*Helmikuun hurmaajat syyskuussa*

Moikka!

Olen toisen lapsen odottaja Satakunnasta, Synnärinä siis SatkS. LA 11.2.

Katsotaan kuinka usein tulee käytyä, mutta aikakin silloin tällöin. Tuo esikoinen (1v 3kk) pitää liikkeessä, eikä tästä toisesta raskaudestakaan ole ihan niin pässyt kaikin aistein nauttimaan kuin ensimmäisestä. Liikkeitä viikko sitten yhtenä iltana aloin miettimään ja siinä hetken käsi masun päällä valvoin illala, niin heti tuntui myllerrystä. Mahtakoohan sitäkin olla jo tuntunut jonkin aikaa, kun ei vain ole tullut seurattua sitäkään.

Mulla oli aika voimakkaita venymiskipuja, mutta ne on jo onneksi jääneet. Alkuväsymys muuttui jossain rv 10 maissa päänsäruksi mitä kesti kuukauden. Se olikin sitten kivaa. Nyt olo on muuten hyvä, kunhan isias vielä lopetteisi juilimisen. Mutta sen kanssa pystyy kyllä elämään. Masu on jo hyvin pyöristynyt, niin että kumartaessa on hiukan pitänyt vaihtaa selän kulmaa, ettei tunnu vatsan yläosassa inhottavalta. Ja voih, nuo tissit on taas paisuneet 2 kuppikokoa. Onneksi ei tullut heitettyä pois/lahjoitettua kaikkia isoja rintsikoita viime raskauden jälkeen.

Tässä varmaan riittävä sepustus omaa napaa tutustumiseksi. Näin myöhäisessä vaiheessa liittymisen vuoksi saattaa kestää, ennen kuin teitä oppii muistamaan, mutta parhaani yritän!

Syksyista odotusta kaikille! :)
Titta ja JJ rv 17+3

 
Täältä töistä pikaisesti vastailen kun Zuh kysyi meidän vaunuista.
Joten tällaiset ostettiin http://www.lastentarvike.fi/images/Tuotekuvat/Large/Emmalj08_Cerox_Jungle.jpg ja niihin sellainen pehmeä kantokassi. Eli siis noihan on periaatteessa rattaat...
Vaihtoehtoina väreissä oli tuo jungle ja sitten vaaleanpuna-musta. Mallina oli nuo ceroxit ja sitten ois ollu duo edget joko kovalla tai pehmeällä kantokopalla, paikkana Jyväskylän Lastentarvike. Me päädyttiin sitten noihin ihan siitä syystä, että asutaan maalla missä tarvitsee ns. isot renkaat ja koin turhaksi ostaa kovaa koppaa, kun vaunuissa olo aika on niin lyhyt periaatteessa(max. ens syksyyn.)Ja kätevintä tuossa pehmeässä kopassa on se, että siitä saa sitten myöhemmin rattaisiin jalkapeiton. Itse aina olen haaveillut, että sitten kun on lapsi niin haluan sille emmaljungat ja nyt ne sain. Värinä olisin halunnut sen limen jos olisin saanut valita, mutta noihinkin olen tyytyväinen. Mielummin tuollaiset neutraalit, kuin että olisin ostanut vaaleanpunaiset ja tulokas olisikin poika :LOL:
Ja maksoin siis rattaista, kantopussista, hoitolaukusta, rengassuojista ja sadesuojasta yhteensä 689e. Ja siis nuo kaikki muuthan kuului siihen pakettiin jo itessään, mutta rengassuojat piti ostaa erikseen. Ja vaunuissahan on kolmen vuoden takuu, joka alkaa LA.sta... :)
 
Tervetuloa Titta83 joukkoomme =)


Täälläkin kipeänä, samperin syysflunssa. Kurkku on kuin santapaperia ja veto pois. :snotty:
Liikkeitä tuntuu joka päivä, lähinnä iltaisin, mutta nyt viikonloppuna päivisinkin olen tuntenut. Tietysti kun on kotona ja rauhassa ehtii niitä kuulostella. :heart:

Matami-mimmi ja vauva 17+6 :heart:
 
Tervehdys!
Lahtelaisille...
Suosittelen tuota yksityistä äitiysneuvolaa.Milestäni hyvä palvelu ja huomattavasti halvempi kuin tuo hemo(4d ultra maksoi 140e ja siitä sai sitten vielä kelasta takasin päin).Sitä paitsi sama lääkäri tekee ultrauksia myös sielä hemon puolella :)
Ja minulle ainakin sanottiin,että kannattaa odottaa että ainakin se 20 viikkoa kasassa.

Syyskuun sydäntenmurskaajista vieraileva odottaja rv38+0
 
Hopeakaisla, mulla on sama homma. Oon tänään imuroinut, pessyt lattiat, pyyhkinyt pölyt, tampannut matot, vaihtanut vuodevaatteet ja vielä pessyt tyynyt ja täkit. Huh. :D Ja kaiken tämän suoritin vieläpä työpäivän jälkeen. Olen varmaan tulossa hulluksi.

Mulla se kuume laski eilen yhtä nopeasti kuin tulikin, mikä lie mystinen lämpöily. Pikaista paranemista kaikille syysflunssasta kärsiville!

Voi että mä odotan, että liikkeet alkaisi tuntua. Torstaina alkaa jo 18. viikko, että kovasti odottelen liikkeiden tuntemista piakkoin tapahtuvaksi. :heart: Nyt viimeisen kuukauden aikana viikot on menneet aivan mieletöntä vauhtia, mikä on erittäin positiivista sen jälkeen, kun alussa tuntui siltä, että päivät matelee.

Ostin silloin pari viikkoa takaperin ekat äippähousut, jotka saan tänään kaveriltani, jolla ne on olleet lyhennettävänä. Ihanaa saada vihdoin hyvät housut jalkaan. Pitäisi kaiketi yrittää löytää halvalla enemmänkin äippävaatteita. Olen sulloutunut noihin yksiin ainoisiin jalkaan meneviin housuihin, ja ne on niin kireät, että mahakin menettää kaikki vauvamahamaiset piirteensä ja näytän lähinnä siltä, että olisin kerännyt itseeni kesän aikana hyvän määrän kiloja. :LOL:
 
Tervehdys pitkästä aikaa :wave:

On tullut pitkä katko lukemiseen ja kirjoitteluun. Onkin siis paljon kiinni kirittävää, mutta ensin vähän kuulumisia.

Neuvolassa kävin viime viikolla ja kaikki kunnossa. Sydän jyskytti kuin hevosen laukka ja hemoglobiini oli vähän alhainen, samoin verenpaine. Painoakin alkaa tulla, mutta terveydenhoitajan mukaan mennään vielä ihan hyvissä lukemissa. Huh. :)

Ensimmäiset liikkeet olin tuntevinani rv 16+5 ja nyt tuntuu jo päivittäin myllerrystä tai potkuja. Muutaman kerran olen "etsinyt" missä pikkuinen myllertää ja käskenyt miehen laittaa käden siihen kohtaan. Muutaman kunnon potkun on hänkin jo päässyt tuntemaan :heart: Raskaudesta alkaa vasta nyt tulla todellista kun potkuja tulee ja maha alkaa olla jo ihan valtava. :LOL:

Maha on alkanut vaivata nyt viime viikon aikana kipuilun merkeissä. En tiedä johtuuko ihan vain kohdun kasvusta, työasennosta vai rasituksesta. Viime päivinä kiput ovat jo olleet viiltäviä kipuja kohdun suulle. Sain onneksin neuvolasta lääkäriajan tiistaille, että pääsee varmistamaan ettei ole mistään ikävästä kyse. Itse kyllä vahvasti uskon, että pitkään istuminen aiheuttaa tuon kipuilun, mikä ei sitten ihan helpolla (edes levossa) rauhoitu.

Hankintoja ei vielä olla tehty, mutta ehtiihän niitä. Muutaman pienen ostoksen olen innoissani tehnyt, mutta vaunut yms suuremmat hankinnat on vielä keskustelematta. No, kyllähän tässä kerkeää ja kun vielä rakenneultrasta (21.9) saisi hyviä uutisia, uskaltaisi paremmin huokaista helpotuksesta.

Hyvää yötä masut.

Helmihaave rv 18+5
 
tänne ei ihmeitä...masu todellakin näkyy.....teillä kuvissa todella pienet masut minuun verrattuna. Eli raskautta ei saa enää pidettyä piilossa. Neuvolassa torstaina th sanoi että yhtä sormea vaille on kohdun pohja navan korkeudella...
painoa oli tullut yhteensä 1,7 kg
Mitään hankintoja en ole tehnyt vaikkakin kävin tekemässä pikaisen ulkomaan matkan jossa olis ollut ihania vauvan vaatteita ja tarvikkeita, vaan en osaa vielä mitään ostaa.

Viime yönä näin kamalaa unta..että olis kuukautiset alkaneet ja tuli isoja verihyytymiä joista kaikista sisältä etsin vauvaa..... :eek: Koko päivän ollut inhottava olo.....monesti silloin kun yritettiin vauvaa nin näin unta et menkat alkoi ja ne sit alkoikin seuraavan päivän aikana. joten saatte uskoa kuinka varovasti olen tänään käynyt veskissä...

Minkäs kokoinen vauveli nyt on? Onko jo 10 cm pitkä?


piipiäinen 17-4
 
Zuh
Uusia viikkoja mammoille! Tästä se taas lähtee, perjantaina odottelu ;)

Uusille odottajille lämpimät tervetuliaiset, lisäiset teidät listalle ihan pikapuoliin!

Ikuisuus: Mulle autossa istuminen tuottaa jonkin verran supistuksia, mutta ei mitään ihmeempää. Enemmän tämä toimistossa istuminen tuottaa ongelmia. Mutta tiedän odottajia jotka on jääneet aiemmin mammikselle kun pitkät työmatkat ei enää onnistunu.

Nuunuu84: Meillä myös nuo samat vaunut "vaihtoehtoina", tosin haluaisin Duo Edgestä vanhan mallin, jossa on metallinen alakori. Se vain olisi saatava.. Samat kriteerit on renkaitten suhteen, vaikkei maalla asutakaan, niin meidän lähiteitä aurataan TODELLA huonosti, eli pienillä renkailla olen jumissa kotona.

Millä viikoilla teillä on rakenneultra? Mulla on ultra-aika vasta 22.9, eli 21+4, eikös tuo ole aikas myöhään?

Tein eilen periaatepäätöksen että vatsa on saatava toimimaan jälleen. Elin koko päivän puolukoilla ja puolukkapuurolla, illalla myös kuivattuja luumuja -> TOIMI! Ja ah, sitä helpotuksen tunnetta...

~Zuh & Naatti 19+3
 
uusille tervetuloa :wave:

zuh mulla ru 16.9 ja sillo 20+6,et ei paljo aikasemmin,näin mul on aina ollu,täällä ne muutenki tehää mun mielest 20-22viikoil

mä sain viettää lähes koko eilisen päivän yksin,ku anoppi tuli aamul meille ja mies vei sen lasten kanssa kotiin ja olivat sit päivän siellä :D ihanaa ku sai siivota rauhassa,käydä koiran kans lenkil,pestä pyykkiä yms. tommosii päivii useemminkin,ehti hermotkin latautua :D

piiuli ja toukka 19+4
 
Zuh, minulla rakenneultra vkolla 20+3, ja sanoivat äippäpolilta, että tuo on niitä aikaisimpia ajankohtia, kun täällä tehdään. Eli 20-22 täälläkin on se suositus. Eivät mielellään esim 19+ viikoilla ala tekemään. Malttamattomana odotan tuota, pelon ja jännityksensekaisin tuntein :)
 
Heips!

Täällä ei mitään uutta. Äitipolille odotellaan aikaa edelleen. supistelee välillä kipeästikin edelleen..

Tänään tuli ensimmäisen kerran veikkausta mahan muodosta että poika olis tuloillaan :) mut sehän jännitys säilyy ilmeisesti loppuun asti ku täällä noita ultria ei oo enää.

Zuh: jaahas.. kokeillaanpa puolukkaa ;)

nyt on muuten ruoka alkanut maistua vähän liiankin hyvin.. :ashamed: ja voitte kuvitella miltä tuntuu ku vatta ei toimi ja lisää sinne sitä ruokaa tunkee! :xmas:
 
Tämä alkaa olla tylsää... Mulla on aivan mainio olo ja mahakaan ei tunnu olevan kovin turvonnut enää. Pullea kylläkin ja näkyy enkä enää edes yritä peitellä, mutta muuten ei mitään oireita. Välillä tulee taas epäusko, että onko kaikki hyvin... No, huomenna neuvola ja rauhoitusta mielelle, kun kuulee sydänäänet. Lisäksi jännitää onko painoa tullut samaan malliin kuin esikoisesta, just tarkistin että silloin oli rv 17 tullut jo 5 kg. Toivottavasti ei nyt oo samoin...

Ultra on mulla 29.9. eli silloin on rv 19+4. Sen lisäksi haluttaisiin mennä vauvaa kurkkaamaan 4d ultraan, mutta koska? Viikon 25 tienoilla?

Olen nyt töissä kertonut alaisille ja muutenkin alkaa uutinen levitä ihan kiitettävästi. Siksikin olisi kiva taas tietää, että vaavi kasvaa normaalisti.

Mini77 16+3
 
Hankintatekstini hävisi jonnekin... Mitään ei ole vielä hankittu eikä mitään tarvikkeita ole olemassa. Esikoisen vauva-ajan vaatteet on ex-miehen kaapeissa eli ehkä ne sieltä jossain vaiheessa saan. Muuten on tarkoitus kysellä tarvikkeita lainaan, kunhan sukupuoli (toivottavasti) saadaan selville. Ja vaunut ostetaan uutena, olen surffaillut vähän ja päätynyt Firkon F7 -merkkisiin vaunuihin. Edulliset ja nätit eikä hirveitä haukkuja missään keskustelupalstoilla :)
 
Niin ja munhan pitikin vielä lisätä et la on 22.2 :) enpä tuommoistakaan huomanu laittaa :)
tänään olin saikun jälkeen ekaa kertaa töis eikä tuntunu kävely ja touhuaminen niin pahalta :)
kaippa se oli vaan sitä kohdun kasvukipua mitä ei ollu esikoisesta..itu ainakin ultran mukaan voi oikein hyvin =) ja se on pääasia!!
Minkäslaisia neuvola lääkäreitä/ terkkoja teillä on?? mun oma terkka on aivan ihana mut samaa en voi lääkäristä sanoa..aivan kamala äijä!! :( kyselin ekalla käynti kerralla näistä mun jatkuvista maha kivuista mut ei sanonu mitään tai siis sano sen verran et minähän tiedän nämä asiat paremmin kuin hän!! :kieh: siis täh?? muutenkin oli mua kohtaan todella välinpitämätön :( tiedän entuudestaan miekkosen, on valitettavasti meidän omalääkäri. Mul on seuraava neuvola parin viikon päästä ja meinaan kysästä et saisko sitä lääkäriä vaihtaa ja jos ei saa ni meen si yksityiselle.. kamalaa sepostusta, koittakaa ymmärtää =)

Nina ja AinoOskari
 
Moips pitkästä aikaa!


Seuraava neuvola parin viikon päästä, 21.9. Huoli on valtava, kun ei ole mitään tuntemuksia masussa, paitsi välillä vihlontaa.. :/ Rakenneultra on 23.9., kun samalla on äippäpolilla sokeriseurantaa, niin aikaistui viikolla toi ru. Eli todennäköisesti peruuntuu ylipäätänsä se 30.pvän rakenneuä.. Ärsyttävää, kun ei saa hyödyntää ilmaista käyntiä, vaan pitää siitä luopua, kun täytyy mennä TAYSille ja maksaa itsensä kipeäksi siitä. En minä tätä sokerien heittelyä tilannut! Ja sen takia joutuu nyt kärsimään.. Murh!

Unia on ollut tosiaan! Tuossa yksi yö näin ihan omituisia. Oli sellainen sekopää mies(ehkä pikemminkin teinipoika), joka ampui kauempaa meidän taloa kohti. Yritin näplätä ulko-ovea lukkoon, mutten saanut ja se hullu lähestyi uhkaavasti. Sitten, kun vihdoin sain lirpakkeen oikeaan asentoon, että ovi lukkiutuisi, niin se tyyppi olikin oven takana ja osoitti mua päähän sillä perhanan pyssyllään. Painoi liipasimesta, mut sillä ei onneksi ollut pateja enää ja heräsin sitten siihen, kun ei se saanutkaan ammuttua mua. Mistä näitä oikein tulee?!

Masua on vissiin pikkusen, ainakin mitan mukaan olis pyöreyttä tullut. Painosta se ei voi olla, kun on tippunut ekasta nla käynnistä - silloin painoa oli 71.8kg ja eilen aamulla punnitsin niin näytti 67.9kg. Toivottavasti rupeaa puolen välin jälkeen nousemaan tappavan tasasesti.. Tavoite olisi, että painoa tulis lisää max.15kg. Mut saas ny nährä, miten käy.


Turhauttavaa odotusta. Välillä tosiaan tuntuu, ettei tuolla ole mitään - että kuvittelisi vain olevansa raskaana.. Ehkä kohta jo jotain elämää alkaisi tuntumaan.. :) :heart:


---

 
Mulla on 4d-ultra 1.10, jolloin viikkoja on 20+0.

Täällä oli kyselty, minkälaisia neuvolatätejä on. Mulla on aivan ihanan aloinen mun oma neuvolalääkäri näiden kahden tapaamisen perusteella. Vaikuttaa todella mukavalta ja lempeältä. Ja lääkäri oli myös todella mukava ja osaava, melko nuori mies. Olen kauhulla lukenut täältäkin joidenkin kauhukertomuksia neuvolatädeistä...

Pomo kyseli tänään, kun oltiin kahdenkesken, että kuinka pitkällä olen (olin laittanut aiheesta vaan sähköpostia tuossa lomalla), ja muutenkin kyseli voinnista. Mulle tulee monesti jotenkin ihan hassu olo, kun ihmiset on uteliaita ja kyselee raskaudesta. Ja siitäkin, että moni kaveri on pyytänyt saada koskettaa mun mahaa. :LOL:
 
No niin. Kreikasta on kotiuduttu! =) Vaikka etukäteen pelkäsinkin, en hirveesti syömisistä hermoillut. Tosin mitään ei käynyt syöntikään... Viikko meni tomaattikeitolla ja pirtelöllä.....
KUUMA kun oli ja TURVOTUS MIELETÖN. Välillä tosi heikko olo. Mutta selvisin. :D Olipa Erkki- Eerikan eka lomareissu.

Samoin kuin pöhinällä, herään yöllä 3-4 välillä, katson tunnin telkkaria ja nukun taas.

Tarvikehankinnat tehtiin jo. Römerin turvakaukalo käytettynä. Brio Kombi yhdistelmävaunut ja hoitopöytä sekä pinnasänky. Päädyttiin könttäkauppaan kun saatiin siten hintaa alas. Ja kaupanpäälle patja, hoitoalusta ja matkasänky. Rahaa menee.

Mulla maha näyttää siltä kuin olisin kuudennella kuulla.. :eek: Johtuu tuosta megalomaanisesta turvotuksesta. Kiloja ei kerry, lähtöpaino oli 66kg, nyt 63,5. Mahanympärys navan kohdilta (aamulla mitattuna) kasvanut 2 vkossa 5cm. Nyt 89cm. Lantiokin melkeinpä pienentynyt.. (mittaan 0-päivänä painon ja mittaan lantion ja navan).
Tänään sanoi fysioterapeuttikin että paljos on tullu painoa kun olet noin rehevöityneen näköinen? No kun ei ole tullut, jumittaakohan meidän puntari????????????

Tässä tätä,
Tehilla ja E 16+0
 
Muikka!
Meillä ei ole hankittu mitään. Esikoiselta kaikki mahdollinen jäljellä. Tietysti vaatteiden kanssa sitten on tenkkapoo, jos tuleekin poika. Mutta siskolla on kaksi poikaa, niin eiköhän sieltä sitten niitäkin löydy. Duo-rattaita olen miettinyt, lähinnä jotta pääsisi lenkille tuon koiran kanssa. Mutta toisaalta kun meillä on esikolle ostetut vaunut ja sit taas "tallirattaat" joten koko konkkaronkka pääsee kyllä kun isäntäkin on mukana... No jää nähtäväksi mihin on varaakin... Kehdon kokoinen keinuva sänky saadaan siskolta, niin pikkuinen pääsee sitten vielä siihen, jos tuntuu siltä, että esikoinen saa jäädä vielä pinnasänkyyn. Mutta senkin aika näyttää, onko se enää käypä silloin.

piipiäinen Kylläpä oli hurja uni. Olisi kyllä mullakin koko päivä piloilla kun ei muuta saisi mietittyäkään. Ja joskus ne unet osaa olla sitten niin toden tuntuisia, että karvat nousee pystyyn.

zuh Mulla on rakenneultra 24.9 ja rv 20+0. Neuvolatäti mulle ihmetteli, että olipa ajan pistänyt aikaisin. Eli täälläkin yleensä rv 21-22 ja edellisestä olin tuolla viikolla 21. Niin ja vielä huomasin, että ikääni en ollut ilmoittautumisessa maininnut, eli se on 26. Minkä toki voisi tuosta nim.merkistä laskeekkin... :/ No tulipahan vielä mainittua =)

Nyt kullan kainaloon odottamaan täydellisten näisten alkamista!
Ja jäätelöä.. :p

Titta ja JJ (tseijtseij-ja vauhti on hurjaa!!) :heart:
 
Zuh
Olipas tullut ihanasti tekstiä!!

Mahan koko: Musta tuntuu että mulla on jo ihan turbomaha, siskokin eilen tuumasi että on varmaan isompi kuin hänellä samassa vaiheessa. Mennään siis melko samoilla viikoilla, vuosi vain väliä :D Painon nousu onneksi jo laantui, pysynyt viikon samoissa lukemissa.

Rakenne-ultra: Melkoisesti vaihtelua noissa ajoissa! Piipiäisen kanssa ollaan samana päivänä ultrassa!! Juuri sitä ihmettelin kun itsellän on ultra vasta noin "myöhään" ja joillakin jo heti kun 19 viikkoa tulee täyteen. Mutta kaipa meitä viisaammat tietää millon pitää filmata :p

Mini-77 ja muut oireettomat: Ei hätiä, ei täälläkään ole mitään oireita. Paitsi tämä JUMALATON VÄSYMYS!! Istun töissä ihan oikeasti silmät ristissä, en meinaa saada itseäni millään hereille ja illalla olen päiväunet nukuttuanikin ihan koomassa. Haukottelen vaan ja odotan että kello tulisi sen verran että kehtaa mennä jo yöpuulle.. Pakko ois virota, ei muuten jaksa yhtään. Maha on iso, mutta ei senkään kasvua enää huomaa ja liikkeitä en vielä täysin tunnistettavasti tiedosta. Eli tässä odotellaan, eiköhän sieltä parin viikon sisään ala potkut tuntumaan! Ja mini77 - mielestäni 4D tehdään aika samoilla viikoilla kuin rakenneultrakin.

Röllis ja Pöhinä: Kaurapuurohan voisikin olla tehokasta! Itse lopetin sen syönnin n. vuosi sitten kun vatsa oli koko ajan ihan "puurolla", nythän voisikin testata taas!

Iidesy: Sekounia täälläkin. Menee ihan laidasta laitaan hekumallisista unista menneisyyden painajaisiin. Ja ei ainakaan yhtään vähennä väsymystä.

Hankinnoista: Mitään ei vielä olla hankittu, aika kivasti tuntuu löytyvän käytettynäkin. Esim. miehen suku ei oikeastaan vielä tiedä asiasta (kun ei oo laiskat selvinny käymään, siis me ;) ) eli ootetaan sitäkin että kaikki voi tarjota omia varastojaan käyttöön. Onneksi mies omaa myös enon vaimon joka on intohimoinen lastenvaatteiden ompelija!

Uh, nyt pitäisi herätä!!

~Zuh & Naatti 19+4
 
Zuh
:attn: Vakuutuksista: Kannattaa hakea syntymättömän hoitokuluvakuutus ennen rakenneultraa, ainakin Pohjolassa saa hakea jo viikola 16 lähtien. Mikäli rakenneultrassa ilmenee jotain, niin ei ilmeisesti vaikuta enää vakuutuksen suhteen!!

nimim. kiirettä pitää että ehtii saada tuon kuntoon ennen 22.9
 
Zuh vaikka meillä otettiin esikoiselle tuo syntymättömän lapsenvakuutus niin en tiennyt, että sen voi ottaa jo tossa vaiheessa?? Vai riipppuko se vakuutusyhtiöstä?
En nyt tiedä otetaanko vielä sitä vai tossa myöhempänä, mutta tarkotuksena olisi ottaa :)

Samaa vaivaa ton unettomuuden kanssa kun Pöhinällä.. Onneksi ei nyt ihan noin pahana, mutta vaivaa se tuottaa kuitenkin :/ Ei oo kiva herätä keskellä yötä ja laskea lampaita miljoonaan :kieh: Lisäksi on tulleet painajaisunet ja varsinkin läheisistä ihmisistä :(

Rakenneultrasta on ollu puhetta ja mulle kätilö sanoi, kun menen sinne viikoilla 20+6, että hyvin riittää?? Kun meillä on ohjeena , että tehdään viikoilla 18-20. Olisi kyllä kiva jos ohjeet olisivat samanlaisia joka puolella niin ei tulis hämminkiä..

Mulla vatsa jo niin iso ;) , että ei jää epäilystä tilanteesta. Koska noita vatsamakkaroita on ennestään niin näytän kun olisin pidemmälläkin :D
Mieskin vaan totesi, että mitä makkaroita kun valittelin ,että en kehtaa uimahalliin niiden kanssa mennä :LOL:
Äitiyshousuja vakituiseen käytän ja saan käyttää niitä kyllästymiseen asti ;)

Fi0na 17+5
 
Zuh
FiOna: Riippuu todennäköisesti vakuutusyhtiöstä, siksi mainitsinkin että ainakin Pohjolan saa jo näin aikaisessa vaiheessa. Vähän selasin tuossa muitakin vakuutusyhtiöitä, Fennia ja Tapiola eivät kerro julkisesti missä vaiheessa vakuutuksen aikaisintaan voi hakea, IF:ltä voi hakea jo viikon 10 ultraäänen jälkeen. Ilmeisesti ei paljon mainosteta että voi hakea jo ennen rakenneultraa, koska siellähän yleensä kaikki "kalliit" ongelmat löytyy jos sellaisia on.

~Zuh
 

Yhteistyössä