Helmivauvat 2010

Heissan kaikille!!


Meillä arki sujuu tavallisen tasaisesti. Eetu nyt ollut vähän räkäinen mutta paranemaan päin jo. Kävelee tukea vasten,mutta ei uskalla vielä ottaa ilman tukea. Meillä ei puurot maistu oikein. Purkkisoseet ja kaikki mitä saa maistella omin sormin menee. Eetu on pitkä ja hoikka poika. 10kk neuvolassa mitat olivat 9510g ja pituus 76cm. Sanoo Äittä=Äiti ja kakka ja Iti=Isi.
Potalla ei olla vielä kokeiltu käydä. Alhaalla kaksi hammasta :)

Joulu Me vietetään se kotona,käydään ehkä sukulaisilla pyhinä. Joulukuusi laitetaan sisälle vasta paria päivää aikaisemmin aattoa. Muuten ihan rauhallinen joulu. Stressaamatta mitään :D

Eetu tykkää murista kovasti :D En tiedä mitä se sillä tarkoittaa mutta on se hassun ja ihanan kuulosta :p

Tavallinen maito Koska sitä saa alkaa antamaan pikkuhiljaa korvikkeen sekaan?

YÖtTäällä heräillään yöllä vielä 1-2 kertaa maidolle. Mietin että voi kyllä johtua siitä kun eetu nukkuu aika monet päikkärit vielä. Sellaisia 30min-1 tunnin unia.

-KiaralA

Hyvää viikonloppua kaikille!!!
 
Meillä on "harjoiteltu" hoitoa, tyttö on ollut mummolla tunnin pari muutaman kerran. Hyvin on sujunut, toki sitten heti haluaa syliin kun tulen paikalle ja sylistä ei lähde pois. :) <3 Työt alkaa tammikuussa ja ehdimme onneksi rauhassa tutustua uuteen hoitopaikkaan ja hoitajaan. Minä vien lapset aamuisin ja mies hakee kun pääsee aina minua ennen.
Saa nähdä miten lähtee sujumaan, täytyy vain itselleen virittää pitkää pinnaa. :D Lapset ovat varmasti väsyneitä ainakin alkuun hoitopäivän jälkeen ja illoista voi tulla hulinaa. Tai sitten ei, kohtahan se selviää.

Vuosi on mennyt kovin äkkiä. Vuosi sitten jäin kotiin esikoisen kanssa. Niin paljon on tapahtunut, niin paljon on esikoinen kasvanut ja kehittynyt. Ja tytön syntymä, "kohta" tyttökin jo vuoden täyttää. Vähän haikeutta havaittavissa, vaikka toisaalta menen mielelläni töihin.

Nyt leipomaan kun lapset nukkuu! Viikonloppuja!! :)
 
aani ja ikuisuus, käsittääkseni tuo oli pelkästään sikainfluenssarokote. Ja rokote oli valmiina tuolla neuvolassa. "Samoilla itkuilla" pistettiin molemmat. Meillähän on kotona kolme astmaatikkoa, mutta poju on ainoa, joka on saanut tuon rokotteen. Viime vuonna riskipotilaat sai koulussa tuon rokotteen, mutta tänä vuonna ei ole ollut puhetta.

Tavalliseen maitoon saatiin neuvolasta lupa, kun poju oli 10 kk. Nyt aloitellaan sellaista, että tavallista maitoa on 120 millissä 80 milliä ja loppu on korviketta. Suurin osa on siis tavallista maitoa.

Täytyy tässä kanssa kääriä hihat ja ryhtyä leipomaan. Vielä tarvii tehdä leipää jouluksi ja kasvispateeta... Meille tulee tänään sukulaistyttö yökylään, joten tekemistä riittää!

Ai niin... Tänään poju seisoi ilman tukea ihan muutaman sekunnin.

-mervi-elina ja poju 11 ½ kk
 
Meillä pukeminen sujuu melko hyvin, kunhan poika vaan malttaa pysyä paikoillaan. Usein puetan sylissä, makuuasennossa ei oikein tahdo enää sujua. Ennen poika inhosi lakin pukemista, mutta siihenkin on kai tottunut.

mervi-elina Hienot mitat teidän pojalla!

Oon samaa mieltä, että sitten sen huomaa kuinka paljon mies auttaa, kun se ei olekaan paikalla. Meillä mies on 3-vuorotyössä, että on aika vaihtelevasti kotona. Yövuorojen jälkeen on aina ihanaa, kun miehellä on monta vapaapäivää. Juhlapyhät sun muut saataakin sitten mennä töissä. Joulu onneksi on vapaana.

Meillä myös pojan suurta huvia on ovien aukaiseminen. Välistä menee makkariin yksin ja sulkee oven perässä.

mini77 Meillä ei myöskään voi jättää liian lähelle pöydän reunaa mitään. Tänään viimeksi meinasi vetää lautasen alas, kun olin kattanut sen liian lähelle reunaa. Oon oikein kynttiläihminen, mutta ei kyllä voi kynttilöitä laittaa muualle kuin jonnekin pojan ulottumattomiin.

aani Meilläkin poika on alkanut tunkea itseään kaikkiin hankaliin paikkoihin. Varsinkin syöttötuolin alta on kiva mennä keittiön pöydän alle. :D
Teillä ei tosiaan paljoa tarvi kieltää! :) Välillä tuntuu, että on itse aivan uuvuksissa jatkuvasta kieltämisestä ja pojan perässä kulkemisesta. Kielloilla kun ei ole mitään vaikutusta. Digiboksi, johdot ja kaikki muu kielletty kiinnostaa niin kovasti. Esim. kun kiellän ja nostan pojan pois, menee 2 sekuntia kun poika on taas samassa paikassa ja hetken päästä sama juttu..meillä muuten sama juttu kuin teillä, ikuisuus, että wc-pönttä kiinnostaa kovasti ja wc yleensäkin. Kun joku avaa vessan oven, poika lähtee konttimaan sinne päin kamalaa vauhtia. Ja sitten tulee itku, jos laittaakin oven kiinni ennen kuin poika ehtii sinne.

Kiva kuulla teidänkin kuulumisia, sanv ja KiaralA !

matami-mimmi Tsemppiä hoidon aloitukseen. Kiva että pääsette rauhassa tutustumaan hoitopaikkaan. Meillä ei poika oo ollut kuin pieniä hetkiä mummon tai kummitädin hoidossa, ja nekin omassa kodissa. Miehen kanssa kyllä on ollut kaksistaan enemmänkin.

Poika nukkui eilen koko päivän aikana päikkäreitä vain 1h 15min. Ihmeen hyvin jaksoi iltaan asti. Luulis, että ois noin vähillä unilla nukkunut aamulla pidempään, mutta heräiltiin silti 6 aikaan. No, parempi sekin kuin viideltä. Mahdoton takkuaminen oli koko päivän unien kanssa, ja noin vähiin ne sitten jäikin.

Tänään poika ottikin sitten univelkoja vähän takaisin. Poika istui aamulla sylissä kun katseltiin kirjoja. Sitten kun kirjat ei enää kiinnostaneet, aloin aikani kuluksi lauleskella joululauluja..ihmettelin, kun poika on niin rauhassa, kun muuten ei viihdy sylissä puolta minuuttia kauempaa. Poika oli nukahtanut!:heart: Oli vissiin aika unettavaa laulua...:) Poika ei oo viimeks nukahtanut syliin kuin joskus pikkuvauvana. Kannoin siitä sitten pojan pinnasänkyyn, jossa nukkui 1,5h.

Sitkeää flunssaa tuntuu olevan, kun poika on edelleen tosi räkäinen. Varsinkin imeminen tuntuu välillä olevan vaikeaa, kun nenä on täynnä räkää. Toivottavasti sentään ennen joulua paranee.
 
10 kk neuvolassa seuraavat mitat: pituus 73,6 cm ja paino 9940 g. Pituus menee ihan siinä keskikäyrän päällä. Paino on +5. Painokäyrässähän on se nolla käyrä. Siitä +20stä -20neen on normaalipainoa.

Influenssarokotetta ei otettu, koska on kaksi eri rokotetta, neiti ei ole ollut yhtään kipeänä ja koska ei mentykkään sinne tarhaan, niin katsoin, ettei ole tarpeen. Raskaana ollessani otin sen sikainfluenssa piikin jolla ei siis enää mitään vaikutusta.

Meilläkin vessa ja varsinkin pönttö kiinnostaa kovin. Olemme tehneetkin vessassa käynnistä pienen ohjelmanumeron. Eli äiti pissaa ja tyttö kuuntelee ja nojailee polviin. Sitten pyydän paperia ja annan alun käteen. Tyttö sitä sitten vetää rullasta ja antaa äidille. Sen jälkeen neiti seisoo vessarenkaalla ja vetää vessan. Todella jännää kun näkee veden pärskynnän. Sitten hän sulkee kannen, sammuttaa valot ja sulkee oven.

Mutta nyt tää äitee rupee syömään...
 
Viimeksi muokattu:
Sarina, KiaralA, sanv kiva kuulla teistä!

Sarina
, hyvä juttu että teillä ihottuma pysyy rasvauksilla kurissa. Minkäslaiset rasvat teillä on käytössä ja missä tytöllä on ihottumaa? Meillä tuo ihottuma on olkapäissä ja selässä. Sellasia pyöreitä "paksuja" länttejä. 1% kortisonivoidetta on käytetty 10 päivän kuureina, saman verran taukoa, mutta siitä ei ole ollu mitään apua. Ihotautilääkärille mennään seuraavaks...

Sanv, olipa hauskasti sanottu tuo räsymattopullaäiti. :D Mun unelmissa meiän lapset leikkii vaan jukkatuotteen ja brion puuleluilla. :saint: :D :LOL: Mut karutodellisuus on se, että lapset on saanu isompien serkkujensa vanhat lelut, jotka on 80% muovia ja krääsää... Duploille olen antanu synninpäästön ja joitain puulelulöytöjä olen tehny kirpparilta, sit on muutamia ukin tekemiä, sekä mun miehen vanhoja puuleluja. Mutta mun ekoajattelua sentäs puoltaa se, että nuo muovilelut on kierrätettyjä, eikä juurikaan mitään ole tarvinnu lapsille ostaa. :)

KiaralA, tässä 10kk iässä voi alkaa totutella tavalliseen maitoon. Ensin hapanmaitotuotteilla ja sit vähän ajan päästä, jos masu ei reagoi, niin voi maitoakin antaa.

Kieltämisestä
, kävin miettimään että meillä on kyllä hirveen vähän mitään houkutuksia pikkukäsien ulottuvilla. Inhoan yli kaiken pölyjen pyykimistä, joten lähes kaikki on ovien takana. Sellaiset esineet mitkä on esillä, on kaappien päällä. Sit toiseks, vaikka minunkin tekemiset tyttöä kiinnostaa, niin isoveli vie kumminkin voiton. Tyttö viihtyy niin veljensä touhuissa, ettei taida malttaa lähteä omille teilleen. Nyt kun on laitettu joulujuttuja esille, niin on niitä yhdessä käyty katsomassa ja koskeakin on saanu. Keittiössä meillä on laatikko jossa on muovikippoja ja kauhoja, joita tyttö saa ihan vapaasti käydä hämmentämässä. Kaukosäätimetkin on jo menettäny mielenkiinnon, kun on saanu ihan rauhassa niitä tutkia.

Kuusi pystytettiin eilen ja ainakin toistaseks kuusi ja koristeet on saanu olla rauhassa. Esikoinen on kyllä siitä niin täpinässä että hyvä kun maltto yötä nukkuu! Tyttö on katellu koko kapistusta vähän kauempaa ehkä jotenkin hämmentyneenä, että mikäs se tuo on. Muutaman kerran kävi repimässä kuusenvalojen muuntajan irti seinästä, mutta tiukka kielto tepsi, eikä siihenkään enää ole koskenu.

Täällä on muuten alettu nyt pitää sellasta hassua laadi-laadi-laadi-lärpätystä kielellä. :LOL: Muutenkin testailee kieltään ja se roikkuu melkein koko ajan ulkona suusta! Kuulostaa välillä ihan höyryveturilta kun laittaa kielen rullalle ja sitten konttaa kauheaa vauhtia ja "huohottaa" sieltä kielen läpi. :LOL:

Jaahans, jos niitä pipareita seuraavaks... =)
 
Ihanaa kuulla että muilla tehdään samoja juttuja ...:)näytetään kieltä koko ajan ja vessa on meidän pojunkin lempipaikka :) Hän vois olla koko ajan siellä :D
Täytyypä alkaa pikkuhiljaa totuttelemaan maitoa. Olen vähän jo maitotuotteita antanutkin maistella :)
Huomenna mennään hankkimaan pieni kuusi.
 
Jaahas, nyt se sitten tuli meillekkin. Korvatulehdus. Tytöllä oli ensin nuhaa jonkin aikaa. Kun nuha loppui alkoi limainen yskä. Ei ole kuitenkaan kuumetta. Syö ja nukkuu hyvin ja hymyilee aina. Eli ei mitään muuta oiretta kuin tuo yskä. Kun sitä oli kestänyt yli viikon soitin terveyskeskukseen ja kysyin josko tulisin näyttämään. Kun ei muita oireita, niin eivät halunneet sinne. Sanoivat, että jos kestää sen viikonlopun yli niin ehkä sitten. Seuraavalla viikolla siitä, eli viime viikolla, oli neuvola ja koska yskä vain jatkui kysyin sieltä, että mitä tehdä. Koska ei muita oireita, niin katsellaan vielä. Vaikka joulun yli ja sitten tutkitaan. Tänään aamulla, kun yskä jo kestänyt kaksi viikkoa, soitin ajan lääkärille. Halusin että katsovat nyt kuitenkin korvat ja keuhkot varmuudeksi. Kun ollaan lähdössä reissuunkin niin jos kuitenkin on jotain, kivempi saada lääkitys jo nyt. No, tulehdushan sieltä sitten löytyi. Toinen korva aivan keltainen sisältä. Toinen ei niin paha, mutta punertavuutta löytyi sieltäkin. Eli antibiootit saatiin. Lääkäri sanoi, että jos olisin vain soittanut, niin vieläkin olisi sanottu vaan seurata tilannetta, koska yleensä aiheuttaa myös muunlaista oireilua. Ja olisi saattanut parantua ihan itsekseenkin. Mutta koska nyt menimme sinne ja tulehdus löytyi ja koska kestänyt yskä noin kauan antaa antibioottia. Kiitos ja kumarrus... Sitä vain halusin tällä piiiiitkällä sepostuksella sanoa, että uskokaa vain äidit itseänne. Ja vaatikaa tutkimuksia jos teistä siltä tuntuu. Joka asiassa!
 
Aanelle piti vielä vastaamani... Ensin ihottumaa oli aivan joka puolella, mutta kun siirryimme Neocateen muualta poistui, mutta sitkeimmät kohdat olivat meilläkin juurikin nuo olkapäät ja selkä. Pitkään aikaan ei ole niissäkään enää mitään ollut. Rasvaan päivittäin koko tytön. Käytössä Lipolan ja Aqualan. Aqualanin toinen versio ei sopinut, mutta ihan tuo pelkkä Aqualan sopii. Kannattaa kokeilla rasvoista eri vaihtoehtoja. Teillä kylläkin taitaa olla vielä joku allergiaa aiheuttava juttu löytämättä jos joudutte sitä kortisoniakin noin paljon käyttämään eikä auta :| Hyvä kun olette menossa lääkärille.
 
Sarina kiitti vastauksesta! Meillä just tuo Aqualan ei sovi, se saa sen ihottumaan jotenkin "vuotamaan", alkaa siis tihkua ihonestettä ja sit siihen tarttuu vaatteet ja kaikki nöyhtä kiinni. :x Tällä hetkellä tuntuu että kaikkein parasta on kun ne ruvet kestää sellasina kuivina ja siks en ole käyttäny mitään perusvoiteita. Tuotapa minäkin uumoilen että joku ruoka-aineallergia on löytämättä, kun vaan tietäs mikä! Muistelen että teillä tuli ne oireet ihan heti vehnästä ja muustakin(ko)? Meillä kun ei mikään ole selvästi aiheuttanu oireita, mutta jostakin luin että oireet voi tulla hyvinkin paljon myöhässä, siis jopa viikkoja tai kuukausia! Tytöllä on nyt pyllykin tosi punanen. On muuten rasvailut aikamoista agrobatiaa, selälläänhän tuo ei kestä yhtään. :LOL: Täytyy ottaa syliin, takapää levälleen kohti peiliä ja sit sieltä peilin kautta tähdäten saa rasvat jotenkin levitettyä. :LOL:

Niin ja kurjajuttu tuo korvatulehdus. :| Mut onneks olit sitkee ja jaksoit luottaa vaistoos!! Pikaista paranemista pikkuneidille!
 
Viimeksi muokattu:
Meillä myös korvatulehdus. Äidinvaistoon luottaen vein pojan eilen Mehiläiseen ja molemmissa korvissa lääkärin sanoin "tuhti tulehdus". Reilun viikon oli nuhaa ja vähän oli jo loppuviikolla parempi, kunnes sitten sunnuntaina tuli yskää ja nenä alkoi vuotaa uudelleen. No, nyt sitten antibioottia taas, onneks vaan kolmen päivän kuuri.

Abobase
(sininen) on toiminut rasvana meidän lievästi atooppisella tytöllä. Ja siihen sain taas eilen reseptin pojallekin, kun oikeastaan koko perhe käytetään sitä...

Kuusi on pystyssä ja joulutunnelma lisääntyy. Tänään pitäis miettiä mitä aattona syödään ja tehdä ostoslista. Kauppareissu huomenna ja leipomista sit ei paljon enää muuta. Siivooja tulee onneks vielä torstaina tekemään viikkosiivouksen :)
 
sarina13 ja Mini77 Paranemisia lapsukaisille!! Pitääpäs seurailla tuota meidän pikkumiestä kanssa, kun on edelleen nuhainen.

Mini77 Meillekin siivoja kotiin, kiitos! :) Vähän haastavaa joulusiivojen tekeminen, kun pojalla on taas joku imuripelko. Kesällä säikähti kerran imuria, mutta sen jälkeen ollaan totuteltu siihen. Vähän jännittynyt on aina kun imuroidaan ja istuisi mielellään sen ajan sylissä. Käy kuitenkin välillä siivouskomerossa vähän koettamassa imuria. :D Tänään vaan meni ihan itkuksi, kun siivottiin. On ollut nyt muutenkin vähän ääniyliherkkä.

Mä kanssa haaveilin, että pojalla ois vaan kaikenlaisia puuleluja sun muita. Niin sitä vaan on tullut osteltua kaikenlaista muutakin..Huuto.netistä ostin kyllä juuri Brion palikkalaatikon ja taitaa poika joululahjaksikin saada jotain.

Huomattiin aamulla, että hammas nro.7 oli tullut läpi. Pojalla on ollut viime päivinä ihan selittämättömiä itkukohtauksia, eikä illalla maistunut oikein puuro. Taisi johtua hampaasta. Ylähampaiden puhkeamisen aikaan ei kyllä ollut mitään oireita, vaikka niitä tuli melkein kerralla neljä.

Mulla on itellä vähän atooppista ihottumaa, täytyypä kokeilla jotain rasvoja, joita ootte täällä maininneet. Mulla ei oireile kuin kasvoissa ja kyynärtaipeissa ja kauan aikaa voi olla iho ihan hyvässä kunnossa. Epäilen että stressi jotenkin vaikuttaa...(?)
 
Siivooja on käynyt meillä muutaman kerran ja suurimpana syynä se, että sillä saadaan kotityöriitoja aikapaljon vähemmäksi... Kotitalousvähennyksellä ei ole edes kovin kallista, kun joka toinen viikko käy pari tuntia siivoamassa. Eikä siivoaminen tuon pojan kanssa oikein tosiaan onnistukaan.

Turvaistuimista
on täällä jo aiemmin juttua, mutta olikos joku tutkinut, kokeillut tai hankkinut Cybex Pallas -istuinta? Se vaikuttaa kiinnostavalta mutta en ihan ymmärtänyt kyllä kiinnitystä? Siis kasvot menosuuntaan ja auton vyöllä kiinni ja silti testivoittaja?
 
Hei taas!

Ekaksi Mini77, minä tuota Pallasta olen täällä ainakin hehkuttanut. Testivoittajuus kai selittyy sillä että tuo on paras niistä mitä tarjolla on, tuossa kokoluokassa taitavat olla jo kaikki (?) kasvot menosuuntaan. Nyt oli tullut tuosta versio jossa isofix-kiinnitys, se lisää pisteitä arvostelussa. Tutuilla on se toinen tuontyyppinen istuin. Testattiin poikaa siihen, on vielä liian pieni (taisi olla painorajoituskin 9kg-> (painaakohan meidän poju tuota ensi kesänäkään). Mutta kevyt ja näppärä se on siirtää autosta toiseen.

Nyt tuli kotitilanne päälle (käräjät teinin kaa) :vampire: Palaan asiaan illalla tai huomenna.

Paranemisia!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Kylläpä päivät menee nopeasti, ei ehdi käydä kirjoittelemassa.

Munkin haaveissa lapsi leikkisi vaan ihanilla puisille leluilla, mutta niinpä vaan noita muovihässäköitä on tullut lahjaksi saatua ja muutenkin hankittua. Mutta joululahjaksi tyttö saa mun veljeltä Brion palikkalaatikon ja meidän kavereilta Brion magneettipalikkajunan ja meiltä taaperokärryn. Ja Brion magneettipalikoita on jo hankittu ja sitä puista junarataa odottelen jo innokkaana, kunhan tyttö kasvaa. ;) Mutta hyvinä leluina edelleen toimii mm. keittiövälineet.

Tyttö on nyt harjaantunut sormiruokailussa ja syö hienosti omenaa, banaania, päärynää, riisikakkuja, kovaa leipää, porkkanaa, mandariinia... Parhaiten maistuu jos syön itse samaa, esim. mandariineja tyttö syö ihan intona. Tai ne "kuoret" jää syömättä mutta hedelmälihat tyttö imeskelee. :D Mutta pääsääntöisesti mennään niin, että minä/mies syöttää ja tyttö syö jotain samalla itse.

Mini oi, siivooja kuulostaa luksukselta! :)

sarina ja mini paranemisia lapsukaisille! Kyllä se oma vaisto tosiaankin kertoo, kun jokin on vialla. Meilläkin käyty tytön kanssa aika herkästi lääkärissä jos on ollut viitteitä siitä, ettei kaikki ole kunnossa ja molemmilla kerroilla on ollut korvatulehdus. Kyllä vanhempi oman lapsensa tuntee ja tietää, kun kaikki ei ole kunnossa.

bebo sitkeää flunssaa tosiaan liikenteessä! Toivottavasti jouluun mennessä paranee. :hug:

sarina ihanan kuuloisia noi teidän vessaohjelmanumerot! :D Meillä tyttö tykkää laittaa valoja päälle ja hanaa on innokas sulkemaan silloin, kun pitäisi käsiä pestä.

KiaralA kiva kuulla teidän kuulumisia!

matami-mimmi kiva, että pääsette rauhassa tutustumaan hoitopaikkaan! Aika menee kyllä ihan hirvittävän nopeasti. Vuosi sitten oli iso maha ja malttamattomana odotti tytön syntymää ja kohta jo 1v synttäreitä vietetään.

mervi-elina onnea ilman tukea seisomisesta! Siitä se lähtee! On kyllä mahtavaa, miten hienosti tiellä on pojun eka vuosi mennyt. :)

Me ollaan kokeiltu maitotuotteista nyt jugurttia, viiliä ja raejuustoa. Raejuustoa tyttö tykkää napsia omin sormin suuhun, jugurtti menee kun laittaa vähän hedelmäsosetta sekaan. Mitään vatsaoireita ei ole tullut vaikka tytölle super herkkä maha!

Joulua odotetaan kovasti ja malttamattomana, kokoonnutaan miehen vanhempien luokse. Ihanaa olla rauhassa läheisten kesken ja viettää tytön ensimmäistä joulua!
 
Mä täällä epätoivoisesti mallailen jotain vaatteita, kun ylihuomenna lähdetään reissuun. Kun ei mennä sen lämpimämpään kuin Tallinnaan : ) niin pitää yrittää ottaa lämmintä, mutta tyylikästä... Opin juuri, että ei mahdollista. Ainakaan mun komerosta :headwall:

Hukkasinkin perjantaina mun pankkikortin, kun taasen tänään kirpparin myyjä palautti tytön tossun jonka olin hukannut aiemmin. Nyt on siis hukkaus/löytö akseli taas balanssissa. Muutenkin mun pää on kyllä ihan sekaisin. Unohtelen asioita, sanoja, tavaroita jne. Toivottavasti ei mitään vakavaa, vaan johtuu siitä, että meno vähän liian kovaa ja ei pysy ajatukset mukana.

Aanelle vielä noita allergia juttuja... Eli meillä reaktio heti (kotona testasin) viljalle ja kananmunalle. Toi kananmuna tuli vahingossa testattua, kun ei oltaisi sitä ennen yhtä vuotta saatu antaa. Kuorin munan itselleni ja myöhemmin koskin tytön jalkoihin. Menivät aivan kirkkaan punaisiksi ja täynnä valkoisia näppylöitä. Rahkaa on nyt kokeiltu. Reaktiosta en ole aivan varma. Posket ovat näet punaiset joka saattaa johtua allergiasta tai voivat muutenkin olla punaiset, kun herkkä iho tai pakkasesta jne. Nyt taidan pitää tauon ja katsoa josko ne posket paranevat ja sitten yrittää uudelleen. Mä rasvailen yleensä tyttöä niin, että hän seisoo ja nojaa johonkin. Joskin antaa kyllä aika helposti rasvata missä asennossa vaan.

Oikein rauhallista ja onnellista joulua kaikille ihanille äideille sekä suloistakin suloisemmille lapsille!

:heart: Sarina ja Eva :heart:
 
Moikka kaikille piiiiiiiiiiiitkästä aikaa.... yksinkertaisesti en ole jaksanut käydä tänne kirjoittelee... :ashamed:

Meillä on ollu jos jonkinmoista...tällä hetkellä ollaan koko kööri flunssassa, oltu jo pari viikkoo:snotty:
Poika siis kiukunnu koko sen ajan...ja sit vielä tää joulu...voi luoja ku se osaa joka vuos tulla niin äkkiä vaikka yrittää valmistautua ajoissa..tänään saatiin viimein loput lahjat ostettua ja minä lopetin äsken paketoimisen...

Ja sit vielä nää pakkaset...eikö voisi olla inhimillisesti n.10astetta eikä 24astetta niinku nytkin...tälläseen vanhaan ja vetoisaan torppaan saa olla koko ajan kantamassa puita..

No niin mutta itse asiaan eli poikaani...:)
Sanon suoraan että hän on täystuho:LOL: Ei hetkeksikään voi päätään muualle liikauttaa niin jotain mullistavaa tapahtuu... ja hirveen huomionkipee ja koko ajan sen kanssa pitäis olla leikkimässä... Poika osaa seistä ilman tukea jo hyvin ja noin pari viikkoo sitten otti ekat askeleet ilman tukea... liian nopeasti tää aika kuluu:headwall:
Nyt ei ole "kävellyt kun on ollut kipeä, seisoo kyllä ja kävelee hurjaa vauhtia tukien...taaperokärryn kanssa suorastaan juoksee :LOL:

Viime viikolla käytiin 10kk neuvolassa ja tässä mitat: 76,5cm ja 10,4kg :D

Ai niin meillä poika osaa vilkuttaa, kun hän nostaa molemmat kädet ylös niin se tarkoittaa "jes" ja kun hän nostaa yhden käden ylös niin se tarkoittaa "moi" :LOL:

Mtähän vielä...tanssiminen alkaa heti kun musiikki alkaa soida... :D

Muks muks käy joka päivä...uunin ei ole näppejään pistänyt, vielähän siihenkin ehtii...Oven väliin on jättänyt sormet useampaan otteeseen...:(

No mutta nyt en jaksa enempää kirjoittaa....

Oikein hyvää ja rauhallista joulua kaikille teille äideille ja perheellenne... Viettäkää mukava joulu ja älkää stressatko :D:heart:
 
Hei!

Eilen kävimme kyläilemässä meidän lapsia vuotta vanhemman tytön kotona. Tyttö teki kovasti tuttavuutta (halaili ja silitteli) meidän pojan kanssa. Sitten antoi pusua pojan suulle niin poikapa työnsi kielen ulos ja tytön suuhun.. :whistle:

Meillä ei paljoa jouluvalmisteluita ole. Lahjatkin (kaikki kaksi..) ostettu jo vissiin kesällä. Kuusi laitetaan kai tuohon ulkoterassille ja sisälle vain pieni pöytäkuusi. Että näistä ei ainakaan stressaannu, kaikesta muusta kylläkin.. Nyt olen alkanut valvoa öisin 2-3 tuntia..

Meilläkin tanssitaan aivan suloisella tyylillä.:heart: Nyt vasta meillä poika noussut tukea vasten polvilleen pari kertaa ja kerran ihan jaloilleen. Poika touhuilee itsekseen koko ajan. Välillä on mentävä ja otettava "hali-tulliin" tai "pusu-tulliin" kun hän vaan olis itsekseen. Hyvä piirre, mutta välillä tuntuu että mikähän erakko tuosta tulee. On kyllä sosiaalinenkin, ihmisille kovasti juttelee ja sylissäkin on ja oikein nojailee päätään vieraidenkin olkapäälle.:heart:

Sarinalle mukavaa matkaa ja KAIKILLE RAUHAISAA JOULUA! :xmas:
 
...Noista leluista.. Minäkin selkeästi puulelu-ihminen. Vaikkakin nyt kun meillä on noita Wanhoja Brioja niin niistäpä lähtee maalia kun poika niitä jyystää. Siksipä olemme siirtäneet ne pois odottamaan aikaa kun kaikkea ei tarvitse suuhun laittaa. Legon vauvapalikat on nyt käytössä. Ja niitä keittiövehkeitä...
 
Sarina, ohoh, hurjat reaktiot tuosta kananmunasta! Mutta oikeastaan hyvä, että se selvisi noin, kuin että olisitte antaneet syödä! Meillä oli esikoisella vauvana myös yliherkyyttä kananmunalle sekä broilerin lihalle, valkuainen kummassakin mikä herkkyyttä aiheutti ja ihottumaa sekä vatsavaivoja siitä sai, mut ei mitään tällasta kuin siskollaan on nyt, taikka tuollaista kuin teidän tytöllä. Ja pojalta meni kaikki (muutkin) ruoka-aineherkkyydet ohi toisen vuoden aikana. Toivottavasti teilläkin alkais helpottaa kun tytön elimistö kehittyy. :) Ja mukavaa joululomareissua!

Verikokeissa käytiin eilen ja tuloksia odotellaan ensiviikolla. En millään jaksa uskoa että se sitä keliakiaa olis, tai ainakin hartaasti toivon että se ei sitä olis!

Nappi, komeet on mitat teiänkin miehen alulla! Ja joo, tää lämmittäminen on niin "kivaa"!! Meillä on nyt sentäs pakkaset hellittäny niin, että on jotain 16-18 astetta, ja ulkoilemaan on päästy, mutta lämmittämistä se ei kyllä yhtään vähennä! Me tehtiin muutama vuosi sitten aika iso lisäeristysremontti ja saatiin sisälämmöt suht inhimillisiin lukemiin, mut yläpohja on vielä lisäeristämättä ja taitaa sieltä vuotaa kuin seula harakoille (noh, pitäähän jonkun niittenkin varpaita lämmittää), ja lattiat on kylmät...

Täällä tyttö treenailee kävelemistä ihan tosissaan. On tainnu päättää että hän kävelee ennen vuoden loppumista. :) Heittää irti tuesta ja oikein keskittyneenä saattaa ottaa kolmekin askelta. Helposti vaan menee riekkumisen puolelle ja sit kaatuillaan. Tosin hienosti kaatuu niin, että tumpsahtaa polvilleen ja siitä sit kädet maahan ja mitään vahinkoja ei ole sattunu *kopkop*.

Miun mittapuulla myökin mennään jouluks ulkomaille kun körötellään 6 tuntia miun kottiin joulun viettoon. :D

Nyt tätys käydä listaa kirjottamaan että mitä vielä pitää tehdä ennen lähtöä ettei huomenna iske viimehetken paniikkia. Mies tekee huomenna vaan 4 tunnin päivän ja oli vähän puhetta että ottaa pojan töihin mukaan, niin saan pakkailla sillä aikaa rauhassa, tai ainakin yrittää. Riippuu millä päällä tuo tyttönen on... Aattona aamuna anivarhain lähetään ajamaan.

Rauhallista, kiireetöntä, lämmintä ja stressitöntä joulua täältäkin toivottelen! Syökää hyvin! :xmas:
 
ikuisuus Meillä kanssa välillä syödään niin, että pojalla on itsellä jotain nakerrettavaa kädessä ja minä/mies syötetään väliin lusikalla. Karkea ruoka tökkii edelleen helposti, mutta jos saa itse omin käsin syödä, harvemmin tulee mitään ylös. Ruisleipään poika on aivan hullaantunut. Aamulla piti saada sellainen, ennen kuin suostui puuroa syömään. Täytyy nykyään vähän miettiä, mitä itse syö, kun poika haluaisi myös samaa mitä minä syön. Täytyy kai joulukonvehdit syödä salaa sitten kun poika nukkuu. :D

sarina13 Mukavaa Tallinnan reissua teille!

nappi87 Hienon kokoinen poika teillä tosiaan. Ja käveleekin jo, sillähän lailla sitä ehtii näppärästi tekemään tuhotöitä! :D

tehilla Heh, teillä sujuu pojalta jo kielarit! :LOL: Voi, jaksamista öihin! Mulla kanssa välillä tuommoisia kummallisia valvomispätkiä öisin, ei sentään joka yö, mutta silloin tällöin. Kyllä yö sitten voi tuntua pitkältä, jos valvoo...:|

aani Teilläkin hienosti tyttö jo ottaa askelia! Meillä ei toistaiseksi kuin seistä hetken ilman tukea, sekin puolivahingossa.

Poika on hoksannut jokin aika sitten, kuinka vilkutetaan. Aina kun sanoo "heippa", poika alkaa vilkuttaa. :) Välillä tosin vilkuttelee syöttötuolistakin kesken syöttämisen.

Joulusiivot on nyt saatu tehtyä! Jouluruokia en oo jaksanut itse alkaa vääntämään, vaan aion hakea kaupasta muutaman laatikon. Huomenna mennään minun mummon ja pappani luona käymään, aattona sitten siskoni perheen luo. Muuten vietetään joulu varmaankin ihan oman perheen kesken kolmistaan.

Rauhaisaa ja lämmintä joulunaikaa kaikille oikein paljon!!! :xmas:
 
Onnea taas kaikille uusista taidoista! Nopeimmat jo kävelee, kyllä aika menee nopeasti.

bebo meillä myös tyttö alkanut kärkkyä mun syömisiä. Söinpä mitä vaan niin tyttö on käsi ojossa odottamassa, että saa osuutensa. Hyvä juttu silloin, kun syön vaikka hedelmiä, mutta tosiaan, entäs noiden joulusuklaiden kanssa. :D Toi vilkuttaminen on ihanaa! Meillä tyttö tunnistaa sanat "hei hei" ja "vilkuta", noita jos sanoo niin tyttö vilkuttelee samantien. Vilkuttaa aina myös herättyään ja vähän silloin tällöin kun muistaa.

aani toivottavasti ei ainakaan keliakiaa olisi! Mukavaa matkaa teille, mites teillä muuten autossa viihdytään? Ja onnea kovasti kävelemään oppimisesta, ihan huikeeta!

tehilla :LOL: Vai että kielareita poika jo antaa, nuorena se on kaikenlaista opittava näköjään. ;)

nappi mukavaa kuulla teidän kuulumisia! Onnea teillekin kävelemään oppimisesta! Meillä myös tyttö alkaa tanssia heti kun musiikki alkaa soida. Raajat heiluu, pää pyörii ja jalat koukistuu polvista, jos tyttö seisoo. Suloisen näköistä!

sarina hyvää matkaa teille! Mulla myös unohtuu asiat ja tavarat. Olen muutenkin hyvä unohtelemaan tavaroita erinäisiin paikkoihin, mutta viime aikoina olen kyllä kunnostautunut tuossakin asiassa, jos vaikka kyläillään niin aina jotain tavaroita jää kyläpaikkaan.

Meillä muuten ruokalappu on tällä hetkellä jostain syystä ehdoton NOU tytön mielestä. Lappu revitään kaulasta irti heti kun sen kaulaan laittaa ja sen jälkeen se joko viskataan lattialle (josta äidin on nostettava se hyvin äkkiä tai tulee itku) tai vaihtoehtoisesti aletaan leikkiä piilosta. Olen nyt alkanut välillä syöttää ilman ruokalappua, tulee vähemmän sotkua niin.

Kävin tänään kaveriani tapaamassa ihan itsekseni ja oli todella mukavaa ja rentouttavaa. Nyt on viimeisetkin lahjat paketoitu ja aattoa odotetaan malttamattomina.

Viimeisenä muttei vähäisimpänä Oikein rauhallista, lämmintä ja ihanaa joulua teille kaikille ihanille äideille ja lapsille ja perheillenne! :heart:
 
Vielä mäkin kerkeen kirjottelemaan ennen Joulua :D

ikuisuus Myös meillä on ruokalappu tällä hetkellä täysin ei miellyttävien asioiden listalla :D Poju repii sen heti irti kaulastaan ja viskoo lattialle, josta se on kuitenkin nostettava, sillä muuten tulee kiukku :rolleyes:

Muutenkin syöttötuolissa pysyminen ei meinaa onnistua tällä hetkellä! Meillä semmonen vanhan mallinen puinen syöttötuoli ja poika on nyt oppinut nousemaan siinä seisomaan, eikä malttais sitten yhtään siinä istuskella :whistle:

bebo Myös me jätetään jouluruoat tekemättä, kun mennään kuitenkin aatoksi ja päiväksi muualle syömään, eikä niitä jouluruokiakaan jaksa montaa päivää syödä! :)

aani Teillä on jo kävelyn opettelu hienolla mallilla :) Meillä vielä harjotellaan tuen kanssa!

tehilla Ihana hurmuri poika teillä :heart: Hyvähän se on jo pienestä pitäen taitaa noi jutut :D

nappi ja Kiarala Kiva kuulla teidänkin kuulumisia pitkästä aikaa! :wave:

Me on nyt siirrytty kokonaan tavalliseen maitoon, ilman mitään oireita! Ihanaa, kun ei tarvi enää niitä Tutteleita raahata aina kaupasta!
Samaten on myös jätetty toiset päikkärit pois ja siirrytty vain yksiin uniin! Tänäänkin nukkui 11.40-14.20 ja nukahti samantein sänkyynsä klo. 20 :heart: Yöllä nukkuu 11-12 tuntia yhteen menoon :heart: Hirveesti rauhottu noi yöt ja aamuyöt, nuiden toisten päikkäreitten pois jättämisen myötä!

Muuten ei meille mitään ihmeempiä kuulu, aika hässäkkää on ollut tää joulunalus aika :rolleyes: Mutta nyt on lahjat sun muut hommattu ja tänään pienimuotosen joulusiivouksenkin kerkesin pojan nukkuessa tehdä, joten nyt saa Joulu ihan rauhassa tulla :heart:

Tänään on oltu pojan kanssa koko päivä kahdestaan kotosalla (mies ylitöissä) ja kuten joku muukin kirjoitti, niin aikamoinen elohopea tuo lapsi on :O Hereillä ollessaan menee kokoajan, ja ihan täysii!! Hetkeäkään ei malta olla paikallaan ja kaikki kiinnostaa!! Vessaankin joudun pojan ottamaan mukaan, ettei tee pahojaan sillä välin :D

Mä olen kyllä niin pulassa sitten, kun tuo oppii kävelemään!!

Tähän loppuun vielä, käytiin viime lauantaina katsomassa serkun vastasyntynyttä vauvaa Kätilöopiston sairaalassa (samassa siis missä itse synnytin) ja olivat sitten samassa huoneessa ja samassa sängyssä missä minä olin melkein 11 kuukautta sitten :heart: Tuli niiin nostalginen olo, kun vielä tutut hoitajat käveli käytävillä! Huoh, melkein tuli tippa linssiin!

:heart: :xmas: Oikein Rauhallista ja Tunnelmallista Joulua kaikille helmi (ja tammi-)vauvojen äideille perheineen :xmas: :heart:
 

Yhteistyössä