Helmikuun hippuset 2018

MelissaP/30v/1. lapsi/8.2./KYS

Ensimmäinen tulossa (toivottavasti) ja on tämä niin jännittävää, että vertaistuen vuoksi liityn mukaan keskusteluun. Päivät tuntuu kuluvan kamalan hitaasti, puhumattakaan viikoista. Ensimmäinen neuvola on onneksi pian. Ultrassa kävin jo, koska vatsakivut on olleet niin pahat. Kaikki näytti olevan kunnossa, mutta vielä oli liian aikaista sydämensykkeelle. Yritän jaksaa nyt odottaa varsinaiseen ultraan, kun ei tuo yksityisellä käyminen ihan ilmaista ole.
 
Mulla ollu pari päivää aivan jäätävä huono olo. Ihan ku darrassa olisi :D en muista, et edellisissä raskauksissa olisi tälleen ollu. En kuitenkaan oo oksentanu. Puuh! Tänään 5+3.

Se on kyl jännä, et edellisessä raskaudessa mulla oli jotenkin outo tunne siitä raskaudesta. Sitten löytyikin se kromosomipoikkeama. Nyt tästä raskaudesta mulla taas on ihan erilainen fiilis. Sellai fiilis, et kaikki on ok. Ja tosi tosi vahva tyttö-olo on :D katotaan,pitääkö paikkansa :)
 
Hei naiset! Millaisia repäisykivut ovat? Itselläni niitä ei aiemmissa raskauksia ole ollut. Eilen vaan ylös noustessa vasemmalta puolelta viisi oikealle tuolla alavatsalla. Ja nyt jos nousen istumasta/kumarasta niin vihlaisee jommalle kummalle puolelle :unsure:(n)
Tottakai pahin käy heti mielessä, että onko tämä menossa kesken. Paikallaan ollessa ei mitään vaivoja.
 
@Aivotar mulla on just tuollaisia kipuja kun lähtee liikkelle tai vaihtaa asentoa niin alamahalla puolin ja toisin vihlaisee. Nopeita kipuja, ei jää jomottelemaan, mut joka kerta säikäyttää. Verta ei ole ainakaan vielä näkynyt... Ja en siis ole ollut aiemmin raskaana, joten mitään faktaa minulla ei repäisykivuista ole.

Paputoive ja pavualku 5+5
 
Kiitos Paputoive ja Anki84 :love:
Minulla jo siis neljäs raskaus ja ikinä ennen ole ollut tällaista (n) siksi hieman ehdin pelästymään:X3: nyt helpotti että muillakin on ja kuuluu asiaan (y) kuinka ulalla voi ollakkaan taas :ROFLMAO:
 
Kenelle sitä yksityisviestiä pystyi laittamaan facebook-ryhmästä? @DosLola ?? päivittelen listalle yhteyshenkilön. Ekan sivun odottajia ei oo lisätty listalla, ilmoitelkaa ken haluaa listalle. Laitan päivitetyn listan tähän alle. Jatkossa tehdään niin että kun uusi kuu vaihtuu niin aloitan uuden ketjun ja lisään listan ekalle sivulle. :)
 
♥ ♥ Helmikuun hippusten 2018 odottajat ♥ ♥

LA
NIMIMERKKI/ IKÄ/ MONES LAPSI/ SYNNYTYSSAIRAALA

31.1.

1.2.

keijunkainen / 32v / 3.lapsi / 31.1 tai 1.2 / Tyks
Lahopää / 2.lapsi / K-PKS

2.2.

3.2.

4.2.

5.2.

puhuriina / 29v / 3.lapsi / K-SKS

6.2.
Maaria1980 / 37v / 1.lapsi / Helsinki

7.2.

Tahvon78 / 38v / 1.lapsi / KYS

8.2.

MelissaP / 30v / 1.lapsi / KYS

9.2.

Rouvakook

10.2.

Marji / 28v / 1.lapsi / Hki

11.2.

anscu / 30v / 2.lapsi / OYS

12.2.

sarahh85 / 31v / 3.lapsi / NKL
susanmaaria / 3.lapsi / NKL

13.2.

Tanjuli-79 / 37v / 2.lapsi(3raskaus) / Hyvinkää tai NKL

14.2.

Paputoive / 29v / 1.lapsi
Viiruli / 27v / 1.lapsi

15.2.

16.2.

Anki84 / 33v / 2.lapsi (kolmas raskaus) / NKL

17.2.

18.2.

Nezzie / 29v / 1.lapsi

19.2.

Aivotar / 36v / 4.lapsi (eka yhteinen) / SaTKs

20.2.

21.2.

Stua / 29v / 2.lapsi / KYS
twixx / 29 v / 1.lapsi / Helsinki

22.2.

Nonna88 / 28v / 3.lapsi

23.2.

24.2.

25.2.


26.2.

27.2.

frisof / 1.lapsi

28.2.



Lista synnytyssairaaloista:
E-KKS: Etelä-Karjalan keskussairaala, Lappeenranta
HYS: Hyvinkään aluesairaala
JS: Jorvin sairaala, Espoo
KAKS: Kainuun keskussairaala
K-HKS: Kanta-Hämeen keskussairaala, HML
K-PKS: Keski-Pohjanmaan keskussairaala
KOKS: Kymenlaakson keskussairaala, Kotka
KOS(/H): Kätilöopisto (/Haikaranpesä), HKI
K-SKS: Keski-Suomen keskussairaala, Jyväskylä
KYS: Kuopion yliopistollinen sairaala
LKS: Lapin keskussairaala
L-PKS: Länsi-Pohjan keskussairaala
LS: Lohjan sairaala
MKS: Mikkelin keskussairaala
NKL: Naistenklinikka, Helsinki
OAS: Oulaskankaan sairaala, Oulainen
OYS: Oulun yliopistollinen sairaala
P-HKS: Päijät-Hämeen keskussairaala, Lahti
P-KKS: Pohjois-Karjalan keskussairaala, Joensuu
PS: Porvoon sairaala
SATKS: Satakunnan keskussairaala, Pori
SEKS: Seinäjoen keskussairaala
SKS: Savonlinnan keskussairaala
TAYS: Tampereen yliopistollinen sairaala
TYKS: Turun yliopistollinen keskussairaala
VKS: Vaasan keskussairaala


Meitä on täällä 21 helmikuun hippusten odottajaa :barefoot::love:

Salaiseen Fb-ryhmään pääsee kun laittaa kaveripyynnön feikkihahmolle Miina Helminen (auringonlasku kuva profiilissa).

Päivitykset punaisella (värin voi muuttaa muokkausvalikon pisarasta).
 
Viimeksi muokattu:
Minä aloin miettimään, että taidan sittenkin jättää varhaisultran väliin :coffee: jotenkin niin varma olo, että kaikki on hyvin :) siis tämä tunne tuli tänään tässä iltasella. Toki voi mennä miten vain, mutta nyt ainakin tunne on vahvasti positiivinen (y)

Wiolettan uutisia jään odottelemaan (y)
 
  • Tykkää
Reactions: girahvi
@Wioletta onpa jännää:barefoot: tuu heti kertoo ultrakuulumiset. Mulla vielä 11 päivää ultraan. Tosin itselläkin tällä hetkellä ihmeen rauhallinen ja tyyni olo ja tunne siitä että kaikki on hyvin. Totta kai myös tiedostaa sen että mitä vaan voi käydä, mutta meille edelleen ne kaksi viivaa jo tikussa on niin positiivinen juttu kaiken tän yrittämisen ja epäonnistumisten jälkeen. :) itse en peru ultraa kun julkiselta puolelta se saadaan ja kuuluu itseasiassa hoitoon niin mennään ne sykkeet ensi viikolla perjantaina katsomaan. Näin olen päättänyt. Nyt muuten alkais olla se 25päivää hedelmöittymisestä ja pienellä pitäisi syke olla. :love: outoa ajatella että sisälläni pamppailisi joku.
 
Moikka kaikki, uusi odottaja, 27-vuotias helsinkiläismimmi täällä ilmoittautuu!

Viime viikolla ja tällä viikolla olen tehnyt pari raskaustestiä myöhässä olevien menkkojen vuoksi, ja siltä se nyt näyttää, että raskaana ollaan :) Laskettu aika 18.2., parhaillaan siis menossa 5+2. Ensimmäinen lapsi kyseessä, joten JÄNNITTÄÄ, vaikka ehkäisystä on luovuttu jo kuukausia sitten ja lapsi ihan tekemällä tehty. :)

Huh, tästä tulee jännää!
 
Onnittelut kaikille uusillekin plussista ja tervetuloa! :) @Wioletta , mäkin jännään sun ultraa, kerro sitten mite meni :love:

No mulla on nyt alkanu pahoinvointi :X3: öllöttää, mutta en oo kuitenkaan oksentanut, paleltaa ja väsyttää ihan kauheasti :confused:
Ens viikon pe ois se eka neuvola ja ihana kyllä jos siellä sydänäänet kuuluisi :love:
Mä oon vähä nyt laskuissa sekaisin, mutta joku 6+2 oisko nyt mulla menossa.
Hyvää odotusta kaikille :love:
 
Hip! Ultrassa näkyi alkoi joka vastasi 6+0. Sykettä ei näkynyt :( Lääkäri sanoi, että epäilee vkoja olevan vähemmän. Mainitsi myös tuulimunan mahdollisuudesta ja sanoi että pitää kontrolloida 1-2 vkon päästä. Huoh.
 
Wioletta noilla viikoilla ja noin pienillä päiväeroilla on onneksi hyvin todennäköistä vielä että kaikki on hyvin ja on vain nuorempi. Etkös jo aiemmassa viestissäkin sanonut, että laskettu aika voi heittää parilla päivällä? Saitko uutta aikaa, kuinka pitkään joudut olemaan jännityksessä?

Minä voisin myös varovaisesti liittyä taustalta joukkoon. Ensimmäinen lapsi sekä minulle että miehelleni toiveissa, yritys aloitettiin jo keväällä 2015. Vuosi sitten kohdunulkoinen ja nyt viime maanantaina toista kertaa elämäni aikana plussasin. :) Ensi viikolla tulossa ultra jossa tarkistetaan ettei taas ole kohdunulkoinen. Silloin kuukautisista ja lasketusta ajasta katsoen viikkoja olisi jo 6+4 mutta todellisuudessa varmaankin muutama päivä vähemmän.

Eli Nezzie/29v/1.lapsi/ la 18.2.18
 
@Wioletta mun käsittääkseni tuulimunassa ei alkiota näy, vaan pelkkä tyhjä pussi. Toivotaan et pienellä kontrolliultrassa löytyis syke. Netissä on näitä tarinoita paljon et kontrolloituna syke näkyi ja ihanan vauvan syliin lopulta saaneet.

Tervetuloa uusille!

Minä tein tänään muka mieltä rauhoittaakseni clearblue digitestin. Ekan tein 4+3 (tai 4+2) tilanteessa jolloin näytti vain 1-2 viikkoa. Nyt kun viikkoja 5+6 (tai 5+5), niin toivoin saavani jo 3+ viikkoa. Testissä kuitenkin viikkoja vain 2-3 ja tietysti iski hätä et missä vika. Tein testin päivälirusta muutaman tunnin pidätyksellä... Oletin että kyllä se jo näyttää. Olis pitänyt malttaa aamuun testaamisen kanssa. Oispa kaikki hyvin. En tiiä miten tässä jaksaa ensi viikon perjantaille asti kun vasta silloin ultra. Oispa kaikki hyvin... Pitikin mennä testailee. :unsure:


Testasin muuten huvikseen samasta pissasta ovistestin, heti piirtyi aika muhkea viiva testiin. :eek:

picture1497976087.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Oi, täältähän löytyikin paljon viestejä! Tervetuloa kaikki uudet mukaan minunkin puolestani (y)

Pidän myös peukkuja Wiolettalle, että kaikki menee lopulta hyvin.

Ja tietty meille kaikille muille, tää tuntuu kieltämättä välillä vähän liian jännittävältä, kun mistään ei oikein voi olla vielä varma. Mulla ois silti hirveä hinku jo ostaa vauvanvaatteita... :whistle:
 
Paputoive, näkyi siis se sikiöpussi ja ruskuaispussi jotka vastasivat about 6 vkoa, sanoin vahingossa väärin, itse alkiota ei näkynyt... Lääkäri sanoi, että saattaisi olla nuorempi tai sitten tuulimuna. Ei auta kuin odottaa...
 
@Wioletta toivotaan että liian aikaista ja alkio tulee. Piinaavaa. Iteki ihan stressissä nyt tuon digin takia. Eilen oli jo varma tunne et kaikki hyvin ja nyt vaan kelailee kaikkee. Eipä se alkio sinne tule tai oo tulematta keskenmenoa tein minä miten monta testiä vaan. Nyt jäitä hattuun ja ei auta ku ootella.

Luin jostain et 3+ hcg tason pitäis olla yli 20 000. Tosin samassa paikassa luki myös et yli 2000, joten tiiä sitten mikä on totta. Mut hcg:n pitäis olla nyt alla olevan taulukon mukaan jotain tällä välillä: 3 viikkoa 5 viikkoa 18-7340 / 4 viikkoa 6 viikkoa 1080-56500.

Aika hedelmöityksestä/Aika viimeisistä kuukautisista/HCG:n määrä mIU/ml
1 viikko 3 viikkoa 0-5
2 viikkoa 4 viikkoa 3-426
3 viikkoa 5 viikkoa 18-7340
4 viikkoa 6 viikkoa 1080-56500
5-6 viikkoa 7-8 viikkoa 7650-229000
6-9 viikkoa 8-11 viikkoa 25700-288000
8-11 viikkoa 10-13 viikkoa 13000-253000
17-24 viikkoa 2. kolmannes 4060-65400
>25 viikkoa 3. kolmannes 3640-117000


Nyt lopetan panikoinnin :whistle:
 
Wioletta toivottavasti kaikki hyvin kuitenkin ja on vain myöhäisemmät viikot.

Paputoive minäkin olen huvikseni testannut pariin otteeseen ovistesteillä:ROFLMAO: ja tosi muhkeat viivat tosiaan tulee (y) niitä jäi kaappiin lojumaan :whistle: tekisi mieli ostaa digi ja testailla taasen :D tai läjä muita testejä :rolleyes:

Marji minä haluaisin ostaa raskaus vaatteita itselleni :LOL:
 
Tervetuloa kaikille uusille (y) Meitähän alkaa olla jo kivan kokoinen ryhmä :)

@Wioletta toivotaan tosiaan että kaikki kumminkin hyvin ja siellä on hieman nuorempi pikkuinen :)

@Paputoive varmastikin kaikki hyvin, noi hormonitasot niin yksilöllisiä :)

Mäkin jännitän jotenkin ihan hulluna että onko kaikki hyvin, kun edellinen tosiaan meni kesken ja se kummittelee mielessä.. ei jotenkin uskalla vielä yhtään iloita vaikka toisaalta tekisi mieli :unsure: Varhaisultran varasin 3.7. ja eka neuvola 4.7. Toivon että siellä selviäisi että pienellä kaikki hyvin :love:

Sarahh85 ja mini (6+1)
 
Tervetuloa uusille :) jänniä hetkiä tosiaan eletään...itsekin olen kokenut useamman keskenmenon joista yksi keskeytynyt keskenmeno, niin kyllä sitä tässä alussa on aina vähän varpaisillaan :unsure:

Me ei olla kerrottu raskaudesta kenellekään. Ajattelin, etten kerrokaan. Saavat huomata sitten kun mahasta näkyy. Meillä on jo useampi lapsi, niin onnittelu on ollut tosi laimeaa, enkä jaksa sellaista :(
Minä ihastelin tuota 2017 vuoden äitiyspakkausta. Taidan tällä kertaa ottaa sen, kun on jotenkin tosi mieleinen :love:
 
Täällä eilen käyty varhaisultrassa, pieni kirppu löyty oikeata paikasta ja vahva syke on ja 6+2vko nyt mennään! :love: Ei oikeen vieläkään usko todeksi! La varmistu nyt ton mukaan 12.2.
Me ollaan kerrottu mun porukoille, mies saa itte päättää koska sen porukoille kertoo ja kavereille kerrotaan vasta 12vko jälkeen, jollekkin ehkä ennen sitä,
Kohta pitäis varmaan miettiä kertomista vanhemmille sisaruksille, kun ikäeroa tulee sen verran ja kerkeevät sulatella.:whistle:

susanmaaria / 3lapsi/12.2/ NLK
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä