Helmikuun Helmiäiset 2016

Tähkä, toivottavasti kuuri on jeesannut (y)

Jotain hyötyä tuosta tissimonsterista on, ei vielä ole menkkoja näkynyt, ei kyllä ole ikäväkään :p

Päätin kokeilla tarjota eilen pelkkää sormiruokaa päivälliseksi, ei ollut kovin vakuuttava suoritus, ei tainnut mahaan mennä juuri mitään :rolleyes:
 
Oho Tähkä, toivottavasti olo helpottaa! Kaikenlaista sitä voikin tulla.

Mulla menkat tais tulla ekan kerran kun tyttö oli n. 5kk vaikka käytännössä lähes täysimetin. Nyt toisetkin on jo tullu mut pitkä kierto oli. Eipä tosiaan ollu ikävä näin yli vuoden jälkeen! :ROFLMAO:

Mäkin oon vähän reipastunu sormiruokailun kans, mut kyl sosetta antanu päälle jos esim. lounas tai päivällinen kyseessä. Välipalalla saatan joskus antaa maidon päälle pelkästään jotain käteen. Toi sormiruokailun ideologia kiinnostaa vaikka oonkin pelokas, lähinnä näin ruokaillaan kun mieskin kotona :D Soseitten kans tuntuu et jopa sotkusempaa ja vaivalloisempaa puuhaa, kun tyttö haluais puuttua lusikkaan tai sit työntää kädet sinne soseiseen suuhun ymym... Lisäks ne ei mitenkään hirmu hyvin edes uppoa.
 
Mulla on hormonikierukka niin on jäänyt kuukautiset alun kestotiputtelun jälkeen minimiin. Ei oo ikävä!

Meiän vauveli söis sormiruokaa vaan, jos antais. Mutta siinä menee niin kauan, että annan sosetta lisäkäsi. Muuten en sen ideologiasta niin tiedä, mutta on kivaa, kun toinen puuhastelee omien ruokiensa kanssa ja mä voin syödä itse myös :).

Jes 7kk tuli tänään vauvelilla täyteen. Onpa outoa, kun on 2 kk väli neuvolaan ja nyt ei täysien kuukausien merkkipaaluna mitata ja punnitakaan :D. Kohta ne mitataan ja punnitaan kerran vuodessa, että ehkä tää ei oo niin traagista.

Mä olen aloitellut työt ja hyvin on miehillä mennyt nämä pari päivää kotona. On kivaa päästä töihin ja käyttää aivojaan. :D Vaikkei aina ruokaa ja kahvia saakaan rauhassa nauttia niin silti ei tarvii viedä lasta pottailemaan (kyllä meillä kakataan pottaan lähes aina) kesken oman ruokailun...
 
IMN
TuleJo Tsempit pottailuun, sen homman opettelua ei tosiaan oo ikävä :D meillä keskimmäinen aloitti pottailun samalla kun päiväkotiuransakin, eli lähes 10kk iässä. Vähän vajaa 2-vuotiaana jätettiin vaippa kokonaan pois ja reilu 3-vuotiaana loppu enimmät kakka- ja pissavahingot :rolleyes:

Mää kävin tänään hakemassa sen uuden turvaistuimen. Nuohan vaan kasvaa vuosi vuodelta! Esikoisella alkaa olla jo melko ahtaat paikat Britax Evolva 123:n ja Two-Way Eliten välissä.. Ukko katteleekin meille jo 7-paikkasta autoa, että mahtuu anopitkin kyytiin :LOL:

Ja nyt tuli saapumisilmoitus uusista rattaista! :love: pakko lähtä heti hakemaan. Voi tätä rahanmenoa :LOL: no, onneksi näillä jälleenmyyntiarvo säilyy aika hyvin.
 
Heh, kiitos! Meillä pottailu on kyllä helpottanut :poop:touhuja paljon. Vauveli äheltää enemmän satsia kerralla ja sitten ei oo liiskaantuneen missään tai niskassa.

Pitäiskö siis uusi turvaistuin hommata... Meillä tuo vielä tuossa kaukalossa nököttää... Millainen sit on hyvä o_O.

Toivottavasti on hyvät rattaat IMN (y).
 
Ei oo mullakaa menkkoja näkyny..eikä oo ikäväkää. Tosin pelkään millaset niagarat sieltä on tulossa sitteo_O:LOL:


Mä testasin typyn tänään esikoisen istuimeen ja toinen näytti niin isolle :cry: mutta saa matkata vielä kaukalossa kun siihen mahtuu. Katellaan sit veronpalautuksista. Mies kyllä haluais jo ostaa esikoiselle turvavyöistuimen, mutta minusta hän sais vielä matkata tossa selkä menosuuntaan. Meilä on siis Klippan Triofix ja typylle kyllä haluaisin samallaisen. (n) Mutta katsotaan, ei tässä onneks vielä oo hätä
 
IMN
Meillä siis vaihdettiin kaukalosta turvaistuimeen jo nyt, koska kaukalo (tai oikeastaan koko travel system) on luvattu miehen veljen jouluvauvalle :) ja onhan sitä kaukaloa jo melko raskas kantaakin :D
Tyttö kyllä itse oli tosi mielissään uudesta istuimesta kun näkee paremmin ympärilleen. Kauhea kikatus kuului takapenkiltä kun tytöt höpötteli keskenään :p

Rattaat oli ihan jees, eipä nuo matkarattaat ikinä kovin kummosia oo yhdistelmiin verrattuna, mutta hyvin noilla rullaa :) etupyörissä on joku vika, joten pitänee käydä liikkeessä kysäisemässä onko vaan uudenkarheutta vai pitääkö vaihtaa toisiin..
Mua vähän meinas eilen itkettää ku tajusin että seuraavan kerran työntelen vaunuissa varmaan lapsenlapsia.. :LOL:

8kk neuvolassa käyty. Neidin mitat 8920g (7380g) ja 71cm (67,5cm). Suluissa 6kk mitat. Suojarefleksit tulee, jaloille varaa ihan ok ja silmäkki on suorat, vaikka luulin että karsastaa :D kaikki siis okei :)
Lääkäri oli vähän kiireessä lukenut tytön tietoja ja meni availemaan vaippaa sanoen "No niin, katsotaas onko täällä pallukat pusseissaan.. Eiku oho täähän oliki tyttö!" :LOL: Raukka, vastavalmistunu mieslääkäri oli vähän nolona.. :rolleyes: ehkä sininen paita ja jalkapallovaippa vähän hämäsi.
Seuraava neuvola onkin sitten 1v iässä. Tosin parin viikon päästä on vanhemman neidin 4v-neuvola, eli se "iso" neuvola. Molempien vanhempien pitää olla mukana, joten saa nähä miten tuo pienempi jaksaa odotella sen 1,5h :cautious: vaan kivahan tuolla on aina käydä "katsastuksessa" :)
 
Joo ei hitto noi jalkapallovaipat, pitäis kieltää! Mä mokasin kerran ja puhuttelin yhtä vauvaa pojaks, se äiti ei edes korjannu vaan myöhemmin tuli nimi esille. Nolottaa vieläkin. Ja joo - meidän tytöllä on ihan samoja vaippoja et ei sillä. Mites te ylipäätään suhtaudutte jos vauvan sukupuolta luullaan vääräks? Oon ymmärtäny et jotkut äidit ottaa itteensä mut mua ei ainakaan haittaa.

Hyvä IMN et teillä nyt sitten varataan jaloille, etkö siitä jossain vaiheessa ollu huolissaan? Meillä tyttö varvistaa aika vahvasti, jos siitä nyt vielä voidaan puhua. Oletan ja toivon kuitenki et korjaantuu kun oikeesti nousee ylös ja lähtee liikkeelle. Varaa kyllä sit jotenkuten jaloilleen jos oikein asettelee kantapäät lattiaan ja pitää paikallaan.

Mäkin oon harkinnu matkarattaita kun melko paljon reissataan ja sit ostoskeskuksiin ym ois kätevämmät. Suosituksia? Vähän oon kattellu niitä Baby Joggerin City Mini -rattaita, jos vaikka käytettynä löytyis.
 
IMN
Jos piheys ei ois ottanu vastaan nii oisin ehottomasti halunnu Britaxin B-motion plussat, joissa ois noiden uusien rattaiden ominaisuuksien lisäksi säädettävä työntöaisa ja ilmakumirenkaat. Piti valita noiden ja säädettävän jalkatuen väliltä ja tulin siihen tulokseen että lapsen mukavuus on tärkempää kuin mun :rolleyes: moion plussissa ois ollu siis kaikki edellämainitut. Tosin ilmakumirenkaita vähän vierastan koska meillä on aina ollu umpikumiset, vaikka monet kertookin ilmakumien olevan paremmat. Jos vielä enemmän oisin alkanu hifisteleen niin Britax Smilet ois ollu jo tosi luxusta, mutta ne taad ois ollu vaan uudempi malli edellisistä, ja halusin vaihtelua :D
Ah, rattaat, vaunut ja turvaistuimet, mun intohimo :LOL:

Ei tuo jaloille varaaminen oikeastaan oo parantunut, edelleen tyttö vetää jalat ylös ja vähän pitää houkutella että varaa niille. Varvistaa ja peppu vetää taakse, mutta lääkäri oli sitä mieltä että ihan normaalia :)
 
Antibiootit on tehonneet ja kipu poissa, kuukautisten myös lopuillaan(y)(y).. Väsyttänyt on kovasti, johtuisko antibiooteista
Meillä vauva tuntuu aavistuksen lämpöiseltä, ja muutenki aika kitinää:unsure:. Toivottavasti ei tuu kipeäksi.
Me taidetaan hommata sama turvaistuin ku esikoisella on, sen saa kuitenkin käännettyä myös selkä menosuuntaan :).

Laittakaas ideoita kehiin, jokin hauska,humoristinen jne tapa ilmoittaa että ollaan menty naimisiin.. Näinhän ei vielä ole mutta suunnitteilla on mennä maistraatissa joskus tässä:).
 
Meillä esikoisella oli Emmaljungan scootterit matkarattaina. Ja on edelleen olemassa, mut tosi vähän niitä käytettiin matkarattaina. Ja joo, kaukalo painaa jo jos joutuu kannella. Monesti jätänki autoon, jos on hereillä ku mennään jonnekki. Himottas kyllä jo siirtää istuimeen, mutta niin usein nukahtaa autoon että matkarattaisiin on helppo nakata kaukalo :)

Ens viikonloppuna on meillä tosiaan se imetystuen kurssi meillä ja ootan kyllä kovasti. Vähän esikoisesta vapaata :D hahah. Kaikella rakkaudella.
 
Mites Nassuressun kurssi meni? :)

Meillä kuljetaan vielä kaukalossa, onneksi en aja autoa niin en yksinään liiku kaukalon kanssa, koska se tosiaan painaa (kun en ihan pienenäkään jaksanut juurikaan kantaa) :D
Pikkuhiljaa pitää sitä turvaistuinta miettiä, tai mies saa tutustua.

Meillä on nyt vihdoin hammas tulossa, pienen pieni kulma nyt tullut läpi, mutta kauan se kestää kun viikon verran ollut jo nähtävissä. Toivotaan ettei vaan keksi sitä puremista:whistle:

Pitäisi vissiin ottaa myös itseään niskasta kiinni sen lounaan lisäämisen kanssa. Mutta tuntuu vaan niin vaikealta kun vielä unet ei ole tiettyihin aikoihin (riippuu ihan heräämisestä) ja usein aamupäivisin ollaan puistossa tms ni pitää alkaa miettiä aina että missä välissä syö/mahdollisesti kuskata niitä ruokia mukana, mut ehkä siitä selviää :rolleyes:
 
Meillä kaukalo on melkein aina autossa valmiiksi. Ajellaan aika paljon kahdestaankin vauvan kanssa enkä kyllä muutenkaan jaksaisi kanniskella sitä ylimääräistä. Turvaistuimeen voisi siis hyvin jo vaihtaa. Ei vaan millään jaksaisi tutustua niihin ja valita sopivaa... Kauhea työ!

Meillä on kyllä purtu, mutta vain aivan muutaman kerran. Joka kerta oon spontaanisti kiljahtanut kivusta ja vauva on säikähtänyt sitä. Ei oo sitte montaa kerta purru (y).

Meillä syödään jo 5 kertaa päivässä, mikä on erinomaista sen takia, että käyn töissä. Mun työpäivien aikana maitoa ei mene kyllä kovinkaan paljoa. Tankkaa sitten illalla ja muina päivinä enemmän. Koska oon vaan 2,5 päivää töissä, en ole huolissani. Eikä se vauva nälässä oo niinäkään päivinä kun oon töissä. Vähillä maidoilla vaan. Pumppaan kyllä aamulla jo lähtiessäni käyttöön enemmän maitoa, kuin hän suostuu syömään. Ja pakkasessa olisi lisää, mutta kun ei vaan maistu.

Muakin kiinnostaa, että oliko hyvä kurssi Nassuressulla?
 
Ai oliko? AIVAN PARAS! Ootan jo innolla ens kuun viikonloppua. :love: Siis jos yhtään kiinnostusta on imetysjuttuihin (ja mahdollisesti toimia tukiäitinä) niin ehdottomasti suosittelen.(y) Tuli tosi paljon uutta tietoa asioista joista luuli tietävänsä jo, moniin kysymyksiin vastaus vaikka luulin ettei kysymyksiä ole. :whistle: iltasin olin niin väsynyt kovasta aivotyöakentelystä, että koomasin vaan sohvalla :sleep: Ja typykin oli niin väsynyt että yöt nukkui kun tukki. Toki söi kyllä, mutta ei turhia huudellu. :D Tänäänkin vielä on ihan saamaton olo. Tollanen henkinen rasitus on kyllä miljoona kertaa pahempaa ku fyysinen urheilu (y)
 
IMN
Mullaha on jääny vaikka kui monta juttua kommentoimatta.. Mutta iha ekana ilmoitan että meillä on puhjenneet hampaat nro 4&5 :D nyt on siis alhaalla kaksi ja ylhäällä kolme.

Joku kysyi tosta väärään sukupuoliarvaukseen suhtautumisesta :) mua ei haittaa yhtään! :D jos mun eteen laitettas kymmenen vauvaa vaippasilleen niin hyvällä tuurilla kaksi arvaisin oikein..

Tähkä Käykää ottamassa perhe-/hääkuva jossakin ja lähettäkää se postikorttina sukulaisille :) voihan sen sitten vielä signeerata jotenkin "Nuoremmat Nurmelat" tai mikä teidän sukunimi onkaan :)
 
Hei voisko meillekin puhjeta jo edes se ensimmäinen hammas! :D Ei nyt muuten kiire, mut viimesen kuukauden tuntunu et sitä oltu tekemässä.. Ei vaan näy vieläkään.

Oi onnea Tähkä vai voiko naimisiinmenoaikeesta vielä onnitella? :LOL: Onko se niin et lapselliset ihmiset menee naimisiin yleensä vähän pienimuotosemmin, tuntuu et näin ollu lähipiirissä ja tää meidän ketju tuntuis tukevan tätä ajatusta. Tosin eihän maistraattivihkiminen tietty paljasta vielä millaset megahääjuhlat te voitte järjestää. Mekään ei olla naimisissa eikä oo hinkua, et mitään vuoden suunnittelun vaativia kirkkohäitä tartteis (jaksais) ollakaano_O

Mulla on tosi kivat kokemukset imetyksestä ja ne yhteiset hetket varsinkin esim. iltaisin on edelleen tosi ihania. Mut samalla jääny vähän kurja maku siitä miten sitovaa imetys on ollu ja miten koen että imetykseen herkästi painostetaan ainakin yleisen asenteen puolesta. Seuraavan lapsen kohdalla, jos sellanen joskus tulee, aion luultavasti antaa pullosta useammin ohella jotta tottuu siihenkin. Ja korvikkeen makuun kans. Luultavasti ajatustapa on itsekäs, mut koen et sellainen sopis meille parhaiten kaikkien hyvinvoinnin kannalta. Ja varmaan tähän ajatteluun vaikuttaa sekin, että kiinteet uppoaa edelleen kohtuu heikosti ja tuntuu et oon tisseineni yhtä kiinni vauvassa ku alkuaikoina. :sneaky:
 
Mut lisäyksenä vielä et hienoa NassuRessu et oot tuolla kurssilla, apu/tuki imetykseen on sitä tarvitseville korvaamatonta ja oot varmasti oikea ihminen kyseiseen hommaan, sen perusteella minkä kuvan täältä on saanut (y)
 
Nassuressu, kiva kuulla et kurssi oli antoisa :).

Vauvan kans liikkumisesta Mä liikun poikien kans paljon yksin näin viikkosi ku isi on töissä. Yleensä vauvan otan ilman koppaa, jos sattuu oleen hereillä.
Viikonloppuna kävin vauvan kanssa kaupassa ja kyllä ihmiset katto pitkään ku kannoin 12kg koiranruokasäkkiä, yhtä kauppakassia ja kaukaloa toisessa kädessä:ROFLMAO:.
Meillä on kriteerinä ollu turvaistuimissa se että menis mahdollisimman pitkään :).

Ajateltiin että otetaan koko perheestä joulukuva ja laitetaan sukulaisille yhteisellä sukunimellä. Tajuaa ken tajuaa:ROFLMAO:.
Muuten voiski järjestää "kunnon" juhlat mutta niissä on niin hirvee järjestäminen ja en tykkää olla huomion keskipisteenä:LOL:.

Fiona Eikai vielä kannata onnitella, sit vasta ku on mustaa valkoisella:D.


....Mä lähden nyt ulos kuvaileen noita sisaruksia :love:...
 
Mä oon niin surkee lähtee minnekkä ilman vauvaa. :cautious: Tai jos jätän vauvan kotia nii sit esikoinen roikkuu mukana :D Niin orpoa mennä minnekkää yksin. (n)

Esikoinen kun oli täysin pullo vauva, niin pääsihän sitä helpommin yksin menoillesa. Mut en mä tiiä onko imetys itessään estäny mua menemästä...? Toki on rajoittanu varmasti, mutta ei oo ollu mitään pakko menoja. Tai ainakaan ei ole pahemmin kutsuttu edes (n) sillon eräs perjantai sinne kaverin luo alkuillaksi ja siellä kävin ja olin puoli 1 aikaan kotona. :sleep:

En muista vastasinko siihen sukupuoli asiaan.. en mä pahastu, mutta jos mulla lapsia luullaan eri sukupuoleksi mitä on, niin saattaa kattoja enemmän nolostua. Toki omaan silmäänhän ne näyttää tytölle ja pojalle. Vaikka toki typy on perinyt paljon pojan vaatteita. (n) No mutta... Ei oo multa pois (y)

:cautious: Nyt täytys painella suihkuun ku kaikki muut nukkuu.... :sleep:
 
IMN
Fiona, mulla on ihan yhtä itsekäs, ellei itsekkäämpikin ajatus imetyksestä. Jos tässä joskus joku vahinko sattuisi (koska vahinkohan sen olisi oltava :D) ja neljäs tulisi, niin en varmaan kolmen epäonnistuneen imetyksen jälkeen jaksaisi enää edes yrittää. Jostain syystä mun kroppa vaan ei kasvata vauvoja raskausaikana eikä sen jälkeenkään. Kai se kroppakin on niin itsekäs että pitää kaiken rasvan itsellään :D eniten aina on kaivellu se ettei vauvat oo päässeet nälästään ilman korviketta, joten miksi turhaan pientäkään kiusaamaan näillä mun vesitisseillä.

Tää neiti on kyllä prikulleen kuin veljensä saman ikäisenä :D mitat sentilleen ja grammalleen samat, liikkuminen ei kiinnosta, mutta asiaa riittää senkin edestä. Edellisten vauvojen eka sana on aina ollu kissa, mutta tällä taitaa olla äiti :love: tai "äittä" se vielä on :LOL:
 
Täällä on myös kokemusta pullovauvasta ja tissivauvasta ja kumpikaan ei kyllä ole mitenkään erikseen rajoittanut menoa. Pullovauvakin "vaati" äitiä ihan yhtälailla :) sen ainoan kerran kun olen jossain nyt iltasella käynyt, olen tullut itkevää vauvaa rauhoittelemaan:( (poitsu nukkui kun Lähdin, oli herännyt yhden aikoihin, eikä rauhoittunut vaikka isi syötti jne). Nyt olisi ensi kuussa ystävän juhlat iltasella ja Äitini on luvannut matkustaa tänne hoitamaan. Saas nähdä mitä siitä tulee.

Olen yrittänyt lisätä pulloruokintaa ja vieroittaa tissistä etenkin nukkumaan mennessä. Kamalasti ei ole menestystä sillä rintamalla o_O,. Meillä toissayönä ekan kerran nukkui 21:30-5:30 eikä herännyt syömään välillä. Silloin vetäisi 180ml iltavelliä. Viime yönä kuitenkin heräili sillä välillä kolmekin kertaa. Mutta ehkä tuo vielä toistuu joskus!

Puhetta, muuta kuin harjoittelua, ei vielä tule, (paitsi äitin esiaste, äitititi) mutta liikkuminen on sujuvaa. Konttaus, istumaan meno siitä ja takaisin konttaamaan. Nousee tukea vasten seisomaan ja pyrkii jo tuesta irrottamaan. Huonostihan siinä kävisi, kun vielä varaa varpaille liikaa. On muksautellut itseään lattiaan jo useamman kerran näissä harjoituksissa.o_O :LOL:

Espanjassa käytiin ja hyvin meni vauvan kanssa. Pulverikorvikkeesta ei kyllä niin tykännyt, joi kuitenkin, ja velliä (sokeroimatonta) ei sitten löytynyt sieltä :sick:. Eikä maissinaksuja :cool:!

Meillä nuo turvaistumet esikon ajalta ovat tallessa ja kohta pitää ottaa käyttöön koska kaukalo käy pieneksi. Meillä on sellaiset palkki-istuimet molempiin autoihin. Esikko 6v vielä niissä istuu (ilman palkkia siis) mutta hän siirtyy Kai sitten korokkeeseen. Hyvät ovat olleet, vaikka siitä palkista ei esikko tykännyt aluksi yhtään. (y)

Niin joo, molemmat etuhampaat on jo (komeat) alhaalla ja yhä siellä on punertavia ikeniä. Onkohan kellään puhjennut ensin kaikki alahampaat :ROFLMAO: eikä ole tissi vielä ainakaan saanut osumia (Kopkop)
 
Meillä pitkän tauon jälkeen alkoi alkuviikosta tissin pureminen. Argh! Syykin kyllä selvis, kun toinen ylähammas tuli läpi... Sen lisäksi saamme nauttia siitä, että vauveli on nyt muutamana aamuna päättänyt herätä kello 5... Ja vaikka oon yöimetykset jo muuten lopettanut niin oon tarjonnut maitoakin, mutta silti on ollut sitä mieltä, että on aamu....
 
Mäkään en koe niinkään että imettäminen olis hirveesti rajoittanut menemistä, koska olen kyllä syöttänyt oikeastaan paikassa kun paikassa :whistle: Mutta toki se että lapsi syö tunnin välein ja edelleen nukahtaa tissille niin on välillä hieman ärsyttävää. Mutta eipä me toisaalta olla kokeiltu edes pullon kanssa nukahtamista, pulloa siis on tarvittaessa (harvoin juonut).

Täällä on nyt viimeisen reilun viikon aikana tullut "isoja" harppauksia pois pikkuvauvasta. Toisina päivinä/hetkinä on ollut ilman maitoa jopa 2-4h (joka on meidän tissimonsterille tosi pitkä aika:D), :poop: on muuttanut muotoaan :whistle: sekä nyt on alhaalla kaks pientä hampaan alkua, vielä ei ole varsinaisesti purrut, öisin kyllä muutaman kerran ollut joku sellainen ote että sattuuuuu..

yöt:sleep: ne kun vielä paranisi niin elämä olisi suorastaan luksusta :rolleyes: Lyhyen paremman jakson jälkeen nyt on taas olut useampi hurlumhei yö, herätään tunnin max 3 välein. Mutta onneksi tänäänkin sitä paikattiin nousemalla puoli 10. Vähän naurattaa kun kaveri näytti saamaansa lappua jossa oli 6,8,12kk suositeltu päivärytmi ja sen mukaan kohta pitäisi olla lounas (joo tänään meinattiin sekin vihdoin alottaa) ja me vasta syötiin aamupala :ROFLMAO:

Osaatteko arvioida minkäkokosia annoksia teillä nyt syödään? Mä luulen että syötän edelleen tosi pieniä ja tuo kyllä söis enemmänkin mutta :cautious:
 
Meillä syödään lounaalla ja päivällisellä pienempi pilttipurkki kasvissosetta + joku proteiinijääkuutio + jotain tuoretta vihannesta esim. tomaattia, kurkkua avokadoa. Joskus kun toi määrä ei riitä niin hedelmää päälle. Välipala on noin pilttipurkillinen hedelmää tms. Aamulla menee puuroa ehkä desi (sillon ruokaa menee kaikkein vähiten.) ja illalla keitän puuroa kolmeen desiin vettä ja usein se menee kaikki.... :) Nää taitaa olla sieltä annoskoon isommasta päästä, vaikka ihan nollakäyrillä menee sekä pituuden, että painon suhteen :D. Näiden lisäksi tietty maidot päälle. Maitoa toki menee enää se noin 6 kertaa päivässä, aina ruuan alle ja vikat just ennen nukkumaanmenoa (saa halutessaan useamminkin, muttei kyllä juurikaan halua).
 
IMN
Meillä tietenki on ikää vähän enemmän, mutta kyllä meillä on jo puolivuotiaasta syöty ihan kunnon annoksia kiinteitä ilman varomista. Puuroa aamuin illoin noin desi+muutama teelusikka hedelmäsosetta sekaan. Lounaalla ja päivällisellä pikkupurkki kasvissosetta + 1-2 liha/kala/kanakuutiota. Välipalaksi niitä piltin rahkaisia soseita yksi purkki. Kaikkiin menee vielä 100-180ml maitoa päälle. Hyvän ruokarytmin kehittymisessä tietenkin meillä auttaa se, että tyttö syö samaan aikaan kuin me kaikki muutkin, eli ns. "päiväkotirytmiin".

Tyttö oppi eilen uuden jutun :D nostaa harson naamansa eteen, jolloin jonkun pitää kysyä "missä moona?" ja neiti vetää harson alas naamalta älyttömän virneen kanssa :LOL: jaksais tehdä tuota vaikka kuinka kauan.. :love:

Nyt onnistuu myös laskeutuminen istuaalta mahalleen/konttausasentoon, mutta eteenpäin ei vieläkään oo kiire :rolleyes: hyvin pääsee ilmeisesti liikkeelle pakittaen ja pyörien.. Eipä tuo kauan yhdessä paikkaa pysy, tosin parhaiten viihtyy lattialla istualtaan. Pyllykiitokin luistaa hyvin (y) :LOL:
 

Yhteistyössä