Hitto, ostin vauvan vaatteita yli 10000 eurolla ja nyt

  • Viestiketjun aloittaja uusi palstalainen
  • Ensimmäinen viesti
pokijhb
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Aikuiset ne tuon materialismin ja ulkonäkökeskeisyyden lapsiinsa istuttaa. Itse olen onnellinen, että mun äiti on maanläheinen ja puki mut myös niin. Sain todellakin olla lapsi pitkään (pidempään kuin moni muu meidän lähipiirissä) ja vasta yläasteella alkoi hiljalleen heräämään kiinnostus vaatteisiin ja ulkonäköön - itsestään. Kotoa kun ei ulkonäköpaineita koskaan tullut.

Mulla onkin aina säilynyt terve mielikuva ulkonäöstä ja vaikka olen nykyään itsestäni huolta pitävä nainen, en koskaan ole oireillut syömishäiriöillä, shoppailulla ja ulkonäköpaineiden ja -itsetunnon kanssa -kuten niin moni muu mun ikäluokasta.
Kyllä ne itsetunnon ongelmat ja paineet tulevat aivan muusta kuin siitä, mitä vanhemmat pukevat lapsen päälle. Oma äitini puki minua vanhoihin vaatteisiin ja oli myös hyvin maanläheinen. Ulkonäkö, muoti ym. olivat kotonamme täysin toissijaisia asioita. Muistan silti selkeästi hävenneeni jo hyvin pienenä vaatteitani, sillä äitihän tietenkin säästäväisenä ja ekologisena laittoi erottumaan joukosta. Ei auttanut vaikka oma äiti ihasteli ja kehui kauniiksi, ja pyrki tietoisesti rakentamaan minulle hyvää itsetuntoa, kun itse huomasi erilaisuutensa (minulla esim purjelahkeet 70-luvulta, muilla 80-luvun tiukat farkut).

Ulospäinsuuntautunutta lasta ei tällainen tietenkään häiritse, mutta ujolle ja estyneelle lapselle suon mielelläni mahdollisuuden olla samanlainen kuin muut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Niin, ne lapsethan eivät omiensa eivätkä toistensa vaatteiden ulkonäöstä välitä. Vain te vanhemmat sitä asiaa kauhistelette..
Kyllä pienikin lapsi voi haluta pukea tietyn vaatteen päällensä. Ainakin meillä on yksi 3vee, jolla on selkeä mielipide mitä päällensä haluaa laittaa. Nyt näköjään on menossa hänellä retrobuumi ja oranssi. Toki minä teen lopullisen päätöksen, mutta mielipidettä kunnioitetaan mahdollisuuksien mukaan.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Niin, ne lapsethan eivät omiensa eivätkä toistensa vaatteiden ulkonäöstä välitä. Vain te vanhemmat sitä asiaa kauhistelette..
Kyllä pienikin lapsi voi haluta pukea tietyn vaatteen päällensä. Ainakin meillä on yksi 3vee, jolla on selkeä mielipide mitä päällensä haluaa laittaa. Nyt näköjään on menossa hänellä retrobuumi ja oranssi. Toki minä teen lopullisen päätöksen, mutta mielipidettä kunnioitetaan mahdollisuuksien mukaan.
Joo mutta lapsi ei ymmärrä vaatemerkkien päälle tai sen päälle onko housut tyylikkäät caprit vaiko 'vain verkkarit'. Ne muut tekijät vaikuttaa siihen, mikä on milloinkin lempivaate. Joskus tietty väri, joskus mukavuus, joskus lempikuvio (esim kukkaset tai eläinaiheiset). Tytöillä voi tulla hamekausia mutta yhtä lailla myös housukausia. Trendikkyyttä ei lapsi osaa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja pokijhb:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Aikuiset ne tuon materialismin ja ulkonäkökeskeisyyden lapsiinsa istuttaa. Itse olen onnellinen, että mun äiti on maanläheinen ja puki mut myös niin. Sain todellakin olla lapsi pitkään (pidempään kuin moni muu meidän lähipiirissä) ja vasta yläasteella alkoi hiljalleen heräämään kiinnostus vaatteisiin ja ulkonäköön - itsestään. Kotoa kun ei ulkonäköpaineita koskaan tullut.

Mulla onkin aina säilynyt terve mielikuva ulkonäöstä ja vaikka olen nykyään itsestäni huolta pitävä nainen, en koskaan ole oireillut syömishäiriöillä, shoppailulla ja ulkonäköpaineiden ja -itsetunnon kanssa -kuten niin moni muu mun ikäluokasta.
Kyllä ne itsetunnon ongelmat ja paineet tulevat aivan muusta kuin siitä, mitä vanhemmat pukevat lapsen päälle. Oma äitini puki minua vanhoihin vaatteisiin ja oli myös hyvin maanläheinen. Ulkonäkö, muoti ym. olivat kotonamme täysin toissijaisia asioita. Muistan silti selkeästi hävenneeni jo hyvin pienenä vaatteitani, sillä äitihän tietenkin säästäväisenä ja ekologisena laittoi erottumaan joukosta. Ei auttanut vaikka oma äiti ihasteli ja kehui kauniiksi, ja pyrki tietoisesti rakentamaan minulle hyvää itsetuntoa, kun itse huomasi erilaisuutensa (minulla esim purjelahkeet 70-luvulta, muilla 80-luvun tiukat farkut).

Ulospäinsuuntautunutta lasta ei tällainen tietenkään häiritse, mutta ujolle ja estyneelle lapselle suon mielelläni mahdollisuuden olla samanlainen kuin muut.

Ei vaikuta ainoastaan kotiolot oman itsetunnon kehitykseen ulkonäön suhteen. Mutta sillä on suuren suuri merkitys. Mun ystävän äidillä on 'piilo-ongelmia' oman ulkonäkönsä kanssa. Kappas vain, mutta nyt kolmekymppisenä ystäväni kärsii lähes identtisistä ongelmista. Mun ja äitini samanlaisuus taas on myös korostunut vanhemmiten. Tietysti voit kehittyä eri suuntaan, mutta kyllä usein näkee näitä esimerkkejä, joissa kodilla on ollut aivan selvä vaikutus -ja myös niitä joissa kodin merkitys on käänteinen tai 'piilossa'.
 
hih!
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tietysti voit kehittyä eri suuntaan, mutta kyllä usein näkee näitä esimerkkejä, joissa kodilla on ollut aivan selvä vaikutus -ja myös niitä joissa kodin merkitys on käänteinen tai 'piilossa'.
Nyt menee kyllä niin arkipäivän psykologisoinniksi että huhhuh... Tee nyt tosta sitten jotain päätelmiä asioiden syy-seuraussuhteista. AINA löytyy esimerkkejä vaikka mihin suuntaan. Ei tuon perusteella voi vetää johtopäätöstä, että kaikki materialistit ovat materialisteja siksi että paikkaavat materialla huonoa itsetuntoaan tai jotakin sisäistä tyhjyyden tunnetta.

Ja mitäs sitten, jos vanhempi opettaa lapselleen omia materialistisia arvojaan? Jokainen meistä on vapaa siirtämään omia arvojaan jälkikasvulleen. Ei ole olemassa mitään tahoa, joka voisi määrittää mitkä arvot ovat parempia kuin toiset. Meillä on vapaus valita. Ihanaa! Nauttikaa siitä, että asutte demokratiassa jossa saa itse päättää mitä mieltä olla asioista ja omaa mielipidettäänkin voi muuttaa milloin itseään huvittaa :) !!!

Minä olen sitä mieltä, että vauvalle voi täysin oman halunsa mukaan pukea halpaa tai kallista, rumaa tai kaunista, vanhaa tai uutta, käytännöllistä tai epäkäytännöllistä. Yksikään vauvanvaate ei ole niin epäkäytännöllinen, ettei sitä voisi lainkaan käyttää. Ja jos onkin, ehkä sellaisen käyttö jää sitten vähemmälle.

Nauti siis, ketjun aloittaja, ostamistasi vaatteista ja ole niistä ylpeä! Ja muista ottaa paljon kuvia muistoksi. Ja sinä, joka ostat mielummin käytännöllistä, ole sinäkin iloinen omasta ratkaisustasi, kunhan et ajattele olevasi jotenkin enemmän oikeassa kuin me, joille estetiikka on arvona henkilökohtaisesti tärkeämpi kuin funktionaalisuus. Eiköhän meillä kaikilla kuitenkin ole jossain määrin näitä kaikkia puolia, toisilla enemmän, toisilla vähemmän.

Olisi se musta kyllä hiton tylsää jos kaikessa vain pitäis ajatella käytännöllisyyttä! Sitten kai olis parasta, että me kaikki ajettais päämme kaljuiksi ja pukeuduttais johonkin haalariin... Onneksi saan nähdä vaivaa ja olla epäkäytännöllinen :)
 
himo n u r mi
Alkuperäinen kirjoittaja uusi palstalainen:
mun kaveri väittää etten voi käyttää niitä mun vauvalla.
Odotan esikoista LA viikon päästä. Ajattelin ostaa kaikki vauvan vaatteet 50-80cm etukäteen ettei tarvitse pienen vauvan kanssa lähteä shoppailemaan vauvan vaatteita ja käytän itse laadukkaita vaatteita niin halusin niitä myös tytölleni pääkaupunkiseudulta (asumme toisella pyolella Suomea). Mekkoja, housuja, farkkuja, neuleita, neuletakkeja, hameita, takkeja, ulkohousuja, ulkoliivejä, kaulahuiveja, t-paitoja, toppeja, pipoja, capreja, sukkia, kenkiä, lappuhaalareita, slipovereita, alushousuja, legginseja, huiveja yms mitä on löytynyt kaupoista vauvan osastoilta. Äitiyspakkausta en ottanut enkä ole ostanut perinteisiä potkuhousuja, bodyja, kypärämyssyjä, collegehaalareita, ulkohaalaria tai muita vauvamaisia vaatteita. Lähipiirissäni ei ole pieniä lapsia, mutta olen hiljattain tutustunut uudelleen lapsuudenkaveriini jolla on 4 alle 6-vuotiasta lasta. Kun hän näki tulevan vauvani vaatekokoelman niin hän kauhistui ja sanoi, että minä en voi käyttää niitä vauvallani, koska ne ovat epäkäytännöllisiä (hänen lapsensa käyttävät kirpputoreilta ostettuja potkupukuja, bodyja, collegeasuja ja äitiyspakkauksen vaatteita). Kirpaisi hieman, koska olen käyttänyt aikaa ja rahaa ostaakseni tytölle laadukasta ja kaunista vaatetta. Pitääkö tästä lähteä ostamaan vielä niitä "käytännöllisiä" vaatteita vai pärjäänkö näillä?
 
vierailija
hienoa olet sitten oikeen kunnolla perehtynyt tuohon vauva pukeutumiseen , mikset sitten käynnyt suoraan Tukholmassa vaate hankinnoilla kai oot muistannut myös sisustaa vauvan huoneen huonekalu hankinnat suosittelen hyvätasoisesta Lontoolais tavaratalosta mut siellä ei riitä toi 10000 ? mihinkään ja rahtikulut + vakuutukset onnea vaan
 
hyvä juttu
Alkuperäinen kirjoittaja uusi palstalainen:
mun kaveri väittää etten voi käyttää niitä mun vauvalla.
Odotan esikoista LA viikon päästä. Ajattelin ostaa kaikki vauvan vaatteet 50-80cm etukäteen ettei tarvitse pienen vauvan kanssa lähteä shoppailemaan vauvan vaatteita ja käytän itse laadukkaita vaatteita niin halusin niitä myös tytölleni pääkaupunkiseudulta (asumme toisella pyolella Suomea). Mekkoja, housuja, farkkuja, neuleita, neuletakkeja, hameita, takkeja, ulkohousuja, ulkoliivejä, kaulahuiveja, t-paitoja, toppeja, pipoja, capreja, sukkia, kenkiä, lappuhaalareita, slipovereita, alushousuja, legginseja, huiveja yms mitä on löytynyt kaupoista vauvan osastoilta. Äitiyspakkausta en ottanut enkä ole ostanut perinteisiä potkuhousuja, bodyja, kypärämyssyjä, collegehaalareita, ulkohaalaria tai muita vauvamaisia vaatteita. Lähipiirissäni ei ole pieniä lapsia, mutta olen hiljattain tutustunut uudelleen lapsuudenkaveriini jolla on 4 alle 6-vuotiasta lasta. Kun hän näki tulevan vauvani vaatekokoelman niin hän kauhistui ja sanoi, että minä en voi käyttää niitä vauvallani, koska ne ovat epäkäytännöllisiä (hänen lapsensa käyttävät kirpputoreilta ostettuja potkupukuja, bodyja, collegeasuja ja äitiyspakkauksen vaatteita). Kirpaisi hieman, koska olen käyttänyt aikaa ja rahaa ostaakseni tytölle laadukasta ja kaunista vaatetta. Pitääkö tästä lähteä ostamaan vielä niitä "käytännöllisiä" vaatteita vai pärjäänkö näillä?
just tuollaisia pintaliitäjiä palsta on pullollaan, hyvä satiiri heistä ap.
 
hyvä juttu
Alkuperäinen kirjoittaja hyvä juttu:
Alkuperäinen kirjoittaja uusi palstalainen:
mun kaveri väittää etten voi käyttää niitä mun vauvalla.
Odotan esikoista LA viikon päästä. Ajattelin ostaa kaikki vauvan vaatteet 50-80cm etukäteen ettei tarvitse pienen vauvan kanssa lähteä shoppailemaan vauvan vaatteita ja käytän itse laadukkaita vaatteita niin halusin niitä myös tytölleni pääkaupunkiseudulta (asumme toisella pyolella Suomea). Mekkoja, housuja, farkkuja, neuleita, neuletakkeja, hameita, takkeja, ulkohousuja, ulkoliivejä, kaulahuiveja, t-paitoja, toppeja, pipoja, capreja, sukkia, kenkiä, lappuhaalareita, slipovereita, alushousuja, legginseja, huiveja yms mitä on löytynyt kaupoista vauvan osastoilta. Äitiyspakkausta en ottanut enkä ole ostanut perinteisiä potkuhousuja, bodyja, kypärämyssyjä, collegehaalareita, ulkohaalaria tai muita vauvamaisia vaatteita. Lähipiirissäni ei ole pieniä lapsia, mutta olen hiljattain tutustunut uudelleen lapsuudenkaveriini jolla on 4 alle 6-vuotiasta lasta. Kun hän näki tulevan vauvani vaatekokoelman niin hän kauhistui ja sanoi, että minä en voi käyttää niitä vauvallani, koska ne ovat epäkäytännöllisiä (hänen lapsensa käyttävät kirpputoreilta ostettuja potkupukuja, bodyja, collegeasuja ja äitiyspakkauksen vaatteita). Kirpaisi hieman, koska olen käyttänyt aikaa ja rahaa ostaakseni tytölle laadukasta ja kaunista vaatetta. Pitääkö tästä lähteä ostamaan vielä niitä "käytännöllisiä" vaatteita vai pärjäänkö näillä?
just tuollaisia pintaliitäjiä palsta on pullollaan, hyvä satiiri heistä ap.
siis palsta on täynnä pellejä, joiden elämäntehtävä on esittää olevansa rikkaita ja se näytetään shoppailemalla pennuille vaatettta.

oikeesti, ihan yhtä säälittävää on vaan miesten auto munan jatkeena, ja muu elektronniikka munan jatkeen.

niin säälittävää, että
 
vieras
Kyllä sä sitten huomaat kuinka epäkäytännöllisä vaatteita olen "turhaan" ostanut vauvallesi, kunhan pääset niitä pukemaan! :D Bodyt ja potkarit on pikkuvauvalla parasta KOTIvaatetta. Kyläily ym. vaatteet erikseen, mutta että 10000 eurolla niin ei voi muuta sanoa kuin että äidin pää on mennyt vähän pyörälle!!! :D
 
mamii
Ja ihan vastasyntyneellä on paras perinteinen kietaisupaita, helppo pukea vauvan päälle, eikä vauva säikähdä jos kuin pää pujotettaisiinkiin puseron ahtaasta kaulaaukosta sisään, niinpä ne toppimekotkin hyviä kun paita ja sukkikset alle vaan.
 
uusinta muotia korkkarit vauvalle
Alkuperäinen kirjoittaja Merengue:
:D Tää oli hauska ketju. Hyviä vastauksia..stringit, korkokengät yms.
En muista mistä lehdestä luin vai oliko jossain telkkariohjelmassa, että vauvoille on tehty korkkareita. Tosin se korkkariosa on ollut pehmoista kangasta :)
 
juurikin
Alkuperäinen kirjoittaja hyvä juttu:
Alkuperäinen kirjoittaja hyvä juttu:
Alkuperäinen kirjoittaja uusi palstalainen:
mun kaveri väittää etten voi käyttää niitä mun vauvalla.
Odotan esikoista LA viikon päästä. Ajattelin ostaa kaikki vauvan vaatteet 50-80cm etukäteen ettei tarvitse pienen vauvan kanssa lähteä shoppailemaan vauvan vaatteita ja käytän itse laadukkaita vaatteita niin halusin niitä myös tytölleni pääkaupunkiseudulta (asumme toisella pyolella Suomea). Mekkoja, housuja, farkkuja, neuleita, neuletakkeja, hameita, takkeja, ulkohousuja, ulkoliivejä, kaulahuiveja, t-paitoja, toppeja, pipoja, capreja, sukkia, kenkiä, lappuhaalareita, slipovereita, alushousuja, legginseja, huiveja yms mitä on löytynyt kaupoista vauvan osastoilta. Äitiyspakkausta en ottanut enkä ole ostanut perinteisiä potkuhousuja, bodyja, kypärämyssyjä, collegehaalareita, ulkohaalaria tai muita vauvamaisia vaatteita. Lähipiirissäni ei ole pieniä lapsia, mutta olen hiljattain tutustunut uudelleen lapsuudenkaveriini jolla on 4 alle 6-vuotiasta lasta. Kun hän näki tulevan vauvani vaatekokoelman niin hän kauhistui ja sanoi, että minä en voi käyttää niitä vauvallani, koska ne ovat epäkäytännöllisiä (hänen lapsensa käyttävät kirpputoreilta ostettuja potkupukuja, bodyja, collegeasuja ja äitiyspakkauksen vaatteita). Kirpaisi hieman, koska olen käyttänyt aikaa ja rahaa ostaakseni tytölle laadukasta ja kaunista vaatetta. Pitääkö tästä lähteä ostamaan vielä niitä "käytännöllisiä" vaatteita vai pärjäänkö näillä?
just tuollaisia pintaliitäjiä palsta on pullollaan, hyvä satiiri heistä ap.
siis palsta on täynnä pellejä, joiden elämäntehtävä on esittää olevansa rikkaita ja se näytetään shoppailemalla pennuille vaatettta.

oikeesti, ihan yhtä säälittävää on vaan miesten auto munan jatkeena, ja muu elektronniikka munan jatkeen.

niin säälittävää, että
kouluttamaton, vähävarainen ja pinnallinen. Suuren osan palstalaisen profiili.
 
Meppu
Voi hyvänen aika näitä juttuja. En yhtään epäile, etteikö moista summaa saa kulutettua vauvan/lastenvaatteisiin, mutta järkikäteen. Lapsen voi pukea siististi ja tyylikkäästi ilman, että ostaa turhia ylihinnoiteltuja vaatteita. Muistakaa kuitenkin aina: "Antakaa lapsen olla lapsi!!!" Kyllä se kerkeää hairahtua nykymaailman luomiin illuusioihin kauneudesta, esteettisyydestä ja yleensä ulkonäöstä. Nyky lapsille luodaan liikaa paineita pienestä pitäen siitä miten pukeutua ja miltä tulee näyttää
Itse olen osanut tulevalle lapselle vaatteita niin, ettei ihan heti tarvi kaupaan lähteä (50cm-68cm). Ennen kaikkea sellaisi materiaaleja jotka ovat mukavia herkällä iholla ja on puettavissa lapsen päälle niin, ettei siitä koidu hänelle suurta tuskaa. Lasta itseään kiinnostaa siinä vaiheessa vain, että hänen perustarpeet tyydytetään ja vanhemmat antavat hänelle huomiota ja rakkautta...Vaatteet on sivuseikka sillä elämän matkalla johon uudet tulevat vanhemmat on astumassa...
 
rouva 83
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja potkarit jäi käyttämättä:
Ja siis kyllä nätit ja kalliitkin vaatteet saa likastua ja kulua käytössä siinä missä rumatkin. Ei niitä tarvitse mitenkään "varoa". Kommenttina vaan siihen kun jonkun mielestä ruma haalari tarvitaan, jotta lapsi saisi rymytä onnellisena.

Oon ite päiväkodissa töissä ja vähän sääliksi käy niitä lapsia joilla on pk:ssa moneen kertaan käytetyt ryysyt päällä ja jotkut paremmat vaatteet on sit ehkä kotona kaapissa odottamassa. Mitä ne siellä odottaa..?
Niin, ne lapsethan eivät omiensa eivätkä toistensa vaatteiden ulkonäöstä välitä. Vain te vanhemmat sitä asiaa kauhistelette..

Toisekseen, mä olen tehnyt tietoisen päätöksen, että mun lasta ei tulla pukemaan kuin 'miniaikuista'. Hän saa olla lapsi ja käyttää niin lapsellisia vaatteita, värejä kuin kuviointejakin. Mun lapsi saa lapselle sopivan uikkarin rannalle, ei bikineitä. Ei kauluspaitoja ja 'minikävelykenkiä' vaan just ne mukavat ja siistit vaatteet, joissa lapsenkin on mukava olla. Jos tykkää jostakin tietysti hahmosta, mielellään puen päälle lapselle kuvallisen paidan, vaikka sitten Nalle Puhista tai jostakin muusta.

Aikuiset ne tuon materialismin ja ulkonäkökeskeisyyden lapsiinsa istuttaa. Itse olen onnellinen, että mun äiti on maanläheinen ja puki mut myös niin. Sain todellakin olla lapsi pitkään (pidempään kuin moni muu meidän lähipiirissä) ja vasta yläasteella alkoi hiljalleen heräämään kiinnostus vaatteisiin ja ulkonäköön - itsestään. Kotoa kun ei ulkonäköpaineita koskaan tullut.

Mulla onkin aina säilynyt terve mielikuva ulkonäöstä ja vaikka olen nykyään itsestäni huolta pitävä nainen, en koskaan ole oireillut syömishäiriöillä, shoppailulla ja ulkonäköpaineiden ja -itsetunnon kanssa -kuten niin moni muu mun ikäluokasta.
OLEN TÄYSIN SAMAA MIELTÄ. MULLA ON 3V.TYTTÖ ENKÄ TOSIAAN PUE SITÄ MALLINUKEKSI. LAPSEN PITÄÄ SAADA OLLA LAPSI!!! TÄÄ NYKYAJAN MATERIALISMI ON MENNYT JO YLI YMMÄRRYKSEN. ISO ESIM. BRAZ NUKET, MISSÄ ON TAVALLISET BARBIE NUKET. TYTÖLLÄNI ON TOPPEJA,HAMEITA,FARKKUJA,T-PAITOJA YM,YM,YM MUTTA EI YLIAMPUVIA. KESTÄVIÄ,LAADUKKAITA,HELPPOJA PUKEA,HELPPO RIISUA JA TÄRKEINTÄ ON MYÖS ETTÄ LAPSI VIIHTYY VAATTEISSAAN. EI AIKUINENKAAN PUE PÄÄLLENSÄ EPÄMUKAVIA VAATTEITA. KAUNEUS TULEE SISÄLTÄ, VAATTEET ON PINNALLISIA. KANNATAN KIERRÄTYSTÄ KOSKA MIKSI HEITTÄÄ ROSKIIN EHJÄÄ PUHDASTA VAATETTA. KUN SUOMESSA ON PULAA KAIKESTA. EN HENK.KOHT.HYVÄKSY TUHLAUSTA!!!
 
alex
Hei tutustu laadukkaisiin designer talvipukuihimme www.deuxpardeux.fi osoitteessa, kiitoksin alex[
quote="uusi palstalainen"]mun kaveri väittää etten voi käyttää niitä mun vauvalla.
Odotan esikoista LA viikon päästä. Ajattelin ostaa kaikki vauvan vaatteet 50-80cm etukäteen ettei tarvitse pienen vauvan kanssa lähteä shoppailemaan vauvan vaatteita ja käytän itse laadukkaita vaatteita niin halusin niitä myös tytölleni pääkaupunkiseudulta (asumme toisella pyolella Suomea). Mekkoja, housuja, farkkuja, neuleita, neuletakkeja, hameita, takkeja, ulkohousuja, ulkoliivejä, kaulahuiveja, t-paitoja, toppeja, pipoja, capreja, sukkia, kenkiä, lappuhaalareita, slipovereita, alushousuja, legginseja, huiveja yms mitä on löytynyt kaupoista vauvan osastoilta. Äitiyspakkausta en ottanut enkä ole ostanut perinteisiä potkuhousuja, bodyja, kypärämyssyjä, collegehaalareita, ulkohaalaria tai muita vauvamaisia vaatteita. Lähipiirissäni ei ole pieniä lapsia, mutta olen hiljattain tutustunut uudelleen lapsuudenkaveriini jolla on 4 alle 6-vuotiasta lasta. Kun hän näki tulevan vauvani vaatekokoelman niin hän kauhistui ja sanoi, että minä en voi käyttää niitä vauvallani, koska ne ovat epäkäytännöllisiä (hänen lapsensa käyttävät kirpputoreilta ostettuja potkupukuja, bodyja, collegeasuja ja äitiyspakkauksen vaatteita). Kirpaisi hieman, koska olen käyttänyt aikaa ja rahaa ostaakseni tytölle laadukasta ja kaunista vaatetta. Pitääkö tästä lähteä ostamaan vielä niitä "käytännöllisiä" vaatteita vai pärjäänkö näillä?[/quote]

 
koppis
Luinpa pitkästä aikaa koko ketjun läpi, kun oli niin hullu kirjoitus. Tuskinpa on totta, mutta jos on, niin voi vauva parkaa.. Kyllä se vauva olis paljon onnellisempi oikeissa vauvanvaatteissa kuin kiristävissä ja hiertävissä muotikuteissa, auts..
 
minä
ei kalliit muodikkaat vaatteet ole AINA epämukavia! Kyllä minäkin puen lapset siististi. Harva vaate on merkkivaatteita, mutta tyylikkäitä ja hyvän näköisiä lapsen päällä! Enkä minä laita lapsia edes omalle pihalle nukkaantuneissa/levahtaneissa/reikäsissä lumpuissa!! Ja potkuhousut ne vasta epäkäytännölliset on ja rumat. Meijän vauvalla on lyhythihainen body, sukkahousut, pitkähihainen paita ja pitkät housut päällä tällaisena syksyisenä päivänä sisällä, ulos laitan tumput käteen ja tossut jalkaan ja huppulakki ja sen päälle nauhoilla solmittava lakki ja tietenki lindexistä ostettu ihana luonnonvalkoinen toppapuku/toppapussukka! ja vauva on 3kk vanha.

Ostaisin minäkin merkkivaatteita jos vain rahaa olisi tarpeeksi niihin! =)
 
ANNEMARI
Alkuperäinen kirjoittaja Walpuri:
Joopa...noi topit, huivit ja caprit onkin muuten vauvalla aika ehdottomia varusteita..... :LOL: :LOL:
vauva voi muuteskuristuu huiveihin jos kaulaan noin vaan meinaat laittaa,ja älä sille mtn sormuksii ala hommaa ku se voi niellä ne ...kaulakoruihin se voi kuristua joten ei kannata kaiken maailman tilpehööriä ostella..
 

Yhteistyössä