Helmikuun hippuset 2018

Aivotar/36v/4.lapsi (eka yhteinen )/LA 19. 2/SaTKs
Kiitos Paputoive, että teet listan (y)

Itsellä rv 4+1 menossa ja oireet olinkin jo aiemmin kirjoittanut ylös :) ykso oire alkoi eilen, rinnat alkoivat särkeä. ..
Ei auta valittaa :ROFLMAO:

Onko kenelläkään kokemusta siitä, että ystävä ei ole tullut yli vuoden yrityksestä huolimatta raskaaksi, ja sitten itse tullut raskaaksi hyvin pienellä yrityksellä? Lähinnä mietin sitä, että miten ootte kertoneet ystävälle? Miten reagoi? Itse ensimmäistä kertaa ko. tilanteessa. tai vastaavasti jos te itse olette yrittäneet kauan ja ystävä tullut raskaaksi tuosta vain?
Tämä minun ystäväni on hyvin herkkä luonteeltaan ja varsinkin asian suhteen :unsure:
 
♥ ♥ Helmikuun hippusten 2018 odottajat ♥ ♥

LA/ NIMIMERKKI/ IKÄ/ MONES LAPSI/ SYNNYTYSSAIRAALA

31.1.

1.2.

keijunkainen / 32v / 3.lapsi / 31.1 tai 1.2 / Tyks
Lahopää / 2.lapsi / K-PKS

2.2.

3.2.

4.2.

5.2.

puhuriina / 29v / 3.lapsi / K-SKS

6.2.
Maaria1980 / 37v / 1.lapsi / Helsinki

7.2.

Tahvon78 / 38v / 1.lapsi / KYS

8.2.

MelissaP / 30v / 1.lapsi / KYS

9.2.

Rouvakook

10.2.

Marji / 28v / 1.lapsi / Hki

11.2.

anscu / 30v / 2.lapsi / OYS

12.2.

sarahh85 / 31v / 3.lapsi / NKL

13.2.

Tanjuli-79 / 37v / 2lapsi(3raskaus) / Hyvinkää tai NKL

14.2.

Paputoive / 29v / 1.lapsi
Viiruli / 27v / 1.lapsi

15.2.

16.2.

Anki84 / 33v / 2.lapsi (kolmas raskaus) / NKL

17.2.

18.2.

19.2.

Aivotar / 36v / 4.lapsi (eka yhteinen) / SaTKs

20.2.

21.2.

Stua / 29v / 2. lapsi / KYS

22.2.

Nonna88 / 28v / 3.lapsi

23.2.

24.2.

25.2.


26.2.

27.2.

28.2.



Päivitykset punaisella (värin voi muuttaa muokkausvalikon pisarasta).
Fb-ryhmää voi tiedustella yv:llä ??KENELTÄ??

Lista synnytyssairaaloista:
E-KKS: Etelä-Karjalan keskussairaala, Lappeenranta
HYS: Hyvinkään aluesairaala
JS: Jorvin sairaala, Espoo
KAKS: Kainuun keskussairaala
K-HKS: Kanta-Hämeen keskussairaala, HML
K-PKS: Keski-Pohjanmaan keskussairaala
KOKS: Kymenlaakson keskussairaala, Kotka
KOS(/H): Kätilöopisto (/Haikaranpesä), HKI
K-SKS: Keski-Suomen keskussairaala, Jyväskylä
KYS: Kuopion yliopistollinen sairaala
LKS: Lapin keskussairaala
L-PKS: Länsi-Pohjan keskussairaala
LS: Lohjan sairaala
MKS: Mikkelin keskussairaala
NKL: Naistenklinikka, Helsinki
OAS: Oulaskankaan sairaala, Oulainen
OYS: Oulun yliopistollinen sairaala
P-HKS: Päijät-Hämeen keskussairaala, Lahti
P-KKS: Pohjois-Karjalan keskussairaala, Joensuu
PS: Porvoon sairaala
SATKS: Satakunnan keskussairaala, Pori
SEKS: Seinäjoen keskussairaala
SKS: Savonlinnan keskussairaala
TAYS: Tampereen yliopistollinen sairaala
TYKS: Turun yliopistollinen keskussairaala
VKS: Vaasan keskussairaala
 
Viimeksi muokattu:
Tässä minun rivi:
Maaria1980/37v./1. lapsi/ LA 6.2./Helsinki

Laitoin nyt vaan Helsinki. Kaveri meinasi joutua Hyvinkäälle, mutta autottomana päätti odottaa Kätilöopistolta vapautuvaa paikkaa. Ja Kätilöopiston tilannehan on kyllä sellainen, että liekkö enää toimintaa helmikuussa siellä ja minä en kyllä sinne homepesään haluaisi mennä. Aiemminkin olen jo homeille altistunut. Päivittelen sitten lisää, jos neuvolasta osaavat asiasta jotain sanoa. Onhan tässä vielä siihen helmikuuhunkin aikaa.

Ja voihan itku, @Claire Elisabeth , olen todella pahoillani puolestasi :cry: Toivottavasti poistaminen onnistuu hyvin. Se on varmaan hyvä juttu, kun selvisi näin aikaisessa vaiheessa.
Muoks: Tuntui jotenkin, että töksäytin pahasti. Olen vaan jotenkin ymmärtänyt, että kohdunulkoiset ehtii edetä pidemmälle ennen kuin alkavat oireilla? Kurja tilanne kyllä, ja vielä kun on aiemmin ollut tuulimunaraskauksiakin. Tsemppiä ja onnea jatkoon! Tehdäänkö lääkkeellinen tyhjennys sairaalassa, kun sanoit, että pitää odotella ja katsoa, miten edetään?
 
Viimeksi muokattu:
Tsemppiä jatkoon claire elisabeth! Kurja tilanne :(

Mä menin vastoin aiempia aikomuksia sittenkin varhaisultraan, koska mulla ei ole mitään oireita. Siis yhtään mitään. Jotkut kirjoittelevat helposta raskaudesta tai että vain vähän nipistelee vatsassa mutta mulla ei tunnu edes niitä. Olin kovin huolissani kun tämä on kuitenkin jo kolmas raskauteni eli on mihin verrata. Ja verratahan ei saisi, sillä siellä se pikkuinen pötkötti sydän pamppaillen, :love: viikkoja vastaten. Kaikki muutenkin kunnossa. Nyt siis alan nauttia olostani tän viimeisen kerran!

Katotaas saanko nää tiedot tähän oikein : keijunkainen/32v/3.lapsi/31.1 tai 1.2/Tyks
 
Stua / 29 / 2. lapsi / 21.2. / KYS

Tsemppiä Claire Elisabeth! Noi on niin kurjia juttuja :(

Meinasittekos käydä varhaisultrassa? Jotkut on ilmeisesti jo käynykin :) mä luultavasti menen. Kävin yksityisellä sekä edellisessä että keskenmennessääkin raskaudessa. En vaan voi ootella sinne nt-ultraan asti!

Oireista... nyt kun tarkemmin miettii niin oon ollu kyllä tosi väsyny ja turvonnu tässä jonkun viikon ajan. Varsinkin illalla maha on ihan sairaan kokonen!
 
Listaa päivitetty :)

Onpa surullisia uutisia Claire Elisabeth :cry: toivotaan että lääke tehoaa! Voimia sinulle...:(

Ihana kuulla että @Keijunkainen kaikki hyvin ultrassa. :love: itsellä vielä kaksi viikkoa ja kuulee mitä siellä on, vai onko mitään :unsure:, meillä siis lapsettomuuspolin kautta @stua varhaisultra (inseminaatiolla alkanut raskaus).

itsellä kyllä nämä tissit viestii että jotain siellä olisi, ei oo kyllä koskaan ennen ollu näin kipeät rinnat. Rintsikat kun on niin ei huomaakaan, mut voi luoja kun ne riisuu ja pääsevät roikkumaan valtoimenaan. Mulla on vielä isot rinnat, niin sitä painoakin on rinnoissa kun ne irrallaan pomppivat :ROFLMAO: semmoisia repäisykipuja on välillä mahassa ja muutakin pientä mahakipua välillä. Etovaa oloa tässä kauhulla odottelen milloin alkaa kunnolla, jos alkaa edes. Eihän kaikki toki oksentele. Olen vaan muuten yleisesti huonovointisuuteen taipuva (autossa, kiikuissa, laivalla, jos liian kova nälkä, krapulassa :ROFLMAO: jne.). Viime yönä töissä väsymys aiheutti huonoa oloa, mutta ei ollut vielä paha. Väsymystä on välillä, mut se voi olla kun en oo nukkunu kaikistellen hyvin.
 
Viimeksi muokattu:
Lahopää, La 1.2. , toinen lapsi , K-PKS

Onko kellään muulla nivelkipua/hermopinteitä? Itellä oli viimeyönä oikee käsi niin kipee, että oisin voinu repiä sen irti. Jo toinen kerta. Muutenkin tuntuu että nivelet oikuttelee.

Tänään 7+0 ja sen kunniaks piti vetää itkupotkuraivarit kun en mahtunu vaatteisiin :D (oltiin menossa miehen kans syömään, kun täytin eilen vuosia)
 
Mut voi myös lisätä listaan :) Viiruli/27 v./1. lapsi/LA 14.2.

Voimia ja jaksamista @Claire Elisabeth :( Todella surullinen tilanne.. :cry:

Mulla ei oo kauheesti mitään muita oireita kuin poikkeuksellisen voimakasta väsymystä... Tänään oli ekaa kertaa töissä vähän etova olo ruokaa syödessä. Saa nähdä mihin nää oireet kehittyy. :)

Ihana kuulla @Keijunkainen että kaikki on hyvin :love: Itsekin mietin alkuraskauden ultraan menemistä parin viikon päästä..
 
Moikka. Mä tein tänään positiivisen raskaustestin <3 Toista lasta odotan, esikoinen on 11/16. Laskettu aika on hakusessa, koska tämä on eka kierto pillereiden lopettamisen jälkeen. Veikkaisin 18.2-24.2 välillä. Ovistakaan en bongannut vaikka kuinka tikuttelin :eek:

Oisko muilla kiinnostusta tiiviiseen facebookryhmään? Olen mukana esikoisen ryhmässä, jossa on 35 upeaa naista. Reilussa vuodessa ollaan opittu tuntemaan ja tultu tiiviiksi porukaks :) Olis kiva saada samantapainen hyvänmielen ryhmä, jossa jakaa kuulumisia. Mulla ainakin tulee Facebookia oltua enemmän.

Toivottavasti en nyt astu kenenkään varpaille, mutta mä perustin SALAISEN faceryhmän (ei siis näy kellekään sun kavereille, että olet tällaisessa ryhmässä). Ryhmään saa lisättyä ainoastaan kavereita niin tein feikkiprofiilin nimellä Miina Helminen (kuvana auringonlasku). Pyydä tätä Miinaa kaveriksi niin lisään sut ryhmään :) Poistan tän feikkiprofiilin sitten kun ryhmä on täynnä.
 
Marji/28v/1.lapsi/LA n.10.2./Hki

Heippa!

Varovaisesti liityn minäkin joukkoon: eka plussa ikinä tuli tiistaina ja tänään sain sovittua ensimmäisen neuvolakäynnin, joka olisi 11.7. Täällä taisi jo useammalla muullakin olla tuo sama päivä ekalle käynnille.

Mulla ei oikeastaan ole ihan samassa elämäntilanteessa olevia kavereita, joten oli tosi kiva löytää tämä keskustelu ja huomata, että täältähän voi saada vertaistukea ja -ahdistusta tarpeen mukaan :) Mä en ihan vielä kuitenkaan uskalla liittyä faceryhmään, kun hädin tuskin vielä meinaan uskoa tätä raskautta todeksi.

Mun oireet on tähän mennessä ollut lähinnä pieniä menkkakipumaisia, mutta ei varsinaisesti mitenkään kivuliaita alavatsanväänteitä. Aavistelin kyllä raskautta jo ennen menkkojen poisjääntiä, koska mulle ei tullut mitään menkoista normaalisti ilmoittelevia oireita, kuten näppyjä leukaan ja rintojen aristusta viikkoa ennen alkua. Sinänsä hauskaa, että noita voisi tulla myös raskauden aiheuttamina!

Aivottaren pulma kuulostaa haastavalta. Mietin tuota juuri, kun kirjoitin tuohon ylemmäs, ettei mulla ole samassa elämäntilanteessa olevia ystäviä. Siis siltä kannalta, että voinko mä oikeastaan sitä tietää, josko joku kaveri lasta koko ajan toivoisikin, mutta lapsettomuudesta on liian vaikea puhua. Itsekin ajattelin ensin, etten halua kertoa lapsen yrityksestä ennen kuin onnistuu ettei kukaan sitten kysele jatkuvasti, jos ei lasta ala kuuluakaan. Sitten kuitenkin heti ensimmäistä kertaa kieltäydyttyäni skumppalasista kerroin iloisesti epäileväni raskautta (joka ei vielä siitä kierrosta alkanut, vaikka kaikenlaisia oireita olin kuvitellut ;) ). Läheisimpien ystävien kohdalla salailu olisi jotenkin tuntunut valehtelulta. Muille en kyllä aio vielä aikoihin kertoa.

Milloin ja miten te jo toista tai useampaa kertaa nyt odottavat olette aiemmin kertoneet raskaudesta kavereille ja suvulle?

Marji

Ps. Pahoittelut jo nyt - mä en sit vaan osaa kirjoittaa lyhyesti!
 
Marji kiitos vastauksesta :) yksi ystäväni on yrittänyt lasta jo yli vuoden ja ollaan keskusteltu asiasta jonkin verran. Hän on ollut tietoinen, että meillä alkaa kanssa yritys. Lisäksi olen häntä sen 10 v vanhempi ja silti tulin heti raskaaksi. Tiedän että en asialle mitään voi ja tietysti itse hänelle asiasta kerron, mutta onko mitään "kaunista" tapaa se kertoa, kun tiedän vääntäväni veistä haavassa:unsure:
 
Voi harmi @Claire Elisabeth :cry: jaksamisia ja tsemppiä jatkoon myös minulta:(

Mäkin koitan tänään varailla varhaisultran, jotenkin ahdistaa kun viimeksi toukokuun alussa varasin ja menikin kesken melkein heti varaamisen jälkeen :unsure: Mutta toivottavasti tällä pienellä kaikki hyvin :love:

Myös neuvolaan ajattelin soitella piakkoin.

Ajattelin kertoa avoimemmin tästä raskaudesta vasta np-ultran jälkeen kun toivottavasti kaikki hyvin :)

Sarahh85 ja mini (5+4)
 
Rouvakook / la 9.2

Ilmoittaudun minäkin joukkoon. Laskettuaika on 8 tai 9.2 vähän laskurista riippuen. Alkuraskauden uä on varattu ja on reilun 2 viikon päästä ma. Jännää. Kauhean huono olo ja väsymys on jo saapunut ja olen nähnyt vaikka mitä ihme unia. Monissa niistä olen saanut kaksospojat o_O
Tsemppiä kaikille matkaan ja pahoittelut keskenmenneille
 
Tänne on tullu lisää väkeä! Tervetuloa kaikille uusille! :)
@Marji , mä kerroin esikosta vähän ripottelemalla, eka tietty miehelle heti kun olin tehny. Sit meni pari päivää ja kerroin omalle äidilleni. Mutta muille alettiin kertoa oikeastaan sitten vasta ekan ultran jälkeen viikolta 12 eteenpäin. Olin tosi varovainen, pelkäsin jos menee kesken niin kaikille pitää sit alkaa kertoa sekin :(

Mutta tässä raskaudessa olen miehen lisäksi nyt kertonu omalle äidilleni ja pikkusiskolleni (joka sen arvasi parin jutun takia :ROFLMAO:, yks oli kun en alkanu syönään norjalaista lohta, kysyin vaan onko se suomalaista ja kun ei ollu niin kieltäydyin, vaikka se yritti sanoa että eihän sun enää tarvi sitä miettiä kun vaan imetät :LOL:). En muutenkaan kyllä tiiä oisko tuossa ollu mitään vaaraa vaikka ois syönytkin, mutta oli mullaekassakin raskaudessa ja nyt kyllä vähä imetyksen aikanakin että olen vaan suomalaista syöny. Nyt kyllä siksikin, kun pienelle 1,2 v sitä myös annan.

Mutta siis aiheeseen, varmaan sitten vähän myöhemmin muille isovanhemmille, ystäville jne kerrotaan. Mulla ei oo nyt ollu kovin mitään oireita, mutta eikai niitä välttis aina oo (n) eilen tein vielä testin iltapäivällä, niin äkkiä 2viivaa tuli:love:
 
Hei taas! Tänään ois laskujeni mukaan rv 5+6, voi heittää parilla päivällä. Alkuraskauden ultraan menen tiistaina ja toivon että siellä näkyisi ainakin jotain :) Olo on vähän tavallista väsyneempi, hajuaisti herkistynyt, pientä pahoinvointia erityisesti autossa ym., rintojen turvotettelua. Eli hyvin uskoo, että on raskaana mutta ei mitään voimakkaampaa pahoinvointia tms.
 
Kiitokset pohdinnoista @sarahh85 & @anscu
Mietin itsekin, että 12. viikon jälkeen voisi olla hyvä aika kertoa, ellei sitten pompsahda maha liikaa ulos jo ennen sitä!

Nyt raskaudesta ei vielä tiedä kukaan muu kuin mies ja te ;) Varmaankin myös yrityksestä tienneille ystäville kerron vielä muita ennen. Vanhemmille ei kovin aikaisin haluttaisi kumpikaan kertoa, koska kyseessä on molemmille puolille eka lapsenlapsi ja halutaan miettiä joitakin asioita itse läpi ennen kuin muiden hössötys alkaa :rolleyes:
 
Meillä tietää minun pari ystävää ja sisko, sekä miehen äiti, mummo ja eno. Oman äitini ja muut lapseni pidän vielä hieman Aikaa pimennossa :) töissä kerron vasta kun itse näkevät:whistle: eli varmaan pian :LOL:
 
Hei!
Täällä ilmottautuu kanssa yksi pienen helmikuisen odottaja :)
huhtikuussa poistettiin kierukka ja nyt tein alkuviikosta plussatestin :)
LA näillä näkymin 22.2., mutta se tarkistetaan kunnan varhaisultrassa heinäkuun alussa :)

Nonna88 /28v/ LA 22.2./ 3.lapsi

Synnytyssairaalan jätän vielä täyttämättä, että mahdolliset tutut eivät tunnista :)


Nonna88 ja pähkinä 4+3
 
Pahoittelut keskenmenneille! :cry:

Olen itse vähän huojentuneena lukenut, ettei teillä muillakaan (vielä ainakaan) oireita kovin paljon ole! Itse kuulostelen koko ajan kehoani ja ihmettelen miksen voi pahoin ja miksei turvota jne :D
Edelliset raskaudet ovat olleet helppoja ja kun tarkemmin ajattelen ei kovia oireita ole ollut kummastakaan. Silti niitä jotenkin kaipaisi. Sen sijaan molemmista aiemmista on iskias-vaivoja ilmaantunut jo ennen puoliväliä, ne saisi tällä kertaa jäädä pois minun puolestani...

MIn olen kertonut vanhemmilleni ja siskoilleni jo sekä parille kaverille. Jotenkin se tuntuu helpommalta, ettei yksin tarvitse miettiä ja surra jos jotain meneekin pieleen.

Kaksi viikkoa vielä ultraan, on tässä stressaamista! Omien laskujen mukaan nyt voisi olla rv6+6. Jännä nähdä ultrassa onko sinne päinkään.

puhuriina/29v/3.lapsi/ la 5.2. (Tarkentuu myöhemmin, tämä oma arvio edellisen ultran perusteella)/k-sks
 
Minäkin osallistun tähän kuka tietää keskusteluun. Ekaksi kerroin tietenkin miehelle ja heti haamuviivasta jo hyvälle ystävälle. Kun viiva vahvistui lähetin kuvan ystävälleni, niin jotenkinpa epähuomiossa lähetin kuvan myös perheryhmäkeskusteluun, jossa on äitini, isäni, veljeni, hänen vaimonsa ja siskoni. Joten oma perheeni tietää. Nyt viikonloppuna oli eräät bileet jonne olin lupautunut jo aiemmin mennä niin kerroin hyvälle työkaverilleni, joka myös lapsettomuushoitojen kautta vasta sai oman plussansa. Hän kertoi myös siskolleen, kun sinne menimme "aloittelemaan". Myös yksi heidän kaveri (en tunne häntä) uteli illan aikana miksi en juo ja en vaan kertakaikkiaan osannut sanoa mitään, joten hän arvasi. :whistle:
No sillä tuntemattomalla ei ole hirveästi väliä ja noista siskoksista (molemmat itseasiassa työkavereitani) ei ole haittaa, toinen on todella hyvä tuki kaikinpuolin ja ei se toinenkaan kerro kennellekään asiaa eteenpäin. :)

Olen jotenkin luottavaisin mielin, toki mitä vaan voi tapahtua, mutta meille tää plussa jo on niin positiivinen juttu että olemme onnellisia tästä.

Ps. Päivitän listaa tänään myöhemmin. :)
 

Yhteistyössä