Helmikuun hippuset 2018

Tännehän on tullut paljon tekstiä, ihan kaikkia en edes kerenny lukemaan.

Mutta tervetuloa uudet ja pahoittelut keskenmenneille.

Mä olen juuri menossa alku ultraan ja toivon että siellä kaikki on hyvin. Nyt siis viikkoja 7+2

Oireita mulla kyllä on... jatkuva väsymys, rinnat on arat varsinkin ilman liivejä, turvottaa ja sellanen etova olo lähestulkoon kokoajan etenkin jos ei syö. Ja hajuaisti on herkistynyt.

Ensiviikolla olis eka neuvolakin.

Jännittäää.

Etenkin kun tässä olen joutunut panacodia sillon tällön popsimaan koko kuukauden ajan kun selkä vihoittelee. Se meni niin pahaksi että en voinu maata, istua enkä seistä saati kävellä niin voltaren kipupiikki norflex relaksantti piikki jouduttiin törkkää että helpotti. Lääkäri kyllä luki tarkasti mitä saa ottaa ja minkäverran. Silti kuitenkin pelottaa jos tästä jotain hallaa kasvavalle alkiolle on tullut/tulee.

Tsemppiä kaikille ja ihanaa kesää.
 
Ehkä tässä jotain oireita on. Rupesin nimittäin itkemään kun oli niin lohduttavaa lukea että muitakin "vähän" jännittää ja ahdistaa ja tunne on epätodellinen :p

Tänään digissä komeili raskaana 3+ että ainakin joku siellä arvoja nostelee just niinkun pitäiskin. Kaks viikkoa tuntuu todella pitkältä ajalta mutta ei auta kun odottaa.

Työn teosta ei meinaa oikeen tulla mitään kun googlettelee ties mitä vauvajuttuja, niin hyviä kuin pahojakin. Pitäs kyllä lopettaa.

Onnea kaikille joilla jo ultra takana ja tyyppi todistettavasti kyydissä! (y)
 
no tämä vuoto väheni huomattavasti,melkein loppui? ja kipu myös puolentunnin jälkeen siitä kun alkoi.. Enntiedä mitä ajatuksia tää aiheuttaa, pientä toivoa ehkä, ei ollut hyytymiä, mutten siltikään halua uskoa etten joudu käymään tätä tunnetta toistamiseen läpi samassa raskaudessa varsinkaan.. soittelenko huomenna neuvolaan?? Mitä tämmöisessä tilanteessa tehdään?
 
@papupata12 toivottavasti ois vaan viatonta tiputteluu, eikä pahempaa. Soita neuvolaan ja kysy pääsiskö kunnan varhaisultraan tsekkaamaan tilannetta. Ei varmaan auta ku ootella ja kattoo hetki kerrallaan miten käy, vaikka ei se varmaan yhtään mieltä lohduta. Jos ette saa varhaisultraa nii oisko taloudellisesti mahdoton idea käydä yksityisellä? Ite varailisin oman mielenrauhan takii, jonneki 7+ viikolle mielellään ettei ois liian aikasta. Täällä sormet ristissä et teillä ja oikeestaan meillä kaikilla kaikki menis hyvin.

Mulla huomenna ultra, onneks aamulla niin äkkii ohi. Mut silti, miten muka nukkuu ens yönä??

Kuvotus on lisinyt, en tiiä johtuuko jännityksestä.
 
Papupata toivottavasti kaikki hyvin kivuista ja vuodosta huolimatta :unsure: minulla kun meni kesken yksi raskaus (rv10+jotain ), niin olin yhteydessä neuvolaan ja sieltä sain lähetteen ultraan. Eli rohkeasti yhteyttä vain! He neuvovat kyllä. Pidän sormet ristissä, että kaikki on hyvin.
 
jep. En vaan jotenkin halua luoda itselleni toivetta että jatkuu. Itkin eilen vietävästi vessassa, sitä verta valui pönttöönkin ja tuli siihen siteeseen tyylillä että menkat alkoi,ja kivut oli kovia tai näin ainakin kuvittelin, kunnes loppui kuin seinään puolentunnin jälkeen. Olin käynyt kaupassa ja nostin/riuhtasin kauppakassit autosta ja tunsin ikävän pistoksen oikealla, kävelin nopeasti harppoen kotiin autolta ja kipu koveni ja vihloi,ihan tuonne kohdun suulle sellasia sukkapuikko tyylisiä kipuja ja jomotteluja, menin sohvalle lepäämään ja siinä vaiheessa ajatus iski että tämä kipu ei ole normaalia, ja sit holahti pikkareihin teelusikallinen verta, sain sanottua ukolle että se meni kesken sit jo nyt ja lukittauduin vessaan itkemään ja sitä holahti pönttöön. Kaikki tämä alle 10min. laitoin siteen tekstailin pomolle kivuista ja vuodoista ja henkisesti oli niin paska olo,ja sain tämän päivän saikkua, ymmärtäväinen pomo, ihana asia tässä tilanteessa, joka tapauksessa kaikki alle tunnissa ohi. Tajusin tässä äsken että lapsetkin varmasti säikähti kun halasin ukkoa ja selitin verenvuodosta itku kurkussa,en tajunnu sillä hetkellä sitä,täytyy tänään varmaan jotenkin kysellä lapsilta etteivät nyt sit säikähtäneet,isompi lapsi nimittäin nähny koko yön painajaisia ja itkeskelly aika paljon.. Jokatapauksessa Sen jälkeen ei vuotoja ei kipuja. Ehkä tätä kirjottaessa menkkajomotuksia taas. Tai sit kuvittelen. Yön nukuin huonosti, ramppasin vessassa tarkistamassa tilannetta. Soittelen neuvolaan tänään.. Ajatukset on tosi sekasin.
 
mutta tässä varaudun kokoajan siihen että se vuoto alkaa jossain vaiheessa kunnolla.. Mieluummin näinpäin kun että toivon siellä jotain vielä olevan ja sitten alkaa kunnon vuoto. Sisko sai keskenmenon viikko sit ja oli jo rv 12 menossa..
 
kiitos tsempeistä ja tuesta soitin neuvolaan ja sanoi että saan varmasti nyt tässä tapauksessa kunnan kautta ajan ihan alkuraskaus ultraan mikä tehtäisiin alakautta, sinnekin tosin se aika kannattaa varata aikasintaan ens viikon lopulle kun viikot olisi 6+ siis jos siellä nyt mitään enää on hengissä.. tässä pohdin että soitanko jo tänään että varmasti saisin ensi viikolle ajan jos on kovin täyttä vai vasta maanantaina jos odottelen eka alkaako se vuoto vaikka viikonlopun aikana..
 
Tsemppiä papupata!
Itse varmaan varasin joka tapauksessa sen ajan.

Mulla oli on maanantaina ultra ja varmistuu vihdoin viikot. Jännittää (pelottaa) onko kaikki ok, vaikkei sinänsä mitään aihetta huoleen ole.:unsure:
Yritin varata ensimmäistä neuvolaakin mutta ei ne antanut aikaa, pitää maanantaina puhua kuulemma hoitajan kanssa miten tehdään ja sopia se aika, kun olen käynyt ultrassa ja viikot selviää. :D
 
Varhaisultran kuulumiset: alkio kohdussa oikeassa paikassaan ja syke näkyi :love: kyynelhän se helpotuksesta vierähti poskelle. Voi että, kyllä pakahtuu sydän onnesta. :love: koko vastasi 6+4 (inssin mukaan 7+2). Laskettuaika varhaisultran mukaan 19.2. ja sen ne neuvolakorttii laittoivat. 12 viikon ultrassa varmennellaan sitten uudelleen mittojen mukaan tuota laskettua aikaa. Ultraaja sanoi että tuo laite millä mittaili, niin oli vähän huono ja muutenkaan inseminaatioissa ei voi ihan varmaksi sanoa milloin hedelmöittyminen on tapahtunut. Varmaa on se että inssipäivänä munasolu oli vielä paikoillaan. Oli miten oli tuo mitta niin vahva syke on hyvä merkki. Nyt vaan odotellaan että kaikki jatkuu hyvin. Tänään varaan neuvolan, jännää! :barefoot:

@papupata12 hienoo että saatte ultran kunnallisen kautta. Varaa vaan jo nyt,vaikka sulla jatkuis vuoto niin onhan se hyvä käydä tsekkaamassa myöhemminkin onko tyhjentynyt. Toivon kovasti et alkio pysyis sielläkin.
 
jeps. Varasin ajan ja tänään jo omalle lääkärille tuossa kahden aikaan. Tuskinpa siinä käynnistä paljoa viisastun mutta ainakin tietää miten jatkossa etenee tämä asia. Katsotaan mitä tapahtuu. Ja hienoa ja ihanaa paputoive että teillä meni kaikki hyvin ultrassa ❤ vielä mä en uskalla toivoa mutta kyllä voin sanoa että onnesta itkisin jos ultraan asti selvitään ilman vuotoja ja siellä sykkisi sydän ❤
 
Kaipa sitä tänne voi ilmoittautua mukaan odottelemaan. Olin tuolla kolmekymppisten ensikertalaisten ketjussa kuumeilemassa ja ajattelin, että jätän palstailut. Mutta silti tulee säännöllisesti käytyä lukemassa miten porukalla menee, meitä tuli helmikuisiin siitä ketjusta ainakin @IinesAnkka82 ja @Maaria1980 :)

Tosiaan, ensimmäistä odotetaan kovasti. Keskiviikkona käytiin varhaisultrassa ja siellä 12.9mm pötkö hengaili ja sydän hakkasi niin vimmatusti ja meikähän itki. Viikot oli 7+5 ultrassa, laskennallisesti 7+3, eli tänään nyt taitaa sitten olla 8+0 täynnä. Tiistaina eka neuvola tiedossa.

Joku aiemmin kyseli Helsingin ultrien hinnoista. Mä kävin Femedassa, soitin aikaa, kertoi ajanvarauksesta, että hinnat vaihtelevat lääkärien välillä ja pyysin sitten suoraan edulliselle lääkärille. Anne Ropponen oli gynen nimi ja tosi mukava tyyppi, otti miehen huomioon ja sellainen rennon rempseä. 132e tuli kustantamaan. Kuulemma kalleimmillaan voi olla 250€, joten kantsii kysyä etukäteen.

Oon mielestäni päässyt aika helpolla, paha olo ja väsymys vaivaa 24/7. Jouduin kertomaan tuuraavalle esimiehelle raskaudesta, jotta sain siirtyä tekeen etänä töitä, jotta voin levätä välillä. Jännittää tosi paljon maanantaina kertoa oikealle esimiehelle, joka on hieman noh, erikoinen ja kylmä persoona. Lisäksi oon vielä koeajalla, 2,5kk ollut töissä ja 3,5kk vielä koeaikaa jäljellä....

Mutta tosi hyvällä fiiliksellä ja hetkittäiset pelot ja ahdistukset yritän työntää taka-alalle ja muistaa, että 85-90% todetuista raskauksista menee ihan hyvin :) Pahoitteluni kuitenkin kaikille, jotka ovat kohdanneet surua ❤ ❤

la. 11.2.2017: SannuB / 33v / 1.lapsi / Helsinki
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: IinesAnkka82
Nonni elikkäs. Lääkäri teki sisätutkimuksen ja katsoi kohdun suun. Kohtu tuntui kasvaneen niinku pitää, veren vuodosta ei merkkiä. Kohdunsuu kiinni eikä merkkiä alkavasta keskenmenosta,myös jokin verisuoni kohdunsuulla mikä pullottaa niinkuin alkuraskaudessa kuuluu, mutta mutta ei se silti poista sitä pelkoa että tää mene kesken :( Maanantai aamuna verikokeeseen ellei vuoto ala sitä ennen tai kivut. Ja tiistaina lääkäri soittaa verikokeista. Että onko raskaushormoni taso normaalissa ja siitä seurataan sit viikon välein että muuttuuko se mihinkään suuntaan. Ja jos vastaa joka viikko sitä raskausviikkoa kuin pitää niin kaikki hyvin, ellei vuoto sitten ala. Ja ultraan mennään vaan jos kivut ja vuoto tulee takaisin.
 
Kiitos @SannuB hintatiedoista, pitääkin ehdottomasti kysyä etukäteen, paljonko tuo varhaisultra kustantaa, ettei tule ylläreitä. ;)

Ikäviä uutisia papupadalla. Pidetään peukkuja, jospa kaikki toivo ei olisikaan vielä mennyt.
muoks. Nyt olikin juuri tullut lisäuutisia papupadalta - tsemppiä sinne, ja toivotaan parasta!
 
Uusi viestiketju tehty kuun vaihtuessa:

https://kaksplus.fi/threads/helmikuun-hippuset-2018-heinaekuussa.2491883/.

Jatketaan siellä tarinaa. :) Tarkastaa et listalla on kaikki halukkaat mukana eikä kukaan olis tippunut pois/unohtunut päivittää. Lista löytyy nyt heti viestiketjun alusta ja muokkaan aina siihen uudet/pävittelen muutoksia.

@papupata12 jätin sinut vielä listalle. Seurataan tilannetta. Toistaiseksi ultrakuulumiset ja tutkimus kohdallasi kuulosti toiveekkaalta. Tsemppiä kovasti! <3
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä