Helmivauvat 2010

Hip hei, hengissä selvitty joulun yli :D
Ällövaroitus :whistle:Itse sairastuin jo jouluviikolla kamalaan ripuliin, joka kesti aina eiliseen asti. Mikään ei oikein maistunut, tosin jouluruokia en malttanut olla syömättä vaikka seurauksen tiesin varsin hyvin. :x Mitään muuta oiretta ei ollut kuin tuo vesiripuli. Yhtenä päivänä alussa oli veto pois ja kylmä koko ajan. Muuten olo oli suht pirteä ja virkeä, mutta mitään ei tosiaan voinut syödä tai juoda.
Tyttö sairasti ripulin myös, mutta onneksi vain kaksi päivää. Ruoka ei kelvannut, mutta maitoa ja keitettyä riisiä sain menemään. Ja lisäksi osmosalia.

Pukki kävi ja tyttö ei pelännyt ollenkaan,päin vastoin. Nautti ja nauroi&hihkui :D

Joulukuusi sai olla aivan rauhassa, kerran taisi käydä kokeilemassa neulasia? :O

Aani
Joko teillä kävellään? =) Meillä tyttö otti aaton aattona neljä-viisi askelta pariin kertaan, ja aattonakin muutamia askeleita, mutta vielä ei voi sanoa että kävellään :D

Kinkkua ja kaloja olisi vähän jäljellä ,muuten on jouluruuat syöty. Mies on tämän viikon pekkasilla ja kotosalla ollaan perheen kesken. Sitten onkin ensi viikko aikaa tutustua uuteen hoitopaikkaan ja parin viikon päästä olen jo töissä :O

Mukavaa väli viikkoa!! :)
 
Joulusta selvitty myös täällä :xmas:

Arki tulla tupsahti taas aivan liian nopeesti, joulun pyhätkin oli niin lyhkäset : / Aamulla taas mies lähti töihin ja täällä ollaan taas pojan kanssa kahden!

Joulu vietettiin anoppilassa ja mun vanhemmilla, anoppilassa oltiin 2 yötä ja eilen tultiin kotio! Pojalla on taas joku ihme "vain äiti kelpaa"-vaihe ja Joulunakaan ei suostunut kenenkään muun sylissä olemaan ja kerrankin kun niitä sylejä olis ollu : / Kotonakaan ei malttais missään muualla olla kun sylissä, sylissä ja sylissä..

Lahjoja saatiin taas ihan hirveesti, poju sai mm. taaperokärryn ja Plaston päällä istuttavan auton!! Kyllä nyt kelpaa huristella ;)

Jouluruokaa tuo poika veteli sitten meidän vanhempienkin edestä (me kun ei miehen kanssa niin välitetä muusta kuin kinkusta)! Söi laatikoita, kalaa, karjalanpaistia ym, ym.. :x En tiedä mihin mahaan..

matami-mimmi Onnittelut ensiaskeleista!! :heart: Mä olen myös tänään juossut ahkerasti vessassa, toivottavasti ei olis mikään mahatauti iskemässä :x Ja jotenkin ihan veto veks! Kiva, että te olette jo tervehtyneet =)

Kyllä meinaa nää arkipäivät välillä käydä pitkiks, jos kökkii vaan kotosalla! Me oltiin pojan kanssa koko viime viikko melkein pelkästään kotona ja odotin niin kovasti joulun pyhiä, että pääsis kotoota pois :D Varsinkin kun tuo poika ei ole viihtynyt yhtään ilman viihdytystä tai syliä, niin meinaa kyllä iltasin tekemiset loppua ja sitten vasta kiukuttaakin :kieh: Tai olishan mulla täällä vaikka ja mitä tekemistä, mutta kun kädet on täynnä lasta niin eipä siinä paljon tehä.. Toivottavasti tää olis nyt joku ohi menevä vaihe taas!

Pako kai lähtee päikkäreille, kun poikakin nukkuu |O
 
Meillä minun mies sairastui viimeyönä; tavaraa tulee molemmista päistä. :x Vatsatautia on kuulemma liikkeellä. Itsellä oli ennen joulua se nuhaflunssa ja antibioottikuuri. Vatsa oli hiukan sekaisin, mutta pistin sen lääkityksen piikkiin. Saas nähdä, kuka sairastuu kyseiseen vatsatautiin seuraavaksi... : /

Meillä joulu meni mukavasti ja nopeasti. Poju pelkäsi kovasti joulupukkia. Itku oli ihan hillitön ja joulupukki tekikin sitten ihan pikaisen vierailun. Poju itki vielä 5 minuuttia pukin lähdettyä ja katseli ovelle, että onhan se nyt varmasti poistunut. Lahjoja tuli sopivasti mm toy store-istuttava-auto, crossirata, autoja, kirjoja, vaatteita... Jouluruoka oli todellakin pojan mieleen. Riisipuurosta lähtien hoki pöydässä, että "mam, mam" (=nam, nam). Aatto oltiin kotona ja meillä oli minun vanhemmat kylässä. Joulupäivänä käytiin minun vanhemmilla. Tapaninpäivä oltiin kotona.

Dolly04, meilläkin on tollanen sylivaihe. Jatkuvasti poju hokee "äittä, äittä" ja kiipee lahjetta pitkin syliin. Isin kanssa kyllä leikkii, kun minä en ole näkösällä, mutta esim ruokaa ei syö isiltä, eikä unillekaan mene niin helposti, jos isi vie.

Nyt täytyy alkaa valmistautuun pojun 1-vuotissynttäreihin. Juhlitaan niitä nyt viikonloppuna. Kaksi päivää ja poju täyttää 1v.

-mervi-elina ja poju ylihuomenna 1v
 
Viimeksi muokattu:
Voimia ja pikaista paranemista sairastelijoille! :hug:

Meillä oli aivan ihana joulu, oli paljon ihmisiä aattoa viettämässä, joulupukki kävi ja tyttö on tainnut olla oikein erityisen kiltti lahjavuoresta päätellen... Saatiin kyllä todella hyviä ja tarpeellisia lahjoja, että ei voi kuin olla kiitollinen! Mun toiveeni oli ilmeisesti kuultu ja tyttö sai vaikka mitä Brion puuleluja ja rakennuspalikoita. :D Oli ihanaa ruokaa ja hyvä tunnelma ja tyttö oli hyväntuulinen.

Joulukuusi sai isovanhemmilla olla ihan rauhassa, se ei kiinnostanut tyttöä ollenkaan. Joulupukki vähän mietitytti, mutta istui tyttö kuitenkin pukin sylissä ihan tyytyväisenä.

Tytön jouluherkku on ollut mandariini. Niitä söisi vaikka kuinka paljon päivässä. Myös ruisleipä on herkkua ja tänään söi keitettyä kananmunaa hyvillä mielin. Helpottaa elämää kun tyttö jo siinä iässä että paljon voi syödä omin sormin, voi antaa tytön syödä samalla kun itse syö.

Meillä myös välillä ollut vaiheita, että vaan äiti käy. Mutta jännä juttu on, että miehen isä on niin tytön mieleen, että jos ollaan anoppilassa käymässä niin tytölle käy pelkästään appiukon syli, minä ja mies ollaan ihan tylsiä, meitä kai näkee niin paljon. Mutta mieletön rikkaushan se on, että on noin läheinen tuo vaari! :)

matami-mimmi onnittelut ekoista askelista!

mervi-elina onnittelut jo etukäteen 1-vuotiaalle! :heart: Onko paljon tulossa vieraita?

Dolly ai te olette jo siirtyneet tavalliseen maitoon. Mites toi siirtyminen tehdään, me kun vasta suunnitellaan asiaa? Olipa sattuma, että serkkusi sattui olemaan samalla paikalla sairaalassa kun sinä olit helmikuussa. :)

Ollaan käyty pulkkailemassa ja testaamassa lahjaksi saatua lampaantaljaa. Ihania rauhallisia päiviä ollut, oli kyllä paras joulu sitten oman lapsuuden. :heart:
 
Paranemisia kaikille sairastelijoille!

Joulu meni meilläkin oikein mukavasti. Aattoaamuna käytiin joulusaunassa, poikakin istui miehen kanssa hetken alalauteilla. Olimme siskoni perheen luona, jossa olivat myös kaikki mummot. Illalla sitten availtiin oman perheen kesken paketit. Poika sai myös Brion puuleluja, vaatteita, kirjoja, palapelejä, ym. Sekä sellaisen päälläistuttavan poliisiauton, josta poika tykkääkin kovasti.

matami-mimmi Onnittelut ensiaskelista! :flower:

mervi-elina Onnea vielä kerran pojan 1-vuotissynttäreistä!!! :flower:

Ihanaa, kun eilen päästiin pitkästä aikaa kunnolla ulkoilemaan. On ollut niin kylmää monta päivää, ettei ole viitsinyt poikaa viedä ulos. Tänään mennään kyläilemään pojan kanssa paikkaan, jossa on samanikäinen tyttö.

Kuinkas paljon tämänikäiselle saa antaa lihaa/kalaa? Mietin vaan noita omatekemiä ruokia, että paljonko siitä tulee, jos 2krt päivässäkin antaa. Nyt ollaan maisteltu jauhelihakastiketta, jota poika kyllä syö, mutta pyörittelee kauan aikaa lihan murusia suussaan.
 
:x :'( Se vatsatauti tarttui nyt sitten pojuun. Pieni alkoi nyt illalla oksentaa ja mikään ei pysy sisällä. Edes sellainen osmosaalin kaltainen juoma lentää kaaressa pihalle. Pientä lämpöä tuntuu olevan ja kovin uniselta tuo vaikuttaa... Täytyykin tehdä peti tonne poju huoneeseen, kun ei tuon voi antaa yksin nukkua!

Huomenna poju täytää sitten 1v. Meidän kekkerit taitaa mennä oksentelun merkeissä. Täytyy kyllä sanoa, että viikonloppuiset synttärit peruin jo heti suosiolla, kun tuntuu olevan tarttuvaa sorttia tämä tauti. Juhlitaan sitten, kun ollaan terveitä.

-mervi-elina ja poju huomenna 1v
 
Mervi-elina Voi miten kurjaa! Tuo pienten oksentaminen on niin ilkeää.:'( Pikaisia paranemisia teille ja onnittelut valtterille!! =):flower:

"Vanhan kansan" vinkkejä vatsatautiin: Osmosalia parempi olisi kuulema tarjota vichy&jaffa coctail. Niin pienelle kuin aikuiselle. Tosin kestää pöydällä päivän että hiilihapot haihtuu. Ja keitetty riisi sitoo nestettä. Pienillä se kuivumisen riski on niin suuri.

Ostimme apteekista sellaista maitohappobakteeri jauhetta, ne on annosteltu 1g pusseihin ja niitä otetaan aamuin illoin yksi pussi. Veden,maidon tai mehun kanssa. Syömme niitä nyt kaikki ainakin viikon verran, että pöpö menisi pois. Meillähän siis taisi jyllätä se noro-virus ja uusimisen riski on suuri. Vaikka petivaatteet yms. on tuuletettu ja pesty jne. jne.
 
matami-mimmi, kiitos! :hug:

Viime yö meni suht hyvin. Neljä kertaa poju heräsi. Ensin itkeskeli ja sitten yritti yökkiä, mutta mitään ei tullut ulos. Luulen, että oksensi jo illalla niin paljon, että oli jo ihan tyhjä. Muuten nukkui. Aamulla annoin ensin 50 ml sitä Floridral- juomaa. Sekoitin jauheen veteen. Tossa juomassa on sokeria, suoloja ja sitten maitohappobakteeria. Poju joi ton ihan hetkessä. Sitten pieni äkkäs, että isoveli syö aamupalaa. Nousi ihan kaamea metakka ja itku. Tuntui olevan nälkäinen! Odoteltiin sitten 15 min, kun halusin nähdä, että pysyykö toi neste sisällä. Oksennusta ei kuulunut, joten tarjosin muutaman palan banaania. Nyt aamupäivän aikana poju on syönyt pikkuhiljaa 1 banaanin ja joi toiset 50 ml tota Floridralia. Kaikki on pysynyt sisällä! Hetki sitten nukahti. Katsotaan nyt, että miten tästä eteenpäin...

Meillä tosiaan minun mies ja poju tossa vatsataudissa. Minä ja vanhemmat lapset ollaan vielä terveitä. Tauti ilmeisesti itää pari päivää. Miehen työkaveri oli jouluaattona kipeä, mieheni sairastui su-ma välisenä yönä... Petivaatteita olen nyt pessyt ja nyt on mitä parhain ilma tuulettaa petivaatteita!

Paketti odottaa pientä päivänsankaria! :heart: En tiedä, ehkä väsymys tekee tehtävänsä, mutta pari kyyneltä tuli tirautettua, kun aamulla katselin pientä poikaani. Miten se runo meni... En tiedä mitään niin ihanaa kuin oman 1-vuotiaani...? :LOL:

Koittakaahan pysyä terveenä!

-mervi-elina ja poju 1v
 
mervi-elina :hug: Onneksi nyt vaikuttaa siltä, että poju on paranemaan päin! Hieno juttu, että ruoka ja juoma jo pysyvät sisällä.

Ja ihan valtaisan suuret onnittelut tämän pinon ensimmäiselle 1-vuotiaalle! :heart: Mitäs poju saa lahjaksi? :)
 
Synnyin vuosi sitten - kauan kauan sitten!
Maitohetkiä satamäärin,
aina meni jotain väärin,
kaiken nurinkurin käänsin
ja itkuakin väänsin.
Mutt' tuskin nuhteita mä sain
vaan suukkoja kiloittain.
Hassut temput, hullut temput
monenlaiset kenkuttelut
toistuu päivittäin
ja hyväilyt ja hellittelyt,
koko suvun lellittelyt
kun huusin äkeissäin.
Isi, äiti yötä monta
valvoi vallan unetonta:
hammaskivut, vatsanpurut,
- oi monet huolet, surut!
Vaan kävelen ja kompastelen
hieman horjun, huojahtelen
sanojakin tavoittelen
ja pian kerron sen:
en enää vauva ole, EN!

Onnea Valtterille! :)

Esikoisen synttärikutsuihin aikoinaan kirjoittelin tuon tekstin, minuun osu ja upposi :D
 
Mitäs on vuoden vaihteen suunnitelmia? :)

Me olemme kotona, tuttava pariskunta lapsineen tulevat ehkä meille. Vähän raketteja ja ruokaa, yhdessä oloa. Esikoinen pelkää edelleen vähän raketteja, suosimme patoja vaikka paukkuuhan sitten tuolla naapurustossa vaikka maalla asummekin.
Täytyy käydä ostamassa tytöllekin omat peltorit, esikoisellakin on omat kuulosuojaimet.

Ensi viikolla sitten tutustumaan uuteen hoitopaikkaan. Alkaa äitiä jo vähän jännittää ;) Miten sitä aamuisin ehditään ajoissa jne jne. :D
 
Ja uutena villityksenä meillä on kiipeäminen:kieh: Portaisiin se portti jo laitettiinkin, mutta nyt sitten kiivetään sohvalle, jakkaralle...minne vain se jalka ylettääkin. Ja siirtää laatikoita ikään kuin portaaksi, että ylettää jonnekin korkeammalle. Seisoo sitten siellä laatikon päällä. :headwall: Että vauhtia ja vaarallisia tilanteita lisää, täytyy kasvattaa silmät selkäänkin :whistle:
 
Poju sai lahjaksi sellaisen puuhataulun. =) Poju sai lahjan heti herättyä. Oli ihan ihmeissään, että taas on paketti... :heart:

Poju on tänään juonut 5 dl sitä Floridralia ja 50 ml maitoa. Sitten sai 50 mö gefilusmehua. Yksi lämmin ruoka (3 rkl) ja 1 ½ banaania on mennyt alas. Hetki sitten söi 50 ml gefilusjugurttia. Välillä hikottelee, mutta mitään ei ole tullut ulos. Kuumetta on vieläkin ja siihen suositeltiin neuvolassa panadoolia. Välillä pieni on jaksanut leikkiä ja touhutta, mutta esim nyt taas nukahti, vaikka on tänään nukkunut jo kahdet päiväunet. Lepo tekee hyvää!

matami-mimmi, myös meillä kiipeillään. Yks päivä oli sohvatyynyt tuulettumassa, joten sohva oli hiukan matalampi. Heti oli pakko kiivetä sohvalle (tai siihen, mitä sohvasta oli jäljellä). Muutenkin poju kuljettaa esim vaippapusseja sohvan viereen ja meinaa kiivetä sohvalle.
 
meillä kanssa harrastetaan tuota kiipeämistä, ja poika osaa työntää pallin sohvan viereen ja sit nousee pallin päälle ja siitä sohvalle...:LOL: mutta alastulo onkin sit jo eriasia, sängystä tajuaa kääntyä jalat eellä pois mut ei vielä sohvasta...

mitä jogurtteja olette alle vuoden ikäiselle syöttäneet? mä en oikee tiiä mitä saa antaa joten oon antanu ihan tavallista maustettuja jogurtteja... ja poika kyllä tykkää niistä..viiliä ei suostu syömään

joulu meni meillä myös mukavasti..mieheni vanhempien luona oltiin..saunottiin ja syötiin hyvin ja illalla availtiin pikku paketteja jotka :xmas: oli tuonut kuusen alle... =)
poika sai sopivan määrän lahjoja..oli vaatetta, ja muutamia leluja...:)

Paranemisia kaikille sairasteleville... :hug:
Meillä alkaa jo flunssa helpottaa ja pojallahan on se korvatulehdus ja toivon että menee tällä ekalla kuurilla ohi.. miinä vielä köhisen ja niiskuttelen:snotty:
 
nappi87, yleensä meillä jugurttina maustamaton (esim Ingman luonnonjugurtti). :attn: Nyt vatsavaivaiselle olen antanut sellaista gefilus-jugurttia. Muuten kyllä suosin maustamattomia tuotteita ja laitan sitten marjoja tai hedelmää. Välillä annan sitten maustamatonta viiliä tai bulgarianjugurttia. Tosin nyt poju on jo sen vuoden verran ja melkein kaikkea saisi antaa.

Me muuten siirryttiin joulun pyhinä ihan täysin tavalliseen maitoon. Nyt tietty vatsavaivainen ei ole saanut, kun max 100 ml tän päivän aikana, mutta kun nyt ensin kunnolla tervehtyy, voidaan maitomääriä taas lisätä.

Heh! Aamulla kun poju sai nuo ensimmäiset 50 ml Floridral- juomaa, joi ihan niinkuin olisi ollut suurtakin herkkua. :popcorn: Miehelleni tekikin todella tiukkaa saada kyseinen litku alas!

Piti vielä kirjoittaa, että roikun tuon minun taaperoikäisen kanssa täällä ketjussa, kun tuntuu kuitenkin, että monissa asioissa edetetään samassa tahdissa (liikkuminen, jne). :attn:
 
Hei!

Mervi-Elinan POJULLE synttärionnittelut!!

Ihana oli lukea teidän joulujuttuja. Itsellä taas oli elämäni paskin joulu.:'( Aattoon asti kaikki meni hyvin, mut sit alkoi syöksy. Miehen kanssa kaikki perseellään. Ei sen tarkemmin. Joulu, jonka piti olla ihanin sitten lapsuuden olikin päinvastainen.

Pojasta on tullut kovin tissinhimoinen. JOhtunee siitä että taitaa maitovaranot olla vähissä ja tississä pitäisi roikkua koko ajan. Hampaita tuli joulun aikaan 2 lisää (nyt 6 kpl). POika oppi myös istumaan itse ja poistumaan istuma-asennosta. Ryöminnässä havaittavissa vuorotahtia ja konttausasentoon nousee jatkuvasti. Samoin nousee nyt polvilleen tukea vasten. Että aika pitkään tässä on päässyt helpolla kun liikkeellelähtö ollut niin hidasta.

Hyvää Uutta-Vuotta KAIKILLE!!!!
 
nappi87 Mä oon antanut pojalle Bulgarian jugurttia. Viilistä poika ei tykkää, ekan lusikallisen jälkeen menee suu tiukasti suppuun.

Täällä on alkanut puurolakko, ainakin aamuisin. Tänä aamuna sain menemään yhden lusikallisen ja iltaisinkaan ei mene kuin korkeintaan puoli annosta. En tiedä onko syynä se, että poika on kerta kaikkiaan saanut puurosta hetkeksi tarpeekseen, vai se, että keittiön tasolla on hedelmäkorissa banaaneja ja mandariineja, joita poika nykyään himoitsee..en tiedä pitääkö nekin piilottaa jonnekin kaappiin..:D Oon sitten antanut hedelmiä ja ruisleipää, että saa edes jotain syödäkseen. Mietin vaan, että oppiko poika nyt sitten, että kun en syö puuroa, niin saan jotain parempaa...?

Oltiin kyläilemässä pojan kanssa yhden äidin ja tytön luona, joihin ollaan tutustuttu muskarissa. Yllätyin, kun poika alkoi siellä itkeskelemään. Yleensä kun on niin utelias ja meneväinen. Tyttö olisi kauheasti halunnut tehdä tuttavuutta, mutta poikaa kiinnosti vaan lelut. :D

Vuoden vaihteeksi meillä ei oo mitään kummempia suunnitelmia, kotona ollaan perheen kesken. Jotain hyvää syödään ja ulkoillaan jos sää sallii. Toivottavasti naapurustossa ei oikein kovasti paukutella raketteja, ettei poika heräile kesken yöunien (välillä kun on niin herkkäuninen).

tehilla Harmi, kun teidän joulu meni noin...:hug: Toivottavasti uusi vuosi tuo parempaa tullessaan!!

Oikein hyvää uutta vuotta kaikille!!! :)
 
Me ollaan uusi vuosi kotona. On jo niin perinteeksi muodostunut, että ollaan koko perhe kotona. Tehdään jotakin hyvää ruokaa, vähän valvotaan, jne... Viime uutena vuotena minä olin pojun kanssa sairaalassa ja mieheni oli vanhempien lasten kanssa isänsä kotona. Se jos mikä tuntui oudolta!

tehilla, :hug:

Meillä on edelleen vain 3 ja ½ hammasta. Alhaalla edessä kaksi ja sitten ylhäällä nuo kulmahampaat. Tota kulmahammas tilannetta ihmettelin viimeksi neuvolassa ja neuvolatäti sanoi, että tässä viime vuosina on ollut paljon näitä ns "vampyyrilapsia". :eek: :cool:

Pojulla oli yöllä huimasti kuumetta, mittari näytti yli 39. Jäähdyttely märällä pyyhkeellä sekä panadooli laski kuumetta 37. Oksentelua ei ole enää ollut. Kaamean paljon tuo taas piereskelee, mutta mitään ei tule pienestä ulos. Nyt aamulla poju söi 2 dl puuroa ja sitten joi sitä Floridraalia. Ihme tauti!!!!!

Hyvää uutta vuotta kaikille! :heart:

-mervi-elina ja poju 1v
 
Viimeksi muokattu:
tehilla halit ja voimia. :hug: Kurjaa kuulla, että teidän joulu meni noin. Onnea uusista hampaista ja taidoista!

Mä oon antanut tytölle maustamatonta jugurttia hedelmäsoseen kanssa. Maustamatonta viiliäkin annoin pari kertaa mutta jugurtti maistuu paremmin. Nyt parina päivänä tyttö on maistellut tavallista maitoa nokkamukista, mutta tosiaankin vain maistellut, ei oikein tykkää juoda tuosta mukista.

mervi-elina voi että, harmillista että kuume taas nousi. Pikaista paranemista! Kivalta kuulostavat teidän perheuudetvuodet!

bebo en jaksa uskoa, että noin pienestä oppisi, että kun ei syö puuroa saa jotain parempaa. mä oon tehnyt niin, että jos ei ruoka maistu oon kokeillut joskus jotain muuta (kuten just hedelmää ja ruisleipää) ja jos sekään ei ole maistunut, noustaan pöydästä pois. Että en kuitenkaan loputtomiin etsi tyttöä miellyttävää ruokaa mutta joskus tuntuu siltä, ettei syötetty ruoka uppoa mutta sormiruoka kyllä. Noi hedelmät on täälläkin houkutus, tytön ei tarvitse kuin nähdä mandariini niin alkaa todella vaativa huuto, että mulle nyt sitä hedelmää.

Tyttö on ryöminyt vuorotahtisesti jo pitkät tovit ja ajattelin, että konttaus jää kokonaan välistä. Mutta nyt viime päivinä tyttö onkin kontannut kaikki lyhyet matkat. Meidänkin tyttö oppi vasta äskettäin nousemaan itse istumaan ja onhan tuosta konttausasennosta helpompaa nousta kuin makuulta, joten ehkä siksi noi lyhyet matkat taittuu kontaten? Kaikkea vasten noustaan seisomaan ja tukea vasten otetaan askeleita ja haluaisi kovasti, että joku kävelyttäisi pitkin asuntoa.

Nukutukset sujuu yllättävän hyvin kaikenlaisista taidoista huolimatta! Tyttö laitetaan päivä- ja yöunille sänkyynsä ja siellä aikansa pyörii kunnes nukahtaa, mutta ei nouse seisomaan kuin enintään kerran. :O

Jahas, tyttö päiväunilla ja rauha maassa. Taidan hetken jotain puuhailla ennen kuin tuon puolen tunnin unet ovat ohi. Mites teillä muilla nukutaan nykyisin yöt ja päivät? Meillä edelleen 2x30min päiväunet ja yöt nukkuu 19-07. Herää 0-3 kertaa keskimäärin yössä, nykyisin taas kuvioissa aamuyön valvomiset, jolloin saattaa kekkuloida parikin tuntia hareillä.
 
Kylläpä on viikko vierähtänyt nopeasti joulun vietossa ja jälkimainingeissa :)

tehilla :hug: ja parempaa alkavaa vuotta sinulle!

ikuisuus meillä unet vaihtelee hirmuisesti, mutta jos kotona ollaan nukkuu yleensä 2 x 1 h ja sitten yöunet klo 21-8. Heräilee yöllä 3-5 kertaa ja tissillä tainnutan uudelleen uneen. (tästä tulee meille varmaan vielä PIKKUINEN ongelma...) Välillä päiväunet on lyhyempiä ja välillä pidempiä, esim. jos mennään autolla jonnekin 15 min. unet autossa voi kuitata toiset päikkärit.

Meillä on hampaita nyt kahdeksan, neljä alhaalla ja neljä ylhäällä eikä ainakaan mun mielestä seuraavista vielä ole tietoa.

Eilen oltiin 10 kk neuvolassa 10kk+6pv mitat oli 9210g ja 76,5 cm eli pitkä ja hoikka poika edelleen. Saatiin ohjeita maitotuotteiden aloitukseen ja kuten muutkin kirjoitelleet maustamatonta jogurttia, viiliä ja rahkaa suositteli ja nimenomaan nyt alkuun niin että joukossa ainakin puolet hedelmäsosetta. Ja saa kuulemma laittaa vaikka vähän sokeriakin koska tosi happamia nuo muuten ovat (siis eihän sitä itsekään tule syötyä paljaaltaan vaikka rahkaa...) Muuten sitten saa alkaa antaa tavallista ruokaa ja maitoa esim. puuron sekaan laitettuna. Koska meillä jää nyt kokonaan korvikkeen juominen väliin, opetellaan noita muita maitotuotteita ensin ja kun niitä menee muutama desi päivässä, sitten imetystä vähemmälle. Juominen tulee olemaan ongelma koska poika nyt edelleen saa lähes kaiken juoman tissistä. Ottaa pikkuhörppyjä lasista, nokkamukista ja välillä tuttipullostakin, mutta ei se juomista ole.

Meillä ei oo uudenvuodenaaton suunnitelmia VIELÄ, mutta kotona varmaan ollaa kolmestaan, kun esikoinen on isällään. Ruokaa, vähän punaviiniä ja raketteja ikkunasta katsotaan todennäköisesti.

bebo mä myös annan muuta syötävää jos ei puuro maistu eli hedelmäpaloja, leipää jne. Aamuisin on meillä syöminen välillä tosi vähäistä. Mutta esim. tänään söi puuronsa kokonaan (ohrapuuro 1/2 dl hiutaleita) kun siinä oli joukossa tavallista maitoa tilkka ja pari teelusikkaa mangososetta.

Onnea mervi-elinan taaperolle :) ja hyvää uutta vuotta kaikille!
 
Viimeksi muokattu:
Mervi-elina Tottakai sinä meidän kanssa samassa ketjussa olet, siirrytään sitten yhdessä tuonne taaperoihin :) :hug:

Tehilla Voimia sinne arjen keskelle! : /:hug:

Minäkin olen antanut maustamatonta joqurttia, välillä hedelmäsoseen kanssa, välillä otan pakastimesta mustikoita tms.

Meillä nukutaan pääsääntöisesti yöunet klo 20.00-07 ja päiväunet klo 11-13.30 - Lisäksi iltatirsat noin 0,5 tuntia jossain raossa.
 
mervi-elinan Poitsulle aivan suuren suuret 1 vuotis onnittelut :heart: :heart: Toivottavasti poju alkaa olla paranemaan päin, eikä Uusi Vuosi mene sairastaessa :hug:

tehilla Kuulostipa kurjalta sun Joulu :hug: Ihan tuli paha mieli sun puolesta, kun kuitenkin Joulun pitäisi olla sitä yhdessäolon aikaa :(

ikuisuus Mä siirsin pojan normimaitoon niin, että ensin muutaman viikon annoin korvikkeen seassa ihan 20-30ml kevyt-maitoa ja siitä seuraavan viikon laitoin jo puolet ja puolet. Viikon kun oli saanut "puolitettua" maitoa, siirryttiin kokonaan tavalliseen maitoon! Neuvolastahan ne suosittelee lapsille rasvatonta maitoa, mutta koska me vanhemmat juodaan Kevyt-maitoa, niin en näe mitään syytä miksi pitäisi pojulle erikseen ostaa rasvatonta :confused: Näin siis meillä =)

nappi Mä olen antanut pojalle Bulgarian jugurttia, johon sitten sekotan itse mansikoita, banaania yms. ja hyvin maistuu :) En tiedä mitä eroa tuolla Bulgarian jogurtilla on tavalliseen maustamattomaan jogurttiin, jos joku tietää niin saa kertoa :D Mä oon vaan tykännyt ostaa sitä, kun nuita muita maustamattomia myydään 0,5-1 litran tölkeissä, enkä pienempiä ole löytänyt, kun taas tota Bulgarian jogurttia myydään ihan niissä 2 desin pikareissa ja sekin kestää meillä muutaman päivän..!

Uusi Vuosi vietetään ihan kotosalla kolmisin! Mä menen silloin 1.1 aamulla heti töihin joten tuskinpa tulee hirveesti juhlittua ;) Hyvää ruokaa ja muutama lasillinen punaviiniä, sauna ja ajoissa nukkumaan :heart: Siinäpä se !

Meillä nukutaan yöt n. klo 20-07(08) ja yöllä herätään 0-2 kertaa. Noita aamuyön höpinöitä havaittavissa välillä myös täällä |O Pääosin nukkuu kuitenkin jo yöt läpeensä! Päikkäreitä (jos ollaan kotona) nukkuu yhdet n. klo 12-14. Välillä on rytmit ihan sekaisin ja niitä haetaan ihan urakalla, mutta pääosin nukutaan ed. mainitun mukaisesti! Joulu meillä sekotti muutamaksi päiväksi rytmin ihan sekaisin, kun oltiin anopin luona koko Joulu. En saanut poistua nukkumaan ennen klo. 22.30 illalla, vaikka nukkui ihan minimaalisesti päivällä ja sitten saattoi vielä herätä yöllä tunniksi kekkaloimaan ja aamulla ennen kahdeksaa ylös :rolleyes: Nyt on onneksi taas kotiuduttu ja palattu takaisin normirytmeihin =)

Mä huomaan ittestäni, kun on jo aika pitkään saanut yöt nukkua ilman herätyksiä (tietenkin niitäkin suureen osaan öihin mahtuu, muutei enään muutaman tunnin välein), niin sitten kun poika herättääkin yöllä eikä meinaa millään asettua takas unille, ni meikäläiseltä meinaa palaa pinna :kieh: Tuntuu, että öisin mä olen ku mikäkin monsteri täällä jos mun ei anneta nukkua :ashamed: En mä ole aikasemmin ittessäni tämmösiä piirteitä huomannu, mutta tossa kun oli muutama hulinayö takana, ni joutu ihan oikeesti puremaan sitä hammasta :headwall:

Huomiseksi varasin pojalle lääkäriajan, kun tuntuu ettei toi flunssa ja räkäsyys katoa mihinkään ja se on kestänyt jo ihan hirmu kauan : / Poika haroo myös korviaan joten tuleepahan samalla tarkistettua ne..
 
Dolly mä oon löytänyt Ingmanin Luonto plus maustamatonta jugurttia pienessä (200g) purkissa. Täällä päin myydään ainakin Prismassa. Mutta en tiedä mitä eroa on Bulgarian jugurtilla ja "normi" maustamattomalla. Ja kiitti tosta maitotarinasta, mä oon nyt tänään jo uskaltautunut ihan vähän laittamaan tavallista maitoa puuron sekaan. Vähitellen, vähitellen. :) Ja tosta rasvattomasta maidosta vielä, että maidossahan on vaan huonoa kovaa rasvaa, ei mitään tarpeellista rasvaa. Sen takia käsittääkseni maitotuotteet olis hyvä olla rasvattomia.

Mini meillä on kanssa ongelmia ton juomisen suhteen, vaikka tyttö pullosta juokin. Meinaa tyttö juo vaan 37 asteista, ei yhtään viileämpää. mä en todellakaan aio normimaitoa lämmitellä tuon lämpöiseksi, joten pientä treenausta vaatii. Nokkamukista tyttö enintään hörppäsee kerran pari ja se on siinä. Ollaan harjoteltu neljän erilaisen mukin kanssa eikä vaan löydy sopivaa. Mutta uskon, että siitä se suttaantuu. Oon kuullut vauvoista, jotka ei oo osanneet juoda muusta kuin tissistä/pullosta ja imetys/pullomaito lopetettu, ei se lapsi siihen kuole jos ei heti osaa. Nestettä tulee ruuasta paljon ja kyllä lapsi pakon edessä varmasti oppii jollekin mukille. Ja jos saa jugurttia ja muuta menemää riittävästi niin saa kalsiumit ja muut. :) Tosi hienosti on muuten sulle imetys mennyt kun edelleen imetät! Ja nostan hattua teille kaikille muillekin jotka vielä imetätte! Haikeuttakin tunnen, kun ei oma imetys mennyt niin kuin suunnittelin.
 

Yhteistyössä