*Helmikuun hurmaajat elokuussa*

On ollu kaikenaista kiirettä, etten ole ehtinyt koneelle istahtaa pariin päivään. Oli tullu paljon juttua, mutta nyt en taas yhtään muista mihin piti kommentoida.

Minä sieni ja marjahullu olen viettänyt kaiken liikenevän ajan metsässä. Eilen masu jo vähän ilmoitteli liiallisesta kyykistelystä ja keräsin sitten vadelmia kyykistelemättä Huonoissa asennoissa ilmeisesti, kun selkä on tänään aivan jumissa. Ja minähän olen vielä tänään lähdössä vadelmia hakemaan. Hullu mikä hullu.

Pojatx2, mua kanssa jännitti enemmän kuin aikaisemmin tuo ultra. Pidän peukkuja. Kuinka vanhoja sun pojat on? Ei tarvitse vastata jos et halua. Mulla pojat 3 ja 4 ja voi elämä mikä määrä energiaa niissä on!

Nyt kirjan kanssa sohvalle pötköttää, jee.

Avilla 14+0
 
Minäkin yritän päästä Madonnan konserttiin tänään. Tosin tein oharit kavereille ja ilmoitin, että tulen ja menen sinne omia aikojani, he kun suunnittelivat paikalle menoa jo kuuden maissa. Itse ehkä menen sinne vasta kymmenen jälkeen ja poistun hyvissä ajoin ennen loppua.

Olin Porissa katsomassa Metallicaa muutama viikko sitten ja siellä tuli koettua massatilaisuuden ihanuus, ihan tekisi mieli jättää sen takia tämä ilta väliin. Vessaan jonotin yli puolituntia :eek: , mutta onneksi masu pömpötti sen verran, että lopussa muutama ystävällinen nainen päästi minut heidän ohi. Porissa sai sentään istua nurmikolla, mutta tuolla jätkäsaaressa alustana taitaa olla likainen asfaltti. Ääks, ahdistaa jo nyt, mutta aion kuitenkin yrittää mennä sinne.

Zemppiä ja hyvää keikkka kaikille! =)

Jadel84 & Toukka 13+0
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista! :)
minulla itsellä on siis kaikki ultrat nyt käytynä un np-ultra oli silloin joskus. tosi inhottavaa kun kuitenki itse haluis nähä vauvan ja sen että kaikki on hyvin. Ja nyt tällä kertaa olisin kysynyt sukupuolenkin ( miehen kielteisestä kannasta huolimatta :p ) mut nyt sitte saadaan jännätä loppuun asti.

Madonnan konsettiin menijöille hauskaa matkaa! :)

Omassa navassa ei mitään uutta. Paitsi et oltiin tuos parin päivän minilomalla ja mentiin sit uimaan niin yks teini potkaisi mua niin kipeesti mahaan että mulla pääs itku. eikä pyytäny anteeksi tai mitään. illan oli sit maha kipee. :( toivottavasti on kaikki kunnossa. mitään vuotoja tai mitään ei ole tullut.

röllis ja onni 15+1
 
Täältä myös neuvolakuulumisia

Kävin tänään neuvolalääkärillä ja samalla kertaa näin oman neuvolantätin. Tähän asti ollut aina sijainen. Ja voi jösses mikä mamma tämä olikin... Touhotti vaan koko ajan eikä selitellyt paljoa mitään. Veriryhmä oli kuulemma tullut ja on rh- eli joku negatiivinen. Kuulemma seurataan verikokeilla jotain vasta-aineita. Ei täti sen enempää selittänyt. Onneksi nykyään on netti, mutta tieto lisää tuskaa. Mieheni äidillä on myös tuo sama veri ja mieheni olikin heti syntymän jälkeen valohoidossa kun hänen bilirubiini arvonsa olivat korkeat.

Lääkäri ja neuvolantäti koittivat molemmat ultrata, mutta eivät saaneet niin tarkaa kuvaa että olisi voitu LA määrittää. Pikkuinen siellä liikkui vallan hirveästi, ojenteli jo käden alkujaan ja jalkojaan sen verran mitä pystyttiin näkemään. Laittoivat sitten lähetteen Jyväskylään äippäpolille, jotta voidaan määrittä LA. Neuvolantäti pyysi minua vielä pyytämään josko tekisivät np-ultran siellä ja ottaisivat veriseulat kun meillä ei kuulemma täällä tehdä tuota ultraa. Ja samalla voisin kysyä pääsisinkö sinne myös rakenneultraan, kun meillä ei kuulemma kunta tarjoa sitäkään. Paitsi marraskuusta eteenpäin kaikille odottaville. Sillä pyysikin kysymään josko joustaisivat kun heidän asiakkaakseen päädyn nyt jo tässä vaiheessa enkä vasta sitten, kuin synnytän :)

Eli tällainen keikka. Nyt odottelen että kutsu ensi viikolla saapuisi...
 
B) Terkut auringosta ja lämmöstä!

nuunuu04 Minulla on myös tuo rh negatiivinen veriryhmä. Ja tosiaan sitä seurataan tarkemmin verikokeilla et ei ala vasta-aineita syntymään. Mut jos sinulla ja vauvalla on sama veriryhmä ei ongelmia, ja minun tapauksessakaan et molemmilla lapsilla on ollu eri veriryhmä, ei siltikään ongelmia ole syntyny. Eivät ole tarvinneet valohoitoa, keltasuutta on ollu mutta ei pahasti. Synnytyksen jälkeen olen ottanut rokotteen, joka suojaa seuraavaa raskautta. En muista nimeä. Mutta huolissaan ei tartte olla, Suomessa seurataan tosi hyvin tätäkin asiaa.
:hug:

(.) Sitä se lomailu teettää olen mennyt ihan sekaisin viikoista, mutta huomenna poksuu kuitenkin... Olo on ollut mainio kuumuudesta huolimatta, vähän on toinen jalka vaivannut. Penikkatauti tais tulla, mut kävin lääkärissä ettei vaan mikäään tulppa tai vastaava ole iskeny. Ei onneksi.


:wave:
 
Zuh
Helou taas pitkästä aikaa! Miten tämän tietokoneen päälle laittaminen voikin olla näin vastenmielistä kesälomalla :D

Päivittelen listaa heti romaanini jälkeen..

Serratus: Ehdottomasti voit pysyä meidän mukana, olenhan itsekin virallisesti tammikuun puolella.

Tuulia: Raskaudesta ei sinänsä työhaastattelussa lain mukaan saa kysyä. Mutt tilanteessa kannattaa miettiä myös jatkoa, jos saisitkin paikan ja työpaikalla ei tiedetä raskaudesta -> alkaisiko työt vähän väärällä jalalla? Toimin itse rekrytointipuolella ja haastattelijana tulisi tosi paha maku suuhun jos jälkikäteen tuollaisesta kuulisin.. Ärsyttävän "rasististahan" se on, että raskaana olevat eivät ole halutuimpia työmarkkinoilla, mutta onneksi kaikki työnantajat eivät tuijota samoja asioita!

Sero: Mulla on ollut mies mukana sekä neuvoloissa, ultrassa että neuvolalääkärilläkin. Ensimmäinen kun on kyseessä molemmilla niin ajattelin, että asia realisoituu aina vaan paremmin kun ainoa merkki ei ole väsynyt eukko..

Celia: Meillä selvitetään sukupuoli, molemmat halua tietää. Sen salassapito onkin jo ihan toinen juttu! ;)

Nimbe: Onko teilläkin miehellä vaan "poikasiemeniä" :D Meillä miehen puolen suvussa on tullut 11 poikaa putkeen, mielenkiinnolla odotetaan rikotaanko putki vai jatketaanko ennätysmetsästystä. Mies tuumasikin ettei hänelle voi käydä huonosti, poika on toivottu ja tyttö on merkki hyvästä rakastajasta. Aina voitaa :LOL:

Oma napa: Toinen neuvolakäynti takana sekä neuvolalääkäri. Kerroin lääkärille ongelmavatsastani (epäilty ärtynyttä paksusuolta jne.) niin hän varasi heti kolme aikaa akupunktiohoitoon! En ole koskaan ennen käynyt, mutta on nuo kivut välillä sen verran kovia että olen valmis kokeilemaan mitä vaan. Maanantaina siis yksi uusi kokemus edessä! Neuvolassa selvisi osasyy heikkoon oloon, hemoglobiini laskenut kuukaudessa 134:stä 120:n sekä verenpaineet oli enää 102/76. Mulle tulee esim. kaupoilla ollessa tosi helposti huono, vähän kipeä olo, ei jaksaisi tehdä mitään eikä mennä minnekään. Mutta nuo lukemat varmaan osaltaan asiaan vaikuttaa, normaalisti molemmat ns. unelmalukuja. Nyt vaan katsotaan ettei enää pahene, kohtahan tässä varmaan pökräisi.. Paino oli edelleen laskenut, on lähtenyt lähtöpainosta jo melkein 6 kiloa, mutta uskoisin että piakkoin suunta kääntynee :p Ja loma jatkuu, ah tämä on ihanaaa...

~Zuh & Naatti 14+6
 
POKS 14 :D :D :D :heart: :heart: :heart:

Tänne ei kummempaa..töissä kiirettä ja kotona kuunnellaan kiukuttelevaa 2-vuoden uhmaa lähestyvää tylleröistä..eli "rattosasti" menee nää illat.
Kohta taas nukkumaan,kun herätys klo.5 |O

Krisu ja papu 14+0 :)
 
NuuNuu84 Minulla on myös rh negatiivinen veriryhmä. Raskauden aikana otetaan muutama verikoe. Lapsen veriryhmä ja tuo rh-tekijä on katsottu sitten heti sairaalassa ja minulla on molemmilla lapsilla ollut myös tuo negatiivinen, joten minulle ei ole tarvinnut antaa sitä rokotetta, jonka äitilintunen kertoo saaneensa. Eikä lapsilla ole ollut keltaisuttaa tms. Minulla ei siis ole ollut mitään ongelmaa tuon asian kanssa, vaikka ensimmäisessä raskaudessa sitä kovasti pelkäsinkin. Ja niinkuin äitilintunen sanoi, että ei kannata turhaan huolestua tästä, koska Suomessa todella seurataan hyvin tätä ja apua annetaan heti jos jotain tulee. Ennenhän tuota ei ole osattu oikein hoitaa kunnolla, eräs sukulaisnainen sai lapsen, jolla oli sitten positiivinen tuo rh (ja itsellään siis nega ), hänelle vannotettiin sitten sairaalassa, että enempää lapsia et sitten saa tehdä! Ei siis vissiin ole ollut siihen aikaan tuota rokotetta käytössä, huimasti on siis opittu sen jälkeen.

Röllimuori Eikö teillä kunta kustanna rakenneultraa ollenkaan? Kurjaa. Ainahan sitä voi tietysti käydä yksityisellä jos on varaa maksaa se, julmetun kallista vain kuulemma on.

 
Hengissä ollaan ;) Meinaan eilistä Madonnan keikkaa!
Ihan hyvin meni, kun olin varautunut seisomiseen sekä vessahätään.
Itseasiassa sain istua melkohyvin, kun olin olin ottanut repullisen pyyhkeitä mukaan :LOL: Jotta sain sitten istua sen repun päällä..
Vessassa jouduin sitten ihan lopussa käymään eikä ollu jonoa :)

Sain eilen postia sairaalalta ja seulontatulos oli normaali :heart: Ei sen enempää ollu mitkä oli luvut, mutta ehkä se ei ollu tarpeen?!
Seuraavassa ultrassa sitten yritetään saada selville sukupuoli vakkei se tärkeintä olisikaan.
Tytöstä ei saatu tietää, mutta nyt olisi kiva tietää :D

Olipas Röllimuorillesattunu ikävästi :/ Varmasti sattui mahaan joten ei ihme että oot ollu huolissas :hug:
Toivotaan, että kaikki on kuitenkin ok!

Nyt täytyy kipasta tyttö hakemaan hoidosta, kun ikävä on kova :kieh:

Fi0na 13+1
 
Kriittinen 12 viikkoa täynnä tänään! Nyt kai sitten alkaa se varsinainen odotus... Vähän epävarma olo kyllä taas vaihteeksi, maanantaian ultrassa kaikki oli hyvin, mutta eilen neuvolalääkäri ei saanut sydänääniä kuulumaan :( Näkyivät kuulemma monitorissa ja on niin tavallista että ei vielä näillä viikoilla kuulu, mutta silti... Seuraava neuvola vasta 8.9. eli siihen on aikalailla aikaa, sitten tuntuu jo varmaan liikkeetkin.

Nyt tarttis tehdä töitä ja iltapäivällä haen tytön isältään ja lähdetään mökille viikonlopuksi. Toivottavasti löytyy kanttarelleja, vadelmia jne. herkkuja!
 
Malinda
Nyt on kerrottu raskaudesta miehen perheelle, ja kaikkien eka kommentti oli taasko? :LOL: Muuten ei varmaan olis viela kerrottu, mutta parempi, etta tietavat, etteivat ihmettele miks mulla on vahan mieli herkassa. Omilleni kerron sitte vasta, kun palataan Suomeen, kun oon kuullu sydanaanet. Ei tata oikein usko kunnolla todeksi ennen sita.

Kuulin muuten mielenkiintoisen teorian vauvan sukupuolesta. Epailen kylla, etta taa on taas naita huuhaa-juttuja, mutta olis ihan mielenkiintosta kuulla, jos jollakin teista on omakohtaista kokemusta. Sanoivat nimittain, etta jos imettaa raskaana ollessa niin, jos masuvauva ja imetettava vauva ovat samaa sukupuolta, imetys sujuu hyvin vaikka raskauden loppuun asti. Jos taas vauvat ovat eri sukupuolta, niin maito alkaa maistua imetettavan suussa niin oudolta, etta han alkaa hylkia rintaa ja vieroittaa itse itsensa. Taman teorian mukaan mulle olis siis tulossa toinen tytto, kun kerran imetys sujuu hyvin. Onko muilla kokemuksia asiasta? Mulla on kylla itellakin vahan tyttoolo ihan sen takia, etta raskaus on tahan asti tuntunut ihan samanlaiselta kuin esikoistyttoa odottaessa, mutta katellaan nyt ensin sinne rakenneultraan asti :)
 
Joo o... Sitä ollaan nyt ensimmäistä kertaa sitten työttömänä :ashamed:
Kävin neuvottelemasta paluusta mun edelliseen työpaikkaan, johon oli siis tarkoitus palata nyt lasten loman jälkeen, mutta he eivät (ymmärrettävistä syistä...) ota mua töihin enää. Mulla ei siis ollut mitään sopimusta tms vaan meillä oli ihan sanallinen sopimus (joka on siis pitänyt joka syksy ja olis pitänyt tälläkin kertaa, jos en olis ollut raskaana).
Tuo syksyllä mahdollisesti alkava possunuha-epidemia sekä se, että työ on aika fyysistä ei ole mun kohdalla järin hyvä homma.

Saa nähdä mitä työkkäristä sanotaa, kun sinne olen kohta lähdössä :whistle:


Develly ja Vauva 12+3 :heart:
 
Yöllä klo 03 kotiuduttiin Madonnan konsertista. Jalat ja selkä olivat kyllä tohjona, mutta hetkeäkään en vaihtaisi pois. Mentiin paikalle vasta noin kello 20, joten ei tarvinnut ihan liikaa seisoskella. Vessassa oli pakko käydä kaksi kertaa ja omasta mielestä melko jouheasti pääsi tarpeille. Tosi hyvä mieli jäi kaikesta! B) :heart: =)

Me halutaan tietää sukupuoli etukäteen. Kaksosista tiesin, että masussa on ainakin yksi tyttö... Poika osasi hyvin peitellä paikkansa! :LOL:

Neuvolasta soitettiin aamulla, että heillä on työvoimapula ja vain kiireelliset tapaukset otetaan vastaan. Joten tämän päiväinen neuvola-aika peruttiin. Harmi! Olisi ollut kiva kuunnella pikkuista. :'( :heart:

-mervi-elina ja pieni rv 11 + 3
 
Minä olen myös rh-negaativinen ja ei ole ollut mitn ongelmia 3edellisessa raskaudessa joten tuskimpa nytkään. Kaikilla lapsilla on myös rh-joten en ole tarvinnut sitä piikkiä.. miehen veriryhmästä en ole ihan varma koska armeijapassissa on vain B mut epäilen hänenkin olevan -. Täällä tosiaan saa sen piikin jos lapsi on eri verirymäinen. Ja meillä seurataan raskauden aikana 3 verikokeella tätä asiaa, joten hyvässä hoidossa ainakin tääl ja asia ei ainakaa minua pelota yhtään ja nykyään ei kannata pelätä mitn, koska niin hyvä hoito joka asiaan. Meidän kuoleman sairas tyttökin on nyt terve ja kaikki hyvin, vaik iso operaatio tehtiin 8kk sit mut tytöstä ei huomaa mitn.. joten kaikki onnistuu nykyää.-.sempppiä kaikille..
 
Pikaseen vaan tulin kertoon- Oltiin äskön np-ultrassa ja kaikki hyvin. Turvotus oli 1.3 eli hyvä. Vauva vastasi viikkoja 12+4 eli laskettu aika vaihtui takaisin 14.2 :heart:
Oli mukava ultraaja ja näytti 4d kuvaakin =) Tuun myöhemmin kirjotteleen lisää kun mies haluaa nyt koneelle :whistle: Loppuun vielä kuva vauvasta:

 
Mä en käsitä miksi tuota 4d-ultraa ei käytetä enemmän... Varmaan siksi, että siitä ei näkis esim. sukupuolta.
Hyvinkään Sairaalassa ainakaan ei ole koskaan katsottu 4d:llä vaan aina vaan tavall. ultralla, vaikka 4d olis mahdollista.

Ei tajua...
 
Madonna nähty ja Erkki-Eerikallakin eka konsertti näinollen takana =) . Oikein leppoisasti meni, lukuunottamatta selkää joka oli KATKETA!
Olin reissussa 2 yötä ja aika kiusallista rampata öisin kylässä 2 tunnin välein...

Minä tässä mietin että menisikö 4D-ultraan vai tyytyisikö tuohon 3D:hen?

No huh huh taas! Siis kiusallista rampata öisin kylässä VESSASSA 2 tunnin välein. (missä olin äidinkielentunneilla?)
 
Tänään alkoi kesäloma ja kurkku on niin kipeä, ettei pysty kunnolla puhumaan saati nielemään. Toivottavasti tää on vaan jotain ohimenevää, eikä mikään influenssa tai muu... :ashamed: Alkoi jotenkin huolestuttaa tää sairastaminen raskauden aikana. Kai se on kohta pakko ottaa Panadolia, että saa yön nukuttua tältä kivulta. Huoh, no, tiedossa on ainakin ihanan rentouttava viikonloppu.

Ajattelin ensi viikon alussa soitella ja varata aikaa rakenneultraan. Oon miettinyt, että yritettäisiin päästä 4d-ultraan, kun ei kunta tarjoa minkäänlaista rakenneultraa, ja hintaa on joka tapauksessa niin paljon, että tuntuu samalta mennä 4d:hen tai tavalliseen. Täytyy vaan toivoa, että aikoja on vapaana. :)

Ikuisuus ja asukki 12+1
 
:heart: Kaikki kuulema niin hyvin, kuin olla voi :) turvotus 1.5 mm ja se yhdistettynä mun ja vauvan ikään ja seerumiseulontatulokseen antoi kone todennäköisyydeksi poikkeavuuksille 1:100000. Pää-perämitta oli 5.57, muistin vasta ultran jälkeen, ettei ollut puhetta lasketusta ajasta lainkaan. Mutta ei kait se sitten hirveästi poikkea tämänhetkisestä arviosta (14.2.), eli siis viikkoja olisi nyt 12+4, vai osaako joku kertoa tarkemmin?

Nyt tuntuu siltä, että meille ihan aikuisten oikeasti tulee vauva, uskomatonta!!!
Nyt pakko painua pehkuihin, hyvää yötä äityliinit ja vauvat :heart:
 
Nimbe: Meillä ekassa ultrassa 11+4 viikolla pituutta oli 6.1 ja vastasi viikkoja 12+4 ja laskettua aikaa vaihdettiin. Eli epäilen ettei ollut sitten heittoa sen enempää, koska mulla ainakin ultraaja mittasi ainakin 2kertaan pituuden koska halusi varmistua siitä että varmasti kokoa on enempi mitä viikot antaa ymmärtää..

ikuisuus: Täällä on vedetty panadolia kohta 2viikkoa lähes joka päivä, joten ihan surutta voit varmaan parina päivänä ottaa :D

Niin ja tärkein, mulla on tänään poksupäivä.. 15+0 :)
 
Huh, yön aikana kurkkukipu on vaan pahentunut. Jouduin perumaan hartaasti odottamani kampaaja-ajan, kun en pysty puhumaan sen vertaa, että selittäisin kampaajalle, mitä haluan. Tämä päivä mennään Panadolin, mynthonien ja teen voimalla. Ehkä täytyy hakea illaksi joku hyvä leffa ja läjä karkkia. :)

Mulla ultrassa päivät väheni kuudella, niin ultraaja mittasi pää-perä -mitan ainakin viidesti varmistuakseen siitä, että viikot todella vähenevät. Otti sitten sellaisen keskiarvon niistä luvuista, joita sai.

Odottelen ensi torstaista neuvolalääkäriä ja sydänäänien kuuntelua. :heart:
 
ikuisuus Toivottavasti on vain tavallista flunssaa, jos kuume nousee niin ota heti yhteys lääkäriin. Mulle neuvolan lääkäri sanoi että jos yhtään epäilee sikatautia niin heti yhteys lääkäriin. Itsekin olen eilisen päivän tirskuttanut ja nenä on välillä tukkoinen...käsidesillä olen kyllä kovasti pessyt käsiäni. Tapaan töissäni niin paljon ihmisiä että eipäs olis mikään ihme vaikka tauti tulisikin.... :/

Mulla työhousut kiristää niin paöjon että eilen oli jo vaikeuksia tehdä töitä, maha tuntui oudon kovalta koko ajan. Toivottavasti saan ensi viikolla uuudet isommat housut mitkä on jo tilattu.
Mistähän saa ostettua sellaisen tuubin (oliko se tuubi vai mikä) milllä peittää jos housun nappi jää auki?
Ja yhdessä ohjelmassa näin sellaisen imetyskorun jota odottava pitä päivittääin ja se pikkuisen kilkattaa....vauva oppii kuulemaan sen äänen ja kun vauva syntyy niin sitä voi kilkattaa imettäessä :saint: Sellaisen haluan :saint:

piipiäinen 13+3
 

Yhteistyössä