnytyksen käynnistymään :D
 
  • Tykkää
Reactions: helmijenni
IMN
Täällä on ollut tosi kipeitä supistuksia jo klo 15 saakka, nyt tosin tuntuu olevan rauhoittumaan päin. Tunti sitten olin jo varma että synnytän tälle iltaa. Kuuma vehnätyyny ja särkylääke auttoi kuitenkin pahimman yli enkä taidakaan lähteä synnärin päivystykseen. Huomenna kuitenkin soitan neuvolaan jos pääsisin varmistamaan ettei kohdunsuulla oo tapahtunut mitään muutosta. Edellisessä raskaudessa kuitenkin todettiin se ennenaikaisuuden uhka rv32 ja sairaalalepo on nyt pahin kauhuskenaario.. Kaikenlisäksi nää supistukset alkoi levossa, joten mitenpä tällaisilta voisi enää välttyäkään. Pelottaa kauheasti että tästä tulee koko loppuraskauden vaiva :(
 

Yhteistyössä