** HELMIKUUN HURMAAJAT ** tammikuussa

onnea vauvan saaneille... :flower: . mulla huomenna käynti lekurissa, katsotaan et vauva oikein päin ja painoarvio sekä pelottaa et mitä sanovat nuista myrkytyksen oireista... ollu jo jonku aikaa ja en tod joutas osastolle makamaan... 3pientä kotona niin ei haluttas sinne jäädä, mut huomen selviää.. nyt 37+3
 
Se on sitten äitiysloma alkanut täälläkin! :D :wave: :p

Energiaa tuntuu olevan hirmuiset määrät!! Haluan ulos liikkumaan, haluan siivota ja järjestellä paikkoja vauvaa varten, haluan leipoa, haluan kierrellä kaupoissa hypistelemässä vielä viimeisiä hankintoja! Työt tuntui vievän kaiken ajan enkä jaksanut edes ajatella mitään muuta. Nyt olen tarmoa täynnä! B)

Napakyselyyn niin ei ole mulla ainakaan vielä pullahtanut napa ulos. Siellä se edelleen on kuopassa. Tosin, eihän se enää ole niin syvä, mutta siellä se on =)

:flower: :heart: ONNEA jo vauvansa saaneille!! :heart: :flower: Hienoa, että kaikki äidit ja vauvat voivat hyvin! Kohta niitä ihania uutisia alkaa tulemaan tiuhempaan tahtiin. Kuka haluaa olla jo seuraava?! :wave:

ikuisuus Onnea uusista vaunuista! Pian pääset niitä jo testailemaan ;) Mulla on samanlaista. Pakko on äkkiä saada jotain ruokaa tai tuntuu että taju lähtee :/ En osaa minäkään sitä millään tavoin ennakoida ja sama vaiva oli jo esikoisen odotusaikana :kieh:

taapero Toivottavasti et joudu osastolle makaamaan. Tulethan sitten kertomaan kun pystyt :hug:

Vaatteista en ole vielä ajatellut mitkä laitan. Rehellisesti, en ole vielä edes saanut vaatteita pestyä tai otettua kaapista esikoisen vanhoja esille :ashamed: Joitain uusia olen toki jo ostanut, en pystynyt olemaan ostamatta vaikka tiedän että aika paljon meillä niitä pieniä bodyja jo on :snotty: Muistaakseni kuitenkin esikoinen tuli kotiin body, sukkahousut, potkuhaalari, villatakki, kypärämyssy, lapaset, villasukat, pipo ja toppapuku. Jotain samanlaista nytkin ajattelin. Muistan, että sain ohjeen pueta vauvalle aina yhden vaatekerroksen enemmän kuin itselleni. Toisin sanoen sisälläkin pitäisi olla 2 vaatekerrosta tai peiton alla. Onko muille neuvottu näin? :attn:

Synnytys ei jännitä! Jotenkin näin jälkikäteen tuntuu, että edellinen meni yllättävän helposti ja nopeasti ensikertalaiseksi (9 tuntia). Sain kaiken kivunlievityksen minkä halusin ja se tehosi, kätilöt oli mukavia,jaksoivat neuvoa ja tukea. Hyviä muistoja, joten innolla odotan jo seuraavaa kertaa. Toivottavasti menee yhtä hyvin =)

 
Synnytystapa-arvio oli eilen. Sektiolla mennään ja sovittu, että leikataan 5.2.2010. Kokoa jo 3700 grammaa, joka tuntuu aivan valtavalta, kun esikoinen oli syntyessään 2405 grammainen ja syntyi täysiaikaisena.

Kaikki on muuten ok. Vähän taloudellisia huolia, mutta eiköhän niistä selvitä jotenkin.

Esikoinen ollut terveenä, mitä nyt pientä yskää on ollut viime päivinä.

Hyvää loppuodotusta ja onnea vauvan saaneille!
T: Tuulia79 + Johanna-Veikka 36+2
 
Täällä alko yöllä tulemaan limatulppa :eek: Eikös se tiedä että synnytys on suhteellisen lähellä?? Nyt alko jännittämään!! No, kohta lähtö Kättärille kumminki :p

ikuisuus Mulla ihan samanlaisia sokerin laskuja. Muutaman kerran on nyt joutunut tekemään niin, että ennen varsinaista ruokaostoksille menoa, on mun pakko käydä ostaa joku pieni suklaapatukka yms, että selviän tulevan kauppareissun. Mm. eilen kampaajalta lähtiessäni huomasin kyllä, että nälkä alkaa kurnia vatsassa ja kun cittariin pääsin, olin jo ihan valmista kauraa :(

Pitäs vaan aina muistaa ottaa jotain pientä evästä mukaan..

-Dolly& masuasukki 38+1
 
Mä en ole vielä pahemmin miettinyt mitä pojalle pakkaisi mukaan synnärille,ärsyttää ja rasittaa niin paljon kun ei tiedetä joudutaanko muuttamaan tässä kuussa,ensi kuussa vai saadaanko jäädä tähän asumaan,onneksi viimeistään huomenna selvii asia.sitten voikin alkaa jo hommaamaan pinnasänkyä ja loppuja tavaroita kun ei tänne ole mitään mieltä ollu laittaa paikkoja valmiiksi kun ei tiedä että tuleeko siitä vaan turhaa lisää muutettavaa ja kun tätä tilaa on muutenkin liian vähän täällä.


Tämä on mun äitille 5 lapsenlapsi ja poika :D miehen vanhemmille 4 minun äiti tietysti odottaa vauvaa kovasti,mutta miehen äiti taitaa odottaa vielä enemmän kun on pojan ensimmäinen ja tietää pojan kovasti haluavan lasta.

synnytys mua vaan edelleen pelottaa kovasti,jotenkin en vaan pysty kestämään/hallitsemaan sitä kipua,kätilö tosin viimeksikin sano että saattaa olla kivuliaampi avautumisvaihekkin kun se on tapahtunut niin nopeesti,mutta en mä tiedä,yhtä paha on vähintään ponnistusvaihe.viimeksikin kun en saanut kun ilokaasua ja lopussa en enää sitäkään kun menin kuulema liian sekasin enkä olisi pystynyt ponnistamaan ja keskittymään tekemään sitä mitä pitäisi.

Kättäriltä soitettiin tänä aamuna ja viime viikolla siellä otetuista testeistä näky että on virtsatientulehdus.jännä kun ei mitään oireita ole ollut ja kauankohan se on mulla ollut,ainoastaan tietysti noi supistelut voi selittyä juuri tolla.Nyt on sitten viikon antibioottikuuri..

Huomenna on neuvolalääkäri niin täytyy sitten sen jälkeen tulla kirjottelee uusia kuulumisia.

Sen verta piti vielä kirjottaa että mulla on huomattavan paljon vähentynyt noi liitoskivut,tietysti yöllä tosi vaikee vaihtaa kylkea jota saakin sitten tehdä vähän väliä,mutta luulin että närästys ei voi enää pahentua,mutta kyllä vaan näköjään voi,varsinkin illalla ja öisin on koko ruokatorvi ihan tulessa eikä renniet näytä ihan täysin poistavan tätä poltetta,inhottavaa kyllä on.

jontsulii ja poitsu 35+5
 
dolly04 eikös tuo limatulppa sano et vauveli syntyy 1-3 viikon kuluessa..??

napakyselyyn: mulla melkein on plumpsahtanut.. vaikka normaalisti tosi syvä napa.. esikkoa odottaessa ei navalle tapahtunut mitään. saa nähä kerkiääkö ihan ulospäin tulemaan.

synnytys: ei jännitä, kuhan selvittäis tällä kertaa lyhyemmällä kestolla 23h49min + vuorokausi epäsäännöllisiä supistuksia. ilman sen kummempaa kivunlievitystä en esikoisella saanut enkä aio nytkään ottaa ellei mee taas tosi pitkäksi. mulla on aika hyvä kipu kynnys, et enköhän selviä :)

vaatteista: varmaan laitan pienimmät vaatteet mukaan 50cm, kietaisupaita,puolipotkarit, villavaatteet, ulkoiluhaalarit + töppöset jne..
sairaalakassia en ole vielä laittanut.. voishan senki laittaa tuos: perus jutut otan: limsaa ehdottomasti, hammasharja,dödö,shampoot, rasvat,huulirasva,hiusharja,imetysliivit ja suojuksia, ja kotiutumiskerrasto mukavat housut ja paita. jos jotain jää niin mies voi tuoda :)

Pia 35+5 =)
 
Toivottavasti taapero pääset vielä kotiin sieltä lääkäristä!

Näyttää löytyvän kohtalotovereita tuon sokeriasian kanssa. Mun on kanssa pitänyt viimeisten viikkojen aikana vaikka kuinka monta kertaa ostaa joku suklaapatukka tai käydä jätskillä kaupan ulkopuolella, kun on olo alkanut tuntua niin huteralta, ettei ole ruokakauppaan enää uskaltanut mennä. Alan olla tuon läheisen Prisman kanssa samassa talossa olevan Spice Icen vakionaama. :D

Heräsin aamulla ja luin ensimmäisenä kaverilta tulleen viestin, ovat saaneet yöllä tytön! Mä aivan herkistyin ja itkin kun olin niin liikuttunut. Tuli ihan sellainen olo, että kohta se on omakin vuoro. :heart:
 
Kiitos kaikille hikka kommenteista! On se kiva kun taalta saa aina helpotusta epatietoisuuteen.

Unenpuutetta minulla ei kylla pahemmin ole. Sellaset reilut 8h tulee yleensa nukuttua. Pari kertaa yolla kayn vessassa. Muutenkin nukun ihan hyvin. Paikkareita en ota. Ei kylla pitaisi mitaan kehua, kun se heti kostautuu. Jos mita olenkin sanonut, ettei ole, niin parin paivan sisalla kyseinen vaiva jostain ilmestyy :kieh:

Itsekin tuskaillut noita vauvan kotoutumisvaatteita, joten kiitos vastauksista. Helpotti huomattavasti.

Ajan saan kulumaan miten milloinkin. Netissahan sita tulee kait oltua vahan liikaakin :ashamed: Sen lisaksi on tullut kokkailtua ja leivottua aika tavalla. Vahan sisustushommiakin tullut tehtya, vaikka ei olisi varaa. Mutta ajattelin, etta sitten kun vauva tullut niin ei paljon aikaa ja viela vahemman rahaa. Tuo raha puoli jannittaa kylla vahan, koska mies tyoton ja mina maksan meilla kaikki. Asuntolainaakin on jne. Etta miten sita sitten parjataan kun olen kotona. No, ei se auta kun parjata. Ei ole vaihtoehtoja! Siivousta en harrasta kuin pakon edesta. Ei tykkaa! Lenkille saan itseni joskus raahattua. En kylla edes joka paiva. Vauvakirjoja vahan lueskelen ja katselen telkkua. Siina kait ne. Oho, meinas unohtua se kaikkei eniten aikaa vieva homma eli SYONTI :whistle: Sita tulee harrastettua usei ja hartaasti. Nyttenkin mussutan juuri leipomaani lihapasteijaa :D

Toivottavasti Taapero paaset viela kotiin.

Tuulia79 sulla ei sitten enaa ole h-hetkeen kun reilut pari viikkoa. Hui! Jos sopii kysya, niin miksi paadyttiin sektioon?

Jontsuliilla ihana vatsakuva! Ja upea tatska.

Sarina ja Sisu 35+4
 
ajattelin yrittää aktivoitua vielä kun ollaan yhdessä paketissa, yhden viestin olen tainnut kirjottaa ja sekin oli lähinnä "esittely-viesti"...

onnea kaikille ketkä ovat vauvan syliinsä saaneet :heart:

hikasta oli ollut puhetta, täällä vauva hikkailee tosi usein...monen monituista kertaa päivässä tuntuu tasaista nykimistä.

ja limatulpasta oli myöskin puhetta. Se liittyykin aikalailla myös omaan olotilaan...

mulla ei viikkoja ole kun vasta 36+4 mutta viime lauantaina supisteli aika napakasti ja iltapäivällä alkoi alkuun vuotamaan vaaleanpunaista limaa. Illalla tuli sitten hyi yök, iso ihan verinen klöntti ja loppuillan vuosi sitten ihan tuoretta verta tiputtelemalla...sunnuntai aamuna tuli varmaan loputkin tulpasta.

eilen soittelin neuvolaankin kun piti yhtä toistakin asiaa kysellä ja samalla mainitsin sitten tuosta mitä viikonloppuna tapahtui. Mitä ilmeisemmin siis paikat on nyt auki ja synnytys alkaa olla lähellä...sehän ei kuulemma merkkaa sitä, että synnytys käynnistyisi "heti". Vaikka mä olen kyllä nyt kuullut yhdeltä jos toiselta että vauva oli sylissä vuorokausi limatulpan irtoamisen jälkeen. No täällä on nyt kulunut jo kohta kolme vuorokautta ja mitään ei ainakaan vielä ole tapahtunut.

tosin verinen vuoto/tulppa terkan mukaan useimmilla merkkaa sitä, että muutaman vuorokauden sisällä alkaa tapahtumaan ja melkein lopuillakin sitä, että viimeistään parin viikon kuluttua pääsisi tositoimiin. On vaan niin hirmuisen yksilöllisiä juttuja.

kyllä sitä itse ainakin on väkisinkin odottavalla kannalla, että jotain alkaa tapahtumaan. Nuoremmasta pojasta tiputteli ihan vain sitä "limaa" ja pari veriviirua oli mukana ja samana päivänä poika jo syntyi...että sen kaavan mukaan ei ainakaan nyt mennä.

huomenna olisi viimeinen lääkärineuvola, saa ainakin tietää mikä on tilanne. Tänään on taas tuhrutellut sellaista vanhaa verta ja supisteleekin epäsäännöllisesti, mutta aika napakoita tuntuvat olevan.

on tämä loppuaika kyllä jotenkin mielenkiintoista kun ei yhtään tiedä mitä tulee tapahtumaan.

Jiina ja "Rasmus" rv36+4
 
Äitipolilla kaikki hyvin. Käyrällä vauva liikkuin paljon ja sykevaihteluita oli normaalisti. Pissakin oli puhdas ja kanavaa reilut 3 cm jäljellä, aavistuksen oli alkanut sisäsuusta avautua. Poika vain oli hypännyt aiemmalta keskikäyrältä +1,5 SD:lle ja kokoarvio oli nyt 2 900 g. Saa nähdä, miten käy synnytyksen mun ahtaan lantion kanssa. 3 viikon päästä uusi arvio ja keuhkojen kypsyyden testaaminen, sitten toivottavasti käynnistys (jos yleensäkään enää siinä vaiheessa mitään mahdollisuutta mahtua - todennäköisesti ei ole) tai sektio. Vähän hirvittää, että pistävät alakautta yrittämään, ja vammaudutaan molemmat.
 
Dolly04 Tule heti kertomaan mitä ne kättärillä sanoi limatulpasta yms.! Jiina sullakin sitten synnytys jo varmaan lähempänä kuin osaa aavistaa. Nyt eletään tosi jänniä aikoja! Hui! :)

Ensimmäinen viikko äippälomaa takana ja ainakaan vielä en ole pitkästynyt. Onneksi on ollut koulua, joka siis jatkuu mulla koko kevään, tosin ei ole läsnäolopakkoa enää. Nyt lähden kävelylle ja käymään läheisellä kirpparilla kysymässä voinko varata sieltä sellaisen vauvan korin, joka on aivan ihana. Se menisi niin kivasti sängyn viereen. :heart:

Moni muukin on täällä harmitellut rahaongelmia. Mä olen nyt viikon ollut ihan kokonaan ilman rahaa, seuraava varma tulo on sitten helmikuun puolen välin tienoilla kun tulee ekat äippärahat. Ei oo menny ihan putkeen meikäläisen asiat. Yksi syy on se, että kun elän puoliksi työttömyyspäivärahalla niin niitä rahoja saa aina odotella eikä tiedä koska tulee ja kuinka paljon. Vauvallekin pitäisi hankkia vielä vaikka mitä, mutta ei pysty. Miehellä on onneksi vähän rahaa kun käy töissä, mutta en mä enää kehtaa valittaa siitä että jäi taas laskut maksamatta ja mulla ei oo päivisin ruokaa. Tai on mulla puuroa, oon sitä joskus ostanu ihan kamalasti ja pakastemansikoita kanssa, niin tulee niitä nyt syötyä.

Mahan kommentoinnista täällä oli kai joku jota harmitti kun kaikki kommentoi masua niin pieneksi. Mulla on päinvastoin, "onpa iso maha, synnytät varmaan ihan kohta?!" Toi on alkanut jo syksyllä, siihen sitten että joo, puolen vuoden kuluttua mutta aika on suhteellista. .. Nyt voi onneksi jo sanoa, että ihan minä päivänä hyvänsä, joten päästätkö jonon ohi tms. =)

Napa on mulla plumpsahtanut ylhäältä ulos, alapuoli vielä ihan sileänä. Joskus se on kokonaan sileä, riippuu varmaan kuinka paljon oon juonu tai syöny puuroa. :)

Hikan määrää oon yrittäny laskea, sitä tulee noin 5 kertaa päivässä ja kesto max 10 minuuttia. Välillä se käy ihan ärsyttämään, kun sitten ei voi oikein keskittyä muuhun kun siihen. Ainakin koulussa viime viikolla oli tunneilla istuminen hankalaa, kun maha hötky vähän väliä tai tuli muuten kipeitä potkuja kylkiin.

On niin kiva purkautua täällä. Maailmassa on isompiakin murheita olemassa, mutta tämä on niin hyvä paikka avautua omista henkilökohtaisista ongelmista tietäen, että aina on joku joka ymmärtää. Kiitos siis teille kaikille :heart:

Jadel84 & Toukka 36+5
 
Ahdas lantio ja ensimmäinen kanssa leikattu. Ensimmäiseen verrattuna todella isokokoinen sikiö ja minun pienikokoisuuteni vaikuttaa siihen, että syntyy rv 38+5.

Tytär tuli kotia ja nyt pitää mennä tekemään töitä.
 
Hui! :eek: Täällähän alkaa monella olemaan jännät paikat :heart: Itsellä ei ole näkynyt limatulppia eikä mitään muutakaan - ainut mikä vaan jatkuu on noi yölliset supistukset. Kävin tänään muissa asioissa lääkärissä ja koska hän on ns. vanha tuttu niin katsoi samalla tilannetta tuolla alhaalla. Mitään muutosta ei ole edelliseen kertaan :ashamed: Ja silti joka yö supistelee pari kertaa tunnissa enkä näin saa edelleenkään nukuttua juuri ollenkaan.
Onneksi huomenna on taas neuvola.

Lisäksi kävin tänään ystävän kanssa shoppailemassa. Mukaan tarttui kuvioituja harsoja ja kahdet sukkahousut. Ostaa olis voinut vaikka mitä, mutta onnistuin hillitsemään itseni jälleen ;)

Täällä vauva hikottelee aika monta kertaa päivässä. Välillä tuo hikka tuntuu todella ikävältä - varsinkin jos on juuri syönyt kunnolla :/ Tärkeähän tuo hikottelu vauvalle on :heart:


Develly ja Potkuttelija 37+0 *pooooks* :heart: :heart:
 
hopeakaisla, mulla myös lopetettiin ssri-lääkitys nyt ennen synnytystä. purettiin hitaasti, joten vähäiset oireet siitä ja nyt reilu 2 vkoa ollut ilman. kyllä on mullakin enemmän tunteet pinnassa, esim. mielen pahoittaminen helpommin + v*tutus ja myös huolestuminen herkästi..ym. mutta ehdottomasti halusin purkaa lääkityksen etttei vaan mitään vier.oireita tuu vauvalle. jos tarve vaatii, alan sit synnytyksen jälkeen syödä uudestaan, pienellä kynnyksellä. parempi se lääkitys kun äidin huono vointi. onko sulla kokemusta imetyksestä + lääkitys edellisten lasten kanssa?
tänää oli viimenen neuvolalääkäri. vauva oli onneks pää alaspäin aika alhaalla. eka kerta kun hän ei hermostunut sydänäänen kuuntelusta vaan nukkui melkeinpä vain. painoa oli tullut taas liikaa, joten kai se on luovuttava herkuista ja aaaah limusta.. :eek:
heti kun työt mulla loppu niin 3 edellistä neuvolakäyntiä painoa on tullut roimasti. kun olin töissä, söin paljon mut kulutin kaiken,joten painon lisäys oli tosi mallikasta.
tietääkö kukaan saako sairaalasta sitten liivinsuojuksia?nyt on melkein kassi pakattu synnyttää.
ja vielä, onko kellää kokemuksia isyyden tunnustamisesta miten tapahtuu? + huoltajuus ja sukunimiasiat, kun ollaan avoliitossa.

celia ja vaavi 36+2
 
No niin kotia päästiin koska oireet kuitenkin niin lieviä ja pissa oli puhasta vaik neuvolassa aina ollu valkuaista.. muta vauva oli perätilassa ja lääkäri käänsi vauvan oikeinpäin joka oli aivan kamala toimitus, kivulias... vaikka en helpsti ole kipeä, mut tosi arka ollu koko maha sen jälkeen.. Toivottavasti kukaan ei joudu kokeen samalaista.. vauva painoarvio nyt viikolla 37+4 2,800g joten ei mikään jättiläinen jos aikoo syntyä samoilla viikoilla kun edelliset... siinä 38 tienoilla... toivotaan et nyt vauva pysyy oikeenpäin...
 
Äitipolilla käyty: tarkoituksenahan oli päästä tutustumaan synnytyssaliin ja siellä erilaisiin synnytysasentoihin tän selän vuoksi ja samalla katsoa, että minkä kokoinen vauva mahtuu alakautta tulemaan...Noh, lääkäri teki ensin sisätutkimuksen, paikat vielä kiinni. Toisaalta ihan hyvä, saapahan ihan rauhassa nyt yrittää ulkoilla, kun kerran selkäkin on jo hieman parempi. Sitten mut ohjattiin kätilön luokse, joka otti verenpaineet ja laittoi mut käyrille. Tämän jälkeen hän kysyi, että mistäs sä olit halunnut jutella. Sanoin, etten jutella mistään, vaan tarkoitus olisi päästä niitä asentoja etukäteen miehen kanssa katsomaan. Tähän kätilö totesi, että lähetteessä luki vain, että "haluaa keskustella synnytysasennoista" ja että kukaan ei nyt ehdi niitä opastamaan!!! Kysyin sitten, että mites sitten se lantion mittaaminen, äitini ja siskoni kun ovat molemmat synnyttäneet ensimmäisensä kriittisenä, kun kummankaan lantiosta ei loppujen lopuksi meinannut mahtua täysin normaalikokoiset (alle 3500 g) vauvat eikä kummallakaan kohdunsuu auennut missään vaiheessa kunnolla.

hän lupasi käydä kysymässä lääkäriltä asiaa, mutta palasi takaisin ja sanoi, että lääkärillä oli jo toinen potilas. Otettiin käyrät loppuun ja sain ensi viikoksi uuden ajan pelkopolille!!! Mä mitään pelkopolia tarvitse, yhtään ei pelota / jännitä synnytys, haluan vain tietää tuon selän takia, että mitä suurinpiirtein on tehtävissä. Edes käyristä kätilö ei sanonut mitään, kait hän niitä jostain oli seurannut, mutta ei kokenut asiakseen mua siitä valaista.

Ensi viikolla siis uusi aika ja taas pitää maksaa se poliklinikkamaksu. Rahaahan se vain on, mutta harmittaa, kun ensimmäistä kertaa tuolla sairaalassa mulle tuli tunne, että olin vain tiellä, vaikka oma neuvolantäti on itse kannustanut mua selvittämään asiat etukäteen.

Vauvan painoarvio tällä hetkellä 2700-2900 g, en tiedä, miten ultralla voidaan saada noin suuri heitto. Lääkäri sanoi kuitenkin, että suht pieni olisi tulossa, max. 3500g, mutta luultavimmin ei edes niin paljoa.

Nyt vain ärsyttää, tuota käyntiä kun on tässä odotettu kolmisen kuukautta ja mieskin oli loppujen lopuksi ihan turhaan mukana (vaikka kiva olikin, että oli seurana).

Verenpaineet on nyt hieman kohonneet, ovat olleet muutaman päivän yli 90 ja mun verenpainetaudin taustan vuoksi mun pitää nyt käydä päivittäin neuvolassa itse mittaamassa paineet.

Valivalivali :D ensi kerralla luen tarkemmin teidän muidenkin kirjoitukset, nyt oli vain pakko avautua :D

Nimbe ja rakas 36+2
 
laitoin muovit sänkyyn lakanan alle, jos sattuu yöllä menee lapsivedet niin ei mee sänky pilalle.
mulla kans on niin et nälkä tulee yllättäen ja sit pian heikko olo, jos ei saa syömistä. tänäänkin olisin vielä kaupoilla katellu mut tuli just sellanen ja voimat loppu samantien.eikä muuteskaan oikein jaksa enää kierrellä shoppaamassa vaik muuten olis kivaa. sain nyt viimein tohvelit ostettua sairaalaan kun ne sanoi et siel on tosi huonokuntosia ja vähän talon puolesta. eikä maksanutkaan paljoo, vain 3.50 =)
 
Sukuhistoriaa sen verran, että olemme kaikki vuodesta 1926 synnytty keisarinleikkaukselle. Olemme lyhyttä sukua (140-160 cm) ja ahdas lantio on sukuvika. Viime kerralla oli selvää jo ekasta neuvolalääkäristä asti, että leikkauksella syntyy.

Tietääkseni kaikille alle 160 cm pitkille synnyttäjille tehdään synnytystapa-arvio.
 
Huomenta!

Päivittäin käyn ( monesti päivässä ) lukemassa pikaisesti teidän kuulumisia. Ihana kun olette näin ahkeria kirjoittajia :heart: Olen laiska ja toisaalta liian kiireinen, kirjoittelemaan joka kerta. Ja tässä koneella istuminen saa vatsassa sellaisia kipuja, etten voi kauaa istua.

Ilmeisesti supistukset ovat tulleet jäädäkseen. Onko ne sitten ennakoivia vai harjoitus..ei mitään tietoa?! Mistä ne edes erottaa?

Synnytyspelko on edelleen takaraivossa. En varannut aikaa pelkopolille, neuvolassa juttelimme tädin kanssa. Ja jo se, että sai suunsa auki ja sanottua ääneen, että pelottaa, helpotti vähän oloa.

Todella monella ( no helmikuuhan lähestyy ) alkaa olemaan jo jännät paikat. Minusta on alkanut yks kaks tuntua siltä, että tämä vauva vaatii käynnistyksen ennen kuin tulee maailmaan. :/ Täytyy koittaa parin viikon päästä siivoukset, saunat ja seksit joka päivä :LOL:

Oikein mukavaa ja kirpakkaa pakkaspäivää kaikille! :wave:

Matami-mimmi ja vauva 37+3 :heart:
 
celia81: On kokemusta ja itse sain aloittaa lääkityksen uudelleen heti synnytyksen jälkeen synnärillä. Riippuu toki lääkkeestä mutta tuo syömäni lääke on tosiaan sellainen josta on erikseen merkinnät että voi käyttää raskauden ja imetyksen aikana. Luulisi tosin useimmista lääkkeistä että jos saa käyttää raskauden aikana niin imetyksenkään aikana ei luultavasti pitäisi olla isompaa ongelmaa...tämä nyt tosin vaan mutua.

Tuosta isyydentunnustuksesta meille tuli aina paperit kotiin joissa luki taho jonne ottaa yhteyttä. Sukunimi lapsella tulee automaattisesti äidin sukunimi kunnes isyys on tunnustettu jonka jälkeen voi lapsen nimen vaihtaa isän sukunimeen. Huomattiin kätevimmäksi käydä hoitamassa se tunnustus pois päiväjärjestyksestä mahdollisimman nopeasti lapsen syntymän jälkeen jotta saa jo lapsen nimeämisen/ristiäisten kanssa samaan syssyyn/samoilla papereilla ilmoitettua lapsen sukunimeksi sen isän nimen. Huoltajuus asiat taas on tietääkseni ihan sopimuskysymys ja ne selitetään kyllä tarkemmin sitten kun menette lastenvalvojalle sitä isyydentunnustusta tekemään. :)


Minulla alkoi eilen illalla sitten aika ilkeän tuntuiset supistukset vaikkakaan ei kovin tiheänä. Luulisin ettei enää kovin montaa päivää menisi kun pääsisi synnyttämään ja oikeasti jo innolla odottelenkin sen synnytyksen alkamista kun olo alkaa olla niin pahuksen tukala. Noissa kahdessa aiemmassa raskaudessa ei ole ollut mitään tällaisia ongelmia mutta nyt on selkä ja lonkkien nivelet prakaamaan niin iloisesti että haluaisi vaan päästä synnyttämään että saisi alkaa laittamaan kroppaa taas parempaan fyysiseen kuntoon.

Hopeakaisla & rv.39+1
 

Yhteistyössä