Helmikuun Helmiäiset 2016 lokakuussa

IMN
Laureliii voisi testailla sitteriään vaikka nukella ja raportoida sitten mulle mitä tykkäsit :ROFLMAO: terveisin, ei vieläkään sitteriasiassa edennyt :rolleyes: tuo tinylove kyllä houkuttelee kaikista eniten.
 
Hankinnoista: Itse en ole vielä oikeastaan ajatellutkaan kaikkia pieniä hankintoja kun toisaalta "kaikki" on esikoisen jäljiltä tallella.
Tavaroita valmiiksi hankkiessa kannattaa muistaa että kauppaan pääsee myös vauvan kanssa tai ennemminkin pikku pyrähdys kaupassa ilman vauvaa on luksusta ja omaa aikaa.:LOL:

IMN:n listaan lisäyksenä muovitettu frotee vauvan sänkyyn kosteus suojaksi. Pitää myös isomman lapsen pissavahingot poissa patjasta!
Nännivoiteeksi käy hyvin myös bebanthenvoide (vai miten se kirjoitetaan...)
Talkki kuivatti meillä pojan pyllyä liikaa ja oli hukkaostos. Saippuaa on käytetty kohta 2,5 v pojalla ehkä viisi kertaa elämänsä aikana. .
Ja sairaalasta saatiin ainakin pari vuotta sitten kassillinen pieniä näytepulloja mm. vauvaöljyä ja saippuaa ja rasvaa eli ensin sai kokeilla niistä mikä olisi omalle vauvalle hyvä. (y)

Uutena oireena tänne rantautunut iltanärästys. :( Onneksi on lievää ja lähtee tai ainakin lievenee kun juo maitoa.

Supistuksia tulee ajoittain, riippuen siitä miten paljon on touhunnut.

24+6
 
hyvä listaus oli.mää voisin lisätä et öljyksi sopii karstan poistoon ihan mikä vaan ruokaöljy :) mää en oo ikinä käyttäny vauvoilla mitään saippuahommia eikä talkkiakaan tarvi jos ei oo ihan mahdottomat makkarajalat joiden poimuihin kosteus jäisi muhimaan.perunajauho muuten ajaa saman asian ku talkki :)harsot on minusta hyviä pyllypyyhkeitä,ne kuivuu niin hullun nopeeta ja voi kuivata kaksinkerroin niin ei vie tilaakaan.ostaa vaikka kaksia erivärisiä jos haluaa pitää puklurätit ja peppurätit erillään :) muovitettu frotee on tosi kätevää,sen päällä voi myös antaa vauvalle ilmakylpyjä ku pistää esim sängylle.siinä hoituu samalla ne hautumisongelmatkin :)
 
IMN
Meillä on molemmilla lapsilla atooppinen iho vaivannut pienestä asti ja siksi kylpysaippua ja tippa vauvaöljyä on olleet ihan pakolliset kylpyveteen :) Pelkkä vedessä lilluminen kuivatti ihoa kauheasti. Varmaan ton ihottuman takia on molemmat olleet tosi herkkiä vaippaihottumallekin ja siihen on auttanut vaan talkki ja sinkkivoide. Perunajauhot jäi inhottaviksi kokkareiksi taipeisiin (n) Kirosin joka kerta kun äiti meni sitä laittamaan :LOL:

Nuo muovitetut froteet on tosiaan käteviä, viimeistään kuivaksi opettelussa. Meillä on lisäksi ollut pinnasängyssä petari. Se on helpompi pestä kuin paksu vaahtomuovipatja ja lakanakin on helpompi laittaa jos reunapehmuste tulee siihen pinnojen ja patjan väliin. Ei tartte joka lakananvaihdossa taiteilla pehmustetta uudelleen paikoilleen :)

Multa unohtui tosta listasta kokonaan kylvetystuki! Se on ollu tosi kätevä, koska jättää itseltä molemmat kädet vapaiksi. Helpompi pestä kun ei tarvi koko ajan toisella kädellä kannatella vauvaa :) Ammeitakin taitaa nykyään olla sellaisia muotoiltuja, joissa on tuki ikäänkuin valmiina? Niissä tosin taas on se onkelma ettei lapsi mahdu isompana istumaan ammeessa..

Perhana! Oon pitkään katellu torista yhtä käytettyä rocker napperia ja nyt kun myyjältä sitä kyselin niin oli ehtinyt mennä.. Etsinnät siis jatkuu :rolleyes:

Huomiseksi päätin reipastua ja sovittiin lasten kanssa että pidetään "talven tervetuliais siivouspäivä" :D Kuulosti lasten korvaan kivemmalta kuin normi siivouspäivä :ROFLMAO: Pitää kyllä ottaa heti aamusta luutut ja imuri käteen niin en ehdi sammaloitumaan sohvalle..
 
IMN, meillä ei poika-perheessä ole nukkeja joilla testata:D

Päädyin tuohon sitteriin senkin takia, että vauvan saa siihenkin nukkumaan turvallisesti kun väsy yllättää. Meillä on myös 3 koiraa, joten reunukset pitää innokkaat nenät ja tuttirosvot vähän loitommalla:LOL: Jos ei sitten olekkaan hyvä, niin tavallisia sittereitä saa jo 10€:lla niin hankitaan sitten sellainen( kin)..
Huomenna saan sen rottinkikehto-sängyn, pääsen suunnittelemaan niitä reunuksia ja verhoa:love:

Eilinen Kardashian-jakso jäi mieleen kummittelemaan kun siinä syntyi tyttövauva. Näin sitten unta synnytyksestä, johon kyllä kuului kaikkea muutakin kuin normaalit kuviot..elokuva-ainesta:LOL:
 
Kiitos IMN listasta! Meiltä puuttuisi listan mukaan vauvan osalta hoitotuotteet, pyllypyyhkeet, huppupyyhe sekä särkylääkkeitä. Lisäksi hoitoalusta,pinnasänky reunusteineen ja patjoineen.
Muuten meiltä löytyykin jo tosi paljon kaikkea, mm. vaippoja, tutteja, tuttipulloja, itkuhälytin, sitteri yms. Syytän kyllä tästä anoppia, jolta tuntuu homma vähän livenneen lapasesta..:LOL:

Vaatteiden määrä: Kuinka paljon teillä on suunnilleen vaatetta/ koko. Esim. suunnilleen montako bodya / housuja per koko? Ymmärrän kyllä, että tähän vaikuttaa ihan täysin millainen vauva tulee sekä kuinka usein pyykkää mutta yritän saada jonkinlaista kuvaa tuosta määrästä. o_O

Huomenna jälleen lääkäriin tsekkaamaan tilanne. Supistukset on selvästi vähentyneet sairasloman aikana ja toivon, että pääsisin vielä edes joksikin aikaa takaisin töihin.
Myös sokerirasitus on nyt takana ja ihan turhaan jännitin sitä. Otin tabletin mukaan, joten aika meni nopsaan ja se juotava litkukin oli suht. ok. (y) Tuloksia odotellessa..
 
Täällä myös supisti eilisen harvoinnin jäljiltä. Välillä tuntuu syylliseltä kun on saikulla mut sit muistaa et ei se 8h suju jos haravointi on liikaa (rivarin pihalla!).

Mä oon maalannu vauvan sänkyä. Sain ilmaseks kirpparilta kirsikan sävyssä ja valkosta pitää olla! Hionta oli pahinta, tää on jo kiva osuus mut pojat, siinä on hommaa. Maalipurkkikin makso 40€. Pensselit ja hiontapaprut ni joku 50€ tuli maksaa toi sänky. Ja sellasia saa jo kirpparilta hyviä. Mut yritän muistuttaa itteeni (ja miestä) et täs oli tekemisen meininki ja pieni rakkausprojekti. Lisäksi se on silti halvempi kuin se stokken 500€ sänky jota kuolasin ;) :D
 
IMN
Laurelii Tuon takia itekki alan kallistua rocker napperin puoleen kun siitä saa sen kehdonkin :) Jos (ja kun) tulee vaikeampia öitä niin saa sitten nostettua sen sängyn viereen keinuteltavaksi. Meillä tulee pinnasänky näin alkuun meidän makuuhuoneeseen, jossa lapset tykkää päivisin katella elokuvia. Saa sitten vauvan tuossa kehdossa nukkumaan vaikka kodinhoitohuoneeseen jos ei muualla oo tarpeeks hiljaista :D

karhukopla Mulla on vaatteissa sellanen mentaliteetti että mieluummin liikaa kuin liian vähän. Monesti kuulee sitä ettei ihan pieniä kannata ostaa kuin parin asukokonaisuuden verran, mutta kyllä se mun mielestä on aika vähän.. Koko 50 on tosi vauvan syntymämitoista riippuvainen koko, mutta 56 on jo sitten pidempään käytössä. 62 on taas jo vastasyntyneelle tosi iso..
Oon kirjanpitooni :ROFLMAO: merkannu viiskymppisiä ostettavaksi 6 bodya ja samanverran housuja. Siihen sitten lisäksi tietenki yökkärit, sukkikset ym. Kokoa 56 oonkin jo suunnitellu 8kpl bodyja ja housuja. Ostan kuitenkin kirppiksiltä niin paljon ku löytyy, koska ei niissä euron bodeissa paljoa menetä.
Mulla näihin vaikuttaa myös se että tykkään pestä vauvanvaatteet pesuohjeen mukaan 60 asteessa ja hajusteettomilla aineilla, ts. erikseen muista pyykeistä. Niitä pikkuvaatteita saa kertyä aika paljon ennen kuin saa koneen täyteen.. Eli jos joku kolme bodya ois ja pesisin ne joka tai joka toinen päivä, niin se vaatteissa säästetty raha palais kyllä jo pesukoneen viemään sähköön ja veteen :LOL:

Keijunkainen Voi kun itsekin jaksaisin :) Meillä on tommonen suvussa kiertänyt pinnis, jota en todellakaan raaski vaihtaa pois. Se kuitenkin on jo muutamat hampaaniskut saanut osakseen ja värikin on tollanen vaalea pähkinä, kun valkoinen taas sopisi meille paremmin.. En vaan millään jaksa alkaa hiomaan ja maalaamaan (n)
 
PRS
Kiitos hyvästä hankintalistasta, esikoista kun odottelee on vaikeaa edes tajuta mitä kaikkea tarvitaan.
Jestas ku teillä on jo paljon valmiina ja hankittuna:) ostin ekat vaatteet viime viikolla, kun kummipojalta on jäänyt pieneksi. Muuta ei vielä ole:LOL: meilläkin miehen vanha pinnasänky löytyy appivanhemmilta, tosin täytyy kyllä puhdistaa ja ehkä maalata uusi pinta.
Mulla alkoi loppuviikosta kovat menkkamaiset kivut ja vatsan kiristykset, levolla ja juomisella menivät paremmaksi, mut eilen ei kyl töissä pärjännyt. Vatsassa ja alhaalla kauhea paine ja kiristys kun liikkuu. Huomiseen asti saikkua ja aamulla lääkäri aika. Toivottavasti sit pääsis taas töihin, aika kuluu kotona niiiin hitaasti :cautious:
 
määki ajattelisin et kyllä niitä vauvanvaatteita saa olla varsinkin jos tulee kovastikin pulautteleva tapaus :) varmaan lahjaksi tulee melko paljon niin oon kans miettiny jotai 6-8 bodyä per koko ja housuja riittää ehkä vähän vähempikin.mää pesen kaiken hajusteettomalla 60 mutta mielellään täysiä koneita eli en joka päivä tosiaankaan :D

voi torstai,tulis jo!

toivottavasti ei tiiä huonoa onnea ku ostin nyt jo vaunut.oli melkein ilmaiset v.2009 Brion jotku peruskärryt.kova koppa niistä puuttui mut senki onnistuin pöytään 20€ ja huomenna meen koittaan et on sopiva.pitäis kyllä mittojen mukaan olla..nyt mietin et kehtaanko mennä noilla tyhjillä kärryillä bussissa :D

Hei ja jos joku tietää mitä ne vaunuverhosysteemit on viralliselta nimeltään niin vinkatkaa.ja jos ootte nähneet jossain jotai huippuihania myynnissä.en halua enää sitä harso-pyykkippikasysteemiä...
 
Ne on ihan vaan "vaunuverhoja" :) Maalis

Mulla on nyt jääny tää kirjottelu ku on remppa kesken, mutta nyt ollaan jo loppusuoralla.

Meillä on vaatteita paljon. Mutta ei liikaa, tai no tuo esikoinen oli niin järkyttävän kova pulauttelee löysän vatsaportin takia, että... 50cm vaatteita ehkä kymmenkunta per asuste ja oisko 56m vaatteita 10-15 kpl/ per asuste. Eli oikeesti paljo. Mutta meillä saatto mennä 3-4 vaatekertaa päivässä.
 
Ja mulla on alkanut kutina, joka paikkaa kutittaa :confused: soitin neuvolaan ja hoitaja laitto lähetteen labraan, toivon että tää on jotain muuta vaivaa..

Olin unohtanut vallan että pitäisi kotiin varata itselleenkin jotain, juurikin noita siteitä ja liivinsuojuksia, joten kiitos muistutuksesta :D
 
IMN
Maalis Paljon on myyty kans nimellä kuomusuoja tai kuomuverho :)

Meilläkin on aina ollut vauvan vaatteita paljon enemmän kuin mitä nyt oon suunnitellu hankkivani ja vähän jänskättääkin että riittääkö.. saahan niitä tietenkin sitten lisää jos tarvii, jos vaan jaksaa/ehtii lähtä osteleen.
 
Hoplaa, nyt on 4 päivän työ tehty, kaikki selattu ja läpi käyty ja meikäläinen sai vissiin valittua nyt ihania tuotteita tulokkaalle.
Ihan omaksi ja muiden iloksi laittelen tänne mitä löysin :D

Vaunuiksi tulee nyt Brion Smilet, varmaan ihanan räväkällä violetilla värillä, turvakaukaloksi on pakko ottaa tuo Brion primo ,jos halutaan käyttää sitä noiden rattaiden kanssa.

Reunapehmusteet löysin babystylestä, pomeliina savanni samanmoisella pussilakanasetillä :love:

Lastenturvan sivustolta bongasin skip hopin ihanan giraffe safari torkkupeiton ja sisustustarran :D

Kaukalopussiksi himoitsen http://www.lastenturva.fi/tuote/baby-s-only-robust-kaukalolämpöpussi/365200001/, on vaan niin kallis :cry:
 
Ajattelinpa tulla tänne pitkästä aikaa kirjoittamaan. Rakenneultra oli viimme viikolla ja saatiin varma poikalupaus! Hankintoja ei vielä paljon ole kun vähän 56 koon vaatteita, talvihaalari jne. Vaunut ja muut isommat hankinnat on vielä kokonaan tekemättä, mutta jospa sitten marras-joulukuussa. :)

Täälä tänään 22+6
 
IMN
Surusilmät Tuo lämpöpussi on kyllä aivan ihana :love: Vaikka Brion kaukalo ei ulkonäöllisesti miellyttäisikään, niin voin kyllä lohdutukseksi kertoa että on paras kaukalo mitä meillä on ollut :) Kevein ja kapein, helposti jaksaa vielä isompaakin vonkaletta siinä kannella. Menee kyläillessä kivasti sitteristäkin kun pohja on sellainen keinuva.

esikoinenhaaveissa Onnea poikalupauksesta! :)

Kaveri oli ostanut meidän vauvalle bodyn, housut ja pipon :love: Nyt on taas uutta hypisteltävää :LOL:
 
Maalis15, mulla oli sama pulma vaunujen suhteen, et miten tuon ne kotia. Bussilla ois ollu loogisin vaihtoehto, mut nauratti kans kehtaako tyhjinä viedä :D Työnsin sit niitä sen 5km. Mut kyllä kehtaa sanon mää!

Surusilmät, mustakin toi kaukalopussi on ihana. Lämpimämmän olonen kun se toinen Babys only mitä kattelin. Mut hintaakin taas enemmän, ja jo edellisen kohalla sitä tuntu olevan liikaa. Voivoi. Tätä rahanmenoa ei voi estää :D
 
Viimeksi muokattu:
IMN
Mulla on muuten kans aina tuo etten kehtaa tyhjiä vaunuja/rattaita työntää :LOL: Joitakin kertoja on käyny niin että oon esim. vieny lapset autolla hoitoon, mutta joutunutkin hakemaan kävellen. Tuntuu aina että vastaantulijat luulee mun unohtaneen lapsen kyydistä :ROFLMAO:
 
Vaatteiden määrästä: ajatuksena myös mulla on pestä vauvan pyykit erikseen. Tällä hetkellä meiltä löytyy 5 paitaa ja 5 bodya sekä koossa 56 että 62. Olen ajatellut, että mikäli vauvaa arvioidaan pieneksi loppuvaiheessa niin kävisin sitten ostamassa vielä muutaman 50cm vaatteen.
Oletan, että meillekin sukulaiset ja tuttavat tuovat vauvan nähdessään jonkin verran vaatteita joten ajattelin nyt himmata itse niiden osalta. :)

Tänään käytiin tilaamassa tapetit tulevaan vauvan huoneeseen ja muutaman viikon sisällä ajateltiin käydä ostamassa pinnasänky ja hyllykkö huoneeseen. :love:
Vielä tarvitsisi aloittaa eteisen remontti, ajatuksena olisi vaihtaa sinne parketin tilalle laatat sekä asentaa lattialämmitys. Tuo kyllä tarvitsee saada etenemään suht. pian, ettei remontti ole siinä vaiheessa käynnissä kun vauva syntyy :D

Ihanaa, kun asiat edistyvät pikkuhiljaa ja vauvan tulo konkretisoituu entistä enemmän (päivittäin tuntuvien potkutreenien lisäksi) :love::love:
 
Juu, ehdottomasti, jos ei mitään muuta nimeä löydy, niin kysäsen serkulta ja hänen äidiltään mitä mieltä ovat samasta nimestä.

Toppahaalarista, meillä la kuun alussa ja ajattelin, että 56cm puku menee sitten koko talven mitä tarvii mennä. En kuitenkaan osaa vauvaa muuhun pukea kuin siihen toppaan, jos on enemmänkin pakkasta.

Imn, ei muutakuin puhut huolestasi neuvolassa joka kerta, niin pakkohan niiden on ottaa sut tosissaan ja laittaa ultraan :unsure:

Voi jetas mulla lähtee järki valkovuodon kanssa. Sitä tulee enemmän kuin laki sallii, todella rasittavaa. Onko muilla samaa ongelmaa? Samaan aikaan mulla on tunne, että mun alapää on paisunu ainakin tupla kokoseks. Kauhee tunne, kun tuntuu, että alapäässä koko värkki on tuplasti isompi :LOL::LOL:

Mulla maalis myös hakusessa ne vaunuverhot. Nyt saa loppua pyykkipoika ralli tavallisten rättien kanssa :D
 
Vaunuverhoja myy ainakin jokainen lastentarvikeliike mitä täältäpäin löytyy, kannattaa tsekata omanalueen tarjonta. Netistä selaamalla (vaunuverhot) löytyy kans ihan huima valikoima eli eikun tilaamaan. Kuosi onkin sitten tosi hankala päättää :D

VV kyllä vuotaa välistä ku seula. Ihan todella ärsyttävää, pari kertaa oon miettiny että mitä sieltä lorisee.

Vaatteet meillä oli tosi sotkuinen esikko joten vaatekertoja oli enemmän ku laki sallii. oli varmaan vajaat 10 kappaletta per vaate. Ja ostin lisää. ja sain lisää. :p
 

Yhteistyössä