*Helmikuun hurmaajat syyskuussa*

Zuh
Temple - niinhän ne sanoo että vauva ottaa ekana mitä tarttee ja loput jää äitille. Eli jos voit itse hyvin ja et elä tarkoituksella nälässä niin kaikki on varmasti kunnossa. Ja ehtii se paino varmasti nousemaan vielä :D Itselläni siis on myös lähtöpainosta nyt -3 kiloa, mutta kyllä viimeisen 3 viikon aikana on jo 2 kiloa hankittu painoa. Pikkuhiljaa se sieltä hivuttautuaa, ainakin tällä karkin määrällä...

Äh kun mulla menee hermot noitten vaunuvertailujen kanssa.. Aina kun tuntuu että löytää hyvät vaunut niin joku ehdoton vaatimus jää puuttumaan.. kärpänen vieköön koko vaunut :kieh:

Tervetuloa Pilli- joukkoihimme!

~Zuh
 
Mullakin on jatkuvaan nälkä ja tekee mieli oikeaa ruokaa tai salaatteja. Ei mitään välipaloja leipää tai hedelmiä. Annokset mitä syön ei ole isoja, mutta tekee evästä mieli useasti päivän aikana. Ruuaksi tekee mieli ihan perusruokia.....ei vaan enää meinaa keksiä mitä kaikkea sitä voikaan tehdä....
 
Heips!

Painokeskusteluun, Edellisessä raskaudessa mulla paino nousi joka neuvolakäynnillä. Mutta toisinaan ihan vain vähän pääasiassa paino alkoi nousta vasta jossain 25 viikon jälkeen. yhteenä painoa tuli 13kg. Pääasia on etä Sf- mitta nousee oikeilla käyrillä koko ajan. Se on varmaankin parempi mittari masukinkasvusta kuin paino. Sitä ehkä seurataankin ennemmin ettei tule painoa liikaa.

esikoinen repii nyt kaikki pyykit alas kuivaustelineestä, pakko siis mennä!

Titta
 
Nyt pitää kysyä kun kerrankin muistan...rinnoista: onko teillä nänninpihat tummentuneet?
Mulla on tosi paljon sekä nännit erittää jotain valkoista "kihnaa" sellaista ihan kuin jotain vahaa?
Tälläistä en muista että olisin muissa raskauksissa huomannut. Olen yrittänyt pestä sitä pois, ei meinaa millään irrota, mutta nyt olenkin miettinyt että olisiko sillä jokin suojaava tarkoitus?

Viimeksi muistan kuinka kauhean kipeät olikaan nänninpäät kun yritin imettää....alku teki aina niin kauhean kipeää kun vauva tarrautui kiinni....josps tuo vaha jotenkin suojaisi ja vahvistais? Onko vain toiveajattelua? :D
Pitää muistaa kysyä asiaa äitiipolilla kun menen reilun viikon päästä....
 
Nännipiha on tummunu ja mielestäni laajentunutkin. Mutta nyt minulla ei tule sitä valkosta töhnää mitä ilmeisesti Piipiäinen tarkoitit?!
En osaa kuitenkaan sanoa mitä oli, mutta ainakin mulla tissit pysyivät aika hyvin kunnossa :D

Neuvolassa tuli eilen käytyä ja helpotus kun siellä ne sydänääneet kuuluivat :) Kun on ollu niin epätodellinen olo. Esikoinen vaan ei oikein tiennyt miten suhtautua äidin tutkimuksiin :whistle:
Painoa on tullu ja siitä saan syyttää vaan itseäni :ashamed: Pitääkö sitä popsia kaikkia herkkuja niin paljon..
Onneksi on mukava neuvolatätsy eikä ala paasaamaan. Neuvoa antaa kyllä jos kysyy!

Fi0na POKS!! 18+0
 
Zuh
Maailma ja pinomme hiljenee jälleen.. hui..

Piipiäinen - kyllä mulla ainakin on nännipihat tummentuneet tosi selvästi, mutta se ainakin opusten mukaan kuuluu asiaan. Valkoista töhnää tulee, mutta ei mitenkään ihmeen paljon enkä mä oikein jaksa tissejäni kovin tarkkaan tuijotella. Kulkevat mukana muutenkin :LOL:

Mutta oh tätä mahan kokoa! Mies naureskelee mun pömppikselle joka ilta, ei vaan pysy mukana tässä muutoksessa. Ihan niinkuin itsekään pysyisi.. Mutta on toisaalta niiin ihana kun ei tartte piilotella vatsaa ja voi antaa röllöttää vaan! Painokin alkoi pelottavasti nousta, pitänee vaihtaa välipalakarkit välipalahedelmiin :p

~Zuh & Naatti 19+6
 
Pyh ja pah tän koneen kans,äsken alotin ja sit se teki jotain et kaikki katos avaruuteen,enkä nyt kyl jaksa uusiks alottaa,täytyy saada kahvia ensin et piristyy :) katotaa josko päivemmäl koittais uusiks

Mutta POKS POKS POKS

 
Ah, tätä autuutta! Pää ei ollut tänä aamuna lamauttavan kipeä. Join eilen yli 5 litraa vettä ja ulkoilin illalla, kiitos vielä maaliskuulle vesivinkistä, jospa tämä tästä taas iloksi muuttuisi! =)

Mulla ei onneksi vielä ole paino noussut kuin ihan pikkasen, edellisissä raskauksissa oli tähän mennessä tullut jo monta kiloa. Johtuisko siitä että mullakin tekee mieli ihan perusruokaa ja varsinkin salaatteja, herkut ei nyt uppoa. Kun jaksais alkaa käymään vielä lenkillä niin toivo elää ettei tulis sitä julmettua määrää liikaa painoa.

Hankinnoista. Olis ihana katsella vaunuja ja muita vauvan tavaroita mutta kun meidän ei tarvitse mitään isompaa hankkia, vanhat vaunutkin saavat kelvata vaikka ovatkin jo useammalla olleet. No tämäkin asia on ihan hyvä kun ei tuota rahaa kuitenkaan koskaan liiaksi tunnu olevan.
Nyt täytyy lähteä ulos. =)
 
Ja rinnoista kun oli puhetta niin mulla alkoi eilen rintoja koskea ja aristaa, verisuonet ovat näkyvissä selvästi. Suunnilleen näillä viikoilla mulla on rinnat alkaneet erittää maitoa tai jotain. Tällä kertaa aion kyllä jo ennen synnytystä ja imetystä alkaa rasvaamaan nännejä valmiiksi että kestävät sitten ehkä paremmin imetyksen. Sairaalasta sai tosi hyvää rasvaa ja se auttoi heti eikä tarvinnut pestä pois ennen imettämistä. Kun vaan tietäisi mitä tuo rasva oli ja saako sitä apteekista.
 
Kiitos piiuli! =) =) Sain sitä sairaalasta hiukan mukaan ja pieni purkinpohja tosiaan kesti pitkään.

Olen tässä miettinyt että haluaisin mennä 4d-ultraan ja tietää mahdollisesti kumpi tulossa. Onko täältä kukaan käynyt tai menossa? Mies ei ilmeisesti halua tietää sukupuolta mutta minä ehkä haluaisin.
 
Terve piiitkän pitkästä aikaa,nyt on mökkeilty ja saatu uusi tietokonekkin ostettua että pääsee taas surffailemaan,olikin jo pieniä vierotusoireita.Ehkä noin 3kg tullut painoa,masukin jo aikasta iso,mutta normi farkuilla vielä pystyn menemään kun kaikki ovat niin matalalantiomallisia,että maha jää vyötärön ala puolelle,tosin alkaa jo kiristää niin perseestä,reisistä kun muualtakin että olisi jo varmaan aika mennä ostamaan äippähousuja.

Mahan kasvua en mitenkään odota,en tykkää yhtään kun kaikki paikat levii ja liikkumisestakin tulee vaikempaa,tosin ei sitä voi välttääkkään:)

Mitään en ole vielä vauvalle hankkinut,tein päätöksen että ennen toista ultraa en osta mitään ja hyvin on vielä toistaiseksi pitänyt,pari kertaa olen kaupassa hypistellyt ja tehny mieli ostaa,mutta kivempi sitten ostella jos ja kun saa tietää kumpi tulossa vaikka aika vahvasti tyttöä veikkaankin.

Nyt leivän leipomiseen.

POKS (muistaakseni) 17+0
 
Vielä palaan painon nousuun. Ystävälläni (hyvin hoikka ja pieni) paino nousi koko raskausaikana n.6 kg ja hän imetti niin pitkään kunnes siirtyivät lehmän maitoon. Edelleen siis rauhoittelen.

Zuh, sinäkö pohdiskelet vaunuja? Sama vika täällä, mutta mulla asia on sen verran hyvällä mallilla että valinnassa on enää Emman halvimmat (299) tai ABC yhdistelmät joita saa mm. Hobbyhallista. Vertailin eilen liikkeissä monta tuntia Emmaljungat, Briot ja Emmat. Brio happy olisi ihanat ja vaikutti tosi tosi hyviltä, mutta kun melkein samoihin teknillisiin ominaisuuksiin pääsee 300 ekee edullisemmin, ei mun luonne anna periksi ostaa niitä kalliita. Yksi syy halpoihin vaunuihin on myös se että meidän perhekerhoihin ei saa viedä vaunuja sisälle vaan ne täytyy jättää ulos odottamaan. Ei kirpase niiin paljon jos joku nyysii edullisemmat vaunut. Ja vielä se että meillä on Emmaljungan scooter rattaat jotka on tosi hyvät. Ainoa huono juttu scootereissa on ettei niissä ole heittoaisaa, mun mielestä kun heittoaisa täytyy olla. Tulipas vaunupohdinta. Mieli siis tekee Briot, mutta järki sanoo ei ei ja ei (kuten myös mies). Kyseessä meillä kolmas lapsi ja tiedän että rattaita käytetään paljon enemmän kuin vaunuja.

No, ehkä mä nyt jatkan pohdiskelua ja odottelen huomista neuvolaa.

Avilla 18+0
 
Zuh
Avilla - juu, vaunuviidakkoon oon sotkeutunut. Onneksi alkaa olla nuo omat kriteerit selvillä, vielä kun selviäis tonne liikkeeseen vertaamaan niitä. Boran vaunut ois ihan unelmaihanan näköset, mutta kun niistä lukee kokemuksia niin löytyy tosi tyytyväisiä ja tosi tyytymättömiä käyttäjiä. Ottaa nyt siitä selvää mitkä kestää :headwall: Emmaa ollaan itsekin vähän katseltu, ei jotenkin vaan raski laittaa noihin vauhuihin ihan miljoonaa kun halvemmallakin saa.. Mielipide voi muuttua kun hajoavat käsiin :LOL:

Muttamutta, noissa Borissa ei taida olla sitä himputin heittoaisaa!!

~Zuh
 
Joku kyseli, onko 4d-ultraan menijöitä. Itse olen menossa, koska kunta ei tarjoa rakenneultraa, ja kun kerran joka tapauksessa täytyy yksityiselle mennä, ajattelin pistää vähän enemmän rahaa likoon ja mennä samantien 4d:hen. Siihen onkin nyt tasan kolme viikkoa aikaa.

Nännit on täälläkin tummentuneet ja suurentuneet. Rinnat on viime viikkoina olleet niin kipeät ja kovat pallukat, ettei niihin pysty koskea mitenkään ilman, että tunne on todella tuskallinen.

Näin viime yönä vauvaunen. Unessa olin äitini luona käymässä ja äiti oli lähdössä vaunulenkille vauvan kanssa. Pihassa vaunut yhtäkkiä hajosivat asfaltille niin, että koppa ja vauva putosivat asfaltille ja vaunut meni muutenkin tuhannen päreiksi. Äiti vaan tokaisi, että täytynee ostaa uudet vaunut. :LOL:

Onkohan tässä pinossa puhuttu mitään vakuutuksista, vaiko vain tuolla tammikuisissa, joita olen myös sivusta seurannut. Onko täällä kukaan miettinyt vakuutusasioita, tai että meinaako ottaa lapselle sen syntymättömän lapsen vakuutuksen? Selvittelin asioita tänään Ifiltä, kun meillä on sieltä kaikki vakuutukset. Meinasin ottaa tuon syntymättömän lapsen vakuutuksen kaiken varalta. Kyllähän se maksaa, mutta ne mahdolliset ongelmat, jotka tuo vakuutus korvaa, ovat itsessäänkin todella kalliita.

Eilen oli todella rankka päivä, olin ensin koulussa klo 8-12.30 ja siitä menin suoraan töihin, mistä pääsin kotiin klo 21.30. Nukuin sitten yöllä 12h unet, kun tänään onneksi on vapaapäivä. Pelottaa vaan, miten jaksan seuraavat viikot, kun keskiviikkoisin on aina tuollainen päivä, ja muina viikkoina torstaina on vieläpä aamuvuoro klo 7-15. Tuntui ihan tuskalliselta pelkkä eilinen päivä saati ajatus siitä, että olisi pitänyt aamulla herätä aikaisin. :ashamed:

Poksupäivä tänään.

Ikuisuus ja masukki 17+0!
 
Mjääh! Täällä myös kärsitään ihan kamalasta päänsärystä - tänään piti jo lähteä töistä aikaisemmin, kun en enää pystynyt pitämään silmiä auki :headwall: :headwall: Kaikki keinot kokeiltu eikä mikään auta. Sain nyt terkkarilta saikkua huomisen ja sitten maanantaina on taas pakko mennä lääkäriin, jos tämä ei tästä helpota :headwall: :headwall: Taidan kohta luovuttaa ja jättää tuon työnteon ihan suosiolla väliin, kun ei siitä näytä tulevan yhtään mitään :ashamed:

Muuten kaikki ennallaan :D

Vaunuja olen kovasti katsellut ja päätynyt tämänmoisiin kärryihin http://www.vaunula.fi/f7.htm Kuosista en vielä tiedä - se selviää sitten 4d ultran jälkeen, kun tietää kumpi on tulossa :whistle: (eli me ollaan siis menossa tuohon ultraan Femedaan)
Kaikki muut romppeet hankin käytettynä ja yritän säästää mahd. paljon. Vaatteitakin sain tänään iiiiison kassillisen (tosin pojalle), joten hankinnat jää onneksi minimiin.


Develly ja Vauva 18+2 :heart:
 
Develly! Noihin samoihin vaunuihin mäkin päädyin jo jokin aika sitten ja taisin niistä täälläkin jotain kirjoittaa. Eivät ole saanee haukkuja keskustelupalstoilla, näyttävät hyvältä ja hinta sisältää kaikki varusteet. Noissa on ne ominaisuudet mitä esikoisen aikaan koin hyväksi. Silloin oli Hartanin yhdistelmät, tosi hyvät nekin, mutta nykyään taitaa olla aika kalliit vaikka netistä tilaisikin.
 
Jouduin jäämään taas sairaslomalle supistelujen takia. Supistelee vähäväliä, ei kipeästi mutta supistuksen aikana tulee sellainen ihmeellinen paineen tunne alapäähän.
Tämä ja ensi viikko pitää vain levätä....mitähän tästä tulee kun näin varhain alkaa olla tälläistä?
Työtehtävät ainakin pitäisi muuttaa kevyemmäksi....
 
piipiäinen, minulle meni kaikki ihan hyvin loppuun asti vaikka edellisissä raskauksissa alkoikin kipeät supistelut viikolla 20+. Jouduin jäämään kokonaan pois töistä mutta pysyi vauva ihan täyteen aikaa masussa vaikka esikoisesta epäiltiinkin että voipi tulla jo viikolla 35. Nyt olen kotona lasten kanssa eikä ole supistellut ollenkaan, tosin olenkin vasta viikolla 16. Siihen luotetaan että kaikki menee hyvin. =)
 
Retki Kreikkaan tehty ja hengissä sevitty, vaikka koville otti...
4Dtä, sama juttu täällä kuin ikuisuudella, että koska kunta ei tarjoo mitään niin maksetaan sit samantien se 4D. Kuopioon mennään 5vkon päästä. Sanoivat siellä että parasta olisi tehdä rv 20-21.. Itse olin jo sitä mieltä etten sitten halua mitään ultraa, mutta mies oli toista mieltä. Sukupuolta EI HALUTA tietää, vahingossakaan.

Rinnat, mulla ne "pamahti jo vkolla 4-5. Oli ostettava uusia liivejä. Nännipihat melkoiset lämpäreet. Ja kipeät on!

Mies kotona vielä tämän vkon, niin ei ole tullut täälläkään käytyä.

Vointeja kaikille :wave: :wave:

Tehilla ja E 16+3
 
Piipiäinen :hug: Toivottavasti lepo auttaa ja supistelut helpottaa. Onko työssäsi mahdollista saada kevyempiä työtehtäviä?

Aloin huvikseni raivata vaatekaappeja ja tein sieltä melkoisia löytöjä. Laihdutin pari vuotta sitten 7kg, ja kaapin perältä löysin sen aikaisia housuja, jotka ovat olleet viime aikoina auttamattomasti liian isot. Nyt osa housuista meni jalkaan aivan täydellisesti ja vielä parit housut jäi odottamaan vatsan kasvamista. Jes, muutamaan kuukauteen ei ainakaan tarvitse huolehtia housujen puutteesta! Tuli edulliseksikin. :D
 
Heippa!
Vähän on toi kirjottelu jäänyt vähiin... oon ollu koko viikon saikulla työuupumuksen takia, oli niin rankka kesä että nyt tuntu että pää hajoo...ja siitä sai sitten kärsiä yleensä meidän pikkuneiti kun kiukkuaa niin paljon että mulla palaa pinna. Nyt on lepo auttanu ja mieli on parempi. :) Tää raskaus sujuu jotenkin niin omalla painollaan huomaamattomasti että välillä melkein unohdan että olen raskaana. Ei missään vaiheessa minkäänlaista pahoinvointia taikka kipuja. Mielialat vaan heittelee. :) Saa nähdä millanen synnytys tulee kun tää alku on vähän liian helppoa. :eek:

Painon noususta; mulla esikoisesta nousi nippanappa 9kg ja tästäkään ei kyllä tule nousemaan yhtään enempää jos se musta on kiinni. :D olin 2kk synnytyksestä ihan täysin samassa kunnossa kun ennen ja siihen pyrin nytkin. Nyt painoa on n.54kg ja pituutta 170cm. Pikkasen ne neuvolassa tosta painosta sano et pitäs olla enempi mutta mä olen aina ollu hoikka ja en kyllä ylipainosen neuvolatätin takia rupee itseeni lihottaan. :) Niin ja Alisa oli syntyessään ihan normi kokonen rv 37+6 3220g ja 49cm.

Nyt mysliä iltapalaks,koirat ulos ja nukkumaan! Voikaa hyvin! :hug:
 

Yhteistyössä